نوشته شده توسط : مریم هاشمی

با وجود پیشرفت بشر از نظر فرهنگی و رفتاری، هنوز ازدواج اجباری و ازدواج کودکان در برخی از جوامع رایج است. ازدواج اجباری تاثیرات مخربی بر سلامت خانواده ها و ایجاد مشکلات زیادی برای جامعه دارد. درصد صلاق در این ازدواج ها به شدت بالاست . افراد بعد از گذشت چند سال زندگی به دلیل نبود ن علاقه و عشق به طلاق سوق پیدا می کنند.

مشاوران مرکز مشاوره آویژه در این مقاله به بررسی ازدواج اجباری و تاثیرات مخرب آن در زندگی ها پرداخته اند. با ما همراه باشید تا در مورد ایین موضوع اطلاعات بیشتری را کسب کنید.

 

ازدواج اجباری چیست؟

ازدواج اجباری ازدواجی است که در آن یک یا هر دو نفر بدون رضایت و بر خلاف میل با هم ازدواج کرده باشند. اگر حتی دو طرف بعد از ازدواج به این نتیجه برسند که نمی توانند با هم زندگی کنند ولی مجبور به ادامه زندگی مشترک باشند، این نیز یک ازدواج اجباری به حساب می آید. ازدواج اجباری یک نقض حقوق بشر و یک عمل مضر است که زنان و دختران را به طور نامتناسبی در سطح جهان تحت تاثیر قرار داده است.

ازدواج اجباری دختران یک خشونت علیه زنان به حساب می آید. و آنها را از زندگی به دور از خشونت باز می دارد. ازدواج اجباری آینده دختران را در سرتاسر دنیا تهدید می کند. ازدواج کودکان نیز یک نوع ازدواج اجباری به حساب می آید. اگرچه این کار به شدت توسط افکار بین المللی محکوم شده است اما همچنان در فرهنگ های مختلف در سراسر جهان، به ویژه در بخش هایی از جنوب آسیا و آفریقا اتفاق می افتد.

 

ازدواج کودکان نوعی ازدواج اجباری است

ازدواج اجباری افراد زیر 18 سال نوعی کودک آزاری است. کودکی که مجبور به ازدواج می شود احتمالاً از طریق آزار جسمی، جنسی یا عاطفی آسیب قابل توجهی متحمل می شود. ازدواج اجباری می تواند تأثیر منفی بر سلامت و رشد کودک داشته باشد و همچنین می تواند منجر به خشونت جنسی از جمله تجاوز شود. کودکی در چنین شرایطی از مدرسه غیبت می کند و در نتیجه فرصت های تحصیلی و احتمالاً فرصت های شغلی آینده را نیز از دست می دهد. آنها را در برابر خشونت، تبعیض و سوء استفاده بیشتر آسیب پذیر می کند و از مشارکت کامل آنها در امور اقتصادی، سیاسی جلوگیری می کند.

 

 

خطرات ازدواج اجباری

همه ی ما می دانیم که ازدواج اجباری به شدت به خانواده ها، زوجین، جامعه و ... آسیب می زند. برخی از آسیب های ازدواج اجباری در این قسمت گفته شده است.

  • ازدواج اجباری باعث بالا رفتن نرخ خودکشی زنان و دختران می شود.
  • ازدواج اجباری باعث می شود که دختر برای اینکه مجبور به ازدواج با شخصی که دوستش ندارد، نشود به فرار از خانه یا شهر خود فکر کند
  • هر فردی که مجبور به ازدواج شود با خطر تجاوز جنسی و سوء استفاده جنسی روبه ‌رو می‌ شود زیرا ممکن است مایل به رضایت نباشد یا سن قانونی برای رضایت به رابطه جنسی نداشته باشد
  • تجاوز جنسی در ازدواج اجباری باعث حاملگی های ناخواسته یا سقط جنین می شود.
  • ازدواج اجباری باعث خشونت نسبت به زنان کتک زدن یا اذیت و آزار جسمی آنها می شود.
  • شخصی که به زور ازدواج کرده است دچار مشکلات روحی و روانی می شود. او ممکن است دچار افسردگی های شدید و از بین رفتن احساس امنیت و اعتماد و ... شود.
  • ازدواج اجباری فرد را از حضور در جامعه و پیشرفت باز می دارد
  • نا امیدی و نارضایتی را در افراد افزایش می دهد
  • وقتی فردی به همسرش عشق و علاقه ای نداشته باشد به طلاق و جدایی از او فکر می کند . پس باعث افزایش آمار طلاق می شود.
  • باعث منزوی و گوشه گیر شدن افراد می شود
  • ازدواج اجباری باعث مصرف مواد و افتادن در دام اعتیاد می شود. افراد برای اینکه پاسخ مناسبی به نیازهایشان داده نشده است به سمت مواد گرایش پیدا میکنند. آنها فکر می کنند این راهی برای پاسخ دادن به کمبودهایشان است.

چه کسانی بیشتر قربانی ازدواج اجباری هستند؟ زنان یا مردان؟

طبق تحقفیقات انجام شده، 79 درصد از کل موارد ازدواج های اجباری گزارش شده در طول سال 2014 مربوط به زنان بوده است و 21 درصد موارد مربوط به مردان . این آمار نشان می دهد که اکثر قرباینا ازدواج اجباری زنان و دختران هستند. زنان به دلیل سیستم های مرد سالارانه ای که خشونت علیه زنان را در سطح جهانی ترویج می کنند بیشتر در معرض خطر ازدواج اجباری هستند . همچنین ذکر این نکته نیز لازم است که از 1267 مورد گزارش شده  در سال 2014، 300 مورد مربوط به افرادی بوده است که  کمتر از 18 سال سن داشتند.

 

بیشتر بخوانید: مشاوره خانواده کیست؟

ازدواج کودکان چه آثار منفی دارد؟

ازدواج کودکان گاهی  ناشی از فقر است. پدر و مادری که نمی توانند به دلیل مشکلات اقتصادی فرزند خود را تامین کنند و زندگی خود را با سختی و فقر به سر می کنند راضی به ازدواج کودکان می شوند. گاهی والدین در مقابل ازدواج کودک خود پول های زیادی دریافت می کنند تا بتوانند از فقر نجات پیدا کنند. ازدواج کودکان در سنین پایین مشکلات و آثار منفی زیادی را برای آنها خواهد داشت . اثرات زیادی بر سلامت دختران دارد از جمله : افزایش خطر ابتلا به بیماری های مقاربتی، سرطان دهانه رحم، مالاریا، مرگ در حین زایمان و فیستول های زایمان. سقط جنین و ناتوانی در فرزند آوری یا زایمان های زود رس و ...

سخن آخر

موضوع ازدواج اجباری به شدت پیچیده است. هم مردان و هم زنان می توانند قربانی های این فرهنگ غلط باشند. کودکان کم سن به ویژه دختران بسیار آسیب پذیر تر هستند. دختران زیر سن قانونی و زنان بالغ به طور عمده قربانی ازدواج های اجباری هستند. برای نجات جامعه از این فرهنگ غلط همه ی افراد باید به موقعیت های یک دیگر احترام بگذارند. پسر یا دختر باید به صورت آزادانه و به دور از هر گونه آزار و اجباری برای ازدواج اقدام کنند تا بتوانند زندگی سالم و روابط شادی را بسازند. وقتی دو نفر به زور با هم ازدواج می کنند تمایلی به تشکیل خانواده بزرگتر ندارند. افرادی که تحت تاثیر ازدواج اجاری قرار می گیرند اشتیاقی برای فرزندآوری ندارند. و یا با کودکان خود نمی توانند به صورت سالم و درست ارتباط برقرار کنند.

https://psychology.avije.org/family-counselling

بهترین رویکردهای مشاوره خانواده کدام است؟



:: بازدید از این مطلب : 197
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 24 آذر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مریم هاشمی

اولین چیزی که در مشاوره خانواده و خیانت می بایست مورد بحث قرار گیرد این است که اساسا  نشانه های خیانت چیست؟ خیانت در بین افراد مختلف معانی متفاوتی دارد و هر فردی برای تعریف آن مبنای خاصی دارد. بعضی هر نوع رابطه با جنس مخالف را خیانت می دانند خواه این ارتباط کلامی باشد خواه جنسی. اما برخی دیگر تنها رابطه ی جنسی همسرشان با فرد دیگری را خیانت می دانند و آن را مبنای تشخیص خیانت قرار می دهند. اما مفهوم کلی واژه ی خیانت به معنای هر نوع رابطه ی پنهانی زن یا شوهر با فرد دیگر است، چون این ارتباط از همسر پنهان می شود پس قاعدتا باعث ناراحتی و رنج او می شود و از نشانه های بی وفایی است.  واژه ی خیانت به این رفتار اطلاق می شود.

نشانه های خیانت چیست؟

در این دوره خیانت هم در بین زنان دیده می شود و هم در بین مردان. اما خیانت در مردان معمولا بروز بیشتری پیدا می کند. چون مردان تنوع طلبی بیشتری دارند و دوست دارند در زندگی خود هیجان بیشتری ایجاد کنند. بعضی نیز اعتقاد دارند که این کار مردان ریشه در منشا زیستی آنها دارد. میل آنها به چند همسری از قدیم الایام وجود داشته و چه بسا تا الان نیز ادامه دارد. بسیاری از مردانی که به همسرانشان خیانت می کنند، چه بسا زندگی بسیار خوب و عاشقانه ای نیز داشته باشند، اما میل به تنوع طلبی در آنها سرکوب نشده است.

در ابتدای هر رابطه همه چیز خوب است و زن و مرد بهترین رفتار را با یکدیگر دارند. اما کم کم با گذشت زمان و بروز اختلافات بر سر مسائل گوناگون، زندگی رو به سردی می گراید و چه بسا زمینه های خیانت در میان زوجین ایجاد گردد. نشانه های مختلفی در زندگی وجود دارد که می تواند نشانه خیانت یکی از زوجین باشد. در اینجا به ذکر برخی از این نشانه ها می پردازیم.

نشانه های خیانت چیست؟

کم توجهی

  1. اگر توجهش به شما کم شده است، شاید یکی از علائم خیانت باشد.

 اگر همسرتان اخیرا توجه بسیار کمی به شما دارد و مدام با افکار خودش کلنجار می رود، شاید بتوان گفت که احتمالا با فرد دیگری آشنا شده است. البته این دلیل به تنهایی کافی نیست و باید در کنار عوامل دیگر قرار بگیرد تا نشان دهد که فرد مورد نظر در حال خیانت است.

درگیری با دنیای مجازی

  1. مدام گوشی در دست دارد.

 فردی که دائما گوشی در دست است و یا تماس های مشکوک دارد شاید در حال خیانت به شما باشد. البته همانطور که قبلا عنوان شد هیچ یک از این عوامل به تنهایی کافی نیستند و باید موضوع را به طور کامل بررسی کرد.

پنهان کاری

  1. از دیگر علائم خیانت این است که گوشی اش را از شما پنهان می کند و یا برای گوشی اش رمز می گذارد.

 این کار نیز می تواند یکی از نشانه  های خیانت فرد مقابل باشد.

  1. تغییر رفتار مشهودی از خود نشان می دهد.

ناگهان متوجه می شوید که شما و علایقتان هیچ اهمیتی برای او ندارید و در واقع گویا شما را فراموش کرده است و شاید از برخوردش فکر کنید که فقط از سر اجبار است که با شما زندگی می کند و یا یه منزل می آید.

دروغ گویی و تنش بی جهت

  1. دروغگویی نیز می تواند یکی دیگر از نشانه های خیانت همسرتان باشد

. اگر متوجه شده اید که همسرتان اخیرا دروغ زیاد می گوید، حتما کاسه  ای زیر نیم کاسه است. گاهی اوقات زیاده گویی نیز در کنار  دروغگویی می تواند شک برانگیز باشد. شاید همسرتان برای توجیه کارش زیاده گویی کند و جزئیاتی را بیان کند  که برای شما هیچ اهمیتی ندارد. این زیاده گویی ها هم گاهی اوقات می تواند  شما را  در حل مسئله یاری نماید.

  1. مشاجره ی دائمی نیز می تواند یکی از علائم خیانت باشد.

گاهی مردان برای اینکه حواس  طرف مقابلشان را پرت کنند، دائما بر سر مسائل بی اهمیت به جرو بحث می پردازند  که  خود این امر هم می  تواند دلیلی بر خیانت آنها باشد.

  1. خوشحالی و شادی بیش از حد نیز در برخی از مردان می تواند نشان دهنده ی بروز خیانت باشد.  اگر مردی بیش از حد شاد است و بدون هیچ دلیلی پر از انرژی و هیجان است، شاید با فردی آشنا شده و آن فرد این انرژی مضاعف را به او تزریق می  نماید.

چگونه خیانت را تشخیص دهیم؟

چگونه خیانت را تشخیص دهیم؟

 خیانت مشکلی است که امکان دارد  هریک از ما با آن مواجه شویم و در این شراییط قرار بگیریم. بحثی که در اینجا مطرح می شود این است که اولا  چگونه تشخیص دهیم خیانتی روی داده است و ثانیا چنانچه از خیانت همسرمان مطمئن شدیم، بعد از آن چه عملکردی داشته باشیم تا رابطه مان کمترین آسیب را ببیند. متاسفانه بسیاری از ما نمی دانیم در این شرایط بغرنج چه مدیریتی داشته باشیم و اوضاع را چگونه کنترل کنیم. خانم ها در اکثر مواقع متاسفانه از روی احساس تصمیم گیری می کنند و موضوع را با افرادی در میان می گذارند که در این زمینه متخصص نیستند و راه حل های بی اساس ارائه می دهند و شرایط را بغرنج تر می کنند.

باید اول از همه از نشانه های خیانت به خوبی آگاه بود و آنها را به  درستی تشخیص داد و در صورت بروز خیانت مسئله را با یک مشاور با روانکاو متبحر در زمینه ی مشکلات خانوادگی در میان گذاشت تا بهترین و موثرترین راه حل را ارائه دهد و با کمک او بتوانید این مشکل را به بهترین وجه حل و فصل نمایید.

خیانت در افراد مختلف نشانه های متفاوتی دارد که برخی از آنها را قبلا ذکر کردیم. اما چیزی که در اینجا اهمیت دارد تشخیص صحیح ماست. گاهی امکان دارد که خانمی بیش از حد بر روی رفتارهای همسرش حساس باشد یا در واقع دچار افکار وسواس گونه در  مورد همسر خود باشد. اکثر اوقات ما تنها در فکر خود از همسرمان یک فرد خائن می سازیم و با همان فکر خودمان را عذاب می دهیم، در صورتی که اگر به درستی بررسی کنیم، می بینیم که اصلا خیانتی روی نداده است.

اگر پس از بررسی متوجه شدیم که همسرمان واقعا خیانت می کند، آنگاه چه کنیم؟

چنانچه تشخیص ما درست بود و همسرمان واقعا به  ما خیانت می کرد آنگاه باید راه حل درستی را اتخاذ کنیم. اولین کاری که باید انجام داد این است که از یک مشاور خانواده باتجربه کمک بگیریم. بعد در یک فرصت مناسب و بدون هیچگونه عصبانیت یا قضاوتی موضوع را با همسرمان در میان بگذاریم تا بفهمیم که چه مسئله ای باعث بی وفایی همسرمان نسبت به ما شده است. شاید او هم تاب تحمل بعضی چیزها را نداشته و یا شاید در زندگی با ما کمبودهایی داشته که باعث این رفتار اشتباهش شده است. هیچگاه نباید حق را به طور کامل به خودمان بدهیم چون قطعا ما هم در برخی موارد مقصر بوده ایم.

پس از ریشه یابی مشکل باید در صدد حل آن باشیم. باید از این موضوع نیز آگاهی پیدا کنیم که آیا همسرمان از این کار خود پشیمان است و یا نه علیرغم اطلاع شما از مسئله باز هم قصد دارد به کارش ادامه دهد. همه ی اینها در تصمیم گیری صحیح برای نحوه ی ادامه ی زندگی موثر هستند. روش برخورد ما بعد از آگاهی از خیانت بسیار اهمیت دارد. ما باید بتوانیم بهترین برخورد را در مواجهه با این مشکل از خود نشان دهیم.

آیا پس از تشخیص خیانت باز هم می توان به فرد خاطی اعتماد کرد یا خیر؟

سوال دیگری که در اینجا مطرح می شود این است که چگونه می توان اعتماد از دست رفته را بازگرداند. البته این در صورتی است که فرد خیانتکار واقعا از کار خود پشیمان باشد و بخواهد خانواده ی خود را  حفظ کند. اما چه بسا همسرش دیگر مثل قبل به او اعتماد نداشته باشد و روی او و رفتارش حساس شده باشد و هر رفتاری را از جانب همسرش نشانه ی بی وفایی او بداند.

در این مواقع چه باید کرد؟

طبق نظر بسیاری از روانشناسان، در این هنگام بار اصلی مسئولیت اعتماد سازی بر دوش فرد خطاکار است. او باید تلاش کند تا اعتماد از دست را به خانواده و همسرش بازگرداند و آنها را مطمئن سازد که دیگر  چنین خطایی رخ نمی دهد. در مواردی که خیانت تنها یک بار رخ داده و فرد خیانتکار قلبا از کرده ی خود پشیمان است، به راحتی می تواند اعتماد همسرش را جلب کند و با هم زندگی به مراتب بهتری را بسازند. اما مردی که مدام در حال خیانت است و اعتماد یا عدم اعتماد همسرش برای او اهمیتی ندارد، قطعا موفق به اعتماد سازی نزد همسر نمی گردد و دچار مشکلات زیادی در زندگی می گردد. چه بسا همسرش پس از تلاش بسیار برای زندگی با وجود همه ی آن فشارهای روانی و عاطفی و عدم  توجه همسرش، حتی راضی به  جدایی گردد.

در این مواقع مرد به خیانت عادت کرده و قطعا باید مورد درمان روانکاوی قرار بگیرد که پروسه ی بسیار مشکل  و زمان بری است. گاهی حتی خود فرد دوست ندارد درمان شود و به همان زندگی پر از خیانت خود ادامه می دهد. در مجموع نباید در تصمیم گیری عجله کرد، چون تشخیص خیانت بسیار مشکل است و باید همه ی جوانب موضوع خیانت را سنجید و از هدف فرد برای خیانت آگاه شد. مشورت با متخصصان حرفه ای در این زمینه بسیار کمک کننده است و در بسیاری از موارد می تواند مشکلات را حل و فصل نماید.

منبع: https://psychology.avije.org/family-counselling/

چه زمانی مشاوره خانواده بی فایده است

 

خیانت زناشویی



:: بازدید از این مطلب : 165
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 24 آذر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مریم هاشمی

 

مشاوران مرکز مشاوره خانواده آویژه به بررسی دعوا و تعارضات بین والدین و فرزندان پرداخته اند و مقاله جامع و تخصصی زیر را نگارش کرده اند. اگر برای شما نیز این سوال پیش آمده که وقتی پدر و مادرم با من دعوا می کنند چه باید کرد؟ پس حتما این مقاله کاربردی را مطالعه بفرمایید.

رفتارهای مناسب هنگام تعارض و مشاجره با والدین

راه های زیادی برای رسیدگی به تعارضات خانوادگی وجود دارد. هنگامی که با پدر یا مادر خود وارد بحث و مشاجره می شوید، حواستان باشد که آنها از شما بزرگتر هستند و نباید صدای شما فراتر از آنچه که هست برود. در این قسمت شما را با برخی از مهم ترین رفتارها و واکنش های فرزندان هنگام رویارویی با مشاجرات والدین آشنا خواهیم کرد. راهبردهای حل تعارضات با والدین و رفتار صحیح با آنها عبارتند از:

تلاش برای مثبت ماندن

سعی کنید هنگام مشاجره و دعوا از برخورد با نگرش واکنشی دوری کنید. برخی از افراد هنگام دعوا و بحث با والدین این هدف را در سر دارند که حرف آخر، آنچه باشد که آنها می خواهند. سعی کنید در هنگام دعوا و درگیری با والدین مثبت اندیش بوده و با هدف درک، حل و پاسخ به تعارضات با آنها صحبت کنید.

سعی کنید گوش دهید و درک کنید

گوش کردن با شنیدن بسیار متفاوت است. سعی کنید صحبت ها و آنچه که والدین می گویند را بدون جبهه گیری، گوش کنید. شنیدن حرف ها و نظرات والدین هیچ سودی ندارد. اما گوش دادن به آنها باعث می شود که شما به درک درستی از آنچه که می گویند برسید. پس به حرف ها و راه حل های والدین خود گوش کنید. در صورت نیاز به طور منطقی با آنها مخالفت کرده و محترمانه نظر خود را بگویید.

 تمرکز بر همکاری و همدلی به جای کنترل

زمانی که هر دو طرف بتوانند نظر بدهند و در واقع در مورد وضعیت بحث کنند، واقعاً حل تعارض مفید و مسمر ثمر خواهد بود. اگر در رابطه با موضوعی والدین مخالف هستند می توانید به آنها بگویید: پیشنهاد شما چیست؟ چه چیزی فکر شما را مشغول کرده و چه راه حلی برای مشکل من دارید؟ دلیل مخالفت شما چیست؟ به یاد داشته باشید که همه ما فرصت برای صحبت کردن خواهیم داشت، مهم آن است که بتوانیم در کمال آرامش به حرف های یکدیگر گوش کنیم. سعی کنید جبهه گیری های الکی و بی مورد، کنترل و لجبازی و ... را حذف کرده و با هدف همکاری و یافتن راه حل مناسب، با والدین خود بحث و مشورت کنید.

سوالاتی که ذهن شما را مشغول کرده است، بپرسید

در مورد مشکلات و آنچه که در ذهن افراد می گذرد سوال کنید. شما و والدینتان در ابتدا باید در رابطه با تعارضات و اختلاف نظرات یکدیگر اطلاع داشته باشید. هر سوالی را که در ذهن خود دارید، در کمال آرامش، از والدین خود بپرسید. شاید آنگونه که شما فکر می کردید و قضاوت می کردید نبوده است.

انعطاف پذیر باشید

هم شما و هم والدین باید انعطاف پذیر باشید تا نقد ها و بدی های خودتان را بتوانید قبول کیند. اگر فرزندتان دلایل خوبی برای کارهایش ارائه می دهد، سعی کنید بپذیرید. هرگز اینگونه فکر نکنید که اگر بله بگویید آنها شما را یک ترسو یا احمق تصور می کنند. این کار تسلیم شدن و ترسیدن نیست. فقط انعطاف پذیری بالای شما را نشان می دهد.

پیشنهاد دادن راهکارهای مناسب

یک راهکار مناسب که می دانید والدین نیز با آن مخالفت نمی کنند را جایگزین آنچه که می خواهید کنید. با جایگزین کردن راهکارهای مناسب هم شما به آنچه که می خواهید می رسید و هم والدین نگران و یا ناراحت نمی شوند. گاهی به راهکارهایی که والدین می گویند نیز فکر کنید و سپس در رابطه با آن تصمیم بگیرید. پیشنهاد دادن راهکار و به نتیجه نشاندن آن یک مهارت است. وجود راهکارهای مختلف در رابطه با موضوعات مختلف به شما کمک می کند تا بهترین تصمیم را اخذ کنید.

از عقب نشینی و قبول نظرات دیگران نترسید

مشاجره و تعارضات ما را به جایی نمی رساند. فقط آسیب های زیادی را برای ما و والدین به همراه خواهد داشت. پس گاهی نیاز است که سکوت کنید و عقب نشینی را انتخاب کنید. کمی به ذهن و افکار خود استراحت بدهید. سکوت گاهی اوقات می تواند افراد را بسیار آرام کند. پس سکوت کردن و عقب نشینی را یک موقعیت نامناسب ندانید. سکوت و عقب نشینی باعث می شود که هر دو طرف به آرامش نسبی برسند و درکمال آرامش نسبت به موضوع مورد بحث خود فکر کنند. می توانید با گفتن:« این مشاجرات و بحث ها ما را به جایی نمی رساند کمی سکوت کنیم تا آرام شویم» به دعواها پایان بدهید.

بحث های خود را محترمانه و به دور از توهین پیش ببرید

به یاد داشته باشید که هرگز در مشاجرات خود به پدر و مادرتان توهین نکنید. سعی کنید در تمام شرایط احترام والدین خود را حفظ کرده و محترمانه نظرات خود را بیان کنید. داد و فریاد زدن بر سر والدین و پرخاشگری کردن اصلا راه چاره نیست. تنها باعث دلخوری پدر و مادر و آزرده خاطر شدن آنها می شود. صحبت کردن و گفتن نظرات خود به صورت محترمانه و در کمال ادب، مسیر مذاکرات و تصمییم گیری ها را هموارتر کرده و از نزاع و درگیری دور می کند.

جلسات خانوادگی برگزار کنید

این راهکار، هم به عنوان یک راه پیشگیری از دعوا و تعارضات شناخته می شود و هم به عنوان راهی برای پایان دادن به تعارضات است. هر هفته زمانی را در نظر بگیرید که در آن بتوانید به صورت مسالمت آمیز و با آرامش در مورد موضوعاتی که با هم اختلاف نظر دارید، بحث کنید. اگر با یکی از والدین به اختلاف و تعارض مواجه شدید، برگزاری جلسات خانوادگی می تواند به شما کمک کند تا نظرات سایر اعضای خانواده را نیز بدانید. اگر نظر شما درست بود با برگزاری جلسات خانوادگی می توانید از والد دیگر خود و یا برادر و خواهر بزرگتر خود بخواهید که فرد مخالف را نیز با دلیل های منطقی خود قانع کند.

ارتباطات خود را تقویت کنید

اگر احساس می کنید بیشتر اوقاتی که با والدین خود صحبت می کنید به درگیری و کشمکش و بحث ختم می شود، پس به دنبال یافتن راهکارهایی برای تقویت روابط خود با والدین باشید. تقویت ارتباطات و برقراری روابط عاطفی مناسب می تواند به دو طرف کمک کند که به نظرات یکدیگر احترام گذاشته و احساس درک و همدلی را در افراد افزایش دهد. اگر نمی دانید که چگونه باید ارتباطات خود را تقویت کرده و روابط عاطفی و اجتماعی خود را با اعضای خانواده بهبود ببخشید. پس بهتر است از یک مشاوره خانواده در این زمینه کمک بگیرید. مشاور می تواند مهارت حل تعارض و برقراری ارتباط موثر را به شما آموزش دهد.

سخنی از مشاوران آویژه

تعارضات بین والدین و فرزندان اصلا خوب نیست. وجود بحث ها و دعواهای طولانی بین افراد خانواده باعث کمرنگ شدن علاقه، دوست داشتن و مهر و محبت می شود. پس سعی کنید حتیهنگام درگیری و مشاجره، آرامش خود را حفظ کنید و از بی احترامی کردن به یکدیگر خودداری کنید. رفتاری را نداشته باشید که بعد از پایان مشاجره و آرام شدن، از آن رفتار پشیمان شوید. سعی کنید خشم خود را کنترل کرده و زبان بدن، لحن صحبت کردن و کلمات خود را مدیریت کنید. مشاوران آویژه می توانند به شما کمک کنند تا تعارضات و درگیری های خود با والدین را به حداقل رسانده و روابط سالمی را در زندگی خانوادگی خود برقرار سازید. پس اگر به دنبال پایان دادن به تعارضات و درگیری های خود با والدین هستید، با ما تماس بگیرید.

منبع: مشاوره خانواده کیست؟

 



:: بازدید از این مطلب : 182
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 24 آذر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مریم هاشمی

خوشحال کردن شوهر بدون شک از اصلی ترین خواسته ها و اهداف هر زنی میباشد. اما گاهی زنان و به خصوص بانوان کم تجربه تر اطلاعات و آگاهی لازم را برای رسیدن به این خواسته ندارند و در خوشحال کردن شوهر ناکام میمانند.

این عدم توانایی ناشی از خیلی از مسائل میتواند باشد که در ادامه مفصل به آن خواهیم پرداخت. هر زنی که ازدواج میکند به طور طبیعی وظایفی دارد که به صورت ذاتی برعهده زن در زندگی مشترک میباشد. زنان در ابتدا باید به وظایف اصلی خود عمل کنند تا رضایت  شوهر خود را به دست بیاورد. برخی از نیاز های اساسی مردان از نظر صاحب نظران در مشاوره خانواده عبارت اند از:

  • نیاز به خانه ای پر از محبت با همسری مهربان
  • برطرف شدن نیاز جنسی به صورت منظم
  • نیاز به احترام و تکریم شدن از سمت همسر
  • نیاز به موثر بودن در ابعاد مختلف زندگی

راه های خوشحال کردن شوهر چیست؟

راه های خوشحال کردن شوهر میتواند نسبت به خلق و خوی شوهر و فرهنگ زندگی و شخصیت او متفاوت باشد. مشاوره زناشویی و زندگی مشترک در آموزش ها و پیشنهادات خود برای بانوان توصیه میکند که زنان نمیتوانند از یک ترفند و دستورالعمل واحد برای خوشحال کردن تمام مردان استفاده کنند. بنابراین قدم اول برای خوشحال کردن و راضی نگه داشتن شوهر این است که به خوبی او را بشناسید و تا میتوانید اطلاعات و آگاهی در مورد او به دست بیاورید.

حتما در طی زندگی و گذراندن مدتی زیر یک سقف بسیاری از ویژگی‌های شخصیتی شوهرتان را خواهید شناخت. برای شناختن ابعادی که در همسرتان که سخت تر شناخته میشود میتوانید از مشاوره خانواده نیز استفاده کنید. نکته دیگری که میتوان در مورد راه های خوشحال کردن همسر به آن اشاره کرد این است که در عمل کردن به وظایف همسری خود به هیچ عنوان به مانند معامله و توافق با همسرتان برخورد نکنید. رمز خوشحال کردن همسرتان این است که تمام اعمالی که برای شوهرتان انجام میدهید از روی عشق باشد.

همسر

نکات مهم در خوشحال کردن شوهر چیست؟

نکات مهم در خوشحال کردن شوهر را زنان باید رعایت کنند تا تلاششان برای بالا بردن رضایت شوهرشان از زندگی زناشویی به ثمر بنشیند. در ادامه به تعدادی از نکات مهم در خوشحال کردن شوهر اشاره خواهیم داشت:

  • باید به این مورد توجه کرد که محبت کردن به همسر نباید به صورت مقطعی صورت بگیرند و این شرایط دائمی باشد.
  • سعی کنید به هیچ عنوان ارتباط کلامی خود را با شوهرتان قطع نکنید. مردان شاید در ظاهر این را نشان ندهند اما آنها از محبت کلامی بسیار لذت میبرند.
  • هیچگاه فراموش نکنید که در گفتن حرف ها و خواسته های خود به شوهرتان وقت شناس باشید. وقتی مردان خسته یا عصبانی باشند حرف زدن درباره موارد جدی کاملا نتیجه عکس میدهد و اغلب موجبات بحث و جدال را فراهم میکند.
  • لحظاتی که شوهرتان در خانه حضور دارند حتما توجه ویژه ای به ظاهر خود داشته باشید. مردان بسیار از دیدن ظاهر شما تاثیر میپذیرند. حال این تاثیر میتواند منفی باشد میتواند مثبت.

آسان ترین کار برای خوشحال کردن شوهر چیست؟

آسان ترین کار برای خوشحال کردن شوهر شاید فراهم کردن شرایطی باشد که مرد را بعد از چالشهای گوناگونی که در فضای بیرون از منزل با آنها دست و پنجه نرم میکند، با فضای آرامی در خانه و حریم خصوصی زندگی خود رو به رو کند. برخی از نکاتی که زنان با رعایت آنها میتوانند مردان خود را با عمل به آنها خوشحال کنند عبارتند از:

  • بیان مشکلات زندگی مشترک در موقع مناسب. موقع مناسب یعنی وقتی که شوهر خسته یا غمگین و بی حوصله نباشد. این موضوع باعث ناخشنودی مردان میشود.
  • حل و فصل مشکلات و انتقاد در جمع بسیار مردان را آزرده خاطر میکند. زنان از این کار پرهیز کنند.
  • شاید یک زن راز دار بودن را بتوان به عنوان آسان ترین کار برای خوشحال کردن همسر شناخت. مردان از داشتن یک زن رازدار بسیار خوشنود میشوند.

خوشحال کردن

کارهایی که شوهر را خوشحال میکند چیست؟

کارهایی که شوهر را خوشحال میکند و اطلاع و آگاهی از آنها همیشه از دغدغه های زنانی است که دائم به این فکر میکنند که چگونه پایه های زندگی زناشویی خود را محکم تر از قبل کنند. تا اینجا به چند نمونه از کارهایی که شوهر را خوشحال میکند اشاره کردیم. در این بخش اعمالی دیگر که موجبات خوشنودی مرد را فراهم میکند میپردازیم:

  • همراهی و ارزش گذاشتن به اهداف شوهر و تا حد توان کمک کردن به مرد در جهت رسیدن به انها.
  • سعی کردن در راه بهتر شدن اوضاع زمانی که مرد از لحاظ ذهنی به هم ریخته است. مثلا در زمانی که مرد از لحاظ مالی شرایط خوبی ندارد.
  • زنان باید همیشه به این نکته توجه کنند که همیشه از شوهر خود تعریف کنند و او را با هیچ مرد دیگری مقایسه نکنند. به این صورت حجم زیادی از خوشنودی مرد را فرا میگیرد.

اشتباهاتی که شوهرتان را ناراحت میکند چیست؟

اشتباهاتی که شوهرتان را ناراحت میکند را حتما بیابید و با انجام ندادن آنها زندگی زناشویی خود را از آسیب های مختلف دور کنید. حال برخی از عمومی ترین موارد و اشتباهاتی که شوهرتان را ناراحت میکند را مورد بررسی قرار میدهیم. در ابتدا به یاد داشته باشید تقریبا اکثر مردان از این که همسرشان به آنها دروغ بگویند آزرده خاطر میشوند. حتی دروغی که ممکن است از نظر زن به نفع زندگیشان باشد.

نکته دومی که میتوان به آن اشاره کرد این است زنان با رفتار و کردار خشک و سرد خودشان زمینه ناراحتی و دور شدن شوهرشان را فراهم میکنند. مردان توقع دارند زنان با لطافت و مهربانی فضای زندگی مشترک را زیباتر کنند. زنان نباید با این تفکر که میخواهند به عنوان فردی محکم در کنار همسرشان باشند رفتارها و کردارهای زنانه خود را از مرد دریغ کنند چرا که مردان به این لطافت در زندگی مشترک بسیار نیاز دارند.

همسر

نقش توجه به نیاز جنسی در مورد خوشنودی مرد چقدر موثر است؟

در روند جلب توجه و خوشنودی شوهر زنان حتما باید به نیازهای اساسی و فطری جنسیت مرد توجه کافی داشته باشند. یکی از این نیازهای اساسی نیاز جنسی میباشد. زنان باید توجه داشته باشند که مردان به صورت فطری از کیفیت رابطه جنسی تاثیر میپذیرند . اگر مردان از نظر جنسی در زندگی زناشویی به خوبی تامین نشوند ممکن است دچار سرخوردگی و یا حتی افسردگی شوند. زنان باید آگاهی خود را راجع به مقوله رابطه جنسی در زندگی مشترک بالا ببرند تا بتوانند از این راه شوهر خود را خوشنود کنند.

یک نواختی در زندگی چه تاثیری در زندگی زناشویی میگذارد؟

خانم ها حتما به این مورد توجه داشته باشند که اگر زندگی زناشویی وارد یک نواختی شود و همه چیز تکراری شود مرد کم کم از زندگی دلسرد میشود و شور و نشاط از زندگی آنها ناپدید میشود. زنان میتوانند برای جلوگیری از تکراری شدن زندگی مشترک راه های زیر را امتحان کنند:

  • زن حتما باید برای تفریحات متناسب با سبک و سطح زندگی خود و شوهرش برنامه ریزی کند.
  • زنان باید خودشان برای زندگی مشترک هیجانات مثبت به وجود بیاورند تا زندگی وارد یک نواختی نشود.
  • بانوان میتوانند برای این که در راه به وجود آوردن تنوع در زندگی بدون اشتباه ظاهر شوند مراجعه به روانشناس را انتخاب کنند. یک روانشناس با تجربه و تحصیلاتی که در این زمینه دارد میتواند به خوبی راهنمای افراد نیازمند یاری باشد.

همسر

سوالات متداول

مهمترین دستاورد خشنودی مردان در زندگی زناشویی چیست؟

مهمترین دستاورد خوشنود بودن مرد در زندگی پایبندی او به زندگی و در نتیجه رابطه زناشویی باکیفیت میباشد.

در صورت خشنود نبودن مرد در زندگی زناشویی بزرگترین آسیبی که ممکن است به جود بیاید چیست؟

در رابطه ای که خشنودی در آن وجود ندارد بیشترین آسیبی که زوجین را تهدید میکند خیانت است.

آیا روانشناس میتواند به زنان در راه خوشحال کردن شوهرشان کمکی کند؟

بله یک روانشناس میتواند با برنامه ریزی برای زنان اللخصوص زنان جوان و کم تجربه به آنها کمک کنند تا شوهر خود را از زندگی زناشویی خوشحال و خوشنود کنند.

هدف مرکز مشاوره و روانشناسی آویژه از ارائه اطلاعات لازم در زمینه مشکلات روانی، افزایش آگاهی شماست تا با توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره خانواده به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

منبع:How to Keep Your Husband Happy 

 


:: بازدید از این مطلب : 218
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 18 آذر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مریم هاشمی

زنان زیرک و باهوش دوست داشتنی هستند

بر اساس تحقیقات انجام شده، امروزه مردان جذب زنان باهوش و زیرک می شوند. و مردان به دنبال همسری هستند که از تمام جهات فوق العاده به نظر برسد. زنانی که باهوش، موفق، دارای اعتماد به نفس، تحصیل کرده و زیبا هستند. این موضوع که مردان از زنان زیرک و باهوش خوششان می آید و جذب آنها می شوند بر کسی پوشیده نیست. اما دلیل این جذب شدن و دوست داشتن زنان باهوش و زیرک چیست؟ مشاوران مرکز مشاوره خانواده آویژه در این مقاله به بررسی جواب این سوال پرداخته اند که چرا مردان زنان زیرک و باهوش را دوست دارند؟ اگر شما نیز به دنبال پاسخ این سوال هستید به شما پیشنهاد می کنم این مقاله جامع و جذاب را مطالعه کنید.

 

دلایل اصلی علاقه مردان به زنان باهوش

 

زنان زیرک چالش بر انگیز هستند

امروزه، مردان به دنبال زنانی که همیشه مطیع و بله گو هستند، نمی گردند. آنها دوست دارند با زنانی باشند که باعث می شوند برای بدست آوردنشان و گرفتن جواب مثبت از آنها، تلاش کنند. مردها دیوانه دخترانی نیستند که زیر پایشان بیفتند. زنان زیرک و باهوش می دانند که چگونه رفتار کنند تا همسرشان همیشه نیاز به آنها داشته باشند. شما می توانید با پاسخ ندادن تلفن خود با اولین صدای زنگ و بوق خوردن، عدم درخواست از مردان برای قرار ملاقات و تعقیب نکردن مردان آنها را شیفته خود کنید. یک زن زیرک مرد خود را به چالش می کشد. پس عقب نشینی کنید و اجازه بدهید تا برای جلب توجه شما تلاش کند. مرد وقتی نتیجه تلاش هایش را توجه و مهربانی شما ببیند احساس برنده شدن می کند.

زنان زیرک اعتماد به نفس بالایی دارند

مردان عاشق زنان با اعتماد به نفس بالا هستند. حضور پر رنگ شما در جمع های خانوادگی و یا شرکت در گفت و گوهای دوستانه نشان دهنده اعتماد به نفس و باهوشی شماست. مردان دوست دارند که همسرانشان با اعتماد به نفس بالا در رابطه با موضوعات مختلف به درستی اظهار نظر کنند. البته یک خانم زیرک موقعیت و شرایط را نیز در نظر خواهد گرفت. داشتن یک زن با اعتماد به نفس بالا موجب افتخار مرد است.

 

زنان باهوش به راحتی چیزهای جدید را یاد می گیرند

مردان دوست دارند که همسرانشان گیرایی بالایی داشته باشند. شاید برای شما نیز پیش آمده باشد که همسرتان یک فعالیت و یا حرفه جدید را به شما آموزش داده است و هنگامی که شما این کار را در اولین قدم به درستی انجام داده اید و سریع یاد گرفتید احساس رضایت و خوشنودی را در چشمان مرد خود مشاهده کرده اید. مردان جذب زنانی می شوند که به راحتی می توانند مفاهیم و ایده های جدید را بیاموزند. مثلا ممکن است شما آشپزی کردن را بلد نباشید. ولی با اولین توضیح مادرتان در مورد نحوه درست کردن یک إذا به خوبی از پس آن بربیایید. این موضوع بسیار برای همسرتان شادی آور است و دوست داشتنش را چند برابر می کند.

مردان عاشق دختران با اعتماد به نفس هستند

دختران باهوش همیشه حرفی برای گفتن دارند

زنان زیرک و باهوش می توانند در رابطه با هر موضوعی صحبت کنند زیرا ذهن آن ها از تجربه ها و نکات مفید پر است. دختران باهوش همیشه به دنبال ماجراجویی و یافتن و یاد گرفتن نکات مفید و جدید هستند. این موضوع باعث جذب مردان و اشتیاق آنها برای بدست آوردن چنین دختری می شود. اگر شما با یک دختر باهوش در ارتباط باشید خواهید یدی که او همیشه موضوعی برای ماجرا جویی دارد که شما و خودش را به چالش می کشد.

 

کارها را به درستی انجام می دهند

افراد باهوش می توانند کارهای زیادی را در مدت زمان کوتاه انجام دهند. زناان زیرک معمولا درمدیریت زمان بسیار ماهر هستند. دختران باهوش دوست دارند که هم خودشان و هم همسرشان به تمام اهداف خود برسد. پس همیشه دانش و موضوعات زیادی را برای به اشتراک گذاشتن دارند. مدیریت زمان، انجام کارها در مدت زمان کوتاه، قدرت ییادگیری بالا و ... آنها را جذاب می کند.

 

زنان زیرک بسیار جالب هستند

افرادی که با زنان باهوش و زیرک برخورد داشته اند می دانند که انها بسیار جالب و پر انرژی هستند. همیشه به دنبال ماجراجویی هستند و علایق خود را دنبال می کنند. وقتی آنها صحبت میی کنند می توانید جذبشان شوید زیرا بسیار جالب و چالش برانگیز هستند.

 

زنان باهوش افراد مستقلی هستند

امروزهف مردان از زنان وابسته متنفر اند. مردان دوست ندارند که همسران نیازمند و ضعیفی داشته باشند. آنها هرگز جذب دخترانی که نیاز به مراقبت و توجه زیادی دارند، نمی شوند. در عوض، مرد می خواهد که با زنی مستقل باشد. زنی که وقتی در یک رابطه است می تواند کار خودش را انجام دهد. مردان جذب زنانی می شوند که در شغل، علایق، سرگرمی ها و ... مستقل هستند. زنان زیرک نیازی ندارند که 24 ساعت شبانه روز در کنار مرد خود باشند و متکی به خود هستند. که این موضوع یکی از دلایل دوست داشتنی بودنشان است.

 

دختران زیرک می توانند مسائل را کشف کنند

دختران باهوش می دانند که چگونه باید هر کاری را به نتیجه برسانند. و یا اگر در این رابطه اطلاعاتی نداشته باشند می توانند راه های تازه ای را  کشف کنند. آنها با یادگیری و امتحان کردن چیزهای جدید را به نتیجه مطلوب می رسانند. زنان زیرک را می توان حلال مشکلات دانست. به خودتان اعتماد داشته باشید و ایمان داشته باشید که به اندازه کافی باهوش هستند و می توانید بهترین راه حل ها را بیابید.

 

آنها می توانند شرایط را مدیریت کنند

یک زن باهوش می تواند حرفه خود را داشته باشد و پول خود را به روشی درست مدیریت کند. اگر با مشکل و یا سختی روبرو شود می داند که چگونه بحران پیش آمده را مدیریت کند و به درستی از مشکلات عبور کند. مدیریت بالا باعث می شود که یک زن از دید مردان جذاب و دوست داشتنی به نظر برسد. زنان باهوش به راحتی عصبانی نمی شوند. زیرا می توانند احساسات خود را مدیریت کرده و خودشان را کنترل کنند. و اکثرا انتقاد را با مهربانی پاسخ می دهند.

 

زنان باهوش، فرزندان زیرک و باهوشی را تربیت می کنند

مردان می دانند که دختران و زنان باهوش، فرزندان باهوشی را نیز خواهند داشت. یک زن زیرک می تواند به درستی فرزند خود را تربیت کند و زندگی خانوادگی شاد و سالمی را بسازد. داشتن یک زندگی موفق و ارتباطات سالم یک مزیت بزرگ و مهم است.

 

زنان زیرک، هوش هیجانی زیادی دارند

زنان باهوش هوش هیجانی بالایی دارند. همچنین آنها یاد گرفته اند که چگونه احساسات خود را مانند یک انسان حرفه ای تشخیص داده و مدیریت کنند. افرادی که هوش هیجانی بالایی دارند می توانند احساسات دیگران را تشخیص بدهند و بازخورد و رفتار مناسبی داشته باشند. و در مواقع ضروری می توانند به طرف مقابل کمک کنند. دانش افراد با هوش هیجانی بالا در مورد احساسات بسیار گسترده است و آنها از این دانش عاقلانه استفاده می کنند. زنان زیرک می توانند احساسات را تجزیه و تحلیل کنند و به راحتی آسیب نمی بینند زیرا می دانند احساسات چیست؟ چگونه باید آن را مدیریت کرد؟ و ....

 

زنان زیرک چرا دوست داشتنی هستند؟

سخنی از مشاوران آویژه

باهوش بودن تا حدودی اکتسابی است. شما می توانید با مطالعه کتاب ها و یا تلاش برای یادگیری حرفه های جدید هوش و دانش خود را افزایش بدهید. هوش عامل بزرگی در جذب مردان به زنان است. در حقیقت مردان جذب دختری می شوند که می دانند در مورد چه چیزی صحبت کند، چه رفتاری داشته باشد، چگونه مشکلات و بحران ها را مدیریت کند و .... دوستی و یا زندگی با چنین دختری بسیار مورد پذیرش و خواسته اکثر مردان است. شخصیت دختری که چنین خصوصیاتی را داشته باشد بسیار بالا و مناسب است. شما می توانید او را یک انسان اصیل، باهوش و زیرک خطاب کنید و از در کنار او بودن لذت ببرید. مسلما زندگی با چنین فردی یک زندگی شاد و موفق و به دوراز جنجال های غیر منطقی است.

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 219
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 4 آذر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مریم هاشمی

معایب ازدواج با دختر پولدار

عاشق شدن و دوست داشتن حد و مرز مالی و طبقاتی نمی شناسد. شاید شما عاشق یک دختر شوید که از نظر سطح مالی و طبقاتی بسیار از خانواده شما پایین تر است و یا شاید عاشق دختر پولداری شده باشید که به شدت با شما فاصله طبقاتی دارد. اگر شما نیز یک عشق آتشین را در خود احساس می کنید اما نمی دانید چگونه به خواستگاری یک دختر پولدار بروید و یا برای قرار ملاقات گذاشتن با او چه باید کنید، نگران نباشید. مشاوران مرکز مشاوره خانواده آویژه در این مقاله در رابطه با خواستگاری کردن و یا قرار ملاقات گذاشتن با دختر پولدار صحبت کرده اند. حتما این مقاله جامع را مطالعه بفرمایید تا اطلاعات کاملی از نحوه خواستگاری کردن از دختر پولدار کسب کنید.

آیا شما عاشق پول و ثروت او شده اید یا عاشق خودش؟

قبل از اینکه به دنبال راهکارهایی برای بیان احساسات خود به دختر پولدار باشید باید این سوال را از خودتان بپرسید که آیا واقعا عاشق او هستید؟ و یا به دلیل موقعیت های مالی و خانوادگی خوبی که دارد قصد خواستگاری کردن یا دوست شدن با او دارید. این گونه فکر کنید که او نیز یک دختر با سطح مالی و خانوادگی هم اندازه خانواده شماست و یا شاید پایین تر از شما. آیا هنوز هم او را دوست دارید و قصد ازدواج و یا دوستی با او را دارید؟ پول و بالا بودن سطح خانواده نباید دلیل اصلی شما برای ازدواج باشد.

یکی از نگرانی های دخترانی که سطح خانواده آنها از نظر مالی بالاست این است که پسری بخاطر شرایط آنها به سمتشان بیاید. یا عاشق مال و ثروت او شده باشد نه خودش! به همین دلیل اکثر دخترانی که وضع مالی خوبی دارند همیشه به دنبال یک عشق واقعی و یک مرد عاشق هستند. با خودتان صادق باشید. آیا شما عاشق پول و ثروت دختر شده اید یا عاشق خودش؟ هرگز با زندگی خود و طرف مقابلتان بازی نکنید. اگر واقعا او را دوست دارید و عاشق رفتار، ظاهر، طرز تفکر و ... او شده اید، پس قدم بردارید و عشق و علاقه خود را به او نشان دهید. در غیر این صورت اصلا او را بازیچه خودتان نکنید.

 

13 راهکار برای داشتن یک قرار ملاقات عالی با دختر پولدار

اگر شما عاشق دختری شده اید و نمی توانید از فکر کردن به او دست بردارید پس حتما این موضوع را بیان کنید. نگذارید عشق و علاقه شما در قلبتان محبوس بماند. نگران جوابی که قرار است بشنوید نباشید. فقط محکم و مصمم قدم بردارید. اگر شما واقعا عاشق شده باشید پس می توانید به این عشق جواب صحیحی بدهید. در زیر 13 راهکار برای خواستگاری کردن و یا ملاقات کردن با دختری که پولدار است و وضع مالی بالاتری از شما دارد گفته شده است. البته این راهکارها صرفا برای دختران پولدار کارساز نیست و شما می توانید از این راهکارها برای قرار ملاقات و یا خواستگاری کردن از هر دختری استفاده کنید.

 

لباس های شیک بپوشید

دختران به قیمت لباس های شما و یا مارک بودن و یا نبودن آن اهمیت نمی دهند، فقط تنها نکته ای که برای آن ها مهم است این است که طرف مقابلشان لباس های شیک و مناسب پوشیده باشند. متناسب با موقعیت و شرایطی که در آن قرار دارید انتخاب کنید که چه نوع لباسی بپوشید. دختران جذب مردی می شوند که لباس و کفش خوبی بر تن دارند و شیک هستند. شیک بودن با لباس مد و مارک پوشیدن متفاوت است. پیراهن خود را اتو کنید و لباس های آراسته بر تن کنید. از کفش های تمیز و واکس زده برای رفتن به قرار ملاقات استفاده کنید. این کارها معنای شیک بودن است.

 

مراقب صحبت های خود باشید

زبان سرخ سر سبز می دهد بر باد! پس مراقب باشید و هوشمندانه صحبت کنید. صحبت های بی ربط و استفاده های نا به جا از شوخی و مسخره کردن اصلا مناسب نیست. دختران با وضع مالی خوب مسلما با افراد زیادی روبه رو شده اند و به راحتی تحت تاثیر قرار نمی گیرند. پس سعی کنید از کلمات و جملاتی استفاده کنید که آنها را تحت تاثیر قرار می دهد. منطقی باشید و گاهی احساسات و عشق خود را نیز چاشنی صحبت هایتان کنید. سعی کنید غرور خود را در صحبت هایتان به نمایش بگذارید. البته نه غرور کاذب و اضافی! غرور داشتن اگر به جا باشد باعث جذاب به نظر رسیدن شما می شود.

 

علایق او را پیدا کنید

اگر می توانید قبل از خواستگاری کردن و یا ملاقات داشتن، اطلاعاتی در رابطه با آنچه که او دوست دارد کسب کنید. البته حواستان باشد که این کار شما سرک کشیدن و یا فضولی کردن در زندگی دیگران تلقی نشود. حتی شما می توانید در اولین قرار ملاقات خود در رابطه با علاقه ها و آنچه که او دوست دارد سوال کنید. نسبت به موضوعات مورد علاقه او واکنش مثبت نشان دهید. هر کدام از آنها که برایتان مقدور است و یا شما نیز به آن علاقه دارید را مشخص کنید. به طرف مقابل خود بگویید که بخشی از وقتتان را برای او و کارهای مورد علاقه اش اختصاص خواهید داد. در رابطه با علاقه های خود نیز صادقانه صحبت کنید.

 

سعی کنید او را بخندانید و نظرش را جلب کنید

این به معنای آن نیست که کمدین باشید. فقط کمی شوخ طبع باشید و گرفته و عبوس نباشید.

 

خودتان را مشغول نشان دهید

اگر با شما تماس گرفتند و یا درخواست ملاقات داشتند همیشه سریع قبول نکنید. به گونه ای رفتار کنید که شما نیز دست نیافتنی تلقی شوید. نه یک مرد هول و همیشه بیکار. دختران پولدار دوست دارند که شما مشغله کاری داشته باشید و روی موضوعی کار کنید. آنها به شدت از مردان تنبل و بیکار بی زارند.

 

مستقل باشید

هرگز در قرارهای ملاقات اولی از نظر مالی یا به هر شکل دیگری درخواست کمک نکید. دختران پولدار عاشق مردان مستقل هستند. پس هرگز به گونه ای رفتار نکنید که او فکر کند شما برای پول و ثروت به سراغش رفته اید وعاشق نیستید. همیشه هنگام بیرون رفتن صورتحساب را پرداخت کنید و اجازه ندهید او هزینه ای را تقبل کند.

نحوه خواستگاری کردن از دختر پولدار

خود واقعیتان باشید

الکی ادعا نکنید. خود واقعیتان باشید و اگر مشکلاتی دارید صادقانه در رابطه با آنها صحبت کنید. دختران پولدار از اینکه شما الکی ادعا کنید و یا بلف بزنید به شدت بی زاراند. اگر درخواستی از شما داشتند که نمی توانستید آن را برآورده کنید صادقانه بگویید و در رابطه با آن صحبت کنید. آنها عاشق صداقت و روراستی شما می شوند. از شما به خاطر بی ریا بودن و خود واقعی بودن تشکر می کنند.

 

از کلمات عاشقانه استفاده کنید

از کلمات و جملات عاشقانه برای بیان علاقه و دوست داشتن خود استفاده کنید. البته زیاده روی نکنید. سعی کنید چارچوب خاصی برای رفتار و گفتار خود داشته باشید. متفاوت، منحصر به فرد و خلاق باشید تا جذب شما شوند.

 

اعتماد به نفس خود را حفظ کنید

دختران عاشق مرد با اعتماد به نفس بالا هستند. هرگز به خاطر بالا تر بودن و پولدار تر بودن آنها، اعتماد به نفس خود را از دست ندهید. مهم این است که شما عاشق هستید و برای رسیدن به این عشق هر کاری می کند. البته غرور کاذب نداشته باشید زیرا دختران پولدار از افراد با غرور کاذب و بی جا متنفراند. به همین دلیل است که اکثر دختران پولدار جذب پسران با سطح مالی و طبقاتی خود نمی شوند.

 

دلسوز باشید

اغلب زنان عاشق مردان دلسوز هستند. مثلا می توانید دلسوزی خود را با کمک به نیازمندان نشان دهید. یا برای یک گیاه پژمرده شده و یا حیوان آسیب دیده نگران شوید. اگر شما یک مرد دلسوز و مهربان باشید پس در صدر فهرست انتخابی آنها قرار خواهید گرفت.

 

یک مرد جنتلمن باشید

به طرف مقابل خود کمک کنید. اگر وسیله سنگینی دارد کمکش کنید. در ماشین را برایش باز کنید و یا اگر به رستوران رفتید صندلی را برای نشستن آنها عقب بکشید. نسبت به او و اطرافش احساس نگرانی داشته باشید. دختران عاشق مردهایی هستند که به آنها اهمیت می دهند و نگرانشان هستند.

 

به هیچ عنوان تقاضای رابطه جنسی نکنید

برای طرف مقابل خود احترام ویژه ای قائل شوید. هرگز در قرارهای ملاقات خود درخواست رابطه جنسی نکنید. حریم خصوصی را رعایت کنید. حتی اگر او درخواست رابطه جنسی کرد، او را ببوسید و به او بگویید« من برای شما احترام خاصی قائل هستم. به همین دلیل اصلا به چنین موضوعاتی فکر نمی کنم. من مثل پسرهای دیگر نیستم و شما را فقط برای خودتان دوست دارم نه چیز دیگری.» او با این حرف های شما مسلما تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. متوجه می شود که شما واقعا عاشق او هستید و قصد سو استفاده کردن از او را ندارید.

 

وفادار باشید

نسبت به عشق و علاقه ای که در قلب خود دارید متعهد و وفادار باشید. به او بگویید که تنها زن مورد علاقه شما است و برای رسیدن به او حاضر هستید هر کاری بکنید. اگر واقعا او را دوست دارید پس به جز او به هیچ دختر دیگری فکر نکنید.

ازدواج با دختر پولدار

 

سخن آخر

عاشق شدن اشتباه نیست. پس برای عشق خود بجنگید. اگر اختلاف طبقاتی زیادی با یکدیگر دارید می توانید به مشاوره خانواده و یا مشاوره ازدواج مراجعه کنید. آنها به شما کمک می کنند تا تصمیم درستی بگیرید. گاهی این اختلاف طبقاتی و سطح مالی خانواده ها باعث بروز مشکلات جدی بعد از ازدواج خواهد شد. پس عاشق بودن اشتباه نیست اما نیاز به منطق و بررسی دارد. زندگی مشترک یک بازی نیست پس سعی کنید تصمیم درستی بگیرید. اگر مشاور به شما گفت می توانید زندگی خوب و روابط سالمی با یکدیگر داشته باشید. پس برای رسیدن به او تلاش کنید. اگر می خواهید به خواستگاری یک دختر پولدار بروید در قدم اول اعتماد به نفس خود را حفظ کنید و از راهکارهای بالا برای تحت تاثیر قرار دادن طرف مقابل خود استفاده کنید.

https://psychology.avije.org/

 

 

 

 

 

 

 


:: بازدید از این مطلب : 189
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 4 آذر 1401 | نظرات ()