نوشته شده توسط : مریم هاشمی

 

بله، طبیعی است که نخواهیم افرادی که دوستشان داریم بمیرند. ما از همراهی آنها لذت می بریم و می دانیم که زندگی بدون آنها بسیار متفاوت خواهد بود.

در بیشتر مقالات مشاوره آویژه ما همچنین در فرهنگ مدرن به اندازه کافی درباره مرگ صحبت نمی کنیم. بنابراین ممکن است مقدار مشخصی از ترس وجود داشته باشد زیرا ما به طور کامل نمی دانیم با چه چیزی روبرو هستیم.

فروید ترس از مرگ و مردن «تاناتوفوبیا» را ابداع کرد و احساس کرد همه ما از آن رنج می‌بریم زیرا از پذیرش مرگ‌پذیری خود امتناع می‌کنیم. روانشناسان مدرن این ترس رایج را "اضطراب مرگ" ساده قدیمی می نامند.

ترس سالم یا ناسالم؟

ترس عادی از دست دادن شامل نگرانی و غم و اندوه زمانی است که ما به زندگی عزیزانمان فکر می کنیم و به دنبال آن درک می کنیم که این یک واقعیت اجتناب ناپذیر زندگی است. می‌تواند به معنای لحظه‌ای باشد که با توجه به مرگ و میر خودمان سپری شده‌ایم. اما به طور کلی، ما متوجه می شویم که با آن کنار می آییم.

ترس ناسالم از از دست دادن عزیزان بیشتر شبیه یک اضطراب در حال افزایش است و با تفکر افراطی همراه است. ما احساس می کنیم زندگی ما بدون شخص مقابل به پایان می رسد.

هر چه بیشتر به از دست دادن فرد مورد علاقه فکر کنیم، احساس بدتری داریم. علائم اضطراب شروع می شود که می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • افکار غیرمنطقی فزاینده
  • احساس ترس رو به رشد و فراگیر
  • علائم فیزیکی مانند عرق کردن، ضربان قلب، ناراحتی معده، تنش عضلانی
  • تغییر در الگوهای خواب و خوردن
  • حملات پانیک احتمالی

انواع ترس از دست دادن عزیزان چیست؟

فوبیا از دست دادن عزیزان دو نوع کلی دارد: فوبیا سالم و ناسالم. در ادامه هر یک را بررسی خواهیم کرد.

فوبیا سالم

این ترس کم و بیش در وجود همه انسان‌ها نهفته است. طبیعی است که ما نگران از دست دادن عزیزانی باشیم که زندگی خود را با آن‌ها گذرانده‌ایم و نقش مهمی در زندگی ما ایفا کرده‌اند. زمانی که افراد دچار این ترس می‌شوند اگر زندگی آن‌ها مختل نشود و تنها به دنبال درک حقیقت مرگ باشند جای نگرانی نیست و ترسی سالم به حساب می‌آید.

فوبیا ناسالم

بیماری ترس از دست دادن عزیزان زمانی خطرناک می‌شود و به درمان نیاز دارد که شما به طور دائم در حال فکر کردن به آن هستید، دچار اضطراب می‌شوید و نمی‌توانید کارهای خود را به درستی انجام دهید. در صورتی که این ترس پیشرفت کند و با افکار خود به آن شاخ و برگ بدهید علائمی همچون تپش قلب، ناراحتی معده، اختلالات خواب یا خوردن نیز برای شما به وجود می‌آید. در نتیجه این نوع ترس، ناسالم است و باید به فکر درمان فوبیا از دست دادن عزیزان باشید و در صورت لزوم به مشاوره روانشناسی مراجعه کنید.

ترس از دست دادن چیست؟

از دست دادن یکی از عزیزان امری آسان نیست که همه نگرانی هایمان را روی آن بگذاریم زیرا یک اضطراب قابل قبول است.

بنابراین گاهی اوقات از ترس از دست دادن عزیزان خود برای پنهان کردن ترس های دیگری که بیشتر از آنها خجالت می کشیم، استفاده می کنیم، مانند ترس از:

  • تنها بودن
  • باید همه کارها را به تنهایی انجام دهید
  • ندانستن چگونه کنار بیاید
  • بدون داشتن هویت از خود

چرا اعتراف به این "ترس های زیر ترس" بسیار مهم است؟ در واقع برخورد با آنها راحت تر است.

ما نمی‌توانیم مانع از مرگ دیگران در اطرافمان شویم. اما می‌توانیم برای یادگیری روش‌های جدید بودن، حمایتی پیدا کنیم، و گام‌هایی رو به جلو برداریم تا دیگر از این ایده که مسئولیت هدایت زندگی‌مان را بر عهده داریم، غرق نشویم.

ترس از دست دادن عزیزان و وابستگی به یکدیگر

آیا شما نوجوانی هستید که از مرگ مادرتان می ترسید؟

در یک رابطه عاشقانه و با این فکر که شریکتان در اطرافتان نیست، حملات پانیک را تجربه می کنید؟

ترس از دست دادن عزیزان می تواند مشکل همبستگی را پنهان کند. وابستگی مشترک شامل گرفتن حس خود و ارزش خود از شخص دیگری است، به جای اینکه آن را در درون خود پرورش دهید.

اگر در یک رابطه وابسته هستید، احساس خواهید کرد که مسئولیت شما این است که دائماً طرف مقابل را خوشحال کنید و بدون او نمی دانید چه کسی هستید.

علیرغم اینکه به خود می گویید که «واقعاً طرف مقابل را دوست دارید»، هم وابستگی یک راه سالم برای برقراری ارتباط نیست. این باعث می شود که نتوانید تمام منابع درونی و قدرت شخصی خود را ببینید.

اجازه دادن به خود برای مهاجرت و مستقل شدن می تواند تفاوت واقعی ایجاد کند. اما هم‌وابستگی می‌تواند الگوی بسیار قدرتمندی باشد، و ممکن است لازم باشد برای درک احساسات خود و یادگیری افزایش عزت نفس خود، از حمایت حرفه‌ای استفاده کنید.

منبع:

مشاوره روانشناسی آویژه

https://www.harleytherapy.co.uk/counselling/fear-of-losing-loved-ones.htm

 


:: بازدید از این مطلب : 392
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مریم هاشمی

برای برخی افراد، طلاق یکی از آسیب زاترین اتفاقات زندگی آنها خواهد بود. طلاق و اتفاقات منتهی به آن می تواند باعث ایجاد حس بسیار بدی شود. در نتیجه، می‌تواند شما را با آسیب‌های خیانت مواجه کند، یک زخم عاطفی که ممکن است دنیای شما را پر از سردرگمی، هرج و مرج و درد دل کند.

طلاق می تواند تأثیر منفی بر کودکان و بزرگسالان داشته باشد. متأسفانه، وقتی والدین از هم جدا می شوند، بچه ها و نیازهایشان ممکن است در مشاجره و دعوای والدین گم شوند. در نتیجه، ممکن است احساس تنش های خیانت از طرف هر دو والدین را تجربه کنند. متأسفانه، همه افراد درگیر احتمالاً آشفتگی و پریشانی را تجربه خواهند کرد. خب، بعدش چیه؟

 آیا شانسی وجود دارد که ازدواج شما درست شود؟

چگونه در رابطه ای که آسیب خیانت وجود دارد به جلو حرکت می کنید؟ چگونه از درد دل درمان می‌شوید یا اعتماد را بازسازی می‌کنید؟ آیا طلاق تنها راه حل است؟

 آیا طلاق ضروری است؟

دلایل زیادی وجود دارد که زوج ها طلاق می گیرند و بسیاری از آنها بعد از خیانت چنین می کنند. در واقع، طبق پژوهش های مرکز مشاوره فمیلیکو ، حدود نیمی از ازدواج ها بعد از خیانت به طلاق ختم می شود. برای برخی، احساس آرامش را به ارمغان می آورد، در حالی که برخی دیگر ممکن است احساساتی مشابه از دست دادن کسی را تجربه کنند. علائم، غم و اندوه و ویرانی می تواند به طور نامحدود باقی بماند.

رویدادی که باعث شد به فکر پایان دادن به رابطه تان باشید، ممکن است وحشتناک باشد آنقدر عمیق بوده که فکر نمی کنید راه دیگری وجود دارد. با این حال، روند طلاق می تواند غیرقابل پیش بینی و همچنین دردناک باشد. چیزهای کمی می توانند باعث درد، سردرگمی و دل درد شوند به اندازه خیانت.

آسیب خیانت زمانی اتفاق می افتد که یک خیانت غیرقابل تصور رابطه اعتماد و امنیت را از بین می برد. به عنوان مثال می توان به خیانت، اعتیاد، یا فریب مالی جدی اشاره کرد. ضربه ناشی از خیانت می تواند منجر به علائمی شبیه به PTSD شود. در نتیجه، برخی از زوج ها به دنبال درمان خیانت می روند، در حالی که برخی دیگر تصمیم می گیرند راه خود را ادامه دهند.

بهبودی پس از زخم خیانت

بهبودی پس از ضربه خیانت برای همه متفاوت به نظر می رسد. با این اوصاف، تصمیم برای با هم ماندن یا جدایی، تصمیمی است که ممکن است به عنوان زوج یا فردی بگیرید.

بسیاری از زوج‌ها درمان آسیب‌های ناشی از خیانت را بیش از آن چیزی می‌دانند که خودشان می‌توانند آن را تحمل کنند. با این حال، افراد زیادی هستند که برای کمک به یک درمانگر خیانت مراجعه می کنند. آنها با هم با آسیب پذیری و چالش روبرو می شوند. با کمک یک متخصص، برخی از درمان بیرون می آیند و احساس ارتباط قوی تری نسبت به قبل دارند.

EFT یک رویکرد بسیار موفق برای زوج درمانی است که ممکن است به شما در بهبودی کمک کند. غلبه بر درد دل و احساسات شدید ناشی از ضربه خیانت می تواند چالش برانگیز باشد. صرف نظر از نتیجه برای شما دو نفر، شفای فردی همچنان می تواند اتفاق بیفتد.

زندگی با آسیب های ناشی از خیانت می تواند زندگی را بسیار سخت تر کند. شما سزاوار این هستید که دوباره احساس کامل کنید. در مشاوره خیانت فمیلیکو، ما درمانگرانی داریم که برای ارائه EFT آموزش دیده و دارای گواهینامه هستند. ما به زوج ها و افراد فرصتی برای درمان و کشف خود واقعی خود ارائه می دهیم. برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت familico.ir مراجعه کنید.

منبع:

https://familico.ir/healing-betrayal-trauma/

https://www.davidjonestherapy.com/Healing-Betrayal-Traum



:: بازدید از این مطلب : 372
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مریم هاشمی

از دست دادن میل جنسی (میل جنسی) یک مشکل رایج است که بسیاری از مردان و زنان را در مقطعی از زندگی تحت تاثیر قرار می دهد.

کاهش میل جنسی اغلب با مسائل مربوط به رابطه، استرس یا خستگی مرتبط است، اما می تواند نشانه ای از یک مشکل پزشکی زمینه ای مانند کاهش سطح هورمون باشد.

میل جنسی هر کس متفاوت است و چیزی به نام میل جنسی "طبیعی" وجود ندارد. اما اگر متوجه شدید که عدم تمایل شما به رابطه جنسی آزاردهنده است یا بر روابط شما تأثیر می گذارد، ایده خوبی است که از مشاوره فمیلیکو کمک بگیرید.

این مقاله مرکز مشاوره فمیلیکو توضیح می دهد که از کجا می توانید کمک بگیرید و برخی از علل رایج کاهش میل جنسی.

از کجا می توان کمک و مشاوره دریافت کرد

  • پزشک عمومی - 

آنها ممکن است بتوانند توصیه های مفیدی را ارائه دهند، یا شما را برای ارزیابی و درمان به یک متخصص ارجاع دهند

  • یک درمانگر روانی جنسی -

 یک پزشک عمومی ممکن است بتواند شما را به یک درمانگر معرفی کند، یا می توانید برای ملاقات خصوصی با یک درمانگر هزینه کنید. در مورد آنچه که درمانگرهای جنسی انجام می دهند و چگونه می توانند یکی را پیدا کنند، سعی کنید سایر مقالات فمیلیکو را مطالعه کنید.

خدمات سلامت جنسی؛ خدماتی را بیابید که اطلاعات و پشتیبانی سلامت جنسی را ارائه می دهد

 یک سرویس حمایت از خانواده که دارای مشاوره آنلاین در مورد رابطه جنسی و روابط، مشاوره تلفنی و آنلاین و خدمات پشتیبانی محلی، و همچنین دارای درمانگرانی است که می توانید برای دیدن آنها هزینه پرداخت کنید.

انجمن مشاوره جنسی - یک موسسه خیریه سلامت جنسی که برگه های آنلاین در مورد مشکلات جنسی دارد

سعی کنید از کمک گرفتن خجالت نکشید. بسیاری از افراد در رابطه با میل جنسی خود مشکلاتی را تجربه می کنند و مشاوره گرفتن می تواند اولین قدم برای حل این مشکل باشد.

علل شایع کاهش میل جنسی

  • مشکلات رابطه

یکی از اولین چیزهایی که باید در نظر بگیرید این است که آیا در رابطه خود راضی هستید یا خیر. آیا شک یا نگرانی دارید که می تواند پشت از دست دادن میل جنسی شما باشد؟

میل جنسی کم می تواند نتیجه موارد زیر باشد:

  1. در یک رابطه طولانی مدت و آشنایی بیش از حد با شریک زندگی خود
  2. از دست دادن جاذبه جنسی
  3. درگیری حل نشده و مشاجرات مکرر
  4. ارتباط ضعیف
  5. مشکل در اعتماد کردن به یکدیگر
  6. مشکلات جسمی جنسی

در صورت داشتن مشکلات دائمی، ممکن است پزشک عمومی بتواند شما و شریک زندگی تان را برای مشاوره جنسی معرفی کند، یا ممکن است بخواهید برای پشتیبانی و مشاوره با روان درمانگران فمیلیکو تماس بگیرید.

مشکلات جنسی

نکته دیگری که باید در نظر گرفت این است که آیا مشکل یک مشکل جسمی است که رابطه جنسی را دشوار یا ناکام می کند.

به عنوان مثال، میل جنسی کم می تواند نتیجه موارد زیر باشد:

  • مشکلات انزال
  • اختلال در نعوظ
  • خشکی واژن
  • رابطه جنسی دردناک
  • ناتوانی در ارگاسم
  • سفت شدن غیر ارادی واژن (واژینیسموس)
  • استرس، اضطراب و خستگی

استرس، اضطراب و خستگی می‌تواند همه‌گیر باشد و تأثیر عمده‌ای بر شادی شما، از جمله میل جنسی شما داشته باشد.

اگر احساس می کنید که دائما خسته، استرس یا مضطرب هستید، ممکن است لازم باشد سبک زندگی خود را تغییر دهید یا برای مشاوره جنسی صحبت کنید.

ممکن است برخی از اطلاعات و توصیه های زیر برای شما مفید باشد:

  • چرا من همیشه خسته هستم؟
  • کمک گرفتن برای اضطراب، ترس یا وحشت
  • نکات خودیاری برای مبارزه با خستگی
  • 10 راه برای کاهش استرس
  • تمرینات تنفسی برای استرس
  • افسردگی

افسردگی با احساس ناخشنودی، بدبختی یا سیری کوتاه مدت بسیار متفاوت است. این یک بیماری جدی است که در تمام جنبه های زندگی شما از جمله زندگی جنسی شما تداخل دارد.

علاوه بر میل جنسی کم، علائم افسردگی می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • احساس غم و اندوه شدید که از بین نمی رود
  • احساس ضعف یا ناامیدی
  • از دست دادن علاقه یا لذت در انجام کارهایی که قبلاً از آن لذت می بردید

اگر فکر می کنید ممکن است افسرده باشید، مهم است که به مشاوره جنسی مراجعه کنید. آنها می توانند در مورد درمان های اصلی افسردگی، مانند درمان های گفتاری یا داروهای ضد افسردگی، به شما توصیه کنند.

کاهش میل جنسی نیز می تواند یکی از عوارض جانبی داروهای ضد افسردگی باشد. اگر فکر می کنید ممکن است باعث مشکلات شما شود، با یک پزشک عمومی صحبت کنید.

بالا رفتن سن و یائسگی

کاهش میل جنسی بخشی اجتناب ناپذیر از افزایش سن نیست، اما این چیزی است که بسیاری از مردان و زنان با افزایش سن تجربه می کنند.

دلایل زیادی برای این می تواند وجود داشته باشد، از جمله:

  • سطوح پایین تر هورمون های جنسی (استروژن و تستوسترون) درست قبل، در طول و بعد از یائسگی در زنان
  • سطوح پایین تر هورمون جنسی (تستوسترون) در مردان
  • مشکلات سلامتی مرتبط با سن، از جمله مشکلات حرکتی
  • عوارض جانبی دارو

اگر در این مورد نگران هستید با یک پزشک عمومی صحبت کنید. آنها ممکن است در مورد علائم دیگری که دارید بپرسند، و گاهی اوقات ممکن است آزمایش خون را برای بررسی سطح هورمون شما ترتیب دهند.

علائم کاهش میل جنسی در زنان و مردان چیست؟

کم شدن میل جنسی در زنان و مردان نشانه‌هایی دارد که در صورت بروز تعداد زیادی از این علائم می‌توان گفت که فرد میل جنسی پایینی دارد و باید به فکر راه حلی برای آن باشد. برخی از علائم کاهش میل جنسی مواردی است که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  • تعداد دفعات رابطه جنسی شما به یک یا دو بار در ماه کاهش یافته است.
  • مانند گذشته میل و انگیزه‌ای نسبت به برقراری رابطه با همسر خود ندارید و کاملا بی میل هستید.
  • نوازش و هم آغوشی تنها در اتاق خواب اتفاق می‌افتد.
  • همیشه یکی از زوجین برای برقراری رابطه پیش‌ قدم می‌شود و دیگری تمایلی به مقاربت و رابطه ندارد.
  • رابطه جنسی را تنها به عنوان وظیفه و بدون عشق بازی و احساسات انجام می‌دهید.
  • رابطه جنسی شما و همسرتان باعث نمی‌شود که احساس یکی بودن داشته باشید.
  • در ذهن خود درباره همسرتان فانتزی جنسی و افکار شهوانی ندارید.

مشاهده تعداد زیادی از این نشانه‌ها در خود یا همسرتان می‌تواند بیانگر کاهش میل جنسی در شما باشد.

منبع:

https://www.nhs.uk/conditions/loss-of-libido/

https://familico.ir/low-libido/

 



:: بازدید از این مطلب : 398
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مریم هاشمی

 دلیل عاشق شدن نوجوانان چیست؟

عشق در نوجوانان طبیعی است. روانشناسان فمیلیکو میگویند به عنوان والدین، اطمینان حاصل کنید که احساسات محافظتی شما در نحوه برخورد شما با نوجوان و روابط او دخالت نمی کند. یاد بگیرید چگونه با چنین موقعیت های حساسی کنار بیایید.

خبر تکان دهنده اخیر که یک دختر 15 ساله و دوست پسر 19 ساله اش پدر دختر رابه قتل رساندند، همه را به صحبت و بحث در مورد نوجوانی و فرزندپروری برانگیخت. این دو ادعا می کردند که به دلیل مخالفت پدر با رابطه عاشقانه آنها به قتل متوسل شده اند. ظاهراً پدرش وقتی از عشق آنها باخبر شد، او را با کمربند بسته و تلفنش را گرفته بود. ظاهراً دختر احساس می کرد که می خواهد آزادی خود را بازگرداند و بنابراین او و دوست پسرش برای قتل پدرش نقشه کشیدند و متعاقبا این عمل را اجرا کردند.

اگرچه این یک مورد خیلی شدید است، اما اولین مورد از نوع خود نیست که آشکار شده است. هر از چند گاهی رسانه های دیگری نیز از جنایات هولناک مشابه به دلایل مشابه منتشر شده است.

علت عاشق شدن نوجوانان بسیار متعدد است و نشانه‌های بسیاری نیز دارد که می‌تواند بیان‌کننده احساسات آن‌ها باشد. عاشق شدن در نوجوانی اغلب به دلیل مشکلات دوران بلوغ است و در بیشتر مواقع زودگذر است. حل کردن این مسئله به کمک روانشناسی عشق در نوجوانی و مراجعه به مشاور بسیار سودمند است. عشق در نوجوانان نشانه‌های مختلفی دارد که می‌توان به برخی از آن‌ها اشاره کرد:

  • استرس و اضطراب هنگام برخورد با والدین
  • متحول شدن جمع دوستان و افرادی که با آن‌ها در ارتباط بوده است
  • تحول در نوع پوشش و ظاهر نوجوان
  • رفت و آمد‌های گاه و بی گاه و مشکوک
  • استفاده زیاد از اینترنت، تلفن همراه، رایانه و...
  • تغییر خلق و خو و رفتار
  • افت تحصیلی

در واقع، ما اغلب از والدین می شنویم که «عشق نوجوان» را به گونه ای مدیریت می کنند که واقعاً به وضعیت کمک نمی کند، اما آن را بدتر می کند. از این رو، ما باید درک کنیم که فرزندانمان در حال رشد هستند و یاد بگیریم که چگونه با آنها کار کنیم. و عشق نوجوان طبیعی است و بخشی از بزرگ شدن آنها است.

می توانید با این سوال شروع کنید که اولین باری که عاشق شدید چند ساله بودید؟ بعید است فرزند شما متفاوت باشد. و ممکن است فکر کنید که نوجوان شما خیلی جوان است که نمی‌داند چگونه عاشق بودن را اداره کند، که درست است، اما به همین دلیل است که برای شما مهم است که نوجوان خود را درک کنید و با او کار کنید.

در اینجا این است که چگونه می توانید به نوجوان خود نشان دهید که همراه او هستید:

 

به «والدین برضد مقابل نوجوانان» نه بگویید و به «والدین + نوجوانان = خانواده» بله بگویید.

رابطه‌ای که والدین و نوجوان به اشتراک می‌گذارند اغلب به رابطه «والد در مقابل نوجوان» تبدیل می‌شود و اصل مشکل در آن نهفته است. هنگامی که ما نوجوانان خود را به عنوان یک دشمن در نظر میگیریم، همه چیز "نادرست" پیش می رود، چه اتفاقی می افتد:

افکار حول محور تقصیر نوجوان هستند. ما فکر می کنیم چیزهایی مانند "چطور ممکن است این اتفاق افتاده باشد، او چگونه جرأت می کند چنین کاری انجام دهد"؛ «مردم چه خواهند گفت»؛ «ما تو را این گونه تربیت نکردیم». "شما نام خانوادگی ما را خراب می کنید." و غیره

این افکار منجر به احساس خشم، شوک، حتی شرم و گناه می شود.

این احساسات و عواطف منجر به رفتارهای خشم آلود مانند اعمال کنترل های فوری بر کودک با استفاده از تنبیه می شود. مصادره ها، ممنوعیت ها و محدودیت ها.
این نوع رفتار منجر به از هم گسیختگی روابط والدین و فرزند می شود و پدر و مادری عصبانی و کودکی درمانده را پشت سر می گذارد.

نحوه برخورد با عشق نوجوان

بسیار مایه تاسف است که این واکنش بسیاری از والدین است، آن هم در زمانی که یک نوجوان بیش از هر زمان دیگری به والدینی حامی و فهمیده نیاز دارد.

بنابراین، در مقالات مرکز مشاوره فمیلیکو نحوه یادگیری نحوه پذیرش، درک و برقراری ارتباط با فرزندتان در موقعیت‌های «عشق نوجوان» آمده است.

1. روابط نوجوانان را بپذیرید و انکار نکنید

برای والدین بسیار سخت است که با واقعیت این وضعیت کنار بیایند و آن را بپذیرند. پس از شوک اولیه و انکار احتمالی موقعیت، باید زمان بگذارید تا:

برای تجربه و درد عاطفی به دنبال حمایت باشید.
برای انجام کارهایی که به آرام کردن احساسات آشفته شما کمک می کند زمان بگذارید تا بتوانید به وضوح فکر کنید.
نظرات متفاوت خود را، در صورت وجود، با شریک یا همسرتان مرتب کنید تا یک جبهه متحد در برابر فرزندتان ایجاد کنید.
انتخاب کنید که موضوع را تنها با هدف کمک به فرزندتان بررسی کنید.
با همدلی و دلسوزی به سراغ فرزند مضطرب خود بروید و با او فهمیده باشید.
بگذارید او بداند که به عنوان یک خانواده، همه در یک طرف هستید و با هم می توانید همه چیز را حل کنید.

 

 احساسات نوجوان خود را درک کنید

ما به عنوان والدین باید تلاش کنیم تا در مورد تغییراتی که در دوران بلوغ رخ می دهد یاد بگیریم. ما با تغییرات فیزیکی آشنا هستیم اما با تغییرات بسیار مهم اجتماعی و عاطفی آشنا نیستیم. شما می توانید یاد بگیرید که چگونه احساسات و عواطف نوجوان خود را درک کنید.

در نتیجه تغییرات قابل توجهی که در مغز نوجوان شما اتفاق می افتد، او احساسات شدیدی را تجربه می کند، به دنبال پذیرش و تعلق در میان دوستان است، به دنبال تجربیات جدید می گردد و فردیت خود را از طریق افکار و ایده های خود کشف می کند. انگیزه برای کشف خود و ایجاد هویت منحصر به فرد به یک دغدغه مهم برای نوجوانان تبدیل می شود.

وابستگی دوران کودکی به والدین به زودی جای خود را به جستجوی آزادی و استقلال در سال های نوجوانی می دهد. در حالی که باید یک قدم به عقب بردارید، باید به ایجاد رابطه خود با نوجوان خود ادامه دهید و پیوندی را که هر دو به اشتراک دارید، تقویت کنید. شما می توانید این کار را انجام دهید:

درک اینکه نوجوان شما هنوز به شما نیاز دارد، هرچند به طرق مختلف.
درک تغییر سریع خلق و خوی نوجوان و طغیان‌های او بیشتر مربوط به شما نیست، بلکه به دلیل تغییرات هورمونی است که در دوران بلوغ اتفاق می‌افتد، بنابراین آن را شخصی نگیرید.
به نشان دادن علاقه خود به نوجوان خود ادامه دهید، اما به روش های کمتر مستقیم و سرزده. یک نوجوان دیگر آن کودک معمولی نیست که همه چیز و همه چیز را با شما به اشتراک بگذارد. او از احترام به حریم خصوصی خود استقبال می کند.
زمانی که به شما نیاز دارد به کنار او بودن ادامه دهید. او به شما اطلاع خواهد داد که چه زمانی و چرا. یا مشاهدات دقیق و آرام شما به شما هشدار می دهد که چه زمانی او به شما نیاز دارد. وقتی آن زمان فرا رسید، نگرانی خود را ابراز کنید، که متوجه شدید ممکن است چیزی او را آزار دهد و از او بپرسید که آیا دوست دارد در مورد آن با شما صحبت کند.

منبع:

https://familico.ir/teens-falling-in-love/

https://www.parentcircle.com/teen-love-how-to-deal-with-it/article

 


:: بازدید از این مطلب : 400
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 26 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مریم هاشمی

اگر خیانت را تجربه کنید، ممکن است احساس ناراحتی کنید و حتی انجام کارهای ساده برایتان دشوار باشد. وقتی شروع به درک کلیت خیانت می کنید، احساس فلج عاطفی و ناتوانی در شروع فکر کردن به قدم های بعدی غیرعادی نیست. خیانت به یک رویکرد یکپارچه برای درمان نیاز دارد زیرا بر ابعاد عاطفی، روحی و جسمی زندگی فرد تأثیر می گذارد.

آیا می‌خواهید زندگیتان را نجات بدهید؟

اگر از همسرتان بی وفایی و خیانت عاطفی دیده‎ اید به این معناست که رابطه شما از مدت ها پیش به مشکل خورده است. در واقع  یکی از شما دو نفر نتوانسته اید نیازهای طرف مقابلتان را برطرف کنید. الان زندگی شما درست در لبه پرتگاهی است که اگر برای نجات آن اقدام نکنید، مجبور به ترک آن هستید. با اینکه عواقب خیانت به همسر زیاد است اما خیانت به معنای اتمام رابطه زناشویی نیست. پس اول باید مشخص کنید که می‌خواهید زندگیتان را نجات دهید یا خیر؟ اگر شما فکر می‌کنید هنوز روزنه هایی از امید در زندگی شما وجود دارد پس باید دلایل خیانت را بفهمید و به دنبال رفع آن ها باشید.

در اینجا پنج نکته برای درمان خیانت وجود دارد:

1. درک کنید که خیانت مسئله اعتماد است. 

مهم نیست که چه شرایطی منجر به حادثه خیانت شده است، زیر درام و اشک ها اعتماد نهفته است. اتفاقی که افتاد این بود که احساس کردی می‌توانی به این شخص اعتماد کنی تا بهترین نفع تو را داشته باشد. وقتی چیز دیگری را کشف کردید، در سطوح مختلف (ذهن، بدن) روی شما تأثیر می گذارد. با توجه به این واقعیت که اعتماد در میان است، برای شما غیرعادی نیست که به موارد دیگری فکر کنید که اعتماد شما به خطر افتاده است. و ممکن است اکنون آن شرایط را دوباره تجربه کنید.

2. خودتان را ببخشید.

 هنگامی که خیانت رخ می دهد، اغلب فرد خیانت دیده خود را به خاطر درگیر شدن در موقعیت یا ارتباط با آن فرد سرزنش می کند. در بسیاری از مواقع فرد خیانت دیده می گوید "من می دانستم" یا "به من هشدار داده شده بود که با آنها درگیر نشوم، اما به هر حال این کار را کردم."

وقتی بر خلاف قضاوت بهتر خود عمل می کنید یا «احساس درونی» را که داشتید نادیده می گیرید، از نظر عاطفی احساس تهی شدن می کنید. یکی از راه های بهبودی این است که فرآیند بخشش خود را آغاز کنید. و اگر نمی توانید به طور کامل خود را ببخشید، شروع کنید برای بخش کوچکی از آن، خود را رها کنید.

3. به دنبال مشاوره حرفه ای خیانت باشید. 

بسته به شدت خیانت و نحوه کشف آن، بدن ممکن است آن را به عنوان یک رویداد آسیب زا پردازش کند. و اگر این اتفاق بیفتد، به این معنی است که خیانت ممکن است باعث واکنش های فیزیکی ناخوشایند مانند سردرد، تنش عضلانی، حالت تهوع یا مشکل در خواب شود. اینها نشانه هایی هستند که نشان می دهد بدن شما تحت فشار است و متخصصان دارای مجوز برای کمک به مدیریت استرس آموزش دیده اند.

4. خیانت را یک ضرر واقعی ببینید. 

به دلیل پیچیدگی های خیانت، می تواند تقریباً شبیه مرگ باشد. بدیهی است که این یک مرگ واقعی نیست، اما خیانت می تواند دارای عناصری از دست دادن باشد. به عنوان مثال، پایان یک دوستی یا شغل ممکن است احساس کند که دنیای شما از هم پاشیده شده است. بنابراین غیرطبیعی نیست که بدن و ذهن شما شروع به گذراندن مراحل غم و اندوه کند زیرا پایه و اساس شما در هم شکسته است. اگر دیگر شریک یک رابطه یا مدیر نباشید، ممکن است احساس از دست دادن هویت کنید. اینها ضرر هستند و پرداختن به آنها به شما کمک می کند تا احساسات و عواطف خود را بهتر مدیریت کنید.

5. درس عبرت را یاد بگیرید.

 هر زمان که خیانتی اتفاق می افتد، چیزی که باقی می ماند فرصتی برای رشد عمیق شخصی است. با این حال، برای اینکه این تحول آغاز شود، باید تمایل داشته باشید که احتمال وجود درسی وجود داشته باشد. بسیار مهم است که مکانیسم های دفاعی مانند سرزنش و گناه را کنار بگذارید، زیرا تا زمانی که انگشت خود را به طرف طرف مقابل یا خودتان نشانه می گیرید، توانایی یادگیری شما را مختل می کند. درس ممکن است این باشد که به روحیه خود اعتماد کنید و برداشت های اولیه خود را نادیده نگیرید. یا درسی ممکن است این باشد که افراد مهربانی در دنیا وجود دارند که وقتی احساس می کنید همه چیز را از دست داده اید از شما حمایت می کنند. و اگر تصمیم گرفتید طرف مقابل را ببخشید، هرگز این درس را فراموش نکنید.

منبع:

 

https://www.psychologytoday.com/us/blog/widows-guide-healing/201905/5-ways-recover-betrayal

https://familico.ir/how-to-stop-cheating/

 


:: بازدید از این مطلب : 423
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مریم هاشمی

مشاوره ازدواج که زوج درمانی نیز نامیده می شود، نوعی روان درمانی است. مشاوره ازدواج به زوج‌ها در هر نوع کمک می‌کند تا تعارضات را بشناسند و حل کنند و روابط خود را بهبود بخشند. از طریق مشاوره ازدواج، می توانید تصمیمات متفکرانه ای در مورد بازسازی و تقویت رابطه خود یا رفتن به راه های جداگانه بگیرید.

مشاوره ازدواج اغلب توسط درمانگران دارای مجوز معروف به درمانگران ازدواج و خانواده ارائه می شود. این درمانگران دارای مدرک تحصیلات تکمیلی یا فوق لیسانس هستند - و بسیاری از انجمن آمریکایی ازدواج و خانواده درمانی (AAMFT) گواهینامه دریافت می کنند.

مشاوره ازدواج اغلب کوتاه مدت است. مشاوره ازدواج معمولاً شامل هر دو طرف می شود، اما گاهی اوقات یکی از زوجین ترجیح می دهد به تنهایی با یک درمانگر کار کند. برنامه درمانی خاص بستگی به شرایط دارد.

چرا این کار انجام شده است

مشاوره ازدواج می تواند به زوج ها در تمام انواع روابط صمیمانه کمک کند - صرف نظر از گرایش جنسی یا وضعیت ازدواج.

برخی از زوج ها برای تقویت شراکت و درک بهتر یکدیگر به دنبال مشاوره ازدواج هستند. مشاوره ازدواج فمیلیکو همچنین می تواند به زوج هایی که قصد ازدواج دارند کمک کند. مشاوره قبل از ازدواج می تواند به زوج ها کمک کند تا به درک عمیق تری از یکدیگر دست یابند و اختلافات قبل از ازدواج را برطرف کنند.

در موارد دیگر، زوجین به دنبال مشاوره ازدواج برای بهبود روابط آشفته هستند. شما می توانید از مشاوره ازدواج فمیلیکو برای کمک به بسیاری از مسائل خاص استفاده کنید، از جمله:

مشکلات ارتباطی

مشکلات جنسی

تعارضات در مورد تربیت فرزند یا خانواده های مختلط

سوء مصرف مواد

خشم

خیانت

مشاوره ازدواج همچنین ممکن است در موارد آزار خانگی مفید باشد. اگر خشونت به حدی افزایش یافته است که شما می ترسید، مشاوره به تنهایی کافی نیست. برای پشتیبانی اضطراری با مرکز بحران فمیلیکو تماس بگیرید.

طرز مشاوره آویژه

تنها آمادگی لازم برای مشاوره ازدواج، یافتن یک درمانگر است. می توانید از پزشک مراقبت های اولیه خود بخواهید که به یک درمانگر ارجاع دهد. عزیزان، دوستان، بیمه‌گر سلامت شما، برنامه کمک به کارمندان، روحانیون، یا آژانس‌های سلامت ممکن است توصیه‌هایی ارائه دهند. قبل از تصمیم گیری در مورد یکی، مصاحبه با چندین درمانگر می تواند مفید باشد.

قبل از برنامه ریزی جلسات با یک درمانگر خاص، در نظر بگیرید که آیا درمانگر برای شما و همسرتان مناسب است یا خیر. ممکن است در مورد موارد زیر سوال بپرسید:

تحصیلات و تجربه. سوابق تحصیلی و آموزشی شما چیست؟ آیا از ایالت مجوز دارید؟  تایید شده اید؟ تجربه شما در مورد نوع موضوع ما چیست؟

دفتر شما کجاست؟ ساعات اداری شما چیست؟ آیا در مواقع اضطراری در دسترس هستید؟

طرح درمان انتظار داشته باشیم چند جلسه داشته باشیم؟ مدت زمان هر جلسه چقدر است؟

کارمزد و بیمه. برای هر جلسه چقدر هزینه میگیرید؟ آیا خدمات شما تحت پوشش طرح بیمه درمانی ما قرار می گیرد؟

آنچه می توانید انتظار داشته باشید

مشاوره ازدواج معمولاً زوج ها یا شرکا را برای جلسات درمانی مشترک گرد هم می آورد. با کار با یک درمانگر، مهارت هایی را برای استحکام بخشیدن به رابطه خود یاد خواهید گرفت، مانند:

ارتباط باز

حل مسئله

چگونه اختلافات را منطقی بحث کنیم

با مشخص کردن و درک بهتر منابع درگیری های خود، در مورد بخش های خوب و بد رابطه خود صحبت خواهید کرد. با هم یاد خواهید گرفت که چگونه مشکلات را بدون سرزنش شناسایی کنید و در عوض بررسی کنید که چگونه می توان اوضاع را بهبود بخشید.

در هنگام زوج درمانی باید به نکات زیر توجه کنید:

  • ممکن است صحبت کردن در مورد مشکلات خود با مشاور سخت باشد. جلسات ممکن است در سکوت بگذرد زیرا شما و شریک زندگیتان به خاطر اشتباهات درک شده عصبانی هستید - یا ممکن است در طول جلسات فریاد بزنید یا بحث کنید. هر دو اوکی هستند. درمانگر شما می تواند به عنوان یک داور عمل کند و به شما کمک کند تا با احساسات ناشی از آن کنار بیایید.
  • خودت میتونی بری اگر همسرتان از شرکت در جلسات مشاوره ازدواج امتناع کرد، همچنان می توانید در آن شرکت کنید. اصلاح یک رابطه از این طریق چالش برانگیزتر است، اما می توانید با یادگیری بیشتر در مورد واکنش ها و رفتار خود سود ببرید.
  • درمان زوج درمانی اغلب کوتاه مدت است. برخی از افراد تنها به چند جلسه مشاوره ازدواج نیاز دارند، در حالی که برخی دیگر برای چندین ماه به آن نیاز دارند. برنامه درمانی خاص به وضعیت شما بستگی دارد. گاهی اوقات، مشاوره ازدواج به زوج ها کمک می کند تا دریابند که اختلافات آنها واقعاً آشتی ناپذیر است و بهترین کار پایان دادن به رابطه است. سپس جلسات می توانند بر مهارت های پایان دادن به رابطه با شرایط خوب تمرکز کنند.
  • ممکن است تکلیف داشته باشید. مشاور شما ممکن است تمرین‌های ارتباطی را در خانه پیشنهاد کند تا به شما کمک کند آنچه را که در طول جلسه یاد گرفته‌اید تمرین کنید. به عنوان مثال، هر روز چند دقیقه رو در رو با شریک زندگی خود در مورد چیزهای غیر استرس زا صحبت کنید - بدون هیچ وقفه ای از تلویزیون، تلفن یا کودکان.
  • ممکن است شما یا شریک زندگیتان به مراقبت بیشتری نیاز داشته باشید. اگر یکی از شما با بیماری روانی، سوء مصرف مواد یا مسائل دیگر کنار می آید، درمانگر شما ممکن است با سایر ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی همکاری کند تا درمان کامل تری ارائه دهد.

تصمیم گیری برای رفتن به زوج درمانی می تواند سخت باشد. با این حال، اگر یک رابطه مشکل دارید، جستجوی کمک مؤثرتر از نادیده گرفتن مشکلات یا امیدواری به بهبود آنها به تنهایی است. گاهی اوقات برداشتن اولین قدم با اعتراف به اینکه رابطه نیاز به کمک دارد سخت ترین بخش است. بیشتر افراد این تجربه را بصیرتی و توانمند می دانند.

منبع:

مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه

https://www.mayoclinic.org/tests-procedures/marriage-counseling/about/pac-20385249
https://moshaverehkhanevadeh.blogsky.com/

 


:: بازدید از این مطلب : 346
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مریم هاشمی


همه چیز با کف لگن شما شروع می شود و ما در مشاوره فمیلیکو همه چیزهایی را که باید بدانید به شما می گوییم.

 

قرار نیست بعد از بچه دار شدن تا آخر عمر بی اختیاری ادرار داشته باشید.
 

این یک تذکر درستی که به افراد باردار گفته می شود: بچه دار شوید و آماده باشید تا از یک زندگی در معرض خطر، در کنار سایر موارد نامطلوب استقبال کنید. فرض اساسی این است که زایمان شما را به شکستگی کف لگن محکوم می کند و این دقیقاً همین طور است.

 

 

کف لگن شما یک عضله است و نیاز به ورزش دارد
اکنون، فداکاری‌های فیزیکی زیادی وجود دارد که بدن برای رشد و به دنیا آوردن یک کودک از سر می‌گذرد. و گاهی اوقات، به دلیل حاملگی، ترومای مربوط به زایمان، یا سایر شرایط موجود، اثرات زایمان بسیار فراتر از مرحله پس از زایمان برای فرد تولد باقی می ماند.

 

با این حال، برای اکثر زایمان‌های بدون عارضه واژینال و سزارین، این ایده که شما برای همیشه هنگام خندیدن یا سرفه کردن خود بی اختیار ادرار می‌کنید، یک افسانه و در عین حال مضر است. با درمان اختصاصی کف لگن خود، مدام ادرار نخواهید کرد، یا مجبور نیستید.

 

ببینید، کف لگن مانند هر عضله دیگری در بدن شماست (اما بسیار سردتر است، زیرا یک تن از کار فوق العاده را انجام می دهد).

 

عضله کف لگن چیست؟
به طور خلاصه، کف لگن شما باورنکردنی است. مانند یک بانوج در ناحیه پرینه شما قرار می گیرد و به مثانه، مجرای ادرار، واژن، مقعد و راست روده متصل می شود. مثانه، روده ها و رحم شما روی آن قرار می گیرند و از جلو به پشت و پهلو به پهلو از استخوان شرمگاهی تا دنبالچه شما متقاطع می شوند.

 

می تواند بالا و پایین حرکت کند. باز و بسته شدن مجرای ادرار، واژن و مقعد خود را کنترل کنید. و حاوی شبکه ای غنی از بافت همبند و فاسیا است.

 

به عبارت دیگر، BFD است. زمانی که ادرار می کنید، مدفوع می کنید، رابطه جنسی دارید، به ارگاسم می پردازید، می ایستید، می نشینید، ورزش می کنید - تقریباً همه چیز کف لگن خود را درگیر می کنید. و به شدت تحت تاثیر وزن حاملگی و ضربه ناشی از زایمان طبیعی (یا فشار دادن قبل از سزارین برنامه ریزی نشده) قرار می گیرد، زیرا کشش، کشیده شدن و آسیب بافت نرم را تجربه می کند.

 

کف لگن پر از شگفتی است. در اینجا چیزی است که شما باید بدانید
1. بی اختیاری پس از زایمان طبیعی است - اما فقط برای مدت محدودی
با توجه به سفری که کف لگن شما با بارداری و زایمان طی کرده است، پس از زایمان ضعیف خواهد بود. Erica Azzaretto Michitsch، PT، DPT، WCS، یکی از بنیانگذاران فیزیوتراپی Solstice در شهر نیویورک، می گوید به همین دلیل، ممکن است تا شش هفته پس از زایمان در نگه داشتن ادرار خود، به ویژه زمانی که می خندید یا سرفه می کنید، مشکل داشته باشید.

 

اگر آسیب دیدید یا پارگی درجه دو یا بیشتر داشتید، ممکن است تا سه ماه پس از زایمان بی اختیاری را تجربه کنید. «آیا می خواهیم این اتفاق بیفتد؟ نه، بیلی می گوید. "اما این احتمال دارد." اگر هیچ پارگی یا آسیب مستقیمی به کف لگن وارد نشد، «تا سه ماهگی شلوار نباید ادرار کند».

 

2. بسیار نادر است که شما پس از بچه دار شدن "شل" باشید
این ایده که شما "شل" هستید، فقط یک ترس توهین آمیز و جنسیتی نیست. از نظر بالینی نادرست است! «بسیار به ندرت کسی پس از تولد «شل» می شود. کارا مورتیفوگلیو، PT، DPT، WCS، یکی از بنیانگذاران فیزیوتراپی Solstice در شهر نیویورک، توضیح می‌دهد که تن کف لگن شما در واقع بالاتر است.

 

عضلات کف لگن در دوران بارداری کشیده می شوند و با زایمان کشیده می شوند. مورتیفولیو می‌گوید در نتیجه، «عضلات معمولاً در پاسخ سفت می‌شوند.» فشار دادن طولانی مدت، پارگی، بخیه زدن و/یا اپیزیوتومی تنها باعث افزایش تنش و التهاب و فشار اضافی به ناحیه می شود.

چرا زایمان باعث گشادی واژن در زنان می‌شود؟
همانطور که گفتیم یکی از شایع ترین و مهم ترین دلایل گشادی واژن، زایمان طبیعی است. قطر واژن بانوان حدود 2.1 سانتی متر تا 3.5 سانتی متر می‌باشد. در هنگام داشتن رابطه جنسی، قطر واژن کمی بیشتر از این اندازه می‌شود اما در هنگام زایمان طبیعی، اندازه متوسط سر نوزاد حدود 11 سانتی متر است! بنابراین در هنگام زایمان، جنین با عبور از واژن، بافت های این ناحیه را دچار کشیدگی می‌کند. در بعضی از موارد، کشیدگی واژن به اندازه‌ای است که بعد از زایمان به راحتی قابل ترمیم نخواهد بود و در نتیجه سبب گشادی واژن بعد از زایمان می‌شود. پس بهتر است قبل از اینکه دچار کشیدگی و شل شدن واژن شوید، از این اتفاق جلوگیری کنید.

چگونه از گشاد شدن واژن بر اثر زایمان طبیعی جلوگیری کنیم؟
معمولا بیشتر مادرانی که بیش از دو زایمان طبیعی داشته‌اند در زایمان سوم، بافت واژن و عضلات لگن در آن ها دچار افتادگی و سستی می‌شود. اما به نظر شما امکان جلوگیری از شل شدن واژن بعد از زایمان وجود دارد؟ جواب ما به این سوال مثبت است و در اینجا به دو روش برای جلوگیری از گشادی واژن اشاره می‌کنیم:

برخی از تمرینات هستند که به کنترل گشادی واژن بعد از زایمان، کمک زیادی می‌کنند. تمرین کگل با تقویت عضلات کف لگن بعد از زایمان، سبب ترمیم واژن بعد از زایمان طبیعی می‌شود. البته برای شروع این تمرینات لازم است حتما با پزشک خود صحبت کنید و از او اجازه بگیرید.

با توجه به شدت زایمان طبیعی مادر، روند زایمان نیز می‌تواند منجر به تورم اندام های واژن شود. برخی از پزشکان برای خروج راحت تر نوزاد در هنگام زایمان از دستگاه فورسپس و وکیوم برای برش ناحیه بین واژن و مقعد مادر استفاده می‌کنند که در جلوگیری از کشش زیاد واژن، بی تاثیر نیست. در واقع تحقیقات فمیلیکو نشان می‌دهد خروج آرام نوزاد، مانع از تغییرات زیاد عضلات کف لگن و بافت واژن می‌شود.

منبع:

 

https://familico.ir/vagina-after-pregnancy/

 

https://www.verywellfamily.com/what-happens-to-your-vagina-after-pregnancy-4156275

https://www.healthline.com/health/parenting/your-pelvic-floor-explained

 



:: بازدید از این مطلب : 406
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مریم هاشمی

چند ماه آخر سال 1400 ما را با طوفانی از پوشش خبری در مورد آزار و اذیت و آزار جنسی مواجه کرد، به طوری که مردان قدرتمند از هالیوود تا واشنگتن دی سی به دلیل سوء رفتار جنسی آبروریزی کردند. این در سال جدید ادامه دارد. اکثر این مردان متاهل هستند.

زمانی که مجله تایم، سکوت‌شکن‌ها را به‌عنوان «شخصیت سال» 1400 انتخاب کرد، تعداد کمی از افراد به گروه دیگری از زنان که تحت تأثیر منفی این پیامدها قرار گرفتند توجه کردند - همسران مردانی که درگیر کارهای نامناسب یا حتی مجرمانه (در برخی موارد) بودند. رفتار جنسی برای این زنان، آزار و اذیت جنسی به معنای خیانت نیز هست.

به طور کلی، مردان بیشتر از زنان خیانت می‌کنند: طبق داده‌های اخیر نظرسنجی عمومی اجتماعی (GSS) 20 درصد از مردان خائن و 13 درصد از زنان گزارش کردند که در زمان ازدواج با فردی غیر از همسرشان رابطه جنسی داشته‌اند.

 

با این حال، همانطور که شکل بالا نشان می دهد، این شکاف جنسیتی بر اساس سن متفاوت است. در میان بزرگسالان 18 تا 29 ساله که  ازدواج کرده اند، زنان کمی بیشتر از مردان در خیانت مقصر هستند (11٪ در مقابل 10٪). اما این شکاف به سرعت در بین سنین 30 تا 34 سال معکوس می شود و در گروه های سنی بزرگتر بیشتر می شود. خیانت در مردان و زنان در دوران میانسالی افزایش می یابد. زنان در دهه 60 خود بیشترین میزان خیانت (16٪) را گزارش می کنند، اما این سهم در بین زنان 70 و 80 ساله به شدت کاهش می یابد. در مقایسه، میزان خیانت مردان 70 ساله بالاترین (26٪) است و در بین مردان 80 ساله و بالاتر (24٪) همچنان بالا است. بنابراین، شکاف جنسیتی در خیانت در میان مسن ترین گروه سنی (سن بالای 80 سال) به اوج می رسد: تفاوت 18 درصدی بین مردان و زنان.

 

 


داده های مربوط به خیانت دهه 1990 نشان می دهد که مردان همیشه بیشتر از زنان خیانت می کنند. با این حال، مردان مسن‌تر نسبت به همسالان جوان‌تر خود در گذشته، بیشتر خیانت نمی‌کردند. در دهه 1990، میزان خیانت در میان مردان 50 تا 59 ساله (31 درصد) و زنان 40 تا 49 ساله (18 درصد) به اوج خود رسید. برای مردان و زنان در انتهای طیف سنی پایین تر بود. بین سال‌های 2000 تا 2009، بیشترین میزان خیانت به مردان 60 تا 69 ساله (29 درصد) و زنان 50 تا 59 ساله (17 درصد) منتقل شده است. در همین حال، شکاف جنسیتی در سنین 80+ از 5 درصد به 12 درصد در دو دهه افزایش یافته است.

احتمالاً یک اثر نسلی یا گروهی به این شکاف جنسیتی در حال تغییر در خیانت کمک می کند. همانطور که نیکلاس ولفینگر در مشاوره فمیلیکو قبلی اشاره کرد، آمریکایی‌هایی که در دهه‌های 1940 و 1950 متولد شده‌اند، بالاترین میزان رابطه جنسی خارج از ازدواج را گزارش کردند، شاید به این دلیل که آنها اولین نسل‌هایی بودند که در طول انقلاب جنسی به بلوغ رسیدند. تحلیل من بر اساس جنسیت نشان می دهد که مردان و زنان در رابطه با رابطه جنسی خارج از ازدواج از الگوی سنی کمی متفاوت پیروی می کنند. زنان متولد دهه 1940 و 1950 بیش از سایر زنان نسبت به همسر خود خیانت می کنند و مردان متولد دهه 30 و 40 نسبت به سایر گروه های سنی مردان دارای نرخ بالاتری هستند. نرخ بالاتر خیانت در بین این دو گروه به تغییر الگوی شکاف جنسیتی با افزایش سن آنها در طول زمان کمک می کند.

علاوه بر جنسیت و سن، میزان خیانت با تعدادی دیگر از عوامل جمعیتی و اجتماعی نیز متفاوت است. به عنوان مثال، خیانت در میان بزرگسالان سیاه پوست تا حدودی رایج تر است. حدود ۲۲ درصد از سیاهپوستانی که ازدواج کرده‌اند، گفته‌اند که به همسرشان خیانت کرده‌اند، در حالی که این رقم در سفیدپوستان ۱۶ درصد و اسپانیایی‌ها ۱۳ درصد است. و در میان مردان سیاه پوست، این میزان بالاترین میزان است: 28 درصد گزارش کردند که با فردی غیر از همسرشان رابطه جنسی داشته اند، در مقایسه با 20 درصد مردان سفید پوست و 16 درصد از مردان اسپانیایی تبار.

هویت سیاسی، پیشینه خانوادگی و فعالیت مذهبی یک فرد نیز به خیانت یا عدم خیانت بستگی دارد. به طور کلی، دموکرات‌ها، بزرگسالانی که در خانواده‌های سالم بزرگ نشده‌اند، و کسانی که به ندرت یا هرگز در مراسم مذهبی شرکت نمی‌کنند، بیشتر از دیگران به همسر خود خیانت کرده‌اند. به عنوان مثال، 15 درصد از بزرگسالانی که با هر دو والدین بیولوژیکی بزرگ شده اند، قبلاً به همسر خود خیانت کرده اند، در مقایسه با 18 درصد از افرادی که در خانواده های سالم بزرگ نشده اند.

از سوی دیگر، داشتن مدرک دانشگاهی با شانس بالاتر خیانت مرتبط نیست. تقریباً سهم مساوی از بزرگسالان تحصیل کرده دانشگاهی و آنهایی که دبیرستان یا تحصیلات کمتری دارند به همسر خود خیانت کرده اند (16٪ در مقابل 15٪)، و سهم در میان بزرگسالان با تحصیلات دانشگاهی کمی بیشتر است (18٪).

با توجه به اینکه بسیاری از این عوامل می توانند به هم مرتبط باشند، من در روانشناسی فمیلیکو یک مدل رگرسیون را برای آزمایش تأثیر مستقل هر عامل اجرا کردم. اساساً با مساوی نگه داشتن سایر عوامل، آیا هر یک از عوامل باز هم به احتمال خیانت مرتبط است؟ مشخص شد که بیشتر این تفاوت ها (مانند سن، نژاد، هویت حزب، حضور در مراسم مذهبی، سابقه خانوادگی) حتی پس از کنترل عوامل دیگر قابل توجه است. و سطح تحصیلات یک فرد ارتباط قابل توجهی با خیانت ندارد.

با این حال، وقتی صحبت از اینکه چه کسی بیشتر خیانت می کند به میان می آید، مردان و زنان ویژگی های بسیار کمی دارند. مدل‌های رگرسیون جداگانه بر اساس جنسیت نشان می‌دهند که برای مردان، جمهوری‌خواه بودن و بزرگ شدن در خانواده‌ای دست نخورده، پس از کنترل عوامل دیگر، با شانس کمتری برای خیانت مرتبط نیست. اما نژاد، سن و حضور در مراسم مذهبی هنوز عوامل مهمی هستند. به همین ترتیب، سطح تحصیلات مردان نیز به طور مثبتی با احتمال خیانت آنها مرتبط است. در مقایسه، شناسه مهمانی، سابقه خانوادگی، و حضور در مراسم مذهبی همچنان عوامل مهمی برای خیانت در میان زنان هستند، در حالی که نژاد، سن، و میزان تحصیلات عوامل مرتبطی نیستند. در واقع، حضور در مراسم مذهبی تنها عاملی است که اهمیت ثابتی را در پیش‌بینی احتمال خیانت زنان و مردان نشان می‌دهد.

خیانت برای فردی که مورد خیانت قرار می گیرد دردناک است و می تواند برای رابطه مضر باشد. اگرچه یافتن آماری در مورد ارتباط بین خیانت و طلاق دشوار است، تجزیه و تحلیل من بر اساس داده های GSS نشان می دهد که احتمال طلاق یا جدایی بزرگسالانی که خیانت کرده اند بسیار بیشتر است.

یکی از نشانه های مردان خیانتکار، ریسک پذیری است. البته خصوصیت ریسک پذیری برای مردان در بیشتر مواقع می‌تواند باعث پیشرفت در زندگی شود اما گاهی اوقات می‌تواند بستر خیانت را فراهم کند. مردان ریسک پذیر ممکن است حتی به این مسئله فکر کنند که اگر خیانت شان فاش شود چه چیزهایی را ازدست می‌دهند. در واقع آن ها میزان ارزشمندی زندگی و رابطه زناشویی شان را می‌سنجند و به این مسئله فکر می‌کنند که در قبال فاش شدن بی وفایی به همسرشان چه چیزی را از دست می‌دهند و شاید هم کاملا نسبت به زندگی شان بی تفاوت هستند.

به طور معمول یکی از دلایل خیانت مردان نبود رابطه عاطفی و صمیمانه میان زوجین است. بنابراین هرچه میزان وابستگی میان زوجین کمتر باشد، احتمال ریسک پذیری مردان برای خیانت بیشتر می‌شود.

منبع: 

https://ifstudies.org/blog/who-cheats-more-the-demographics-of-cheating-in-america

https://familico.ir/betrayal-counseling/



:: بازدید از این مطلب : 406
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مریم هاشمی

 

یک روان درمانگر از گفتار درمانی برای درمان مشکلات عاطفی و بیماری های روانی افراد استفاده می کند. بسته به درجه و تخصص آنها، روان درمانگران می توانند روانپزشک، روانشناس، مشاور یا مددکار اجتماعی باشند. آنها می توانند با افراد، زوج ها، گروه ها یا خانواده ها کار کنند.

روان درمانگران از گفتار درمانی برای کمک به مدیریت ناآرامی عاطفی عمومی یا آسیب یا بیماری حاد استفاده می کنند. آنها همه چیز را از غم و اندوه روزانه گرفته تا اختلالات روانی خاص مانند افسردگی یا اضطراب درمان می کنند. گاهی اوقات از گفتار درمانی همراه با داروها یا تغییر سبک زندگی استفاده می شود. با این حال، همه روان درمانگران مجوز تجویز دارو را ندارند.

یک روان درمانگر چه می کند؟
روان درمانگران از گفتار درمانی استفاده می کنند تا به شما کمک کنند زندگی بهتر و سالم تری داشته باشید. نشان داده شده است که روان درمانی احساسات و رفتار را بهبود می بخشد و با تغییرات مثبت در بدن و مغز همراه است.

نقش روان درمانگر در گفتار درمانی عبارت است از:

راه حلی برای مشکل خود ارائه دهید

در مورد آن وارد بحث شوید

به شما کمک می کند تا بفهمید چه چیزی را از سر می گذرانید

مکالمه خود را تحلیل کنید

به شما کمک می کند تا اعمال خود را تغییر دهید

آموزش و پرورش

روان درمانگران آموزش های ویژه ای در زمینه روانشناسی و مشاوره دارند. آنها تحصیلات تکمیلی را برای دریافت مدرک دکترا و تبدیل شدن به یک درمانگر عملی به پایان می‌رسانند.

پس از گذراندن دوره کارشناسی، فرآیند تبدیل شدن به یک روان درمانگر شامل موارد زیر است:

مدرک دکترا بگیرید. برخی از افراد فقط با یک کارشناسی ارشد تمرین می کنند، اما آنها مشاور در نظر گرفته می شوند، نه روانشناس یا روانپزشک. (هر ایالت الزامات خود را برای تمرین به عنوان روان درمانگر تعیین می کند.)

قبولی در آزمون برای تمرین حرفه ای در روانشناسی (EPPP).

ساعات تمرین خود را کامل کنید، معمولا بین 1500 تا 1600 ساعت تجربه عملی و تحت نظارت.

دلایل مراجعه به روان درمانگر
روان درمانگران از گفتار درمانی برای کمک به شما برای حل مشکلات زندگی روزمره استفاده می کنند که عبارتند از:

حل مشکلات رابطه

کاهش اضطراب یا استرس ناشی از کار یا موقعیت های دیگر

زندگی با تغییرات اساسی زندگی

مدیریت واکنش های ناسالم

کنار آمدن با یک مشکل جدی سلامتی

بهبودی از سوء استفاده

رسیدگی به مشکلات جنسی

خواب بهتر

گاهی اوقات این مسائل روزمره می توانند به چالش های بزرگ تری تبدیل شوند. در مرکز روانشناسی آویژه

روان درمانگران اغلب اختلالات سلامت روان را تشخیص داده و درمان می کنند:

اختلالات اضطرابی

اختلالات خلقی

اعتیادها

اختلالات اشتها

اختلالات شخصیت

اگر هر یک از این چالش ها را تجربه می کنید، ممکن است از روان درمانی بهره مند شوید. روان درمانگر به شما کمک می کند تا این مسائل را حل کنید و احساس بهتری داشته باشید.

روان درمانی چیست؟ آیا می‌دانید درمان مشکلات روحی و روانی چگونه انجام می‌شود؟ این سوالات ممکن است برای بسیاری از افراد پیش بیاید و هنگامی که بخواهند برای درمان اقدام کنند دچار تردید شوند. افرادی که برای مشکلات و اختلالات خود به روان درمانی روی می‌آورند با شناخت احساسات، هیجانات و خلق و خوی خود و همچنین کسب مهارت در مدیریت و کنترل برخی احساسات گامی بزرگ و ارزشمند برای سلامت روان خود برمی‌دارند. در این مقاله قصد داریم به بررسی انواع روان درمانی و تکنیک‌های این نوع از درمان بپردازیم. با ما همراه باشید.

 منظور از روان درمانی چیست؟
روان درمانی به معنای حل و درمان مشکلات و اختلالاتی است که به روح و روان انسان مربوط می‌شود. این روش یک شیوه‌ی درمان است که به شکل تعاملی میان درمانجو و درمانگر انجام می‌گیرد. این روش در بهبود انواع مشکلات روانی مانند افسردگی و اضطراب، آسیب‌های روحی نظیر از دست دادن عزیزان یا شکست خوردن در عشق قبل از ازدواج، اعتیاد و بسیاری از موارد دیگر می‌تواند موثر واقع شود.

 روان درمانگر کیست؟
اگر بخواهیم بگوییم روان درمانگر کیست می توان گفت که روان درمانگر یک اصطلاح کلی است که می‌تواند به افراد با مدارک علمی مختلف تعلق گیرد. به عبارت دیگر روان درمانگر می‌تواند روانشناس، روانپزشک، روانکاو یا مددکار اجتماعی باشد که با توجه به تخصص و مدرک مورد نیاز، روان درمانی را نیز برای افراد انجام دهد. روان درمانگر به مراجعه کننده کمک می‌کند تا مشکلات روانی خود را بشناسد، دلایل این مشکلات به او نشان می‌دهد و در نهایت کمک می‌کند تا بتواند بر آن‌ها غلبه کرده و آن‌ها را حل کند. به کارگیری نظریه‌های روان درمانی در جهت بهبود افراد نیز یکی دیگر از اقدامات روان درمانگر است.

منبع:

روانشناسی آویژه

https://www.webmd.com/a-to-z-guides/what-is-psychotherapist

 https://moshaverehkhanevadeh.blogsky.com/



:: بازدید از این مطلب : 422
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مریم هاشمی
آیا روانشناسان و روانکاوان تحصیلات یکسانی دارند؟

 

بله و خیر. برای اینکه به طور مستقل در یک ظرفیت بالینی تمرین کنند، روانشناسان باید یک دکترا در روانشناسی (مدرک پژوهشی متمرکز) یا دکترای روانشناسی (PsyD) کسب کنند، مدرکی که از یک مدل آموزشی مبتنی بر عمل پیروی می کند که به صراحت برای پزشکان مشتاق طراحی شده است. برنامه درسی روانشناسی معمولی رویکرد مشتری محور مبتنی بر رابطه به درمان و اصول اساسی درمان شناختی-رفتاری را آموزش می دهد.

 

مدرک تحصیلی مناسب به علاوه تعداد مورد نیاز ساعات بالینی تحت نظارت و مجوز، تمام چیزی است که از نظر فنی برای تمرین به عنوان یک روانشناس به آن نیاز دارید. با این حال، بسیاری از روانشناسان تصمیم می گیرند علاوه بر تحصیل و آموزش، گواهینامه هیئت مدیره یا گواهینامه های تخصصی را نیز دنبال کنند.

 

برای تبدیل شدن به یک روانکاو، پزشکان باید یک برنامه آموزشی فشرده روانکاوی را که توسط انجمن روانکاوی آمریکا (APsaA) تایید شده است، تکمیل کنند. دانشجویان این برنامه‌ها معمولاً روان‌پزشکان با مدرک MD یا DO و درمانگرانی هستند که مدرک دکترا را در روان‌شناسی یا مددکاری اجتماعی دریافت کرده‌اند. برخی از برنامه ها نیز دانشجویانی را می پذیرند که دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته مددکاری اجتماعی یا مدرک کارشناسی ارشد در روانشناسی هستند. بیشتر برنامه‌ها مستلزم آن هستند که دانش‌آموزان قبلاً به عنوان یک درمانگر بالینی، مشاور بالینی یا مددکار اجتماعی بالینی آموزش ببینند و کار کنند.

 

برنامه‌های آموزشی روانکاوی توسط دانشگاه‌ها (مانند برنامه‌های گواهی مرکز آموزش و تحقیقات روانکاوی دانشگاه کلمبیا در روانکاوی و برنامه فوق دکترای دانشگاه نیویورک) و سازمان‌های خصوصی مانند مؤسسه ویلیام آلنسون ارائه می‌شوند. برنامه درسی در برنامه های آموزشی روانکاوی معمولاً موارد زیر را شامل می شود:

 

نظریه روانکاوی

تکنیک های روانکاوی

فرآیندهای روانکاوی

ارزیابی بیمار برای تجزیه و تحلیل

رشد کودک و نوجوان

آسیب شناسی روانی

برنامه‌های آموزشی روانکاوی نیز مانند برنامه‌های درجه روانشناسی و مشاوره شامل آموزش بالینی روانکاوانه تحت نظارت و عملی است. آنها همچنین معمولاً از دانش آموزان می خواهند که به عنوان بخشی از آموزش خود، دوره تجزیه و تحلیل عمیق خود را با یک روانکاو انجام دهند. شما می توانید آموزش هایی را که روانکاوان دریافت می کنند به عنوان آموزش تخصصی در سطح حرفه ای در نظر بگیرید. که در این مورد میتوانید مرکز مشاوره آویژه را دنبال کنید.

آیا روانکاوی مؤثرتر از روانشناسی است؟

تحقیقات فعلی مشاوره روانشناسی آویژه پاسخ قطعی برای این سوال ندارند، اما نتایج بسیاری از مطالعات نشان می دهد که هیچ کدام بهتر و بدتر از دیگری نیستند. هر دو روش مزایا و معایبی دارند، و نیازها یا شخصیت بیمار می تواند تأثیر زیادی بر روی این که در هر موقعیتی بهتر عمل می کند، داشته باشد. در حالی که برخی تحقیقات نشان می‌دهند که درمان‌های روان پویشی یا روانکاوی ممکن است حتی مؤثرتر از درمان شناختی-رفتاری برای درمان افسردگی، بهبود سلامت روان مادر و کاهش اضطراب باشند، می‌توانید مطالعات دیگری را پیدا کنید که نشان می‌دهد نوع درمانی که فرد دریافت می‌کند اهمیت کمتری دارد، زیرا همه درمان های قانونی برای شرایطی مانند افسردگی به یک اندازه موثر هستند.

 

اگر تصمیم دارید روانکاو شوید یا روانشناس شوید، احتمالاً متوجه خواهید شد که "جنگ های درمانی، همانطور که الیور برکمن آنها را در گاردین نامیده است، تأثیر زیادی بر این رشته نداشته است. هر تمرین کننده ای (نه هر بیمار را ذکر کنید) یک رویکرد ترجیحی دارد، اما همه آنها می خواهند به مردم کمک کنند تا بهترین زندگی خود را داشته باشند.

 

همانطور که پیتر فوناگی، روانکاو و روانشناس بالینی در مقاله APA پیوند داده شده در بالا می گوید: "نکته مهم یافتن درمان های روانشناختی است که برای گروه های بیمار خاص بهترین کار را دارد."

تاریخچه علم روانکاوی متعلق به چه زمانی است؟

پایه گذار مکتب روانکاری زیگموند فروید است و می‌توان گفت علم روانکاوی با نام او گره خورده است. زیگموند فروید دکتر روانکاو و روانشناس اهل اتریش بود که تحقیقات خود را در زمینه روانکاوی در دهه ۱۸۹۰ آغاز کرد. او در ابتدا متخصص مغز و اعصاب بود و دریافت برخی از بیماری‌های روانی به دلیل مشکلات جسمانی نیست؛ بلکه در اثر عوامل ذهن او به وجود آمده‌اند. فروید تحقیقات خود را در زمینه اختلالات شخصیتی و روانی ادامه داد که نتیجه‌ی آن دیدگاه روانکاوی بود. او در مسیر درمان روانکاوی نظریه‌های گوناگونی مانند عقده‌ی ادیپ و الکترا، خودآگاه و ناخودآگاه، شخصیت و... را بیان کرد و علی‌رغم مخالفت‌های بسیاری که با او شد توانست انجمن روانکاوی جهان را تشکیل دهد و به عنوان پایه گذار مکتب روانکاوی و پدر این علم شناخته شود.

روانکاوی برای درمان کدام اختلالات روانی کاربرد دارد؟

اگر شما هم از اختلالات روانی رنج می‌برید و قصد دارید برای درمان خود اقدام کنید باید بدانید که با توجه به نوع اختلال خود به روانکاو، روانشناس یا روانپزشک مراجعه کنید. برخی از بیماری‌ها یا اختلالاتی که می‌توانید برای درمان آن در یک دوره روانکاوی شرکت کنید یا به پزشک روانکاو مراجعه کنید به شرح زیر است:

استرس و اضطراب

داشتن رفتارهای خود تخریبی

فوبیا

افسردگی

مسائل ارتباطی با دیگران

وسواس فکری

مشکلات جنسی

اختلال روانشناختی

و...

منبع:

مشاوره خانواده آویژه

https://www.noodle.com/articles/what-is-the-difference-between-a-psychologist-and-a-

 


:: بازدید از این مطلب : 421
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مریم هاشمی

چه مدت پس از تولد می توان رابطه جنسی داشت و چه حسی خواهد داشت؟ برای داشتن رابطه جنسی راحت و لذت بخش بعد از بارداری این راهنمای مشاوره فمیلیکو پس از زایمان را دنبال کنید.

فکر کردن به رابطه جنسی پس از زایمان می تواند برای والدین جدید خسته کننده به نظر برسد، به خصوص با توجه به همه چیزهایی که در برابر آنها وجود دارد:

درد طولانی زایمان

هورمون های خشمگین

بلوغ نوزاد

افسردگی پس از زایمان

تغییرات عجیب بدن

و البته، بزرگترین فیل کشنده میل جنسی. در اتاق: خستگی خالص داشتن یک نوزاد. همچنین ممکن است پس از در آغوش گرفتن کودک در بیشتر روز احساس «آرامش» داشته باشید.

 

اما در حالی که ممکن است استفاده از آن آخرین چیزی باشد که به ذهن شما می رسد، اما برای همیشه اینطور نخواهد بود. در واقع، طبق مطالعه مرکز فمیلیکو ، 94 درصد کامل از پاسخ دهندگان ادعا کردند که از زندگی جنسی خود پس از زایمان راضی هستند و بیش از نیمی از آنها گفتند که بچه دار شدن اوضاع را بهبود می بخشد.

 

پس چه مدت پس از تولد می توان رابطه جنسی داشت؟ اکثر پزشکان توصیه می کنند که به مدت شش هفته چیزی را در واژن قرار ندهید تا به خودتان فرصت دهید تا بهبود یابد. لوچیا (ترشح خون باقیمانده و بافت رحم) احتمالاً تا آن زمان نیز متوقف شده است. با این حال، قبل از پریدن زیر ملحفه، مهم است که توجه داشته باشید که رابطه جنسی پس از تولد به زمان و تلاش نیاز دارد. این حقایق می تواند به شما کمک کند گرما و ارتباطی را که در وهله اول باعث شد آن کودک به شما بازگردد.

رابطه جنسی پس از زایمان احتمالا در ابتدا احساس خوبی نخواهد داشت.
روانشناسی فمیلیکو می گوید: «فرض این است که درد ناشی از ضربه زایمان است، اما همچنین به سطوح پایین استروژن که بر کشش بافت های واژن تأثیر می گذارد، مربوط می شود. سطح استروژن بلافاصله پس از زایمان کاهش می یابد و در دوران شیردهی پایین می ماند. دکتر بوث می‌گوید: «زمانی که یک زن شیر می‌دهد، به‌ویژه در آغاز، کاهش استروژن همراه با سطوح بالای پرولاکتین و اکسی توسین می‌تواند شبیه یائسگی در دو تا سه ماه اول باشد. به تعریق شبانه، گرگرفتگی، خشکی واژن و اغلب درد فکر کنید.

 

حتی مادرانی که تحت عمل سزارین قرار گرفته اند، احتمالاً بعد از تولد، حتی شش هفته پس از زایمان، رابطه جنسی دردناکی را تجربه خواهند کرد. اگر اپیزیوتومی یا پارگی دیگری داشتید، زمان لازم برای بهبودی به میزان گسترده و محل برش بستگی دارد.

 

دلایلی وجود دارد که بعد از تولد به رابطه جنسی علاقه ندارید.
کمبود خواب، تغییر پویایی بین شما و شریک زندگیتان، و شاید برخی از مسائل مربوط به تصویر بدنی که متوجه می شوید شکم خود را صاف نمی کند: دقیقاً ترکیبی نیست که شما را در خلق و خوی رابطه جنسی بعد از کودک قرار دهد. اگر شما شیر می دهید، حتی طبیعت نیز علیه شما کار می کند. دکتر بوث می گوید: «شیردهی اکسی توسین را ترشح می کند، هورمونی که باعث ایجاد احساسات خوب نسبت به کودک می شود، اما میل جنسی شما را نیز سرکوب می کند. "از نظر انسان شناسی، پایین نگه داشتن میل جنسی، راهی است که بدن شما برای جلوگیری از بارداری دیگر زودهنگام انجام می دهد. بیماران همیشه وقتی متوجه می شوند دلیلی برای عدم تمایل آنها به رابطه جنسی وجود دارد، راحت می شوند."

 

ممکن است واژن شما تغییر کند.
بسته به سن شما و تعداد فرزندانی که داشته اید. دکتر بوث می‌گوید: «حتی افرادی که سزارین کرده‌اند نیز ممکن است تحت تأثیر قرار بگیرند، زیرا هورمون‌های بارداری لبه لگن را گشاد می‌کنند». همچنین به همین دلیل است که فردی که به سرعت وزن کودک خود را از دست می دهد ممکن است برای چندین ماه هنوز در شلوار جین خود قرار نگیرد. اگر فکر انجام کگل به معنای واقعی کلمه شما را دچار تنبلی می‌کند، پیلاتس را امتحان کنید: دکتر بوث می‌افزاید: «تمام تمرکز بر روی هسته نیز به سفت شدن کف لگن کمک می‌کند.

 

رابطه جنسی بعد از کودک مهم است.
مشاوره فمیلیکو، مربی جنسی و مادر در نیویورک می گوید: "اگر صمیمیت فیزیکی وجود نداشته باشد، یا اگر واقعاً محدود باشد، زوج ها احساس می کنند که هم اتاقی هستند، که به ندرت چیز خوبی است. احساس قطع ارتباط می تواند منجر به رنجش شود." "با بوسیدن یا لمس کردن یکدیگر به روشی عاشقانه شروع کنید و زمانی که آماده شدید به رابطه جنسی بعد از زایمان ادامه دهید."

 

واقعیت این است که شما زمان زیادی برای صرف شام یا بیرون رفتن برای قرارهای مفصل نخواهید داشت، بنابراین رابطه جنسی می تواند چیزی باشد که به شما یادآوری می کند که در یک تیم هستید - و باز هم بیشتر از فقط مامان و بابا. همچنین، بیایید صادق باشیم، همه را در روحیه بهتری قرار می دهد.

سعی کنید رابطه جنسی هرچند کوتاه داشته باشید
دانستن این که لازم نیست یک جلسه طولانی باشد، یک واقعیت دوست داشتنی برای بزرگسالان است. لوین می‌گوید: «از شریک زندگی‌تان بخواهید هر کاری را که برای روشن شدن شما لازم است انجام دهد، و سپس شما کاری را که برای حفظ توجهتان در لحظه لازم است انجام دهید». "روی این احساس تمرکز کنید - کاری که او با شما انجام می دهد، کاری که شما با او انجام می دهید - تا حضور داشته باشید."

 

بعد از ظهرها واقعا می تواند لذت بخش باشد.
ماریان، مادر دو فرزند، از روزهای اول به یاد می آورد: «زمانی که شب ها به رختخواب می رفتم، آنقدر خسته بودم که نمی توانستم یک صفحه از کتابم را بخوانم، چه برسد به رابطه جنسی. "من متوجه شدم که شوهرم را خیلی رد می کنم، که هرگز احساس خوبی ندارد." سپس آنها متوجه شدند که آخر هفته ها در طول چرت زدن پسرشان زمان مناسبی برای رابطه جنسی است. او می‌گوید: «این فشار شب‌های ما را از بین برد و تبدیل به چیزی شد که هر دو مشتاقانه منتظرش بودیم. "و ما هنوز هم چرتمان را دوست داریم!"

 

رابطه جنسی پس از تولد ممکن است بهتر از آن چیزی باشد که فکر می کنید.
بسیاری از مردم بعد از تولد بیشتر از قبل از والدین شدن از رابطه جنسی لذت می برند. یک توضیح احتمالی: "زایمان ما را با طیف وسیعی از احساسات بیدار می کند، و در نتیجه، بدن ما، به ویژه اندام تناسلی ما، زنده تر می شود و پتانسیل لذت ما را افزایش می دهد." زایمان همچنین می‌تواند قسمت‌های داخلی ما را به جای مناسب تغییر دهد تا آنها را نسبت به تحریک حساس‌تر کند. او می‌افزاید: «بسیاری از زنان بعد از بچه‌دار شدن، احساس راحتی بیشتری با بدن‌شان و ارگاسم‌های شدیدتر دارند».

شما دوباره میل به رابطه جنسی پس از زایمان خواهید داشت.
همانطور که دوباره می خوابید و دوباره با دوستان بیرون می روید و حتی برای زایمان دوباره آماده می شوید، می خواهید دوباره رابطه جنسی داشته باشید. کریستی، مادر دو فرزندی که پس از اولین بار برای از سرگیری یک زندگی جنسی عادی با مشکل مواجه شد، می‌گوید: «به خود زمان بدهید تا به معنای واقعی کلمه بهبود پیدا کنید، اما همچنین با نقش‌های جدید خود سازگار شوید. "با یکدیگر صادق و گشاده رو باشید و به یاد داشته باشید که گاهی اوقات ممکن است حال و هوای ورود نداشته باشید، اما بعد از آن واقعاً خوشحال خواهید شد که این کار را انجام دادید!"

 

برخلاف آنچه ممکن است فکر کنید، داشتن فرزند بیشتر به معنای کاهش جنسیت نیست. درست مانند اینکه رفتن از صفر به یک کودک بزرگترین تغییر است، بازگشت به رابطه جنسی بعد از نوزاد شماره یک نیز سخت ترین است. خط پایانی: در یک نقطه مشخص متوجه می‌شوید که زندگی با بچه‌ها همیشه آشفته خواهد بود، و فقط باید کارهای خاصی را انجام دهید، مانند فریب دادن، هر جا و هر زمان که می‌توانید.

https://familico.ir/sex-kids-around/

https://www.parents.com/parenting/relationships/sex-and-marriage-after-baby/how-to-have-great-postpartum-sex/

https://moshaverehkhanevadeh.blogsky.com/



:: بازدید از این مطلب : 365
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 19 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مریم هاشمی

رابطه جنسی با وجود کودک

رابطه جنسی و صمیمیت اغلب برای والدین جدید سخت است - زمان کمتر، خستگی، تغییرات هورمونی و نگرانی در مورد پیشگیری از بارداری می تواند آن را دشوار کند.

اگر شما و شریک زندگیتان هر دو در رابطه جنسی کمی سردرگم هستید، مشکلی نیست. اما اگر میل جنسی شما و شریک زندگیتان متفاوت است، این می تواند کمی استرس را به رابطه شما اضافه کند.

در بیشتر روابط، همه چیز به روال خود باز می گردد، اما مهم است که صبور باشید. اگر نگران این هستید که زندگی جنسی شما از مسیر درست خارج شده است، با پزشک عمومی خود صحبت کنید.

زنان: احساسات جنسی شما پس از زایمان

پس از زایمان، ممکن است احساس کنید که دیگر هرگز رابطه جنسی نخواهید داشت. اما شما بهبود خواهید یافت و علاقه شما به رابطه جنسی باز خواهد گشت. برای بسیاری از زنان، این اتفاق در عرض 1 تا 3 ماه پس از تولد نوزاد شما رخ می دهد، اما طبیعی است که بیشتر طول بکشد.

برخی از مادران در هنگام شیر دادن به نوزاد خود احساس حسی و جنسی دارند. این تا حدی به دلیل هورمون اکسی توسین است که در تخلیه شیر و همچنین تحریک جنسی نقش دارد. کاملا طبیعی است.

همچنین طبیعی است که مادران شیرده در هنگام شیردهی متوجه شوند که علاقه کمتری به رابطه جنسی دارند.

چه زمانی بعد از بچه دار شدن دوباره رابطه جنسی داشته باشیم؟

کارشناسان مشاوره فمیلیکو میگویند؛ زمان برقراری مجدد رابطه جنسی بیشتر مربوط به زمانی است که احساس آمادگی می کنید (مگر اینکه پزشک شما توصیه دیگری کرده باشد).

اگر زایمان یا بخیه های سختی داشته اید، بدن شما به زمان نیاز دارد تا بهبود یابد. بسیاری از مادران تازه وارد هنگام رابطه جنسی احساس درد یا ناراحتی می کنند، اما معمولاً با گذشت زمان بهبود می یابد. استفاده از یک روان کننده یا کرم های استروژن ممکن است رابطه جنسی را راحت تر کند. گاهی اوقات ناراحتی می تواند به دلیل اسپاسم عضلانی یا اضطراب باشد.

از سوی دیگر، برخی از مادران تازه وارد و همسرانشان متوجه می‌شوند که رابطه جنسی رضایت‌بخش‌تر است، زیرا ماهیچه‌ها پس از کشیده شدن در طول زایمان بسیار شل شده‌اند. ماهیچه ها دوباره تون می شوند - تمرینات کف لگن می تواند کمک کند.

شیردهی می تواند باعث خشکی واژن شود، اما استفاده از روان کننده می تواند به این امر کمک کند. و اگر شیر می دهید، ممکن است متوجه شوید که در حین رابطه جنسی، شیر از سینه شما نشت می کند. سعی کنید قبل از برقراری رابطه جنسی به کودک خود غذا بدهید.

بدن شما پس از بارداری و تولد ممکن است مانند قبل نباشد. ممکن است قسمت‌هایی از بدن شما نیز تغییر کرده باشد، مانند سینه‌ها، شکم یا پاها. این تغییرات می تواند بر احساس شما نسبت به خودتان، از جمله احساس سکسی بودن شما تأثیر بگذارد. اگر پذیرش تغییرات برایتان سخت است، با پزشک عمومی، پرستار سلامت کودک و خانواده یا مربی تناسب اندام صحبت کنید.

 

پیشگیری از بارداری بعد از تولد نوزاد

به عنوان والدین جدید، ممکن است هنوز برای داشتن فرزند دیگری آماده نباشید، بنابراین بهتر است قبل از شروع مجدد رابطه جنسی، به پیشگیری از بارداری فکر کنید. پزشک یا ماما معمولاً در معاینه شش هفته ای مادر و نوزاد با شما در مورد پیشگیری از بارداری صحبت می کند. اگر شما و همسرتان می خواهید قبل از آن رابطه جنسی داشته باشید، با پزشک عمومی یا ماما در مورد پیشگیری از بارداری صحبت کنید.

برخی از مادران بارور هستند یا حتی قبل از پریود شدن شروع به تخمک گذاری کرده اند. این امر شانس باردار شدن آنها را در صورت داشتن رابطه جنسی بدون استفاده از روش های پیشگیری از بارداری افزایش می دهد.

شاید به شما گفته شده باشد که شیردهی احتمال بارداری شما را کاهش می دهد. این ممکن است گاهی اوقات اتفاق بیفتد اگر یک مادر جدید:

روز و شب منحصراً با شیر مادر تغذیه می شود

به کودک خود غذا یا نوشیدنی دیگری نمی دهد (فقط شیر مادر)

نوزادی زیر شش ماه دارد

از زمان زایمان پریود نشده است

اما به خاطر داشته باشید که هیچ تضمینی وجود ندارد. اگر بدون استفاده از روش های پیشگیری از بارداری رابطه جنسی داشته باشید، ممکن است همچنان باردار شوید.

ایده خوبی است که با پزشک عمومی، پرستار سلامت کودک و خانواده یا کلینیک تنظیم خانواده در مورد گزینه های پیشگیری از بارداری خود صحبت کنید. برخی از انواع پیشگیری از بارداری برای مادران شیرده مناسب نیستند.

 رابطه زناشویی بعد از بچه دار شدن

معمولا زوجین می‌توانند قبل از بچه‌دار شدن، هر زمانی که دلشان بخواهد با یکدیگر رابطه زناشویی داشته باشند. اما بعد از بچه‌دار شدن، رابطه زناشویی با وجود فرزند به آسانی قبل نیست و ممکن است گاهی اوقات با مخاطره و اضطراب همراه باشد. بنابراین بعد از بچه دار شدن فرزند شما چه در مرحله نوزادی باشد و یا چه در مرحله خردسالی، لازم است باید و نبایدهایی را در زمان معاشقه جنسی رعایت کنید که ما در ادامه به آن ها اشاره می‌کنیم.

بیشتر والدین با فرض اینکه نوزاد متوجه چیزی نمی‎شود با یکدیگر رابطه جنسی برقرار می‌کنند. در حالی که این تصور کاملا اشتباه است. نوزاد ممکن است متوجه اطرافش نشود اما به خوبی تصاویر را در ذهن خود ثبت کرده و به خاطر می‌سپارد. به همین دلیل خیلی از افراد معتقدند که نوزاد حتی نباید صدای نفس های رابطه جنسی را بشنود. بنابراین برای داشتن رابطه جنسی در حضور نوزاد به نکات زیر توجه کنید:

  • بهتر است در چنین موقعیت هایی، نوزاد خود را به یکی از نزدیکان و یا پرستار بسپارید و با خیالی آسوده به معاشقه بپردازید.
  • اگر نمی‌توانید نوزاد خود را به کسی بسپارید، شروع رابطه جنسی در حضور نوزاد را به وقتی که او خواب است، موکول کنید.
  • اگر مجبور به رابطه زناشویی در جایی که کودک خواب است، هستید؛ رابطه خود را با احتیاط و سر و صدای کمتری انجام دهید.

 رابطه جنسی با داشتن کودک خردسال 

فرزند شما بعد از یک سالگی به خوبی متوجه اتفاقات محیط اطرافش می‌شود. کودکان حافظه خوبی دارند و هر تصویری را که‌ می‌بینند در ذهن خود ثبت و ضبط می‌کنند. اگر کودکتان شما را در حین رابطه جنسی ببیند، این موضوع را خشونت پدر علیه مادر می‌داند و تصور منفی نسبت به پدر خود پیدا می‌کند. بنابراین داشتن رابطه جنسی در حضور کودک بیدار و یا خواب، یک خیانت محسوب می‌شود. چرا که ممکن است غریزه جنسی خیلی زودتر در آن ها بیدار شود. 

منبع:

https://familico.ir/sex-kids-around/

https://raisingchildren.net.au/grown-ups/looking-after-yourself/your-relationship/sex-intimacy-after-baby

 https://moshaverehkhanevadeh.blogsky.com/

 


:: بازدید از این مطلب : 389
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 19 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مریم هاشمی


 

اکثر والدین می دانند که داشتن رابطه جنسی کمتر بخشی از زندگی با یک نوزاد جدید است. با این حال، وقتی بچه‌ها کمی بزرگ‌تر می‌شوند، وقتی کمتر خسته می‌شویم و فرصت بیشتری برای صمیمیت داریم، می‌توانیم منتظر باشیم که زندگی جنسی ما تقریباً به قبل از داشتن کودک بازگردد، درست است؟

خب ظاهرا نه!

طبق یک نظرسنجی که برای موسسه فمیلیکو انجام شده است، والدینی که کمترین رابطه جنسی را دارند، آنهایی هستند که فرزندانشان نوجوان هستند. 66 درصد از پاسخ دهندگان دارای فرزندان نوجوان یا بزرگتر هستند و پس از آنها کودکانی بین 5 تا 12 سال (49٪) قرار دارند. واضح است که این والدین با محرومیت از خواب دست و پنجه نرم نمی کنند یا از نیازهای مراقبت از نوزاد خسته نیستند. به نظر می رسد بسیاری از آنها تا حد زیادی زندگی جنسی خود را رها کرده اند: فقط کمتر از 45٪ به ما گفتند که کمتر از یک بار در هفته رابطه جنسی دارند و کمی بیش از 23٪ اعتراف کردند که در ماه قبل اصلاً رابطه جنسی نداشته اند.

وقتی با والدین نوجوانان در مورد زندگی جنسی آنها بعد از بچه‌دار شدن صحبت کردیم، داستان مشابهی پیدا کردیم. یکی از پدران سه دختر 16، 14 و 11 ساله به مشاوره فمیلیکو گفت: «همسرم دیگر علاقه‌ای ندارد. از زمانی که آخرین دخترمان به دنیا آمده است، ما به ندرت، شاید یک بار در ماه، رابطه جنسی داشته ایم، و همیشه این من هستم که آن را می خواهم. من ابتدا آن را تحمل کردم، زیرا فکر می‌کردم وقتی بچه‌ها بزرگتر شوند اوضاع بهتر می‌شود، اما اینطور نشده است. بیشتر اوقات ما به رابطه جنسی اشاره نمی کنیم، اما اگر آن را مطرح کنم، او من را متهم به مطالبه گری می کند و در نهایت به یک ردیف می رسد.»

اکثریت بزرگر 86٪ از پاسخ دهندگان به نظرسنجی گفتند که از زمان بچه دار شدن کمتر رابطه جنسی داشتند - و 73٪ گفتند که زندگی جنسی آنها قطعاً از زمانی که بچه ها روی صحنه آمدند بدتر شده است.

پیدا کردن زمان تنهایی برای رابطه جنسی

برای سایر والدین فرزندان بزرگتر، مسائل مربوط به حریم خصوصی و هرگز تنها نبودن وقت کافی بسیار مهمتر از عدم تمایل بود. تنها 9 درصد از والدین مورد بررسی ما گفتند که تمایلی به رابطه جنسی ندارند، در حالی که در مجموع 46 درصد حفظ حریم خصوصی بیشتر یا دوری بیشتر از بچه ها را به عنوان چیزهایی که زندگی جنسی آنها را بهبود می بخشد، مقصر می دانند.

یکی از مادران مجرد به ما گفت: «هنوز کسی را ندیده‌ام، اما مسئله این است که اتاق خواب فرزندم نزدیک به اتاق خواب من است و دیوارهایم نازک هستند و چندان ضد صدا نیستند. او اغلب بیدار است و من احساس می‌کنم دارد گوش می‌دهد، بنابراین بعد از نیمه‌شب تنها وقت من برای صمیمیت است.» یکی دیگر از مادران دو فرزند زیر ۴ سال، که مدت کوتاهی پس از تولد فرزند کوچک‌ترش از پدرشان جدا شد، گفت: «دلم برای رابطه جنسی تنگ شده است، زیرا من آرزو دارم به کسی احساس نزدیکی کنم. تمام زندگی من حول بچه ها متمرکز است و گاهی اوقات زیر بار مسئولیت له می شوم.»

خستگی

خستگی به عنوان یک عامل بزرگ بر زندگی جنسی والدین در تمام گروه‌های سنی - نه فقط در بین آنهایی که نوزاد تازه وارد دارند - بیان شد. فقط کمتر از 27 درصد از همه والدینی که به نظرسنجی ما پاسخ دادند گفتند که انرژی برای رابطه جنسی ندارند - و دیگرانی که جداگانه با ما صحبت کردند اعتراف کردند که به ندرت در خلق و خوی احساس خستگی می کنند. یکی از مادران دو فرزند 4 و 1 ساله اعتراف کرد: "شوهرم همیشه برای رابطه جنسی مرا آزار می دهد. من قبل از بچه دار شدن به آن علاقه داشتم، اما تمام وقت کار می کنم و خیلی خسته هستم، بنابراین آخرین کاری که می خواهم وقتی به رختخواب می روم انجام دهم رابطه جنسی است. من از صبح های شنبه می ترسم زیرا هر دوی ما روز تعطیل داریم و می دانم که او مرا از خواب بیدار می کند. بیشتر اوقات من فقط برای حفظ آرامش تلاش می کنم.»

نکاتی برای بهبود زندگی جنسی

مشاوره فمیلیکو، متولی زندگی خانوادگی و متخصص جنسی، می‌گوید که این احساسات رایج هستند، اما لازم نیست اینطور باشد. در حالی که بعد از بچه‌ها هرگز دیر نیست که رابطه جنسی را دوباره در دستور کار قرار دهید - حتی اگر سال‌هاست این کار را انجام نداده‌اید - انجام این کار نه تنها برای شما، بلکه برای کل خانواده مفید است. او می گوید: «این یک ایده کاملاً رایج در فرهنگ ما است که شما به نوعی خودخواه هستید که بعد از بچه دار شدن بخواهید زندگی جنسی داشته باشید. اما در واقع، داشتن یک رابطه قوی به همان اندازه که به خاطر فرزند شماست، به نفع شماست.

"یک نظرسنجی اخیر انجمن کودکان نشان داد که 70٪ از کودکان گزارش می دهند که والدین آنها رابطه خوب آنها را خوشحال می کند - در حالی که فقط 30٪ از والدین متوجه شده اند که این مورد است." پیام واضح است. "تقویت رابطه خودخواهانه نیست - به نفع کل خانواده است. و در حالی که رابطه جنسی همه چیز نیست، اما اغلب یک فشارسنج برای وضعیت واقعی رابطه شما است. پس اگر این کار را برای خود انجام نمی دهید، برای فرزندانتان انجام دهید!

اکثر زوج ها در برخی مواقع با روابط جنسی خود دچار مشکل می شوند. بسیاری این را در ماه‌های پس از تولد نوزاد جدید تجربه می‌کنند، زمانی که به نظر می‌رسد بهبودی پس از تولد، و خستگی فیزیکی محض، زمان کمی برای رابطه جنسی باقی می‌گذارد.

توصیه میشود که زوج ها باید در این مدت در مورد احساس خود صحبت کنند و همچنان به یکدیگر محبت نشان دهند، حتی اگر احساس کنند برای رابطه جنسی کامل آماده نیستند. او می‌گوید: «صادق بودن با یکدیگر باعث کاهش رنجش می‌شود که به نوبه خود زندگی جنسی شما را بهبود می‌بخشد. "در مورد رابطه جنسی به روش دیگری فکر کنید: لازم نیست که رابطه جنسی نافذ باشد. سعی کنید یکدیگر را لمس کنید، در آغوش بگیرید، در آغوش بگیرید. در آغوش گرفتن هرگز تلاش زیادی نیست.»

به والدین کودکان در هر سنی توصیه میشود که برنامه ریزی منظم برای زمانی که می توانند با هم تنها باشند را عادت دهند. درخواست از خانواده و دوستان برای کمک به کودکان برای اینکه هر هفته حتی چند ساعت با هم تنها باشید باید در اولویت باشد. و او می گوید، هرگز دیر نیست.

حتی اگر نداشتن رابطه جنسی به بهانه ای تبدیل شده باشد، یا موقعیتی باشد که احساس می کنید نمی توانید تغییر دهید. اگر رنجش هایی بین شما وجود دارد، ممکن است به کمک یک فرد خارج از خانواده نیاز داشته باشید تا در مورد راه حل آنها فکر کنید.

تاثیرات منفی دیدن رابطه جنسی توسط کودکان

  • اگر کودکی که سن پایینی دارد و چیزی از رابطه جنسی نمی‌داند، شما را در حین رابطه ببیند، احساس ترس می‌کند. احتمالا خیال پردازی کودک این است که پدر در حال کتک زدن مادرشان است و به همین دلیل احساس بدی نسبت به پدر خود پیدا می‌کند.
  • کودکانی که سن بیشتری دارند و تا حدودی رابطه جنسی را متوجه می‌شوند، ممکن است احساس بدی نسبت به بدن خود پیدا کنند. البته این احساس بیشتر بر دختران تاثیر منفی می‌گذارد چرا که نمی‌توانند عمق رابطه پدر و مادرشان را بفهمند.
  • گاهی اوقات رابطه جنسی با وجود فرزند که منجر به دیدن توسط کودک می‌شود، برخی از مشکلات جنسی را برای آنان ایجاد می‌کند و تاثیر بدی بر تربیت کودک می‌گذارد. خیلی از کودکانی که مبتلا به خودارضایی می‌شوند دلیل رفتار خود را دیدن رابطه جنسی والدینشان بیان می‌کنند.
  • برخی از کودکان بعد از دیدن رابطه جنسی، احساس کنجکاوی در آن ها بیشتر شده و سوالات زیادی در ذهن‌شان ایجاد می‌شود. به همین دلیل برای پاسخ به سوالاتشان ممکن است در فضاهای مجازی بگردند و تصاویر نامناسبی را ببینند.

منبع:

https://familico.ir/sex-kids-around/

https://raisingchildren.net.au/grown-ups/looking-after-yourself/your-relationship/sex-intimacy-after-baby

https://www.familylives.org.uk/advice/your-family/relationship-advice/how-to-maintain-your-sex-life-after-having-children/

https://moshaverehkhanevadeh.blogsky.com/

 



:: برچسب‌ها: فمیلیکو ,
:: بازدید از این مطلب : 404
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 19 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مریم هاشمی

 

فمیلیکو

فمیلیکو

ما ممکن است مستعد این باشیم که برای شرکای زندگی خود بهترین فکر را داشته باشیم، اما شاید نباید آنقدر اعتماد کنیم.

 

مایک پنس از صرف شام با زنانی غیر از همسرش خودداری می کند. برای معاون رئیس جمهور ایالات متحده، این نشانه احترام به همسرش، کارن، و قانونی است که بر اساس اعتقادات مذهبی قوی او هدایت می شود. برخی از مفسران آن را راه حلی برای مردانی که قادر به کنترل خود نیستند، تحسین کرده اند، برخی دیگر آن را حمایتی، جنسیتی و توهین آمیز می نامند. (اما این یک نگرش کاملاً نادر نیست: در یک مطالعه، حدود 5.7٪ از افراد مورد بررسی فکر می کردند که خرید غذا برای فردی از جنس مخالف به عنوان یک عمل خیانت است.)

 

هر چه در مورد توجیهات پنس فکر می کنید، حداقل او و کارن مرزهای روشنی در مورد اینکه چه کاری با افراد جنس مخالف انجام می دهند، دارند - که برای بسیاری از زوج های دگرجنسگرا بیش از آن چیزی است که بتوان گفت.

 

اکثر مردم به ندرت تعاریف خوبی از معنای خیانت به درستی دارند و میزان احتمال وقوع نوعی خیانت را بسیار دست کم می گیرند (با وجود اینکه خودشان خیانت می کنند). آنها همچنین درک کمی از نحوه برخورد با خیانت در صورت وقوع ندارند (با واکنش های بسیاری از مردم که آنها را شگفت زده می کند).

 

با توجه به شیوع آن، فقدان ارتباط و درک باعث ناراحتی های زیادی می شود - و بسیاری از روانشناسان پیشنهاد می کنند که ما باید گفتگوهای بسیار بازتری در مورد خیانت داشته باشیم.

 

شما همچنین ممکن است لذت ببرید:

 

برداشت اولیه ما چقدر دقیق است؟

آیا دوستان شما برای سلامتی شما مضر هستند؟

جنبه تاریک اعتقاد به عشق واقعی

بررسی تعداد افرادی که تا به حال خیانت کرده اند چالش برانگیز است، به ویژه به این دلیل که محققان به اعترافات صادقانه کلاهبرداران متکی هستند. در نتیجه، تخمین های خیانت می تواند بسیار متفاوت باشد و اغلب تحت تأثیر نحوه جمع آوری داده ها قرار می گیرد. در بالاترین حد برآوردها، 75 درصد از مردان و 68 درصد از زنان اعتراف کردند که در یک رابطه، به نحوی خیانت کرده اند (اگرچه، تحقیقات به روزتر از سال 2017 نشان می دهد که مردان و زنان در حال حاضر درگیر هستند. در خیانت با نرخ های مشابه). یکی از پایین ترین نرخ های منتشر شده خیانت 14 درصد است که هنوز هم عدد قابل توجهی است.

تنوع طلبی مردها یکی از مشکلات و مسائل مهم جامعه امروزی است که دلایل مختلفی دارد.

اما چرا مردان، تنوع طلب می‌شوند؟

آیا همه مردان تنوع طلب هستند؟

به نظر شما تنوع طلبی در مردها یک بیماری شخصیتی محسوب می‌شود؟

حقیقت این است که نباید تنوع طلبی را تنها به مردان نسبت بدهیم چرا که در حال حاضر تعداد زنان تنوع طلب هم روبه افزایش است. اما از آنجایی مردان بیشتر از زنان به صفت تنوع طلبی شهرت دارند بسیاری از زنان نگران همسران خود هستند و یا با این مشکل مواجه شده اند. به همین دلیل گروه مشاوره فمیلیکو قصد دارد در این مطلب به دلایل و خصوصیات مردان تنوع طلب بپردازد. پس با ما تا انتهای مطلب همراه باشید.

مردان تنوع طلب با مردان خائن متفاوت هستند!!

اول از همه بهتر است میان مردان زن باره و مردان خائن تفاوت قائل شویم. مردان هوس باز و یا زن باره مردانی هستند که به داشتن رابطه های عاشقانه متعدد تمایل دارند و الگوی مداومی از خیانت را دنبال می‌کنند. در واقع این مردان به دنبال رابطه عاطفی طولانی مدت نیستند و هیچ زنی را برای همیشه نمی‌خواهند.

اما مردان خائن ممکن است با زن دیگری وارد رابطه عاطفی شوند و تا همیشه با او بمانند و زندگی جدید خود را تشکیل دهند. بنابرین لازم است میان مردان تنوع طلب و زن باره با مردان خائن تفاوت قائل باشیم.

منبع:

فمیلیکو

https://familico.ir/category/family/infidelity/



:: برچسب‌ها: فمیلیکو ,
:: بازدید از این مطلب : 457
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مریم هاشمی

 

خیانت شوهر

 

فضای مجازی منبع قابل توجه و به نوعی دریایی از اطلاعات است که همه ما با کوچکترین اشاره دست خود به آنها دسترسی داریم . اما این فضایی که برای خیلی از افراد منبع اطلاعات یا کسب درآمد های نجومی است آسیب هایی در حوزه ارتباطات دارد . در فضای مجازی به دلیل اینکه ارتباطات بین افراد بسیار فراتر از حد تصور سهل و آسان است ، امکان ارتباط بسیار بالا میباشد . اگر به هر دلیلی رابطه زناشویی زوجین گرمی و نشاط لازم را نداشته باشد ، احتمال خیانت بالا میرود و شاید بیشترین احتمال در این موقع خیانت از طریق فضای مجازی است . گاهی مرد به دنبال پر کردن خلاء عاطفی خود به ارضای نیاز خود از راه ارتباط برقرار کردن با جنس مخالفی در گروه ها و شبکه های مجازی میرود که گاهی به رابطه جنسی و از هم فرو پاشیدن خانواده منجر میشود .

خیانت مالی (financial betrayed)

گاهی خیانت و رابطه فرازناشویی که زن برای ارضای نیازهای خود انتخاب میکند ، شامل خیانت مالی نیز میشود . این به این معنی است که زمانی که مردی کار میکند و درآمدی کسب میکند قطعا به این انگیزه که خانواده اش در رفاه بیشتری باشند هر چقدر مبتواند تلاشش را بیشتر میکند . گاهی خیانت زن شوهردار و خیانت به همسر از طرف زن به ارائه و اختصاص دادن جسم و عاطفه خود به مرد دیگری غیر از شوهرش ختم نمی‌شود .

مواقعی نیز مشاهده می‌شود که زن پولی که همسرش با تلاش بدست آورده و به او سپرده تا سطح رفاه خانواده را در اندازه خوبی حفظ کند برای معشوقه خود و مردی که عرفا و شرعا و همچنین اخلاقا رابطه نادرست و غلطی با او دارد  خرج و هزینه میکند . این نوع خلاف و خیانت دست کمی از همخوابگی با مردی به جز شوهر ندارد و قطعا مستحق مجازات در همان سطح خیانت است .

طلاق عاطفی (emotional divorce)

اکثر زندگی های زناشویی با عشق و انرژی زیاد و امید به ساختن یک زندگی عاشقانه و پر ثمر آغاز مبشود . اما همیشه در طول زندگی زناشویی ما تغیراتی را خواهیم دید که زندگی ما را تحت تاثیر قرار میدهند . گاهی رابطه زن و شوهر به قدری سرد و سست میشود که دیگر برای ادامه دادن انگیزه و اشتیاقی را در خود پیدا نمیکننه اما به دلایل مختلفی نمیتوانند از یک دیگر جدا شوند و رسما طلاق بگیرند . مثلا به دلیل اعتقاد و تعصبات خانوادگی و فرهنگی بعضی از خانواده ها طلاق را برابر با بی آبرویی و عیب قلمداد میکنند .

طلاق عاطفی زمانی در یک زندگی مشترک اتفاق می‌افتد که دونفر هیچ میلی به یک دیگر ندارند ولی ناچار به ادامه دادن زندگی مشترک هستند . در این مواقع زوجین نقش یک هم خانه را برای هم بازی میکنند . در طلاق عاطفی احتمال اینکه دو طرف ارضای نیازهای جنسی و عاطفی خود را با کسی به جز همسرشان برآورده کنند بسیار بالاست .

راهکار برخورد

روسپی گری  (prostitutions)

در بسیاری از موارد خیانت میبینیم که زنی که خیانت کرده گذشته لدی نداشته و سابقه و زمینه چنین بی اخلاقی هایی را نیز از گذشته به دنبال ندارد . اما به هر دلیلی مجبور به تن فروشی میشود و از این راه به شوهر خود خیانت میکند . برای مثال در بین معتادان به مواد سنتی مثل تریاک واژه بی غیرتی به وضوح دیده میشود . هر چقدر که مواد مخدر صنعتی مثل شیشه شک و تردید و رفتارهای پارانوئید شکل را موجب میشود موادی مانند تریاک  بیغیرتی و حتی فکر معاوضه همسر با  مواد را در ذهن فرد معتاد وارد میکند .

گاهی نیز زن به دلیل اعتیاد شوهرش و یا اینکه شوهر به هر دلیلی نمیتواند معاش او و فرزندانش را فراهم کند راهی جز تن فروشی و کسب درآمد از این طریق در لیست انتخاب های خود نمی بیند . او جسم خود را میدهد تا از سمت مرد دیگری از لحاظ مالی تامین شود ولی به ظاهر در زندگی زناشویی خود بافی میماند.

ازدواج های اجباری

از دیگر مواردی که نشانه های خیانت زنان ممکن است به خاطر آن نمایان شود بحث ازدواج های اجباری است که متاسفانه کماکان در بعضی از نقاط کشور ما وجود دارد . شاید در زمینه مشاوره در مورد خیانت شوهر و زن به یکدیگر دلایل متعددی را شنیده و آموخته باشیم . مثلا دور بودن زن و شوهر از هم ، خیانت زن به شوهر از نظر اسلام و... اما یکی دیگر از مسائلی که مثلا در مشاوره خیانت زن بررسی میشود این است که آیا ازدواج کاملا دلخواه و مورد پسند او بوده است یا خیر ؟ .

گاهی در بر بعضی از فرهنگ های جامعه ما ازدواج با فردی که به آن حسی نداریم زمانی رخ میدهد که به فرد دیگری علاقمندیم . یا اینکه فردی که بزرگترها برای ما در نظر گرفته اند ، مناسب با شرایط شخصیتی و معیارهای ازدواج با ما نیست . در این صورت است که گاهی میبینیم انسان هایی که دست به خیانت میزنند ظاهرا هیچ یک از زمینه های خیانت را ندارند ولی در باطن ماجرا چیز دیگری است .

عاقبت خیانت

بعد از اینکه خیانت چه از طرف مرد و چه از طرف زن اتفاق افتاد و بعد فرد خیانت دیده متوجه این قضیه شد ، دیگر هیچ یک از زمینه ها و و آموزشها و راههای پیشگیری از خیانت کار ساز نخواهد بود . دیگر مهم نیست که مثلا مهریه در صورت خیانت زن به مرد چه شرایطی را طی میکند . دیگر مهم نیست که افراد چقدر هزینه میکنند تا مشاوره خیانت  همسر و یا راههای اثبات خیانت زن یا مرد را بیاموزمد . ایا اینکه چگونه متوجه خیانت زن شویم ؟ .

اتفاقی که نباید می‌افتاده در آن زمان افتاده است و یک زندگی از هم فرو پاشیدنه است . حتی اگر حکم خیانت زن شوهردار از لحاظ قانونی مرگ هم باشد هیچ چیز نمیتواند جلوی خرد شدن غرور مرد را بگیرد . قطعا فردی که خیانت دیده است چه مرد باشد چه زن از لحاظ روحی و روانی در معرض بیشترین بیماری ها تا آن هم از نوح حاد قرار میگیرد .

  • خیانت شوهر

تاثیر خیانت زناشویی بر فرزندان

در جلسات مشاوره خیانت زناشویی علاوه بر مسائلی که بر محور رابطه زن و مرد میچرخد مثل نحوه برخورد با مرد خیانتکار یا زن خیانتکار یا چگونگی تاثیر گذاری این آسیب بر زوجین به موارد مهم دیگری نیز پرداخته میشود . مورد مهمی مثل تاثیر دیدن و تجربه کردن این لحظات توسط فرزندان زوجی که با مسئله‌ خیانت دست و پنجه نرم میکنند قطعا بسیار مخرب خواهد بود . اینکه پسری که مادرش به پدرش خیانت جنسی میکند این شک و تردید را نسبت به همه زنان تعمیم میدهد و نمیتواند هیچوقت به زنی اعتماد کند . در طرف مقابل دختری که پدر خیانتکاری داشته ، احتمالا در بزرگسالی در پی انتقام از همه مردان بر میاید و زندگی افرادی را مختل میکنند. بنابراین نباید از جنبه های مهم خیانت زناشویی در مورد فرزندان هم به آسانی گذشت .

سوالات متداول

 

اگر پدر استطاعت تامین هزینه فرزند را داشته باشد و معتاد و دیوانه نباشد میتواند درخواست حضانت فرزندش را بدهد. در این مورد خیانت مرد تاثیری در رای دادگاه ندارد مگر اینکه دو طرف به توافق رسیده باشند که فرزند نزد مادر باشد.

آیا می توان به دخالت خانواده ها در این مورد امیدی داشت؟

این مورد بستگی به خانواده دو طرف دارد. اگر خانواده ها منطقی باشند و راهکار منصفانه ای برای زوجین بگذارند بهتر است حتما در این مورد با آن هاه صحبت کرد.

 

بهتر است مدتی از او فاصله بگیرید و در آن محیط نمانید. عصبانیت و خشونت جو را بدتر می کند و مرد را ترغیب می کند این کار را ادامه دهد. سرخود تصمیم نگیرید و قبل از هر چیز از مشاوره با تجربه کمک بگیرید.

خدمات مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره خیانت به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع: Article III, Section 3: The Treason Clause 

https://psychology.avije.org/



:: بازدید از این مطلب : 412
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 12 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مریم هاشمی

خیانت زن به شوهر به معنی از بین بردن پیمان یا عهد زناشویی است. این نقض کردن امکان دارد عمدی یا سهوی باشد. فرد ممکن است با دانستن و آگاهی از ضروریات حقوقی و عرفی ازدواج یا بدون علم به آنها خیانت کند. اما خیانت میتواند مستقیم یا به واسطه عملی که در ادامه به خیانت منجر میشود، نقض پیمان زناشویی تلقی شود. مثلا داشتن رابطه جنسی با فردی غیر از همسر بدون اجازه وی . اما در معنای وسیع ، خیانت شامل هر نوع نقض در پیمان های زناشویی است . از دلایل شایع مشاهده خیانت زن میتوان به این چنین مسائلی اشاره کرد ، از جمله :

  • مشکلات مالی
  • نبود رابطه قوی و پیوند مستحکم عاطفی بین زن و شوهر
  • نداشتن رضایت جنسی از زندگی زناشویی .

این مسائل میتوانند صدمات و آسیب های جبران ناپذیری را برای  زندگی مشترک در پی داشته باشد .

خیانت زن به همسر متاسفانه در جامعه ما نیز رو به افزایش میباشد، میتواند به راحتی بنیان یک خانواده را از هم بپاشد و یکی از اصول هر جامعه پویا و موفق را به سمت نابودی بکشاند. در بررسی دلایل و عوامل وقوع خیانت از سمت زن به موضوعات متفاوتی برمیخوریم که این حاکی از گستردگی بحث خیانت است. در روانشناسی خیانت دائما به این موضوع تاکید میشود که باید به جای برخورد با خیانت اتفاق افتاده بر روی پیشگیری از آن تمرکز کرد. مردان میتوانند قطعا در جلوگیری از خیانت زنان نقش تعیین کننده ای داشته باشند و تا حد زیادی از این آسیب خانمان سوز جلوگیری کنند. حال ممکن است این سوال پیش بیاید که چه کارایی باید توسط مردان انجام شود که رابطه عاطفی بین زن و شوهر از گزند خیانت دور بماند.

تشخیص خیانت زن به شوهر

تشخیص خیانت زن به شوهر از مسائلی نیست که بتوان به راحتی در مورد آن به نتیجه رسید . صحیح نیست تنها با برداشت سطحی از رفتارهای قابل مشاهده و علائمی که میتوانند درست نیز نباشند برچسب خیانت چسباند . در واقع بهترین راه برای اینکه مطمئن شویم که خطایی در رابطه زناشویی از سمت زن  به وقوع پیوسته است مراجعه به مشاور خانواده است . روانشناس میتواند در تشخیص خیانت زنان به شوهر بسیار دقیق تر عمل کند . امکان دارد خیانت انجام گرفته توسط زن به دلایل قابل مشاهده و سطحی نباشد و ریشه در اختلالات روانی داشته باشد . مثلاً زنی را در نظر بگیرید که دلیل خیانت خود  را نداشتن اعتماد  و امنیت عاطفی کافی در رابطه زناشویی اعلام میکند . اما بعد از مراجعه به مشاوره خانواده مشخص میشود که اعتماد نداشتن و خیانت زن به دلیل داشتن اختلال روانی پارانوئید  بوجود آمده است .

 

خیانت زن به شوهر از نظر اسلام,خیانت زن به شوهر در زندگی مشترک,

نیازهای رابطه خود را جدی بگیرید

در ادامه مطالب را به عنوان راهکار برای زوجین بیان میکنیم که میتواند در این راستا کاملا مثمر ثمر باشد:

  • زن ها به شدت علاقه مند به وقت گذراندن با همسر خود هستند حتی اگر این موضوع را به زبان نیاورند. وقت گذراندن مشترک نمیتواند به هر بهانه ای اتفاق بیفتد. برای مثال با هم یک کتاب را انتخاب کنید و شروع به خواندن هم زمان کنید و در اوقاتی که در کنار هم هستید درمورد موضوع مورد نظر به بحث و تبادل نظر بپردازید. مسافرت نیز از جمله توصیه های شایع در این مورد است.
  • نیازهای همسر خود را از نظر مالی حتما بررسی کنید و تا میتوانید از أین لحاظ نیازهای همسرر خود را تامین کنید. مشکلات مالی میتواند ریشه خیلی از اختلافات که باعث بروز خیانت میشوند باشد.
  • زنان نیاز به محبت عاطفی هم به صورت کلامی و هم به صورت جسمی دارند. هیچگاه این ارضای نیاز را از آنها دریغ نکنید. معاشقه کلامی و غیرکلامی ارتباط مستقیمی با نشاط یک زن دارد. خیلی از زنان فقط بخاطر کمبود ابراز محبت از سمت همسرانشان جذب رابطه ای فرازناشویی میشوند و هم به خودشان آسیب وارد میکنند هم کانون خانواده را به نوعی متزلزل میکنند.
  • نیاز جنسی همسر خود را جدی بگیرید چرا که نیاز جنسی میتواند به عنوان یک شمشیر دولبه عمل کند. اگر مرد رابطه جنسی با کیفتی را نسبت به نیاز همسرش با او داشته باشد خواهد دید که چقدر از فشار ها و استرس های روزمره زندگی زناشویی کمتر خواهد شد. البته برعکس این موضوع نیز ممکن است اتفاق بیفتد و ارضا نشدن زن از نظر جنسی او را تا حد افسردگی و سرخوردگی پیش میبرد. وقتی چنین شرایطی بر رابطه حاکم باشد احتمال خیانت از سمت زن بسیار بالا میرود.

خیانت زن به شوهر از نظر اسلام

خیانت زن به شوهر از نظر اسلام نیز در ابعاد مختلفی بررسی میشود . برای مثال هنگامی که زنی اسرار و رازهای شوهر خود را فاش کند به خیانت آبروی متهم میشود . حتی اگر در مسائل مالی همسرش بدون اینکه او بداند و اجازه داده باشد دخل و تصرفی انجام دهد . خیانت اقتصادی متوجه زن خواهد شد . خیانت زن از نظر اسلام در رابطه با خیانت های جنسی احکام محکمی دارد . اگر چهار شاهد عادل  وجود داشته باشند که خیانت زن به شوهرش را تایید بکنند . زن به زنای محصنه محکوم میشود .

حکمی که بر او جاری میشود این است که اگر پیر باشد صد ضربه شلاق و بعد سنگسار و اگر جوان باشد فقط سنگسار میشود . به صورت تخصصی در مورد خیانت زن از نظر اسلام در قرآن آیات متعددی ذکر شده است . این آیات بسیار روشنگر میباشد .

خیانت زن به شوهر در زندگی مشترک

خیانت زن به شوهر در زندگی مشترک عواقب  وخیمی را در پی دارد . نه تنها اثرات مخربی را در خود زن خواهد گذاشت . بلکه در واقع  شوهر نیز هرچند از بیرون مانند دیگران به نظر برسد اما از درون دچار شکست ها و آسیب های زیادی میشود  . مرد ناگهان احساس می کند :

  1.  هویت خود را از دست داده است .
  2. عزت نفس خود را در ازای خوار کردن و قربانی کردن ارزش های بنیادی اش از دست داده است .
  3. حس قربانی شدن میکند .
  4. کنترل خود را به افکار و اعمالش از کف داده است .
  5. حس ذاتی خود را بی معنا مییابد .
  6. ارتباط با دیگران را مختل میبیند .
  7. عزم و اراده و حتی امید به زندگی را از دست رفته مییابد .

تشخیص خیانت

خیانت زن به شوهر در روابط زناشویی

خیانت زن به شوهر در رابطه زناشویی شامل رابطه جنسی و عاطفی با فردی غیر از شوهر میشود . اهمیت این موضوع به دلیل است که به راحتی میتواند کانون خانواده را از هم بپاشد .

در تعریف زندگی زن و شوی میتوانیم بگوییم که فرآیندی است که در طول آن زوجین هم به صورت زبانی با حرف زدن و هم به صورت غیر زبانی مثل گوش دادن و ژست های مختلف با هم به رد و بدل کردن احساسات و چیزهایی که در ذهنشان میگذرد میپردازند . پس قطعاً در مورد خیانت زنان در زندگی زناشویی زن باید تحت مشاوره جنسی زیر نظر یک مشاور خانواده زبده و در یک مرکز مشاوره روانشناسی تایید شده قرار بگیرد . از نشانه های رفتاری می توان به خیانت زن پی برد . میتوان به تماس های طولانی و مشکوک و رابطه جنسی و عاطفی سرد در زندگی مشترک اشاره کرد .

پیشگیری از خیانت زنان

شاید سوالی که پیش میآید این باشد که آیا راهی برای جلوگیری از خیانت  وجود دارد  ؟ در پاسخ باید بگوییم که اگر خانوم از لحاظ روانی سالم و از لحاظ اجتماعی موجه باشد . پیش از ازدواج می توانیم با آموزش دادن مسائلی که از وقوع این امر پیشگیری کنیم . اگر در زندگی زناشویی مرد نشانه هایی را از خیانت و یا رفتارهای مشکوک به خیانت دید . بهتر است هر چه سریعتر به مشاور خانواده مراجعه کند تا بتواند کنترل موضوع را در دست بگیرد . گاهی زوجین با این فکر اشتباه که ترس از قضاوت شدن دارند به روی خیانت همسر خود درپوش میگذارند . ممکن است این مسئله را با افرادی در میان  بگذارند که صلاحیت راهنمایی و مشاوره صحیح را ندارند . در این  موقعیت حساس بهتر است نزد یک مشاور خانواده حاذق در یک مرکز مشاوره معتبر جهت مشاوره خیانت مراجعه کنیم .

تشخیص خیانت زن به شوهر,خیانت زن به شوهر از نظر اسلام,

اختلالات روانی که منجر به خیانت میشود

گاهی اوقات زن به دنبال لذت بیشتر جنسی و ارضای حس کنجکاوی نیست . فقط به دلیل داشتن اختلالات روانی که امور را از کنترل او خارج میکنند دست به خیانت علیه شوهر میزند . در ادامه به بعضی از اختلالات روانی که می تواند منجر به خیانت علیه شوهر بشود اشاره میکنیم.

  • افرادی که دارای شخصیت ضد اجتماعی هستند . به دلیل اینکه خیانت را در جامعه امری پسندیده نمیبینند و علاقه دارند خلاف عرف جامعه حرکت کنند .
  • خانم هایی که دارای شخصیت مرزی و حساسیت افراطی به طرد شدن هستند مستعد خیانت میباشند .
  • خانم هایی که دارای اختلال شخصیت نمایشی هستند و به دنبال انگشت نما شدن میباشند .
  • زنانی که دارای اختلال خودشیفتگی هستند و خود را بالاتر از قواعد و قوانین میبینند.

در کل بهترین تشخیص و بهترین راهکار برای درمان بیمار باید توسط مشاوره خیانت ارائه شود .

خیانت زن به شوهر و تاثیر آن بر روی فرزندان

خیانت زنان و تاثیر آن روی کودکان شاید در نگاه اول چندان موثر نباشد . اما بعد از آسیب هایی که خیانت به زن و مرد تحمیل میکند . آسیب خیانت زنان در زندگی مشترک مستقیماً بر روی فرزندان نیز تاثیر میگذارد . اولین الگوی تقلید و به نوعی اصلی ترین مرجع برای کودکان والدین و در درجه اول مادر میباشد . کودک از مادر خود انتظار صداقت و یکرنگی و لطافت دارد .

زمانیکه خیانت از سمت مادر کودک  اتفاق افتاده قطعاً دچار کج خلقی و افسردگی میشود . از دیگر پیامدهای منفی خیانت زنان و در کل خیانت برای فرزندان می توان به منفی شدن دید آنها نسبت به ازدواج و زندگی مشترک اشاره کرد . این امر میتواند این باوری اشتباه را در ذهن کودک رشد و تکامل ببخشد . اگر والدین من  میتوانند خیانت کنند من هم میتوانم خیانت کنم . برای کسب اطلاعات بیشتر لطفا سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه فرمایید .

سوالات متداول

 

به هیچ وجه این موضوع درست نیست. خیانت در هر جنسی احتمال اتفاق افتادن دارد و این بستگی به نوع کیفیت رابطه زناشویی زوجین در ابعاد مختلف دارد. زن و مرد سرشار از نیاز های مختلف هستند که در صورت برطرف نشدن میتواند عواقبی مثل خیانت را در پی داشته باشد.

 

عوامل زیادی میتواند باعث شود که پای خیانت به زندگی زناشویی زوجین باز شود. اما در مورد زنان بیشترین کمبودی که باعث سوق آنها به خیانت میشود، کمبود محبت از جانب شوهر میباشد.

 

خیر گاهی افراد به دلایل مختلف، دوره ای را نسبت به زندگی مشترک سرد میشوند که این اتفاق به هیچ وجه به معنی خیانت نیست. برای مثال زنان گاهی به دلیل اختلالات هورمونی، گذراندن دوره استرس زا یا افسردگی این علامت را از خود بروز نمیدهند.

مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه

در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره خیانت به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع:   Things You Need to Know If a Partner Betrayed You

 


:: بازدید از این مطلب : 426
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 12 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مریم هاشمی

این که وقتی خانواده ای سالم و شاد است، همه چیز در دنیا درست به نظر می رسد، جای سوال نیست. پدران بزرگترین شادی های خود را در محدوده یک رابطه خانوادگی پایدار و سالم تجربه می کنند.


اما همه خانواده ها همیشه پایدار، سالم و شاد نیستند. استرس های زندگی مدرن، نیاز به تعادل بهتر بین کار و زندگی، یک نوع بحران خانوادگی یا چالش های سلامت روان برای یک یا چند عضو خانواده می تواند خانواده را در هر زمانی به زانو درآورد.


کودکان دارای معلولیت، استرس‌های مالی، چالش‌های رفتاری، و فقط سن و مراحل مختلف کودکان می‌توانند چالش‌هایی ایجاد کنند که ممکن است برای حل آنها نیاز به کمک مشاوره خانواده داشته باشد.

بسیاری از خانواده‌ها در برابر بسیاری از این مشکلات انعطاف‌پذیری درونی دارند. اما حتی بهترین خانواده ها نیز می توانند نیاز به کمکی فراتر از منابع خود خانواده احساس کنند.

تصمیم گیری در مورد مناسب بودن ازدواج و خانواده درمانی برای یک خانواده می تواند تصمیم بزرگی باشد. اگرچه ممکن است در ابتدا احساس اعتراف به شکست یا شکست داشته باشید، در واقعیت انتخاب مشاوره خانواده می تواند گام بزرگی به جلو باشد. به مشاوره خانواده به عنوان افزودن ابزارهایی به جعبه ابزار روابط خانواده خود فکر کنید. می توانید راه های جدیدی برای برقراری ارتباط، حل مشکلات، نظم و انضباط و ارتباط با یکدیگر بیاموزید.

اگر خانواده شما دوران سختی را پشت سر می‌گذارد و درگیر استرس، عصبانیت یا غم و اندوه هستید، مشاوره خانواده می‌تواند به شما کمک کند. مشاوره های خانواده می تواند به زوج ها، کودکان یا اعضای یک خانواده بزرگ کمک کند تا بهتر ارتباط برقرار کنند و شدت درگیریهای بین آنها را کاهش دهند. جلسات مشاوره تلفنی خانواده توسط متخصص و روانشناس خانواده هدایت می شود. آنها می توانند روانشناس، مددکار اجتماعی یا درمانگری باشند که آموزش های بیشتری در زمینه خانواده دیده اند.

 مشاوره خانواده چگونه می تواند کمک کند؟

مشکلات در خانواده شما می تواند بر تمام زمینه های زندگی اعضای خانواده تأثیر بگذارد. شما و عزیزانتان ممکن است در محل کار، مدرسه یا در تعاملات روزمره با افراد دیگر با مشکل روبه رو شوید. زمانی که احساس می‌کنید مسائل خانواده‌تان آنقدر بزرگ هستند که نمی‌توانید از عهده آن برآیید، وقت آن رسیده است که به یک مشاور یا روانشناس خانواده مراجعه کنید یا از مشاوره تلفنی خانواده استفاده کنید. بهترین مشاوران خانواده می توانند به شما کمک کنند تا راه های جدیدی برای مدیریت مشکلات، درگیری ها و چالش ها پیدا کنید.

 در طول دوره مشاوره خانواده چه اتفاقی می افتد؟

خانواده مهمترین پیوندی است که انسانها با یکدیگر دارند. با این حال، همه خانواده ها بدون مشکل، استرس یا درگیری نیستند. کلید داشتن و حفظ یک واحد خانواده موفق در حرکت رو به جلو این است که بتوانیم نیازهای تک تک اعضا را درک کرده و شناسایی کنیم. مشاوره تلفنی خانواده، شکل منحصر به فردی از درمان است که می تواند به رفع تمام این نیازها کمک کند.

چه زمانی به دنبال کمک باشیم؟

اگر خانواده شما یک یا چند مورد از این علائم را تجربه می کنند، ممکن است زمان آن رسیده باشد که از خدمات یک درمانگر حرفه ای ازدواج و خانواده استفاده کنید.

  • اعضای خانواده در عملکرد طبیعی خود مشکل دارند. آیا در خانواده خود احساس "تخلیه انرژی" می کنید؟ چیزهایی که قبلاً روتین و عادی بودند اکنون سنگین هستند؟
  • اعضای خانواده معمولاً واکنش‌های عاطفی شدیدی دارند. آیا اعضای خانواده شما خشم، ترس، غم، افسردگی یا سایر واکنش های عاطفی بیش از حد از خود نشان می دهند؟
  • اختلال قابل توجهی در ارتباطات بین اعضای خانواده وجود دارد. آیا برقراری ارتباط برای شما سخت تر از حد معمول است؟ آیا "درمان خاموش" را بیشتر از حد معمول تجربه می کنید؟
  • اعضای خانواده در حال کناره گیری از زندگی خانوادگی هستند. آیا الگوی جدیدی از رفتن یک یا چند عضو خانواده به انزوا وجود دارد؟
  • علائم خشونت یا تهدید به خشونت برای خود یا سایر اعضای خانواده وجود دارد. فراتر از "اسب بازی" معمولی، آیا احساس می کنید که خشونت یک مشکل است؟ آیا رفتاری وجود دارد که اگر بین اعضای خانواده نبود، «تجاوز» تلقی شود؟
  • اعضای خانواده احساس درماندگی یا ناامیدی دارند. آیا احساس می کنید که به انتهای طناب خود رسیده اید؟ آیا مقابله با استرس ها بیش از حد قابل تحمل است؟ آیا نمی دانید که آیا خانواده شما هرگز بهبود می یابند؟
  •  
  • تغییراتی در رفتار کودکان در خانه یا مدرسه ایجاد شده است. آیا نمرات از بین می روند؟ مشکلات حضور و غیاب یا رفتار مخرب در مدرسه چطور؟ آیا یکی از بچه ها در خانه خارج از کنترل است؟
  • خانواده یک تجربه آسیب زا داشته اند و اعضای آن به سختی با آن کنار می آیند. آیا مرگ در خانواده رخ داده است؟ طلاق یا جدایی؟ ماجرایی کشف شد؟ آیا خانواده در سازگاری با واقعیت جدید مشکل دارد؟
  • اعضای خانواده مشکلات سوء مصرف مواد دارند. آیا مصرف الکل یا مواد مخدر چالش هایی دارد؟ آیا یکی از اعضای خانواده دارای اختلال خوردن است؟

ملاحظات دیگر مشاوره خانواده


هنگامی که تصمیم گرفتید زمان مناسب برای مشاوره خانواده است، خانواده ها وظیفه دلهره آور یافتن و انتخاب درمانگر مناسب برای خود را دارند.

در اینجا مواردی وجود دارد که باید در انتخاب مشاور خانواده به آن توجه کنید.

بیمه شما چقدر خانواده درمانی را پوشش می دهد؟ خدمات سلامت روان در حال حاضر تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند، اما خانواده درمانی همیشه مراقبت از سلامت روان محسوب نمی شود. با کارفرمای خود مشورت کنید تا ببینید آیا برخی از درمانگران محلی ازدواج و خانواده تحت پوشش مزایای بیمه درمانی شما هستند یا خیر.

شناسایی آن دسته از درمانگرانی که در طرح بیمه درمانی شما شرکت می کنند، می تواند بخش بزرگی از استرس مالی ناشی از تصمیم گیری برای جستجوی کمک حرفه ای را از بین ببرد.

در مورد برنامه کمک به کارمندان چطور؟ بسیاری از کارفرمایان برنامه کمک به کارمندان را برای کارمندان خود ارائه می دهند. EAP می تواند مکان خوبی برای شروع یافتن گزینه های درمانی باشد. اکثر EAP ها از یک مدل "ارزیابی و ارجاع" پیروی می کنند که شما را با یک درمانگر مرتبط می کند که برای خانواده شما کار می کند. و این سرویس معمولا رایگان است یا مشارکت بسیار کمی دارد.

منبع:

مشاوره فمیلیکو

https://www.apa.org/monitor/apr02/studyshows

https://familico.ir/family-telephone-counseling/

https://www.verywellfamily.com/when-do-i-need-family-counselor-1270709

 



:: بازدید از این مطلب : 470
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مریم هاشمی

به جای اینکه بفهمید آیا او به شما خیانت کرده است یا خیر، روی نشانه های وفاداری که شریک زندگی تان نشان می دهد تمرکز کنید. به این ترتیب، می توانید از استرس در مورد اینکه آیا او به شما متعهد است دست بردارید و فقط در رابطه خود با او فکر کنید. به خواندن این مطلب خوب ادامه دهید تا نشانه های وفاداری او به شما را دریابید.

هیچ فایده ای ندارد وقت خود را با کسی که وفاداری و تعهد خود را به شما نشان نمی دهد تلف کنید. اگر تمام وقت خود را صرف نگرانی در مورد اینکه آیا شریک زندگیتان به شما وفادار بوده است یا خیر، ممکن است این رابطه برای شما مناسب نباشد. هرگز نباید نگران این باشید که شریک زندگیتان هنگام بیرون رفتن به شما خیانت می کند.

بیشتر بخوانید: آیا دوستان خیالی کودکان واقعی هستند؟

علائمی را که باید به دنبال آن باشید تا بدانید او به شما وفادار و متعهد است را بیابید.

1. او در مورد همه چیز با شما روراست و صادق است

آیا دوست پسر شما طوری رفتار می کند که انگار چیزی را پنهان می کند و از شما راز دارد؟ اگر اینطور باشد، احتمالاً او همینطور است. معمولاً تشخیص اینکه کسی در رابطه شما رازهایی را از شما مخفی می کند بسیار آسان است و این یکی از ساده ترین راه ها برای گفتن این است که او کاملاً به شما متعهد و وفادار نیست. گشاده رویی نشانه وفاداری است.

اگر او همیشه در مورد همه چیز با شما کاملاً باز است، نشانه آن است که به شما وفادار است. اگر او سعی نمی‌کند پیام‌ها، پیام‌ها یا ایمیل‌ها را از شما پنهان کند یا همیشه همه چیزهایی را که انجام داده است بدون اینکه شما بپرسید به شما می‌گوید، احتمالاً به شما و یکی از مردان وفادار وفادار است. با این حال، اگر وقتی از او چیزی می‌پرسید حالت تدافعی به خود بگیرد، ممکن است اینطور نباشد.

اگر از او سوالی در مورد روزش بپرسید و او ناگهان نگران شد و حالت دفاعی گرفت، احتمالاً نشانه خوبی نیست و ممکن است کاملاً به شما وفادار نباشد. اگر او کاملاً به شما متعهد بود، سعی نمی کرد چیزی را از شما پنهان کند زیرا می خواهد همه چیز را با شما در میان بگذارد.

2. او با شما سازگار است

او با شما سازگار است

آیا می دانید دقیقا چه انتظاری از او داشته باشید و او همیشه قابل اعتماد است؟ یا همیشه شما را غافلگیر می کند و شما را به تعهد خود نسبت به شما شک می کند. اگر شریکتان به شما متعهد باشد در رابطه شما با او ثابت و قابل اعتماد خواهد بود. اگر او وفادار باشد با شما راحت خواهد بود و همیشه خود واقعی و واقعی او خواهد بود.

اگر همیشه ثابت قدم باشد و همه چیز را آشکارا با شما در میان بگذارد، نشانه ی مطمئنی است که به شما متعهد و وفادار است. اگر همه رفتارها همیشه با شما یکسان است و همیشه کاملاً سازگار است. اگر او اغلب با شما متفاوت رفتار می کند، ممکن است نشانه آن باشد که در مورد اینکه کیست گیج شده است و به شما خیانت می کند.

ممکن است در اطرافیان خود دیده باشید که یک زوج بعد از چندین سال زندگی  مشترک بخاطر خیانت مرد از یکدیگر طلاق گرفته اند. اما آیا تا به حال با خود فکر کرده اید که چه چیزی باعث شده است آن زن زودتر از اینها به بی وفایی شوهر خود پی نبرده است؟

حقیقت این است که هیچ راه حل جادویی ای برای شناسایی مردان وفادار وجود ندارد. شما باید بتوانید با کمک یک سری از خصوصیات فردی و نشانه ها به وفاداری مردتان پی ببرید. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا با نشانه های مردان وفادار آشنا شوید.

3. شما را در اولویت قرار میدهد

وقتی که یک مرد خواسته های شما را در اولویت قرار میدهد نشان دهنده این است که برای شما اهمیت زیادی قائل است. اگر شریک زندگی شما آنقدر خودخواه است که اصلا به خواسته های شما توجهی ندارد نمیتوان توقع وفاداری از او داشت. به محضی که نیازهایش برطرف نشود به فکر خیانت کردن به شما می افتد. یک مرد وفادار دربرابر خواسته های شما از خودگذشتگی میکند زیرا چیزی که برای او اهمیت دارد خوشحالی شما است.

4. استاد مسائل عاطفی است

وقتی پای مسائل احساسی در میان باشد او خبره این کار است. همیشه سعی میکند تا از لحاظ عاطفی شما را تامین کند. دغدغه اش این است که همیشه شما خوشحال و راضی باشید. مردان وفادار از خوشحالی همسر خود انرژی میگیرند و اگر احساس کنند که همسرشان از لحاظ عاطفی بهم ریخته است هر طور که شده است سعی میکنند حال او را بهتر کنند.

 

منبع: روانشناسی آویژه


 



:: بازدید از این مطلب : 464
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مریم هاشمی

 

البته، دوستان خیالی واقعا واقعی نیستند، اما چقدر برای فرزندان شما واقعی هستند؟ در مقاله مشاوران فمیلیکو دکتر نیومن می‌گوید: «بیشتر کودکان می‌دانند که دوستانشان واقعی نیستند. "در کودکان خردسال، دوستان وانمودی یا خیالی نشانه رشد تخیل هستند." بنابراین لازم نیست نگران باشید که اگر فراموش کنید که دوست خیالی روی کاناپه نشسته و بالای سرش کودکتان افتاده است، به نوعی آسیب طولانی مدت وارد خواهید کرد.

اینکه چقدر باید با دوست خیالی فرزندتان بازی کنید واقعاً به شما و فرزندتان بستگی دارد - اما محدودیت هایی را تعیین کنید.

اگر ناگهان، دوست خیالی کودک شروع به درخواست شام کرد، یا وقتی کسی به آن نگاه نمی کند، چیزهایی را می شکند، باید چند قانون اساسی را در نظر بگیرید. دکتر نیومن می‌گوید: «در بیشتر موارد، می‌توانید به فرزندتان اجازه دهید تصمیم بگیرد که چقدر می‌توانید درگیر فانتزی او شوید. "به فرزند خود احترام بگذارید و اجازه دهید او رهبری را به عهده بگیرد. اگر "دوست خیالی" اغلب سوار ماشین خانواده می شود، نپرسید که آیا امروز به شما ملحق می شود یا خیر؛ صبر کنید تا به شما گفته شود.

بیشتر بخوانید: آیا رویاپردازی می تواند به یک روند نگران کننده در کودکان تبدیل شود؟

وقتی فرزندتان به او اجازه داد، صحبت کردن با دوست خیالی یا در مورد او خوب است، اما برای بچه ها مهم است که تخیل را کنترل کنند. دخالت بیش از حد می تواند باعث اصطکاک، عصبانیت یا جنگ قدرت شود.

راهکار برای برخورد با دوست خیالی کودک

خودتان را خیلی نگران نکنید

روانشناسان کودک فمیلیکو معتقد هستند داشتن دوست خیالی کودک در سنین 3 تا 7 سال کاملا طبیعی است. شما در برخورد با دوست خیالی فرزندتان نباید او را به شدت رد کنید و کودکتان را از داشتن دوست خیالی منع کنید. هرچه شما بیشتر کودکتان را وادار به ترک کردن دوست خیالی اش کنید، او بیشتر وابسته می‌شود. پس بهتر است دوست خیالی کودک را به عنوان عضو جدید خانواده قبول کنید و حتی با او همراه شوید. مثلا هنگام ناهار یک ظرف هم برای دوست خیالی بگذارید و در مورد او با فرزندتان صحبت کنید. اینکه دوست خیالی کودک را بپذیرید، باعث می‌شود کنترل بهتری روی شرایط داشته باشید.

با دوست خیالی کودک آشنا شوید

از آنجایی که دوست خیالی کودک مدتی میهمان منزل شماست، بهتراست او را بیشتر بشناسید. در مورد دوست خیالی کودک از فرزندتان سوال بپرسید. سوالاتی مانند " اسم دوست خیالیت چیه؟"، " دوست خیالیت چندسالشه و اهل کجاست؟" " با او چه بازی هایی انجام میدی؟"، " او تو را به انجام چه کارهایی تشویق می‌کنه". این سوالات به شما کمک می‌کند تا اطلاعات مفیدی در مورد دوست غیرواقعی فرزندتان به دست آورید. شما می‌توانید از این اطلاعات هوشمندانه استفاده کنید. معمولا ویژگی های خوب و بدی که کودکتان در مورد دوست خیالی خود می‌گوید، همان ویژگی های فرزندتان است. اگر درمورد ترس ها و کنجاوی های دوست غیر واقعی خود برای شما تعریف می‌کند، به احتمال زیاد همان ترس ها و اضطراب های فرزندتان است.

با دوست خیالی فرزند بیش از اندازه همراه نشوید

همانطور که گفتیم آشنایی با دوست خیالی کودک به شناخت بهتر فرزندتان کمک می‌کند. اما نباید بیش از اندازه با دوست غیر واقعی همراه شوید تا این مسئله خیلی برای او پررنگ نشود. توجه زیاد شما به دوست خیالی کودک ممکن است باعث احساس حسادت در کودکتان شود. بنابراین نسبت به دوست خیالی فرزند خود خیلی اشتیاق نشان ندهید و هرگز فرزندتان را با او مقایسه نکنید. به طور کلی می‌توان گفت در مورد دوست خیالی کودک صحبت نکنید مگر اینکه فرزندتان برای صحبت پیش قدم شود. اگر او برای گفتگو پیش قدم شد، باید شنونده خوبی برای او باشید.

برای دوست خیالی محدودیت بگذارید

اگر احساس می‌کنید مهمان ناخوانده منزل شما بیش از اندازه در کارهای فرزندتان دخالت می‌کند، او را محدود کنید. گاهی اوقات ممکن است فرزند شما کار اشتباهی انجام دهد و انگشت اتهام را به سمت دوست خیالی خود ببرد که " او این کار را انجام داد" و یا " او از من خواست تا این کار را انجام دهم".  در چنین شرایطی لازم است که قوانینی را برای دوست خیالی تعیین کنید. مثلا به کودکتان بگویید" او در خانه خودش می‌تواند هرکاری که دلش خواست انجام دهد اما وقتی اینجاست باید مطابق قوانین منزل ما رفتار کند" و یا " او کار اشتباهی کرده و دیگر نباید آن را تکرار کند". هر زمانی که متوجه شدید فرزندتان برای فرار از پاسخگویی به کارهای اشتباهش، تقصیر را به گردن دوست خیالی می‌اندازد با او برخورد کنید و بهانه هایش را قبول نکنید.

منبع:

https://familico.ir/kids-imaginary-friends/

https://www.goodhousekeeping.com/life/parenting/a28579180/why-children-have-imaginary-friends/



:: برچسب‌ها: فمیلیکو ,
:: بازدید از این مطلب : 400
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مریم هاشمی

خیانت همسرخیانت همسر

 

تنوع طلبی از موارد مهمی است که میتواند رابطه را به خیانت مردان و متارکه بکشاند. فردی که دارای گرایشات تنوع طلبانه در روابط عاطفی و جنسی است، خیای زود حس میکند همسرش از جذابیت لازم برخوردار نیست. در نتیجه چنین جهت گیری هایی این افراد نسبت و رابطه عاطفی و زناشویی سرد میشوند و حس میکنند شریک زندگی آنها میبایست با دیدگاه هایشان در مورد فاکتور های جذابیت تغییر کند. این میل سیری ناپذیر در مورد شرکای جنسی و عاطفی حتی میتواند برای خود فرد خیانتکار نیز آزاردهنده باشد زیرا هیچ وقت از روابط عاطفی و جنسی خود رضایت کامل ندارند. بنابراین این بسیار ضروری است که در مورد انتخاب شریک زندگی خود دقت کنید. در این مورد بهتر است با یک مشاوره قبل از ازدواج فمیلیکو مشورت کنید.

آیا بی اهمیت دانستن خطر خیانت منطقی است؟

حتی زمانی که روابط شما با همسرتان را عالی تصور میکنید، دلیلی ندارد نشانه هایی که حاکی از سرد شدن رابطه زناشویی و عاطفی زندگی شماست را نادیده بگیرید. در هر صورت شما باید نسبت به تعاملات زندگی مشترک خود هشیار و حساس باشید. صرفا اینکه شما قضاوت کنید که همسر من به هیچ وجه اهل خیانت نیست گارانتی و ضمانت مناسبی برای نادیده گرفتن خلاء های زندگی نیست.

اهمیت کمبود های عاطفی در بروز خیانت چیست؟

خلاء های عاطفی در بروز خیانت در زندگی زناشویی نقش مهمی را ایفا میکند. هنگامی که یکی از طرفیت رابطه در زندگی مشترک رفتارهایی مانند:

  • بی تفاوتی
  • بی توجهی
  • روابط سرد جنسی و عاطفی

را داشته باشد، قطعا طرف مقابل از بودن در چنین زندگی احساس ناامنی میکند. در این گونه مواقع حس اعتماد  به راحتی از بین میرود و از طرف دیگر رفتار هایی مانند اینها بیشتر میشود:

  • چک کردن رفتار های همسر
  • شک کردن در مورد رفتار های غیر شفاف
  • بی اعتمادی در مورد نیات همسر

تصورات نادرست در مورد خیانت چیست؟

متاسفانه افرادی که درگیر مشکل خیانت می شوند آن چنان درمانده و سرگشته میشوند که گاهی به غلط فکر میکنند بعضی رفتار ها و گفته ها، عادی یا از طرف دیگر غیر عادی است. یا از افرادی طلب یاری و هم فکری میکنند که نه تنها از کار آنها گره ای باز نمیکنند بلکه مشکل را نیز پیچیده تر میکنند. بعضی از این تصورات نادرست شامل موارد زیر است:

  1. خیانت کردن رفتاری عادی است که همه آن را انجام میدهند.
  2. برای اوغات وارد شدن یک معشوقه برای بهتر شدن زندگی خوب است.
  3. اگر همسرت به شما خیانت کرد حتما خودت مقصر هستی.
  4. حتما فردی که معشوقه همسر شما شده است از شما زیباتر، بهتر و شایسته تر است.
  5. با خیانت بهتر است کنار بیاییم.
  6. سکوت راه حل خوبی برای ابراز ناراحتی از خیانت های همسر است.
  7. بهترین چاره کار برای خیانت طلاق است.

منبع:

http://psychologist1.blog.ir/

familico.ir



:: برچسب‌ها: فمیلیکو ,
:: بازدید از این مطلب : 386
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 3 آذر 1400 | نظرات ()