نوشته شده توسط : مریم هاشمی

شوهرم نمیذاره برم گواهینامه بگیرم، چکار کنم؟ همه زن های فامیل می توانند ماشین سواری کنند اما من بلد نیستم چون همسرم اجازه نمیدهد. شاید شما نیز از همسر شود گله مند باشید زیرا نمی گذارد به کلاس آموزش رانندگی بروید و یا گواهینامه بگیرید. برخی از مردان اجازه نمی دهند همسرانشان رانندگی را یاد بگیرند و یا رانندگی کنند. امروزه نیاز به وسیله نقلیه و داشتن مهارت برای ماشین سواری یکی از مهمترین نیازهای بشریت به حساب می آید. در بسیاری از شرایط زنان می توانند با رانندگی کردن بسیاری از کارهای خود را به صورت مستقل انجام دهند. اما برخی از مردان معتقداند که زن نباید گواهینامه بگیرد و یا رانندگی کند. در این مقاله مشاوران مرکز مشاوره خانواده تلفنی آویژه به بررسی این موضوع پرداخته و راهکارهای مختلفی را برای شما عزیزان ارائه داده است. تا بتوانید شوهران خود را راضی کنید به کلاس رانندگی بروید و رانندگی کردن را یاد بگیرید. اگر شما نیز دائم با همسر خود بر سر گواهینامه گرفتن بحث و جدل دارید، پس مطالعه این مقاله جامع و کاربردی را از دست ندهید.

 

راهکارهایی برای جلب رضایت همسر در گرفتن گواهینامه

مسلما راه های مختلفی وجود دارد که با استفاده از آنها شما می توانید شوهران خود را راضی کنید و به کلاس رانندگی بروید. خانم ها بهتر از هرکسی می دانند همسرانشان چگونه می توانند قلبی مهربان داشته و رضایت آنها را جلب کنند. هر کسی ویژگی های رفتاری و خصوصیات منحصر به فرد خود را دارد. شما بهتر می دانید چگونه باید همسرانتان را برای گواهینامه گرفتن راضی کنید. اما شاید عصبانیت، ناراحتی، ناامیدی و ... به شما اجازه فکر کردن و راه چاره پیدا کردن را نداده باشد. پس بهتر است راهکارهای زیر را مطالعه کنید تا بتوانید راه حل مناسبی را برای گواهینامه گرفتن بدون دردسر و مخالفت شوهر پیدا کنید.

دلایل این رفتار و اجازه ندادن همسرتان برای گواهینامه گرفتن را جویا شوید

در ابتدا نیاز است در مورد دلایل منع کردن همسرتان و راضی نبودنش برای دریافت گواهینامه را بپرسید. سعی کنید هنگامی این سوال را مطرح کنید که همسرتان روز خوبی را پشت سر گذاشته باشد. ناراحت، عصبانی، نگران، بداخلاق و ...نباشد. شما می توانید هنگامی که با یکدیگر به رستوران رفته اید و یا در پارک قدم می زنید. این موضوع را بیان کرده و به دنبال دلایل منطقی از سوی شوهرتان باشید.

اگر او برای این رفتار و عدم رضایت خود دلیل منطقی نداشته باشد، به احتمال زیاد خودش هم از رفتار و کردار اشتباه خود پشیمان خواهد شد. اگر دلیل او منطقی بود، پس به دنبال راه حل برای حل مشکل و دلیلش باشید. بعد از آنکه مشکل را حل کردید، او دیگر نمی تواند با گواهینامه گرفتن شما مخالفت کند. مثلا ممکن است شوهرتان پول کافی برایرفتن به کلاس رانندگی شما را نداشته باشد و یا شرایط اقتصادی او به گونه ای باشد که نتواند این خواسته شما را برآورده کند. در این شرایط شما باید به فکر پس انداز کردن و جمع کردن پول باشید تا بتوانید گواهینامه بگیرید.

بد اخلاقی نکنید

یکی از بهترین راه ها برای راضی کردن شوهرتان خوش رفتاری است. اکثر خانم ها هنگامی که با مخالفت های شوهرشان مواجه می شوند. شروع به غر زدن، بهانه گرفتن های الکی، عصبانیت و ... می کنند. باید گفت داشتن این رفتارها می تواند کار را سخت تر کرده و همسرتان را به یک مرد لجباز و یک کلام تبدیل کند. پس بهتر است نسبت به عدم رضایت او واکنش منفی نشان ندهید. سعی کنید با خوش رویی رفتار کنید. این رفتار شما می تواند دل او را نرم کرده و از مخالفت دست بردارد.

یک شام عالی بپذید و او را در رودربایستی قرار دهید

مردان عاشق این هستند که همسرانشان به زندگی، خانواده و آنها اهمیت بدهند. پس سعی کنید همسر مورد علاقه او باشید. می توانید یک میز شام عالی را تدارک ببینید. غذاهای مورد علاقه همسرتان را بپذید. هنگامی که او از سرکار بیاید و با میز شام چیده شده مواجه شود مسلما نسبت به شما و خواسته هایتان حساس تر شده و صحبت های شما را بهتر قبول می کند. این راهکار خوبی است تا کمک کند او دست از مخالفت و لجبازی بردارد و به دنبال این باشد که شما را خوشحال کند.

در مورد خواسته ها و دلیل اینکه می خواهید گواهینامه بگیرید با او صحبت کنید

دلایل منطقی را در مورد اینکه چرا می خواهید گواهینامه بگیرید و رانندگی بلد باشید را بیان کنید. از ویژگی های مثبت گواهینامه داشتن برای او بگویید. مثلا به او بگویید: ممکن است روزی بخواهید به خرید بروید و یا کار ضروری در بیرون از خانه داشته باشید. اما شوهرتاننباشد. در این شرایط اگر خودتان رانندگی بلد باشید می توانید به راحتی کار ضروری خود را انجام دهید. یا به او بگویید ممکن است او بیمار شود و نتواند رانندگی کند. شما می توانید او را به بیمارستان برسانید قبل از آنکه نیاز به آژانس و یا کسی دیگری باشد. شوهرتان ممکن است مجبور شود به مشافرت کاری برود و نتواند نیازهای خانواده را تامین کند. اما اگر شما بلد باشید رانندگی کنید می توانید به خوبی هنگام نبودن آنها خانواده را حمایت کنید. این دلایل نمونه هایی از دلایل منطقی و حسن های داشتن گواهینامه برای زنان هستند.

خواسته خود را هنگامی بگویید که دوستان و یا آشنایان حضور دارند

مردان همیشه دوست دارند در جمع فامیل، دوستان و آشنایان این گونه بنظر برسند که همیشه برای همسر خود بهترین بوده اند و برای رفاه، آرامش و خواسته های آنها هر کاری کرده اند. این خصوصیت مردان می تواند به شما کمک کند تا او را راضی کنید و گواهینامه بگیرید. هنگامی که جمعی از دوستان نزدیک، آشنایان خاص و کسانی که مورد اعتماد شما هستند، حضور دارند. خواسته خود را با زبانی نرم و آرام بیان کنید. این کار شما می تواند همسرتان را در تنگنا قرار دهد و او مجبور به پذیرش این موضوع شود که شما گواهینامه بگیرید.

البته در برخی از شرایط نیز ممکن است همچنان مخالفت کند. که با دخالت دوستان و آشنایان می تواند راضی شود. پس دقت کنید این موضوع را در جمعی بیان کنید که موافق گواهینامه گرفتن شما هستند و با رانندگی کردن زنان مخالفتی ندارند. چون در غیر اینصورت شرایط می تواند از آنچه که هست سختتر شده و با تحریک و صحبت های دیگران، شوهرتان نسبت به تصمیمش مصمم تر شود.

از مشاوره خانواده کمک بگیرید

مشاور خانواده یا روانشناس بهتر از هر فرد دیگری می تواند مشکل شما را حل کند. او در رابطه با ویژگی ها و خصوصیات مردان و زنان اطلاعات علمی و کامل تری دارد. پس می تواند به شما کمک کند تا با استفاده از خصوصیات شوهرتان، راه نفوذ به تصمیم او را پیدا کرده و شوهرتان را راضی کنید تا با گواهینامه گرفتن شما مخالفتی نکند. مشاور می تواند در صورت لزوم به طور مستقیم از همسرتان بخواهد از مخالفت دست بردارد و دلایل منطقی را برای او بیان کند که نرم تر شده و متوجه شود که اشتباه می کرده است.

سخن آخر

زندگی مشترک گاهی ممکن است با چالش ها و یا تصمیمات و مخالفت های زیادی روبه رو شود. مهم این است که شما و شوهرتان بتوانید این چالش ها را به خوبی رد کرده و اجازه ندهید روابط و زندگ مشتکرتان صدمه ببیند. یکی از این چالش ها می تواند گواهینامه گرفتن و رانندگی کردن خانم باشد. سعی کنید نسبت به این موضوع با آرامش و صبر عمل کنید و به دنبال راهکارهایی برای حل آن باشید. مطمئنا شما م توانید همسرتان را راضی کنید که دست از مخالفت بردارد. مهم این است که صبور بوده و دست از تلاش برندارید.

منبع: مشاوره تلفنی خانواده رایگان

 

 

 

 





:: بازدید از این مطلب : 193
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 9 بهمن 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: