نوشته شده توسط : مریم هاشمی

داشتن یک خانواده موفق باعث می شود که شما بتوانید از زندگی، شغل و فعالیت های خود لذت ببرید. از نشانه های رابطه خانوادگی خوب این است که شما همیشه در مورد آن صحبت نمی کنید. فرض کنید رابطه خوب چیزی است همانند یک عینک برای فردی که چشمانش ضعیف است. این عینک مدام همراه او هست و دیگر به عنوان یک جسم خارجی به آن نگاه نمی کند پس اگر زندگی ، رابطه خانوادگی خوبی داشته باشید همانند عینک خواهد بود. اما زندگی مشترک به همین راحتی ها هم نیست و گاهی اوقات بروز مشکلات خانوادگی آن را سخت می کند و شما باید بیش از پیش برای حل مشکلات خانوادگی خود تلاش کنید.

اگر بخواهیم به طور کلی علت اصلی مشکلات خانوادگی را بیان کنیم این مشکلات همگی از عدم فهم درست اعضای خانواده از یکدیگر اتفاق می افتد و همانطور که در بالا ذکر شد یکی از اصلی ترین عوارض بروز مشکلات خانوادگی برهم خوردن آرامش شما است به طوری که دیگر نمی توانید از کار و زندگی و فعالیت های خود لذت ببرید و مدام ذهن شما مشغول آن مشکل خواهد بود فرقی هم نمی کند که فردی خانواده دوست باشید یا این که به خانواده اتان اهمیت ندهید، مشکلات خانوادگی گریبان شما را هم خواهد گرفت.

انواع مشکلات خانوادگی

تقسیم بندی های متنوعی می توان برای مشاوره مشکلات خانوادگی انجام داد و ما با توجه به موضوعی که داریم این نوع تقسیم بندی را برای این مقاله انتخاب کردیم:

مشکلات خانوادگی به دو دسته مشکلات درونی و مشکلات بیرونی تقسیم بندی می شوند

مشکلات درونی مشکلاتی هستند که به علت اختلاف بین اعضای خانواده ایجاد می شوند ولی مشکلات بیرونی آن هایی هستند که بخاطر دخالت دیگران ایجاد می شوند.

در ادامه پس از توضیح کوتاهی راهکارهای حل اختلافات خانوادگی را نیز برای شما توضیح می دهیم.

مشکلات درونی

همانطور که گفتیم مشکلات درونی به علت اختلاف میان اعضا اتفاق می افتد. ممکن است شما با فرزندان خود و یا اینکه با همسر خود به مشکل بر بخورید در این صورت باید بتوانید این مشکلات را مدیریت کنید تا زندگی مشترکتان روند درست خودش را طی کند.

[caption id="attachment_9195" align="aligncenter" width="1080"]انواع مشکلات خانوادگی اختلافات و مشکلات خانوادگی[/caption]

پول!!

تقریبا مطمئن هستم که حداقل یکبار در هر خانواده ای جر و بحث سر میزان درآمد و وضعیت مالی به وجود آمده است. طبق تحقیقات اختلافات بر سر مسائل مالی در 10 درصد از خانواده ها جزو مسائل جدانشدنی آن ها است. متاسفانه بسیاری از افراد در هنگام شروع رابطه به علت هیجان زیادی که در ابتدای آشنایی دارند گمان می کنند که وضعیت مالی برایشان چنان اهمیتی ندارد ولی همین که بعد از مدتی که می گذرد آرام آرام سر و کله مشکلات خانوادگی بر سر مسائل مالی پیدا می شود. به طور رایج کم بودن درآمد مرد، ولخرج بودن یکی از طرفین و یا توقعات بسیار زیادی که از زندگی دارند باعث می شود که زندگی خانوادگی این افراد روز به روز تلخ و تلخ تر شود.

و اما راه درمان این مشکل چیست؟

اگر بخواهم ساده بگویم  بهترین راه حل این است که اول خودتان را بشناسید! اگر واقعا آدمی هستید که مسائل مالی برایتان از اهمیت ویژه ای برخوردار است هیچگاه درگیر هیجانات ابتدای رابطه نشوید و اصلا همچین رابطه ای را شروع نکنید زیرا مطمئن باشید بر اساس تجربیات ما پس از چندین سال مشاوره دادن به خانواده ها، این موضوع چیزی نیست که بتوانید از آن صرف نظر کنید.

دومین راه حلی که می توانم برای این مشکل خانوادگی ارائه بدهم تلاش بیشتر است. در زندگی های مدرن امروزه بیشتر خانواده ها هم مرد شاغل است و هم زن. طرفین وقتی می بینند که با درآمد یک نفر به اهدافی که دارند نمی رسند سعی می کنند با ایجاد منبع درآمد دیگری تا حدی از مشکلات مالی خود کاهش دهند و به آرزوهای خود دست پیدا کنند.

[caption id="attachment_9196" align="aligncenter" width="1080"]تفاوت سبک زندگی تاثیر مشکلات خانوادگی بر آینده فرزندان[/caption]

تفاوت سبک زندگی

یکی از عوامل بروز مشکلات خانوادگی تفاوت سبک زندگی زوجین با یکدیگر است. تصور بکنید که شما همیشه عادت دارید شب ها زود بخوابید ولی همسر شما این گونه نیست و تا دیروقت بیدار است، او وقتی که می خواهد شب ها با شما صبحت کند می بیند که شما خیلی وقت است هفت پادشاه را هم در خواب دیده اید!! مسلما بعد از مدتی از این موضوع کلافه می شود و این جاست که اختلافات شما شروع می شود. به طور کلی خیلی ها از همان ابتدا به سبک زندگی یکدیگر توجهی ندارند در صورتی که غافل از این موضوع هستند که یکی از اصلی ترین مشکلات خانوادگی همین تفاوت های کوچک است که گاهی اوقات از نظر خودشان اصلا چیز مهمی نیست و به چشم نمی آید.

و اما راه حل این مشکل چیست؟

اول از همه باید بگویم که سخت گیری در این مسائل کاملا بیهوده است و اگر بخواهید طرف مقابلتان را تغییر بدهید باید بگویم سخت در اشتباه هستید، چون چیزی که در طی 20 سال شکل می گیرد را شما نمی توانید 1 ماهه تغییر دهید. پس بهترین راهکار این است که به یک روندی دست پیدا کنید. دقت داشته باشید وقتی هر کدامتان کمی از نوع زندگی اتان دست بکشید و مطابق میل همسرتان رفتار کنید به آسانی از این چالش نیز عبور می کنید.

قدردانی

بعد از مدتی که از زندگی مشترک می گذرد یادمان می رود که برخی از چیزها نباید توی رابطه تغییر کنند. یکی از این موارد قدردانی کردن است. کمی که از زندگی مشترک می گذرد دیگر برای کارهایی که همسرمان انجام می دهد قدردانی نمی کنیم. گویی کارهایی که انجام می دهد وظیفه اش است. همین موضوع باعث نارضایتی می شود.

برای برطرف کردن این مشکل راه حلی جز توجه مستمر به زندگی وجود ندارد. وقتی که شما به کوچک ترین تغییرات در همسرتان توجه کنید و با یک تشکر ساده این توجه را نشان دهید، هیچ وقت درگیر این مشکل نخواهید شد.

[caption id="attachment_9197" align="aligncenter" width="1080"]رابطه جنسی مشاوره مشکلات خانوادگی[/caption]

رابطه جنسی

مشاوره خانوادگی در زمینه روابط جنسی یکی از مسائلی است که مشاورین ما زیاد به آن بر می خورند. خیلی از زوج ها از زندگی جنسی اشان ناراضی هستند ولی سعی می کنند که آن را پنهان کنند و در مورد آن با کسی صحبت نمی کنند که این موضوع بسیار اشتباه است. نباید به مشکلات جنسی به عنوان یک مسئله خیلی خاص نگاه کنید بلکه باید خیلی ساده همانند مشکلات خانوادگی دیگر به آن رسیدگی کنید و در پی برطرف کردن آن باشید. بهترین راهکار این است که به یک مشاور خانواده مراجعه کنید و از او راهنمایی بخواهید و به دقت به صحبت های او عمل کنید. البته دقت داشته باشید درمان این نوع مشکلات صبر زیادی می خواهد ولی مطمئن باشید با تمرین در این زمینه به راحتی می توانید این موضوع را نیز حل کنید.

مشکلات با فرزندان

همه مشکلات خانوادگی به مشکل با همسر ختم نمی شوند و خیلی از زن و شوهرها با یکدیگر رابطه بسیار خوبی دارند ولی مشکلات خانوادگی آن ها از عدم سازش با فرزندانشان نشات می گیرد. در همین ابتدا باید بگویم شاید بتوان گفت مهم ترین کاری که یک زن و شوهر باید به طور مشترک با یکدیگر انجام دهند و خیلی هم باید به آن اهمیت بدهند تربیت فرزندانشان است. زیرا موارد بسیاری بوده اند که به ما مراجعه کرده اند و از فرزندانشان شاکی بوده اند ولی وقتی کمی با آن ها صحبت می کنیم متوجه می شویم نحوه تربیت آن ها  مشکل داشته است.

پس بنابراین با تربیت درست و اصولی فرزندانتان می توانید جلوی خیلی از مشکلات را بگیرید. ولی اگر به هر دلیلی با فرزندانتان به مشکل خوردید باید به این نکته توجه داشته باشید که آدم ها در سنین جوانی گارد خاصی نسبت به مسائل دارند و برای اصلاح رفتار در آن ها باید بسیار صبورانه عمل کنید و تا جایی که ممکنه از پرخاش دوری کنید.

تا اینجا عمده ترین مشکلات خانوادگی را که منشا همه ی آن ها خود اعضا هستند را بیان کردیم ولی نوع دیگر مشکلات متفاوت هستند و عامل آن ها بیرون از خانواده است.

مشکل با خانواده همسر

عدم سازگاری با خانواده همسر یکی از مشکلاتی است که هرطور شده است باید آن را حل کنید زیرا چیزی نیست که بتوان صورت مسئله آن را پاک کرد. شما نمی توانید بگویید این افراد را فقط یکبار در زندگی ام می بینم و دیگر با آن ها کاری ندارم، بلکه با ازدواج آن ها نیز جزیی از خانواده تو می شوند. پس اگر با آن ها مشکل داری باید حتما دنبال درمان مشکلات خانوادگی ات باشی. گاهی اوقات هم رفتار شما ایرادی ندارد و دخالت های نا به جا باعث بوجود آمدن مشکلات می شود در این مورد هم شما باید به فکر راه حل مشکلات خانوادگی اتان باشید زیرا در هر صورت تاثیرش را بر روی زندگی شما خواهد گذاشت.

[caption id="attachment_9198" align="aligncenter" width="1080"]مشکل با خانواده همسر شایع ترین مشکلات خانوادگی[/caption]

و اما راه حل چیست؟

ابتدا بگذارید بگویم بدترین کاری که می توانید بکنید این است که با آن ها قطع رابطه کنید. زیرا در این صورت همسرتان را در دوراهی انتخاب بین شما و خانواده اش قرار می دهید که بسیار کار اشتباهی است. شما خودتان را با این کار در مقابل همسرتان قرار می دهید در صورتی که در زندگی مشترک و حل مشکلات خانوادگی شما باید در کنار همسرتان قرار بگیرید و با هم در مقابل مشکلات! در حل مشکلات خانوادگی بهترین کار این است که ابتدا مشکل را با همسرتان در میان بگذارید و صادقانه از او راه حل بخواهید. اگر متوجه شدید که حل مشکل از عهده شما خارج است باید از یک روانشناس برای حل مشکل خود کمک بگیرید.

به طور کلی راه حل مشکلات خانوادگی در رفتار شما نهفته است. همه چیز به خود شما مربوط است. این که بدانید در کجا چگونه رفتار کنید خود از بروز مشکلات جلوگیری می کند. خانواده مشکل دار باید طرز فکرش به گونه ای باشد که به سمت ادامه ی زندگی سوق پیدا کنند و هر یک از اعضا مطمئن باشد که اگر مشکلی پیش آمد سایر اعضا همیشه در کنار او هستند و برای حل مشکلش به او کمک می کنند.

سوالات متداول

در مورد مشکلات خانوادگی مشاوره با دوستان و آشنایان مزیت بیشتری دارد یا روانشناس؟

روانشناس فردی متخخص و با تجربه در حیطه مشاوره است. از طزف دیگر روانشناس درگیری عاطفی یا ملاحظات دیگری با مشکلات دیگری رو به رو نیست. بدین ترتیب شما میتوانید با کسی همفکری کنید که نگاه جامعی به مشکل شما دارد.

چه زمانی برای درمان مشکلات خانوادگی باید دست به کار شد؟

هنگامی که با مشکلی روبه رو هستید که عملکرد های شغلی ، اجتماعی . خانوادگی شما را تحت تاثیر قرار داده است، شما باید به یک متخصص رجوع کنید.

آیا مشاوره خانواده فقط برای مشکلات خانوادگی است؟

خیر شما زمانی که در دوراهی یا انتخاب یک تصمیم مهم هستید مانند انتخاب همسر قطعا به یک هم اندیشی نیاز دارید.

 

هدف مرکز مشاوره و روانشناسی آویژه از ارائه اطلاعات لازم در زمینه مشکلات روانی، افزایش آگاهی شماست تا با توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات کانال مرکز مشاوره خانواده آویژه را مطالعه نمایید.

بهترین مشاور خانواده در مورد طلاق



:: بازدید از این مطلب : 242
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مریم هاشمی

اختلافات زناشویی را چگونه حل کنیم؟

 

حل اختلافات زناشویی

حل اختلافات زناشویی نسبت به نوع مشکل و البته عواملی نظیر فرهنگ طرفین، سن سطح تحصیلات و همچنین سطح اجتماعی دوطرف میتواند متفاوت باشد. گاهی حل اختلافات زناشویی باید بین خود زن و شوهر صورت بپذیرد. چون بهترین نوع حل و فصل کردن مسائل مربوط به زندگی مشترک به گونه ای است که موضوع مورد نظر تا حد امکان از فضای خصوصی زن و شوهر خارج نشود.

در صورتی که ابعاد و عمق اختلافات وسیع تر باشد بزرگترهای دو خانواده یعنی افراد موثر و باتجربه میتوانند برای مشکل گشایی و کمک به زوجین وارد عمل شوند. البته بزرگترها باید توجه داشته باشند که در این موقعیت ها از انصاف و تعادل خارج نشوند و کمک آنها تبدیل به خیانت در زندگی زوج نشود. در موارد پیچیده تر نیز عاقلانه ترین کار بهره بردن از مشاوره خانواده یا مشاوره زناشویی و زندگی مشترک میباشد که از پرکاربردترین زیرشاخه های علم روانشناسی هستند.

بهترین شیوه حل اختلافات زناشویی چیست؟

شیوه حل اختلافات زناشویی همانطور که ذکر شد بسیار متفاوت است. زمانی که زوجین برای حل مشکلات به وجود آمده در زندگی زناشویی مشاوره حضوری روانشناسی را انتخاب میکنند معمولا سریع تر و با کیفیت بالاتری به نتیجه دلخواه میرسند. این به خاطر این است که روانشناسی که در حوزه مشاوره خانواده فعالیت میکند به صورت روزمره با این مشکلات و البته در مورد موضوعات مختلف سر و کار دارد. او ممکن است مشکلی که برای اولین بار برای زن و شوهر به وجود آمده را برای چندین بار و برای افراد مختلف حل کرده باشد. بخاطر همین آگاهی یک روانشناس میتواند در انتخاب شیوه حل اختلافات زناشویی برای زوجین مختلف موفق تر باشد. معمولا روانشناسان از شیوه های زیر برای حل مشکلات زناشویی استفاده میکنند:

  • روانکاوی برای حل تعارضات فردی
  • از ابهام در آوردن شرایط زندگی افراد با پیدا کردن مشکل اصلی
  • تشخیص بیماری روانی احتمالی در زوجین

چگونگی حل اختلافات زناشویی

چگونگی حل اختلافات زناشویی توسط روانشناس به سبک و شیوه او در کار کردن بستگی دارد و هر مشاور ممکن است روش خود را برای حل مشکلات زناشویی داشته باشد. برای اینکه بیشتر با چگونگی حل اختلافات زناشویی توسط روانشناس آشنا شویم به این موارد دقت کنید:

  • برخی روانشناسان از تشکیل جلسه سه نفره و گفته شدن مشکلات زن و شوهر به صورت رو در رو استفاده میکنند.
  • برخی روانشناسان زن و مرد را به صورت جداگانه ویزیت میکند.
  • بعضی از روانشناسان که دیدگاه زیستی به مسائل دارند مراجعان خود را از زاویه پزشکی نیز مورد بررسی قرار میدهند و تاثیر بیماری ها و مشکلات روان تنی را در مرجعان خود مورد واکاوی قرار میدهند.

اختلافات

روانشناسی مشکلات زناشویی چه کمکی به زوجین میکند؟

روانشناسی مشکلات زناشویی علاوه بر حل مشکلات موجود بین زن و شوهر در پیشگیری از بروز تنش در رابطه نیز برای زنان و مردان برنامه های زیادی دارد. در اینجا به چند نکته برای پیشگیری از بروز اختلافات زناشویی اشاره میکنیم:

  • در روانشناسی مشکلات زناشویی دائم تاکید میشود که زوجین وقت مناسب را برای حرف زدن انتخاب کنند تا نتیجه دلخواه حاصل شود.
  • زوجین حتما باید اهمیت برطرف شدن نیاز جنسی و تاثیر آن بر کیفیت رابطه زناشویی را درک کنند.
  • رازداری از جمله مواردی است که در همه شیوه های روانشناسی زناشویی به عنوان تحکیم کننده رابطه از آن یاد میشود.

بهترین نکات برای مدیریت اختلافات در زندگی زناشویی کدام است ؟

مدیریت اختلافات در زندگی زناشویی بسته به نکاتی میباشد که زوجین ملزم به رعایت آنان هستند. برخی از اعمالی که در مدیریت اختلافات در زندگی زناشویی کارآمد هستند عبارتند از:

  • هیچ زوجی پیدا نمی شود که کاملا به هم شبیه باشند. زوجین باید تلاش کنند که بیشتر روی نقاط اشتراکشان تمرکز کنند تا نقاط اختلاف.
  • زن و مرد نباید در حضور جمع اختلافات خود را مطرح کنند. این کار معمولا عواقب خوبی را به دنبال ندارد.
  • برای مدیریت بهتر زندگی به زوجین اللخصوص زوجین کم تجربه تر پیشنهاد میشود که از مشاور کمک بگیرند.

اختلافات خانوادگی و طلاق چه ارتباطی باهم دارند؟

اختلافات خانوادگی و طلاق رابطه تنگاتنگی با یکدیگر دارند. شاید در نگاه اول اختلافات خانوادگی و طلاق از هم فاصله داشته باشند ولی حقیقت چیز دیگری است. به وجود آمدن اختلاف بین زن و مرد یک امر طبیعی است ولی زوجین حتما باید بدانند که نباید بخاطر آرام شدن شرایط در لحظه موضوعات بین خود و همسرشان حل نشده باقی بماند. وقتی اختلافات بین زن و شوهر نادیده گرفته میشود و آنها به اسم مدیریت زندگی دائم مشکلات را نادیده میگیرند، کم کم پای بی میلی به همسر، دروغ ، خیانت و خیلی از آسیب ها به زندگی زوجین باز میشود که زمینه را برای جدایی و طلاق فراهم میکند. اختلافات خانوادگی و طلاق و رابطه بین آنها را زوجینی بهتر درک میکنند که به دلیل عدم رعایت موارد ذکر شده متحمل آسیب های زیادی شده اند.

دیدگاه روانشناسی در مورد حل اختلافات زناشویی چیست؟

در زندگی مشترک زمان های زیادی وجود داره که دو طرف دچار اختلاف و دعوا میشوند البته بخشی از این دعواها طبیعی هست چرا که دو نفر که کاملا با هم‌ متفاوت هستند. وقتی در کنار هم قرار میگیرند اختلاف نظر هاشون طبیعیه و حتی از قدیم گفته میشد که دعوا نمک زندگی هست.
اما آنچه مهم است اینه که ما چگونه دعوا و اختلاف را مدیریت کنیم تا به اصل رابطه آسیب نزند.
پس به جای اینکه به دنبال این باشید که در زندگیتون اختلاف وجود نداشته باشد که از محالات هست به دنبال این باشید که چگونه اختلافات رو حل کنید.

  • گام های اول و دوم در اختلافات زناشویی  کسب تفکر منطقی و همدلی برای ایجاد گفتگوی مناسب است.

در این مطلب میخواهیم به یک نکته اساسی که در حل اختلافات زناشویی مهم هست اشاره کنیم که متاسفانه عدم توجه به اون خیلی مشکلات را ایجاد خواهد کرد و باید حتما ان را رعایت کنیم. وقتی یک زن و مرد دچار اختلاف نظر میشوند یه رابطه ساده دو طرفه وجود داره که در اون نهایتا دو فرد وجود دارند که اختلاف نظر دارند و خیلی ساده با گفتگو میشه به حل اون پرداخت و حرفهای هم رو شنید و حتی اظهارنظر هم کرد و انرژیشون بر روی هم متمرکز میشود.

اما متاسفانه بسیاری از زوجین در هنگام مواجهه با اختلاف با همسرشون بلافاصله پای دیگران را وسط میکشند چه با این نیت که همسرشون رو محکوم کنند و چه با این نیت که از همسرشون حتی دفاع کنند.
مثلا یک خانم از مردش به خاطر رفتار نامناسب مادر ایشون شکایت میکنه و میگه ایشون فلان حرف رو بهم زده و اون آقا یا به مادرخانم زنگ میزنه که چرا دخترتون پشت سر مادر من داره حرف میزنه تا بخواد خانمش رو محکوم کنه یا به مادر خودش زنگ میزنه که چرا این کار رو با خانمم کردید و بخواد از خانمش دفاع کنه.
در بیشتر این موارد شما مشاهده خواهید کرد که بعد از این رفتار زندگی شما دچار مشکلات زیادی میشود وحتی اصل مساله فراموش میشود و حتی گاها تا مرز جدایی پیش میرود.

دلیل این اتفاقات این هست که با حضور افراد خواه از خانواده خودمان یا همسرمان اون رابطه ساده زن و شوهری که داشتیم دچار پیچیدگی میشود.

چرا که اگر در اون رابطه قبل فقط دو نفر بودند که با هم حرف میزدند و از خودشون دفاع میکردند حالا باید حرفهای یک یا چند نفر دیگه رو هم بشنوند و از خودشون دفاع کنند و این باعث میشود انرژی که صرف فقط همسرشون میشد را تقسیم کنند از طرفی با حضور افراد دیگر در این اختلاف هم زن و هم مرد سعی میکنند با اون فردی که وارد این رابطه شده برای دفاع از خودشون و برای مقابله با همسرش ائتلاف کنند و این خود باعث برهم خوردن تعادل در رابطه میشود.

از طرفی شخصی که وارد این رابطه شده نه آنچنان که باید زن و شوهر رو درک میکنه و هم نمیتونه بی طرفی خودش رو داشته باشه

چرا که بالاخره به یکی از زن و مرد وابستگی نسبی داره و درسته که در ابتدا ممکنه جوری رفتار کنه که بخواد بی طرف باشه ولی در ادامه حتما طرفداری خواهد کرد.

پس آنچه که ما میخواهیم بگوییم این است که تا آنجایی که امکان دارد ابتدا اختلافات را با گفتگو با یکدیگر حل کنیم و نگذاریم احساسات اولیه اختلاف ما را چنان هیجانی بکنه و باعث بشه خودمان زمینه دخالت دیگران را فراهم کنیم چراکه به قول قدیمی ها گرهی را که با دست باز میشه با دندان باز نمیکنند.
البته اگر دیدیم اختلاف خیلی شدیدتر داره میشه و دو نفر نمی توانند به نتیجه واحدی در حل اون برسند حتما با افرادی که صلاحیت مشاوره و گفتگو کردن دارند که این افراد میتوانند یک مشاوره متبحر و یا فردی فرهیخته از خانواده دوطرف باشند مساله رو مطرح کنیم.
پس گام سوم در اختلافات زناشویی پس از گامهای اول و دوم که تفکر منطقی و همدلی بود، جلوگیری از پیچیده شدن مساله باعدم ایجاد دخالت دیگران هست.

 زناشویی

سوالات متداول

آیا دخالت در زندگی زوجین توسط والدین مفید است؟

اگر کنترل زندگی را از دست زن و مرد  خارج کند و آنها تصمیم گیرنده های اصلی برای زندگی نباشد بسیار مضر است.

طلاق عاطفی یعنی چه؟

 طلاق عاطفی یعنی زن و شوهر به صورت قانونی و ظاهرا در زندگی مشترک به سر میبرند ولی به لحاظ عاطفی کششی به هم ندارند.

سه مورد از آسیب های خطرناک زندگی زناشویی چیست؟

خیانت ، تحقیر کردن یکدیگر، دوری زن و مرد از لحاظ عاطفی

هدف مرکز مشاوره و روانشناسی آویژه از ارائه اطلاعات لازم در زمینه مشکلات روانی، افزایش آگاهی شماست تا با توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره خانواده به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد. جهت کسب آموزش های بیشتر این مقاله لاتین را مطالعه کنید. منبع: (3 Ways to Resolve Conflict in Marriage )

https://www.borna.news/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%B1%D9%BE%D9%88%D8%B1%D8%AA%D8%A7%DA%98-162/1325234-%D9%88%D8%B8%DB%8C%D9%81%D9%87-%D8%A7%D8%B5%D9%84%DB%8C-%D9%85%D8%B4%D8%A7%D9%88%D8%B1-%D8%A7%D8%B2%D8%AF%D9%88%D8%A7%D8%AC-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D9%85%DB%8C%D8%B2%D8%A7%D9%86-%D9%85%D9%88%D9%81%D9%82%DB%8C%D8%AA-%D9%85%D8%B4%D8%A7%D9%88%D8%B1%D9%87-%D8%A7%D8%B2%D8%AF%D9%88%D8%A7%D8%AC-%DA%86%D9%82%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%D8%B3%D8%AA

https://psychology.avije.org/

 


:: بازدید از این مطلب : 252
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 28 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مریم هاشمی

مشاوره زناشویی تلفنی

چرا اخیرا مشاوره زناشویی تلفنی بیشتر مورد توجه همگان قرار گرفته است ؟ یکی از دغدغه های زوجهای جامعه ما اینست که آیا زناشویی مناسبی با همسر خود دارند یا خیر . گفتگو و صحبت در مورد زناشویی تا چندی پیش یک تابو بود . بیشتر زنان و مردان نگران هستند اگر بخواهند در مورد زناشویی بپرسند به بی حیایی متهم شوند . در حالیکه این حق هر زن و مزد است در مورد زناشویی بداند . زناشویی یکی از وظایف زن و مرد میباشد .اکنون با وجود اینکه افکار عمومی درمورد زناشویی روشن شده اما هنوز هم صحبت در باره آن باعث شرم میشود . مشاوره زناشویی تلفنی میتواند این شرم را کنار زده و باعث شود فرد به راحتی مشاوره نماید . از دیگر مزایای مشاوره زناشویی تلفنی اینست که بدون صرف اوقات حاشیه ای میتوان مشاوره نمود .

در شهرهای بزرگ برخی اوقات ترافیک سنگین مانع میشود تا برای مشاوره زناشویی به یکی از مراکز مراجعه کنیم . مشاوره زناشویی تلفنی بدون اصراف وقت مشاوره را برای ما راحت میکند .  سرمای زمستان و گرمای شدید تابستان نیز یکی دیگر از موانع مشاوره میباشد که مشاوره ازدواج تلفنی این امر را برای ما قابل دسترس مینماید . در مواردی که ما دریک شهر زندگی میکنیم ولی مرکز مشاوره مورد اعتماد ما در شهر دیگر است . بازهم مشاوره تلفنی کمک بزرگی به ما میکند . مشاوره زناشویی تلفنی راهی راحت ، قابل دسترس و محرمانه برای مشاوره همگان .

مشاوره زناشویی تلفنی و آنلاین

مشاوره زناشویی تلفنی و آنلاین در دنیای امروز اینترنت و دنیای نت حرف اول را میزند . با تمام محاسنی که برای مشاوره تلفنی عنوان میشود نواقصی نیز دارد . مشاوره زناشویی تلفنی و آنلاین این نقص را تا حدودی برطرف نموده است . زناشویی چون در ارتباط با تعامل همسر میباشد در برخی مواقع حضور همسر لازم است . زمانی میتوان گفت یک زناشویی کامل و خوب است که رضایت همسر جلب شده باشد .

مشاوره زناشویی تلفنی و آنلاین این امکان را میدهد که در یک مشاوره زناشویی زن ، مرد و مشاور هرسه با هم حضور داشته باشند . در مشاوره زناشویی تلفنی و آنلاین زن و مرد هر دو در حضور هم خواسته هایشان را بیان میکنند . ممکن است زن یا مرد در اثر شرم نتوانند حرفهایشان را به هم بزنند . ممکن است در اثر رودر بایستی این حرفها بیان نشود . و یا ترس از مورد قضاوت قرار گرفتن نتوانند خواسته هایشان  را به هم بگویند . دراین جلسه سه نفره مشاور با توجه به علم روانشناسی آنها را وادار به گفتن خواسته ها خواهد کرد . در این گفتگو مشکلی اگر هست رفع خواهد شد .

زناشویی امری حسی و هیجانی است  و حس و هیجان هر شخص با دیگری تفاوت دارد . حتی به جرات میتوان گفت حس و هیجان یک شخص در هر زمان متفاوت است . زناشویی مانند دارو نیست که برای سرما خوردگی یک نسخه پیچیده شود و برای پوست یک دارو . زناشویی کاملا به حس رضایت و تحریکات جنسی بستگی دارد .

مشاوره

مرکز مشاوره زناشویی تلفنی

مرکز مشاوره خانواده با توجه به اینکه هر یک از عوامل تجربه خاص خود را دارند سریع تر شما را یاری میکنند . مرکز مشاوره زناشویی تلفنی با داشتن روانشناسان ماهر و با تجربه میتواند همراه خوبی برای شما باشد . یک مرکز مشاوره زناشویی تلفنی با ترجمه مقالات مختلف با دنیا در ارتباط است . این مراکز از طریق اینترنت با جدیدترین علوم و دستیافته های علم روانشناسی و روانپزشکی به شما یاری میرسانند . مراکز مشاوره با  حس همنوعدوستی و انجام خدمات  بهتر تلاش میکنند تا رضایت مراجعین خود را جلب کنند . در هر شهر مراکز مشاوره وجود دارند . اهمیت این مراکز اکنون بر همه روشن شده است . فرهنگ مشاوره در میان مردم بخوبی جا افتاده است . هر مشکلی برای هر کسی بوجود می آید بی وقفه به یکی از این مراکز مراجعه میکنند .

بر خلاف چند دهه پیش که همه خود را کامل میدانستند و کمتر مشورت میکردند اکنون همه به مشاوره نمودن افتخار میکنند . یا امر خطیر مشاوره به گیس سپیدان و ریش سفیدان واگذار میشد حال آنکه همسران جوان نیاز داشتند به روز باشند . مهمتر از آن جانبداری هر بزرگتر از اقوام خویش و یکطرفه انجام میشد . اکنون با توجه به تعدد این مراکز کار جوانان آسانتر شده است .

مشاوره زناشویی تلفنی خانواده

مشاوره زناشویی تلفنی خانواده نه تنها برای زن و شوهر مفید است بلکه برای تمام اعضا خانواده نیز فایده دارد . در خانواده ای که زناشویی دزست انجام میشود تنش کمتر است . بی اعتنایی و بی حوصلگی جایگاهی ندارد . ذهن پدر و مادر خانواده درگیر نیست .  زناشویی و رابطه جنسی ده درصد زندگی است  اما نبود آن  تمام زندگی را تحت الشعاع قرار دهد . مرد یا زن تنها رابطه خصوصی که در خانواده دارند رابطه جنسی است . عشق به فرزند ، عشق به پدر و مادر و خانواده یک رابطه خاص نیست که مختص زن و شوهر باشد . رابطه ای که خاص همسر است فقط زناشویی است . زن ومردی احساس تعلق میکنند که این رابطه بینشان محکم و درست انجام شود .

مشاوره زناشویی تلفنی خانواده مختص کسانی است که میخواهند رابطه آنها با همسرشان خاص و مختص باشد . اگر این رابطه درست انجام نشود احساس امنیت جنسی تبدیل به حس سرکوب جنسی میشود . نتیجه این تبادل رخوت ، بی حوصلگی ، سرخوردگی عاطفی و احساس پوچی خواهد بود . در تحقیقات میدانی دیده شده که همسرانی میگویند زن من یا شوهر من نیاز ندارد . این گفته حکایت از ناتوانی شما در تحریک درست همسرتان دارد . اگر تحریک بخوبی انجام نشود زن یا مرد احساس سرخوردگی میکنند . کم کم این رابطه کمرنگ و حتی نابود میشود .

 

روانشناسی

مشاوره زناشویی و خانواده تلفنی

مشاوره زناشویی و خانواده تلفنی برای اینست که ما بتوانیم بخوبی زمینه داشتن یک رابطه زناشویی خوب را فراهم کنیم . فقط به مرحله اسکاسم رسیدن نمیتواند رابطه خوبی باشد . تحریک جنسی باید زمینه خوبی داشته باشد . علاوه بر تحریک ارگانیسم جنسی باید تحریک حسی نیز انجام شود . زن یا مردی که نتواند برای همسرش حس خوبی ایجاد کند نیاز به مشاوره و درمان دارد . مرد یا زن ابتدا از معاشرت با همسرش باید لذت ببرد . آنها باید بتوانند از در کنار هم بودن حظ ببرند . رابطه زناشویی فقط به همبستر شدن نیست . یک عشق و لذت میتواند در سر میز غذا شکل بگیرد . با یک نگاه دوستانه و یا کلام عاشقانه . زمینه زناشویی حتی میتواند با برطرف کردن نیاز مالی همسر آغاز شود . وقتی که زن یا مرد در کنار همسرش احساس امنیت مالی  میکند تحریک میشود .

وقتی شما با نوشتن یک شعر ، مقاله ، کشیدن یک نقاشی نشان میدهید متمایز هستید . شاید تا کنون هیچکس به شما نگفته باشد که شما حتی وقتی یک لباس میخرید که همسرتان لذت ببرد در واقع اورا تحریک کرده اید . شما با شناخت علایق همسرتان و عمل به آنها میتوانید زمینه همبستری خوبی را فراهم کنید . مشاوره زناشویی و خانواده تلفنی ارتباط زناشویی و خانواده را برای شما روشن میکند .

تلفنی

مشاوره و خانواده

مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی زمانی اهمیتش مشخص میشود که شما تمام وظایف خود را انجام میدهید اما باز هم خانواده رضایتمندی ندارید . شما بیش از اندازه تلاش میکنید اما همیشه کسی هست که نگران و ناراحت باشد . شما به زعم خود کامل هستید اما یک گوشه کار میلنگد . پیشنهاد میشود حتما  مشاوره خانواده انجام دهید . همسر راضی است اما پسر شما دلخور میباشد و مدام غرغر میکند . شاید آنقدر که به رضایت همسرتان اهمیت میدهید با فرزندتان دمخور نمیشوید . یا برعکس فرزندان همه شادند اما همسرشما نه . مشاوره زناشویی و زندگی مشترک ایراد کارتان را به شما خواهد گفت.

 

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره خانواده در غرب تهران  آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره تلفنی زناشویی و زندگی مشترک به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد 

منبع: 9 Best Couples Counseling Techniques and Why You ...

 


:: بازدید از این مطلب : 199
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 28 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مریم هاشمی

اگر در یک رابطه جدی هستید و یا مدتی از ازدواجتان گذشته است، حتما به این نکته پی برده اید که چیزی به نام یک مشارکت بی نقص و عیب وجود ندارد. چرا که همه ی افراد مرتکب اشتباه میشوند و هیچکس کامل نیست. ممکن است اتفاقات کوچک و بزرگی باعث به وجود آمدن دلخوری و ناراحتی بین شما و همسرتان شود مثل فراموش کردن سالگرد ازدواج یا روز تولد همسر، توهین به همسر و.... اما بدانید هر اشتباهی که انجام داده اید، دانستن اینکه چگونه از همسر خود دلجویی کنید اولین قدم برای ترمیم رابطه است. با توجه به اهمیت این موضوع در ادامه سعی میکنیم راه های عذرخواهی از همسر، عبارات مناسب برای ابراز ناراحتی و دلجویی.... را بیان کنیم.

بدیهی است که برخی اشتباهات بزرگ مثل خیانت و سواستفاده روحی و جنسی و... به راحتی قابل بخشش نیستند و نیاز به همفکری مشاوره ازدواج دارد. اما برای موارد دیگر که ناخواسته همسرتان را ناراحت کرده اید باید با مهربانی و متفکرانه اقدام کنید.

به یاد داشته باشید که معذرت خواهی از همسر تنها گفتن کلمه ببخشید یا متاسفم نیست. کارهای زیادی وجود دارد که میتوانید برای طلب بخشش انجام دهید، از برعهده گرفتن مسئولیت اشتباهتان گرفته تا عذرخواهی صادقانه و... با توجه به شرایط و شدت ناراحتی همسرتان باید به دنبال راه حل مناسب باشید.

[caption id="attachment_8835" align="aligncenter" width="650"]چگونه یک عذرخواهی صمیمانه انجام دهیم؟ راه و چاه عذرخواهی موثر از همسر[/caption]

چگونه یک عذرخواهی صمیمانه انجام دهیم؟

برای اینکه ابراز پشیمانی خود را به همسرتان نشان دهید و او به صداقت شما پی ببرد بهتر است نکات زیر را در نظر بگیرید:

1. از به کاربردن کلمه "اما" در متن عذرخواهی جلوگیری کنید. چرا که کلمه "اما" بعد از هر عبارتی قرارگیرد، آن عبارت خودبخود معنای واقعی خود را از دست میدهد. مثلا اگر بگویید عزیزم من متاسفم اما.... صداقت شما زیر سوال میبرد.

2. بخشش را حق مسلم خود ندانید. همسرتان حق دارد بخاطر اشتباه شما ناراحت باشد پس به او زمان کافی بدهید.

3. از همسرتان بخواهید شما را ببخشد اما او را تحت فشار قرار ندهید.

4. مسئولیت اشتباهتان را بر عهده بگیرید و همسرتان را به خاطر رفتار خود سرزنش نکنید. به او نگویید که مرا عصبانی کردی و مجبور به انجام این کار شدم، یا تقصیر تو بود که من از کوره در رفتم و...

5. از صبر و شکیبایی شریک زندگیتان تشکر کنید.

6. کلمات و عبارات نرم و ملایم به کار ببرید؛ اما زیاده روی نکنید تا ابراز پشیمانی شما واقعی و از ته دل باشد.

7. برای معذرت خواهی از همسرتان یک یادداشت عاشقانه برایش بنویسید و ناراحتی و تاسف خود را بروز دهید. به یاد داشته باشید که نوشتن یک یادداشت دست نویس موثر تر از ارسال پیام یا ایمیل است.

8. اگر احساس کردید که بابت کاری باید از همسرتان عذرخواهی کنید اما او در دسترس نیست، پیام صوتی بهتر از پیام متنی است.

9. در زمان عذرخواهی از همسر عباراتی همچون" اگر ناراحت شدی" " اگر کار اشتباهی کردم" و عبارات از این دست استفاده نکنید. چرا که استفاده از این عبارات به معنای جدی نگرفتن احساسات همسرتان است.

[caption id="attachment_8836" align="aligncenter" width="650"]متن عذرخواهی چگونه باشد؟ معذرت خواهی از همسر[/caption]

متن عذرخواهی چگونه باشد؟

ممکن است برای معذرت خواهی از همسر چه به شکل حضوری و چهره به چهره، چه با ارسال یک پیام صوتی یا متنی، به کمک نیاز داشته باشید. قبل از هر چیز فراموش نکنید که افکار و احساسات خود را به بهترین شکل به همسرتان نشان دهید تا از ناراحتی و تاسف شما مطلع شود. در اینجا به عنوان مثال برخی عبارات مفید برای عذرخواهی از همسر را بیان میکنیم:

  • عزیزم من برای همه کارهایی که به تو قول داده بودم و انجام ندادم معذرت میخواهم. من باید زمانیکه به من نیاز داشتی در کنارت میماندم. امیدوارم مرا ببخشی.
  • من عمیقا متاسفم که تو را آزار دادم درحالیکه چنین قصدی نداشتم.
  • همسر عزیزم من میدانم این کلمات به تنهایی نمیتوانند اوضاع را درست کنند. اما میخواهم بدانی که چقدر از کارم پشیمان هستم و هر کاری بتوانم برای جبران اشتباهم انجام میدهم.
  • عزیزم من توقع ندارم من را ببخشی اما بسیار متاسفم.
  • من عمیقا از اینکه این اتفاق مهم را فراموش کردم ناراحتم، تو میدانی که من آرزو دارم تمام لحظات مهم زندگیمان را با تو شریک شوم.

نکته ی مهمی که در متن دلجویی باید در نظر داشته باشید این است که هرگز عذرخواهی از شوهر یا خانم خود را با بهانه آوردن خراب نکنید. به جای این کار از عبارات کاربردی زیر استفاده کنید:

  • عزیزم میخواهم به تو بگویم که چقدر متاسفم. الان میدانم که اشتباه کرده ام و در حقت بی انصافی کردم. لطفا عذرخواهی مرا بپذیر و مرا ببخش.
  • عزیزم میتوانم دردی را که برایت به وجود آورده ام در چشمانت ببینم، کاش راهی برای جبران اشتباهاتم وجود داشته باشد.
  • عزیزم من به خاطر داشتن تو احساس خوشبختی میکنم، امیدوارم بتوانی رفتار مرا ببخشی.

[caption id="attachment_8837" align="aligncenter" width="650"]مراحل عذرخواهی از همسر چطور از شوهرم عذرخواهی کنم[/caption]

مراحل عذرخواهی از همسر

1. به اشتباه خود اعتراف کنید

اولین قدم برای عذرخواهی صادقانه، اعتراف به اشتباه است. پذیرفتن اشتباهات، مسئولیت پذیری در قبال آنها و یادگیری از آنها نه تنها باعث میشود، عذرخواهی شما واقعی و قلبی باشد، بلکه به طور کلی شما را به همسر بهتری تبدیل خواهد کرد.

2. بپذیرید که همسرتان را آزار داده اید

در این مرحله شما باید بپذیرید که باعث ناراحتی و دلخوری همسرتان شده اید. پس از عباراتی که برای بهانه آوردن و طفره رفتن است، استفاده نکنید.  مثل "متاسفم اما" ، "میدانم ناراحتی فقط" و... در عوض به همسرتان بگویید به خاطر احساس بدی که برایت به وجود آوردم متاسفم.

3. پشیمانی خود را به همسرتان نشان دهید

برای نشان دادن پشیمانی و ناراحتی خود به همسرتان سعی کنید در متن سخنانتان از کلمه ی "من" استفاده کنید. مثلا بگویید من بسیار پشیمانم و میخواهم جبران کنم. این کار شما نشان میدهد که قلبا اشتباه خود را پذیرفته اید.

4. از همسرتان طلب بخشش کنید

به یاد داشته باشید وقتی از همسرتان میخواهید شما را ببخشد باید منتظر بدترین جواب ها هم باشید. زیرا ممکن است همسرتان هنوز آمادگی لازم را برای بخشیدن شما ندارد. شما نمیتوانید توقع داشته باشید همسرتان فورا شما را ببخشد. بنابراین اگر همسرتان گفت هنوز نمیتواند اشتباه شما را ببخشد ناراحت نشوید و به او بگویید که درک میکنید.

5. به همسرتان وقت بیشتری دهید

این مرحله همراه با مرحله بالا است. در واقع وقتی همسرتان آمادگی لازم برای پذیرش معذرت خواهی شما را ندارد، باید به او وقت بیشتری بدهید. بسته به درجه لغزش شما ممکن است کمی طول بکشد که همسرتان شما را ببخشد. اشکالی ندارد باز هم تاسف و ناراحتی خود را بروز دهید و صبر کنید.

6. خودتان را ببخشید

یک مرحله مهم برای دلجویی از شریک زندگی این است که خودتان را ببخشید. بپذیرید که گاهی ممکن است اشتباه کنید و بیش از حد خودتان را سرزنش نکنید.

7. متعهد شوید که دیگر اشتباهتان را تکرار نمیکنید

بعضی افراد تصور میکنند که تنها عذرخواهی کردن کافی است. این در حالی است که موضوع مهم تر، تکرار نکردن اشتباهات است. به یاد داشته باشید اگر مرتبا همان اشتباهات را انجام دهید، حتی بهترین عذرخواهی هم تاثیر چندانی نخواهد داشت.

[caption id="attachment_8838" align="aligncenter" width="650"]هدیه دادن راهی مناسب برای معذرت خواهی نحوه عذرخواهی از همسر[/caption]

هدیه دادن راهی مناسب برای معذرت خواهی

علاوه بر ابراز تاسف به شکل گفتاری یا نوشتاری، یکی از بهترین راه ها برای عذرخواهی هدیه دادن است.  هدیه میتواند یک نشانه از عشق و توجه شما به همسر، دوست دختر یا دوست پسرتان باشد، که برای جبران اشتباه راه حل خوبی است.

مثلا برای معذرت خواهی از دوست دختر هدیه ی ساده ای مثل یک بلیط استخر، دسته گلی زیبا، یک کاردستی خلاقانه و... بدون در نظر گرفتن قیمت و ارزش مادی، میتواند بسیار کمک کننده باشد. معذرت خواهی از دوست پسر یا شوهر نیز میتواند با یک هدیه ساده راحت تر شود. مثلا میتوانید او را به دیدن یک فیلم دو نفره دعوت کنید، یا یک کیک یا غذای لذیذ برایش بپزید. همین هدیه های کوچک میتواند لبخند را روی لبان پارتنر شما بیاورد و مقدمه ای برای آشتی و بخشش باشد.

البته به یاد داشته باشید که هدیه دادن میتواند عذرخواهی شما را تکمیل کند اما نمیتواند جایگزین آن شود. در واقع هدیه دادن ممکن است دردی را که برای همسرتان به وجود آورده اید کمتر کند، اما نباید در ازای هدیه، انتظار بخشش فوری داشته باشید.

[caption id="attachment_8839" align="aligncenter" width="650"]زمان مناسب برای عذرخواهی از شریک زندگی چگونگی عذرخواهی از همسر[/caption]

زمان مناسب برای عذرخواهی از شریک زندگی

به طور طبیعی ممکن است شریک زندگی شما به مدتی برای فکر کردن و آرام شدن احتیاج داشته باشد. اما معمولا بهتر است زودتر عذرخواهی کنید. اگر چه گاهی انتظار نتایج بسیار خوبی دارد. زیرا اگر عصبانیت اولیه همسرتان فروکش کند، احتمال بخشیده شدن بیشتر میشود. اما به یاد داشته باشید که اگر بعد از فروکش کردن عصبانیت نیز برای عذرخواهی پیش قدم نشوید، ممکن است دوباره همه آن ناراحتی ها به وجود بیاید و چرخه نا امیدی و عصبانیت را طولانی تر کند. پس با توجه به روحیات همسرتان در بهترین زمان برای عذرخواهی و طلب بخشش پیش قدم شوید.

[caption id="attachment_8840" align="aligncenter" width="650"]در برخی شرایط مجبور به معذرت خواهی نیستید شیوه عذرخواهی از همسر[/caption]

 در برخی شرایط مجبور به معذرت خواهی نیستید :

  • برای انجام سرگرمی هایتان نباید از همسرتان عذرخواهی کنید زیرا یک رابطه سالم زمانی شکل میگیرد که همسر شما از احساسات شما حمایت میکند. لذا مجبور نیستید برای انجام کاری که باعث خوشحالیتان میشود از همسرتان عذرخواهی کنید.
  • عقاید و نظرات: لازم نیست که همسرتان در همه چیز با شما موافق باشد اما لازم است که به عقاید شما احترام بگذارد. لذا مجبور نیستید به خاطر عقایدتان شرمنده باشید.
  • اشتباهات پیش پا افتاده: لازم نیست برای اشتباهات ساده ای که به کسی آسیب نمیرساند، معذرت خواهی کنید.

در نهایت باید بگوییم که معذرت خواهی، پذیرفتن اشتباهات و ابراز تاسف و ناراحتی از انجام دادن آنها، برای ثبات یک زندگی مشترک الزامی است. علاوه بر این عذر خواهی به موقع، بهترین راهی است برای اینکه هرگز کینه ای در دوران زندگی زناشویی ماندگار نباشد.

[caption id="attachment_8841" align="aligncenter" width="650"]همسرم قبول نمی کند که اشتباه کرده چگونه از همسرم عذرخواهی کنم[/caption]

هدف مرکز مشاوره و روانشناسی آویژه از ارائه اطلاعات لازم در زمینه مشکلات روانی، افزایش آگاهی شماست تا با توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه بهترین مشاوره خانواده  به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد. جهت کسب آموزش های بیشتر این مقاله لاتین را مطالعه کنید. منبع: (The Best Way to Properly Apologize to Your Spouse - ...)

 



:: بازدید از این مطلب : 246
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مریم هاشمی

آداب زندگی زناشویی را میتوان مجموعه ای از احساسات ، کنش و واکنش ها ، برخورد ها و رفتار ها دانست . آداب زندگی زناشویی گستره بزرگی از نکات ریز و درشت اخلاقی است و نمیتوان آن را به سادگی و در چند ستر بیان کرد چرا که آداب زندگی زناشویی در هر مرحله تفاوت هایی با مرحله دیگر دارد . بهترین مشاوره خانواده می تواند به شما در زمینه فراگیری آداب زناشویی و مهارت های زندگی مشترک کمک نماید.

از آنجا که از زمان عقد به بعد پسر و دختر رسما زن و شوهر شناخته میشوند پس میتوان گفت آداب زندگی زناشویی میتواند به چند مرحله تقسیم شود .

  • آداب زندگی زناشویی در دوران عقد .
  • آداب زندگی زناشویی در اوایل شروع زندگی مشترک
  • آداب زندگی زناشویی در ادامه زندگی مشترک .

اما چون در اینجا هدف بیان نکاتی در مورد آداب زندگی زناشویی پس از شروع زندگی مشترک است از بحث درمورد دوران عقد پرهیز خواهیم کرد . اما چه کسی قرار است این باید ها و نباید های آداب زندگی زناشویی را برای ما تعیین کند ؟ آیا این نکات واقعا میتواند زندگی مشترک ما را به سمت تعالی سوق دهد ؟ و پرسشی بزرگ تر . . .آیا آداب زندگی زناشویی تشریح شده در این مطلب در مورد تمام زوجین صدق میکند و میتوان آن را به هر رابطه زناشویی تعمیم داد ؟ احتمالا این ها سوالاتی هستند که شمای خواننده با خود مرور خواهید کرد . در جواب باید گفت که قرار نیست هیچ کلمه ای گفته شود که از نظر روانشناسی قابل قبول نباشد . مطالبی که با شرکت در جلسات مشاوره خانواده و زندگی مشترک با کمی پس و پیش آنها را خواهید شنید .

آداب زندگی زناشویی در خانواده,آداب زندگی زناشویی برای مردان,

بهبود کیفیت زندگی زناشویی

با اندکی تامل به این نتیجه خواهید رسید هدف از ارائه این مطالب چیزی به غیر از کمک به بهبود کیفیت زندگی زناشویی شما نیست و آنقدر به زبان ساده بیان میشوند که خواننده  بتواند به راحتی درک و تحلیل کند و آن را با واقعیت زندگی خود تطبیق دهد پس جای نگرانی باقی نمی ماند . اما در جواب سوال آخر ، باید صادقانه اقرار کرد که هیچ فرد ،  هیچ زوج و هیچ زندگی مشترکی صد در صد مشابه دیگری نیست و به طبع نمیتوان گفت که مشکلات ، نوع اختلافات و مسائل پیش آمده در یک رابطه شبیه به دیگری است پس راه حل ثابتی را نمیتوان ارائه داد که در چندین زندگی مشترک نتیجه ثابتی را از خود نشان دهد . آداب زندگی زناشوی نیز به همین منوال است .

چرا که حتی در مورد یک مشکل خاص مانند شکاک بودن ، چون نوع رابطه زوجین با هم فرق دارد پس نحوه برخورد با این مسئله هم متفاوت است . اما در اینجا سعی شده از نکات پایه ای حرف به میان آورده شود که رمزهای صندوقچه خوشبختی است و به آداب زندگی زناشویی کمک میکند . مطمئن باشید همه شما در گوشه ای از خانه خود صندوقچه خوشبختی را دارید . هیچ کس از آن محروم نیست اما چیزی که لازم است کلید آن است . پس در کنار هم سعی میکنیم قدم به قدم با کمک رمز ها ، کلید خوشبختی و آداب زندگی زناشویی و خود را پیدا کنیم  .

آداب زندگی زناشویی موفق

آداب زندگی زناشویی موفق آنقدر گسترده و دارای نکات ریز است که با وجود کتاب های بسیاری که در این زمینه تالیف شده باز هم نمیتوان ادعا کرد هرآنچه که لازم است به رشته تحریر درآمده است . در این بخش سعی بر آن است که حداقل مواردی که در آداب زندگی زناشویی موفق عمومیت و اهمیت بیشتری را دارند به زبانی ساده بیان کنیم . اما بهترین راهکار برای کسب مهارت های لازم  زندگی مشترک این است که با مراجعه به مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی از هر اختلال نامطلوبی در روند زندگی خود پیش گیری کنیم و یا حداقل با شرکت در جلسات مشاوره زناشویی بهترین و کارآمد ترین راه حل را برای حل مشکلات خود انتخاب کنیم .

برخی از آداب زندگی زناشویی موفق بین زن و مرد مشترک است و هردو طرف باید در جهت رعایت آن احساس مسئولیت کنند و برخی دیگر از آداب زندگی زناشویی موفق به طور خاص به زن یا مرد مرتبط میشود . به طور کل به آن دسته از برخورد ها ، واکنش ها ، انتظارات ، رفتار ها و حتی قسمتی از زبان بدن که در یک رابطه زناشویی باید رعایت شود تا به کیفیت مطلوبی از رابطه زناشویی برسیم آداب زندگی زناشویی موفق گفته میشود . رفتار هایی مانند احترام متقابل ، درک متقابل ، پذیرش مسئولیت های زندگی مشترک و تعهد به تاهل در آداب زندگی زناشویی موفق بسیار اهمیت دارد . اولویت قرار دادن خانه و خانواده و بسیاری از موارد دیگر از آن دسته از اصولی است که بین زن و مرد مشترک است و جزء ارکان آداب زندگی زناشویی موفق میباشند .

آداب زندگی زناشویی برای زنان,آداب زندگی زناشویی,

مفهوم و چیستی زندگی مشترک

قبل از هر چیزی باید برای ما مفهوم و چیستی زندگی مشترک روشن شود . بسیاری از ما شاید سالها باشد قدم در زندگی مشترک گذاشته ایم اما هنوز الفبای آن را یاد نگرفته و با نگاه و فکری بسته در آن قدم برمیداریم . شاید هنوز سقفی باشد و ما زیر آن به اسم خانواده در کنار هم باشیم . شاید هیچ گاه صدای جر و بحث ما و دعواهایمان همسایه ها را کنج کاو نکرده باشد . . . اما آیا هنوز در زندگیمان هیجان مثبتی وجود دارد ؟ هنوز هم تلاش میکنیم که در چشم همسر خود ایده آل باشیم ؟

هنوز دور شدن از هم به مدت چند روز مارا کلافه میکند ؟ هنوز هم با شوق در رابطه با چیزی با هم صحبت میکنیم ؟ بله شاید به ظاهر زندگی ما آرام و عادی باشد اما نباید فراموش کنیم که همین ریتم یکنواخت و روزمره شدن زندگی و همین عادی شدن ها خود به دلیل شکاف احساسی است که بین ما و همسرمان افتاده . گاهی شاید یک اختلاف کوچک نشان دهنده این باشد که زندگی ما هنوز نبض دارد . هنوز چیزی در آن پیدا میشود که ما را مجبور به واکنش نسب به هم میکند . اینجا شناخت آداب زندگی زناشویی موفق ضرورت میابد . پس طلاق عاطفی را آرامش زندگی تلقی نکنید . اینجا است که آداب زندگی زناشویی موفق به کمک شما می آید و زندگیتان را بار دیگر احیا میکند . گاهی به زندگی خود یک نیشگون بزنید ببینید زنده است یا نه .

آداب زندگی زناشویی در خانواده

آداب زندگی زناشویی در خانواده را شاید باید به عنوان یک کتاب حیاتی در دبیرستان یا دانشگاه به ما آموزش میدادند . شاید اگر به آداب زندگی زناشویی در خانواده به قدر جبر و احتمال و زندگی آغازیان اهمیت داده میشد اکنون شاهد آمار سر سام آور طلاق و داستان های ناامید کننده از خیانت ها و جدایی ها نبودیم . اما اکنون وقت آن رسیده در قالب انسان های متمدن نگاهی کارشناسانه تر و عمیق تر به حقیقت زندگی مشترک خود داشته باشیم . آداب زندگی زناشویی در خانواده امر ضروری است .

معنی گوش دادن

آیا تا به حال به همسر خود گوش داده اید ؟ حتما میگویید مسلماً ما هر روز این کار میکنیم ! اما آیا معنی گوش دادن را برای خود توضیح داده اید ؟ اشتباه نکنید هنگامی که پیش روی همسر خود هستید و او در حال صحبت است اگر در ذهن خود مشغول مرور حرف هایی هستید که قرار است در پاسخ به او بگویید . اگر در حال تلاش برای خواندن ذهن او هستید . اگر میخواهید منظور پنهان شده در پس کلام او را پیدا کنید و توجهی به وضوح حرف های او ندارید اگر فقط میخواهید  هدف او از این مکالمه را بفهمید تا در مقابل هدف او واکنش مناسب نشان دهید اگر برای جر و بحث فقط گوش میدهید اگر فقط به قسمت هایی از حرف های همسرتان که دلخواه شماست گوش میدهید یا فقط منتظرید که حرف هایش تمام شود که دلسوزی و نصیحت بکنید ....

باید بدانید که در واقع شما اصلا به او گوش نداده اید و آداب زندگی زناشویی در خانواده را رعایت نکرده اید . چرا که گوش دادن زمانی معنا پیدا میکند که هدف شما درک کردن و لذت از هم کلامی و در نهایت کمک کردن باشد . ریشه بسیاری از مشکلات زناشویی عدم گوش دادن صحیح است . اگر قرار باشد که به همسر خود آنگونه که باید گوش ندهید هرگز نمیتوانید منظور واقعی و نیاز همسرتان را بفهمید و این امر به مرور باعث میشود همسرتان رغبتش را برای حرف زدن باشما از دست بدهد و باعث دور تر شدن هرچه بیشتر شما از هم و بروز مشکلات حاد تر میشود . در نتیجه یادگیری آداب زندگی زناشویی در خانواده مهم است .

آداب زندگی زناشویی برای مردان, آداب زندگی زناشویی برای زنان,

همسرتان روی چه چیزهایی حساس است ؟

پس اولین قدمی که برای بهبود رابطه و آداب زندگی زناشویی خود نیاز است که بردارید یاد گرفتن گوش دادن است . چرا که انسان ها بیشتر از هرچیزی با کلام ارتباط برقرار میکنند و اگر راه بر کلام بسته شود بی راهه هایی خود را نشان میدهند که فقط شما را سردرگم میکنند . اکنون وقت آن رسیده که راه نفوذی خود را پیدا کنید . سعی کنید قطعات پازل را کنار هم بچینید ، همسرتان روی چه چیزهایی حساس است ؟ چه چیزهایی او را عصبانی میکند ؟ چه چیزهایی باعث میشود او نرمش بیشتری نشان دهد ؟ نقطه ضعف و نقطه قوت او چه چیز هایی هستند ؟ چه چیزی او و عواطف او را تحت تاثیر قرار میدهد ؟ و . . .

حال که پازل شخصیتی همسرتان را کامل کردید وقت آن رسیده که راه نفوذ به قلب و ذهن همرستان را پیدا کنید . اشتباه نکنید قرار نیست شما همسرتان را فریب دهید شما فقط قرار است با شناخت ابعاد مختلف شخصیتی او بهترین راه را برای بیان نیازها ،عواطف و خواسته های خود پیدا کنید . راهی که در کوتاه ترین زمان و در کمال مسالمت شما را به هدف برساند .یادگیری آداب زندگی زناشویی در خانواده اینجا راهگشاست.

چشمتان را باز کنید !

میدانید شما کی و کجا نه تنها همسرتان بلکه خودتان را نیز زیر سوال میبرید ؟ زمانی که شریک زندگی خود را با خمیر مجسمه اشتباه میگیرد درست همان جا است که دارید همه چیز را خراب میکنید . چشمتان را باز کنید ! مقابل شما کسی است که شما او را یک روز برای تمام عمر انتخاب کرده اید کسی که شاید سختی های بسیاری را تحمل کردید که زندگی مشترک را با او تجربه کنید کسی که قرار است پدر یا مادر فرزندانتان باشد ! پس اگر او دوست دار خانواده است و مشکل اخلاقی حادی ندارد و فرد ناهنجاری در جامعه نیست .

دست بردارید از تلاش های نافرجام که او را صد در صد شبیه چیزی که میخواهید بکنید . این نکته مهمی در آداب زندگی زناشویی در خانواده است .همسر شما دارای کاراکتر منحصر به فرد خود است که از نحوه لباس پوشیدن تا آداب معاشرت و سرگرمی های مورد علاقه و چیز های دیگر را شامل میشود . اگر او را آنگونه که هست دوست نداشته باشید هم هستی او را زیر سوال برده اید هم انتخاب خود را . پس اگر همسرتان فردی نرمال است او را همانطور که هست بپذیرید .

آداب زندگی زناشویی,آداب زندگی زناشویی موفق,

همسرتان را نادیده نگیرید

خانم x ، آقای y . . . منصف باشید . . . نسبت به همرستان منصف باشید . خانم خانه منصف باشید همسرتان تمام طول روز برای رفاه شما در تکاپو است پس او را از نظر مالی مقایسه نکنید . منصف باشید که او مدت ها است با دوستانش به فوتبال نرفته تا وقت آزادش را کنار شما باشد . منصف باشید که با تمام خستگی های محل کار با فرزندتان بازی میکند و در کنار شما وقت میگذراند . آقای خانه منصف باشید که همسرتان تمام تلاشش را میکند که فرزندتان را به بهترین نحو تربیت کند . که با تمام خستگی اش از مسئولیت های ریز و درشت خانه با لبخند از شما استقبال و پذیرایی میکند. که با اینکه وظیفه ای ندارد پا به پای شما برای پیشرفت مالی زندگیتان تلاش میکند . بله تلاش های همسرتان را نادیده نگیرید بی ارزش نشمارید .

این ها داشته هایی هستند که اگه جزء نداشته ها شوند تازه به ارزش آنها پی میبرید . شناخت آداب زندگی زناشویی در خانواده دشوار نیست . مورد بعد این است که هرگز نباید شریک زندگی خود را با دیگری مقایسه کنید . شما هرگز در زندگی دیگران زندگی نکرده اید و فقط ظاهر آن را دیده اید . مشخص است که قرار نیست آدم ها در زندگی زناشویی همانی باشند که در برخورد با شما به عنوان یک دوست یا همکار هستند پس دست از مقایسه همسر خود با دیگران بردارید این کار باعث میشود او سرخورده و بی اعتماد به نفس شود . همچین روز به روز در چشم شما کمتر از ایده آل هیتان فاصله بگیرد .  پس دست از مقایسه بردارید و باور کنید که هیچ کس با ارزش تر از همسرتان نیست . شما حتما باید به آداب زندگی زناشویی در خانواده اهمیت دهید .

آداب زندگی زناشویی در خانواده,آداب زندگی زناشویی برای مردان,

آداب زندگی زناشویی برای مردان

آداب زندگی زناشویی برای مردان دارای بعد های قوی تر و ملموس تری است . اولین سوالی که شما در جایگاه یک مرد در زندگی مشترک باید از خود بپرسید این است که زن ها از مردان چه میخواهند ؟ بله همین سوال به ظاهر ساده خود نیمی از آنچه که باید بدانید است . پاسخ ساده و شفاف است پس به دنبال چیز عجیبی نباشید . یک زن چیزی جز توجه ، درک شدن ، حمایت واحساس امنیت نمیخواهد . یکی ازآداب زندگی زناشویی برای مردان توجه به همسر خود است . سعی کنید تغییرات او را ببینید . اگر در ظاهر خود تغییری ایجاد میکند ، اگر چیدمان خانه را عوض میکند ، اگر غذای جدیدی را سر میز میبینید یا اگر حس میکنید امروز شاد تر از دیروز است و هرچیز دیگری که نشان دهنده یک تغییر باشد آن را دنبال کنید و بی توجه از کنار آن نگذرید .

اجازه دهید همسرتان بفهمد که هنوز نگاه شما متوجه تغییرات میشود این کار باعث میشود او برای تنوع در زندگی بیشتر تلاش کند و سرخوش از این باشد که اگر تلاشی میکند کسی هست که آن را بفهمد . در مورد درک شدن باید بدانید که زنان مخلوقاتی بسیار ظریف و حساس هستند پس حساسیت های آن ها را نسبت به امور بپذیرید . از آداب زندگی زناشویی برای مردان این میتواند باشد که اگرهمسر شما به ظاهرش بیش از حد حساس است به او بگویید در همه حال برای شما زیبا و جذاب است . اگر با دیدن یک فیلم غمگین اشک میریزد به او نگویید مثل بچه ها رفتار نکن این فقط فیلم است بلکه بگویید عزیزم من هم تحت تاثیر قرار گرفتم اما دوست ندارم بخاطر یک فیلم اشک بریزی . . . همین که بپذیرید دریچه نگاه زنان بسیار لطیف تر و ریز بین تر است خود باعث درک بیشتر شما میشود .

احساس امنیت

از آداب زندگی زناشویی برای مردان حمایت است . حمایت واژه ایست که همه انسان ها از داشتن آن لذت میبرند و زن ها در این مورد بسیار بیشتر از مردان احساس نیاز میکنند . به همسرتان بفهمانید میتواند روی شما حساب کند . اینکه اگر بخواهد کار مثبتی را انجام دهد هرچه که باشد حمایت شما را دارد . اینکه در مقابل دیگران تا جایی که حق با او باشد از او حمایت میکنید . باور کنید حمایت از زنان موجوداتی قدرتمند و سازنده میسازد . . . و اما احساس امنیت ، هرگز خود را در مقابل مشکلات ضعیف نشان ندهید و اجازه ندهید که ترس بر شما غلبه کند . همسر شما باید در کنارتان احساس امنیت کند او باید دلگرم به شجاعت و تدبر شما باشد .

یکی ازآداب زندگی زناشویی برای مردان این است که در نگاه همسرتان یک کوه استوار باشید نه یک سنگ لغزنده . این به این معنا نیست که یک تنه تمام مشکلات را به دوش بکشید و با ناملایمات بجنگید بلکه به این معنا است که در سختی ها به همسرتان بگوید که هر اتفاقی بیفتد باهم درستش خواهید کرد و اجازه نمیدهید که چیزی خوشبختیتان را تهدید کند . آداب زندگی زناشویی برای مردان به همین نکات ختم نمیشود اما این چهار اصل از شما در نگاه همسرتان یک مرد ایده آل خواهد ساخت .

آداب زندگی زناشویی برای زنان

آداب زندگی زناشویی برای زنان قواعد لطیف تری دارد و شما هم در جایگاه یک زن در زندگی مشترک باید بتوانید به این سوال پاسخ دهید که مردان از زنان چه میخواهند ؟ پاسخ این سوال هم چیزی جز توجه ، درک شدن  ، ایمان و اعتماد و آرامش نیست . مشکل این جا است که زنان فکر میکنند مردان به توجه و درک شدن نیاز ندارند . . . باور کنید این موجودات به ظاهر زمخت و قوی گاهی بسیار حساس تر از زنان میشوند. از آداب زندگی زناشویی برای زنان همینکه شما هم سعی کنید خستگی ها و دغدغه های او را درک کنید .

به گرفتاری های فکری او توجه کنید و به او بگویید که درکش میکنید اگر تا به حال نتوانسته فلان خواسته فرزندتان را براورده کند یا متوجه اید که چند وقت است شرایط کاری اش رو به راه نیست و او را کلافه کرده است . . . چیزی که یک مرد را میتواند شکست دهد این است که او را باور نداشته باشیم . اگر همسرتان دارد یک وضعیت سخت را سامان دهی میکند . اگر یک فعالیت شغلی جدید را شروع کرده است . اگر میخواهد تغییر مثبتی را در خود ایجاد کند . حتی با نگاهتان به او بفهمانید که به او ایمان دارید و او حتما موفق خواهد شد و این آداب زندگی زناشویی برای زنان است . به او بگویید که تو از پسش برخواهی آمد . همسر شما نیاز دار بفهمد که به او اعتماد دارید . باور و اعتماد شما از او در مقابل مشکلات یک غول شکست ناپذیر خواهد ساخت .

 آداب زندگی زناشویی موفق,آداب زندگی زناشویی در خانواده,

غایت زندگی

اما آرامش . . . نهایت تمام جدال ها برای رسیدن به این واژه پنج حرفی است  و خداوند تورا خلق کرده منشا آرامش باشی که با وسعت بی انتهای قلبت ، با محبت بی بدیلت ، با اعجاز کلام و نگاهت و با بکارت روح بزرگت منبع آرامش خانه ات باشی . . . مرد ها تشنه ی آرامش خانه اند پس آرامش را به آنها هدیه دهید تا همه ی خوبی ها را از همسرتان طلب کنید . باید توجه کنید که نکات گفته شده پخش کوچکی از آداب زندگی  زناشویی است چرا که برای تمام آن چندین کتاب هم کفایت نمیکند .

اما سعی بر آن بود نکاتی گفته شود که کارآمد و مهم هستند و نیاز است که برای کسب آداب زندگی زناشویی و مهارت زندگی مشترک با مطالعات بیشتر در این زمینه  و مراجعه به مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی و همچنین صحبت با مشاور خانواده و دریافت مشاوره زناشویی به علم کافی در مورد آداب زندگی زناشویی و مهارت های زندگی مشترک دست پیدا کنید . آرزوی ما برای شما خانه ای مملو از حس ناب آرامش است .

برای کسب اطلاعات بیشتر لطفا سایر مقالات کارشناسان ما را مطالعه نمایید . مرکز مشاوره خانواده آویژه در این زمینه ها به شما کمک میکند تا بتوانید روابط زناشویی خوبی داشته باشید .

منبع :    Life Skills - Catholic Charities of Southwest Kansas

https://psychology.avije.org/



:: بازدید از این مطلب : 282
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مریم هاشمی

از همین اول کار باید تاکید کنم که همه زوج ها با هم دعوا میکنند. این موضوع کاملا طبیعیه، و با ذات رابطه عاشقانه و زناشویی سازگاره. اما بعضی وقتها مشاجره و دعوای زن و شوهر زیاد میشه و زوجین بیش از حد معمول با هم درگیر هستن. به همین دلیل افراد از خودشون میپرسن که آیا رابطه ما در حال نابودیه؟ باید بگم که خیر  مشاجره (حتی بحثهای مکرر) به معنای نابودی رابطه شما نیست.

پس قبل از اینکه عجولانه فکر کنید که مثلا؛چون طی هفته گذشته دو بار با همسرم دعوا کردم پس رابطه ما نابود شده؛ به این فکر کنین که اختلاف نظر بین همه افراد وجود داره. چه بسا علت دعواهای اول زندگی ممکنه نداشتن شناخت کافی از عادات و رفتارهای همسر باشه. پس در واقع هیچ فرمول صحیحی در مورد فراوانی دعوای زن و شوهری و میزان شکست رابطه وجود نداره. و هیچ راه صحیحی برای جلوگیری از اختلاف و عدم تفاهم وجود نداره كه برای همه زوج ها مناسب باشد.

وقتی شما و همسرتان با هم دعوا میكنید، این به این معناست كه به این رابطه اهمیت میدین. به طور کلی هنگامی که دعوای عاشقانه زن و شوهر به طور کامل از بین میرود، نشان دهنده ناامیدی افراد از رابطه است. دعوا نکردن شما با شریک زندگیتان ممکنه نشان دهنده این باشه که شاید شما از به اشتراک گذاشتن احساسات واقعیتان خسته شدید، یا برای به اشتراک گذاشتن احساسات خود، به طرف مقابل اعتماد ندارید. بنابراین، به جای تمرکز بر اینکه روزی چند بار با همسرتان دعوا میکنید، به این فکر کنید که چقدر منصفانه رفتار میکنید. حالا ادامه مطلب رو بخوانید تا 10 نکته مفید رو یاد بگیرید. این نکات میتونن وقتی زن و شوهر دعوا میکنند، بسیار مثمر ثمر واقع بشن.

1. قبل از اینکه حرفهای آسیب زا به زبان بیارید مکث کنید

از طرفی نظر خیلی مشاوران خانواده این است که بحث گاه به گاه چیز خوبی است. معمولا وقتی در وضعیت عصبانیت لحظه ای هستین و به شدت احساس ناراحتی میکنید، فکر کردن قبل از اینکه کلمه ای رو به زبان بیارید، کار سختیه. اما مکث قبل از شکایت و گله به شما امکان میده ناراحتیتون رو به طور موثرتری بیان کنید‌. همین چند ثانیه مکث ساده به شما فرصت کافی میده تا قدم بزرگی برای حل مشکلات زندگی مشترک بردارین. پس قبل از هر اقدامی از خودتون بپرسین که: چطور میتونم این حرف را بزنم تا شریک زندگیم به اون توجه کنه؟ فراموش نکنین این وقفه سریع ذهنی به شما کمک میکنه تا راهی مناسب تر و آرام تر برای کنترل شرایط انتخاب کنید و در نتیجه احتمال شنیده شدن شما بیشتر شود.

[caption id="attachment_9282" align="aligncenter" width="1080"]قبل از اینکه حرفهای آسیب زا به زبان بیارید مکث کنید علت اصلی دعوای زن و شوهر[/caption]

2. به جای "تو" از عبارت "من" استفاده کن

نکته مهمی که در زمان دعوای زن و شوهر به کار میاد اینه که استفاده از ضمیر تو را به حداقل برسونید. چون از این طریق مکالمه شما کمتر حالت سرزنش به خود میگیرد. گفتن جمله هایی مثل "من احساس میکنم آسیب دیدم" یا "من واقعاً عصبانی هستم" به جای "تو به احساسات من آسیب زدی" به یک گفتگوی سازنده تر منجر میشه. چرا که شریک زندگی شما را از حالت دفاعی خارج میکند. اگر شما با اتهام یا سرزنش پیش برید، همسرتان اصلا حرفهای شما رو نمیشنوه. چون احساس مقصر بودن میكنه. با این اوصاف حل اختلافات زن و شوهر سخت تر میشه. علاوه بر این صحبت در مورد احساس واقعیتان و ارائه راه حل های بالقوه، به جای سرزنش شریک زندگی، به شما یادآوری میکنه که در یک رابطه پایاپای هستید و برای داشتن یه رابطه قوی تر باید با هم کار کنید.

3. از تعرض به شخصیت همسرتان خودداری کنید

متأسفانه، گاهی علت اختلاف زن و شوهر تخریب شخصیب طرف مقابله. زوجهایی که ظاهر، شخصیت و... همسرشون رو زیر سوال میبرند اغلب مشاجره های بدتری رو تجربه میکنن. و این قطعاً برای زندگی مشترک مخرب است.

4. تمرکز روی مسئله اصلی

اگر همیشه بدون هیچ گونه مصالحه ای با هم درگیر هستین، یا دائماً با هم میجنگید، این میتونه مشکل ساز بشه. برای حل این مشکل سعی کنین علت دعوای زیاد زن و شوهر رو پیدا کنید. وقتی دلیل اصلی اختلافات رو پیدا کردین، بهتره بحث رو در همون حیطه نگه دارید و راه حل مناسبی براش پیدا کنید. به گفته روانشناسان یكی از علامت های طلاق اینه كه شخص به جای پرداختن به موضوع اصلی دعوا و مشاجره، شخصاً به شخصیت همسرش حمله كنه.

5. بیشتر شنونده باشید تا گوینده

افرادی که در یک بحث و مشاجره هستن، بیشتر از گوش دادن به حرف های طرف مقابل، تمایل به صحبت کردن دارند. در چنین شرایطی شما سعی میکنید که تمام احساستون رو نشون بدین.حتی ممکن است چیزی را که طرف مقابل سعی در بیان آن دارد نشنوید. یادتون باشه اگر به دنبال حل کردن مشکلات زندگی مشترک هستین، باید گوش شنوا داشته باشید. پیشنهاد می کنم به جای اینکه فوراً از خودتان دفاع کنید، فقط گوش کنید و نشون بدید که حرفهای همسرتان را شنیدید. این روش موثر است، چون نه تنها نشون میده که شما گوش میدید، بلکه میفهمید شریک زندگی شما از چه چیزی ناراحته. هنگامی که به خوبی گوش میدید، گفتگوی سازنده تری خواهید داشت.

[caption id="attachment_9285" align="aligncenter" width="1080"]بیشتر شنونده باشید تا گوینده پیامدهای دعوای زن و شوهرها[/caption]

6. نحوه بیانتان را تغییر دهید

واقعیت این است که در یک بحث و مشاجره میتونید واکنش شریک زندگیتون رو پیش بینی کنید. اگر قصد دارید مشکلات رو حل کنین متناسب با پیش بینی خود از عکس العمل همسرتون، نحوه بیانتون رو تغییر بدید. برای این کار لازمه نکات منفی مکالمه رو بشناسید و اونها رو تغییر بدید. همچنین مهمه که شما با احترام و مهربانی بحث خود را تنظیم کنید و به طرف مقابل فرصت کافی بدید که به اونها پاسخ بده.

7. در برابر اصرار برای جلوگیری از بحث و مشاجره مقاومت کنید

بسیاری از زوجین ممکن است وقتی از همدیگه عصبانی هستند، آن را بروز ندن. چون از شروع مشاجرات تهدید کننده رابطه، ترسیده اند. اما یک مطالعه اخیر در حوزه مشاوره اختلافات زناشویی نشان داده که پرهیز از این مکالمات در واقع بیشتر از اینکه به بهبود رابطه کمک کنه، به آن آسیب میزنه. در واقع افرادی که از طریق مشاجره و دعوا حرف دل خودشون رو به همسرشون میگن، بیشتر از زندگی خود راضی هستند. کسانی که از طرح مسائل با همسرشان میترسند، باید خطرات احتمالی صحبت کردن را با برخی از خطرات عدم صحبت ارزیابی کنند. لذا سعی کنید مشکلات رو حل کنید. اگر اختلافات رو نادیده بگیرید، نه تنها ادامه دارتر میشن، بلکه بدتر میشن. بزرگترین اشتباه این است که خودتون رو گول بزنین و فکر کنید صحبت نکردن در مورد اختلافات، خطر مشکلات را کمتر میکنه‌.

8. خودتون رو جای طرف مقابل بذارید

نکته کلیدی دیگر برای پرداختن موثر به مشکلات اینه که خودتون رو جای همسرتون قرار بدین. توصیه میشه ابتدا علت اختلاف زن و شوهر رو پیدا کنید. بعد با خودتون فکر کنید که چرا یک فرد معقول باید اینطور رفتار کنه. این به شما کمک میکنه، رفتار طرف مقابل رو بهتر درک کنید.

[caption id="attachment_9286" align="aligncenter" width="1080"]خودتون رو جای طرف مقابل بذارید دعوای زن و شوهر[/caption]

9. همسرتون رو به طلاق و جدایی تهدید نکنید

تهدید به طلاق و جدایی این فرصت رو از شما میگیره که احساستون رو بیان کنین. پس سعی کنید تا جایی که امکان داره همسرتون رو تهدید به جدایی یا طلاق نکنید. صرف نظر از اینکه منظور واقعی شما طلاق گرفتن باشد یا نه، این کلمات میتونند تأثیری ماندگار بر روی فردی که آنها را می شنود بگذارند. همچنین باعث میشه مدتها بعد از پایان دعوا، احساس ناامنی کند.

10. هرگز به آزار جسمی یا روحی متوسل نشوید

اگر نزاع با همسرتان باعث شده است از نظر جسمی، روحی یا روانی احساس امنیت نکنین، این یه هشدار بزرگه. دعوای زن و شوهر فقط به شرطی که منصفانه و ایمن باشه، طبیعی و سالمه.  اگر متوجه شدید که زیاد بحث میکنین و این مسئله شما رو آزار میده، بهتره با یه مشاور صحبت کنید. چون یک جفت چشم تیزبین میتونه به شما کمک کنه تا ببینید که الگوهای ارتباطی شما در کجا اشتباهه. پس اگر احساس میکنین دعوا زن و شوهر و کتک کاری از یه مرز مشخص عبور کرده، حتما با یه مشاور خانواده یا حتی کسی که به او اعتماد دارین، صحبت کنید. در واقع اگر حتی یكی از شما احساس ناراحتی، نارضایتی، ترس یا هر نوع احساس منفی قابل توجه دیگه ای در رابطه با ماهیت، دفعات یا شدت درگیری ها داشته باشه، این موضوعیه كه باید به اون توجه بشه.

سوالات متداول

تاثیر دعوای زن و شوهر روی فرزندان چگونه است؟

دعوای زن و شوهر روی سلامت فرزندان تاثیر فاجعه باری دارد. کودکانی که والدینشان مدام در حال درگیری هستند معمولا مشکلات قلبی و استرس و اضطراب و اختلالات ادراری و بیخوابی دارند. این کودکان دچار اختلالات روانی هستند و قدرت یادگیری و ذهنی آن ها به شدت پایین می آید و علاوه بر این تا سال ها نمی توانند با دیگران ارتباط برقرار کنند.

در دعوای زن و شوهر چه زمانی باید به مشاوره مراجعه کرد؟

زن و شوهر هایی که یک روز در میان با هم دعوا می کنند و این دعواها و اختلافات گاهی به کتک و درگیری کشیده می شود حتما باید به مشاوره ازدواج مراجعه کنند و هر چه زودتر برای مشکلشان راه حلی پیدا کنند زیرا اگر ادامه دار باشد حتما در آینده فاجعه بار می شود.

زن و شوهر در دعواها باید چه قوانینی را رعایت کنند؟

اگر زن و شوهر بر سر مسئله ای با هم درگیر شوند یا اختلاف نظر داشته باشند هر گز نباید پای خانواده شان را پیش بکشند. متاسفانه دیده می شوند برای سوزاندن دل یکدیگر به پدر و مادر و خانواده هم توهین می کنند. اگر در یک دعوا یک طرف برای آشتی پیش قدم شود بار دیگر باید طرف دوم این کار را بکند. سعی کنند هر چه زودتر این اختلاف را ریشه ای حل کنند. در زمان دعوا هر کس باید وظیفه خود را انجام دهد. مرد باید طبق معمول سر کار برود و زن هم باید به امور خانه رسیدگی کند. هیچگاه در دعواها گذشته را پیش نکشید و نقاط ضعفشان را بر سر یکدیگر نزنند.

خدمات مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه

هدف مرکز مشاوره و روانشناسی آویژه از ارائه اطلاعات لازم در زمینه مشکلات روانی، افزایش آگاهی شماست تا با توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره خانواده به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

 


:: بازدید از این مطلب : 271
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مریم هاشمی

شوهر در زمان عادت ماهیانه همسر چه وظیفه ای دارد؟

چگونه با همسر (یا دوست دختر) خود در زمان در زمان پریود برخورد کنیم؟

زمان عادت ماهیانه همسر یکی از سخت ترین زمان هایی است که معمولا ذهن همه آقایون رو درگیر کرده. چون در این دوره مجبورند شرایط سخت جسمی و روحی همسرشان را تحمل کنند و علاوه بر آن به همسرشان هم کمک کنند تا با این دوره سخت و آزار دهنده کنار بیایند.

همه آقایون می دانند در زمان عادت ماهیانه همسر شان، آن ها  مشکلاتی مثل افسردگی، اختلالات اعصاب و پرخاشگری و سردرد و سرگیجه، بی اشتهایی، کم خونی و دردهای شکمی و استخوانی شدید رو تجربه می کنند.

شرایطی که اکثر مردها حتی نمی توانند یک درصد آن را تجربه کنند. ولی بعضی خانم ها حتی صدایشان هم در نمی آید.  به نظر شما با این شرایط بد و در این مدت مرد چه وظیفه ای دارد؟ خوب طبیعتا می دانید که درک کامل از این شرایط وظیفه اصلی مرد خانه است. به همین دلیل باید اطلاعات خود درباره دوره قاعدگی همسرتان بالا ببرید. در این باره مشاوره خانواده نیز کمک خوبی به شما خواهد کرد.

وظیفه شوهر در زمان عادت ماهیانه چیست؟

وظیفه شوهر در زمان عادت ماهیانه همسرش واضح و روشن است. به دلیل تغییرات هورمونی که در بدن خانم ها اتفاق می افتد کمبود محبت و افسردگی در آن ها بیش از پیش حس می شود. اگر از آن شوهرهای غرغرو هستید از شما خواهش می کنیم که حداقل در ماه یک هفته خود را کنترل کنید. باورکنید جای دوری نمی رود. هم تنش و دعوا کمتر می شود و هم رابطه زناشویی تان محکم خواهد شد.

اما مهم ترین وظیفه شوهر در زمان عادت ماهیانه همسرش این است که

  • به همسرش بیش از هر زمان دیگر محبت کند.

  • در کارهای خانه کمک حال همسرش باشد.

  • صبرش را بالا ببرد و شرایط روحی همسرش را درک کند.

  • در این مدت مراقب تغذیه همسرش باشد.

  • به او آرامش دهد و او را در آغوش بگیرد.

  • در این مدت از همسرش توقعات جنسی نداشته باشد.

وضعیت روحی و جسمی زوجین در زمان عادت ماهیانه زن چگونه است؟

طبیعتا تنش و دعوا در زمان عادت ماهیانه همسر به اوج خودش می رسد. چون خانم ها در این دوره به شدت عصبی هستند و کنار آمدن با آن ها کار بسیار سختی است.

البته کنترل کردن چنین اوضاعی خیلی سخت است و نیاز به مدیریت فردی مرد دارد. آقایون محترم سعی کنید این یک هفته از خود گذشتگی کنید. تنش و دعوا در زمان عادت ماهیانه ممکن است آثار جبران ناپذیری برای زن و شوهر داشته باشد.

اخلاق زن در عادت ماهیانه همسر چگونه است؟

نکات کلیدی درباره عادت ماهیانه همسر کدام است؟

اهمیت شناخت عادت ماهیانه همسر یکی از نکات مهمی است که زن و شوهر باید درباره آن اطلاعات کافی داشته باشند. مرد باید نسبت به آناتومی همسرش شناخت کافی داشته باشد و بداند چه کاری انجام دهد و چه کاری انجام ندهد. به عنوان مثال

  • در این دوره با ماساژ کمر و ماساژ شکم، درد همسرتان کم می شود.
  • پیاده روی برای همسرتان مفید است.
  • مصرف دمنوش های گیاهی مانند بابونه و عصاره چای سیر و ویتامین E برای کنترل اثرات روحی و روانی در دوران قاعدگی بسیار مهم است.

اهمیت شناخت عادت ماهیان همسر در برقراری یک رابطه مستحکم نیز مهم است. اگر سوالی در این مورد دارید می توانید به مشاوره خانواده مراجعه کنید.

ارتباط عادت ماهیانه همسر و اخلاق او چیست؟

عادت ماهیانه همسر و اخلاق او رابطه مستقیمی دارند. اگر دیدید در این دوره همسرتان حساس و عصبی تر شد باید خود را برای دوران قاعدگی آماده کنید. این موضوع به این علت است که هورمون پرژسترون در این دوران کم می شود و در این مدت بسیار تحریک پذیر و افسرده و مضطرب خواهد شد. بهتر است عادت ماهیانه و اخلاق او را به خوبی زیر نظر داشته باشید و سعی کنید کارهایی که او را بیشتر تحریک می کند را انجام ندهید.

با عادت ماهیانه(پریود) همسرمان چگونه برخورد کنیم؟ ( دیدگاه مشاور خانواده)

یکی از تفاوت های بین زن و مرد وجود دوران پریودی یا قاعدگی در خانم هاست که هیچ مردی نمیتونه آن را تجربه کنه و شاید یکی از دلایل مهمی که موجب میشه بسیاری از خانم ها از رفتارهای همسرشان با اونا در هنگام قاعدگی دلخور باشند همین مساله یعنی عدم آگاهی مردان از این وضعیت خانم ها است.
در این مطلب به دلایل فیزیولوژیکی این مساله نمیپردازم ولی میخوام علائم قاعدگی خانم ها و همچنین نحوه برخورد یک مرد با این مساله رو توضیح بدیم مساله ای که اگر ما درست و صحیح با اون برخورد نکنیم تاحد افسردگی، انزجار و حتی تنفر جنسی خانممان نیز پیش خواهیم رفت.

آقایان بدانید دوران پریودی که به آن عادت ماهیانه هم گفته میشه معمولا درهر ماه چند روز خانم ها رادرگیر خودش میکنه و ما معمولا تغییرات روحی،رفتاری ،اخلاقی و شخصیتی مانند: عصبانیت، بی خوابی و یا خواب بیش از اندازه،تندخویی ،داد و فریاد ،دل نازکی، افسردگی، عدم تمرکز ،کاهش انرژی جسمانی ،نالیدن ودل کمردرد، بیقراری، اضطراب گاهی با گریه کردن زیاد، احساس خشم و افزایش تعارض های بین فردی، سرگیجه ،حالت تهوع ،کاهش علاقه به فعالیت های روزانه، تغییر در اشتها و سردرد همراه با خونریزی که در برخی خانم ها نیز شدید هست را مشاهده میکنیم.

اینجاست که نوع رفتار ما میتونه نه تنها این قاعدگی و عادت ماهیانه رو تهدیدی برای رابطه زناشویی نکنه بلکه از اون فرصتی برای تحکیم رابطه و افزایش علاقمندی در بین خانم و آقا بسازه.

نحوه برخورد شوهر در زمان عادت ماهیانه همسر

راهکارهایی برای نحوه برخورد اقایان با قاعدگی خانم ها :

✅اولین نکته اینکه خانم شما به شدت در این دوران نیاز به هم صحبتی با یک نفر که بتونه با اونا گوش دهی فعال داشته باشه و اونا رو درک کنه دارند چه خوبه این مسوولیت رو شما بر عهده بگیرید.

✅نکته دیگه اینکه در این مدت خانم ها ناخودآگاه میزان غر و نق زدن هاشون بالا میره پس باید مهارت برخورد با اونا در این لحظات که همان تنها نگذاشتن اونا و گفتگو برای زمینه سازی تخلیه هیجانات و احساسات منفی اونا هست رو انجام بدیم.

✅نکته دیگه اینکه در این ایام با اونا بحث و جدل نکنید و با آرامش و مهربانی با اونا صحبت کنید .

✅نکته دیگه اینکه خانم ها در این ایام به شدت به توجه عاطفی مردانشون نیاز دارند پس با گفتن کلمات محبت آمیز از عشق لبریزشون کنید.

✅نکته دیگه اینکه از همسرانتان فاصله نگیرید و او را با رفتارهایی مثل بوسیدن، نوازش، ماساژ دادن و در آغوش گرفتن نزدیک خودتون قرار بدید.

✅نکته دیگه اینکه چون خانم ها زیبایی و جذابیت براشون مهمه پس جوری با اونا برخورد و حرف بزنید که اونا احساس نکنند از زیبایی و جذابیتشون کم شده است چون اگر این کار رو نکنیم اضطرابشون اضافه خواهد شد.

✅نکته دیگه اینکه باید به همسرانتان اعتماد به نفس و امید بدید و دائم از او تقدیر کنید.

✅نکته دیگه اینکه در کارهای خانه مثل شستن ظرفها و لباسها به همسرتان کمک کنید تا او بتونه استراحت کنه و خودشو بازسازی کنه.

✅نکته دیگه اینکه هرگز در این دوران همسرتان را به رابطه زناشویی وادار نکنید ویا به او نق یا زخم زبان نزنید

شرایط منزل در زمان عادت ماهیانه همسر

سوالات متداول

آیا در زمان عادت ماهیانه می تونیم با همسرمون رابطه جنسی داشته باشیم؟

بهتره در روزهای اول تا سوم از رابطه خودداری کنید. در روزهای دیگه هم باید با اجازه و خواست همسرتون این کار رو بکنید. تا خانومت نخواد بهتره دست به کاری نزنید و مجبورش نکنید.

همسرم وقتی عادت ماهیانه می شه به شدت کسل می شه. کل کارهای خونه می خوابه منم نمی دونم چطور باهاش برخورد کنم؟

بهتره که تو این مدت تحملش کنید. سعی کنید از لحاظ غذایی به همسرتون برسید.اگه دیدید بعد از عادت ماهیانه هم همینطوره و کارش بی علته حتما یه آزمایش انجام بدین. ممکنه از کم خونی باشه.

شوهرم اصلا منو درک نمی کنه. من دوره ماهیانه بسیار دردناکی دارم. تو این مدت هم سر کار هم می رم و هم باید بعد از اینکه خونه میام آشپزی کنم. حتی تو این مدت دست به سیاه و سفید نمی زنه. نمی دونم چه کار کنم؟

شوهر شما بهتره هر چه سریعتر به مشاوره مراجعه کنه و بدونه همسرش برده ش نیست. اگه مقاومت می کنه باید از کسی کمک بگیرید که همسرتون ازش حرف شنوی داشته باشه.

هدف مرکز مشاوره و روانشناسی آویژه از ارائه اطلاعات لازم در زمینه مشکلات روانی، افزایش آگاهی شماست تا با توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره خانواده به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

 


:: بازدید از این مطلب : 225
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مریم هاشمی

 

مشکلات زندگی مشترک جزء جدایی ناپذیر و غیر قابل انکار هر زندگی مشترکی است . مشکلات زندگی مشترک میتواند مالی ،  عاطفی ، جنسی ، اخلاقی و ... باشد . هر زندگی مشترکی در هر سطح کیفی مشکلات و دغدغه های خاص خود را دارد . مشکلات زندگی مشترک گاه نرمال است و جای نگرانی خاصی ندارد و گاهی بی رحم است چرا که زندگی غیر قابل پیش بینی میباشد . اینکه توقع داشته باشیم که در زندگی مشترک هرگز ناراحتی ، بحث ، مشاجره و مشکلات نباشد و فانتزی به آن نگاه کنیم ؛ خود دلیل بسیاری از مشکلات زندگی مشترک است چرا که اگر انتظار و نگرش فرد از زندگی مشترک یک رویای شیرین عاری از درد و رنج باشد کوچک ترین پیشامد و اختلافی را یک واقعه بزرگ خارج از حد تحمل تلقی میکند .

واقع بین بودن کمک میکند که در مقابل جبر زندگی و مشکلات زندگی مشترک و چالش هایی که برای آزمودن ما ، سر راه ما قرار میگیرد به جای شانه خالی کردن و فرار از مشکلات به دنبال کلید حل آن ها بگردیم .  زندگی مشترک فیلم نامه نیست که آن را هرطور که دوست دارید بنویسید بلکه شما انتخاب شده اید تا نقشتان را با تمام فراز و نشیب هایش با تمام بعدهای تاریک و روشن آن به بهترین شکل ممکن بازی کنید . باور کنید که مشکلات زندگی مشترک اگر حاد نباشند باعث میشود که بیشتر قدر لحظاتی را که آرامش دارید ؛ بدانید .

مشاوره مشکلات زندگی مشترک

مشاوره مشکلات زندگی مشترک راه چاره ای است برای زوج هایی که بنا به هر دلیلی در مقابله با مشکلات خود به بن بست رسیده اند . گاه مشکلات آنقدر پیچیده و سخت نیستند اما ظرفیت فرد در مقابله با آن ها کم است و یا توانایی یافتن راه حل آن ها برایش دشوار است . مشاوره مشکلات زندگی مشترک شاید در جایگاه شخص سومی که خارج از گود ایستاده است به زندگی شما نگاه میکند و به دور از تعصب و غرض های شخصی و بی طرفانه سعی میکند مشکلات زندگی شما را کالبد شکافی کند و بهترین راه حل و درمان را پیش روی شما میگذراد شاید با خود فکر کنید که هیچ کس به شرایط زندگیتان آگاه تر از خود شما نیست پس این گره ها اگر به دست خود شما باز نشود به دست هیچ کس دیگری باز نخواهد شد .

اما مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی روزانه با صدها زوج که درگیر مشکلات ریز و درشت اند ، برخورد دارد . راهکار هایی که مشاوره خانواده به شما پیشنهاد میکند از نظر علم روانشناسی ثابت شده و طی آزمون و خطاها و پژوهش های بسیار ثابت شده اند درمانگران و کارشناسان این مرکز تجربه های متفاوتی از زندگی های متفاوت را با خود دارند که باعث میشود موثرترین و پر بازده ترین مشاوره مشکلات زندگی مشترک را در اختیار شما قرار دهند . مراجعه به مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی و استفاده از مشاوره زناشویی و زندگی مشترک نشانه ضعف و ناتوانی شما نیست بلکه نشان دهنده رشد فرهنگی شما است و گویای منطقی بودن نگاه شما به  مشاوره مشکلات زندگی مشترک .

اولین مشکلات زندگی مشترک,مشکلات زندگی مشترک با خانواده شوهر,

اولین مشکلات زندگی مشترک

اولین مشکلات زندگی مشترک معمولا پس از ، از بین رفتن دوران شیفتگی خود را نشان میدهند . دوران شیفتگی به اوایل زندگی مشترک که همه چیز تازگی دارد و هیجان انگیز است و فرد درگیر احساسات نو پا و آتشین خود است گفته میشود . در این دوران زوجین کمتر متوجه کمبود های زندگی یا نکات خلاف سلیقه خود در طرف مقابل هستند در واقع همان جمله معروف که میگوید هیچ کسی چهل روز اول زندگی بدبخت نیست . به همین خاطر پس از گذشت مدتی از شروع زندگی مشترک اولین مشکلات زندگی مشترک خود را نشان میدهند .

اولین مشکلات زندگی مشترک : اگر ازدواج از پایه دچار مشکل خاصی نباشد و یک ازدواج صحیح و منطقی باشد و فرد مقابل ، مشکل حادی نداشته باشد معمولا مشکلات جدی نیستند و قابل حل و فصل هستند . شروع مسئولیت های جدی زندگی مشترک یکی از مواردی است که زوجین را با مشکل رو به رو میکند چرا که هم زن هم مرد تا قبل از این مسئولیت جدی و سنگینی را بر عهده نداشته اند و مسئولیت هایی که با شروع زندگی مشترک به هر دو نفر واگذار میشود میتواند آن ها را کلافه و خسته کند و باعث تنش و اختلاف شود اما اگر پسر و دختر قبل از شروع زندگی مشترک در مورد مسئولیت ها بصورت شفاف با هم صحبت کنند و واقع بینانه وارد زندگی مشترک شوند این مسئله نمیتواند مشکل ساز باشد . مورد بعدی وابستگی به خانواده است .

مشکلات زندگی مشترک و علل آنها

فرد همچنان پس از شروع زندگی مشترک در موارد ریز و درشت ، قدرت تصمیم گیری ندارد و خانواده پدری خود را دخالت میدهد یا در بحث های زناشویی هرچند جزئی نیز خانواده را با خبر میکند و چون خانواده ها در اکثر مواقع جانب دارانه به مسئله نگاه میکنند ؛ باعث بروز مشکل میشود . اما این به آن معنا نیست که در مواقع لازم از تجربه بزرگ ترها استفاده نکنیم اما باید بپذیریم ما اکنون خود یک خانواده کوچک هستیم و باید بتوانیم مستقل از خانواده پدری زندگی خود را مدیریت کنیم . مورد دیگر توقع های نابجا است نباید در ابتدای شروع زندگی از همسر خود توقع داشته باشیم تمام خواسته های ما را یک شبه برآورده کند . با مقایسه زندگی خود با کسانی که سال ها است زندگی مشترک خود را شروع کرده اند لذت داشته های خود را نیز از بین ببریم .

مشکل مالی از مشکلات شایع پس از شروع زندگی مشترک است که در اوضاع کنونی بسیار مورد توجه تر از دیگر موارد است . بهتر است زوج ها برای رساندن سطح مالی و اوضاع زندگی خود به شرایط ایده آلی که در ذهن دارند خود را با وام های سنگین تحت فشار نگذراند بلکه با مدیریت مالی خواسته های رفاهی خود را اولویت بندی کنند و یکی پس از دیگری برای  رسیدن به آن ها تلاش کنند . به طور کل مشکلات گوناگونی بنا به شرایط موجود طرفین ممکن است در اوایل ازدواج به وجود بیایند اما اغلب مشکلاتی هستند که منشا آن ها عدم تجربه و ناپختگی زوجین است و با اندکی از خود گذشتگی و صبر پیشه کردن قابل حل شدن هستند در این میان یک مشاوره زناشویی و زندگی مشترک میتواند ما را کمک کند .

مشکلات زندگی مشترک با خانواده شوهر

مشکلات زندگی مشترک با خانواده شوهر ، گاه فقط ناشی از نگرش فرد است که تمام حرکات ، گفتار و رفتار خانواده شوهر خود را مغرضانه برداشت میکند و گاه هم بنا به مشکلاتی که در هر روابطی ممکن است پیش بیاید . بدترین رفتار در رابطه با خانواده شوهر که زندگی ما را قطعا با مشکل رو به رو خواهد کرد این است که بخواهیم رابطه همسر خود را با خانواده اش کاملا قطع کنیم . باید بپذیریم که خانواده همسر جزئی از هویت او هستند و از لحاظ عاطفی به حضور آنها نیاز دارد . فراموش نکنید تحت هیچ شرایطی اگر همسر خود را دوست دارید در مقابل او به خانواده اش توهین نکنید چرا که این کار فقط باعث ایجاد کدورت و مشکل بین شما خواهد شد .

اگر خانواده همسر شما با دخالت های نادرست و یا برخورد های اشتباه باعث بروز مشکل در زندگی مشترک شما شده اند و خود همسرتان نیز واقف بر این موضوع است میتوانید با همسر خود در این باره صحبت کنید و رابطه خود را با خانواده همسرتان به یک رابطه کنترل شده محترمانه تبدیل کنید . مشکلات زندگی مشترک با خانواده شوهر در تمام زندگی های مشترک وجود دارد و به علت تقابل دو فرهنگ متفاوت است و اگر از چارچوب خارج نشود با گذشت زمان و آشنایی بیشتر با خلقیات یکدیگر قابل کنترل است .

مشاوره مشکلات زندگی مشترک,اولین مشکلات زندگی مشترک,

حل مشکلات زندگی مشترک

حل مشکلات زندگی مشترک بیشتر از هر چیزی نیازمند از خود گذشتگی و صبر است . با داشتن این دو فاکتور مسیری که باید طی شود تا مشکلات از بین روند آسان تر و قابل تحمل تر خواهد بود . باید به عنوان فرد بالغی که آمادگی ازدواج را در خود دیده است بپذیریم زندگی همانقدر که شیرین و لذت بخش است گاه میتواند نفس گیر و دشوار باشد اما نباید در مقابل هر مشکلی به گزینه آخر یعنی طلاق فکر کنیم .

اگر در برخورد با هر مشکلی ، حتی در ذهن خود به طلاق هم به عنوان یک راه حل نگاه کنید باعث میشود توان و قدرت مقابله شما با مشکلات کمتر شود و به جای رو به رو شدن با مشکلات به فرار از آنها فکر کنید . حل مشکلات در زندگی مشترک به درک متقابل و پذیرش وظایف خود نیاز دارد . در عین مسئولیت پذیری باید انعطاف پذیر نیز بود . به طور مثال اگر شما به عنوان خانم خانه ، شغل و درآمد نیز دارید درست است که تامین مخارج زندگی به هیچ عنوان وظیفه شما نیست اما اگر بتوانید از نظر مالی به همسر خود کمک کنید بدون شک کاهش فشار مالی همسرتان از او فردی آرام تر و علاقه مندتر به زندگی خواهد ساخت .

یا اگر به عنوان مرد خانه وظایف خارج از منزل خود را به درستی انجام داده اید وظیفه ای در امور خانه داری از شما انتظار نمیرود اما اگر همسرتان روز خسته کننده ای داشته است میتوانید با کمک به او در کار های منزل ، محبت او را بیش از پیش نصیب خود کنید . در کنار تمام اینها نقش مشاوره زناشویی و زندگی مشترک در حل بحران ها و مشکلات انکار ناپذیر است بهترین مشاور خانواده میتواند وقتی زندگیتان را در بن بست مشکلات حس میکنید راه جدیدی را برایتان باز کند .

برای کسب اطلاعات بیشتر لطفا سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه فرمایید .

در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره زناشویی و زندگی مشترک به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع:   Typical Life Problems And How To Solve Them

https://virgool.io/@family_counselling

 


:: بازدید از این مطلب : 321
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مریم هاشمی

وظایف مرد در برابر همسر جز مهمی از زتدگی مشترک را تشکیل می دهد . این شراکت ابعاد مهمی از زندگی هر دو فرد را شامل می شود . مانند روابط عاطفی ، روابط خانوادگی ، روابط جنسی و غیره . توجه و مدیریت کردن تمام این ابعاد نیازمند مهارت های ویژه ا است . بی تردید یکی از وظایف مرد در برابر همسر این است که به آرامی افکار و احساسات خود را بیان کند . این بیان باید به شیوه های بدون قضاوت صورت بگیرد .

فهم خود از رفتار همسرتان را برای او بازگو کنید

وظایف مرد در برابر همسر این است که فهم خود را از گفته های شریک زندگی خود بالا ببرد . هنگامی که هر دو طرف رابطه بدین صورت با یکدیگر رفتار می کنند بازخورد خوبی دارد :

  • فرصت قابل توجهی برای ارزیابی و شناخت احساسات و افکار شریک زندگی است . بدین صورت سوتعبیر و سو تفاهمات بسیار کاهش می یابد .
  • این باز خود به هر یک از زوجین این فرصت را می دهد که بدانند به چه میزان بر رفتار همسرشان تاثیر می گذارند .
  • روی هم رفته زوجین شناخت کافی از دیدگاه های قبل و تاز یکدیگر بدست می آورند .

وظایف مرد در برابر همسر این است که هنگام بازخورد دادن به طرف مقابل صادق و حمایتگر  باشد .  یکی دیگر از وظایف مرد وظایف مرد در برابر همسر این مورد را شامل میشود . مسائل را در هر سطحی پنهان نکنید .

وظایف مرد در برابر همسر و خانواده

در روابط زناشویی از بی تفاوتی پرهیز کنید

وظایف مرد در برابر همسر و خانواده ایجاب میکند هنگامی که متوجه منظور همسرش شد بلافاصله پاسخ دهد . مرد در رابطه نباید وقت را تلف کند . تاخیر بیجا آثار همدلی و درک شما را کاهش میدهد . هر دو طرف رابطه البته وظیفه دارند احساسات و افکار خود را صادقانه بیان کنند . البته نباید فراموش کنید زمانی که گفتیم مردان میبایست حمایتگر باشند این نیست که با بی رحمی توام شود . مثلا به جای اینکه بگویید « همه چیز را خراب کردید » میتوانید بگویید « اینجا بهتر میتوانستید عمل کنید » .

وظایف مرد در برابر همسر و خانواده در مشاوره خانواده از اهمیت والایی برخوردار است . مخصوصاً زمانی که تعامل زوجین واقعا آزاردهنده میشود .

وظایف مرد در برابر همسر چیست ؟

وظایف مرد در برابر همسر چیست . هنگامی که وظایف مرد در برابر همسر و خانواده را بررسی میکنیم . این را نیز باید ذکر کنیم که فقط داد و فریاد نیست که به رابطه آسیب وارد میکند . با کنایه صحبت کردن ، تحقیر کردن ، بد زبانی و سخن خشونت آمیز رابطه را تهدید میکند . در جواب سوال وظایف مرد در برابر همسر چیست . باید به این نکته اشاره کرد که از بکار بردن واژه های دو پهلو پرهیز کنند .

هنگامی که مثلا شوهر به همسرش میگوید « وای من چقدر بدبختم ... » احساس ارزشمندی همسرش را تخریب میکند . این جملات میتواند به معنی این باشد که همسر او فردی مشکل دار و معیوب است . البته این فقط از وظایف مرد در برابر همسر نیست و زنان نیز باید از این کار پرهیز کنند . در مورد اینکه  وظایف مرد در برابر همسر چیست  باید گفت این موضوع حیطه های بسیاری را پوشش میدهد .

مهمترین وظایف مرد در برابر همسر

مهمترین وظایف مرد در برابر همسر چیست؟

مهمترین وظیفه مرد در برابر همسر همدلی و همزبانی و اعتنا به احساسات همسرش میباشد . انجام هر یک از آنها به صورت ویژه ای به رابطه کمک میکند . زنان بهتر است از ابراز احساسات به عنوان سلاح بهره نگیرند . بهتر است شما احساساتتان را برای همسرتان توصیف کنید . حتی آنها را با صراحت بیان کنید . « من واقعا در حال حاضر احساس خستگی و انزوا میکنم ... . از مهمترین وظیفه مرد در برابر همسر آن است که استفاده از جملات نیشدار را متوقف کند .

اشتباهات مردان در رابطه زناشویی بیشتر هنگامی رخ میدهد که درمورد موضوعی توافقی صورت میگیرد . اغلب مردان فراموش میکنند که جزئیات آن را مشخص کنند و به آن عمل ورزند . مهم است که بدانید بعضی اوقات این توافقات جنبه های دیگری هم دارند . از جمله مهم ترین اشتباهات در وظایف مرد در برابر همسر و خانواده این است که جنبه پنهانی توافقات را در نظر نمیگیرند . آقایان باید بدانند همسرشان از این موقعیت برای ارزیابی میزان تعهد آنها بهره میگیرند . بعضی اوقات متاسفانه مردان در اینجا حس میکنند فریب خورده اند . عصبی میشوند .

از وظایف مرد در برابر همسر و خانواده این است که به همسر خود بفهماند که او آب زیر کاه نیست . هدف او باعث سوء تفاهم نشود . اشتباهات مردان در رابطه زناشویی اینجا میتواند بدتر هم میشود . زمانی که آنها حس میکنند قربانی نیز شده اند . مردان نباید حس کنند اینجا فقط منطق آنها درست است . نباید بپندارند که در این موقعیت اصل صداقت زیر سوال رفته است.

وظیفه مرد در برابر همسر از نظر روانشناسی

وظیفه مرد در برابر همسر از نظر روانشناسی این است که زوجین گاهی خود را جای طرف مقابل بگذارند . از وظایف مرد در برابر همسر این است که آنها نباید هم زمان درخواست های مکرری داشته باشند . شما بهتر است بر روی یک موقعیت تمرکز کنید و یک یا دو تغییر را درخواست کنید . درخواست های زیاد ، شما را پرتوقع نشان میدهد . در نتیجه شما نباید فرد خودخواهی به نظر برسید .

علایق مردان در رابطه زناشویی را میتوانید از لابه لای صحبت های آنها بدست آورید . مردان دوس دارند نقطه نظرات آنها مورد توجه قرار بگیرند . از بی اعتنایی متنفرند . یعنی همیشه تحسین کردن برای آنها خوشحال کننده است . بهتر است زنان به صورت مستقیم انتقادهای خود را مطرح نکنند . بحث کردن و تحسین کردن صحبت های آنها ، کمکی به حل مسئله خواهد کرد .

همدلی همسر از جمله علایق مردان در رابطه زناشویی است . آنها ترجیح میدهند که همسرشان آنها را بی قید و شرط پذیرا باشند . این علایق مردان از جمله وظایف مردان در رابطه زناشویی نیز تلقی خواهد شد . زوجین باید بدانند که همدلی کمک میکند تا موقعیت و دیدگاه همدیگر را بهتر درک کنید . وظیفه مرد در برابر همسر از نظر روانشناسی این است که نشان دهند خواسته های همسر آنها مهم است . در نتیجه همسرشان به نیازهای آنها به اندازه کافی اهمیت نشان میدهد . انتظار مردان از زنان در رابطه زناشویی در بیشتر موارد این است که تهدید به ترک کردن رابطه نکنند . هنگام تنش سرزنش نکنند.

مهمترین وظایف مرد در برابر همسر

انتظار مرد در رابطه زناشویی

انتظار مردان این است که زنان ، حمایت خود را هیچگاه قطع نکنند . اما باید توجه کرد که اینها تنها انتظارات مردان از زنان نیست . اینها میتواند وظایف مرد در رابطه زناشویی نیز باشد . در این زمینه ها و نحوه حل تعارضات است که مشاوره رابطه زناشویی و زندگی مشترک اهمیت میابد .

در مشاوره خانواده این احتمال نیز وجود دارد که ممکن است افراد در کودکی در معرض رفتار تهدیدآمیز و تحقیرآمیز والدین باشند . این موضوع باعث میشود افراد قربانی راهکارهای ناکارآمد برای زندگی مشترک باشند . در رابطه زناشویی و زندگی مشترک باید این موضوع مورد توجه قرار گیرد که این تجربه ها هرگز فراموش نخواهند شد .

یک مرکز مشاوره خانواده خوب و روانشناسی باید این راهکارهای ناکارآمد را شناسایی کند . همچنین برای جایگزین کردن آنها تلاش کند . برای کسب اطلاعات بیشتر لطفا سایر مقالات کارشناسان ما را مطالعه نمایید . مرکز مشاوره آویژه در این زمینه ها به شما کمک میکند تا بتوانید روابط زناشویی خوبی داشته باشید .

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره زناشویی و زندگی مشترک به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع : What Should Be the Husband’s ‘Role’ in Marriage

 


:: بازدید از این مطلب : 298
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مریم هاشمی

مشکلات زناشویی زوج های جوان مشکلات زناشویی زوج های جوان موضوعی است که بارها توسط روانشناسان خانواده و کارشناسان ازدواج مورد بررسی و تحلیل قرار گرفته است و تلاش شده است تا  مشکلات زناشویی زوج های جوان بر اساس پژوهش ها ریشه یابی شود . مشکلات زناشویی زوج های جوان دسته بندی ها و جوانب مختلفی دارد که شامل مشکلات روانشناختی ، مشکلات اقتصادی ، مشکلات اجتماعی و . . . می شود . مشکلات زناشویی زوج های جوان طیف بزرگی از مسائل کوچک و بزرگ را شامل می‌شود این مشکلات مسائلی مانند اختلافات فرهنگی ، طبقاتی ، سلیقه ای ، تا مشکلاتی مانند نداشتن ثبات مالی و حتی مشکلات جنسی را در بر می گیرد .

برخی از مشکلات زناشویی زوج های جوان ریشه در دوران قبل از ازدواج دارد و سهل انگاری در شناخت قبل از ازدواج عمده دلیل آن ها می باشد . اما برخی دیگر از مشکلات زناشویی زوج های جوان ناشی از واقعیت ، چالش‌ ها و جدیت زندگی مشترک می باشد و عدم داشتن مهارت زندگی زوج های جوان باعث می‌شود که این مشکلات در اکثر موارد بزرگتر از آنچه که هستند خود را نشان دهند .

مهم ترین مشکلات زناشویی زوج های جوان

مهم ترین مشکلات زناشویی زوج های جوان معمولاً زمانی خود را نشان میدهند که هیجانات و احساسات تند اوایل ازدواج فروکش میکند و زوج با مسائل جدی تر و مسئولیت های سنگین تر روبرو می شوند . مهم ترین مشکلات زناشویی زوج های جوان معمولاً ریشه در این دارند که زوج به قدر کافی شناخت قبل از ازدواج نداشته اند و اکنون شاهد اختلافات و تفاوت های جدی در طرز فکر ، سلایق ، ایده آل ها ، خط قرمز ها ، عقاید و . . . میان خود می شوند .

این اختلافات بیشتر در شرایط مختلف و در عمل خود را نشان می دهد و کم کم این عدم تناسب و تفاهم زمینه مشکلات بزرگ تر و جدی تر را فراهم می کند . مهم ترین مشکلات زناشویی زوج های جوان گاه فقط از نظر خود آن ها پیچیده و غیر قابل حل می باشد اما در واقع مشکلاتی ساده و پیش پا افتاده هستند که زوج نحوه برخورد با آن را نمی دانند . یعنی در واقع مهم ترین مشکلات زناشویی زوج های جوان با داشتن مهارت زندگی و نشان دادن واکنش درست قابل حل و فصل هستند . بهترین مشاوره خانواده میتواند راهنمای مناسبی برای حل مشکلات زناشویی زوج های جوان باشد .

 

مهم ترین مشکلات زناشویی زوج های جوان

انواع مشکلات زناشویی زوج های جوان

انواع مشکلات زناشویی زوج های جوان با توجه به شرایط فرهنگی ،  محیط اجتماعی ، شرایط خانوادگی ، شرایط اقتصادی و . . . متفاوت می باشد . به طور کل هر زوج و هر زندگی مشترکی در نوع خود منحصر به فرد می باشد و در آن انواع مشکلات زناشویی زوج های جوان متفاوت هستند . یعنی ممکن است تفاهم نداشتن در چگونگی دکوراسیون منزل بزرگترین مشکل یک زوج باشد اما برای زوج دیگر عدم توانایی در تهیه منزل بزرگترین مشکل باشد . می بینیم که در مورد اول عدم تفاهم و در اصل عدم شناخت کافی باعث ایجاد مشکل شده است و در مورد دوم مشکلات اقتصادی در میان است .

پس هرگز هیچ زندگی مشترکی خالی از دغدغه و مشکلات نمی باشد اما بنابر شرایط ، نوع مشکلات و شدت آن ها متفاوت است . انواع مشکلات زناشویی زوج های جوان توسط کارشناسان و روانشناسان مشاوره خانواده قابل بررسی و ریشه یابی میباشد . این افراد به کمک علم روانشناسی ازدواج و سال ها تجربه خود در این زمینه می توانند بهترین راهکار و رفتار را برای مقابله با مشکلات زناشویی پیش روی ما قرار دهند .

مشکلات زناشویی زوج های جوان

حل مشکلات زناشویی زوج های جوان حل مشکلات زناشویی زوج های جوان مسئله ای است که نه تنها برای خود زوج بلکه برای خانواده آن ها و همینطور جامعه بسیار حائز اهمیت است چرا که آمار نگران کننده طلاق روز به روز در جامعه در حال افزایش می باشد . این طلاق‌ ها معمولاً در ابتدای زندگی مشترک اتفاق می‌افتد و از طرفی بنیان خانواده به عنوان مهم ترین نهاد اجتماعی شناخته شده است و هرگونه آسیب به آن می تواند سلامت جامعه را تهدید کند .

پس حل مشکلات زناشویی زوج های جوان نیازمند همکاری زوج ها ، خانواده آن ها و نهاد های اجتماعی مربوط مانند مراکز مشاوره ازدواج می باشد . حل مشکلات زناشویی زوج های جوان بیش از هر چیزی نیازمند کسب مهارت زندگی مشترک می باشد از این رو لازم است این فرهنگ نهادینه شود که اگر زوجی توانایی حل مشکلات زناشویی را در خود نمی بینند با مراجعه به مشاوره خانواده چگونگی رفتار با مشکلات را یاد بگیرد تا محقق شدن ازدواج موفق امری مشکل به نظر نیاید .

انواع مشکلات زناشویی زوج های جوان

عوامل مشکلات زناشویی زوج های جوان

عوامل مشکلات زناشویی زوج های جوان گاهی دلیل روانشناختی پیدا می کند و گاهی محیطی و مادی هستند . یکی از عوامل مشکلات زناشویی زوج های جوان این است که زوج پیش از ازدواج به خود فرصت شناخت کافی را نمی دهند یعنی پیش از آنکه اطمینان حاصل کنند از همه نظر با طرف مقابل در تفاهم و تناسب هستند وارد زندگی مشترک می شوند . در این مرحله تفاوت در دیدگاه‌ ها ، فرهنگ ، طرز فکر ، توقعات و . . . باعث می شود زوج در مسائل مختلف دچار اختلاف نظر شوند و اگر نتوانند انعطاف لازم را به خرج بدهند تا به نقطه نظر مشترک برسند این اختلافات به مشکلات بزرگتری تبدیل می شوند .

در بسیاری از موارد این تفاوت ها با برخورد درست و واکنش مناسب قابل اغماض و حل شدنی هستند . برخی دیگر از عوامل مشکل زا ، از کالبد روحی روانی رفتاری زوج خارج و به شرایط محیطی بر می گردد . عواملی مانند مشکلات مالی  اقتصادی ، مشکلات جسمی و جنسی ،  پیشامد های ناگوار زندگی و . . . از این دست می باشند . به طور کل اگر ازدواج ، ازدواج منطقی ، معقول ، اصولی و حساب شده نباشد و زوج به بلوغ لازم برای حل مسئله و کسب مهارت زندگی نرسیده باشند هر عامل بیرونی و درونی میتواند باعث بروز مشکل در زندگی مشترک آن ها شود .

عوامل مشکلات زناشویی زوج های جوان

سوالات متداول

مهم ترین مشکلات زناشویی بعد از ازدواج چیست ؟

مهم ترین مشکلات مربوط به نداشتن تفاهم و سازگاری لازم در امور مختلف و چالش های مادی ابتدای زندگی مشترک است که زوج خود را مغلوب مشکلات میدانند و تلاشی برای رسیدن به تفاهم و حل مشکلات نمیکنند .

مشکلات زناشویی بعد از ازدواج چیست ؟

این مشکلات در رویارویی با مسئولیت ها و چالش ها ایجاد میشوند یکی از این مشکلات کاهش هیجانات احساسی ابتدای زندگی مشترک و احساس سردی زوج می باشد که زوج فکر میکنند دچار دلزدگی شده اند و دیگر زندگی مشترک جذابیتی برای آن ها ندارد .

مشکلات زندگی مشترک برای زوج های جوان چیست ؟

این مشکلات شمال دخالت خانواده ها ، استقال نداشتن و عدم بلوغ زوج ، مشکلات اقتصادی ، عدم مسئولیت پذیری زوج ها ، توقعات غیر منطقی و داشتن تصور رویایی از زندگی مشترک ، بی توجهی به تاثیر مشاوره ازدواج در حل مشکلات زناشویی و . . . می باشد .

انواع مشکلات زندگی مشترک زوج های جوان ؟

این مشکلات دامنه وسعی را شامل می شوند عمده این مشکلات زیر شاخه عدم تناسب ، تفاهم و شناخت می باشند . این مشکلات در زندگی های مختلف متفاوت می باشند . هر زوج معمولا در ابتدای زندگی مشترک خود انواع خاصی از اختلافات ، دغدغه ها و مشکلات را دارند .

مهم ترین عامل مشکلات زناشویی زوج های جوان ؟

به جرات میتوان گفت یکی از مهم ترین عوامل مشکلات زناشویی سهل انگاری و بی توجهی به مشاوره قبل از ازدواج می باشد چرا که زوج انگونه که باید به شناخت اصولی از یکدیگر دست پیدا نمی کنند .

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

منبع:  7 Relationship Problems Faced By Couples Who Marry ...

https://psychology.avije.org/
http://khanevadehekhoob.parsiblog.com/

 


:: بازدید از این مطلب : 281
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مریم هاشمی

وظایف مرد در زندگی مشترک جز مهمی از یک شراکت را تشکیل می دهد . این شراکت ابعاد مهمی از زندگی هر دو طرف را شامل می شود . مانند روابط عاطفی ، روابط خانوادگی ، روابط جنسی و غیره . توجه و مدیریت کردن تمام این ابعاد نیازمند مهارت های ویژه ا است . بی تردید یکی از وظایف مرد در زندگی مشترک این است که به آرامی افکار و احساسات خود را بیان کند . این بیان باید به شیوه های بدون قضاوت صورت بگیرد . مرد می بایست فهم خود را از گفته های شریک زندگی خود بالا ببرد . هنگامی که هر دو طرف رابطه بدین صورت با یکدیگر رفتار می کنند بازخورد خوبی دارد :

  • فرصت قابل توجهی برای ارزیابی و شناخت احساسات و افکار شریک زندگی است . بدین صورت سوتعبیر و سو تفاهمات بسیار کاهش می یابد .
  • این باز خود به هر یک از زوجین این فرصت را می دهد که بدانند به چه میزان بر رفتار همسرشان تاثیر می گذارند .
  • روی هم رفته زوجین شناخت کافی از دیدگاه های قبل و تاز یکدیگر بدست می آورند .

تاثیر تربیت بر وظایف مرد در زندگی مشترک

در مشاوره خانواده این احتمال نیز وجود دارد که ممکن است افراد در کودکی در معرض رفتار تهدیدآمیز و تحقیرآمیز والدین باشند . این موضوع باعث میشود افراد قربانی راهکارهای ناکارآمد برای زندگی مشترک داشته باشند . در رابطه زناشویی و زندگی مشترک باید این موضوع مورد توجه قرار گیرد که این تجربه ها هرگز فراموش نخواهند شد . در مشاوره روانشناسی باید این راهکارهای ناکارآمد را شناسایی کند . همچنین برای جایگزین کردن آنها تلاش کند . برای کسب اطلاعات بیشتر مقالات کارشناسان این حوزه را مطالعه نمایید .مشاوره قبل از ازدواج در اوایل رابطه زوجین و هنگام طی کردن مراحل آشنایی در این زمینه ها به آنها کمک میکند تا بتوانند روابط زناشویی خوبی داشته باشند .

تاثیر تربیت بر وظایف مرد در زندگی مشترک

مهمترین وظایف مرد در زندگی مشترک چیست؟

شاید سوال مهمترین وظایف مرد در زندگی مشترک چیست؟برای خیلی از افرادی که در آستانه ازدواج هستن خیلی پیش آمده باشد. مهمترین وظایف مرد در زندگی مشترک این است که هنگام بازخورد دادن به طرف مقابل صادق و حمایتگر  باشد .  یکی دیگر از مهمترین وظایف مرد در زندگی مشترک این است هنگامی که متوجه منظور همسر خود شد بلافاصله پاسخ دهد . مرد در رابطه نباید وقت را تلف کند . تاخیر بیجا آثار همدلی و درک شما را کاهش میدهد . هر دو طرف رابطه البته وظیفه دارند احساسات و افکار خود را صادقانه بیان کنند . البته نباید فراموش کنید زمانی که گفتیم مردان میبایست حمایتگر باشند این نیست که با بی رحمی توام شود . مثلا به جای اینکه بگویید « همه چیز را خراب کردید » میتوانید بگویید « اینجا بهتر میتوانید عمل کنید » .

مهمترین وظایف زن در رابطه زناشویی چیست؟

وظایف زن در رابطه زناشویی از اهمیت والایی برخوردار است . مخصوصاً زمانی که تعامل زوجین واقعا آزاردهنده میشود . هنگامی که وظایف زن در رابطه زناشویی را بررسی میکنیم این را نیز باید ذکر کنیم که فقط داد و فریاد نیست که به رابطه آسیب وارد میکند . با کنایه صحبت کردن ، تحقیر کردن ، بد زبانی و سخن خشونت آمیز رابطه را تهدید میکند . از جمله وظایف زن در رابطه زناشویی باید به این نکته اشاره کرد که از بکار بردن واژه های دو پهلو پرهیز کنند . هنگامی که مثلا همسر به شوهرش میگوید « وای من چقدر بدبختم ... » احساس ارزشمندی شوهرش را تخریب میکند .

این جملات میتواند به معنی این باشد که شوهر او فردی مشکل دار و معیوب است . البته این فقط از وظایف زن در رابطه زناشویی نیست و مردان نیز باید از این کار پرهیز کنند . وظایف زن در رابطه زناشویی حیطه های بسیاری را پوشش میدهد . انجام هر یک از آنها به صورت ویژه ای به رابطه کمک میکند . زنان بهتر است از ابراز احساسات به عنوان سلاح بهره نگیرند . بهتر است شما احساساتتان را برای همسرتان توصیف کنید . حتی آنها را با صراحت بیان کنید . « من واقعا در حال حاضر احساس خنگی و انزوا میکنم ... . از وظایف زن در رابطه زناشویی آن است که استفاده از جملات نیشدار را متوقف کند .

متداول ترین اشتباهات در مورد وظایف مرد در زندگی مشترک چیست؟

متداول ترین اشتباهات در مورد وظایف مرد در زندگی مشترک چه زمانی رخ میدهند؟ اشتباهات مردان در رابطه زناشویی بیشتر هنگامی رخ میدهد که درمورد موضوعی توافقی صورت میگیرد . اغلب مردان فراموش میکنند که جزئیات آن را مشخص کنند و به آن عمل ورزند . مهم است که بدانید بعضی اوقات این توافقات جنبه های دیگری هم دارند . از جمله مهم ترین اشتباهات مردان این است که جنبه پنهانی توافقات را در نظر نمیگیرند . آقایان باید بدانند همسرشان از این موقعیت برای ارزیابی میزان تعهد آنها بهره میگیرند . بعضی اوقات متاسفانه مردان در اینجا حس میکنند فریب خورده اند . عصبی میشوند . از وظایف زن در رابطه زناشویی این است که به همسر خود بفهماند که او آب زیر کاه نیست . هدف او باعث سوء تفاهم نشود .

اشتباهات مردان در مورد وظایف مرد در زندگی مشترک اینجا میتواند بدتر هم شود . زمانی که آنها حس میکنند قربانی نیز شده اند . مردان نباید حس کنند اینجا فقط منطق آنها درست است . نباید بپندارند که در این موقعیت اصل صداقت زیر سوال رفته است . یکی از موقعیت هایی که آنها باید درک کنند این است که گاهی خود را جای طرف مقابل بگذارند . از وظایف مرد در زندگی مشترک میتوان به این اشاره کرد که آنها نباید هم زمان درخواست های مکرری داشته باشند . شما بهتر است بر روی یک موقعیت تمرکز کنید . یک یا دو تغییر را درخواست کنید . درخواست های زیاد ، شما را پرتوقع نشان میدهد . شما نباید فرد خودخواهی به نظر برسید .

مهمترین وظایف زن در رابطه زناشویی

وظایف مرد در زندگی مشترک و علایق آنها در روابط زناشویی چیست؟

علایق مردان در رابطه زناشویی را میتوانید از لابه لای صحبت های آنها بدست آورید . مردان دوست دارند نقطه نظرات آنها مورد توجه قرار بگیرند . از بی اعتنایی متنفرند . یعنی همیشه تحسین کردن برای آنها خوشحال کننده است . بهتر است زنان به صورت مستقیم انتقادهای خود را مطرح نکنند . بحث کردن و تحسین کردن صحبت های آنها ، کمکی به حل مسئله خواهد کرد .

همدلی همسر از جمله علایق مردان در رابطه زناشویی است . آنها ترجیح میدهند که همسرشان آنها را بی قید و شرط پذیرا باشند . این علایق مردان از جمله وظایف در مورد وظایف مرد در زندگی مشترک نیز تلقی خواهد شد . زوجین باید بدانند که همدلی کمک میکند تا موقعیت و دیدگاه همدیگر را بهتر درک کنید . انتظار مردان از زنان در رابطه زناشویی این است که نشان دهند خواسته های آنها مهم است . همسرشان به نیازهای او به اندازه کافی اهمیت نشان میدهد . انتظار مردان از زنان در رابطه زناشویی بیشتر موارد این است که تهدید به ترک کردن رابطه نکنند . هنگام تنش سرزنش نکنند . انتظار مردان این است که زنان ، حمایت خود را هیچگاه قطع نکنند . اما باید توجه کرد که اینها تنها انتظارات مردان از زنان نیست . اینها میتواند وظایف مرد در زندگی مشترک نیز باشد .

هدف مرکز مشاوره و روانشناسی آویژه از ارائه اطلاعات لازم در زمینه مشکلات روانی، افزایش آگاهی شماست تا با توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

شماره مشاوره خانواده رایگان و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه  مشاوره زناشویی و زندگی مشترک به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد. 

منبع: The Importance of the Common Duties of Daily Life Shown

https://psychology.avije.org/

https://psychologist1.blog.ir/

 


:: بازدید از این مطلب : 284
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مریم هاشمی

دلزدگی زناشویی وضعیت غیر مطلوبی است که در اکثر زوج ها پس از شروع زندگی مشترک اتفاق می افتد . دلزدگی زناشویی مسئله ای نیست که برای رخ دادن آن زمان خاصی را تعیین کرد . یا به یک اتفاق خاص نمیتوان آن را نسبت داد . مثلا هیچ وقت نمیتوان گفت من در فلان تاریخ به فلان دلیل از همسرم دلزده شدم . در واقع دلزدگی در زندگی زناشویی فرایندی است تدریجی و به مرور زمان اتفاق می افتد . دلزدگی های زناشویی مانند رسوب بستن لایه به لایه در عمق دریا با هر رفتار نامطلوب در عمق قلب انسان اتفاق می افتد . پس هرگز دنبال نقطه شروع و پایانی برای آن نباشید .

دلزدگی در زندگی  زناشویی یک اتفاق نادر نیست که شما را از ادامه زندگی مشترک مایوس کند بلکه رخدادی معمول و شایع است که بهتر است با کمک مشاوره خانواده از آن جلوگیری کنیم . اگر با آن در حال دست و پنجه نرم کردن هستید بی هیچ تردیدی به سراغ مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی بروید چرا که رسالت این مراکز کمک به تداوم طراوت زندگی مشترک شما است . پس نگران نباشید و دلزدگی های زناشویی را پایان زندگی مشترک خود ندانید . فقط کافیست با علم با آن برخورد کنید و نحوه برخورد با این مسئله و راهکارهای موثر را میتوانید با مشاوره زناشویی و زندگی مشترک پیدا کنید .

دلیل دلزدگی زناشویی

دلیل دلزدگی های زناشویی را میتوان در ابعاد مختلف یک رابطه زناشویی جست و جو کرد . زندگی مشترک و رابطه زناشویی منحصر به فرد ترین شکل رابطه بشری است . رابطه ای که هیچ گاه نمیتوان چند و چون آن را به طور کامل بیان کرد . ظرافت های این رابطه بسیار زیاد و متنوع است و همین امر باعث میشود خطراتی که آن را تهدید میکند نیز متفاوت است . بعضی از دلایل دلزدگی در زندگی زناشویی به مسائل مربوط به رابطه جنسی برمیگردد . بعضی دیگر نیز به جنبه های عاطفی و انتظارت مورد توجه در یک رابطه زناشویی .

به طور کل هنگامی که مدتی از زندگی مشترک میگذرد و کنج کاوی های ما در مورد این رابطه ارضا میشود و آن شوق و هیجان اولیه در ما ته نشنین میشود این احساس دلزدگی در زندگی زناشویی به سراغ ما می آید که چرا دیگر هیجان نداریم ؟ چرا همه چیز در حال عادی شدن است ؟ فکر میکنید که پایان تمام لذت ها رسیده است . گاهی فقط دلزدگی به این دلیل است هیجان اولیه ما فروکش کرده است و احساس میکنیم که دیگر هرگز آن را تجربه نخواهیم کرد . البته باید پذیرفت که هرچیزی را که در رابطه زناشویی تجربه میکنید بخشی از لذت آن به خاطر بکر بودن آن است و هرگز نباید توقع داشت هربار و هر روز همان حس را داشته باشید .

مبانی نظری دلزدگی زناشویی,نشانه های دلزدگی زناشویی,

احیای رابطه زناشویی

اگر مدتی از زندگی مشترک شما گذشته و حس میکنید زندگی شما کسالت آور است این حس دلزدگی زناشویی ایست که دیگر رنگ و بوی سابق را ندارد ، هرچه سریع تر دست به کار شوید . رابطه خود را احیا کنید و بار دیگر به آن روح ببخشید . خلاق باشید ، دست به ابتکار بزنید ، حد و مرز ها را کنار بگذراید ، حتما میپرسید که چگونه ؟ این نکات هم در مورد آقایان هم خانم ها مشترک است فقط کافیست خجالت را کنار بگذراید و کمی جسور باشید . سعی کنید متفاوت تر از همیشه باشید ، همسرتان را با یک لباس جدید که تا به شما را در آن سبک ندیده است غافل گیر کنید . این گونه به او یا آوری کنید هنوز همان قدر زیبا و جذاب هستید .

اگر تا به حال این کار نکرده اید به محل کار او یک دسته گل بفرستید با یک کارت که روی آن نوشته اید ” میدانم سرت شلوغ است اما باید به تو میگفتم که تو را بیشتر از هر زمان دیگری دوست دارم ” باور کنید این کار همسرتان را از لحاظ روحی تا مدت ها شارژ خواهد کرد . یا برای او یک کادو بخرید و اگر پرسید به چه مناسبت بگویید به مناسبت خوبی های تو . برای ابراز محبت به همسرتان منتظر مناسبت وقت و مکان خاصی نباشید اما فراموش هم نکنید که حتی محبت هم باید در حد اعتدال باشد .

اهمیت رابطه جنسی

اگر در رابطه جنسی به یک نواختی رسیده اید اصلا نگران نباشید شما فقط به کمی جسارت احتیاج دارید . به همسرتان بگویید از فضای اتاق خواب خسته نشده ای ؟ به او بگویید که در اتاقی دیگر یا در هر جای خانه هم میتوانید باهم رابطه داشته باشید و به امتحانش می ارزد . اینکار حتما او را هیجان زده خواهد کرد چون فکر میکند رابطه فقط باید محدود به اتاق خواب باشد . اگر همیشه با یک پوزیشن خاص رابطه برقرار میکنید و کاملا روتین پیش میروید اینبار سعی کنید شکل دیگری را امتحان کنید و کارهایی انجام دهید که تابه حال نکرده اید اما نباید حرکات جدید شما باعث آزار جنسی همسرتان شود . به طور کل هر تغییر غیر زننده ای را که میتوانید ایجاد کنید تا همسرتان را غافلگیر کنید در رابطه مطمئن باشید که تاثیر آن را خواهید دید و دلزدگی های زناشویی را کاهش میدهد .

اما گاهی دلیل دلزدگی های زناشویی از سر یکنواختی رابطه نیست و مسائل حاد تری در میان است . درک نکردن همسرتان . توقعات بی مورد وغیر منطقی از او ، مسئولیت پذیر نبودن. . . و در مقیاس بزرگ تر و وحشت ناک تر خیانت کردن میتواند  دلیل دلزدگی های زناشویی باشد . اینکه شما درک نکنید که همسرتان در وضعیت جسمی یا روحی مناسبی نیست و نیاز به همدردی و حمایت دارد به مرور باعث دلزدگی در زندگی زناشویی همسرتان خواهد شد . به طور مثال اگر همسرتان در سیکل قاعدی خود به سر میبرد باید بپذیرید که او نسبت به حالت عادی حساس تر و زود رنج تر است و از کارهایی که ممکن است او را برنجاند دوری کنید .

مسئولیت پذیری

اگر همسر شما در محل کار دچار مشکل شده و تحت فشار است باید درک کنید و محیط خانه را بیشتر از زمان های دیگر برای او آرامش بخش کنید و اگر مشکلی وجود دارد بیان آن را به زمان دیگری موکول کنید . وقتی مرد یا زن نسبت به تعهدات و وظایف خود در زندگی مشترک مسئول نباشد این حس در طرف مقابل به وجود می آید که شاید من یا زندگیمان آنقدر برای او ارزشمند نیستیم که وظایفش را به خوبی انجام دهد .

همین حس باعث رنجیده خاطر شدن و دلزدگی زناشویی او میشود . اگر عدم مسئولیت پذیری شما ادامه پیدا کند شاید باعث مقابله به مثل کردن همسرتان شود و آن وقت است که قطار زندگی شما از ریل خود منحرف میشود و کنترل آن از دست شما خارج میشود پس وظایف خود را به درستی انجام دهید و آن را منتی بر سر طرف مقابل ندانید .

توقعات غیر منطقی یکی از موارد شایعی است که میتواند دلیل دلزدگی های زناشویی باشد . یکی از این توقعات این است که انتظار داشته باشید همسرتان همه چیز را از نگاه شما بخواند . اما باید یاد بگیرید که با کلام ارتباط برقرار کنید و اگر ناراحت ، نگران ، عصبانی و یا دلخور هستید آنرا با زبان بیان کنید تا همسرتان بتواند آن را رفع کند پس دست از پانتومیم بازی کردن بردارید . اگر دلزدگی در زندگی زناشویی به مسائل مهم تری مانند خیانت مرتبط باشد باید با مراجعه به مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی و جلسات مشاوره خانواده به یک راهکار اساسی برای برخورد با آن برسید . دلایلی که گفته شد تنها بخشی از دلایل دلزدگی های زناشویی هستند اما جزء موارد مهم هستند .

مبانی نظری دلزدگی زناشویی

مبانی نظری دلزدگی در زندگی زناشویی متعددی وجود دارد که هرکدام دلایل خاص خود را برای بروز دلزدگی های زناشویی بیان میکنند . مبانی نظری دلزدگی زناشویی معمولا دلایل و ریشه های دلزدگی های زناشویی را بیان میکنند و کمتر به ارائه راهکار برای حل آن میپردازند . آرونک بک عدم شناخت کافی و سوء تفاهم را از مهمترین دلایل اختلال در زندگی مشترک و به طور کل روابط انسانی میداند و همچنین تفاوت نگرش افراد به مسائل را از عمده دلیل اختلاف های زناشویی میداند که پیامد آن دلزدگی در زندگی زناشویی است .

مبانی نظری دلزدگی در زندگی زناشویی از دیدگاه چیمز فرامو ، او بر این باور است که مشکلات زناشویی ریشه در نظام خانوادگی زن و مرد دارد و پخش قابل توجهی از کیفیت زندگی مشترک به خانواده پدری زن و مرد بستگی دارد و به سیستم تربیت و رشد آنها بر میگردد پس این جمله را که”من با او ازدواج میکنم نه خانواده اش ” کنار بگذارید .

دلیل دلزدگی زناشویی,مبانی نظری دلزدگی زناشویی,

نشانه های دلزدگی زناشویی

نشانه های دلزدگی در زندگی زناشویی طبق پژوهش های انجام شده هم به صورت جسمی و هم به صورت احساسی و روانی در شخص دلزده نمود پیدا میکند .نشانه های دلزدگی زناشویی روی جسم فرد به صورت یک حالت کسالت همیشگی یک خستگی بی دلیل و حتی گاها ممکن است به صورت درد هایی که ریشه عصبی دارند مانند سر درد خود را نشان دهد . از لحاظ احساسی فرد علاقه به همسر و حتی درموارد حاد تر علاقه به خود را نیز از دست میدهد و حس میکند دیگر هیچ چیز دوست داشتنی در خود و همسرش وجود ندارد . و از نظر روانی نیز فرد حس میکند که مشکلات پیش امده و چالش های زندگیش قابل حل شدن نیستند تا حدی که دیگر تلاشی برای حل کردن آنها نمیکند و به طور کل زندگی خود را در بن بست میبیند .

عواقب دلزدگی زناشویی

عواقب دلزدگی زناشویی در ابتدا شاید چندان مهم نباشند و به مرور حل شوند اما اگر دلزدگی درمان نشود زندگی شما را با یکی ازین حالات رو به رو خواهد کرد . یا این دلزدگی زندگی شما را به میدان جنگ تبدیل میکند و کم کم با از بین رفتن حرمت ها و علاقه بینتان سر هر مسئله کوچکی باهم مشاجره میکنید . یا اینکه قید تمام لذت ها و هیجان های زندگی مشترک را میزنید و صرفا به عنوان دو همخانه با هم کنار می آیید و سالهای سال در یک آرامش کاذب باهم وقت میگذرانید . و یا در حالت سوم تحمل شرایط برای هردوی شما غیر ممکن میشود به زندگی مشترک خود پایان میدهید .

پس در همان ابتدا که علایم دلزدگی در زندگی زناشویی را در خود یا همسرتان حس کردید با کمک مشاور خانواده و مشاوره زناشویی زندگی خود را از عواقب دلزدگی های زناشویی نجات دهید .

برای کسب اطلاعات بیشتر لطفا سایر مقالات کارشناسان ما را مطالعه نمایید . مرکز مشاوره آویژه در این زمینه ها به شما کمک میکند تا بتوانید روابط زناشویی خوبی داشته باشید .

هدف مرکز مشاوره و روانشناسی آویژه از ارائه اطلاعات لازم در زمینه مشکلات روانی، افزایش آگاهی شماست تا با توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره خانواده تلفنی و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره روابط عاطفی و زندگی زناشویی به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

منبع:    The Behaviors That Cause Marital Distress

انتخاب بهترین مشاور خانواده در مورد طلاق

 



:: بازدید از این مطلب : 295
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مریم هاشمی

مشاوره زندگی زناشویی

مشاوره زندگی زناشویی آموزش یا علم چندان نوینی نیست اما به علت عدم فرهنگ سازی شاید آنطور که باید جا نیفتاده و از آن استقبال نشده است . مشاوره زندگی زناشویی محدود به مشکل خاص یا سبک و نوع خاصی از زندگی مشترک نیست . بلکه مشاوره زندگی زناشویی در خدمت تمام زوج ها با هر سن و هر سبک و هر سطح زندگی است تا مسیر زندگی را از آنچه که هست هموار تر کند . استفاده از مشاوره زندگی زناشویی لزوما به این معنا نیست که کنترل زندگی مشترکتان از دست شما خارج شده است یا زندگیتان در بحران است بلکه گاهی به این خاطر است که روابط و زندگی شما لذت بخش تر و آرام تر از آنچه که هست باشد .

مشاوره زندگی زناشویی صرفا برای حل معضلات زندگی مشترک نیست بلکه تلنگری است برای زندگی در لحظه و قدر دانی از داشته ها . شاید اگر مشاوره زندگی زناشویی جزئی از برنامه های متدوال زوج ها مانند باشگاه ، کلاس های آموزشی و کوهنوردی بود بسیاری از زندگی ها به دلیل اعلام شکست زوج ها در حل مشکلات و اخلافات به جدایی و طلاق نمی انجامید . پس اگر خواستار افزایش پتانسیل کیفیت زندگی خود هستید یا مقابله با مشکلات شما را خسته کرده است مراجعه به مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی را جزء برنامه های زندگی خود قرار دهید .

مشاوره زندگی زناشویی و آموزش مقاربت

مشاوره زندگی زناشویی و آموزش مقاربت میتواند راهکاری برای تقویت و تداوم نکات مثبت و سالم رابطه زناشویی شما باشد پس میتوان ذهنیت ایجاد شده در مورد مشاوره زندگی زناشویی و آموزش مقاربت جهت رفع نواقص و اختلافات زناشویی را به نگرشی مثبت تری تبدیل کرد .  و از آن  جهت استحکام و سوق دادن رفتار ها و نکات مثبت روابط زناشویی استفاده کرد . لازم به ذکر است که بسیاری مشاوره زناشویی را با دخالت ها و جهت دهی های نادرست خانواده و دوستان و اطرافیان اشتباه میگیرند . چه بسا این راهکارهای نابجا و گاها مشاوره های نا صحیح و اختلاف برانگیز توانسته اند با تاثیرهای مخرب بر زندگی و روابط زناشویی باعث صدمات جبران ناپذیزی بر بنیان خانواده شوند و راه را نه تنها هموار نکرده بلکه زندگی زناشویی را به چالش های خطرناک کشیده اند .

و تاثیر آن بر زندگی مشترک

آموزش مقاربت

پس مشاوره زندگی زناشویی و آموزش مقاربت در وهله اول باید تحت نظر افراد صحیح و با تجربه در زمینه مشاوره خانواده و نه هیچ شخص دیگری صورت بگیرد . همیشه نقش زنان در روابط زناشویی به علت ظرافت های فتری و جاذبه ذاتی پررنگ تر بوده است اما گاه این نقش را فقط با سپردن خود به دست همسرشان بدون انجام هیچ فعل خاصی ایفا کرده اند و تصور آن ها بر این بوده است که نقش زن در مقاربت تنها این است که هر لحظه که همسرشان اراده کرد صرفا مانند عروسکی جنسی بی هیچ کنش خاصی او را تمکین کنند . ا

ما باید بدانید که آموزش مقاربت شما را با بعد ها ، روش ها ، نیاز ها ، انواع علایق و مراقبت های مقاربتی آشنا خواهد کرد . همین عدم علم کافی در مسائل جنسی از رابطه زناشویی شما یک رابطه با کیفیت پایین که معمولا یک طرف از آن لذت میبرد تبدیل خواهد کرد . و همین لذت یک طرفه بدون تنوع و خلاقیت جنسی به مرور شما را به فردی دلزده از مقاربت تبدیل خواهد کرد . اگر حس میکنید آنچه را که باید در رابطه جنسی خود تا کنون طلب نکرده اید مشاوره زناشویی و زندگی مشترک به شما کمک خواهد کرد که به حقوق جنسی خود دست پیدا کنید .

مشاوره زندگی زناشویی و ارگاسم

مشاوره زندگی زناشویی و ارگاسم میتواند یکی از کلیدی ترین و مهمترین مسائل در حیطه روانشناسی و مشاوره خانواده باشد . مشاوره زندگی زناشویی و ارسگام ، رسیدن همزمان زن و مرد به ارسگام را بهترین شکل برای رابطه زناشویی میداند . همان گونه که یک رابطه موفق و رسیدن به اوج لذت یا همان ارسگام در زوجین میتواند بر روابط زناشویی ، اخلاق زوجین با یکدیگر و حتی رفتار فردی زوج ها تاثیر مثبت و بسزایی داشته باشد به همان اندازه نیز ممکن است مخرب و از بین برنده ی شکل سالم و توام با رضایت در رابطه زناشویی شود .

عدم رسیدن به ارگاسم

یکی از دلایل مهم این امر عدم رسیدن همزمان و گاه نرسیدن یکی از زوجین به نقطه ارسگام میباشد . برای مثال خانم ها به نسبت آقایان برای رسیدن به ارگاسم و رضایت از رابطه  زناشویی به معاشقه و زمان بیشتری نیاز دارند و گاه همین تاخیر باعث اختلال در رابطه شده و حتی میتواند باعث سرکوب و بی میل شدن شخص به رابطه با همسر خود شود که ممکن است باعث کاهش دفعات روابط زناشویی و حتی در موارد شدیدتر فقدان رابطه در یک زندگی زناشویی گردد و آن را از مسیر نرمال خود خارج کند و حتی راه را برای ادامه با مشکل روبرو کند .

بهترین توصیه به زوج هایی که در رابطه خود با شریک جنسیشان به بن بست خورده اند منطقی برخورد کردن و مراجعه به افراد متخصص در زمینه روابط زناشویی است که متاسفانه دیده میشود که بسیاری از افراد این راهکار را نه تنها مفید بلکه خجالت آور میدانند . اما مشاوره زندگی زناشویی و ارگاسم با کشف خلاء های رابطه جنسی شما و جایگزین کردن رفتار های جنسی مناسب با عادات نادرست جنسی شما کمک خواهد کرد به آنچه در رابطه انتظار میرود دست پیدا کنید . همچنین صحبت در حضور مشاوره خانواده کمک میکند آنچه را که تا به حال نتوانسته اید با شریک جنستیان در میان بگذراید به راحتی بیان کنید .

و تاثیر آن بر زندگی مشترک

اهمیت مشاوره زندگی زناشویی

اهمیت مشاوره زندگی زناشویی امروزه با توجه به سبک جدید زندگی و انقلاب های ریز و درشت فرهنگی اجتماعی بیش از هر زمان دیگری احساس میشود . در بازه زمانی چند سال قبل تا کنون همه چیز به سرعت در حال تغییر بوده است ، نوع روابط بین فردی ، پل های ارتباطی و شبکه های اجتماعی ، شغل های جدید و درامد های عجیب ، تغییرات ظاهری ، نوع تفریح و توقعات از زندگی همه و همه دستخوش تغییرات چشمگیر شده اند و همین امر سبب شده است زندگی فردی و مشترک افراد را با مسائل مختلفی رو به رو شود .

پس اهمیت مشاوره زندگی زناشویی برای برخورد صحیح با این مسائل قابل درک است . زندگی از آن سیستم ساده و ابتدایی که مرد با تمام توان کار میکرد و فقط به فکر رفاه خانواده بود و سقف خواسته های زن رضایت همسرش از خانه داری او بود خارج شده است و توقعات و دغدغه ها متنوع و پیچیده شده اند و یک مشاور خانواده کمک میکند بهتر خود را با وضع موجود وفق دهیم .

ضرورت مشاوره زناشویی

ضرورت مشاوره زناشویی زمانی درک میشود که زندگی از روال طبیعی خود خارج میشود و مشکلات پیش آمده آن را به بحران میکشانند . گاه مدیریت بحران پیش آمده از توان زوج خارج است و حس ناامیدی به سراغ آنها می آید . ضرورت مشاوره زناشویی اینجا معنا پیدا میکند تا با آنالیز منطقی شرایط ایجاد شده درست ترین راه را پیش روی ما قرار دهد . اشخاصی که در مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی هستند کارشناسان و درمانگرانی حاذق هستند که رسالت آنها کمک به بهبود زندگی شما است . اما گاه دو نفر در چنان سطحی از اختلاف شخصیتی ؛ سلیقه ای ،  اجتماعی ، فرهنگی قرار دارند که راه بر هر تدبیری بسته میشود حتی در این شرایطم بهترین تصمیم این است که یک کارشناس خانواده ما را به این اطمینان برساند تا بتوانیم با خود به این نتیجه برسیم که برای نجات زندگی مشترکمان هرکاری که باید انجام داده ایم .

 

برای کسب اطلاعات بیشتر لطفا سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه فرمایید .

در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره زناشویی و زندگی مشترک به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع:   The impact of family structure on the health of children

https://www.borna.news/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1-143/1295413-%D8%AF%D9%84%DB%8C%D9%84-%D8%A7%D8%B5%D9%84%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D8%B1%D8%A7%D8%AC%D8%B9%D9%87-%D8%A8%D9%87-%D9%85%D8%B4%D8%A7%D9%88%D8%B1%D9%87-%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%AF%D9%87



:: بازدید از این مطلب : 349
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مریم هاشمی

 

وظایف مرد در رابطه زناشویی از همان لحظه که به فکر ازدواج می افتد و به خواستگاری میرود آغاز میشود . این وظیفه تحت تاثیر عوامل زیادی است .  اینکه او در چه شرایطی از نظر روحی و روانی قرار دارد ودر چه محیطی پرورش یافته است ؟ انگیزه ی او برای ازدواج چیست ؟ آیا او با وظایف مرد در رابطه ی زناشویی آشناست؟ سوال های زیادی مطرح است که او باید در تنهایی خود به آنها پاسخ بدهد . تا او با وظایف مرد در رابطه زناشویی آشنا نباشد نمیتواند برای خود و همراه زندگیش آرامش وخوشبختی به ارمغان بیاورد .

مردانی هستند که به دلیل شرایط اقتصادی عشق و علاقه را نادیده میگیرند . با دختری ازدواج میکنند که از نظر مالی بتواند به آنان کمک کند و اهدافشان را فراموش میکنند . برنامه هایی که برای آینده داشتند در غوغای استرس و هیجان ازدواج گم میشود  . یادشان میرود از دختری که برای زناشویی در نظر گرفته اند چه توقعی دارند . این دختر چقدر با اهداف آینده آنان همسویی دارد . اگر همسویی دارد آیا برای رسیدن به این اهداف توانایی و قدرت لازم را  دارد یا نه ؟ در این زمینه مشاوران خانواده می تواند به شما خانواده ها و زوجین عزیز کمک کننده باشد.

وظایف مرد درخانه

خانواده کوچکترین واحد اجتماع است که تمام امور از آن آغاز میگردد ، پس باید پایه این زندگی محکم باشد  . در یک خانواده که با تدبیر پایه گذاری شده  آسانتر به اهدف میتوان رسید  . در چنین خانواده ای آرامش حکمفرماست ، نه زورگویی و سرخوردگی . عصبانیت و خشم کمتر دیده میشود و تمام مشکلات با منطق و تبادل نظر حل میشود . بانوی خانه به کمک مرد خود نقشش را بخوبی ایفا کرده و در سایه  آرامشی که مرد ایجاد کرده ، ذهنی آرام و روحی بی تشویش دارد . درخانه ای که وظایف مرد در رابطه زناشویی  تعریف شده است ، ذهن بانوی خانه درگیر نقصان زناشویی نیست . نگران امرار معاش نیست ،  احساس امنیت و آرامش میکند و نتیجه این آرامش مستقیم به مرد برمیگردد . وظایف مردان در رابطه زناشویی بحث گسترده و وسیعی است که نیاز به مطالعه مشاوره و تامل فراوان دارد .

وظایف مرد در رابطه زناشویی موفق,وظایف مرد در رابطه زناشویی با همسر,

وظایف مردان در رابطه زناشویی در اسلام

وظایف مردان در رابطه زناشویی در اسلام را با سخنی از قران آغاز میکنیم . « یکی از آیات لطف الهی اینست که برای شما از جنس خودتان جفتهایی بیافرید که در بر او آرامش یافته و با هم انس گیرید و میان شما رافت و مهربانی بر قرار فرمود» سوره روم آیه 21 .

میتوان نتیجه گرفت که یکی از وظایف مرد در رابطه ی زناشویی در اسلام  ، ایجاد آرامش برای خود و خانواده است . در یک خانه آرام رسیدن به اهدف آسانتر است . ذهن بازتر و اندیشه پویاتر میشود . در ادامه آیه از انس و الفت یاد شده است . پس یکی دیگر از وظایف مردها در رابطه زناشویی در اسلام داشتن انس و الفت است . در خانواده ای که عشق و علاقه هست غم جای خود را به شادی میدهد . جای خشم و عصبانیت  ، صبر و حوصله جای گزین میشود.

یکی دیگر از وظایف مرد در رابطه زناشویی در اسلام ، تولید مثل میباشد . در همین سوره آیه بیستم به خلق انسان از خاک اشاره میشود  . در پایان آیه به کلمه تنتشرون بر میخوریم که نشان از انتشار و تولید مثل دارد . همینطور در سوره ی شوری آیه ی 11 از تولید مثل یاد شده است . پیامبر اسلام از ازدواج به عنوان کامل شدن دین یاد میکند و ازدواج را نیمی از دین میداند .

یکی دیگر از وظایف مردان در رابطه زناشویی دراسلام  ، ایجاد امنیت مالی واقتصادی همسر است . مثال بارز آن پرداخت نفقه و مهریه است . مرد از زمانی که همسرش را عقد میکند باید نفقه و مهریه را پرداخت کند . حتی در زمان وفات او قبل از تقسیم ارث اول مهریه زن ازمیراث مرد برداشته میشود ،  بعد مابقی میراث بین وراث تقسیم میشود .

وظایف مردان در رابطه زناشویی موفق

در بحث وظایف مردان در رابطه زناشویی موفق ، تامین غرایز جنسی دو طرف یعنی زن و مرد مطرح میباشد . مردی در این امر موفق است که بداند یک زن زمانی از همبستر شدن و زناشویی لذت میبرد که از نظر حسی وعاطفی آماده شده باشد . زن به سالگرد ازدواج ، زادروز ، عید و از این قبیل اهمیت میدهد . اگر مرد این روزها را فراموش کند زن احساس میکند مرد دچار روزمرگی شده و به او توجهی ندارد . زن توقع دارد مرد نگاه عاشقانه اش را از او نگیرد . هنگام صحبت از کلمات عاشقانه و احساسی استفاده کند . زن دوست دارد مردش اولین کسی باشد که متوجه تغییراتی بشود که او در صورت  ، آرایش  ولباس ایجاد میکند . در غیر این صورت زن به حساب بی توجهی میگذارد . زنی که احساس کند همسرش نسبت به او بی توجه شده نمیتواند همبستری مناسب وخوبی با او داشته باشد  .

پیامد همبستری نامناسب بهانه گیری ، عصبی شدن ،  پرخاش و در نتیجه سرکوب کردن امیال جنسی شده و به طلاق جنسی می انجامد .مردی که با وظایف مرد در رابطه زناشویی موفق آشناست در سخترین شرایط لبخندش را از خانواده دریغ نمیکند . در زمان دشواریها ناآرام نمیشود و با صبر وشکیبایی مشکلاتش را با خانواده در میان میگذارد و آنها را با خود همسو میکند . وظایف مردها در رابطه زناشویی موفق یادآور این نکته است که یک مرد نباید تازگی و به روز بودن خود را از دست بدهد . یک مرد موفق مطالعه میکند و ازجامعه ی خود بی خبر نیست . از تفریح و ورزش خود و خانوده غافل نمیشود  . مدیریت مالی دارد و میتواند بودجه خود را با مخارج زندگی تطبیق دهد . از خانواده کمک میگیرد و از آنها برای حل مشکلات و رسیدن به اهدافش و شاد بودن کمک میگیرد.

وظایف مردان در رابطه زناشویی با همسر

وظایف مردان در رابطه زناشویی با همسر تا حدی در بخش گذشته بیان شد . مردی که میخواهد با همسرش رابطه خوبی داشته باشد هیچگاه نالان نیست و احساس خوش بودن و شادیش را به همسرش ابراز میکند .  سرمیز شام به کارهایی از قبیل روزنامه خواندن یا مرور پیامهای تلفن همراه یا حساب و کتاب نمیپردازد .  بعد از صرف شام و گفتگو با خانواده وبازی با بچه ها و شنیدن حرفهای همسر وخانواده از آنها میخواهد تا دقایقی رعایت حال او را کنند تا او بعد از یک روز کار و تلاش با آرامش به امور شخصی اش بپردازد .

ارزش عواطف و احساسات

وظایف مرد در رابطه زناشویی با همسر ایجاب میکند یک مرد پس از اغنا امیال احساسی و عاطفی زن بتواند زن را از نظر جنسی خوب تحریک کرده و خوب ارضا کند . زنی که خوب تحریک نشود همبستری خوبی نخواهد داشت . در نتیجه قبل از رسیدن به مرحله ارگاسم آغوش مرد را رها میکند . اگر این امر تکرار شود چون راه دیگری برای ارضا خود ندارد ناخوداگاه امیالش را سرکوب میکند . مردی که میخواهد تمایلات همسرش در چارچوب خانواده ارضا شود بعد از تحریک مناسب باید با گفتن کلامات حسی عاطفی وجنسی مناسب به زن زمان کافی و مناسب برای رسیدن به ارگاسم را بدهد .

نداشتن همبستری مناسب باعث تغییرات هورمونی و فیزیکی زن میشود . تغییرات هورمونی در زن سبب بروز رفتار های عصبی ، کناره گیری از مرد ، احساس سرخوردگی و درنتیجه افسردگی خواهد شد . در برخی موارد زن جذب مردان دیگر میشود و حتی دیده شده که منجر به طلاق میشود .  پس لازم است مرد با نقاط تحریک پذیر بدن زن آشنا باشد . خوب تحریک کند و بگذارد همسرش به خوبی ارضا شود تا همیشه زیبا خوش اخلاق و به اصطلاح زنی بساز باشد . یکی دیگر از چیزهایی که مرد باید در باره ی آن اطلاع داشته باشد روز پریود زن است . به دلیل تغییرات هورمونی روزهایی که زن میخواهد پریود شود عصبی و نا آرام است که خانواده باید رعایت حال او  را بکنند.

منبع:

 

https://www.chetor.com/256677-%D8%B1%D9%88%DB%8C%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D8%B4%D8%A7%D9%88%D8%B1%D9%87-%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%AF%D9%87-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D8%9F/

مشاوره رابطه زناشویی و زندگی مشترک

مشاوره برای وظایف مرد در رابطه زناشویی باید قبل از بروز هرگونه آ سیب به کانون خانواده باید انجام شود  . هر از گاهی با مراجعه به مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی میتوانیم از آسیب رسیدن به کانون خانواده پیشگیری کنیم . گسیختگی خانوادگی یا طلاق از عواملی است که دامانگیر خیلی از خانواده هاست از آن اگاهی ندارند . یک زوج در حالی که زیر یک سقف زندگی میکنند ممکن است دچار طلاق عاطفی باشند . این امر در خانواده بسیار مضرتر از زمانیست که یک زوج به طلاق حقیقی تن میدهند . زیرا در این حالت زوج نسبت به یکدیگر احساس بی تفاوتی دارند . هریک به فکر اغنا تمایلات عاطفی جنسی واقتصادی خود بوده ونسبت به طرف مقابل بی تفاوت هستند . در مشاوره برای وظایف مرد در رابطه زناشویی بسیار دیده شده که این وضعیت مانع پیشرفت خانواده از جهات مختلف میشود .

در یک خانواده  از هم گسیخته زمزمه های  اطرافیان به شدت رواج پیدا میکند که باعث دخالت اطرافیان میشود . با مراجعه به یک مشاوره خانواده خوبمیتوان مسیر زندگی را به سوی مطلوب هدایت کرد .

مشاوره برای وظایف مرد در رابطه زناشویی,وظایف مرد در رابطه زناشویی,

انگیزه های رابطه

یکی از مواردی که در تحقیقات دیده شده انگیزه ی بسیاری از مردان ارضا تمایلات جنسی  و فشار جنسی است . این امر باعث میشود مرد در انتخاب همسر خود دقت نکند . خیلی از خواسته هایش را سرکوب کرده و در واقع به ازدواج تن بدهد . مثل روز روشن است چنین مردی پس از مدتی جا میزند . بسته به قدرت مقاومت وروحیه ی تحملش پس از مدتی خود را در دشتی میبیند که ریشه ی خیلی از خواسته ها وهدفهایش خشکیده است . به مرحله ای میرسد که عمرش به سرعت میگذرد واز خواسته هایش دور مانده است . چنین مردی احساس ناامیدی وافسردگی میکند .حس میکند تبدیل به کسی شده که باید وسایل معاش خانواده را تامین کند ودیگران در سایه ی او زندگی کنند وخود او به مرور زمان به درختی بی بار وبر تبدیل شود . او اکنون حس میکند از قافله ی زمان عقب مانده واحساس پوچی و بیهودگی میکند .

اهمیت معیار ها

در مشاوره رابطه زناشویی و زندگی مشترک یک مرد قبل از ازدواج باید معیارهایی برای زندگی خود داشته باشد . دختری را که برای ازدواج در نظر میگیرد با معیارهایش محک بزند . قبل از انتخاب همسرش با کمک گرفتن از مشاوران کارامد در مورد درست یا نادرست بودن معیارهایش مطمن شود . ممکن است معیارها وهدف های ما در زندگی با توجه به توانایی ما دور از دسترس و یا محال باشد.در این بحث ما به وظایف کلی مرد نسبت به همسر اشاره کردیم . اما این سوال مطرح میشود که اگر یک مرد تمام جوانب را رعایت کرده و لطف بیش از اندازه کند زندگیش آرام ومطلوب خواهد شد؟ آیا همسرش ظرفیت این همه عشق و محبت و از خود گذشتگی را خواهد داشت؟ در اینجا یک مرد اگر با وظایف خود آشنا باشد میتواند خانواده را مدیریت کند .

اگر احساس کرد از او به عنوان یک مرد سواستفاده میشود در برخی موارد شعله ی محبتهایش را کم کند . تلنگر زدن به احساست وعواطف زن یادآوری خوبی برای نشان دادن حسن نیت مرد در قبال خانواده است .  مردی که به پدر مادر و اقوام خویش محبت میکند . به همان نسبت برای خانواده همسر خود نیز وقت میگذارد بهتر میتواند در خانواده مدیریت کند چون همسرش وامدار اوست.

برای کسب اطلاعات بیشتر لطفا سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه فرمایید .

در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره زناشویی و زندگی مشترک به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع:  What Should Be the Husband's 'Role' in Marriage? 

https://www.ana.press/news/660226/%DA%86%D9%87-%D8%B2%D9%85%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D9%85%D8%B4%D8%A7%D9%88%D8%B1%D9%87-%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D8%A8%DB%8C-%D9%81%D8%A7%DB%8C%D8%AF%D9%87-%D8%A7%D8%B3%D8%AA



:: بازدید از این مطلب : 299
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مریم هاشمی

زندگی زناشویی موفق

زندگی زناشویی موفق دنیایی است که هرچقدر هم در اطراف خود آن را مشاهده کرده باشیم و از نزدیک نظاره گر زندگی زناشویی موفق اطرافیان خود بوده باشیم باز هم با قدم گذاشتن در زندگی مشترک با دنیای جدید و بکری رو به رو خواهیم شد . جدید بودن و ناشناخته بودن زندگی زناشویی علت ترس از ازدواج بسیاری از افراد است . اما این ترس کاملا کاذب است و به علت سطح خود شناسی پایین و عدم مطالعه و آگاهی از چیستی زندگی زناشویی است . پسوند ناشناخته بودن برای زندگی زناشویی به دلیل تجربه هایی است که فقط بعد از ازدواج برای شما پیش خواهد آمد و قرار نیست شما وارد تونل وحشتی شوید که هر لحظه یک اتفاق هولناک شما را شوکه کند .

تجربه های زندگی زناشویی موفق

حتی ناشناخته های زندگی زناشویی نیز از نظر تئوری و کسب اطلاعات قابل یادگیری هستند اما مواردی وجود دارد که جنبه عملی آنها تا زمان ازدواج برای شما بکر خواهد ماند . به طور مثال مادر یا پدر شدن و تربیت فرزند فرایندی است که قبل از ازدواج هم میتوانید با مطلاعه به آگاهی از آن دست پیدا کنید اما تجربه حقیقی آن برای دنیای زندگی زناشویی موفق است . تقریبا هر آنچه که باید از زندگی زناشویی موفق بدانید تا موفق در آن ظاهر شوید میتواند توسط مشاوره زناشویی و زندگی مشترک و توسط متخصصان بهترین مشاوره خانواده در اختیار شما قرار بگیرد .

هرگز اینگونه تصور نکنید که چون مجرد هستید نیازی به این اطلاعات ندارید یا ناپسند است که پیگیر مشاوره زناشویی باشید . بلکه مراجعه به مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی قبل از ازدواج به شما بار آگاهی مفید و لازم را میدهد تا کمتر در مقابل مسائل زندگی زناشویی موفق شوکه شوید و بهترین واکنش را در هر موقعیتی از خود نشان دهید .

داشته باشیم ؟

موفقیت در زندگی زناشویی موفق

موفقیت در زندگی زناشویی موفق در گرو نکات و باید نباید های زیادی است . نمیتوان موفقیت در زندگی زناشویی موفق را به سادگی تعریف کرد یا آن را از ظواهر زندگی زوج ها برداشت کرد . اما اگر تمام تعاریف و قواعد و قوانین موفقیت در زندگی زناشویی موفق را بخواهیم در یک کلمه بگنجانیم به نظر میرسد که ” تعالی ” کامل ترین و منصفانه ترین واژه است . اما خود تعالی سطر ها و جلد های بیشماری تعریف میتواند داشته باشد . آنچه که از واژه تعالی در موفقیت در زندگی زناشویی موفق انتظار میرود این است که چه مرد چه زن هم از نظر فردی هم در قالب یک زوج از هر نظر ارتقاء پیدا کنند .

به بیانی دیگر پیشرفت علمی ، مالی ، شخصیتی ، فرهنگی ، اجتماعی ، اخلاقی . . . مواردی از تعالی هستند که موفقیت در زندگی زناشویی موفق را تعریف میکنند . مرد و زن در کنار هم پس از شروع زندگی مشترک باید بکوشند که در کنار حفظ ثبات ، زندگی خود را هم گام با جامعه پیش ببرند . برای مثال در صورت امکان به ادامه تحصیل بپردازند ، به سلامت جسمی خود اهمیت دهند و ورزش کنند ، اوقات فراغت خود را با مطلاعه و کلاس های آموزشی و تفریحات فرهنگی و مفرح مانند سینما پر کنند ، با وجود پشتیبانی و حمایت ، استقلال شخصیتی خود را حفظ کنند و برنامه ریزی مالی داشته باشند و هدفمند به سوی آینده حرکت کنند ...

مهارت های زندگی زناشویی

مهارت های زندگی زناشویی موفق قواعدی هستند که از نظر روانشناسی خانواده و ارتباطات کاملا ثابت شده و قابل پذیرش هستند . در پس مهارت های زندگی زناشویی موفق پژوهش ها و آزمون و خطاهایی وجود دارد تا درستی یا نادرستی آن ها مشخص شود . مهارت های بسیاری وجود دارد که به شرایط زندگی شما ممکن است به مواردی از آن ها بیشتر نیاز داشته باشید . اما چند مهارت کلی و تثبیت شده از نظر علمی وجود دارد که در تمام زندگی های مشترک داشتن آن ها مهم است .

اولین مهارت خود شناسی است . تا به درک درستی از شخصیت خود نرسید نمیتوانید بفهمید که چه چیزی از زندگی میخواهید و در نتیجه قادر نخواهید بود خواسته های طرف مقابلتان را درک و براورده کنید . پس قبل از هرچیزی تکلیفتان را با خود مشخص کنید و به امید تغییر دادن با کسی که مغایرت بسیاری با ایده آل شما دارد تن به ازدواج ندهید . مورد بعدی مهارت گوش دادن و همدلی کردن است .

ریشه یابی مشکلات زندگی زناشویی

باید قادر باشید در هر شرایطی به صحبت طرف مقابلتان گوش دهید تا از آنچه در ذهن دارد آگاه شوید و به دور از سوء تفاهم با او همدلی کنید . مهارت ارتباطی یکی دیگر از دیگر مهارت ها است شما باید روابط اجتماعی خود را تقویت کنید تا با دایره اجتماعی همسرتان مناسب ترین رابطه را برقرار کنید شما باید بتوانید با همکار یا خانواده همسر خود یک رابطه صحیح و متعادل برقرار کنید . مورد دیگر مهارت حل مسئله است شما باید بتوانید مشکلات خود را ریشه یابی کنید و با مصلحت اندیشی و به دور از منفعت طلبی به فکر چاره جویی باشید .

در صورت احساس ناتوانی در حل مسائل زناشویی خود به مرکز مشاوره و روانشناسی مراجعه کنید . مهارت های دیگری نیز مانند مهارت اعتماد به نفس ، مهارت حفظ تعهد ، مهارت ابراز عشق و . . . در کنار دیگر مهارت های زندگی زناشویی وجود دارد که کسب آن ها شما را در داشتن یک زندگی زناشویی موفق کمک خواهد کرد .

رضایت از زندگی زناشویی

رضایت از زندگی زناشویی یک احساس درونی است که هرگز نمیتوان آن را بنا بر ظواهر زندگی توجیه کرد . چه بسیاری از زوج ها که در کمال رفاه و شرایط ایده آل زندگی احساس رضایتی ندارند و در واقع یک خلاء مانع از خوشبختی آن ها میشود و در مقابل زوج های دیگری با زندگی بسیار ساده تر و با وجود دغدغه های بیشتر شادکامی را در زندگی خود احساس میکنند . رضایت از زندگی زناشویی میتواند نتیجه قانع بودن ، زندگی در لحظه ، نداشتن توقع بیجا ، مقایسه نکردن زندگی خود با دیگران ، لذت از داشته ها و امید به آینده باشد . با تقویت این موارد در خود میتوان احساس رضایت از زندگی زناشویی را در خود چند برابر ایجاد کرد .

خوشبختی در هیچ جایی در دنیا پنهان نشده است که پیدایش کنید ، در هیچ زمانی محدود نشده است که منتظرش باشید یا پشت سرش بگذراید ، در هیچ شیئی گنجانده نشده است که آن را بخرید . از خوشبختی برای خود یک فضای چند بعدی نسازید که با کم بودن یکی از بعد ها خراب شود . در همان نقطه که ایستاده اید ، در همان لحظه ، با همان داشته ها ، اگر هنوز چیز هایی دارید که نگران از دست دادنشان باشید ، اگر هنوز دلیل هرچند کوچکی برای لبخند زدن دارید و اگر هنوز آرزو هایی در سر دارید که شما را به آینده وصل کند میتوانید احساس خوشبختی و رضایت کنید پس هرگز رضایت از زندگی زناشویی را برای خود به یک معادله چند مجهولی تبدیل نکنید .

داشته باشیم ؟

بهترین روش زندگی زناشویی

بهترین روش زندگی زناشویی را فقط خودتان میتوانید برای زندگیتان تجویز کنید . بدترین کار تقلید و کپی برداری از سیستم زندگی دیگران است . چرا که هر روش زندگی خاص شرایط و شخصیت زوج مربوط به آن زندگی است و قرار نیست ایدئولوژی زندگی دیگران برای زندگی شما هم کارامد باشد برعکس فقط باعث میشود از مسیر درست زندگی خود منحرف شوید . در این میان راهنمایی های مشاوره زناشویی و زندگی مشترک قطعا کمک کننده خواهند بود تا مسیر هموار تری را انتخاب کنیم . بهتر است همراه همسر خود به مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی مراجعه کنید و با شرح شرایط موجود ، نیاز ها ، مشکلات و توقعات خود از زندگی مشترک ، بهترین روش زندگی زناشویی مخصوص به خودتان را پیدا کنید .

باید بفهمید که چه چیز هایی مخل آرامش ،  امنیت ، پیشرفت و صمیمیت رابطه و زندگی مشترک شما میشوند و در مقابل چه چیز هایی باعث ایجاد هیجان مثبت ، صمیمیت ، شادی ، پیشرفت مادی و معنوی شما و زندگیتان میشوند و با بررسی این موارد با حذف نباید ها و رعایت باید ها روش زندگی خود را پیدا کنید .

برای کسب اطلاعات بیشتر لطفا سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه فرمایید .

در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره زناشویی و زندگی مشترک به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع: How To Have A Happy Marriage: 7 Powerful Secrets From 

https://psychology.avije.org/
https://virgool.io/@family_counselling/

 


:: بازدید از این مطلب : 299
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 7 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مریم هاشمی

 

زندگی مشترک موفق شاید از دریچه نگاه هر شخص تعریف خاص خود را داشته باشد . برخی زندگی مشترک موفق را فقط در یک وضعیت مالی قابل توجه و یک زندگی لوکس میدانند . بعضی دیگر به صرف وجود عشق و علاقه آن را یک زندگی مشترک موفق مینامند . و این تعاریف از زندگی مشترک موفق نتیجه تفکر ، تربیت ، شرایط زندگی و فرهنگ فرد است . اگر در کالبد یک زندگی قرار بگیریم قطعا حس خوشبختی و آرامش تعریفی تمام شده برای زندگی مشترک موفق است . و خوشبختی حس و شرایطی کاملا نسبی است که هرگز نمیتوان برای آن قرار داد و ماده ای تنظیم کرد و هرگز نمیتوان بنا بر شرایط مادی و عینی زندگی میزان خوشبختی کسی را قضاوت کرد چرا که حسی کاملا درونی است که دلیل آن هر چیزی میتواند باشد .

اما خارج از تعاریف و دیدگاهای فردی باید بتوان یک استاندارد برای زندگی مشترک موفق در نظر گرفت . اما این استاندارد ها را چه کسی میخواهد تعیین کند ؟ به طور حتم متخصصان روانشناسی خانواده کسانی هستند که طبق معیار های صحیح با در نظر گرفتن جنبه های اقتصادی اجتماعی ، فرهنگی ، عاطفی ، جنسی و . . . میتوانند استاندارد های زندگی مشترک موفق را بیان کنند . اما به این معنا نخواهد بود که که اگر یک زندگی مشترک در یکی از این موارد کاستی داشت دیگر موفق نیست . چرا که خود موفقیت زندگی مشترک نیز جریانی نسبی است که برای هر سطح و شرایطی از زندگی به صورت متفاوتی کسب میشود .

اصول زندگی مشترک موفق

اصول زندگی مشترک موفق را میتوان تابعی از چند ویژگی اخلاقی فردی و اجتماعی دانست . قطعا در این میان بسته به شرایط اصول ریز تری هم وجود دارد اما اصول زندگی مشترک موفق برای تمام سبک ها و شرایط های مختلف زندگی میتواند موارد مشترکی نیز داشته باشد . یکی از این موارد که جزء مهم ترین ها میباشد درک متقابل است ، درک تنها با شناخت صحیح و کافی از ویژگی های اخلاقی و روحی و حتی جسمی طرف مقابل به دست خواهد امد . این شناخت را بهتر است در شرایط دوستانه و با پرسش و پاسخ از یکدیگر به دست آورید به طور مثال از همسرتان بپرسید هنگام عصبانیت چه چیزی او را آرام میکند یا چه چیزی بیشتر او را عصبی میکند . شناخت از این طریق قطعا بسیار بهتر از این است که در زمان عصبانیت و با آنالیر رفتار همسرتان به شناخت برسید .

داشته باشیم ؟

احترام در زندگی مشترک موفق

مورد بعد در اصول زندگی مشترک موفق که قطعا دنباله رو درک متقابل است احترام متقابل و همدلی است ، پس از درک روحیات و خلقیات اکنون زمان آن رسیده که به دنیای شخصی همسرتان با هر قوانین و چیدمانی احترام بگذراید اگر موردی در شخصیت همسرتان وجود ندارد که باعث آسیب به شما و زندگی مشترکتان شود تنها وظیفه شما احترام به آن است در مثالی قابل درک اگر همسرتان اوقات فراغت خود را با خواندن کتاب سپری میکند شما نباید او را مجبور کنید که به استخر برود . اصل سوم قضاوت نکردن است . کاری که نه تنها حق انجام آن در مورد همسر خود نداریم بلکه در مورد هیچ شخص دیگری چنین اجازه ای به حیطه درک و تعالی ما داده نشده است .

مسئولیت پذیری در زندگی مشترک موفق

قبل از هر تصمیم بی رحمانه ای به همسرتان فرصت توضیح دهید قطعا او برای اعمال و رفتار خود دلایل مشخصی دارد حقیقت را با واقعیت یکی نکنید ، واقعیت آنچه که شما میبیند است اما حقیقت هرگز قابل رویت نیست و فقط باید فرصت پی بردن به آن را به خود بدهیم . پس با داوری کردن حقوق خود و طرف مقابل را پایمال نکنید شما حق دارید که حقیقت را بدانید و طرف مقابل حق دارد که به شما ثابت کند . اصل بعدی که در تمام طول زندگی فردی و مشترک حس میشود مسئولیت پذیری است .

به وظایف خود آگاه باشید و انجام آن ها را به لطف کردن جلوه ندهید . مسئولیت پذیری گره گشای بسیاری از تنش های زندگی مشترک است . و به عنوان اصل اخر محبت ، گذشت و سازش را در قالب یک اصل بر پازده در نظر بگیرید . نسبت که زندگی و همسر خود با گذشت رفتار کنید و به مادام به دنبال مقصر نباشید . اصول زندگی مشترک موفق را با مشاوره زناشویی و زندگی مشترک بهتر و بیشتر درک خواهیم کرد.

نکات زندگی مشترک موفق

نکات زندگی مشترک را شاید بتوان به صورت کلید واژه در یک لیست بیان کرد اما رعایت آن ها در زندگی زناشویی طیفی پیوسته خواهد داشت که شما نمیتوانید بازه زمانی خاصی را برای هرکدام از آنها تعیین کنید بلکه نکات زندگی مشترک موفق در طول زندگی شما مادام باید در حال رعایت باشند . یکی از این نکات که عدم درک آن دردسر ساز خواهد شد این است که فرد نمیپذیرد دیگر مجرد نیست . اینکه تصور کنیم فرق مجرد بودن با تاهل فقط حضور یک فرد به عنوان همسر است و همه چیز شبیه دوران مجردی است کاملا اشتباه است و تفاوت این دو دوران باید برای ما قابل پذیرش باشد .

نکته دوم اعتماد دو طرفه است یاد بگیرید که بی دلیل به همسرتان سوء ظن نداشته باشید و او را متهم نکنید شما فقط شریک شادی های همسرتان نیستید پس او را در لحظات سخت تنها نگذراید او باید حمایت شما را در کنار خود حس کند . بد قول نباشید . قبل از هر قولی توانایی انجام آن را در خود بسنجید بد قولی از شما یک فرد غیر قابل باور در ذهن همسرتان میسازد . تحت هر شرایطی صادق باشید . همه انسان ها مستعد اشتباه هستند اما محق دروغ گفتن نه . پس با صداقت همسرتان را برای بخشش تحت تاثیر قرار دهید نه با دروغ او را فریب دهید و تنها به پیشرفت خود فکر نکنید همیشه یک زوج موفق قابل ستایش تر از یک فرد موفق هستند . نکات زندگی مشترک موفق بسیار ریز تر و متعدد میباشند اما سعی بر آن بود که اولویت ها در این قسمت بیان شوند .

راز های زندگی مشترک موفق

رازهای زندگی مشترک موفق را نمیتوان از زندگی دیگران کپی برداری کرد اما الگو گرفتن میتواند به ما کمک کند . به طور کل برای یک زندگی شاد که همه خواهان آن هستیم نیاز به تلاش هردو طرف است . هرگز یک نفر نمیتواند شما را صد در صد خوشبخت کند چون او تنها نیمی از ماجرا است و نیم دیگر خود شما هستید پس بهتر است دست بکار شوید . وقت مخصوصی را در طول روز یا هفته به خود و همسرتان اختصاص دهید .

بدون نفر سومی باهم گرم صحبت شوید ، به مرکز خرید بروید یا یک پیکنیک دو نفره ترتیب دهید ، هرگز در جمع همسرتان را تخریب نکنید ، شما با این کار نه تنها چیزی به دست نمی آورید بلکه باعث کینه توزی همسر خود میشوید ، از صفات خوب او تعریف کنید تا شاهد چندین برابر شدن آنها باشید . رابطه جنسی خود را مدیریت کنید و اجازه ندهید به یک رفتار روتین غریزی تبدیل شود . برای آینده برنامه ریزی کنید و اهداف کوتاه مدت و بلند مدت برای خود مشخص کنید ، رازی های زندگی مشترک موفق همانطور که گفته میشود راز هستند و در هر زندگی متفاوت پس راز های زندگی خود را پیدا کنید ، شما میتوانید هرچقدر بخواهید از رازهایتان برای یک زندگی شاد تر استفاده کنید .

داشته باشیم ؟

شروع زندگی مشترک موفق

شروع زندگی مشترک موفق همیشه پر چالش تر از مراحل دیگر زندگی زناشویی بوده است چرا که در ابتدای زندگی همه چیز بوی تازگی میدهد و بسیاری از شرایط را ما برای اولین تجربه میکنیم . وجود یک راهنما میتواند کیفیت این شروع را برای ما چندین برابر کند چرا که میتوان از تجارب و مهارت او برای فهمیدن اینکه چگونه بهترین عملکرد را داشته باشیم استفاده کرد . مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی با کادر مجرب مشاوره خانواده به ما کمک میکند که در برخورد با مسائل و شرایط جدید پیش رو بهترین کنش را از خود نشان دهیم .

طبیعی است که در ابتداری زندگی زناشویی گاهی گیج شویم یا نتوانیم درست تصمیم بگیریم و . . . یک مشاوره زناشویی و زندگی مشترک به ما این بیشن و مهارت را میدهد که درست و به موقع اقدام کنیم تا شروع زندگی مشترک موفق را در عمل شاهد باشیم . راهکار های مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی بر پایه نظریات و پژوهش های علمی میباشد که در طی تجربیات متعدد متخصصان این مرکز به کارامد ترین شکل خود در آمده اند پس با اعتماد همراه با همسر خود با مراجعه به این مراکز شروعی پر انرژی و با کیفیت را برای خود رقم بزنید .

برای کسب اطلاعات بیشتر لطفا سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه فرمایید .

در این راستا مشاوره ۲۴ ساعته خانواده آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره زناشویی و زندگی مشترک به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع: How to Be Successful in Life: 14 Steps (with Pictures) 



:: بازدید از این مطلب : 288
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 7 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مریم هاشمی

روابط زناشویی موفق

روابط زناشویی موفق پیچیده ترین و عمیق ترین نوع روابط بین فردی است . هیچ رابطه ای را نمیتوان از نظر ابعاد مختلف و لایه های ارتباطی با روابط زناشویی موفق مقایسه کرد  روابط زناشویی موفق از طرفی رابطه ایست که حد و مرزی برای نزدیکی روحی و عاطفی و جنسی در آن وجود ندارد و از طرف دیگر روابط زناشویی موفق حساس ترین نوع رابطه است که بایدها و نباید های خاص خود را دارد و اگر به درستی با آن برخورد نکنیم روی ناخوشایند خود را  نشان میدهد . روابط زناشویی موفق را میتوان به یک نوزاد تشبیه کرد که اگر از همان ابتدا خوب از آن مراقبت شود سلامت و قوی بار خواهد آمد .

اما اگر به آن بی توجه باشیم و آنطور که باید رشد پیدا نکند مریض و ضعیف میشود و درمان آن زمان بر خواهد بود . روابط زناشویی موفق هم نیاز به مراقبت دارد . اما اگر روابط زناشویی موفق ما بیمار شد کسانی هستند که در نقش یک دکتر داروی مناسب را برای بهبود حال رابطه ما تجویز کنند ، مشاوره خانوده میتواند درامنگر روابط زناشویی موفق ما باشد مشاوره زناشویی و زندگی مشترک داروی مورد نیاز و جایی که در صورت نیاز باید رفت مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی است .

زناشویی موفق

نکات مهم در روابط زناشویی موفق

نکات مهم در روابط زناشویی موفق در بر گیرنده مطالبی جامع است . مطالبی که تمام زوایای یک رابطه زناشویی از نظر جنسی ، عاطفی ، اجتماعی ، اقتصادی و . . . را در برمیگیرد . اما همیشه در میان انواع مسائلی که در زندگی مشترک میتواند پیش بیاید روابط عاطفی و جنسی اهمیت بیشتری داشته اند چرا که در صورت رضایت زوج در روابط زناشویی موفق از نظر عاطفی و جنسی ، باقی مسائل پذیرا تر و قابل تحمل تر هستند .

پس نکات مهم در روابط زناشویی موفق در این بحث حول مسائل جنسی و عاطفی است . هیچ شخصی نمیتواند برای روابط زناشویی موفق شما تعیین تکلیف کند و حدود مشخص کند شما مختار هستید که رابطه خود با همسرتان هرطور که راحت هستید برقرار کنید اما همیشه نکاتی وجود دارد که ممکن است از دید سواد اکادمیک ما دور مانده باشند چرا که این نکات توسط کارشناسان مشاوره خانوداه تعیین میشوند اگر فرد مطالعه خاصی در این زمینه برای به دست اوردن نکات مهم زناشویی نداشته باشد در صورت احساس نیاز میتواند با مشاوره زناشویی و زندگی مشترک به آگاهی لازم در مورد این نکات دست پیدا کرد .

بهبود روابط زناشویی موفق

بهبود روابط زناشویی موفق مستلزم وجود انگیزه ، آگاهی ، تصمیم ، اقدام و عمل در کنار یکدیگر است . به طور کل هر تغییری در جریان یک فرایند که مراحل مختلفی دارد ایجاد میشود و هر فرایند باید ورودی هایی را دارا باشد که از آن یک خروجی به نام تغییر را انتظار داشت ب. بهبود روابط زناشویی موفق نیز یک تغییر است که از این قاعده مستثنا نمیباشد . بهبود را نباید همیشه برای یک درد و رنج معنا کرد بلکه بهبود میتواند فاصله بین بسیار خوب تا عالی باشد . پس بهبود روابط زناشویی موفق همیشه برای روابطی که درگیر مشکلات و اختلافات هستند نمیباشد و  گاه میخواهیم رابطه ای را بهبود ببخشیم تا عالی تر از آنچه که هست باشد .

برای بهبود روابط زناشویی موفق نیز باید مجموعه ذکر شده در کنار هم باشند تا به هدف مورد نظر دست پیدا کنیم . باید زن و مرد انگیزه ارتقاء سطح کیفی زندگی خود را داشته باشند هیچ عملی چه مثبت چه منفی در صورت نبود انگیزه یا نیاز اتفاق نخواهد افتاد . آنگاه با آگاهی لازم تصمیم گیری و سپس اقدام کنند . انگیزه تغییر و بهبود را یک مشاوره خانواده به راحتی میتواند در ما ایجاد کند . گاها ما خواستار تغییر در روابط خود هستیم اما انگیزه ای را نمیابیم این انگیزه میتواند فرزند ، تغییر شغل ، نقل مکان یا هر چیز دیگری باشد . مشاوره زناشویی و زندگی مشترک با دیدی جامع به زندگی ما تلنگر لازم را در ما ایجاد خواهد کرد .

راز روابط زناشویی موفق

راز روابط زناشویی موفق فرمول ثابتی ندارد و نمیتوان آن را به صورت یک سری قوانین به تمام روابط زناشویی موفق اعمال کرد . چرا که هر رابطه در نوع خود منحصر به فرد است و موفقیت در آن در گرو مسئله خاصی است . اما به طور کل روابط زناشویی موفق پایه های ثابتی دارد که در هر رابطه ای با هر شرایطی فقدان این پایه ها میتواند آن رابطه را با مشکل رو به رو کند . درک تفاوت های فردی و احترام به آن یکی از ارکان مهم روابط زناشویی موفق است .

باید بپذیریم که همسر ما در خانواده ای دیگر با اعتقادات ، اررزش ها و فرهنگ متفاوت رشد یافته و سلایق مخصوص به خود را دارد . اگر این سلایق به شما آسیبی نمیرسانند باید به آن ها احترام گذاشت چرا که جزئی از هویت همسر شما است به طور مثال اگر پوشش همسر شما چیز خارج از عرفی نیست نباید سعی کنید او را مجبور کنید سبک دلخواه شما را بپوشد شما فقط باید به او پیشنهاد کنید که میتواند چنین لباس هایی را نیز امتحان کند .

چگونه روابط زناشویی موفق داشته باشیم

مورد دیگر گذشت است که بارها به آن اشاره شده است و شاید در هر مطلبی که مربوط به مشاوره خانواده است بارها آن را دیده باشیم اما شاید هرگز به درستی آن را درک و اعمال نکرده ایم به هر حال  اهمیت آن ایجاب میکند همیشه در کنار روابط زناشویی موفق واژه گذشت خود نمایی کند چرا که اگر زوج ها در زندگی گذشت و انصاف را رعایت نکنند هرگز قدر دان یکدیگر نخواهند بود .

اولویت قرار دادن رضایت همسرتان در هر تصمیم و هر شرایطی میتواند نیمی از موفقیت رابطه زناشویی شما را تضمین کند . برابری جنسی که طبق آن هم مرد هم زن باید در روابط جنسی خود اوج لذت جنسی را تجربه کنند ، و تعهد زیبا ترین خاصه هر انسان و اعجاز یک رابطه موفق است تحت هر شرایطی به همسر و زندگیتان متعهد باشید چون هیچ دلیلی حتی اگر طرف مقابل شما بدترین فرد ممکن باشد عدم تعهد شما را توجیه نخواهد کرد متعهد بودن عمق عزت نفس و شخصیت والای شما را بیان میکند شما قرار است بهترین نمود شخصیتی وجود خودتان باشید نه بازتابی از کنش دیگران پس هرگز متعهد بودن خود را با هیچ مسئله ای زیر سوال نبرید . نکات بسیاری را میتوان برای یک رابطه زناشویی موفق نام برد اما نکات فوق جزء اولویت ها می باشند .

روابط زناشویی موفق در دوران نامزدی

روابط زناشویی موفق در دوران نامزدی هم از نظر عاطفی هم از نظر جنسی بسیار حساس است . دوران نامزدی دوران شناخت پسر و دختر است و کنترل آن از نظر عاطفی و جنسی بسیار اهمیت دارد . پسر و دختر باید در این دوران بیشتر در تلاش برای شناخت کافی از یکدیگر باشند و کمتر به جنبه جنسی رابطه فکر کنند . باید بدانیم که وقت برای مسائل جنسی بسیار زیاد است و اکنون مسائل مهمتری مانند پیدا کردن نقاط تفاهم و تفاوت و ارزیابی طرف مقابل وجود دارد . اما هرگز نمیتوان منکر احساسات قلقلک دهنده و هیجان انگیز دوران نامزدی شد و همین احساسات ممکن است باعث شود در رابطه خود بیش فعال باشیم .

زناشویی موفق

وابستگی و علاقه در دوران نامزدی

پیش رفتن رابطه زناشویی در دوران نامزدی میتواند یک ریسک باشد یعنی هم ممکن است باعث وابستگی و علاقه بیشتر بین زوج شود و هم ممکن است به دلیل شکل نگرفتن احساسات عمیق و احساس تعهد کافی در صورت کاستی ها یا خلاف سلایق سطحی بودن ، رابطه را به اتمام برساند . برای مثال بارها دیده شده است که دختر خانمی به مشاوره مراجعه کرده است و بیان کرده که نامزد او درخواست کرده است که عکس های غیر متعارف از فیزیک خود را برای او ارسال کند و پس از ارسال رابطه آنها کاملا به هم خورده است . دلیل این امر این است که فرد انتظارش از فیزیک همسرش چیزی شبیه به شخصیت های غیر اخلاقی فضای مجازی است و تصور میکند همه باید اینگونه باشند .

پس هرگز اگر نقص جسمانی خاصی که بعدا به واسطه آن طرف مقابل بتواند به شکل قانونی معترض شود در فیزیک خود ندارید عکس های نامتعارف را در دوران نامزدی برای هم به اشتراک نگدراید . پس بهتر است در دوران نامزدی هم در زمینه عاطفی هم جنسی میانه رو باشیم .

برای کسب اطلاعات بیشتر لطفا سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه فرمایید .

در این راستا دکتر مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره زناشویی و زندگی مشترک به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع: 7 Marriage Secrets of Successful Couples 

https://psychology.avije.org/

https://virgool.io/@family_counselling/

 


:: بازدید از این مطلب : 293
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 7 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مریم هاشمی

روانشناسی شوهر

روانشناسی شوهر علمی است که به کمک شما آمده است . با کمک روانشناسی شوهر میتوانید عادات اخلاقی ناپسند همسرتان را اصلاح کنید . امروزه روانشناسی در لباس مشاوره خانواده به کمک زندگی مشترک ما آمده است تا درست در نقطه ای که حس میکنیم راهی باقی نمانده دریچه ای را برای مشکلات زناشویی پیش روی ما باز کند یکی از فصل های روانشناسی خانواده روانشناسی شوهر است . در قرن 21 وقت آن رسیده است که با چالش های پیش رویمان کمی علمی تر برخورد کنیم و زندگی مشترک را میتوان گاهی به دالانی از چالشهای مختلف تشبیه کرد روانشناسی شوهر به شما این علم و بینش را میدهد که اگر همسرتان هنجار اخلاقی خاصی دارد که مادام از لحاظ روحی ، جنسی یا جسمی به شما آسیب میرساند با برخورد مناسب آن رفتار را در او حذف کرده یا به حداقل برسانید .

اگر برای شما سوال شده که چگونه به این علم دست پیدا کنیم شما میتوانید با مشاوره زناشویی و زندگی مشترک و مراجعه به مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی به اطلاعات کافی در باره روانشناسی شوهر دست پیدا کنید .

روانشناسی شوهر بد دهن

روانشناسی شوهر بد دهن راه نجاتی برای کسانی است که همسرشان به عادت ناپسند بد دهنی و فحاشی دچار است . این گونه افراد به طور مداوم مورد حمله کلامی و توهین همسرشان قرار میگیرند و به همین خاطر باعث عدم اعتماد به نفس و سرخوردگی آن ها میشود . گاهی این افراد با بیان این جمله که ” همسر من درست بشو نیست او از اول هم همینطور بود ” خود را عاجز از تغییر رفتار آزار دهنده همسرشان میدانند . اما روانشناسی شوهر بد دهن این جا است که بگوید هیچ انسانی به طور ذاتی و ژنتیکی بد دهن نیست و این رفتار را همسر شما ممکن است از خانواده یا محیط تحصیل و کار دریافت کرده باشد . پس همانطور که آن را کسب کرده است میتواند کنار بگذراد . اولین اقدام در روانشناسی شوهر بد دهن این است که ببینید محرک های بد دهنی کردن همسرتان چه چیز هایی هستند .

روانشناسی شوهر بد اخلاق,روانشناسی شوهر لجباز,

کنترل موقعیت

گاهی خود شما باعث میشوید که این رفتار او بیشتر و بیشتر شود هرچند که ما هرگز این حق را به او نمیدهیم . سعی کنید شرایطی را که باعث میشود همسرتان بد دهنی کند را کنترل کنید به طور مثال اگر غذای تند بدش می آید از تند کردن غذا خودداری کنید یا اگر گم شدن وسایلش او را آشفته میکند وسایل شخصی او را در یک جای مشخص نگهداری کنید . گام دوم این است که ببینید دستاورد ناسزا گویی همسرتان چه چیزی است ؟ قطعا هرچیزی که باشد با لفظ مودبانه هم میتواند آن را به دست اورد پس در مقابل آن مقاومت کنید . او باید مانند یک کودک یاد بگیرید با داد زدن و گریه کردن نمیتواند به خواسته هایش برسد .

قطعا همسر شما هرچقدرم که بد دهنی و بی احترامی کند باز هم لحظاتی هست که مهربان باشد و با شما خوش کلام باشد این زمان فرصت مناسبی برای شما است .اما نه فرصتی برای گله کردن و سرزنش بلکه با محبت و آرامش به او بگوید که در کمال ادب هم میتوانید باهم صحبت کنید و خواسته خود را بگویید . به او بگویید که چقد از این رفتارش آزده خاطر میشوید قطعا همسرتان ملکه عذاب شما نیست و از ناراحتی شما ناراحت میشود . فرزندتان را یاد آوری کنید بگویید که فحاشی او باعث میشود کودکمان در ِآینده با ما درست صحبت نکند و . . . و اینکه روانشناسی شوهر بد دهن میگوید مقابله به مثل ممنوع . چرا که بد دهنی هم شان شما را پایین می آورد هم اینکه باعث میشود وقتی همسرتان آرام شد از کارش احساس پشیمانی نکند چرا که کار شما را به عنوان تلافی در نظر میگیرد .

روانشناسی شوهر بد اخلاق

روانشناسی شوهر بد اخلاق برای نحوه برخورد با فردی است که خارج از حد اعتدال بد اخلاقی میکند . قبل از هرچیزی باید گفت که طبیعت مرد به طور کل خشن تر از زن است تا بتواند در مقابل ناملایمات از خانواده خود مراقبت کند اما گاه محیط و نحوه رشد و یا تجربه های ناگوار باعث میشود که این خشونت رقیق دوست داشتنی به رفتاری خارج از حد اعتدال تبدیل شود که باعث شود محیط امن و آرام خانه به میدان جنگ تبدیل شود و همسر چنین فردی در معرض آسیب روحی ، جسمی و حتی جنسی قرار گیرد .

اگر شریک زندگی شما فردی پرخاشگر و عصبانی است و اگر حس میکنید از کنترل رفتار او عاجز هستید این جا است که هردو شما به مشاوره زناشویی احتیاج دارید پس سعی کنید همسرتان را راغب کنید که همراه شما به مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی مراجعه کند و به کمک مشاوره خانواده به یک روند درمانی مناسب برای بد اخلاقی همسرتان برسید . اما نکاتی که به شما کمک میکند . . . درست مشابه مورد قبل محرک های بداخلاقی همسرتان را کنترل کنید .

 

صبور باشید

صبر پیشه کنید و در مواقعی که در حال بداخلاقی کردن است او را فقط به آرامش دعوت کنید ، به طور مثال برای خود و همسرتان دو فنجان نوشیدنی گرم بریزید و به به او بگویید دلیلی ندارد اوقاتتان را تلخ کنید و بهتر است هر مشکلی است در آرامش با هم حل کنید . گاه مردان در خانواده ای بزرگ میشوند که کاملا فضای مرد سالاری دارد و خشونت مرد امری طبیعی است . در مقابل ممکن شما در خانواده ای بزرگ شده باشید که حقوق برابر رعایت میشود و همه چیز با تفاهم انجام میگیرد .

اگر شرایط برای شما این گونه است هیچ مشکلی ندارد که پادشاهی خانه را به همسرتان واگذار کنید . نگران نباشید قرار نیست حکومت دیکتاتوری در خانه شما برقرار شود . این فقط یک مقام تشریفاتی برای همسر شما است که او احساس کند که اقتدار مردانه او در امنیت است و در اصل کارها همانطور که به نفع خانواده است پیش خواهد رفت . و جالب است بدانید که گاهی بد خلقی و عصبانیت مرد ها از سر نیاز است . نیاز به همدردی ، درک شدن ، توجه ، اعتماد و محبت . . . گاهی همسر بد اخلاق شما فقط یک پسر بچه ریش دار است که نیاز دارد بشنود دوستش دارید همین . . .

روانشناسی شوهر لجباز

روانشناسی شوهر لجباز جزء مهمترین روانشناسی های شوهر است چرا که لجباز بودن از جمله خطرناک ترین رفتار های زوجین در زندگی مشترک است . این مطلب که انسان ها باهم تفاوت هایی در سلیقه و رفتار و نگرش دارند کاملا قابل درک است چرا که هر شخصی در خانواده و فرهنگی بخصوص رشد و تکامل پیدا کرده است . درک این تفاوت های فردی به ما کمک میکند که به سلیقه و نظر فرد مقابل احترام بگذاریم . اما گاهی همسر شما ممکن است ذاتا شخصی لجباز باشد یا در زندگی مشترک این رفتار را پیش گرفته باشد . طبق روانشناسی شوهر لجباز اولین واکنش در مقابل لجاجت همسر سکوت است . شخصی که در حال لجبازی است ممکن است از هر حرکت یا حرف شما یک دستاویز جدید برای دامن زدن به لجاجت خود بسازد پس سعی کنید اگر نمیتوانید با ملایمت رفتار کنید حداقل سکوت کنید .

مقابله به مثل نکنید

هرگز مقابله به مثل نکنید چرا که مقابله به مثل در جواب لجبازی همسرتان ممکن است آنقدر ادامه پیدا کند و وسعت پیدا کند که زندگی مشترکتان را تهدید کند . هرکسی توانایی لجاجت را دارد اما از خود بپرسید به چه قیمت ؟ هنگامی که همسرتان آرام شد در آرامش و با لحنی دوستانه و خیر خواهانه به او بگویید من نمیخواهم نظرم را غالب کنم اما فکر میکنم این تصمیم برای هردوی ما بهتر است لطفا در مور آن فکر کن .

گاهی همسر شما لجاجت میکند چون احساس اعتماد به نفس نمیکند و میخواهد ثابت کند که قدرت انتخاب و تصمیم گیری دارد . پس سعی نکنید با توهین و سرزنش و بیان این جمله که تو همیشه همه چیز را خراب میکنی حس لجاجت او را بدتر کنید . زندگی شما رینگ مبارزه نیست که فقط یک نفر از آن پیروز بیرون رود . پس سعی کنید با جلب اعتماد و رفتاری صحیح لجبازی همسر خود را کنترل کنید .

روانشناسی شوهر رفیق باز

روانشناسی شوهر رفیق باز میتواند بار دیگر همسرتان را به خانه برگرداند . قبل از هر موضوعی بپذیرید که مردها اصولا موجوداتی استقلال طلب هستند و حتی بعد از ازدواج نیز دوست دارند که گاهی جدای از مسئولیت ها و زندگی مشترک وقت بگذرانند . اگر بخواهید همسر خود را کاملا از تفریحات مستقل از شما محروم کنید ممکن است او را کاملا از دست بدهید . اما بعضی از افراد به صورت افراطی وقتی را که حق همسر و فرزندان آنها است صرف خوش گذرانی با دوست هایشان میکنند . بر اساس روانشناسی شوهر رفیق باز کاری که شما در نقش همسر چنین افرادی باید انجام دهید این است که خودتان رفیق همسرتان شوید . چرا میخواهید در نقش مادر او فقط امر و نهی کنید و در یک چار چوب خشک رفتار کنید ؟ گاهی در نقش یک دوست برای همسرتان ظاهر شوید .

روانشناسی شوهر بد دهن,روانشناسی شوهر بد اخلاق,

انعطاف پذیر باشید

به طور مثال از او بخواهید که بازی کامپیوتری را که علاقه دارد به شما هم یاد دهد و گاهی باهم بازی کنید . خواهید دید که همسرتان چقدر هیجان زده خواهد شد و از اینکه مثل یک بچه هم بازی پیدا کرده است خوشحال میشود . قابل انکار نیست که اکثر مردان شیفته فوتبال هستند و همان قدر هم اکثر خانم ها از فوتبال متنفر . برای همین از این مسئله یک برگ برنده برای خود بسازید . مثلا هنگامی که تیم محبوب همسرتان بازی دارد به او بگوید عزیزم اگر مایلی دوستانت را دعوت کن کنار هم بازی را دنبال کنید یا برو و در کنار آنها بازی را تماشا کن . باور کنید معجزه میکند . این حرکتی است که هم احترام به علاقه در آن پیدا است هم به او نشان میدهید که در کنار شما هم میتواند وقت آزادی را برای خودش بودن داشته باشد .

تاثیر این 90 دقیقه را شاید 90 روز در زندگی خود ببینید چون همسر شما وقت پیدا کرده است تخلیه هیجانی شود . اکثر مردان زمانی به رفیق بازی پناه میبرند که محیط خانه آنچه که باید نباشد . پس خانه را  به مکانی آرامش بخش و مفرح تبدیل کنید تا همسرتان از آن فراری نشود . تمام مشکلات اخلاقی گفته شده در این بحث هنجار های اخلاقی هستند که اگر به موقع کنترل نشود زندگی شما را به کابوس تبدیل خواهد کرد . پس اگرم همسر شما به این عادات اخلاقی دچار است از مشاور خانواده کمک بگیرید . یک مشاوره زنشاویی و زندگی مشترک میتواند به تمام این جنجال ها پایان دهد و زندگی شما را به استاندارد خود برساند پس مراجعه به مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی را فراموش نکنید .

برای کسب اطلاعات بیشتر لطفا سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه فرمایید .

 

در این راستا مرکز مشاوره تلفنی خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره زناشویی و زندگی مشترک به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع:   My 20 Percent Husband

 

https://saednews.com/fa/post/hzine-mshaore-khanvade-v-roaneshnasi-dar-sal-1401-aelam-shod

 


:: بازدید از این مطلب : 327
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 6 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مریم هاشمی

انتظارات زنان از مردان چیست؟ آیا زنان نیز مانند مردان حق دارند از همسر آینده شان توقعاتی داشته باشند. قطعا همینطور است. زنان نیز قبل و بعد از ازدواج از همسرانشان انتظاراتی دارند. انتظارات زنان از مردان بستگی به عوامل مختلفی دارد. مثلا دیده شده برخی زنان به لحاظ مالی، تنها به داشتن یک زندگی ساده کفایت می کنند. آن ها با توجه به شرایط همسرشان، زندگی می کنند و شوهرانشان را تحت فشار قرار نمی دهند. اما از طرفی برخی زنان هستند که انتظارشان بیش از حد است و دوست دارند در اول راه به همه چیز در زندگی برسند.

به لحاظ عاطفی و روانی نیز توقعات زنان از مردان درجه بندی داشته و در برخی موارد کاملا متفاوت است. تا جایی که  اگر این توقعات برآورده نشود این رابطه به شدت نیاز به بهترین مشاوره خانواده دارد. در غیر اینصورت ممکن است کار به جدایی برسد. به همین دلیل توصیه می کنیم قبل از ازدواج در مورد انتظارات زنان از مردان  مطالعه کرده و در این زمینه از همسر آینده تان نیز پرس و جو کنید تا خدای نکرده بعد از ازدواج پشیمان نشوید. یا حداقل قبل از ازدواج از مشاوره زناشویی و زندگی مشترک کمک بگیرید و با کمک او همسرتان را بهتر بشناسید.

انتظارات زنان از مردان در زندگی زناشویی چه چیزهایی است‌؟

انتظارات زنان از مردان در زندگی زناشویی معمولا در بعضی جهات مشترک و در برخی مواقع متفاوت است. انتظارات مشترک زنان از مردان این است که مرد عاشق همسرش باشد. به نظر بسیاری از زنان برای داشتن یک زندگی موفق و خوشبخت، عشق کافی است. خوشبختی و سعادت در گرو عشق میان زن و شوهر است. در این شرایط هر چقدر هم سختی و مشکلات زندگی یا حتی اختلاف عقیده وجود داشته باشد اگر مرد عاشق همسرش باشد، باز هم می توان کاستی های زندگی را تحمل کرد.

از دیگر انتظارات زنان از مردان سپاسگذار بودن مرد از زن است. زنان دوست دارند شوهرانشان کوچکترین محبت آن ها را دیده و قدردان آن ها باشند. مثلا یک روز با شاخه گل یا کادویی آن ها را سورپرایز کنند یا به خاطر زحماتی که زن در مدیریت خانه و بزرگ کردن فرزندانش دارد از آن ها تشکر کنند. در این شرایط امید این زن برای ادامه زندگی و انگیزه او هر روز بیشتر و بیشتر می شود وعلاوه بر آن نیازهای جسمی و روحی او برطرف می شود.

انتظارات زنان از مردان در زندگی مشترک چگونه است؟

از انتظارات زنان از مردان در زندگی مشترک این است که دروغ نگوید. چه زندگی هایی که به خاطر دروغ از هم پاشیده است. زنان اعتقاد دارند مردی که به همسرش دروغ می گوید، عاشق او نیست و او را دوست ندارد. پس برای ادامه زندگی باید مردی باشید که در همه حال با همسرش روراست است. در سختی ها و خوشی های زندگی با او همراه باشید و حدالامکان چیزی را از او پنهان نکنید.

متاسفانه در بعضی موارد مرد بدون عشق و صرفا به دلیل تشکیل زندگی با همسرش ازدواج می کند. این افراد بدون مراجعه به مشاوره خانواده و بررسی شرایط وارد یک زندگی زناشویی شده و پس از مدتی اعتراف می کنند که هیچ علاقه ای به همسرشان نداشتند و تازه بعد از ازدواج به فکر مشاوره روانشناسی گرفتن می افتند. پس صداقت و عشق و پرهیز از دورویی می توانند از مهم ترین انتظارات زنان از مردان در زندگی مشترک باشد.

مردان

خواسته های منطقی زن از همسرش چیست؟

از خواسته های منطقی زن از همسرش این است که  در همه حال کمک حال او باشد. برخی مردان فکر می کنند همین که نان آور خانواده اند لطف بزرگی در حق زنانشان کرده اند. اما بهتر است بدانید انجام کارهای خانه و مدیریت منزل و مراقبت از فرزندان، تنها وظیفه زنان نیست. مرد هم باید در امور خانه با همسرش مشارکت داشته باشد. زن از همسرش انتظار دارد در اوقات فراغت از فرزندانش مراقبت کند. گاهی آشپزی کند، گاهی لباس ها را بشوید و اتو کند. گاهی منزل را نظافت کند. این گونه کارها نه تنها جزء خواسته های منطقی زن از همسرش است بلکه باعث دلگرمی و بیشتر شدن عشق زنان شده و انگیزه آن ها را به زندگی بیشتر می کند.

آقایانی که به همسرانشان کمک نمی کنند، معمولا بی حال و کسل و بی حوصله و نا امید هستند و به انگیزه ای برای زندگی ندارند. زنانشان هم رفته رفته از آن ها دلسرد می شوند. زنانی که در حال حاضر این شرایط را تجربه می کنند سعی کن خواسته های خود را خیلی رک به همسرشان بگویند. اگر نمی توانید با آن ها رک صحبت کنید می توانید به از مشاوره زناشویی و زندگی مشترک کمک بگیرید.

نیازهای روحی زنان چیست و چگونه برآورده می شود؟

نیازهای روحی زنان بسیار مهم است زیرا اگر این نیازها برطرف شود بنیان خانواده نیز محکم و قوی شده و خانواده ای شاد و سرحالی شکل خواهد  گرفت. برعکس اگر به نیازهای روحی زنان اهمیتی داده نشود این موضوع می تواند خانواده را از هم بپاشد. عشق، محبت، صداقت، درستکاری و نجابت مرد از اساسی ترین نیازهای روحی زنان است. اما در درجه بعدی زن از مرد انتظار دارد که در مشکلات، منطقی برخورد کند و عصبانینت و خشمش را کنترل کند.

زن ها مردی را که در سختی ها منطقی ترین تصمیم را می گیرند همواره تحسین کرده اند. زن از مرد انتظار دارد در رابطه جنسی، به نیازهایش اهمیت بدهد. او را در آغوش بگیرد و نوازش کند و از این لحاظ به او احترام بگذارد. مرد باید طوری رفتار کند که زن احساس کند شخصیت دارد و قابل احترام است. یا حتی در دوران پریود او را بیش از پیش درک کند و نسبت به رفتارهای زن در این دوران حساس صبوری کند.

خواسته زن از همسر آینده اش چیست؟

خواسته زن از همسر آینده اش را می توان به خواسته های مادی و معنوی تقسیم کرد. خواسته های مادی او این است که توان اداره یک زندگی را داشته باشد. سرمایه ای جمع کرده باشد و سقفی داشته باشد که بتواند یک زندگی شاد و آرام را تشکیل دهد. این خواسته ها امروز بیش از پیش پر رنگ شده و در واقع توقعات کمی بالاتر رفته است. اما خواسته های معنوی، مهم تر از خواسته های مادی است. زن شاید بتواند با مردی که از لحاظ مالی مشکل دارد زندگی کند اما آیا می تواند با مرد دروغ گو، خشمگین، عجول و تنوع طلب زیر یک سقف ادامه دهد؟ قطعا نمی تواند. به همین دلیل است که می گویند خوشبختی را تنها در داشتن پول نبینید.

خواسته زن از مرد باید منطقی باشد. زندگی را بر پایه منطق و عشق و محبت بنا کنید نه بر پایه پول و ثروت. چه بسیار زوجینی که به دلایل مشکلات اخلاقی مرد، کارشان به طلاق و جدایی کشیده است. بهتر است قبل از ازدواج  از مشاوره خانواده نیز کمک بگیرید تا بتوانید با خصوصیات شوهرتان بیشتر آشنا شوید و او را بهتر بشناسید.

 زنان

سوالات متداول

شوهرم مدتی است با من رابطه زناشویی ندارد.. آیا نسبت به من سرد شده؟ آیا پای کس دیگری مطرح است؟

نداشتن رابطه جنسی تنها دلیل بر سردی مرد نیست. با او صحبت کنید. ممکن است مشکل دیگری داشته باشد. درگیری فکری مردها، آن ها را نسبت به داشتن رابطه زناشویی سرد می کند.

شوهر من خواسته های مالی مرا برآورده نمی کند. از طرفی اجازه نمی ده سر کار برم؟ راه حل شما چیست؟

از لحاظ قانونی شما باید نسبت به او تمکین کنید. مگر اینکه در زمان عقد در قسمت توضیحات ذکر میکردید که اجازه کار کردن داشته باشید. در این صورت باید برای ادامه زندگی با او توقعات خود را کم کنید.

شوهرم در جمع رفتار خوبی با من ندارد. انگار که من نیستم؟ به نوعی در جمع فامیل مرا نمی بیند. این موضوع خیلی آزارم می دهد.. لطفا مرا راهنمایی کنید.

اول اینکه باید در این مورد با او صحبت کنید و بگویید چقدر از رفتارش ناراحتید. اگر رفتار همسرتان غیر عمدی باشد این مشکل به راحتی با چند جمله قابل حل است اما اگر عمدا این کار را می کند پس مشکل جای دیگری است. باید علت ریشه یابی شود. شاید کاری کردید که او ناراحت شده و قصد تلافی دارد.  می توانید از مشاوره روانشناسی یا مشاوره خانواده کمک بگیرید.

هدف مرکز مشاوره و روانشناسی آویژه از ارائه اطلاعات لازم در زمینه مشکلات روانی، افزایش آگاهی شماست تا با توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره زناشویی به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد. جهت کسب آموزش های بیشتر این مقاله لاتین را مطالعه کنید. منبع: (دانلود مقاله)

منبع: 10 Things Men Want From Their Wives 

https://virgool.io/@family_counselling/%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%B8%D8%A7%D8%B1%D8%A7%D8%AA-%D8%B2%D9%86%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D8%B2-%D9%85%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%B2%D9%86%D8%AF%DA%AF%DB%8C-%D8%B2%D9%86%D8%A7%D8%B4%D9%88%DB%8C%DB%8C-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA-tvjqeteffkh2

 


:: بازدید از این مطلب : 327
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 1 مرداد 1401 | نظرات ()