نوشته شده توسط : مریم هاشمی

آیا در رابطه ای هستید که احساس می کنید به جایی نمی رسد؟ شاید دیگر تفریح ​​یا ماجراجویی را متوقف کرده اید، یا شاید احساس می کنید که شما و شریک زندگی تان یکدیگر را دیگر نمی خواهید. شما تنها هستید. بسیاری از افراد در مقطعی از رابطه خود چنین احساسی دارند، به خصوص اگر سال ها با هم باشید. خبر خوب این است که گام‌های مشخصی وجود دارد که می‌توانید برای خروج از این مکان بردارید و به رابطه‌تان کمک کنید تا بار دیگر تازه و هیجان‌انگیز شود.

برای کمک سایت مرکز مشاوره آویژه مراجعه کنید. در مقاله های سایت روانشناسی آویژه یاد می گیرید که چگونه ناهنجاری های رابطه خود را شناسایی کنیم و توصیه هایی در مورد چگونگی رهایی از آن ارائه شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر و برداشتن اولین قدم ها برای بازگشت رابطه خود به جایی که می خواهید ادامه دهید تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

 

سرد شدن رابطه چیست؟

مشاوره قبل از ازدواج می گوید «وقتی احساس می‌کنید که نسبت به شریک زندگی‌تان سرد هستید ، می‌دانید که در رابطه شما حال خوبی ندارد». "وقتی در رکود هستید ممکن است احساس بی حوصلگی، قطع ارتباط، کمبود ارتباط فیزیکی و/یا احساسی تنهایی کنید." هر مشکل برای هر فردی احساس متفاوتی خواهد داشت، اما نکته اصلی این است که دیگر این رابطه هیجان‌انگیز یا تازه به نظر نمی‌رسند یا ارتباط دیگر آن‌طور که قبلاً بود نیست.

شکست‌های روابط ممکن است به دلایل مختلفی رخ دهد. "بزرگترین دلیلی که باعث سرد شدن روابط می شود، فقدان ارتباط است. به طور معمول، زمانی که روابط یخ می زنند، افراد ناامیدی و انتظارات برآورده نشده یا شکست خورده را تجربه می کنند، که اغلب خارج از آگاهی آنهاست. آنها یا با این ناکامی ارتباط برقرار نمی کنند یا به طور پرخاشگرانه با آنها ارتباط برقرار می کنند.

اگر کاری در مورد این سرد شدن رابطه انجام ندهید، شکست رابطه می تواند منجر به مشکلات دیگری شود.

«وقتی به مشکلی رسیدگی نمی‌شود، اغلب منجر به افزایش منفی‌گرایی و اختلال در عملکرد می‌شود.»

 

راه‌هایی برای رهایی از وضعیت نابسامان رابطه

 

1. مسئولیت اعمال خود را بپذیرید

وقتی افراد از یک رابطه ناامید هستند، تمایل دارند روی اشتباه طرف مقابل تمرکز کنند. تحقیقات مشاوره خانواده آویژه نشان می دهد ((برای افراد بسیار آسان است که روی کاری که شریک زندگی‌شان باید انجام دهد، تمرکز کنند. با این حال، انجام این کار می تواند منجر به خشم و عصبانیت شود.))

در عوض، روی آنچه می توانید به تحقق آن کمک کنید تمرکز کنید. مرکز مشاوره آویژه پیشنهاد می‌کند: «به این فکر کنید که دوست دارید اوضاع چگونه باشد، دوست دارید چه چیزی در رابطه‌تان بهبود یابد، و سپس به نقشی که در هر چیزی که تجربه می‌کنید نگاه کنید». مسئولیت پذیری آسان نیست. اما می تواند احساس پرانرژی، امیدواری و توانمندی در شما ایجاد کند که به دمیدن زندگی جدیدی در رابطه شما کمک می کند.

 

2. طوفان فکری و تخیل

همچنین مهم است که تخیل داشته باشید و راه هایی را که به رابطه شما کمک می کند را در نظر بگیرید. شما می توانید این کار را خودتان یا با شریک زندگی خود انجام دهید.

"از خود بپرسید، "آیا راه‌هایی وجود دارد که بتوانید مهربان‌تر و حمایت‌کننده‌تر یا ارتباط‌پذیرتر باشید؟ آیا راه‌هایی وجود دارد که بتوانید نیازهای شریک زندگی‌تان را در مقابل نیازهای خود قرار دهید؟ آیا می‌توانید بیشتر حمایتگر و دلسوز باشید؟" "آیا می‌توانید خودانگیخته‌تر باشید، چیز جدیدی را با هم کاوش کنید؟ آیا می‌توانید اهداف مشترک داشته باشید؟"

 

3. دیدگاه خود را تغییر دهید

گاهی اوقات تغییر نحوه نگاه به موقعیت خود می تواند برای ایجاد احساس بهتر کافی باشد. روی جنبه‌های مثبت رابطه خود تمرکز کنید تا دیدگاه خود را تغییر دهید.

«به چیزهایی که در شریک یا رابطه‌تان است افتخار می کنید و برای چه چیزهایی سپاسگزار هستید، فکر کنید!. ممکن است متوجه شوید که همه چیز بهتر از چیزی است که شما تصور می کنید!

 

4. با شریک زندگی خود در مورد چیزهای بزرگ ارتباط برقرار کنید

سعی کنید با شریک زندگی خود ارتباط برقرار کنید، نه فقط از طریق گذراندن روزهای سخت و تلخ، بلکه با طرح موضوعات سطح بالا  و مهم .

«درباره احساس شریک زندگی‌تان بپرسید، چه چیزی او را نگران کرده است، و در مورد چه چیزی استرس دارد. به این ترتیب، می توانید روی اهداف و چشم اندازهای بزرگتر تمرکز کنید.

 

5. عوامل استرس زا خارجی را مشخص کنید

عوامل مختلفی وجود دارد که می تواند منجر به اختلال در ارتباطات شود. شاید یکی از شرکا در محل کار تحت استرس زیادی باشد؟ یا هر دوی شما با یک موقعیت خانوادگی استرس زا درگیر هستید؟ اگر درگیر اضطراب هستید، تمرکز روی همدیگر و زنده نگه داشتن شعله های عشق می تواند سخت باشد.

مهم است که عوامل خارجی را که ممکن است بر روابط شما تأثیر بگذارند شناسایی کنید و راه های چگونگی بهبود آن چیزها را بیابید.

«گام بعدی این است که به این فکر کنید که شریک زندگی‌تان چه کاری انجام می‌دهد یا انجام نمی‌دهد که به احساسات شما کمک می‌کند و استرس‌های خارجی چگونه ممکن است در ایجاد آن نقش داشته باشند. آیا استرس شغلی، خانوادگی، سیاسی، فیزیکی یا مالی بر پویایی شما تأثیر می گذارد؟

 

6. احساسات خود را به اشتراک بگذارید

«این آخرین مرحله تصمیم‌گیری درباره نحوه برقراری ارتباط مؤثر با احساستان است». "در مورد برقراری ارتباط قاطعانه فکر کنید، به این معنی که بدون اینکه طرف مقابلتان را در حالت تدافعی قرار دهید، نیازهای خود را برآورده کنید. باز، صادق و محکم باشید. با هدف گفتگو فکر کنید و سپس با احترام خواسته ها و نیازهای خود را بیان کنید."

مهم این است که از سرزنش کردن شریک‌ زندگی خود دوری کنید.

"سعی کنید از سرزنش کردن خودداری کنید. اگر به این حقیقت پایبند باشید که حق با شماست و همسرتان اشتباه می‌کند، گفتگو به خوبی پیش نخواهد رفت."

 

7. به دنبال کمک حرفه ای باشید

در حالی که می توان با برقراری ارتباط مؤثر از یک نابسامانی خارج شد، انجام این کار می تواند دشوار باشد و ممکن است برای آن به کمک بیشتری نیاز داشته باشید

از دیدن یک درمانگر یا مشاور رابطه نترسید. "اگر در بر عهده گرفتن هر گونه مسئولیتی برای پویایی یا پویایی ناکارآمد مشکل دارید، یا نمی توانید خشم خود را برای برقراری ارتباط آرام و موثر رها کنید، ممکن است زمان آن فرا رسیده باشد که به دنبال درمان فردی باشید. اگر در حال گفتگو با شریک زندگی شما و شما هنوز بهبودی نمی بینید، ممکن است منطقی باشد که با یک مشاوره خانواده تماس بگیرید."

منبع:

https://www.jahannews.com/news/733039/%D8%B6%D8%B1%D9%88%D8%B1%D8%AA-%D9%85%D8%B4%D8%A7%D9%88%D8%B1%D9%87-%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%AF%D9%87-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA



:: بازدید از این مطلب : 324
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مریم هاشمی

روابط عاشقانه باید باعث شود در بیشتر مواقع احساس خوبی نسبت به خود، شریک زندگی و رابطه خودتان داشته باشید. ما انسان ها گونه ای اجتماعی هستیم که برای بقا و شکوفایی به شبکه ای از روابط متکی هستیم. همانطور که ما به غذا و سرپناه نیاز داریم. روابط قوی و سالم کلید حفظ و بهبود سلامت کلی جسمی و روانی شما در طول زندگی است.

کارشناسان مشاوره روانشناسی آویژه، می‌گویند: «سلامت، شادی و رضایت از زندگی ما به کیفیت روابط ما بستگی دارد. از طرفی روابط مثبت تأثیر فوق العاده ای بر شادی، سلامت جسمی و روانی، امید به زندگی، ثروت و رفاه کودکان دارد.

مطالعات نشان می دهد که روابط مثبت باعث کاهش تولید کورتیزول، ((هورمون استرس)) می شود.

تحقیقات همچنین نشان می دهد که افرادی که در روابط عاشقانه خود متعهد هستند کمتر در معرض خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی هستند. حالا ، یک رابطه مثبت چگونه است؟ هفت ویژگی روابط مثبت را بخوانید، به علاوه بینش متخصصان آویژه را در مورد چگونگی تقویت رابطه عاشقانه خود را بخوانید.

 

1. ویژگی های روابط مثبت

روابز خوب بهترین ها برای شما به ارمغان می آورند. «شما وقتی در کنار او هستید، شخصی را که هستید دوست دارید، زیرا در حضور او احساس راحتی، اعتماد به نفس و خوشحالی می‌کنید.

روابط نه تنها به ما کمک می کند احساس خوبی داشته باشیم، بلکه می توانند به ما کمک کنند تا خوب باشیم. هر کس در مسیر رشد شخصی خود است، و در حالی که در نهایت این به هر فرد بستگی دارد که اقدامات لازم را برای بهبود انجام دهد، بهترین روابط یکدیگر را تشویق می‌کنند و به سمت این اهداف فردی حمایت می‌کنند.

احساس قوی از خود، پایه و اساس روابط قوی و سالم با دیگران است.

 

2. سعی کنید درست دعوا کنید.

همه زوج‌ها با هم دعوا می‌کنند، اما همه زوج‌ها نمی‌دانند چگونه به شیوه‌ای سالم دعوا کنند.

"مشکلات به ناچار در یک رابطه به وجود می آیند." "مسئله دعوا نکردن نیست، بلکه یاد گرفتن نحوه خوب حل مشکل است. زوج های موفق ابزارهایی برای گذر از موقعیت های چالش برانگیز دارند."

دعوا با شریک زندگی تان نباید یک جنگ لفظی با یک بازنده و یک برنده باشد. اگر نمی توانید منصفانه دعوا کنید (بدون فحش دادن، توهین، یا غلت زدن چشم)، هنوز برای بحث و گفتگو آماده نیستید. یک نفس بکشید - چه این 30 دقیقه باشد چه چند روز - و زمانی که هر دو آماده هستید که با آرامش در مورد موضوع مورد نظر و آنچه از شریک زندگی خود نیاز دارید صحبت کنید، برگردید. مبارزه با احترام چیزی است که همه باید بیاموزند اگر می خواهند روابط مثبت خود را حفظ کنند.

 

3. شما هویت خود را حفظ می کنید.

قبل از اینکه شریکی پیدا کنید، زندگی، دوستان و سرگرمی هایی داشتید که از آنها لذت می بردید. در واقع، همسرتان احتمالاً عاشق شما شده است، زیرا او دیدگاه منحصربه‌فرد شما را نسبت به زندگی، رفتار شما با دوستانتان و آن سرگرمی‌های جالب را دوست دارد. اما وقتی وارد یک رابطه جدید می شوید، اجتناب ناپذیر است که بخشی از آن زبان «من» به زبان «ما» تبدیل شود. چگونه می توانید بدون از دست دادن هویت خود با شخص دیگری در ارتباط باشید؟ حفظ آن علایق فردی در زمانی که در یک رابطه هستید، حس قوی‌تری از خود را قادر می‌سازد، که باعث می‌شود در یک رابطه صمیمیت، عشق و اشتیاق بیشتری داشته باشید.

دوستی هایی را که در دوران مجردی برای شما مهم بودند ادامه دهید و شریک زندگی خود را نیز تشویق کنید که همین کار را انجام دهد. فردیت شما چیزی است که شما را جالب می کند و رابطه شما را نیز جذاب نگه می دارد.

 

4. شما از یکدیگر حمایت می کنید.

همه روابط در طول زمان تغییرات کوچکی یا بزرگی را تجربه می کنند. یکی از شرکا ممکن است یکی از والدین یا شغل خود را از دست بدهد، که می تواند بر نحوه ظاهر شدن آنها در رابطه تأثیر بگذارد. شناخت این تغییر زندگی و نشان دادن شفقت، کلید حرکت به جلو و قوی تر شدن است.

"هیچ یک از شما نباید همیشه "قوی" یا مراقب باشید. در حالت ایده آل، شما از یکدیگر حمایت می کنید و به هر فرد زمان و مکان می دهید تا آسیب پذیر باشد."

 

5. شما به حرف همدیگر گوش می دهید.

گفتن این خیلی راحت تر از انجام دادن آن است. از نظر کارشناسان مشاوره ازدواج: «فقط این نیست که نوبت شما برای صحبت کردن یا دادن توصیه‌های ناخواسته باشد. "روابط قوی شامل فاصله گرفتن برای یکدیگر و گوش دادن واقعی است."

اگر می‌خواهید شنونده بهتری باشید، سعی کنید آنچه را که شریکتان به تازگی به شما گفته است خلاصه کنید و سپس بخواهید مطمئن شوید که بازتابی دقیق از تجربه اوست. نمونه ای از این می تواند این باشد: "به نظر می رسد شما احساس ناامیدی می کنید زیرا فکر می کنید من وظایفم را در خانه انجام نمی دهم. آیا این را درست می شنوم؟"

 

6. شما به یکدیگر کمک می کنید تا به رویاهای خود برسند.

مشاوره خانواده می گوید "یک شریک عالی شما را نه فقط برای آنچه که اکنون هستید، بلکه برای آنچه که می توانید باشید و آنچه می خواهید باشید، می بیند." آنها از شما حمایت می کنند و به شما انگیزه می دهند که به رویاهایتان برسید.»

برخی از افراد از دنبال کردن یک رابطه می ترسند زیرا می ترسند این رابطه آنها را از مسیرشان خارج کند یا رویاهایشان را به تاخیر بیندازد. بهترین روابط در واقع آتش درون شما را شعله ور می کند و شما را به ارتفاعات جدیدی می برد که هرگز نمی توانستید به تنهایی بروید. روابط مثبت به شما فشار می آورد و باعث بهتر شدن شما می شود، زیرا آنها چیزی را در درون شما می بینند که خودتان نمی توانید آن را ببینید. همانطور که ضرب المثل می گوید: "اگر می خواهی سریع بروی، تنها برو، اما اگر می خواهی دور بروی، با هم برو."

 

7. شما با هم رشد می کنید.

"روابط ثابت نیستند." "آنها باید در طول زمان تغییر کنند، زیرا افراد در آنها رشد می کنند و نیز تغییر می کنند. شما در حال حاضر از شریک زندگی خود چه توقعی دارید؟ شریک زندگی شما چه توقعی از شما دارد؟"

فردی که با او ازدواج می کنید 10 یا 20 سال دیگر همان فرد قبلی نخواهد بود و شما نیز چنین نخواهید بود. مشارکت فعال هر فرد در رابطه برای طول عمر بسیار مهم است، اما مستلزم سرمایه‌گذاری مجدد دائمی زمان، انرژی و عشق است. ای را حتما چک‌ کنید تا مطمئن شوید که در یک صفحه هستید و رابطه به هر دوی شما خدمت می‌کند. این به شما امکان می دهد قبل از اینکه تحقیر و رنجش شما را به طور غیرقابل جبرانی از هم جدا کند، مسیر خود را اصلاح کنید.

مرکز مشاوره خانواده آویژه "روابط خوب ساخته می شوند، نه کشف می شوند."

https://psychology.avije.org/



:: بازدید از این مطلب : 358
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مریم هاشمی

واکسن کرونا کووید-۱۹ برای کودکان ۵ تا ۱۱ ساله بالاخره آمد. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری واکسن اطفال فایزر را در 2 نوامبر 2021 به طور رسمی تایید کرد.

برخی از خانواده ها در مورد عوارض جانبی احتمالی واکسن نگران هستند. به هر حال، بسیاری از بزرگسالان برخی از عوارض جانبی واکسن کووید-19 خود را تجربه کرده اند، به ویژه پس از دوز دوم.

خوشبختانه، داده‌ها نشان می‌دهند که عوارض جانبی واکسن در بین کودکان عموماً خفیف تا متوسط ​​است. در آزمایش فایزر، هیچ عارضه جانبی شدیدی در بین 1517 کودکی که واکسن را دریافت کردند، یافت نشد.

مشاوره روانشناسی خانواده آویژه با متخصصان در این زمینه گفتگو کرده است تا به والدین کمک کند تا بهتر متوجه شوند که کودکان پس از واکسن کووید-19 احتمالاً چه عوارض جانبی را تجربه خواهند کرد. مهمتر از همه، ما متوجه شدیم که والدین چه کاری می توانند انجام دهند تا به فرزندانشان کمک کنند احساس بهتری داشته باشند.

 

عوارض جانبی واکسن کووید-19 برای کودکان

تا کنون، آنچه ما در مورد عوارض جانبی واکسن برای کودکان می دانیم از داده های مطالعه آزمایشی منتشر شده توسط شرکت فایزر Pfizer است. در مجموع 2268 کودک در این کارآزمایی شرکت کردند که 1517 کودک واکسن دریافت کردند و 751 کودک دارونما دریافت کردند. کودکان شرکت کننده در کارآزمایی دوز دریافتی بزرگسالان و نوجوانان را دریافت کردند.

مدیر اجرایی مرکز بهداشت خانواده سلامت UCI، می‌گوید در میان کودکانی که واکسن دریافت می‌کنند، هیچ واکنش یا عوارض جانبی شدیدی مشاهده نشد. او می افزاید، همچنین هیچ واکنش آلرژیک شدیدی از جمله هیچ موردی از آنافیلاکسی گزارش نشده است.

نکته مهم این است که هیچ گزارشی از میوکاردیت یا پریکاردیت3 وجود ندارد، که یک عارضه جانبی شدید اما قابل کنترل است که عمدتاً در بین مردان جوانی که واکسن‌های mRNA مانند واکسن فایزر دریافت می‌کنند گزارش شده است.

بیشتر بخوانید:

اما اگر عوارض جانبی وجود داشته باشد، والدین می خواهند تمام جزئیات را بدانند تا بتوانند خود و فرزندانشان را آماده کنند. آیا عوارض جانبی واکسن به معنای از دست دادن مدرسه است؟ آیا بچه ها ناراحت می شوند یا احساس بیماری می کنند؟ بیایید نگاهی به عوارض جانبی احتمالی و آنچه در مورد آنها باید بدانیم بیاندازیم.

 

شایع ترین عوارض جانبی

داده‌های کارآزمایی نشان داد که شایع‌ترین عوارض جانبی در کودکان درد در بازویی است که در آن تزریق انجام شده است، 71 تا 74 درصد از کودکان این درد را تجربه می‌کنند. پس از آن، احساس خستگی شایع ترین عارضه جانبی بعدی بود که 39 درصد از بچه ها را تحت تأثیر قرار داد.

سردرد نیز تا حدودی شایع بود، به طوری که 28 درصد از کودکان سردرد را تجربه کردند. قرمزی (19%) و تورم (15%) در محل تزریق نیز نسبتاً شایع بود.

 

عوارض جانبی کمتر رایج

خبر خوب این است که برخی از علائم شبیه آنفولانزا - آنهایی که باعث می شود بچه ها احساس بیماری کنند - کمتر رایج بودند. فقط 8 درصد از بچه ها تب بعد از واکسیناسیون داشتند، 5 درصد اسهال داشتند و 2 درصد استفراغ داشتند. 10 درصد از بچه ها دچار لرز، 12 درصد درد عضلانی و 5 درصد درد مفاصل بودند.

بیشتر بخوانید: ضرورت مشاوره ازدواج چیست؟

دوز اول در مقابل دوز دوم

همانطور که در مورد بزرگسالان بود، برخی از کودکان پس از دوز دوم، زمان سخت تری با عوارض جانبی سیستمیک (تب، احساس ناخوشی) داشتند.

مدیر پزشکی و متخصص اطفال، توضیح داد که این به این دلیل نیست که کودکان دوز متفاوتی برای تزریق دوم دریافت می‌کنند. در عوض، سیستم ایمنی آنها ممکن است بار دوم واکنش متفاوتی نشان دهد.

«ممکن است پس از تزریق دوم، عوارض جانبی بیشتری احساس شود، زیرا سلول‌های ایمنی از تزریق اول آماده پاسخ سریع‌تر و تهاجمی‌تر در بار دوم هستند». اما این چیز خوبی است. «این به ما می‌گوید که بدن در پاسخی که مدنظر است، آنتی‌بادی می‌سازد».

بیشتر بخوانید: 10 دلیل اصلی برای مراجعه به مشاوره خانواده

 

عوارض جانبی واکسن چقدر طول می کشد؟

متخصصان ویژه اطفال می گوید که والدین باید انتظار داشته باشند که عوارض جانبی چند روز طول بکشد.

اگر نگرانی در مورد عوارض جانبی روی فرزندتان دارید و فعالیت‌های او را محدود می‌کند، ممکن است بخواهید واکسن او را در زمانی برنامه‌ریزی کنید که در صورت داشتن عوارض جانبی قوی‌تر، بتوانید با او در خانه بمانید.

«سعی کنید واکسیناسیون را در روز چهارشنبه برنامه ریزی کنید تا بتوانید آخر هفته را تعطیل کنید.

عوارض جانبی کودکان چگونه با عوارض جانبی بزرگسالان مقایسه می شود؟

از آنجایی که والدین به فکر واکسینه کردن فرزندان خود هستند، بسیاری از آنها عوارض جانبی را که پس از واکسینه شدن در برابر کووید تجربه کرده اند به خاطر می آورند. برخی از بزرگسالان عوارض جانبی بسیار شدیدی را تجربه کردند و به یک روز مرخصی از محل کار پس از تزریق واکسن، به ویژه پس از دوز دوم نیاز داشتند.

تاکنون بیشتر عوارض جانبی گزارش شده در بین کودکان خفیف‌تر بوده است.

در کارآزمایی های فایزر در این جمعیت، هیچ عارضه جانبی جدی، از جمله گزارشی از میوکاردیت گزارش نشده است. کودکان علائم خفیف مشابه آنفولانزا را نسبت به بزرگسالان تجربه کنند که طی چند روز برطرف می شود."

کودکان به طور کلی در مقایسه با نوجوانان و بزرگسالانی که واکسن را دریافت کرده اند، عملکرد بسیار خوبی داشته اند.

به طور کلی، عوارض جانبی در کودکان کوچکتر خفیف تر بود. نوجوانان و بزرگسالان جوان نرخ بالاتری از تب، خستگی، سردرد، لرز و درد عضلانی را تجربه کردند.

 

نکاتی برای مدیریت عوارض جانبی

بعید نیست که فرزند شما عوارض جانبی آزاردهنده ای را تجربه کند، اما همه کودکان متفاوت هستند و برخی از کودکان ممکن است عوارض جانبی چالش برانگیزتری را نسبت به دیگران تجربه کنند. این ممکن است به ویژه پس از دوز دوم واکسن آنها صادق باشد.

با این حال، می توانید مطمئن باشید که چندین راه موثر برای تسکین ناراحتی های فرزندتان وجود دارد. در اینجا چند نکته مورد تایید پزشک آورده شده است.

 

داروها

مسکن هایی مانند استامینوفن و ایبوپروفن را می توان برای تسکین تب و درد استفاده کرد. دکتر بوریس می گوید: اگر متوجه تورم، قرمزی یا خارش در محل تزریق واکسن شدید، می توانید آنتی هیستامین را امتحان کنید.

مثل همیشه، حتماً برای هر گونه توصیه در مورد دوز با پزشک اطفال تماس بگیرید و مطمئن شوید که این داروها برای کودک شما مناسب هستند.

 

درمانهای خانگی

اگر کودک شما تورم، درد یا قرمزی را در محل تزریق تجربه کرد، استفاده از یک پارچه خنک و مرطوب می تواند بسیار تسکین دهنده باشد. اگر کودک شما تب کرد، دکتر گوردون نوشیدن مایعات فراوان و سبک لباس پوشیدن برای راحت ماندن را توصیه می کند.

دکتر دیتر از طرفداران زیادی برای استراحت بیشتر پس از تزریق است و می گوید سوپ مرغ نیز می تواند بسیار مفید باشد (این فقط یک افسانه نیست!). او توصیه می کند در صورتی که ناحیه ای که واکسن تزریق شده قرمز و حساس به مدت بیش از دو روز باقی بماند، با یک متخصص اطفال صحبت کنید.

https://virgool.io/@family_counselling/%D8%B9%D9%88%D8%A7%D8%B1%D8%B6-%D8%AC%D8%A7%D9%86%D8%A8%DB%8C-%D9%88%D8%A7%DA%A9%D8%B3%D9%86-%DA%A9%D8%B1%D9%88%D9%86%D8%A7-covid-19-%D8%AF%D8%B1-%DA%A9%D9%88%D8%AF%DA%A9%D8%A7%D9%86-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA-qps2l8qfmwqk



:: بازدید از این مطلب : 371
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مریم هاشمی

مشاوره تلفنی خیانت همسر

مشاوره برای خیانت کجا لازم میشه؟

خیانت میتواند باعث ایجاد زخم های ریشه دار، بی اعتمادی و به طور کلی کاهش اعتماد به نفس در افراد درگیر شود. اگر خیانت به درستی رسیدگی و درمان نشود، می تواند به شکل جبران ناپذیری به روابط آسیب برساند و احتمالاً منجر به جدایی یا طلاق شود.

خیانت میتواند احساس تنهایی، ویرانی، حسادت، گیجی، عصبانیت، درماندگی و ناامیدی را در فرد ایجاد کند. هنگامی که این اتفاق چندین بار رخ دهد، می تواند در قربانی احساس کینه و بی اعتمادی نیز ایجاد کند. این تمام چیزی است که برای شکست رابطه و یا جدایی یا طلاق لازم است. به همین دلیل درمان خیانت موضوع مهمی است که نباید نادیده گرفته شود. خوشبختانه بسیاری افراد با استفاده از مشاوره خیانت همسر، نتایج خوبی گرفته اند.

با خیانت مرد چه کنیم؟

زهرا زنی 40 ساله است که مدت 20 سال از ازدواجش با حمید میگذرد. اما اخیرا متوجه شده که همسرش به او خیانت میکند. او میگوید وقتی فهمیدم شوهرم با زنی که دارای چهار فرزند است رابطه دارد، به شکلی فروریختم که قبلاً هرگز آن را احساس نکرده ام. راهی که در ابتدا پیش گرفتم سکوت در برابر خیانت بود. اما این کار برایم سخت ترین کار دنیا بود و بعد از مدتی فهمیدم به تنهایی قادر به مقابله با این موضوع نیستم. به همین دلیل تصمیم گرفتم با مشاوران خیانت همسر صحبت کنم. این تصمیم، کار من را بسیار راحت تر کرد.

بعد از چند جلسه از همسرم خواستم در جلسات مشاوره خیانت من را همراهی کند. از آنجایی که از کار خود پشیمان بود و به دنبال جبران آن بود، قبول کرد. با روانشناسی بعد از خیانت توانستیم دلایل خیانت شوهرم را کشف کنیم و برای درمان آنها تلاش کنیم.

در ادامه برخی از مباحث مربوط به مشاوره خیانت همسر مطرح میشود.

 

[caption id="attachment_11336" align="aligncenter" width="800"]مشاوره خیانت همسر تلفنی | اهمیت مشاوره خیانت در تصمیم‌گیری مشاوره تلفنی خیانت همسر[/caption]

چه کارهایی خیانت است؟

چیزی که از نظر یک شخص خیانت است، ممکن است از نظر شخص دیگر خیانت نباشد. یک نفر ممکن است پورنوگرافی را خیانت بداند، درحالیکه شخص دیگر اینطو فکر نکند. اکثر افراد رابطه جنسی خارج از ازدواج را خیانت می دانند. آنها ممکن است رابطه عاطفی را خیانت ندانند. اما امور عاطفی نیز می تواند به یک رابطه آسیب برساند. یک رابطه عاطفی می تواند به این معنی باشد که مرد یا زن خائن دیگر به زندگی مشترک خود امیدی ندارند.

دلایل خیانت از منظر مشاوره خیانت های زناشویی

یک موضوع مهم در مشاوره خیانت های زناشویی کشف دلیل اصلی خیانت است. اما به طور کلی خیانت به دلایل بیشماری اتفاق می افتد. یک دلیل اصلی ممکن است عدم رضایت از رابطه باشد. یک رابطه موفق اغلب به این معنی است که هر دو نفر احساس ثبات و امنیت می کنند. همچنین یک رابطه موفق به صمیمیت جسمی و عاطفی نیاز دارد. کمبود در این زمینه ها میتواند سطح رضایت از رابطه را کاهش دهد. عدم رضایت از رابطه می تواند احتمال خیانت زن یا مرد را بیشتر کند.

البته رابطه جنسی خارج از ازدواج همیشه به دلیل عدم رضایت رخ نمی دهد. یک نفر ممکن است به دلیل ناراحتی شخصی وارد یک رابطه شود. آنها ممکن است این کار را برای افزایش اعتماد به نفس یا تمایل به یک تجربه جنسی جدید انجام دهند. بعضی دیگر به دنبال صمیمیت عاطفی رابطه ای را آغاز می کنند.

برخی دیگر از دلایل خیانت به شرح زیر است:

عزت نفس پایین

برای پایان دادن به رابطه اصلی

عدم صمیمیت عاطفی

اعتیاد به سکس

دور شدن از مشکلات شخصی یا رابطه ای

افسردگی و...

 

 انواع مختلف خیانت

وقتیکه شما به یک روانشناس خوب در زمینه خیانت مراجعه میکنید، قبل از هر چیز انواع خیانت را برای شما شرح میدهد و دیدگاه شما را نیز بررسی میکند. برخی از انواع خیانت مرد و زن شامل موارد زیراست:

خیانت احساسی

این نوع خیانت، بی توجهی به یک رابطه برای دنبال کردن منافع احساسی است.

خیانت جنسی

در این نوع خیانت اغلب افراد دلبستگی عاطفی را تجربه نمی کنند. مطالعات نشان میدهد مردان در بخشیدن رابطه جنسی خارج از ازدواج و خیانت زن، سختگیرتر هستند. در واقع وقتی احساسات درگیر نباشند، احتمال اینکه زنان ماجرا را ببخشند، بیشتر است. به این مثال توجه کنید:

هشت سال از زندگی مشترک لیلا و علی میگذرد. اما لیلا میگوید که در یک سال گذشته، علی رفتارهای عجیبی داشته است. مثلا او بعضی شبها تا دیروقت خارج از منزل میماند. یا تمایل چندانی به برقراری رابطه جنسی نداشت. ابتدا فکر میکردم خستگی یا مشغله های کاری باعث شده این رفتارهای عجیب از همسرم سر بزند. اما وقتی دیرآمدن ها و بدخلقی هایش ادامه دار شد، فهمیدم چیزی در رابطه ما تغییر کرده است. تا در نهایت فهمیدم او با زن دیگری رابطه جنسی دارد.

این موضوع من را افسرده و گوشه گیر کرد. یک سوال بزرگ و آزار دهنده که در چنین موقعیتی مطرح میشود، این است که بعد از خیانت همسر چه کنیم؟ من برای یافتن پاسخ، از مشاوره تلفنی خیانت استفاده کردم. در جلسه مشاوره خیانت تلفنی، روشهای درمان خیانت را آموختم. در واقع یک روانشناس خوب در زمینه خیانت در وهله اول به شما کمک میکند، شانسی دوباره به زندگیتان بدهید.

 

[caption id="attachment_11337" align="aligncenter" width="800"]مشاوره خیانت همسر، مشاوره حضوری و تلفنی خیانت مشاوره خیانت همسر[/caption]

خیانت مجازی

این خیانت از طریق فضای مجازی انجام می شود. البته ممکن است آنلاین بماند و هرگز به حد صمیمیت جنسی نرسد. یا ممکن است دو نفر با هم قرار ملاقات بگذارن. این نوع روابط ممکن است شامل مشاهده پورنوگرافی نیز باشد. برخی از افراد خود این عمل را نوعی خیانت می دانند.

مثال خیانت مجازی

شاهین و زهرا زوجی هستند که در اوایل ازدواج یکدیگر را دوست داشتند و زندگی آرامی را تجربه میکردند. اما رفته رفته و با بروز مشکلات مالی و شغلی و... در زندگی، اختلافات آنها شروع شد. اما ماجرا به اینجا ختم نشد. شاهین متوجه شد که همسرش تماس های مشکوک و طولانی مدت دارد. او میگوید همسرم دائم با تلفن همراه سرگرم است. وقتی کسی با او تماس میگیرد از اتاق بیرون میرود. او رمزهای تلفن همراه خود را تغییر داده این درحالی است که قبلا من رمزش را میدانستم. در نهایت وقتی تماسها و پیامهایش را چک کردم، متوجه یک رابطه مجازی بین او و یک مرد مجرد شدم. این موضوع من را به هم ریخت.

من نمیدانستم باید چه عکس العملی نشان دهم. خشم سراسر وجودم را گرفته بود. وقتی موضوع را با یکی از اعضای خانواده در میان گذاشتم، از من خواست به فکر مشاوره خیانت باشم. بنابراین سعی کردم از طریق مشاوره خیانت آنلاین، راه های برخورد با خیانت زن را بفهمم.

مشاوره خیانت همسر برای خیانت در محیط کار 

یک نوع رایج خیانت که در مشاوره خیانت همسر مطرح است، خیانت در محیط کار است. درواقع مردان زمان زیادی را در محل کار میگذرانند و گاهی خیانت مرد در محل کار برای فرار از مشکلات منزل دور از ذهن نیست.  البته این نوع خیانت در زنان هم وجود دارد اما کمتر است.

مثالی از خیانت در محل کار

مثال عینی از این نوع خیانت زندگی سارا و هادی است. سارا زنی 37 ساله است که تا کنون زندگی آرامی را در کنار هادی تجربه کرده است. اما اتفاقات اخیر او را نگران و سردرگم کرده است. او میگوید هادی دائما و تا دیر وقت مشغول کار است. وقتی از محل کار برمیگردد برخلاف قبل، هیچ توجهی به من ندارد. او سعی میکند من را از سر خود باز کند. جواب سوالاتم را نمیدهد. وقتی میخواهد برای رفتن به محل کار آماده شود، ساعت ها به ظاهر خود رسیدگی میکند. درحالیکه قبلا اینطور نبود. او دائما به ماموریت های کاری میرود. من هزینه ها و مخارجش را چک میکنم و با مبالغ عجیبی روبه رو میشوم. همه اینها باعث شده تا به او مشکوک شوم. اما مطمئن نیستم که او واقعا به من خیانت میکند.

در این مورد هم استفاده از مشاوره خیانت شوهر بسیارمفید است. لذا توصیه میشود حتی شده برای انجام مشاوره تلفنی خیانت اقدام کند. چرا که مشاوره خیانت شوهر با بررسی نشانه های خیانت، به شما کمک میکند از وقوع یا عدم وقوع خیانت مطمئن شوید. به یاد داشته باشید که بدون آگاهی و اطمینان از خیانت مرد هرگز عکس العمل نشان ندهید. زیرا این اتهام میتواند تبعات بدی را به دنبال داشته باشد.

[caption id="attachment_11338" align="aligncenter" width="800"]مشاوره تلفنی خیانت همسر و درمان خیانت مشاوره خیانت همسر به صورت تلفنی[/caption]

مشاوره خیانت آنلاین برای مقابله با اثرات خیانت بر شریک زندگی

خیانت همسر می تواند تأثیرات شدیدی داشته باشد. یک مطالعه گزارش می دهد که فریب خوردن و خیانت ممکن است بر سلامت جسمی و روانی تأثیر منفی بگذارد. شخصی که شریک زندگی او رابطه داشته ممکن است احساسات زیر را به شدیدترین شکل ممکن تجربه کند:

اضطراب

افسردگی

افزایش پریشانی

اعتماد به نفس و عزت نفس پایین

سرزنش خود یا شرم

خشم

اختلال استرس پس از سانحه (PTSD)

عملکرد ضعیف در محل کار

افرادی که خیانت میبینند، ممکن است رفتارهای پرخطر داشته باشند. این رفتارها می تواند شامل داشتن رابطه جنسی بدون محافظت یا رابطه جنسی تحت تأثیر مواد مخدر باشد. افزایش مصرف مواد مخدر یا الکل ممکن است یکی دیگر از این رفتارها باشد. پرخوری ، کم خوری و ورزش بیش از حد نیز می تواند در این مدت بیشتر شود.

اگر شریک زندگی شما رابطه خارج از ازواج داشته، مشاوره خیانت زن و مرد میتواند به بهبود وضعیت روحی شما کمک کند. همچنین میتوانید از مشاوره برای کمک به بازسازی رابطه و بازگشت اعتماد به رابطه خود استفاده کنید. یک توصیه مفید دیگر برای زوجین این است که اگر از ابتدا از مشاوره خیانت قبل از ازدواج بهره گیرند، تا حدود زیادی از خیانت و تبعات آن در امان خواهند ماند.

مشاوره خیانت و خانواده آویژه

https://psychology.avije.org/



:: بازدید از این مطلب : 309
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 15 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مریم هاشمی

آیا رفتن به مشاوره خانواده ایده خوبی است؟

زوج‌ها و خانواده‌هایی که در بحران هستند و ایده‌هایشان در مورد چگونگی حل مسائل جاری خانواده تمام شده است، می‌توانند از خدمات مشاوره خانواده بهره‌مند شوند. خدمات خانواده درمانی مانند زوج درمانی، مشاوره ازدواج و سایر انواع درمانی مرتبط به افراد در بحران کمک می کند تا راه حل های واقعی برای مسائل خانوادگی پیدا کنند.

هزینه مشاوره خانواده چقدر است؟

خدمات خانواده درمانی، مشاوره ازدواج، مشاوره برای زوجین و خانواده ها بیش از همیشه مقرون به صرفه شده است. میانگین هزینه برای زوج درمانی در مشاوره روانشناسی آویژه 100 هزار تومان در ساعت است. این هزینه درمانی با میانگین کشوری سایر اشکال درمانی که پزشکان بالینی ارائه می دهند، از جمله زوج درمانی و خانواده درمانی، بسیار کمتر است. جایگزین های مقرون به صرفه ای برای یافتن خانواده درمانی آنلاین وجود دارد.

مشاوره آنلاین خانواده دسترسی آنلاین را به خانواده‌ درمانگران دارای مجوز ممکن می سازد. دسترسی به یک مشاور خانواده دارای مجوز در پلتفرم مشاوره خانواده آویژه وجود دارد. گزینه های مشاوره آنلاین با دسترسی 24 ساعته به یک مشاور خانواده  مقرون به صرفه است.

مشاوره خانواده چه می کند؟

خدمات مشاوره خانواده به خانواده هایی که در بحران هستند کمک می کند تا مهارت های مقابله ای بهتری را بیاموزند. خدمات مشاوره خانواده با ارائه جلسات درمانی بالینی با مشاوران خانواده به کودکان و خانواده هایی که نیاز به حل مشکلات خانوادگی دارند کمک می کند. خانواده درمانگر مجوز برگزاری جلسات بالینی درمانی با افراد و خانواده درمانی را به صورت گروهی دارد. خانواده درمانگران اغلب به عنوان یک مشاور ازدواج، مشاور سلامت روان، و مشاوره آنلاین برای زوج ها و خانواده ها عمل می کنند. برای سوالاتی در مورد خدمات مشاوره آویژه به سایت آویژه به آدرس psyhhology.avije.org مراجعه کنید.

از کجا می توانم مشاوره رایگان خانواده دریافت کنم؟

سازمان های خدمات اجتماعی و بهزیستی اغلب برای کودکان و خانواده ها مشاوره رایگان ارائه می دهند. سرای محله و سازمان های مذهبی ممکن است خدمات خانواده درمانی را به عنوان بخشی از خدمات اجتماعی خود برای زوج ها و خانواده ها ارائه دهند.

خدمات مشاوره رایگان بر خانواده درمانی، مشاوره ازدواج و مشاوره فردی متمرکز است. ازدواج و خانواده درمانی مجاز، مشاوره ازدواج و روابط را از دیدگاه حرفه ای ارائه می دهد. یک خانواده درمانگر ازدواج دارای مجوز، یک پزشک دارای گواهی هیئت مدیره است که در ارائه درمان فردی، خانواده درمانی، مشاوره بالینی و ازدواج درمانی متخصص است.

مزایای مشاوره خانواده چیست؟

یک مشاوره خانواده دارای مجوز می‌تواند به شما و خانواده‌تان کمک کند تا سیستم‌های داخلی خانواده را بهتر بشناسید و علائم محرک‌ها و درگیری‌های درون خانواده‌تان را شناسایی کنید. خانواده درمانی مکانی عالی برای هر یک از اعضای خانواده برای داشتن یک خط ارتباطی باز با خانواده درمانگر به عنوان یک میانجی بی طرف است. زوج های بحران زده و شرکای متاهل می توانند از طریق مشاوره خیانت با خود و شریک زندگی خود بیشتر بدانند. سکس درمانی برای زوج هایی که در اتاق خواب مشکل دارند نیز در دسترس است. وقتی یک خانواده درمانگر پیدا می کنید، متوجه می شوید که درمانگر ازدواج و خانواده دارای مجوز به عنوان یک مشاور سلامت روان عمل می کند و به زوج ها و خانواده ها می آموزد که چگونه تعارضات خانوادگی را با استفاده از تکنیک های اصلاح رفتار مانند درمان شناختی-رفتاری حل کنند.

معایب خانواده درمانی چیست؟

خانواده درمانی یکی از انواع درمانی است که می تواند زخم های قدیمی را تازه کند. جلسات با یک درمانگر ازدواج و خانواده برای درمان تک تک اعضای خانواده و کل خانواده طراحی شده است. یک خانواده درمانگر ممکن است مسائل حساسی را مطرح کند که ممکن است یکی از طرفین آماده بحث کردن نباشد. در این مورد، جلسات زوج درمانی بهتر است به جلسات درمانی فردی تبدیل شود تا زمانی که هر دو طرف آماده گفتگو در مورد چالش ها و موانع موجود در رابطه خود باشند. 

از مشاوره خانواده چه انتظاری می توانم داشته باشم؟

وقتی یک مشاور خانواده یا درمانگر خانواده پیدا کردید که به زوجین مشاوره می دهد، می توانید انتظار داشته باشید که بر اساس نیازهای خود و خانواده خود در معرض انواع مختلف درمان قرار بگیرید. خانواده درمانگران متخصصان سلامت روان هستند که در ارائه خانواده درمانی، زوج درمانی و درمان فردی تخصص دارند.

برخی از درمانگران خانواده به عنوان یک مشاور سلامت روان برای اعضای خانواده ای که با مشکلات مزمن سلامت روانی مانند اضطراب، افسردگی، اختلال استرس پس از سانحه یا ترومای درمان نشده دست و پنجه نرم می کنند، عمل می کنند. بسته به نیازهای خود و خانواده‌تان، ممکن است در معرض گفتگو درمانی، بازی درمانی، یا همکاری با روانپزشک و پزشک مراقبت اولیه خود قرار بگیرید تا مشکلات شدید سلامت روان را مدیریت کنید.

خانواده درمانی چگونه کار می کند؟

خانواده درمانی با گرد هم آوردن خانواده در یک اتاق (یا در یک جلسه مجازی جمعی) با یک مشاوره خانوداه کار می کند. درمانگر یا مشاور خانواده را از طریق پیمایش سختی‌ها، نگرانی‌ها یا سوالات مختلف خانواده راهنمایی می‌کند. خانواده درمانی می تواند به خانواده کمک کند تا ارتباط از دست رفته را پیدا کند یا هر مشکلی را با یک درمانگر حل کند. هنگامی که یک خانواده در مشاوره با هم هستند، می توانند مشکلات خانوادگی مانند موارد زیر را حل کنند:

  1. نگرانی های سلامت روان مانند سوء مصرف مواد در خانواده
  2. غم، فقدان یا مرگ در خانواده
  3. نگرانی برای رفتار کودک
  4. مشکل در برقراری ارتباط
  5. مشکلات مربوط به طلاق یا جدایی

یکی از نکات مهم در مورد مشاوره خانواده این است که خانواده درمانی فرصتی را برای همه اعضای یک خانواده ارائه می دهد تا صحبت کنند. در مشاوره، شما روی حل مشکلات کار می‌کنید، یکدیگر را درک می‌کنید و راه‌های جدیدی برای مقابله و برقراری ارتباط یاد می‌گیرید که خانواده‌تان می‌توانند تا آخر عمر از آنها استفاده کنند.

آیا بیمه مشاوره خانواده را پوشش می دهد؟

بیمه اغلب انواع خدمات سلامت روان از جمله خانواده درمانی را پوشش می دهد. شرکت بیمه درمانی خود را بررسی کنید تا ببینید تحت پوشش کدام ارائه دهندگان بیمه درمانی هستند. می توانید با شرکت بیمه درمانی خود تماس بگیرید تا در مورد طرح بیمه درمانی خود پرس و جو کنید، یا می توانید وب سایت آنها را بررسی کنید تا ببینید با چه ارگان هایی کار می کنند. همچنین بررسی کنید تا محل کار خود را ببینید تا ببینید برنامه کمک به کارمندان خود در زمینه مشاوره خانواده دارند یا خیر. اگر محل کار شما ندارد، محل کار همسرتان ممکن است یک برنامه کمک به کارمند داشته باشد پس حتما برررسی کنید. البته در ایران هنوز طرح پوشش بیمه خدمات مشاوره خانواده هنوز به ضرورت تبدیل نشده است.

شایع ترین مشکلات در خانواده چیست؟

برخی از رایج ترین مشکلات در خانواده عبارتند از مسائل مالی، مسائل مربوط به کار، شرایط سلامت روانی یا جسمی، مشکلات روابط، مشکل در محبت و نگرانی های والدین. یکی دیگر از معیارهای بالقوه برای مشاوره خانواده این واقعیت ساده است که خانواده ها گهگاهی تمایل دارند سرشان را پایین بیاورند - برخی بیشتر از دیگران.

هر خانواده منحصر به فرد است. به همین دلیل مهم است که همه تصمیمات والدینی را که مثل ما نیستند، «بد» یا «اشتباه» ندانیم. بسیاری از خانواده ها با نگرانی های مشابهی مانند نگرانی های مربوط به پول یا ارتباطات روبرو هستند، اما هیچ چیز آنقدر منحصر به فرد یا بیرون وجود ندارد که آن را به مشاوره برساند. یک متخصص واجد شرایط در مشاوره خانواده در حل مشکلات و کار با انبوهی از نگرانی هایی که ممکن است در یک خانواده ایجاد شود، به خوبی مهارت خواهد داشت.

اطلاعات موجود در این صفحه قرار نیست جایگزینی برای تشخیص، درمان یا مشاوره حرفه ای آگاهانه باشد. شما نباید بدون مشورت با یک متخصص بهداشت روانی واجد شرایط، اقدامی انجام دهید یا از انجام هیچ اقدامی اجتناب کنید. برای اطلاعات بیشتر لطفا شرایط استفاده را بخوانید.

پشتیبانی مورد نیاز خود را از یکی از درمانگران مرکز مشاوره آویژه دریافت کنید.

 


:: بازدید از این مطلب : 342
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 15 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مریم هاشمی

 شکست عشقی پسران سخت تر و عمیق تر از دختران است. البته اگر عشق باشد نه هوس. پسران بیشتر جاذبه جنسی خود را با عشق اشتباه میگیرند. اما اگر واقعا عاشق شوند تا آخر عمر عشق اول را فراموش نمیکنند. دیده شده پسری تا آخر عمر به خاطر شکست در عشقش ازدواج نکرده است. چون عشق پسران عمیق بوده و از روی احساسات نیست. همین باعث میشود شکست عشقی پسران عمیق تر و شدیدتر باشد. برای تشخیص میان عشق و میل جنسی، عشق را از نظر معنایی تعریف میکنیم: عشق از گیاه عشقه گرفته شده است. عشقه گیاهی است که به دور گیاهان دیگر میپیچد و گیاه را میخشکاند. کسی که عاشق میشود ذهن و روحش در گرو نگاه معشوق است. بی تاب و بی قرار یک نگاه، لبخند و یک کلام معشوق است. وقتی یک پسر ذهن و روح خود را به یک دختر میبازدفقط به او می اندیشد.

عشق مجازی

عشق مجازی به دو گونه است: عشقی که با محبت آغاز و به روابط جنسی ختم میشود. نوع دیگر عشق افلاطونی است که مانند داستان ها فقط و فقط دل باختن است و دیگر فرد به رابطه جنسی نمی اندیشد. در این نوع دل کندن مانند جان کندن است. شکست عشقی پسران در اینگونه، عواقب خطرناکی دارد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت. شکست عشقی پسران به مراتب سخت تر از دختران است. پسرها نمیخواهند غرور خود را بشکنند و به همین دلیل غمهایشان را در خود نهان میکنند. مشاوره خانواده آویژه پیشنهاد میکند بعد از جدایی مشاوره بگیرند. با این روش راحت تر و منطقی تر با این موضوع برخورد میکنند. بهتر میتوانند به زندگی عادی ادامه دهند. در ادامه به عوارضی که ممکن است پس از جدایی دامنگیر پسران شود خواهیم پرداخت. شکست عشقی ممکن است مسیر زندگی پسران را تغییر دهد. آن را جدی بگیرید.

دلایل شکست عشقی پسران

دلایل شکست عشقی پسران عبارتند از 1- نا همگون بودن موقعیت دختر و پسر. این ناهمگونی ممکن است از نظر تحصیلی، مالی، زیبایی، و یا موقعیت اجتماعی باشد. 2- احساساتی بودن. ممکن است دختر بسیار احساساتی بوده و باعث شود پسر نتواند به کارهای عقلایی خود برسد. در واقع همان احساس مالکیت تام دختر نسبت به پسر. در این مواقع او میبیند به جای پیشرفت در جا زده و یا پس رفت میکند. 3- هدف از رفاقت. پسر برای رفاقت هدف داشته مثلا رابطه جنسی و میبیند نیازش از این طریق مرتفع نمیشود. 4- دروغ. پسرها و دخترها ابتدای آشنایی به دلیل احساس ضعف  با دروغ میخواهند خلا زندگیشان را درنظر دوست خودپر کنند. همین باعث عدم اعتماد میشود و به جدا یی منجر میشود. 5- دخالت خانواده. در برخی موارد نیز خانواده ها به دلایل مختلف دخالت میکنند.

تحمل شکست عشقی

6-یکی دیگر از دلایل شکست عشقی پسران طولانی شدن مدت دوستی است. خانواده دختر فشار می آورند ولی بعضی وقتها بدون دخالت خانواده هم بین پسر و دختردراثر طولانی شدن مدت دوستی اختلاف بوجود می آید. 7- موقیت پسر برای ازدواج. پسر موقعیت ازدواج نداشته و دختر از طفره رفتن پسر ناراحت شده و احساس میکند مورد سواستفاده قرار گرفته است. 8- تعصبی بودن. تعصب نیز از دلایل جدایی است. پسر یا دختر گمان میکند شخصی که با او رابطه داشته ممکن است با دیگری نیز رابطه داشته و یا خواهد داشت و بد دل میشوند.

یکی دیگر از دلایل شکست عشقی پسران ممکن است سرد شدن رابطه باشد. آنها با هیجان به دوستی تن میدهند ولی به مرور زمان هیجان اول آشنایی عادی شده و رابطه کم کم سرد میشود. شکست عشقی پسران فقط به این نیست که دختر او را ترک کند وقتی پسر از رابطه نا امید میشود نیز احساس شکست میکند.

عوارض شکست عشقی پسران

عوارض شکست عشقی پسران

از عوارض شکست عشقی پسران 1- سرخوردگی میباشد. او احساس میکند مورد پسند نیست. 2- افسردگی. همانگونه که دختر و پسر باهم احساس آرامش میکنند نبود یکی از آنها افسردگی می آورد. 3- پرخاشگری. رفتار پسر تغییر کرده و پرخاشگر میشودچون بخشی از آرامشش را از دست داده است. 4- جایگزین کردن. او یا رفقایش را برای جایگزین کردن بیشتر ملاقات میکند یا به دنبال دختری دیگر خواهد بود. 5- پناه آوردن به دخانیات یا مشروبات الکلی. 6- سردرگمی در کار و امور زندگی7- رها کردن تفریحاتی چون ورزش، کلاس های متفرقه و هنر آموزی. 8- افت قوای جسمانی. 9- بی خوابی در شبها و افزایش خواب روزانه9 - دوری از اماکن و کسانی که اورا به یاد معشوق می اندازد. 10- پسرانی که وضعیت مالی یا موقعیت اجتماعی خوبی ندارند با والدین رفتارشان عوض میشود. 11- در خود فرو رفتیگی عمیق.

از عوارض شکست عشقی پسران بسته به عمق و شدت عشق میتوان به نا امیدی و حتی اقدام به خودکشی نام برد. اما با تمام این تفاصیل میتوان از این عوارض پیشگیری کرد. به شرط اینکه در اقدام سرعت عمل داشته و از طریق روانکاوی و روانشناسی از عمق نفوذ این عوارض پیشگیری نماییم. واما دلیلی که برخی اوقات باعث شکست عشقی میشود تنوع طلبی آنان است . با وجود یک دختر که عاشقش هستند برخی اوقات بازیگوشی کرده و با دیگری ارتباط برقرار میکنند. از قدیم گفته اند و تجربه نیز نشان داده که دخترها در مورد رقیب حس ششم دارند. البته شاید حس ششم نباشد اما از رفتار و طرز برخورد پسر متوجه میشوند که رقیبی در کار است. بعد از آن شروع به تحقیق و امتحان کردن میکنند. و در جایی مچ آقا پسر بازیگوش را میگیرند.

عبور از شکست عشقی پسران

عبور از شکست عشقی پسران با صبر و آگاهی خانواده میسر میباشد. خانواده ها به جای دلداری دادن از مشاور کمک بگیرند و گام های اساسی برای بهبود حال جوان بردارند. خود او را برای مشاوره به یک مرکز معتبر برده و بگذارند او از راه درست زودتر بهبود حاصل نماید. در مواقعی که در خود فرو رفته با حرف های عامیانه او را ناراحت نکنند. با اصرار برای مهمانی بردن، اورا موذب نکنند. وقتی که بیخواب است با جملاتی مانند« وای تو هنوز نخوابیدی.. یا بخواب پسرم » اورا عصبی نکنند. زیرا او اگر میتوانست میخوابید. به خاطر داشته باشید روان او مانند تنی که زخمی است حساس شده و باید مراقب رفتار و گفتارمان باشیم. عبور از شکست عشقی پسران را نباید سرسری گرفت. چون ممکن است رفتار نا بجا اثر بدی بر روان و آینده او بگذارد. مشاوره با روانشناس و روانپزشک مسیر زندگی اورا تغییر میدهد.

زمان شکست عشقی پسران

زمان شکست عشقی پسران بستگی به سن تمایل به جنس مخالف دارد. پسران از یازده سالگی به ارتباط با جنس مخالف تمایل پیدا میکنند. زمان شکست عشقی پسران از پانزده تا بیست و پنج سالگی است. در مردان مسن تر نیز عشق و شکست دیده میشود. اما عمق آن به زمان جوانی نمیرسد. عوارض این شکست نیز مانند جوانی نیست یا کمتر است.

جلوگیری از شکست عشقی پسران

جلو گیری از شکست عشقی پسران به تربیت والدین بستگی زیادی دارد. والدینی که پسر را مادی بار می آورند. یا تنوع طلب بزرگش میکنند و اعتقاد دارند پسر حق بی وفایی داردباید منتظر شکست او هم باشند. والدینی که اعتقاد دارند در عشق هم باید مادیات را درنظر بگیرندمسلما پسر دختری را انتخاب میکند که والدین متمولی داشته باشد. جلو گیری از شکست عشقی پسران به تربیت صحیح بستگی دارد . والدین با دختر باید همزاد پنداری کنند. فکر کنند اگر دختر ما بود از پسر و خانواده اش چه توقعی داشتیم.

اما با تمام این صحبت ها گاه نیز پسر معصومانه عاشق میشود و دختر او را ترک میکند. خواستگار بهتر یا بی تفاوتی نسبت به عشق پسر میتواند دلیل جدایی باشد. برای پیشگیری باید در باره دختر شناخت پیدا کرد. علاقه اورا سنجید و باید دید نسبت به پسر علاقه دارد و حاضر است برای ماندگاری عشقشان سازگار باشد؟ یا عشق برای او تفریح و سرگرمی بیش نیست.

 جلوگیری از شکست عشقی پسران

سوالات متداول

آیا فقط عشقهای احساسی دچار شکست میشوند؟

خیر عشق هم مانند هر مورد دیگرزندگی در نوع عقلانی هم ممکن است دچار شکست شود. عواملی مانند دخالت، تغییر وضعیت شغلی و اجتماعی و ورشکستگی مالی که با ظرفیت تحمل افراد سازگار نیست.

زیبایی چقدر در عشق و شکست عشقی موثر است؟

زیبایی یعنی دلپسند بودن. با قشنگ و خوشگل تفاوت دارد. اصولا وقتی شما کسی را میبینید و از نگاه کردن به آن لذت میبرید یعنی برای شما زیبا است. که ممکن است در برخی موارد باعث جدایی هم بشود. مثل سوختن صورت یا بدن، معلول شدن و یا هر نقصی که زیبایی را از بین ببرد.

آیا عشق یکطرفه ماندگاری دارد؟

در برخی موارد بله. عشق نسبت به کسی که عاشق نیست ولی به دوست داشته شدن نیاز دارد. روابط ماندگار همیشه هم عاشقانه نیست.

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه

هدف مرکز مشاوره و روانشناسی آویژه از ارائه اطلاعات لازم در زمینه مشکلات روانی، افزایش آگاهی شماست تا با توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره خانواده به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.



:: بازدید از این مطلب : 316
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 9 بهمن 1400 | نظرات ()