نوشته شده توسط : مریم هاشمی

در دنیای امروز که پر از مشکلات و اختلافات است، چگونه می توانیم همیشه شاد و پرانرژی باشیم؟ چه راهکارهایی وجود دارد برای اینکه بتوانیم یک زندگی شاد داشته باشیم؟ طبیعی است که در زندگی زمان های خاصی احساس شادی بیشتری نسبت به زمان های دیگر داشته باشید. اما این بدان معنا نیست که نمی توانید الگوی ثابتی از رضایت و شادی را در زندگی خود بیابید. شما باید ابتدا یاد بگیرید که چگونه خوشحال باشید. مثبت اندیشی و شکرگذاری را در زندگی روزمره خود تمرین کنید. اما مهم این است که برای شاد بودن باید چه کرد؟

مشاوران مرکز مشاوره تلفنی خانواده آویژه به بررسی روش هایی برای شاد بودن در زندگی و امید به زندگی پرداخته اند. برای داشتن یک زندگی شاد، عادت ها و رفتاری را به شما معرفی می کنند که می توانید خلق و خوی مناسب و شادی داشته باشید. اگر شما نیز می خواهید یک زندگی شاد و بدون غم و اندوه را داشته باشید، حتما این مقاله را مطالعه کنید.

شاد بودن در زندگی

راهکارهایی برای داشتن احساس شادی و خوشبختی در زندگی

مواردی که در این قسمت گفته شده است، به شما کمک می کند تا شادی و احساس خوب را به زندگی خود هدیه بدهید.

خودتان را دوست داشته باشید

برای خوشبختی، یاد گرفتن دوست داشتن خود بسیار مهم است. زیرا به این معنی است که شما خودتان را همان گونه که هستید پذیرفته اید. دوست داشتن خودتان و داشتن احساس رضایت نسبت به خود می تواند به افزایش اعتماد به نفس شما کمک کند.

سعی کنید لیستی از چیزهایی که در مورد خودتان دوست دارید بنویسید. این لیست می تواند شامل ویژگی های فیزیکی، مهارت ها و یا ویژگی های شخصیتی شما باشند. زمانی که عزت نفس شما پایین است، این لیست را بخوانید.

جلوی آینه بایستید و دوست داشتن را به خودتان ابراز کنید. مثلا می توانید بگویید من عاشق خودم هستم. هیچ چیز نمی تواند من را تغییر دهد.

به خودتان بگویید که توانا هستید بر هرچیزی غلبه کنید

به یاد داشته باشید که مردم اغلب همان چیزی می شوند که خودشان باور دارند. اگر شما باور داشته باشید که نمی توانید کاری را انجام دهید، مسلما از انجام دادن آن ناتوان خواهید شد. در عوض سعی کنید به خودتان یاد آوری کنید که از عهده هر کاری بر می آیید. ایمان به توانایی های خود می تواند به شما کمک کند تا بر هر مشکلی غلبه کنید. اگر با مشکلی روبه رو شدید، به جای تسلیم شدن، به خود بگویید من می توانم این کار را انجام بدهم. به مشکل به عنوان فرصتی برای یادگیری چیزهای جدید فکر کنید. از شکست نترسید. اگر اشتباهی مرتکب شدید، سعی کنید به دنبال راهی برای جبران باشید. دوباره امتحان کنید. به یاد داشته باشید که هر شکست فقط یک فرصت یادگیری جدید برای شما است.

هرگز خودتان را با دیگران مقایسه نکنید

به یاد داشته باشید که زندگی هر کسی متفاوت است. پس از مقایسه کردن خود با دیگران اجتناب کنید. موفقیت ها، فرصت ها و استعدادهای خود را به یاد بیاورید. این یادآوری به شما کمک می کند تا شاد باشید. سعی کنید برای آنچه که هستید إحساس شادی داشته باشید. زمان خود را صرف مقایسه کردن نکنید. زیرا در نهایت افسوس و حسرت های بیهوده برای شما باقی خواهد ماند.

رسانه های اجتماعی می توانند باعث شوند که افراد خود را با دیگران مقایسه کنند. اگر إحساس می کنید که درگیر مقایسه کردن خودتان با دیگران هستید، سعی کنید از رسانه های اجتماعی دوری کنید. یا زمان صرف شده در رسانه های اجتماعی را کاهش دهید.

شاد و انرژی در زندگی

وقتی اشتباه می کنید خودتان را ببخشید

هنگامی که کار اشتباهی انجام می دهید، با خودتان همان طور رفتار کنید که در آن موقعیت با یک دوست رفتار می کنید. روی اشتباهات خود تمرکز نکنید. سعی کنید متعهد شوید که در آینده بهتر عمل می کنید. اگر بخواهید دائم به خاطر اشتباهات خود، ناراحت باشید و خود را سرزنش کنید دیگر زمانی برای شاد بودن و شاد زندگی کردن پیدا نمی کنید. به خودتان زمان کافی بدهید تا به کار، زندگی اجتماعی، فعالیت های خانوادگی، علایق شخصی رسیدگی کنید.

اگر با ایجاد تعادل بین کار و زندگی مشکل دارید. سعی کنید یک برنامه روزانه داشته باشید. زمان را برای استراحت و فعالیت های اجتماعی محدود کنید. اگر شما بتوانید برای زندگی خود برنامه مناسبی داشته باشید، مسلما استرس و اضطراب های شما در زندگی کاهش یافته و می توانید یک زندگی بدون استرس را تجربه کنید. کاهش استرس و اضطراب در زندگی به شما کمک می کند تا زندگی شادی را داشته باشید.

ورزش کنید

ورزش کردن به شدت باعث افزایش شادی و انرژی در زندگی شما می شود. سعی کنید یکی از رشته های ورزشی مورد علاقه خود را ادامه بدهید. مراقبت های جسمی مانند ورزش کردن و رسیدگی به بهداشت فردی می تواند باعث شود انرژی خوبی در زندگی شما روانه شود.

مثبت اندیشی را تمرین کنید

هنگامی که ذهن شما به سمت تفکرات منفی رفت، مانند من نمی توانم این کار را انجام دهم یا چه روز بدی است و ... جلوی خود را بگیرید. سعی کنید فکر خود را به چیز مثبتی تغییر دهید. مانند من می توانم این کار را انجام دهم. برای اینکه به خودتان یادآوری کنید که مثبت اندیش باشید، می توانید پیام های انگیزشی را روی تلفن، رایانه، آینه یا کیف پول خود بچسبانید. مثلا بنویسید من عالی هستم، من به اهدافم خواهم رسید و ... .  اگر اغلب با افکار منفی دست و پنجه نرم می کنید، سعی کنید فهرستی از دلایلی که باعث شده چنین احساسی داشته باشید را تهیه کنید. به راه هایی فکر کنید که می توانید زندگی خود را تغییر دهید یا بهبود بخشید تا احساس خوش بینی بیشتری داشته باشید.

از خودتان تعریف کنید

خودتان را به خاطر تلاش ها و موفقیت هایتان، حتی برای موفقیت های کوچک، تحسین کنید. به خود یادآوری کنید که چقدر قوی، با استعداد یا سخت کوش هستید. مثلا به خود بگویید: امروز خیلی خوب کارهایت را انجام دادی، تو عالی بودی. هنگامی که کار بزرگ و عالی را انجام دادید به خودتان جایزه بدهید. می توانید خودتان را برای شام در یک رستوران دعوت کنید و یا با عزیزانتان کاری سرگرم کننده انجام دهید.

وقتی احساس ناراحتی کردید لبخند بزنید

گاهی أوقات تنها لبخند زدن می تواند حال شما را بهتر کند. وقتی استرس دارید، مضطرب یا ناراحت هستید، سعی کنید لبخند بزنید. یک لبخند و یا خندیدن از ته دل می تواند خلق و خوی شما را تغییر بدهد. همچنین تنش ها را از بین ببرد.

سپاس گزاری را فراموش نکنید

برای اتفاقات خوب و افرادی که در کنار شما هستند، سپاس گزاری کنید. هر روز، چند چیز را شناسایی کنید و بابت این نعمت ها سپاس گزار باشید. خاطرات مورد علاقه، دوستان، خانواده شاد، کار مورد علاقه و ... می توانند مورد سپاس گزاری قرار بگیرند. افکار خود را هرروز در یک دفتر یادداشت کنید. هنگامی که إحساس ناراحتی یا إحساس منفی دارید، دفترچه خود را بخوانید تا بتوانید شادی را به روز خود برگردانید. به خانواده و دوستان خود بگویید که چقدر دوستشان دارید. این کار باعث می شود که هر دوی شما إحساس شاید بهتری در زندگی داشته باشید.

زندگی شاد

سخن آخر

شاد بودن و داشتن احساس خوشبختی، با تلاش و کوشش خودتان به دست می آید. شما باید بخواهید و برای به دست آوردن این شادی، تفکرات منفی و بدبینی و ... خود را کنار بگذارید. با هر انرژی منفی مبارزه کنید و به دنبال راهی برای شاد زندگی کردن و لبخند زدن باشید. اگر احساس می کنید در زندگی خود شادی و انرژی را کم دارید و یا نمی توانید تفکرات منفی را از خود دور کنید، می توانید از مشاوره خانواده تلفنی در این زمینه کمک بگیرید.

مشاوره خانواده تلفنی رایگان ۲۴ ساعته



:: بازدید از این مطلب : 278
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مریم هاشمی

اگر کسی به خانه شما بیاید چگونه از او استقبال می کنید؟ از مهمانان خود چگونه پذیرایی می کنید؟ آیا برای آنها شربت می آورید؟ یا به مهمانان یک دسته گل هدیه می دهید؟ راه های زیادی برای خوشامدگویی به مهمانان و پذیرایی از آنها وجود دارد. افراد در کشورهای مختلف، فرهنگ های مهمان نوازی و مهمان داری متفاوتی را دارند. اگر شما به کشورهای مختلف مسافرت کنید، متوجه خواهید شد که در هر کشور و یا هر شهری رسومات و سنت های مختلفی برای پذیرایی از مهمان وجود دارد. برخی از مردم به شدت بر سنت های خود پایبند هستند. این سنت ها بسیار شیرین و جالب هستند و می توانند تجربه ای لذت بخش باشند.

مشاوران مرکز مشاوره خانواده آویژه به تحقیق و بررسی سنت های مهمان نوازی و خوش آمدگویی به مهمان ها در کشورهای مختلف پرداخته اند. اگر شما نیز علاقه دارید که با این آداب و رسوم مهمان داری بیشتر آشنا شوید، حتما مقاله زیر را مطالعه کنید.

آداب و رسوم استقبال از مهمان

در هر گوشه ای از جهان برای استقبال از مهمان شیوه های مختلف و جذابی وجود دارد. شاید شما از شنیدن برخی از این سنت ها تعجب کنید و به وجود بیایید. تمام این سنت ها یک هدف مشخص و ثابتی دارند و آن هم احترام گذاشتن و حفظ حرمت مهمانان است. برخی از مهم ترین و جالب ترین رسومات استقبال از مهمان در کشورهای مختلف عبارتند از:

هند

اگر شما مهمان هندی ها شوید، برای استقبال از شما فرشی گلدار به نام رنگولی را پهن می کنند. این فرش خاص و زیبا که اغلب در ورودی خانه ها در هند دیده می شود، برای احترام گذاشتن و بزرگداشت مهمان است.

چین

برای مهمانان در چین، صندلی شام را با بهترین منظره که اغلب منظره ای به بیرون است، تدارک می بینند. همچنین در چین میزبان بهترین نوع غذا را برای مهمانان خود انتخاب می کند. در چین سنت چای وجود دارد که مربوط به 3000 سال قبل می شود. به این منظور با چای از مهمانان خود استقبال می کنند. همچنین ممکن است به افتخار شما شروع به درست کردن نان تست نیز کنند.

قزاقستان

برای مهمانان در قزاقستان رسم است که چای سیاه و یک قرص نان گرم بیاورند. اگر در قزاقستان مهمان شوید حتی ممکن است با یک مراسم ویژه چایی پذیرایی شوید. مهمان نوازی برای مردم مسلمان قزاقستان بسیار مهم است و اهمیت دارد. پس قطعا با شما به خوبی رفتار می کنند. میزبان شما ممکن است از شما بخواهد که برای سرگرمی شروع به خواندن آواز کنید و یا موسیقی مورد علاقه خود را پخش کنید.

تبت

در تبت میزبان برای خوش آمدگویی به مهمانان خود از بیرون آوردن زبانش استفاده ممی کند. زیرا بسیاری از مردم این کشور اعتقاد به تناسخ دارند. مدت ها پیش در این کشور راهبان با آشکار کردن زبان خود نشان می دادند که خواهان صلح هستند. همچنین می خواستند ثابت کنند که تناسخ یک پادشان بی رحم نیست که زبان سیاهی نیز دارد. با گذشت زمان این مراسم گسترش یافت و امروزه معمولا آن را به عنوان راهی برای خوش آمدگویی استفاده می کنند.

یونان

یونانیان باستان معتقد بودند هنگامی که می خواهند مهمانی بگیرند اگر تعداد کمی را دعوت کنند و یا بین افراد تفاوت قائل شوند برای مهمان کردن، منجر به نوعی مجازات از جانب خدایان می شود. اگر مهمان یونانیان شوید، تعجب نکنید ممکن است از شما بخواهند در مناسب بعدی خانواده آنها شرکت کنید و یا تا دیر وقت بمانید.

روسیه

روس ها اغلب در خانه های خود با افتخار از مهمانانشان با نان تست و نوشیدنی پذیرایی می کنند. احتمالا در برخی از مناطق نیز از نان و نمک برای استقبال از مهمان استفاده می شود. شاید از نظر شما استفاده از چنین مواد غذایی عجیب باشد. اما در روسیه باستان، این نوع غذاها نماد رفاه و سلامتی بودند. میزبانان روسیه پذیرایی مهمان ها را با این غذاها آغاز می کنند و اعتقاد دارند که از این طریق برای مهمانان خود آرزوی سلامتی کرده اند.

برزیل

مردم برزیل دوست دارند که مهمان هایشان در خانه آنها إحساس راحتی و آرامش داشته باشند. به همین دلیل محیطی را فراهم می کنند که تا حد امکان آرام و ساکت بوده و مهمانان بتوانند إحساس راحتی داشته باشند. آنها اغلب از یک فنجان قهوه سیاه و یا چای سیاه برای پذیرایی از مهمان ها استفاده می کنند. اگر به یک میز شام در برزیل دعوت شده اید، باید آماده باشید که قبل، بعد و در حین غذا خوردن زیاد با یکدیگر صحبت کنید. زیرا در برزیل این فرهنگ وجود دارد که صحبت کردن با یکددیگر دور میز شام، یک رویداد اجتماعی بوده و باعث نزدیکی بیشتر افراد به یکدیگر می شود. اگر دوست دارید که از مهمان نوازی برزیلی ها تشکر کنید به شما پیشنهاد می کنم از یک بسته شکلات و یا چند شاخه گل استفاده کنید. در برزیل این موارد نشانه قدردانی و تشکر است.

مغولستان

اگر دوست صمصمی یک مغول هستید و یا به مهمانی در این کشور دعوت شده اید و به شما یک نوار رنگ روشن از جنس ابریشم و یا پنبه دادند، خوشحال باشید. این نوع نوار و یا روسری نشانه ظاهری احترام به مهمان و دوست است. در مغولستان اغلب از چای شیر و یک بشقاب پنیر، نان و کلوچه های محلی برای استقبال از مهمان استفاده می شود.

کنیا

در کنیا، ماسایی ها با یک نوع رقص به استقبال شما می آیند. به این رقص در کنیا آدامو می گویند. در این رقص همه سعی می کنند بالاترین پرش را داشته باشند. ماسایی ها از طریق این رقص می خواهند به مهمانان خود نشان دهند که پر قدرت و شجاع هستند. بعد از این رقص از مهمانان با خوراکی های مختلف پذیرایی می شود.

سخن آخر

با مطالعه این مقاله شما روش های مختلفی از آداب معاشرت و رسومات استقبال از مهمان را یاد گرفتید. مهم نیست مهمانان شما از کجا آمده اند، هدف در هر کجای جهان مهمان نوازی و مهربانی با مهمانان و دوستان است. سنت های مختلف به ما می آموزند که احترام به مهمان از زمان های بسیار دور وجود داشته است و به نحوی جز فرهنگ و آداب و رسوم افراد گشته است. مهمانی نرفتن و یا مهمان دعوت نکردن می تواند شما را به یک انسان افسرده و گوشه گیر تبدیل کند.

مشاوره تلفنی خانواده ۲۴ ساعته در تهران



:: بازدید از این مطلب : 287
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 9 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مریم هاشمی

مسلما همه افراد در زندگی مشترک خود با تعارضات، درگیری ها و اختلاف نظرهایی مواجه می شوند. آنچه که مهم است این است که در این شرایط بتوانید آرامش از دست رفته خود را مجددا بدست بیاورید. استفاده از جملات و یا رفتارهایی که هنگام عصبانیت ممکن است رخ بدهد می تواند در آینده برای شما مشکل ساز شود. مشاجره در هر رابطه سالم و زندگی مشترک استانداردی، وجود دارد. مهم این است که در چنین لحظاتی برای یکدیگر سوء تفاهم ایجاد نکنیم. برخی از جملات و یا رفتارهایی هستند که هرگز نباید در طول دعوا به همسر خود بگویید.

مشاوران مرکز مشاوره خانواده آویژه جملات مضر و آسیب زننده ای که می توانند در حین دعوا و تعارض بیان شوند و در آینده بر زندگی شما تاثیرات منفی بگذارند را بررسی کرده اند. اگر شما نیز در طول دعوا به شدت عصبانی می شوید و از جملات بد و یا ناسزا گفتن استفاده می کنید، پس حتما مقاله زیر را مطالعه کنید. شما با مطالعه این مقاله خواهید آموخت که هنگام دعوا چه نبایدهایی وجود دارد.

نکات منفی دعوا زوجین

اشتباهات رایج هنگام دعوا با همسر

شما باید سعی کنید هنگام دعوا با همسر، تصمیم و یا رفتار و گفتار عجولانه و از سر عصبانیت نداشته باشید. اکثر زوجین هنگام دعوا از کلمات ناسزا و آزار دهنده استفاده می کنند. در نهایت بعد از دعوا از رفتار و گفتار خود پشیمان می شوند و می خواهند أوضاع را درست کنند. چرا باید حرفی بزنید که بعدا پشیمان شوید؟ مهم ترین چیزهایی که هرگز نباید در هنگام دعوا به همسرتان بگویید عبارتند از:

صدا زدن همسر با القاب زشت و ناپسند

بدرفتاری با یکدیگر و یا صدا زدن همسر با القاب زشت و یا کلمات بد هنگام دعوا کردن، أصلا قابل پذیرش نیست. افراد هنگام دعوا کردن متوجه نمی شوند که گفتار آنها تا چه اندازه بد بوده و می تواند چه آسیب هایی با خود به همراه داشته باشد. صدا زدن و نام بردن از همسر با الفاظ رکیک باعث می شود که طرف مقابل احساس آسیب پذیری بیشتری کند و کمتر مورد توجه قرار بگیرد. فراموش نکنید که این موضوع تا ابد در ذهن همسرتان خواهد ماند و ممکن است خودش باعث ایجاد یک دعوای جدید شود.

سرزنش کردن همسر

برخی از افراد هنگام دعوا و بحث با همسر، بدون آنکه دقیقه ای فکر کنند، شروع به سرزنش کردن او می کنند. سرزنش بی مورد همسر می تواند شدت دعوا را بالاتر ببرد. زیرا به شدت طرف مقابل را عصبانی می کند و او می خواهد از خودش در برابر تهمت ها و سرزنش های شما دفاع کند. حتی اگر فکر می کنید که همسرتان مقصر است. نباید این موضوع را به یکباره بیان کنید. یا دائما او را مورد سرزنش قرار بدهید. سعی کنید آرامش خود را حفظ کنید تا دعوا پایان بیابد. سپس هنگامیکه هر دو نفر در وضعیت ذهنی و روحی خوبی قرار گرفتید، در مورد اشتباهات او صحبت کنید. به یاد داشته باشید که حتی بعد از دعوا نیز نباید از سرزنش کردن و یا کنایه زدن به همسر استفاده کنید.

استفاده از کلمه طلاق در دعوا

طلاق کلمه به شدت مخربی است. شما هرگز نباید از این کلمه تحت هیچ شرایطی در دعوا و تعارضات استفاده کنید. به هیچ عنوان این کلمه را یک راه حل برای پایان دادن دعوا نبینید. هنگامی که دو نفر ازدواج می کنند، عهد می بندند که هنگام سختی و آسانی در کنار یکدیگر باشند. پس چرا هنگام دعوا برای فرار از کلمه طلاق استفاده می کنید. به کار بردن این کلمه تنها نشان دهنده عدم احترام و اعتماد شما به همسرتان است.

گفتن نظرات منفی والدین هنگام دعوا

هرگز حتی جملات خانواده خودتان یا همسرتان را در دعوا یادآوری نکنید. شما و همسرتان با یکدیگر مشکل دارید و باید برروی خودتان دو نفر تمرکز کنید. گفتن اینکه مادرم در رابطه با تو این نظر منفی را داشت. یا پدرم از اول گفت تو بدرد زندگی نمی خوری و ... باعث می شود که رابطه شما با یکدیگر و همچنین رابطه همسرتان با خانواده شما به شدت خراب شود. پس سعی کنید هنگام عصبانیت هرگز از نکات منفی که والدینتان در مورد همسرتان گفته اند استفاده نکنید.

مقایسه کردن همسر با دیگران

درست است که شما عصبانی هستید. اما باید سعی کنید برروی گفتار خود تمرکز داشته باشید و سنجیده صحبت کنید. مقایسه شوهرتان با دیگران مردان و یا مقایسه همسرتان با دیگر زنان حتی ممکن است باعث پایان یافتن ازدواج شما شود. هیچ فردی دوست ندارد که همسرش در رابطه با فرد غریبه و یا همسر دیگران نظر مثبت و بهتری داشته باشد و بخواهد او را با همسرش مقایسه کند. مقایسه همسر با دیگران می تواند باعث ایجاد مشکلاتی در اعتماد همسرتان به شما شود.

جملات نامناسب هنگام دعوا

انکار وجود مشکل و یا عصبانیت

این موضوع بیشتر در رابطه با خانم ها صدق میکند. اکثر خانم ها هنگامی که عصبانی هستند، می گویند که عصبانی نیستند و عصبانیت خود را انکار می کنند. هنگامی که مشکلی وجود دارد منکر آن نشوید. یا بپذیرید که چیزی شما را آزار می دهد و به دنبال راه حلی برای آن باشید و یا همه را فراموش کنید. اینکه شما بگویید مشکلی وجود ندارد و یا عصبانی نیستم، ممکن است باعث شود که همسرتان واقعا إحساس کند که شما عصبانی نیستید و کاملا بی توجه از کنار ناراحتی شما عبور کند. سپس شما به خاطر بی اعتنایی های او بیشتر از قبل عصبانی می شوید و دعوای وحشتناکی مجدد بین شما به  راه می افتد.

گفتن هرچیز بدی که در ظاهر همسر وجود دارد

گفتن و یا مسخره کردن ویژگی ظاهری همسرتان و یا وزن او تنها او را آسیب پذیر می کند. همچنین باعث می شود که او اعتماد به نفس خود را از دست بدهد. آنها بعد از این دیگر به نظرات مثبت شما در مورد خودشان اعتمادی ندارند. ضربه زدن به همسر آن هم از طریق بد گفتن در رابطه با ظاهر، زیبایی و یا اندام او نه تنها به شما کمکی نمی کند بلکه شرایط را هم برای او و هم برای شما سختتر خواهد کرد.

گفتار بی ادبانه در مورد خانواده و یا دوستان همسر

به یاد داشته باشید که بحث بین شما دو نفر است. پس نیازی به آوردن اسم خانواده یا دوستان وجود ندارد. با این کار شما فقط به احساسات همسرتان آسیب می زنید و او را عصبانی تر می کنید. اگر می خواهید دعوا زود پایان پیدا کند و شما و همسرتان مجدد با یکدیگر خوب باشید، هرگز از بد گفتن از خانواده او و یا دوستانش و یا استفاده از فحش و کلمات ناسزا به آنها استفاده نکنید.

بیان هر چیزی که به این دعوا ربط ندارد

شاید شما قبلا هم از همسر خود ناراحت شده اید، اما باید بدانید که حالا وقت بیان آن نیست. جمع آوری تمام بدی های او و گفتن آنها یا صحبت کردن در مورد موضوعی که أصلا ربطی به این دعوا ندارد و یا قبلا در مورد آن بحث شده است، أصلا درست نیست. این کار شما منطقی نیست و فقط مبارزه را سخت تر و دعوا را طولانی تر می کند.

دعوا کردن زن و شوهر

سخن آخر

اگر زندگی مشترک خود و همسرتان را دوست دارید و می خواهید یک زندگی شاد و روابط سالم با یکدیگر داشته باشید، پس هنگام دعوا و تعارض آنچه را که در بالا گفته شد رعایت کنید. رعایت نکات بالا به شما کمک می کند تا سریعتر از حالت عصبانیت، قهر و یا دعوا با همسر خارج شوید. این نکات به شما کمک می کند تا به سادگی زندگی شادی را بسازید. دعوا و اختلاف برای هر زن و شوهری وجود دارد. مهم این است که بتوانید این شرایط را به درستی مدیریت کنید و با رفتار و گفتار اشتباه خود باعث خراب شدن زندگیتان نشوید.

مشاوره تلفنی خانواده 



:: بازدید از این مطلب : 255
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 9 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مریم هاشمی

مسلما همه ما از تاثیر روابط بین پدر و دختر بر آینده دختران آگاه هستیم. در این رابطه مقاله های زیادی نوشته شده است و مطالعات بسیاری صورت گرفته است. واضح است که نحوه برخورد دختر با روابط عاشقانه به شدت تحت تاثیر رفتار پدر او و یا شخصیت پدرش قرار دارد. اگر شما به عنوان یک پدر بتوانید مهر و محبت و عطوفت را به دختر خود هدیه دهید، مسلما او دیگر محبت را از مردان دیگر گدایی نمی کند. شما می توانید کمک کنید تا دخترتان برای آینده خود انتخاب مناسبی داشته باشد. روابط پدر و دختر اگر سالم و مفید باشد می تواند از ایجاد روابط نامشروع و نامناسب دختر با سایر مردان جلوگیری کند.

اگر شما به عنوان یک پدر نتوانسته اید رابطه مناسبی با دختر خود ایجاد کنید. یا نمی دانید چگونه می توانید یک پیوند قوی و مفید با دختر خود داشته باشید نگران نباشید. مشاوران مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه به بررسی راهکارهایی برای ایجاد یک رابطه سالم بین دختر و پدر پرداخته اند. شما با مطالعه این مقاله خواهید آموخت که چگونه با دختر خود یک رابطه سالم ایجاد کنید.

رابطه دختر با پدر

رابطه سالم پدر و دختر چه تاثیراتی دارد؟

مسلما تاثیر داشتن یک رابطه عالی بین پدر و دختر تنها برای داشتن یک رابطه عاشقانه و مناسب برای دختر ختم نمی شود. اگر شما با دختر خود رابطه مناسبی داشته باشید و پیوند قوی ایجاد کنید، می توانید باعث شوید که او در مراحل مختلف زندگی موفق تر باشد. پیوند بین پدر و دختر تاثیر مثبتی بر موراد زیر خواهد گذاشت:

افزایش اعتماد به نفس دختر

ارزش دادن به خود

إحساس رضایت از ظاهر و بدن خود

بالا رفتن سلامت عاطفی دختر

موفقیت های بیشتر در تحصیلات و اهمیت دادن به ادامه تحصیل

کسب موفقیت های شغلی

موفقیت در انتخاب همسر

داشتن رابطه سالم با همسر

ایجاد روابط مناسب با فرزندان مخصوصا پسرها

نکات مهم برای داشتن یک رابطه سالم بین پدر و دختر

پدران چگونه باید با دختران خود ارتباط برقرار کنند؟ به یاد داشته باشید که هیچ پدری نمی تواند کامل باشد. همچنین بچه ها نیز به پدران کامل نیاز ندارند. آنها نیاز دارند تا پدرانشان به اندزاه کافی خوب باشند و بتوانند روابط سالمی با آنها داشته باشند. اگر شما نکاتی را که در این قسمت گفته شده است، رعایت کنید می توانید یک پدر نمونه برای دختر خود باشید. همچنین می توانید روابط سالمی با دختر خود برقرارکنید.

به او بگویید دوستش دارید

شما به عنوان یک پدر مهربان و نمونه، باید هرروز به دختر خود بگویید که دوستش دارید. هرروز به دختر خود بگویید که باهوش، زیبا، دوست داشتنی، توانا و ... است. تعریف و تمجید از او باعث می شود که دخترتان عشق، احترام و ایمان به شما را از ته دل احساس کند.

نگفتن دوستت دارم به دخترتان و تعریف و ستایش نکردن از او باعث می شود که دخترتان در برابر افراد غریبه و نامناسب که این کلمات را به او می گویند و او را مورد ستایش قرار می دهند، آسیب پذیر باشد. اما اگر شما به موقع از دختر خود تعریف کرده باشید و عشق را به او هدیه داده باشید. هنگامیکه او با تعریف و تمجید افراد غربیه روبه رو می شود با خود می گوید: من همه این موارد را می دانستم و پدرم به اندازه کافی از من تعریف کرده است. به جز تعریف کردن چه کار دیگری می توانید انجام دهید؟

راه صحبت کردن دخترتان با شما را هموار کنید

مطمئن شوید که دخترتان می تواند هر مشکلی را به راحتی با شما مطرح کند. اجازه دهید راه ارتباطی و صحبت کردن دخترتان با شما هموار باشد. مهم نیست که او چه میخواهد بگوید، مهم این است که شما حتی اگر از او عصبانی و یا ناراحت شدید به او نشان دهید که دوستش دارید. شما باید علاوه بر اینکه پدر او هستید یک دوست امن و مطمئن برای دخترتان باشید. به او گوش دهید. نه برای اینکه راه حل پیدا کنید بلکه به این منظور که او را درک کنید و متوجه شوید چه نیازهایی دارد. آرام باشید حتی اگر او می خواهد یک موضوع نامناسب را مطرح کند. بر روی صحبت های او تمرکز کنید. با عصبانی شدن، داد و فریاد زدن و ... کاری درست نمی شود و تنها دخترتان از شما دور خواهد شد.

اگر بتوانید بدون قضاوت عجولانه به حرف های دخترتان گوش دهید گام مهمی برای برقراری ارتباط مناسب با او برداشته اید.

از عذرخواهی کردن نترسید

اگر إحساس می کنید رفتار اشتباهی با دخترتان داشته اید، سعی نکنید از او دور شوید. بلکه به شروع دوباره فکر کنید. از اینکه غرور خود را کنار بگذارید و از او عذرخواهی کنید نترسید. شما اگر بتوانید از اشتباهات خود درس بگیرید، می توانید یک پدر خوب شوید. پس اگر اشتباهی صورت گرفته نباید باعث شود که بین شما و دخترتان فاصله ایجاد شود. بلکه باید کمک کنید که رابطه شما و دخترتان مجددا مانند قبل شود.

پدر و دختر

به آموزش و تحصیل دخترتان اهمیت بدهید

مرتبا با دخترتان در مورد مدرسه و آنچه که مربوط به تحصیلاتش می شود صحبت کنید. در مورد مسائل مطرح شده در مدرسه بحث کنید. تکالیف او را بررسی کنید. با او به کتابخانه بروید. به هر نحوی که می توانید به دخترتان نشان دهید که به تحصیلات او اهمیت می دهید و برای شما مهم است. در مورد آرزوها و رویاهای او برای آینده اش با او صحبت کنید. البته سعی نکنید که رویاهای خود را به او تحمیل کنید. مثلا او را مجبور کنید که رشته ای را انتخاب کند که خودش أصلا دوست ندارد.

در اکثر موارد وظایف والدین که مربوط به تحصیل می شود بر دوش مادر است. این کار بسیار اشتباه است. پدران نیز باید تا حد امکان خود را درگیر مسائل تحصیلی و مدرسه فرزندان نشان دهند. این کار به دختر شما کمک می کند تا با اعتماد به نفس بیشتر به تحصیل و کسب موفقیت در مدرسه بپردازد.

برای دخترتان وقت بگذارید

اختصاص دادن زمان خاصی به دخترتان به او می فهماند که برای شما بسیار مهم است. سعی کنید زمان با کیفیتی را با دختر خود سپری کنید. به گونه ای که وقتی دخترتان به زندگی خود با شما نگاه می کند، خاطره های جذاب و شیرینی را از با شما بودن و حضور شما در زندگی خود به یاد بیاورد. اگر شما بتوانید زمان مناسبی را در روز و یا هفته با دخترتان باشید، او کمتر احساس می کند که احتیاج دارد با فرد جنس مخالف خود ارتباط برقرار کند. زیرا شما به عنوان یک پدر نمونه زمان مناسبی را در کنار او بوده اید و او نیازی به روابط با جنس مخالف خود ندارد.

حد و مرزی برای روابط او تعیین کنید

هنگامی که دختران به سن نوجوانی و جوانی می رسند، دوست دارند که استقلال بیشتری در زندگی خود داشته باشند. آنها تلاش می کنند که مستقل باشند و خودشان برای زندگی خود تجربه کسب کنند. در این زمان، آنها اغلب از والدین خود دور می شوند و این موضوع می تواند به شدت آسیب رسان باشد. سعی کنید در این موقعیت با عصبانیت به او واکنش نشان ندهید. این کار نه تنها سودی ندارد بلکه باعث می شود که او بیشتر از شما دور شود. حد و مرزی برای روابط او با دوستان و خانواده تعیین کنید. رشد و پیشرفت او را گاهی از دور تماشا کنید. سعی کنید دیگر مانند سابق انتظار نداشته باشید همیشه کنارش باشید. او را از دور حمایت کنید و هنگامی که به شما نیاز دارد حضور داشته باشید.

گاهی برای دخترتان خرج کنید

گاهی هنگام برگشت به خانه با دخترتان به مرکز خرید بروید و یا او را برای خوردن قهوه یا بستنی مهمان کنید. خرج کردن شما در چنین لحظاتی بهترین سرمایه گذاری است که تا به حال انجام داده اید. زیرا باعث می شود دخترتان إحساس کند که شما همیشه و در همه حال مراقب او هستید و برای خوشحال شدن او تلاش می کنید.

رابطه عاطفی پدر با دخترش

سخن آخر

اگر شما بتوانید رابطه عاطفی مناسبی با دختر خود برقرار کنید مسلما او دیگر تشنه محبت و مهربانی فرد دیگری نخواهد بود. شما می توانید رابطه خوبی با دختر خود داشته باشید اگر سعی کنید صبور باشید و در تمام لحظات آرامش خود را حفظ کنید. همانطور که می دانید دختران به شدت به پدران خود علاقه مند هستند. پس سعی کنید با رفتار صحیح و گفتار نیکو آنها را به سمت خود جذب کنید و همیشه مورد حمایت خود قرار دهید. 

مشاوره خانواده تلفنی مرکز آویژه



:: بازدید از این مطلب : 305
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 8 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مریم هاشمی

شروع سال جدید و آغاز یک سال دیگر برای زندگی در هر کشور سنت و آداب و رسوم خاص خود را دارد. مسلما در هر گوشه از جهان برای آغاز سال نو برنامه های مختلفی را خواهند داشت که متناسب با آداب و رسوم آن منطقه است. غذاهای سنتی سال نو و یا شرکت در جشن های مختلف برای سال نو نمونه ای از شور و هیجان مردم برای شروع سال جدید را به نمایش می گذارد. سنت های جالب و شیرینی در جهان وجود دارد که باعث می شود شروع سال را برای افراد جذاب و لذت بخش کند. این سنت ها و آیین ها از گذشته ها وجود داشته است. برخی از آنها حفظ شده و همچنان مردم به آنها پایبند هستند، برخی دیگر به مرور فراموش شده و دیگر کسی به آن توجه نخواهد داشت.

مشاوران مرکز مشاوره خانواده تلفنی آویژه به بررسی سنت های جالب برای شروع سال نو در سراسر جهان پرداخته اند و مقاله جامع و کامل زیر را نگارش کرده اند. اگر شما نیز کنجکاو هستید که در مورد جشن ها و برنامه ها و سنت های شروع سال جدید در کشورهای مختلف بدانید، به شما توصیه می کنم حتما این مقاله را مطالعه بفرمایید.

آداب و رسومات شروع سال نو در کشورهای مختلف

متناسب با فرهنگ و نوع نگرش و اعتقادات مذهبی هر کشوری آداب خاص خود را برای شروع سال جدید دارد. برخی از مهم ترین این آداب و رسومات عبارتند از:

ایالات متحده

در ایالات متحده هنگام شروع سال جدید، از به صدا درآوردن توپ سال نو  استفاده می کنند. این سنت را نخستین بار آدولف اوکس اجرا کرد. او از این کار برای جلب توجه مقر جدید تایمز استفاده کرد. از آن زمان تا کنون این موضوع یک نمایش سالانه و برای شروع سال جدید شناخته شده است. به صدا درآوردن توپ یکی از محبوب ترین رسومات در شب اول سال جدید است.

برزیل

در برزیل مردم معمولا برای شروع سال جدید خود به ساحل می روند. آنها بعد از آنکه سال جدید شروع شد از روی هفت موج دریا می پرند و هفت چیز آرزو می کنند.  این سنت ریشه در ادای احترام به یمانجا که الهه آب است دارد. به یاد داشته باشید که مردم برزیل قبل از آنکه وارد آب شوند، باید کاملا لباس سفید پوشیده باشند. زیرا سفید نماد پاکی و صداقت برزیلی ها است.

اسپانیا

در اسپانیا مردم سال جدید خود را با خوردن 12 عدد انگور آغاز می کنند. تعداد انگورها به اندازه تعداد ساعات شبانه روز است. هر کدام از انگورها نماد هر یک ساعت شبانه روز خواهد بود. این سنت در أواخر قرن نوزدهم شروع شد و اعتقاد مردم اسپانیایی بر این است که خوردن انگور در سال جدید باعث می شود که شرارت ها دفع شود. همچنین شانس افراد را برای شروع یک سال جدید همراه با موفقیت و خوش شانسی را افزایش می دهد. البته باید شما بتوانید همه این انگورها را در عرض چند ثانیه بخورید. باید هنگامی که سال نو آغاز می شود تمام انگورهای شما نیز به پایان رسیده باشد.

هند

در بمبئی، مردم مجسمه ای از یک پیرمرد می سازند. این پیرمرد برای مردم هند نشانه سال قدیم است. سپس این مجسمه را در نیمه های شب می سوزانند. سوزاندن در هند نمادی از گذشتن از نارضایتی ها و روزهای سخت است. همچنین نشانه شروع جدید و تولد مجدد نیز می تواند باشد. هنگام شروع سال جدید مردم هند همه دور هم جمع می شوند و با یکدیگر سرود محلی می خوانند.

 ژاپن

در ژاپن مردم سال نو خود را با خوردن یک کاسه گرم نودل سوبا آغاز می کنند. قدمت این سنت بسیار زیاد است و به دوره کاماکورا برمی گردد. از آنجایی که نودل ها رشته های نازک، بلند، سفت هستند و در عین حال با گاز گرفتن از بین می روند، اعتقاد ژاپنی ها بر این است که خوردن آن نمادی از دور شدن از سال قدیمی است.

فرانسه

در فرانسه از نوشیدن شراب برای استقبال از سال نو استفاده می کنند. معمولا رقص و مهمانی های زیادی در شب سال نو در فرانسه وجود دارد. اما هر کدام از آنها حدودا انتخاب های یکسانی برای غذاهای سال نو دارند. مهم ترین غذاهایی که در فرانسه برای سال نو سرو می شود عبارتند از: بوقلمون، شراب، صدف، غاز یا مرغ کورنیش و ...

هائیتی

در هائیتی روز اول سال نو را روز استقلال می دانند. به همین دلیل یک وعده غذایی مهم در سال نو دارند که سوپ کدو تنبل است. زیرا این غذای لذیذی بوده که سیاه پوستان و برده ها مجاز به خوردن آن نبودند. به همین دلیل برای نشان دادن استقلال و آزادی سوپ کدو تنبل و یا سوپ جومو صصرف می کنند. همچنین هر خانواده مقداری از سوپ های خود را با خانواده های دیگر و دوستان عوض می کند. زیرا هر خانواده ای سوپ ها را کمی متفاوت درست می کند.

دانمارک

یکی از سنت های قدیمی که در دانمارک برای سال نو وجود دارد، پرتاب کردن بشقاب های قدیمی است. مردم دانمارک معتقدند که پرتاب بشقاب های قدیمی برای افراد شانس می آورد. اعتقاد آنها بر این است که هرچه بشقاب های شکسته بیشتری در حوالی خانه شما وجود داشته باشد، وضعیت بهتری در این سال جدید خواهید داشت.

فیلیپین

در فیلیپین خانواده ها باید در شب سال نو دوازده مدل از میوه های گرد را سرو کنند. میوه هایی مانند سیب، آلو، انگور و ... . مردم فیلیپین اعتقاد دارند که به دلیلی اینکه شکل این میوه ها مانند سکه گرد است، می تواند رفاه زیادی را برای آنها به همراه داشته باشد. دلیل اینکه تعداد میوه ها باید دوزاده عدد باشد هم این است که هر کدام از آنها نشاندهنده یکی از ماه های سال است.

مکزیک

در مکزیک خانواده ها برای سال نو گرد هم می آیند. آنها با کمک یکدیگر یک نوع غذای محلی به نام تامال که تشکیل شده است از خمیر ذرت پر از گوشت، پنیر و سبزیجات، را درست می کنند. سپس آنها را در شب سال نو به عزیزان خود می دهند. در روز سال نو اغلب مکزیکی ها از یک غذای گرم به نام منودو می خورند که یک سوپ سنتی مکزیکی است و از گوشت گاو درست شده است.

یونان

یونانی ها برای آغاز سال جدید، یک عدد پیاز را بیرون از درب خانه خود آویزان می کنند. آنها علاوه بر اینکه پیاز را جز اصلی مواد غدایی خود می دانند، اعتقاد دارند که پیاز می تواند برای سال جدید آنها خوش شانسی را به ارمغان آورد. پیاز در یونان نماد باروری و رشد است. آویزان کردن پیاز بیرون در خانه پس از مراسم کلیسا در روز سال نو انجام می شود.

سخن آخر

برای شروع سال جدید هر کشور و منطقه ای سنت ها و آداب و رسوم خود را دارد. اما مهم این است که می توان گفت هدف همه یکسان است و آن شروع یک سال عالی، همراه با نشاط، سلامتی و شادی است. آیین مردم برای سال نو در نهایت به این ختم می شود که آنها میوه، غذا و یا انجام دادن کاری را راهی برای جذب خوش شانسی و خوشبختی می دانند. همه ما به دنبال این هستیم که هر سال بهتر از سال قبل باشیم. انسان به دنبال تکامل است و برای رسیدن به آن تلاش می کند. حفظ این سنت ها می تواند یکی از باارزش ترین ثروتی باشد که رای آیندگان خود به جا خواهید گذاشت.

مشاوره تلفنی خانواده رایگان

 



:: بازدید از این مطلب : 260
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 8 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مریم هاشمی

تجربه تولد و به دنیا آمدن هر کسی منحصر به فرد است. در هر کجای جهان آیین و سنت های خاصی برای تولد نوزاد وجود دارد. آداب و رسوم های مختلف همگی می توانند بر روی زندگی افراد تاثیر گذارند. مردم هر کشور و منطقه ای متناسب با رسومات خود هنگام بدنیا آمدن نوزادان مراسمات خاصی را دارند. حتی در برخی از کشورها اعتقادات و باورهای مردم نسبت به نوع زایمان که طبیعی باشد و یا سزارین نیز متفاوت است. در اکثر کشورهای توسعه یافته، به طرز شگفت آوری، آمار سزارین بالا رفته است. اما در برخی از کشورها نیز هنوز مردم بر این باوراند که تولد نوزاد باید از طریق زایمان طبیعی باشد.

به هرحال، تولد و به دنیا آمدن در هر کجای جهان یکسان است، اما فرهنگ ها، اعتقادات و آداب و رسوم هستند که می توانند این مناسبت را منحصر به فرد و متفاوت کنند. بسیاری از آیین های تولد در سراسر جهان وجود دارند که جذاب هستند. مشاوران مرکز مشاوره خانواده تلفنی آویژه جذاب ترین و تعجب برانگیزترین آیین ها و سنت های مردم در کشورهای مختلف را در این مقاله نگارش کرده اند. برای آشنایی بیشتر با رسومات مردم جهان هنگام بدنیا آمدن نوزاد، مقاله زیر را مطالعه بفرمایید.

آداب و آیین تولد نوزاد در کشورهای مختلف

تنها شیوه های زایمان نیستند که بر تولد نوزاد در سراسر جهان تاثیر می گذارند. فرهنگ و سنت ها نیز نقش مهمی ایفا می کنند. به عنوان مثال در ایالات متحده، داروهای ضد درد به عنوان بخش طبیعی از زایمان پذیرفته شده است. در صورتیکه در ژاپن بسیاری از زنان بدون مسکن زایمان می کنند. یک باور سنتی ژاپنی وجود دارد که می گوید درد زایمان به آمادگی زنان برای مادر شدن کمک می کند و باید درد زایمان را تحمل کرد. جالب ترین و عجیب ترین سنت ها و اعتقادات مردم برای تولد نوزاد عبارتند از:

توگو

در این کشور که در غرب آفریقا است، اعتقاد مردم بر این است که زنان هنگام زایمان باید سر و صدای خود را به حداقل برسانند. مردم توگو معتقدند که فریاد و صداهای بلند باعث جذب أرواح شیطانی می شود. پس زنان را تشویق می کنند که هنگام زایمان تا حد امکان ساکت بمانند.

مکزیک

در مکزیک از یک شال بافته شده بلند که طول آن چهار یا پنج فوت است برای زایمان استفاده می کنند. این شال را ریبوزو می نامند. یک سنت و اعتقاد قدیمی در مکزیک وجود دارد که می گوید استفاده از این شال هنگام تولد نوزاد می تواند کمک کند که زن زایمان راحت تری داشته باشد. زیرا ریبوزو به تحمل وزن زن هنگام زایمان کمک می کند و همچنین عضلات لگن را در حین زایمان شل می کند.

کومانچ

قبیله کومانچ از مردمان بومی هستند که زمانی در محلی به نام کومانچریا زندگی می کردند. در این قبیله زنان هنگام زایمان روی سنگ های داغ چمباتمه می زدند. اعتقاد مردم کومانچ بر این بود که داغی و سوزاننده بودن و دردناک بودن سنگ های داغ می تواند درد زایمان را کاهش دهد. همچنین اعتقادات بر این بود که این کار می تواند به آنها کمک کند تا راحت تر زایمان کنند و یک نیروی کمکی داشته باشند.

پاکستان

مردم کاناش در پاکستان معتقدند زنان باردار هنگام زایمان ناپاک هستند. به همین دلیل، زنان چند روز قبل از تولد نوزاد، باید خانه های خود را ترک کنند. آنها باید به کلبه ای به نام باشلنی نقل مکان کنند. در این کلبه ها از نقاشی حیوانات برای تزئین دیوارها استفاده شده است. همچنین فقط زنان حائض مجاز به عیادت زنی که در کلبه باشلنی است، هستند. همچنین تنها زنان حائض می توانند به زن هنگام زایمان کمک کنند.

هند

در بیهار هند، سنتی وجود دارد که می گوید زنان اگر هنگام زایمان موفق نشدند و یا نمی توانند زایمان کنند، یک لیوان آب بنوشند. البته نه آب سرد و گوارا، بلکه یک لیوان آبی که مادرشوهر انگشت پایش را در آن فرو کرده است. این کار می تواند زایمان آنها را راحت کرده و موفق شوند.

هلند

در هلند حدود 20 در صد از زایمان ها در خانه ها انجام می شود. این نشان می دهد که این کشور نسبت به سایر کشورها توسعه یافته مانند استرالیا، بهتر زایمان در خانه را پذیرفته است. در این کشور حتی اگر قصد داشته باشید که در بیمارستان زایمان کنید، احتمالا یک ماما قبل از مراجعه شما به بیمارستان، به خانه شما می آید تا درمورد زمان زایمان شما مشاوره بدهد.

کره

در کره سنتی وجود دارد که می گوید مادر شوهر باید در طول زایمان نقش فعالی داشته باشد. او باید به عروس خود کمک کند تا زایمان کند. همچنین پدر بچه، بیرون از اتاق زایمان منتظر می ماند. او با دیگر اعضای خانواده خود در انتظار خبر تولد نوزادش خواهد ماند.

جامائیکا

پس از تولد در جامائیکا، جفت و بند ناف را در مکان ویژه ای در زمین دفن می کنند. سپس دوستان و یا اقوام درختی بر روی محل دفن آن، می کارند. این درخت مشخص کننده محل دفن جفت و بند ناف است. همچنین از این درخت برای آموزش اهمیت مسئولیت به کودک استفاده می کنند. کودک هنگامی که راه رفتن و حرف زدن را یاد گرفت از همان کودکی مسئولیت نگه داری از این درخت را به عهده می گیرد.

مصر باستان

در مصر باستان اعتقاد مردم بر این بود که خون زایمان زن دارو و نگه دارنده مفیدی است. به همین منظور پس از تولد کودک، خون روی پوست کودک مالیده می شود. باور مردم بر این بوده که این خون می تواند کودک را در برابر أرواح بد محافظت کند.

یونان

در زمان های خیلی دور در یونان، هنگام زایمان، ماماها را احضار می کردند. مادر را روی تخت میخواباندند. سپس اتاق را بررسی می کردند که هیچ گره ای وجود نداشته باشد. زیرا یونانیان در این باور بودند که گره ها دارای قدرت های بد هستند. آنها می توانند از تولد نوزاد جلوگیری کنند و یا آن را به تاخیر بیاندازند. همچنین بعد از زایمان، نوزاد و مادر باید پاک می شدند. زیرا اعتقاد یونانیان بر این بود که خون تولد نوزاد و زایمان بدشانسی می آورد. آنها همچنین برای حفاظت از چشم زخم، علامتی بر روی پیشانی نوزاد می زدند.

سخن آخر

در هر کجای جهان رسومات و اعتقادات فراوانی وجود دارد. در عصر جدید، برخی از مردم همچنان بر این رسومات که گاهی برخی از آنان به شدت خرافاتی است، پایبند هستند. اما برخی دیگر اعتقاد دارند که علم پیشرفت کرده است و آنها نیز باید بروز شوند. برخی از این رسومات جالب و هیجان انگیز هستند. اما برخی از آنها نیز می توانند بر سلامت مادر و نوزاد تاثیرات منفی بگذارند. مثلا این موضوع که یک زن هنگام زایمان نباید از داروهای مسکن و تسکین دهنده درد استفاده کند، بسیار باور اشتباه و غلطی است.

https://www.arshehonline.com/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1-76/66759-%D9%85%D8%B4%D8%A7%D9%88%D8%B1%D9%87-%D8%AA%D9%84%D9%81%D9%86%DB%8C-%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D8%B1%D8%A7%DB%8C%DA%AF%D8%A7%D9%86



:: بازدید از این مطلب : 260
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 8 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مریم هاشمی

آیا با خانواده شوهر خود مشکل دارید؟ دخالت های آنها در زندگی شما را پریشان و کلافه کرده است؟ ازدواج با فردی به معنای این است که شما یک خانواده جدید را می پذیرید و باید خود را با آنها هماهنگ کنید. همچنین سعی کنید با والدین او رابطه خوبی ایجاد کنید. اما متاسفانه گاهی ارتباط سالمی بین عروس و خانواده شوهر برقرار نمی شود. که در برخی از موارد می توان گفت اشتباه از سمت عروس است. در برخی از موارد نیز خانواده شوهر رفتار درستی ندارند. اگر إحساس کنید که خانواده شوهرتان دخالت های بی جا در زندگی شما دارند و یا به هر نحوی با شما سازگار نیستند چه باید کرد؟ نباید تسلیم شوید و یا بخواهید به زندگی مشترک خود پایان بدهید. شما باید مشکلات را بسنجید، آنها را مدیریت کنید و با رفتار صحیح زندگی مشترک خود را از لبه پرتگاه نجات دهید.

مشاوران مرکز مشاوره خانواده تلفنی آویژه به بررسی روابط با خانواده شوهر و مشکلاتی که پیش رو هر عروسی می تواند باشد، پرداختته اند و مقاله کامل و کاربردی زیر را در مورد نکاتی برای مدیریت روابط با خانواده شوهر نگارش کرده اند. اگر شما نیز إحساس می کنید که خانواده شوهرتان با شما سازگاری ندارند و دائم به دنبال ایجاد بحث و کشمکش برای شما هستند، پس مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

مشکل با مادر شوهر

راهکارهایی برای حل مشکلات با خانواده همسر

اگر با مادر شوهر و یا پدرشوهر خود مشکل دارید. یا إحساس می کنید که روابط شما یک رابطه سالم و قابل پذیرش نیست نگران نباشید. شما می توانید با رفتارها و کردار خود تا حدودی این مشکل را برطرف کنید. البته همه این موارد نیاز به همکاری دو طرفه دارد. که مسلما شما نمی توانید توقع همکاری از سمت خانواده شوهر را داشته باشید. به همین دلیل تلاش و صبر  شما باید بیشتر باشد. همچنین توقع نداشته باشید که تمام مشکلات به صورت کامل حل شوند. نکات زیر به شما کمک می کند تا مشکلات با خانواده همسر را شناسایی کنید و نکاتی را در مورد مدیریت آن به شیوه ای مثبت و سالم بیاموزید.

تمرکز بر زندگی شما و دخالت بر مسائل مختلف

آیا إحساس می کنید به جای شما و شوهرتان، مادرشوهرتان برای زندگی شما تصمیم میگیرد؟ آیا او دائما به شما و یا شوهرتان می گوید که چه کاری باید انجام دهید و چه کاری نباید انجام دهید؟ یا چگونه فرزندان خود را تربیت کنید؟ اگر از دستورات او پیروی نکنید باید با شوهرتان به جنگ بپردازید؟ و یا مادرش از شما ناراحت می شود؟ مسلما قرار گرفتن در چنین شرایطی به شدت سخت و آزار دهنده است. همه افراد بعد از ازدواج مسئولیت زندگی و انتخاب های خود را به عهده دارند و کسی نباید برای زندگی آنها تصمیم بگیرد.

برای مقابله با قدرت بازی در خانواده زمان بگذارید و ریشه های مشکل را بیابید. آیا همسرتان به دلیل اینکه حمایت مالی مادرش را داشته باشد به او گوش می کند؟ آیا شوهرتان عادت کرده که در برابر مادرش ناتوان باشد و از کودکی این رفتار را تکرار کرده است؟ هنگامی که دلایل این رفتار را فهمیدید، با شوهرتان صحبت کنید. به او کمک کنید تا بتواند قبول کند که شما دو نفر باید خودتان در مورد زندگی خود تصمیم بگیرید و زندگی را رهبری کنید. سعی کنید با شوهرتان در یک جبهه قرار بگیرید.

همچنین رفتارهای خود با خانواده شوهر را کنترل کنید. به آنها نشان بدهید که خودتان برای زندگی تصمیم می گیرید و آنگونه که بخواهید رفتار می کنید. می توانید در صحبت های خود به این موضوع اشاره کنید که دوست ندارید دیگران برای شما تصمیم بگیرند. سعی کنید در موارد مختلف نظر خواهی نکنید. مشورت گرفتن از آنها را محدود کنید تا بتوانند عادت کنترل کردن زندگی دیگران را فراموش کنند.

نسبت به شما سرد، بی محبت و غیر دوستانه هستند

مطمئنا شما دوست ندارید که روابط سرد، غیر دوستانه و به دور از ادب و احترام با خانواده شوهرتان داشته باشید. اما گاهی آنطور که شما می خواهید نمی شود. ممکن است آنطور که فکر می کردید از شما استقبال نکنند. یا إحساس کنید که آنها نسبت به شما سرد، نامهربان و حتی بی ادب هستند. شاید هم به طور تصادفی شنیده باشید که در مورد شما بدگویی می کنند. یا شما را با عروس دیگر یا دوست دختر سابق همسرتان مقایسه می کنند. مسلما چنین شرایطی برای شما سخت خواهد بود. در این شرایط چه باید کرد؟

اول از همه، به شوهرتان بگویید که رفتار والدینش به احساسات شما آسیب می رساند و باعث ناراحتی شما می شود. بگذارید او کسی باشد که از والدینش بخواهد مهربان تر باشند یا از شما مقابل خانواده خود دفاع کند. شما همچنین می توانید از خود دفاع کنید و دلیل رفتار خصمانه آنها را بپرسید. اما به خاطر داشته باشید که آرامش خود را حفظ کنید و مانند آنها رفتار نکنید. از آنها بخواهید که به شما احترام بگذارند و بگویید برای کسی احترام و ارزش قائل می شوید که برای شما احترام قائل شود.  اگر همچنان مشکل ادامه داشت، خود را از آنها دور کنید تا مجبور نباشید هرروز با آنها در ارتباط باشید.

مشکل با پدر شوهر

با شوهرتان هنوز مانند بچه ها رفتار می کنند

برخی از والدین نمی توانند قبول کنند که فرزند آنها بزرگ شده است و دیگر بچه نیست. شاید هربار مادرش غذای مورد علاقه او را میپزد و یا پدرش می خواهد همچنان کارهای سخت او را انجام دهد. مطمئنا این برای شما آزاردهنده خواهد بود. ممکن است پدر و مادر شوهرتان برای یک سرماخوردگی او بیش از اندازه داد و فریاد کنند و بخواهند از او مراقبت کند. این کار می تواند به شما این إحساس را بدهد که آنها می گویند شما به خوبی از او مراقبت نمی کنید و ...

تا زمانی که این رفتارها ضرری برای زندگی شما ندارد آنها را تحمل کنید و این واقعیت را بپذیرید که والدین همیشه فرزندان خود را دوست دارند و به آنها محبت می کنند. اما اگر این موضوع زندگی شما را به نقاط تاریک کشانده است بهتر است به فکر چاره باشید. برای زندگی خود حد و مرز تعیین کنید و اجازه ندهید دیگران آنها را تغییر دهند. از کمک های آنها قدردانی کنید اما به آنها بگویید که شما و همسرتان خودتان می توانید از پس مشکلات برآیید. نشان دهید که دوست دارید مستقل باشید.

به شدت به شوهر شما وابسته هستند

وابستگی زیاد مادر شوهر به شوهر می تواند به شدت عذاب آور باشد. آنها می ترسند که توجه پسرشان را از دست بدهند به همین دلیل دائم به او می چسبند و خود را نیازمند و وابسته پسرشان نشان می دهند. حتی گاهی برای دوست داشته شدن توسط پسرشان با شما رقابت می کنند. سعی کنید با ظرافت با این مشکل برخورد کنید. زیرا آنها پدر و مادرش هستند و باید برای آنها احترام قائل شد. سعی کنید رفتار باز داشته باشید. آنها را در تولد یا مهمانی های خود دعوت کنید و به آنها اطمینان خاطر بدهید که قرار نیست پسرشان را از آنها دور کنید. یا قرار نیست که دیگر پسرشان آنها را دوست نداشته باشند. با انجام این کارها مطمئن می شوند که پسر خود را از دست نداده اند بلکه یک دختر دوست داشتی نیز به دست آورده اند.

سخن آخر

کنار آمدن با رفتارها و دخالت ها و آنچه که از طرف خانواده شوهر با فرهنگ و عقاید شما ناسازگار است، سخت است. سعی کنید به گونه ای رفتار کنید که در کنار آنکه احترام والدین شوهر را حفظ می کنید به آنها نشان دهید که مسئول زندگی خودتان هستید و دوست ندارید دیگران وارد حریم خصوصی شما شوند. اگر نمی توانید ارتباط سازنده و مناسبی با خانواده شوهر برقرار کنید بهتر است از یک مشاوره خانواده کمک بگیرید. اجازه ندهید که زندگی مشترک شما دائم با جنجال و بحث برسر خانواده شوهر همراه باشد.

 



:: بازدید از این مطلب : 309
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 7 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مریم هاشمی

آیا با خانواده شوهر خود مشکل دارید؟ دخالت های آنها در زندگی شما را پریشان و کلافه کرده است؟ ازدواج با فردی به معنای این است که شما یک خانواده جدید را می پذیرید و باید خود را با آنها هماهنگ کنید. همچنین سعی کنید با والدین او رابطه خوبی ایجاد کنید. اما متاسفانه گاهی ارتباط سالمی بین عروس و خانواده شوهر برقرار نمی شود. که در برخی از موارد می توان گفت اشتباه از سمت عروس است. در برخی از موارد نیز خانواده شوهر رفتار درستی ندارند. اگر إحساس کنید که خانواده شوهرتان دخالت های بی جا در زندگی شما دارند و یا به هر نحوی با شما سازگار نیستند چه باید کرد؟ نباید تسلیم شوید و یا بخواهید به زندگی مشترک خود پایان بدهید. شما باید مشکلات را بسنجید، آنها را مدیریت کنید و با رفتار صحیح زندگی مشترک خود را از لبه پرتگاه نجات دهید.

مشاوران مرکز مشاوره خانواده تلفنی آویژه به بررسی روابط با خانواده شوهر و مشکلاتی که پیش رو هر عروسی می تواند باشد، پرداختته اند و مقاله کامل و کاربردی زیر را در مورد نکاتی برای مدیریت روابط با خانواده شوهر نگارش کرده اند. اگر شما نیز إحساس می کنید که خانواده شوهرتان با شما سازگاری ندارند و دائم به دنبال ایجاد بحث و کشمکش برای شما هستند، پس مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

مشکل با مادر شوهر

راهکارهایی برای حل مشکلات با خانواده همسر

اگر با مادر شوهر و یا پدرشوهر خود مشکل دارید. یا إحساس می کنید که روابط شما یک رابطه سالم و قابل پذیرش نیست نگران نباشید. شما می توانید با رفتارها و کردار خود تا حدودی این مشکل را برطرف کنید. البته همه این موارد نیاز به همکاری دو طرفه دارد. که مسلما شما نمی توانید توقع همکاری از سمت خانواده شوهر را داشته باشید. به همین دلیل تلاش و صبر  شما باید بیشتر باشد. همچنین توقع نداشته باشید که تمام مشکلات به صورت کامل حل شوند. نکات زیر به شما کمک می کند تا مشکلات با خانواده همسر را شناسایی کنید و نکاتی را در مورد مدیریت آن به شیوه ای مثبت و سالم بیاموزید.

تمرکز بر زندگی شما و دخالت بر مسائل مختلف

آیا إحساس می کنید به جای شما و شوهرتان، مادرشوهرتان برای زندگی شما تصمیم میگیرد؟ آیا او دائما به شما و یا شوهرتان می گوید که چه کاری باید انجام دهید و چه کاری نباید انجام دهید؟ یا چگونه فرزندان خود را تربیت کنید؟ اگر از دستورات او پیروی نکنید باید با شوهرتان به جنگ بپردازید؟ و یا مادرش از شما ناراحت می شود؟ مسلما قرار گرفتن در چنین شرایطی به شدت سخت و آزار دهنده است. همه افراد بعد از ازدواج مسئولیت زندگی و انتخاب های خود را به عهده دارند و کسی نباید برای زندگی آنها تصمیم بگیرد.

برای مقابله با قدرت بازی در خانواده زمان بگذارید و ریشه های مشکل را بیابید. آیا همسرتان به دلیل اینکه حمایت مالی مادرش را داشته باشد به او گوش می کند؟ آیا شوهرتان عادت کرده که در برابر مادرش ناتوان باشد و از کودکی این رفتار را تکرار کرده است؟ هنگامی که دلایل این رفتار را فهمیدید، با شوهرتان صحبت کنید. به او کمک کنید تا بتواند قبول کند که شما دو نفر باید خودتان در مورد زندگی خود تصمیم بگیرید و زندگی را رهبری کنید. سعی کنید با شوهرتان در یک جبهه قرار بگیرید.

همچنین رفتارهای خود با خانواده شوهر را کنترل کنید. به آنها نشان بدهید که خودتان برای زندگی تصمیم می گیرید و آنگونه که بخواهید رفتار می کنید. می توانید در صحبت های خود به این موضوع اشاره کنید که دوست ندارید دیگران برای شما تصمیم بگیرند. سعی کنید در موارد مختلف نظر خواهی نکنید. مشورت گرفتن از آنها را محدود کنید تا بتوانند عادت کنترل کردن زندگی دیگران را فراموش کنند.

نسبت به شما سرد، بی محبت و غیر دوستانه هستند

مطمئنا شما دوست ندارید که روابط سرد، غیر دوستانه و به دور از ادب و احترام با خانواده شوهرتان داشته باشید. اما گاهی آنطور که شما می خواهید نمی شود. ممکن است آنطور که فکر می کردید از شما استقبال نکنند. یا إحساس کنید که آنها نسبت به شما سرد، نامهربان و حتی بی ادب هستند. شاید هم به طور تصادفی شنیده باشید که در مورد شما بدگویی می کنند. یا شما را با عروس دیگر یا دوست دختر سابق همسرتان مقایسه می کنند. مسلما چنین شرایطی برای شما سخت خواهد بود. در این شرایط چه باید کرد؟

اول از همه، به شوهرتان بگویید که رفتار والدینش به احساسات شما آسیب می رساند و باعث ناراحتی شما می شود. بگذارید او کسی باشد که از والدینش بخواهد مهربان تر باشند یا از شما مقابل خانواده خود دفاع کند. شما همچنین می توانید از خود دفاع کنید و دلیل رفتار خصمانه آنها را بپرسید. اما به خاطر داشته باشید که آرامش خود را حفظ کنید و مانند آنها رفتار نکنید. از آنها بخواهید که به شما احترام بگذارند و بگویید برای کسی احترام و ارزش قائل می شوید که برای شما احترام قائل شود.  اگر همچنان مشکل ادامه داشت، خود را از آنها دور کنید تا مجبور نباشید هرروز با آنها در ارتباط باشید.

مشکل با پدر شوهر

با شوهرتان هنوز مانند بچه ها رفتار می کنند

برخی از والدین نمی توانند قبول کنند که فرزند آنها بزرگ شده است و دیگر بچه نیست. شاید هربار مادرش غذای مورد علاقه او را میپزد و یا پدرش می خواهد همچنان کارهای سخت او را انجام دهد. مطمئنا این برای شما آزاردهنده خواهد بود. ممکن است پدر و مادر شوهرتان برای یک سرماخوردگی او بیش از اندازه داد و فریاد کنند و بخواهند از او مراقبت کند. این کار می تواند به شما این إحساس را بدهد که آنها می گویند شما به خوبی از او مراقبت نمی کنید و ...

تا زمانی که این رفتارها ضرری برای زندگی شما ندارد آنها را تحمل کنید و این واقعیت را بپذیرید که والدین همیشه فرزندان خود را دوست دارند و به آنها محبت می کنند. اما اگر این موضوع زندگی شما را به نقاط تاریک کشانده است بهتر است به فکر چاره باشید. برای زندگی خود حد و مرز تعیین کنید و اجازه ندهید دیگران آنها را تغییر دهند. از کمک های آنها قدردانی کنید اما به آنها بگویید که شما و همسرتان خودتان می توانید از پس مشکلات برآیید. نشان دهید که دوست دارید مستقل باشید.

به شدت به شوهر شما وابسته هستند

وابستگی زیاد مادر شوهر به شوهر می تواند به شدت عذاب آور باشد. آنها می ترسند که توجه پسرشان را از دست بدهند به همین دلیل دائم به او می چسبند و خود را نیازمند و وابسته پسرشان نشان می دهند. حتی گاهی برای دوست داشته شدن توسط پسرشان با شما رقابت می کنند. سعی کنید با ظرافت با این مشکل برخورد کنید. زیرا آنها پدر و مادرش هستند و باید برای آنها احترام قائل شد. سعی کنید رفتار باز داشته باشید. آنها را در تولد یا مهمانی های خود دعوت کنید و به آنها اطمینان خاطر بدهید که قرار نیست پسرشان را از آنها دور کنید. یا قرار نیست که دیگر پسرشان آنها را دوست نداشته باشند. با انجام این کارها مطمئن می شوند که پسر خود را از دست نداده اند بلکه یک دختر دوست داشتی نیز به دست آورده اند.

سخن آخر

کنار آمدن با رفتارها و دخالت ها و آنچه که از طرف خانواده شوهر با فرهنگ و عقاید شما ناسازگار است، سخت است. سعی کنید به گونه ای رفتار کنید که در کنار آنکه احترام والدین شوهر را حفظ می کنید به آنها نشان دهید که مسئول زندگی خودتان هستید و دوست ندارید دیگران وارد حریم خصوصی شما شوند. اگر نمی توانید ارتباط سازنده و مناسبی با خانواده شوهر برقرار کنید بهتر است از یک مشاوره خانواده کمک بگیرید. اجازه ندهید که زندگی مشترک شما دائم با جنجال و بحث برسر خانواده شوهر همراه باشد.

 



:: بازدید از این مطلب : 274
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 7 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مریم هاشمی

آیا با شوهر خود اختلاف نظر دارید؟ چگونه باید با تفاوت ها در زندگی مشترک مواجه شویم؟ مسلما هر زن و شوهری در روابط خود تفاوت ها و اختلاف نظراتی دارند. داشتن اختلاف نظر و تفاوت در روابط أصلا مشکلی ندارد. مهم این است که شما بتوانید این اختلافات را به طور سازگار حل و به یک تصمیم واحد برسید. زندگی مشترک بر پایه سازگاری، از خودگذشتگی و گذشت بنا شده است. پس گاهی شما باید نظرات همسرتان را قبول کنید. گاهی نیز او باید به انتخابات شما احترام گذاشته و آنها را بپذیرد.

غلبه بر ناسازگاری ها در روابط بسیار مهم است. از این رو مشاوران مرکز مشاوره تلفنی خانواده آویژه به بررسی رفتار صحیح هنگام مواجه با تفاوت ها در روابط زناشویی پرداخته اند. اگر شما و همسرتان نیز تفاوت ها و اختلاف نظراتی دارید و نمی توانید این اختلافات را مدیریت کنید پس مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

تفاوت های بین زوجین

مدیریت تفاوت ها در روابط

وقتی می گوییم تفاوت ها، منظور این نیست که یکی از شما غذای سنتی را می پسندد و دیگری به غذاهای فست فودی علاقه دارد. آنچه که به عنوان تفاوت در روابط بیان می کنیم اختلاف دیدگاه ها، نظرات، نیازها و خواسته ها و ... است. اختلاف و تفاوت در روابط زمانی است که شما و همسرتان بر سر دیدگاه های خود ناسازگاری دارید. یا هر کدام نظرات مختلفی دارید و این موضوع زندگی مشترک شما را تحت تاثیر قرار داده است.

با توجه به مطالعه و تحقیقات محققان، دو نوع رایج از مدیریت تفاوت ها در روابط که اکثر زوجین از آنها استفاده می کنند، عبارتند از:

در حال تشدید شدن

این نوع از مدیریت هنگامی که است که ما با مواجه با اختلافات و تفاوت ها، یکدیگر را سرزنش می کنیم، عصبانی می شویم و از شریک زندگی خود انتقاد می کنیم. هنگامی که ما إصرار داریم که حق با ماست و به هیچ وجه حاضر به گذشت نیستیم. در این شرایط معتقدیم که اگر همسر فقط ما را درک کند و با ما موافق باشد، آنموقع همه چیز خوب خواهد بود. با گذشت زمان، این مدل از رفتارها می توانند منجر به رنجش، مسائل حل نشده، عصبانیت و در نهایت پایان زندگی مشترک شوند.

تعارض اجتنابی

این مدل از مدیریت تفاوت ها، زمانی است که ما فقط می خواهیم صلح را حفظ کنیم و حوصله توضیح دادن، بحث کردن و یا درگیر شدن با همسر را نداریم. به همین دلیل به راحتی نظرات همسر را قبول می کنیم و سعی می کنیم از کنار این اختلاف حل نشده به راحتی و سریع عبور کنیم. تسلیم شدن و سریع به توافق رسیدن در این مدل به دلیل است که نمی خواهیم شریک زندگی خود را ناراحت وعصبانی کنیم و یا به مشاجره با او بپردازیم. با گذشت زمان این رفتارها می تواند منجر به خستگی، افسردگی، إحساس هم اتاقی بودن با همسر می شوند.

هر دو نوع رفتار بالا جز رایج ترین رفتارها هنگام مواجه با اختلاف ها و تفاوت ها در روابط است. اما باید گفت هیچ کدام از آنها برای زوج هایی که می خواهند یک زندگی عاشقانه همراه با حال خوب و روابط سالم داشته باشند، مناسب نیست. بلکه این رفتارها منجر به ایجاد تفاوت ها و ناسازگاری های بیشتر در روابط می شوند.

تفاوت روابط در زندگی مشترک

نحوه صحیح برخورد با اختلافات در رابطه

اگر می خواهید یک زندگی عالی و روابط سالم با همسر خود داشته باشید، مهم است که بتوانید اختلاف دیدگاه ها و تفاوت ها را درک کرده و به دنبال راهی برای حل آنها باشید. زوج های خوشبخت هنگام مواجه با اختلاف ها و تفاوت ها در روابط:

هر دو مسئولیت می پذیرند

هنگامی که شما قبول نمی کنید که اختلاف در روابط دارید و انتظار دارید که همسرتان به نظرات شما گوش کند و خودش هیچ نظری ندهد، در واقع شما دارید همسرتان را سرزنش می کنید. این رفتار شما این دیدگاه را به همسرتان می دهد که مشکل از سمت شما نیست و نظر یا دیدگاه او است که اشتباه است. به یاد داشته باشید که انکار مسئولیت فقط بحث را تشدید می کند. زیرا در این صورت شما و همسرتان با شکست کامل ارتباطات رو به رو خواهید شد. پس مسئولیت اعمال و دیدگاه های خود را بپذیرید. چه هنگامی که دیدگاه خوبی دارید و چه هنگامی که نظر یا دیدگاه بد و غیر قابل قبولی دارید.

آنها متعهد به برخورد مثبت با اختلافات هستند

مسلما فرار از اختلاف ها راحت ترین کاری است که می توانید انجام دهید. اما به یاد داشته باشید که اختلاف نظرها و تفاوت در روابط می تواند باعث شود که رابطه شما در دراز مدت رشد و شکوفایی بهتری داشته باشد. بنابراین هنگام مواجه با اختلاف نظرها، دیدگاه منفی نداشته باشید و یا نگویید که من و همسرم به درد هم نمی خوریم و نمی توانیم با هم زندگی کنیم. هر دو نفر باید متعهد به رسیدگی به اختلافات باشند و سعی کنند به یک نظر واحد که موررد تایید هر دو نفر است برسند.

آنها به حل اختلافات فکر می کنند نه دعوا با یکدیگر

اختلاف نظر داشتن خوب است به شرط آنکه واکنش منطقی و معقولی نسبت به آن داشته باشیم. برخی از زوجین به جای حل اختلافات خود شروع به دعوا و حمله کردن به دیدگاه های یکدیگر می کنند. هنگامی که با اختلاف و تفاوت در رابطه خود مواجه می شوید. قبل از آنکه با همسرتان به دعوا و بحث و جدل بپردازید بهتر است یک نفس عمیق بکشید و به یاد داشته باشید که شما در تیم مقابل شریک زندگی خود قرار ندارید. سعی کنید از یکدیگر حمایت کنید و در کمال آرامش و به دور از تنش به حل اختلافات بپردازید. استرس را بر یکدیگر تحمیل نکنید. تمرکز خود را برروی اختلافات مشکل ساز حفظ کنید و با صحبت کردن درمورد تفاوت ها مشکل را حل کنید.

نظرات و نیازهایشان را آشکارا به اشتراک می گذارند

به یاد داشته باشید که همسرتان ذهن خوان نیست تا نیازها و خواسته های شما را بدون آنکه بیان کنید، بداند. افکار، نظرات و نیازهای خود را آشکارا بیان کنید و به جای اینکه انتظار داشته باشید همسرتان نیازهای شما را بداند و همیشه آنگونه که شما می خواهید رفتار کند. به یاد داشته باشید که هرچه ناگفته ها بیشتر باشد، احتمال بروز مشکلات و ایجاد تفاوت ها نیز بیشتر می شود. برقراری ارتباط واضع را آغاز کنید. اگر شما نتوانید ارتباط مناسبی برقرار کنید، پس نمی توانید مشکلات و اختلاف نظرها را حل کنید.

خود را جای همسر قرار می دهند

به مسائل از دید شریک زندگی خود نگاه کنید. سعی کنید خود را جای آنها بگذارید. سپس بررسی کنید که آیا دیدگاه و نظر اشتباهی دارد یا خیر. شاید اگر شما نیز به جای او بودید هم نیاز را داشتید و یا همین گونه رفتار می کردید. بنابراین سعی کنید با پرسیدن سوالاتی در مورد نظر و دیدگاه خود آنها را مورد بررسی قرار دهید. چرا اینگونه فکر می کند؟ و چه چیزی باعث شده است که چنین نظری داشته باشد؟ انجام این کار نشان می دهد که واقعا به دنبال برقراری ارتباط سالم با شریک خود هستید.

تفاوت نظرات

سخن آخر

زن و شوهر می توانند اختلاف نظر داشته باشند و همچنان یکدیگر را دوست داشته باشند. مهم این است که بتوانید حقایق زندگی را کشف کرده و در مورد آنها کنجکاو باشید. حتی هنگامی که با همسر خود اختلاف نظر دارید. این یک کلید اصلی برای برقراری ارتباط، افزایش صمیمیت و حل تعارضات است. همچنین مهم است که مدام به خودتان یادآوری کنید که شما نباید اجازه دهید که اختلافات در روابط باعث از بین رفتن عشق و محبت شما نسبت به هم شود. اجازه ندهید که شخصیت های متفاوت در روابط، مانعی برای رضایت و طول عمر رابطه باشد.

مشاوره خانواده تلفنی آویژه



:: بازدید از این مطلب : 252
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 7 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مریم هاشمی

در زمان های نه چندان دور، زن و مرد تصور روشنی از مسئولیت ها و وظایف خود در ازدواج داشتند. شوهر برای کار بیرون از خانه و تامین معاش خانواده تلاش می کرد. زن نیز مسئولیت کارهای خانه و فرزندان را به عهده داشت و در خانه می ماند. اما امروزه نقش ها و مسئولیت های زن و شوهر تغییراتی پیدا کرده است. در جامعه امروزی زن و شوهر هر دو کار می کنند و دیگر تمام مسئولیت های مالی و رفاهی خانه به عهده مرد نیست. به همین دلیل مسئولیت ها و وظایف آنها نیز تغییر کرده است. نقش شوهر در چنین زندگی در عصر معاصر چیست؟

مشاوران مرکز مشاوره خانواده تلفنی آویژه به بررسی نقش یک شوهر مدرن در زندگی مشترک پرداخته اند. پس از بررسی و تحقیق، مقاله کاربردی و کامل زیر را برای شما عزیزان نگارش کرده اند. اگر شما نیز می خواهید یک مرد خوب در زندگی مشترک باشید پس مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

وظایف مرد در زندگی

چگونه یک شوهر خوب و امروزی باشیم؟

در سال 2015، 38 درصد از همسران بیشتر از شوهران خود درآمد داشتند. همچنین 70  درصد از مادران شاغل کارمند تمام وقت هستند. این واقعیت ها به این معنی است که مسئولیت های خانه باید بین زن و مرد تقسیم شود. دیگر نمی توان گفت که مرد مسئولیت بیرون از خانه را برعهده دارد و زن مسئولیت خانه را. شوهر دیگر تنها نان آور خانواده نیست و واقع بینانه نیست که زن شاغل همه کارهای خانه را خودش انجام دهد.

تامین نیازهای خانواده

برخی از مردم بر این باور هستند که منظور از حمایت کننده بودن،حمایت مالی عالی از خانواده است. به همین دلیل برخی از شوهران هنگامی که همسرانشان شروع به کسب درآمد می کنند، نگران می شوند. آنها إحساس می کنند که دیگر نمی توانند به عنوان اصلی ترین فرد در خانواده که به نیازها و آنچه که خانواده می خواهد پاسخ می داد، به کار خود ادامه دهند. اما باید گفت منظور از تامین نیازهای خانواده گاهی بیشتر از نیازهای مالی است. یک مرد خوب و مدرن، مردی است که به تمام نیازهای خانواده و همسرش توجه ویژه داشته باشد. شوهر همچنین باید رفاه عاطفی، جسمی، روحی و معنوی خانواده خود را تامین کند. بزرگترین درکی که در جامعه امروزی می توانید به آن برسید این است که  علاوه بر پول و مسائل مالی، نیازهای دیگری نیز وجود دارد که باید به آنها پاسخ مناسبی بدهید.

حمایت و حفاظت از همسر و فرزندان

محافظت از خانواده و ایجاد إحساس امنیت برای اعضای خانواده یکی از کلیدی ترین نقش های مرد است. شما باید حواستان باشد که در لحظات مختلف و موقعیت های مختلف از همسر خود حمایت و حفاظت کنید. اگر کسی به همسرتان توهین کرد با او برخورد کنید و یا اجازه ندهید کسی فرزند شما را بزند و یا مورد آزار و اذیت قرار بدهد. شما باید یک حامی خوب برای همسرتان باشید. حتی اگر به معنای محافظت و مراقبت از او در برابر خانواده خود باشد. شما حتی ممکن است مجبور شوید از همسرتان در برابر فرزندانتان محافظت کنید! به دیگران نشان دهید که شما بی احترامی به همسرتان را تحمل نمی کنید و حق ندارند با همسرتان رفتار بدی داشته باشند.

از نیازهای عاطفی همسر خود حمایت کنید. مراقب باشید که چگونه با زن خود صحبت می کنید. رفتار اشتباه شما و یا گفتار تند شما با همسرتان می تواند باعث شود که دیگران نیز به خود اجازه بدهند با همسر شما بد رفتار کنند.

وظایف شوهر در زندگی مشترک

رهبری و هدایت خانواده

شما دیگر تنها نیستید و با ازدواج کردن مسئولیت رهبری و هدایت یک زندگی را بر عهده گرفته اید. شما و همسرتان یک تیم تشکیل داده اید که باید هدایت و رهبری شوند و از تفرقه در میان اعضای آنها محافظت گردد. بر خلاف تصور عموم، زنان تمایلی به رهبری خانواده ندارند. آنها دوست دارند که شوهرشان رهبری زندگی مشترک را برعهده بگیرد. همچنین مردان نیز نمی خواهند توسط همسرشان هدایت و رهبری شوند. پس هنگامی که خانواده شما با مشکلی رو به رو شد، منتظر نمانید که حتما همسرتان مداخله کند تا مشکل حل شود. هدایت خانواده را بر عهده بگیرید و از آن محافظت کنید.

البته به یاد داشته باشید که رهبری خانواده به معنای زور گویی و دوری از نظر سنجی نیست. سعی کنید در محیط خانواده خود شرایطی را برقرار کنید که اعضای خانواده بتوانند به راحتی نظرات و نیازهای خود را بیان کنند. شما نباید زورگو و مستبد باشید.

به نیازهای جنسی همسر اهمیت بدهید

در زمان های قدیم، این نگرش وجود داشت که تنها نیازهای جنسی مرد مهم تلقی می شد. همسر باید همیشه به این نیازها پاسخ مناسبی میداد و مهم نبود که زن چه انتظاراتی از رابطه جنسی با شوهر خود دارد. اما امروزه همه می دانیم که این نگرش به شدت غلط و غیر قابل پذیرش است. همیشه به دنبال این باشید که نیازها و خواسته های همسرتان در رابطه با رابطه جنسی با شوهر را به درستی پاسخ دهید. در رابطه زناشویی، رضایت و خواسته های هر دو طرف مهم تلقی می شود. همیشه به دنبال یافتن راه های جدید باشید تا زندگی جنسی همسرتان برایش رضایت بخش باشد. به یاد داشته باشید، میزان رضایت از زندگی جنسی، میزان رضایت از ازدواج شما را تعیین می کند. نبود رابطه جنسی و یا رضایت جنسی یکی از مهم ترین عوامل طلاق و جدایی زوجین محسوب می شود.

برقراری ارتباط مناسب با همسر

امروزه انتظارات و اهداف متفاوتی در زندگی برای زن و شوهر وجود دارد. انتظارات مشترک و درک متقابل یکدیگر، پذیرش مسئولیت های خود و از خودگذشتگی در برابر همسر می تواند زندگی مشترک شما را از مشاجره و سوء تفاهم ها نجات بدهد. زوج ها برای داشتن یک زندگی موفق به مهارت های ارتباطی و برقراری یک ارتباط سالم با همسر خود نیاز دارند. سعی کنید راهی پیدا کنید که شما و همسرتان بتوانید نیازها و مسئولیت های خود را به طور واضح با یکدیگر در میان بگذارید. برقراری ارتباط با همسر زندگی مشترک را از اختلافات دور می کند. اگر شما بتوانید محیطی را ایجاد کنید که به راحتی در مورد همه چیز در آن صحبت کنید، شما یک رابطه رضایت بخش در مقیاسی که هرگز تصورش را نمی کنید، بوجود آورده اید.

کمک کردن مرد در کارهای خانه

سخن آخر

طبق نظرسنجی های مشاوره تلفنی خانواده، به اشتراک گذاشتن کارهای خانه، پذیرش و تقسیم مسئولیت ها به عنوان سومین عامل برای داشتن یک زندگی مشترک موفق، پس از وفاداری و رابطه جنسی خوب، قرار دارد. این موضوع نشان می دهد که تا چه اندازه پذیرش مسئولیت ها می تواند به زندگی مشترک شما کمک کند. سعی کنید همسر خود را درک کنید و در انجام کارهای خانه و رسیدگی به نیازهای خانواده کوشا باشید. به یاد داشته باشید که نقش ها و مسئولیت های شوهر، امروزه بسیار گسترده شده است و مانند قدیم صرفا تامین معاش خانواده و حمایت مالی آنها نیست.

مشاوره تلفنی خانواده

 

 



:: بازدید از این مطلب : 289
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 3 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مریم هاشمی

شما به عنوان والدین مسئول شادی و سلامت روانی فرزندانتان هستید. این موضوع گاهی می تواند به شدت استرس زا و گیج کننده باشد. خوشبختانه شما می توانید با رفتار درست یک کودک شاد تربیت کنید. اگر کودک شما از سلامت روانی برخوردار باشد و زندگی شادی داشته باشد، مسلما در مراحل زندگی و موفق تر از بقیه همسالانش خواهد بود. پس برای شاد بودن فرزندتان وقت بگذارید و تلاش کنید. به یاد داشته باشید که یک کودک شاد پیشرفت بهتری در زندگی خود خواهد داشت.

مشاوران مرکز مشاوره تلفنی خانواده آویژه به دلیل اهمیت بالای سلامت روانی کودکان به مطالعه و تحقیق در رابطه با راهکارهایی برای شاد بودن کودک و شاد زندگی کردن او پرداخته اند. اگر شما نیز می خواهید یک کودک شاد تربیت کنید، مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

شادی برای کودکان

راهکارهایی برای تربیت کودک شاد

راه های ساده و زیادی وجود دارد که می تواند به شما کمک کند یک کودک شاد تربیت کنید. شما می توانید با مراقبت از کودک، توجه به او، صحبت کردن با او در مورد احساساتش فرزند خود را به عنوان یک کودک شاد تربیت کنید. شما می توانید فرزندان خود را تشویق کنید تا روی شادی و خوشحالی خود در زندگی تمرکز کنند. راهکارهایی که به شما کمک می کند یک کودک شاد تربیت کنید عبارتند از:

به کودک خود کمک کنید تا احساسات خود را درک و شناسایی کند

کودکان به والدین خود تکیه می کنند و نیاز دارند تا احساسات خود را با والدین درمیان بگذارند. اگر فرزندتان ناراحت، خوشحال، غمگین است و یا هیجان دارد، در مورد آن با فرزندتان صحبت کنید. سعی کنید تجربه های خود را با او به اشتراک بگذارید. این امر به القای هوش هیجانی در کودکان کمک می کند و به آنها کمک می کند تا با احساسات خود هماهنگ شوند. مثلا اگر فرزندتان یک بازی جدید یاد گرفته و هنگام انجام آن خوشحالی می کند می توانید شما نیز به او بگویید: تو خیلی خوشحالی و من عاشق دیدن لبخند تو هستم. همچنین هنگامی که او احساساتی مانند ناراحتی و ... را دارد به او کمک کنید تا مشکلاتش را بیان کند و در مورد آنها صحبت کند.

فرزندانتان را تشویق کنید که با دوستانشان وقت بگذرانند

ارتباطات اجتماعی در تربیت کودکان بسیار مهم است. پس حتما به آنها اجازه دهید تا زمانی را با کودکان هم سن خود بازی کنند و وقت بگذرانند. سعی کنید به کودک خود کمک کنید تا حداقل دو ساعت در هفته را با دوستانشان بازی کنند. اگر کودکتان بسیار کوچک است و تنهایی نمی تواند از خانه بیرون برود، می توانید خودتان همراه او به خانه خاله یا دایی بروید تا کودک با فرزند آنها بازی کند. با سایر والدین هماهنگ کنید تا فرزندانتان با دوستان مختلف بازی هفتگی یا ماهانه داشته باشند.

اگر فرزند شما در دوست یابی و حفظ دوستان مشکل دارد، در مورد آن صحبت کنید. فرزندتان را تشویق کنید تا در فعالیت های گروهی شرکت کند. قرار گرفتن در گروه های هم سن باعث می شود که او شاد و پرانرژی باشد.

استفاده از وسایل دیجیتالی و تماشا کردن تلوزیون را محدود کنید

استفاده از تلفن همراه و یا تلوزیون را به دو ساعت در روز محدود کنید. مطالعات نشان می دهد که کودکان و نوجوانانی که زمان بیشتری را در روز مقابل نمایشگرها به بازی، ارسال پیامک و ... می گذرانند، احساس شادی کمتری دارند. اگر فرزندتان کمتر از 13 سال دارد سعی کنید او را از فضاهای مجازی و فعالیت های اینترنتی دور کنید. البته نباید فرزندتان را از استفاده از این وسایل منع کنید و بیش از اندازه سخت گیری کنید.

زندگی شاد کودکان

در مورد چیزهایی که کودک را خوشحال می کند، صحبت کنید

بهتر است گاهی از کودک خود در مورد آنچه که در روز باعث شادی و خوشحالی اش شده است سوال کنید. صحبت کردن در مورد احساساتی مانند شادی، خوشحالی، هیجان و ... راهی عالی برای تشخیص شادی در زندگی کودک و تغییر دادن تجربیات منفی است.  زمانی را مشخص کنید و با فرزندان خود در مورد چیزی که باعث خوشحالی آنها در روز شده است صحبت کنید. با بزرگتر شدن فرزندتان می توانید او را تشویق کنید تا یک دفترچه سپاس گزاری درست کند و آنچه که در روز او را خوشحال کرده یادداشت کند. صحبت کردن در مورد دلایل شادی و خوشحالی می تواند خوش بینی و خوش رفتاری کودکان را افزایش دهد.

مسئولیت های بیشتری را به کودکان بسپارید

با بزرگتر شدن کودکان، می توانید مسئولیت های بیشتری را به آنها واگذار کنید. این کار شما باعث می شود که او احساس کند عضو مهمی از خانواده است و می تواند به دیگر اعضای خانواده کمک کند. درگیر نگه داشتن آنها و دادن مسئولیت های جدید به آنها باعث ایجاد حس غرور و اعتماد به نفس برای آنها می شود. داشتن اعتماد به نفس نیز می تواند کمک کند تا کودک شما یک کودک شاد باشد. سعی کنید کارهایی متناسب با سن کودک را به آنها واگذار کنید. تا با درست انجام دادن آنها خوشحال شوند. اگر کودک نتواند کار سپرده شده را به درستی انجام دهد و یا توان انجام دادن آن را نداشته باشد، ممکن است ناامید شده و اعتماد به نفس خود را از دست بدهد.

کودکان را در بازی ها و فعالیت ها مشارکت بدهید

لذت بردن بخش مهمی از شاد بودن است. اجازه دهید فرزندتان در انواع بازی ها، کاردستی ها و فعالیت ها شرکت کند و او را تشویق کنید تا مهارت های خود را تقویت کند. در حین بازی، کودکان در هر سنی می‌توانند علایق جدیدی را کشف کرده و کارهایی را که در آن مهارت دارند، تمرین کنند. هنگام بازی مطمئن شوید که هیچ وسیله الکتریکی در اطراف کودک نیست. به این طریق او بهتر می تواند مهارت ها و خلاقیت خود را شکوفا کند. همراه شدن شما با فرزندتان برای بازی کردن او را خوشحال می کند. کودک متوجه خواهد شد که برای شما مهم است و به او اهمیت می دهید. همین موضوع می تواند او را به یک کودک شاد تبدیل کند.

الگویی مناسب برای فرزندانتان باشید

فرزندان، والدین را الگو خود قرار می دهند. آنها از شما یاد میگیرند که بخندند، گریه کنند و ... . به کودک خود نشان دهید که شادی بخش مهمی از زندگی شما است. با او صحبت کنید و نشان دهید که چگونه باید خوشحال و شاد بود. وقتی مرتکب اشتباهی می‌شوید، حتماً از فرزندانتان و هر کس دیگری که در آن نقش داشته است عذرخواهی کنید. رسیدگی به مسائل و اشتباهات با مهربانی برای بزرگسالان و کودکان مهم است. اگر کودک شما یاد بگیرد که به درستی با دیگران رفتار کند و ارتباط سالم برقرار کند، مسلما می تواند همیشه خوشحال و شاد باشد. زیرا هم مورد احترام دیگران قرار می گیرید و هم خود را از تنش ها و تعارضات دور می کند.

خوشحالی کودکان

سخن آخر

کودکانی که شاد زندگی می کنند و می توانند احساسات خود را بروز دهند، زندگی بهتری خواهند داشت. سعی کنید برای فرزندان خود وقت بگذارید و به آنها یاد بدهید که چگونه شاد باشند. اگر شما همیشه ناامید و افسرده باشید و هیچ گاه در کنار کودکتان خوشحالی نکنید، او چگونه می خواهد یاد بگیرد که شاد زندگی کند؟ پس در ابتدا باید رفتار خود را بسنجید و سپس به کودکتان کمک کنید که خوشحالی و شادی را در زندگی خود روانه سازد. می توانید به مشاوره تلفنی خانواده مراجعه کنید تا یاد بگیرید که چگونه زندگی شادی داشته باشید و این شادی را به فرزندان خود منتقل کنید.

مرکز مشاوره خانواده آویژه

 

 



:: بازدید از این مطلب : 280
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 3 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مریم هاشمی

برخی از افراد هستند که ارتباط نزدیکی با خانواده خود ندارند. حتی گاهی نوجوان احساس می کنند که از خانواده خود متنفر است. مسلما بوجود آمدن چنین احساسی در فرد اصلا خوب نیست و می تواند آسیب های زیادی را برای او به همراه داشته باشد. متنفر بودن از خانواده و یا دوست نداشتن اعضای خانواده خود می تواند احساساتی مانند گناه و شرم را در انسان ایجاد کند. پس اگر از خانواده خود متنفر هستید، مهم است که به دنبال راهی برای از بین بردن این احساس باشید. روابط خود را بازبینی کنید و برای ساختن یک زندگی شاد و روابط سالم در کنار خانواده خود تلاش کنید.

مشاوران مرکز مشاوره خانواده آویژه به بررسی این مشکل پرداخته اند. آنها سعی کرده اند در این مقاله شما را با راه هایی برای از بین بردن احساس تنفر نسبت به خانواده آشنا کنند. اگر شما نیز احساس می کنید از خانواده خود متنفر هستید، پس مطالعه این مقاله جامع و کامل را از دست ندهید.

متنفر بودن از خانواده

آیا داشتن احساس تنفر نسبت به خانواده طبیعی است؟

مسلما پاسخ به این سوال خیر خواهد بود. هر کسی می تواند گهگاهی با افراد خانواده خود مشکل داشته باشد و آنها را دوست نداشته باشد. اما اینکه احساس تنفر نسبت به آنها داشته باشد اصلا طبیعی نیست. اختلاف نظرها و مشکلاتی که در یک خانواده وجود دارد، کاملا طبیعی است. گاهی فرد در مقابل این مشکلات صبوری می کند. گاهی نیز نمی تواند صبر کند و عصبانی و پرخاشگر می شود. اما این مشکلات نمی تواند باعث شود که شما بگویید از خانواده خود متنفر هستید. پس داشتن احساس تنفر نسبت به خانواده اصلا طبیعی نبوده و حتما باید مورد بررسی قرار بگیرد.

چگونه احساس تنفر از خانواده را از بین ببریم؟

اگر احساس می کنید واقعاً از خانواده خود متنفر هستید و این احساس شما یک حس زودگذر نبوده است. پس بهتر است به دنبال راه هایی برای تغییر آن باشید. شما می توانید واکنش های خود در برابر خانواده و نحوه برخورد آنها را تغییر دهید. البته مسلما تنظیم مجدد رفتار و تغییر آن اصلا آسان نخواهد بود. اما ارزش این را دارد که کمی با تلاش و سعی آرامش از دست رفته خود را در محیط خانواده مجدد بدست آورید. شما می توانید از راهکارهایی که در این قسمت گفته شده است کمک بگیرید.

مشکلات را بررسی کرده و حل کنید

هنگامی که شما احساس می کنید از خانواده خود متنفر هستید، مسلما مشکل بزرگی وجود دارد که باعث ایجاد این احساس برای شما شده است. قبل از آنکه این نفرت یک احساس و عادت همیشگی شود، باید مشکلات را حل کنید. شناسایی کنید که مشکل شما چه بوده و تمام تلاش خود را برای یافتن راه حل مناسب انجام دهید. حتی تمایل به حل مشکل می تواند به شما کمک کند تا عصبانیت و تنفر خود را رها کرده و کاهش دهید.

با خانواده خود صحبت کنید

سعی کنید با آرامش و به دور از فریاد و اتهام زدن، در رابطه با مشکلات خود صحبت کنید. صحبت نکردن و بیان نکردن ناراحتی ها و عصبانیت می تواند احساس تنفر شما را افزایش دهد. اما اگر بتوانید خانواده خود را از دلیل ناراحتی خود مطلع سازید اوضاع بهتر خواهد شد. سعی کنید خودتان را کنترل کنید و به آنها بگویید که می خواهید در مورد مسائلی که بوجود آمده گفتگو کنید. به آنها بگویید که چه احساسی دارید، شاید آنها نمی دانند که شما تا چه اندازه ناراحت هستید.

با شخص دیگری صحبت کنید

اگر خیلی عصبانی یا ناراحت هستید که نمی توانید با اعضای خانواده خود در مورد ناراحتی و مشکلات صحبت کنید. بهتر است با دوستان مورد اعتماد خود در مورد ناراحتی و عصبانیتتان صحبت کنید. شاید لازم باشد تا احساسات خود را برای کسی تعریف کنید تا بتوانید آنها را از قلب خود دور کنید و احساس بهتری داشته باشید. دوستان شما نیز ممکن است تجربه این مشکل را داشته باشند و بتوانند با توصیه های مناسبی شما را در حل مشکلتان کمک کنند.

خودتان را جای آنها بگذارید

اگر احساس می کنید از خانواده خود متنفر هستید زیرا آنها رفتار منصفانه ای ندارند و یا به گونه ای رفتار می کنند که دائم شما را ناراحت می کنند، بهتر است کمی خودتان را جای آنها بگذارید. اگر شما جای آنها بودید چگونه رفتار می کردید؟ سعی کنید که از منظر خانواده نیز به مسائل نگاه کنید. شاید متوجه شوید که آنها نیز دلیل برای این رفتار دارند. یا رفتارهای قبلی شما مناسب نبوده و باعث شده است که چنین رفتار کنند. این کار می تواند به شما کمک کند تا آرام تر شوید و بخواهید با آرامش با خانواده خود صحبت کنید.

احساس تنفر داشتن

رفتار خود را ارزیابی کنید

آیا رفتارهای شما مناسب بوده و اشتباهی نداشته اید؟ آیا منصفانه رفتار می کنید؟ آیا خانواده شما مستحق تنفر شما هستند؟ بسیاری از افراد نسبت به چیزهایی که ناعادلانه هستند و یا نمی توان آنها را کنترل کرد، واکنش بیش از حد نشان می دهند. سعی کنید به رفتار، گفتار و کردار خود فکر کنید و از خود بپرسید آیا رفتار درست و مناسبی داشتید یا خیر؟ این کار می تواند به شما کمک کند تا متوجه شوید آیا خانواده شما سزاوار نفرت شما هستند یا خیر.

اگر منظوری ندارید، آن را نگویید

بهتر است درک کنید که جمله من از خانواده خود متنفر هستم تا چه اندازه می تواند بد و نگران کننده باشد. استفاده از این جمله می تواند باعث شود آسیبی جبران ناپذیر به شما و یا خانواده شما وارد شود. اگر واقعا نسبت به خانواده احساس تنفر دارید، پس مشکلی وجود دارد که بسیار بزرگ و غیر قابل پذیرش است و باید حل شود. اما اگر فقط از دست آنها عصبانی هستید و می گویید در حال حاضر به خاطر این ررفتار از خانواده متنفر هستید، اصلا درست نیست. باید گفت در چنین شرایطی شما از خانواده خود متنفر نیستید و فقط از آنها عصبانی و ناراحت هستید.

فهرستی از رفتار و کارهایی که از خانواده خود دوست دارید، تهیه کنید

اگر احساس کردید از خانواده خود متنفر هستید، همان لحظه یک دفترچه بردارید و چند مورد از خوبی های هر یک از اعضای خانواده خود را که آن را دوست دارید و تحسین می کنید بنویسید. این کار می تواند به شما کمک کند تا افکار منفی و احساس تنفر خود را کاهش دهید. همچنین می تواند شما را متوجه سازد که واقعا و از ته قلب از اعضای خانواده خود متنفر نیستید. زیرا آنها در کنار بدی ها و یا رفتارهای اشتباه،  خوبی های زیادی نیز دارند.

از مشاوره خانواده کمک بگیرید

اگر مطمئن هستید که خانواده شما رفتار اشتباهی دارند و احساس تنفر شما نابه جا و اشتباه نیست، پس بهتر است با اعضای خانواده خود به مشاوره خانواده رایگان مراجعه کنید. مواقعی وجود دارد که شما و خانواده نمی توانید ارتباط صحیح و سالمی باهم برقرار کنید و صحبت کردن و گفتگو کردن با یکدیگر شرایط را بدتر از قبل می کند. در این مواقع بهتر است از یک متخصص و یا فردی که در این زمینه تجربه دارد کمک بگیرید. بهترین فردی که می تواند به شما و خانواده شما کمک کند، مشاور است. مشاور خانواده می تواند کمک کند تا احساس تنفر شما از بین برود و همچنین با بررسی رفتار و گفتار اعضای خانواده شما، آنها را به سمت داشتن یک خانواده موفق حرکت دهد.

ناراحت بودن از خانواده

سخن آخر

خانواده مهم ترین و یکی از ارکان اصلی زندگی هر فردی است. اگر شما بتوانید با اعضای خانواده خود ارتباط سالم برقرار کنید می توانید در جامعه نیز به خوبی ظاهر شده و روابط اجتماعی پایدار و مناسبی داشته باشید. اما اگر شما نتوانید رفتار و کردار مناسبی در محیط خانواده داشته باشید و یا دائما با اعضای خانواده خود ناسازگار باشید، پس نمی توانید در محیط های بزرگتر مانند محل کار، مدرسه و ... نیز خوب باشید و مشکلی نداشته باشید. پس اگر احساس می کنید از خانواده خود متنفر هستید به دنبال راهکارهایی برای رهایی از این احساس باشید.

https://virgool.io/@family_counselling/



:: بازدید از این مطلب : 261
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مریم هاشمی

داشتن یک خانواده موفق و بهبود زندگی خانوادگی می تواند به نزدیکتر شدن اعضای خانواده کمک کند و مانع از ایجاد تعارضات و مشکلات برای رسیدن به خوشبختی شود. داشتن یک خانواده موفق ممکن است گاهی اوقات سخت به نظر برسد. اما شما با کمی تلاش و کمی خلاقیت می توانید یک خانواده موفق داشته باشید. این نکته را نیز در نظر داشته باشید که موفق بودن ممکن است از دید هر کسی متفاوت باشد. شاید خانواده شما از نظر اعضای خانواده یک خانواده موفق باشند اما از دید یکی از دوستان خانوادگی شما، اینگونه نباشد. اما شما می توانید اصولی ترین و استانداردترین راه ها را برای رسیدن به یک خانواده موفق طی کنید.

مشاوران مرکز مشاوره خانواده تلفنی رایگان آویژه به بررسی راهکارهایی برای داشتن یک خانواده موفق پرداخته اند و مقاله جامع و تخصصی زیرا را نگارش کرده اند. اگر شما نیز به دنبال داشتن یک خانواده موفق هستید پس این مقاله را مطالعه کنید.

داشتن خانواده موفق

نکاتی برای داشتن یک خانواده موفق

داشتن یک خانواده موفق حس هویت مثبت خانوادگی و فردی را ترویج می دهد، تعاملات رضایت بخش و سالمی را در محیط خانواده گسترش می دهد و سبب افزایش ارتباط سالم اعضای خانواده با یکدیگر می شود. پیشرفت در خانواده موفق بیشتر از خانواده هایی است که دائم با یکدیگر درگیری و تعارض دارند. اما سوالی که ممکن است برای شما نیز بوجود بیاید این است که برای داشتن یک خانواده موفق باید چه کارهایی انجام داد؟ رایج ترین و مهم ترین راهکارها و نکاتی که خانواده شما را به سمت یک خانواده موفق بودن هدایت می کند عبارتند از:

برنامه روزانه و هفتگی برای خانواده خود داشته باشید و آن را حفظ کنید

برای غذا خوردن، خوابیدن و فعالیت های منظم خانوادگی خود برنامه مشخصی داشته باشید. روال ها و داشتن برنامه منظم به ایجاد هویت خانوادگی، کاهش استرس در خانواده و ایجاد یک محیط امن و راحت کمک می کند. سعی کنید تا جایی که ممکن است کارهای خود را در محل کار خود تمام کنید و زمانی را که در خانه هستید، به خانواده خود اختصاص دهید.

مناسبت های مهم و تعطیلات را متفاوت بگذرانید

جشن تولدها، سالگرد ازدواج و تعطیلات را سعی کنید متفاوت بگذرانید. لازم نیست که یک تولد تجملاتی داشته باشید و یا برای هر مناسبتی روال خاصی داشته باشید. به عنوان مثال می توانید تولد پدر خانواده را در یک رستوران مورد علاقه او جشن بگیرید و روز تولد فرزند کوچک او را به یک شهربازی ببرید. شما می توانید فعالیت مورد علاقه آنها را در روز تولدشان انجام دهید.

تا زمانی که مقدور است با هم غذا بخورید

تمام سعی خود را بکنید تا وعده های غذایی را در کنار خانواده خود باشید و با هم غذا بخورید. البته شاید هر دو والد شاغل باشند. این موضوع می تواند در کنار یکدیگر غذا خوردن را سخت کند. داشتن وعده های غذایی خانوادگی یک روال کلیدی است و می تواند به بهبود روابط اعضای خانواده بسیار کمک کند. اگر یکی از اعضای خانواده دیر از سرکار می آید و به همین دلیل به سفره شام نمی رسد. هنگام صرف غذا در کنار او بنشینید. حتی اگر قبلا غذا خورده اید. این کار باعث می شود که شما وقت بیشتری را با اعضای خانواده خود بگذرانید و برقراری ارتباط شما با یکدیگر تقویت شود.

 زمان صرف غذا استفاده از تلفن همراه، لپتاپ و ... ممنوع

مشکل اصلی خانواده های امروزی این است که کمتر از قبل با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند. با وضع یک قانون جدید، لذت غذا خوردن در کنار اعضای خانواده را به خانواده خود هدیه دهید. هنگام صرف غذا از تلفن، رایانه و یا هر دستگاه دیگری استفاده نکنید. کودکانی که والدین آنها زمان زیادی را با تلفن های همراه خود می گذرانند اغلب إحساس می کنند که توجهی به آنها نمی شود و یا برای خانواده اهمیت ندارند. این موضوع همچنین می تواند شانس ابتلا آنها را به بیماری های روانی مانند افسردگی را افزایش می دهد. پس سعی کنید هنگام صرف غذا با اعضای خانواده خود صحبت کنید و ارتباط از دست رفته را مجدد بدست آورید.

زمانی را برای فعالیت های منظم خانوادگی اختصاص دهید

فعالیت های سرگرم کننده و منظم برای خانواده می تواند شامل دوچرخه سواری، پیاده روی، شطرنج و ... باشد. تمام سعی خود را بکنید تا حداقل یک روز در هفته را به یک فعالیت خانوادگی اختصاص دهید. با اعضای خانواده خود برنامه ریزی کنید و روزی را مشخص کنید که همه اعضای خانواده بتوانند در آن فعالیت شرکت کنند. تفریح با اعضای خانواده و لذت بردن از همراهی یکدیگر می تواند خانواده شما را به سمت یک خانواده موفق بودن هدایت کند.

کارهای خانه را تقسیم کنید

تعداد کمی از مردم هستند که از انجام دادن کارهای خانه لذت می برند. اکثر افراد از انجام کارهای خانه تا حد امکان فرار می کنند. اما به اشتراک گذاشتن و تقسیم کارهای خانه می تواند به همه اعضای خانواده کمک کند تا بتوانند از وقت خود نهایت استفاده را داشته باشند. سعی کنید کارهای خانه را متناسب با سن افراد تقسیم کنید. اگر تمام مسئولیت های خانه تنها بردوش یک نفر باشد مسلما او همیشه خسته، افسرده و پریشان خواهد بود. اما هنگامی که مسئولیت ها تقسیم شوند، دیگر فشار و خستگی زیاد برای یک نفر نخواهد بود. همه افراد به یک میزان خسته شده اند و می توانند بهتر یکدیگر را درک کنند.

خانواده شاد

برای اعضای خانواده خود احترام قائل باشید

حفظ احترام یکدیگر یکی از کلیدی ترین موضوعات برای رسیدن به یک خانواده موفق و شاد است. به آنچه که یکی از اعضای خانواده شما می گوید احترام بگذارید. هنگامی که کسی نظری را بیان می کند او را نادیده نگیرید و یا حرفش را قطع نکنید. حفظ احترام و ارتباط باز با یکدیگر به شما و اعضای خانواده کمک می کند تا یک پیوند قوی را ایجاد کنید. به عنوان مثال، هر زمان که خواهر و برادر خود نظری بیان می کنند، از مسخره کردن آنها خودداری کنید.

از انتقاد و قضاوت تند دوری کنید

به یکدیگر اجازه دهید که احساسات، تفکرات و آنچه که در ذهن ها می گذرد را بدون ترس از قضاوت و یا مسخره شدن، بیان کنید. هنگامی که فردی دائم اعضای خانواده خود را مسخره کند و یا به اشتباه آنها را قضاوت کند، از جمع خانوادگی دور خواهد ماند و همچنین به اشتراک گذاشتن احساسات را سخت می کند. اگر والدین هستید، انتقادات مثبت و سازنده ای را ارائه دهید و سعی کنید فرزندان خود را از قضاوت عجولانه نجات دهید. رفتار شما می تواند الگو مناسبی برای فرزندانتان باشد.

به طور مکرر عشق و قدردانی خود را ابراز کنید

محبت های زبانی و غیر کلامی تاحد زیادی می تواند به خانواده شما کمک کند تا ارتباط سالم با یکدیگر برقرار کنند. سعی کنید راهکارهای مشخصی را پیدا کنید که نشان می دهد به یکدیگر اهمیت می دهید. بهتر است لحن مثبت خود را حفظ کنید و از کلماتی مانند ممنونم، لطفا، متشکرم و ... استفاد کنید. تا جایی که می توانید به والدین خود محبت کنید و آنها را با خریدن یک هدیه کوچک خوشحال کنید.

از مقایسه خانواده خود با کسانی که در شبکه های اجتماعی می بینید خودداری کنید

این موضوع که دیگران همیشه در عکس ها و فیلم هایشان می خندند و خوشحال به نظر می رسند، نمی تواند ثابت کند که در زندگی خانوادگی خود همیشه این گونه هستند. هیچ کسی نمی داند در درون خانواده دیگر چه میگذرد. پس هیچگاه خانواده خود را با دیگران مخصوصا با آنچه که در شبکه های اجتماعی مشاهده می کنید، مقایسه نکنید. همه خانواده ها مشکلات مالی، تعارضات، مشاجرات خانوادگی و ... دارند. اگر خانواده ای بیشتر به مسافرت می رود و یا وسایل گران قیمت بیشتری خریداری می کند، نشان دهنده این نیست که یک خانواده موفق است و مشکلی ندارد.

همدلی در خانواده موفق

سخن آخر

خانواده موفق خانواده ای است که هنگام مواجه با مشکلات، اختلاف نظرها و ... بتواند به درستی عمل کند و رفتارهای مناسب و منطقی داشته باشد. اگر خانواده شما با اختلاف نظر و یا درگیری هایی بین اعضای خانواده مواجه شد، باید بتواند به درستی از آن عبور کند و مشکلات را در محیطی امن و راحت حل کند. برای داشتن یک خانواده موفق باید تلاش کرد و همه اعضای خانواده به دنبال این باشند که یک خانواده موفق را در کنار یکدیگر تشکیل دهند. مشاوره تلفنی رایگان خانواده می تواند برای رسیدن به یک خانواده موفق به شما و اعضای خانواده شما کمک کند. پس اگر احساس کردید به تنهایی نمیتوانید خانواده موفق و ارتباطات سالمی را تشکیل دهید، بهتر است از مشاوره کمک بگیرید.

مرکز مشاوره روانشناسی آویژه



:: بازدید از این مطلب : 273
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مریم هاشمی

سال اول ازدواج شما می تواند سخت ترین سال زندگی شما باشد. زیرا زندگی شما تغییرات زیادی را خواهد داشت و شما قرار است راه های جدیدی را همراه با همسرتان تجربه کنید. شما هنوز به طور کامل با خلقیات، افکار و آنچه که برای همسرتان مهم است آشنا نشده اید. به گفته محققان، نحوه مدیریت این دوره سازگاری، برای طول عمر ازدواج شما بسیار مهم و حیاتی است. پس شما باید بدانید که چگونه از این دوران به خوبی عبور کنید و اگر با مشکلاتی روبه رو شده اید چگونه آنها را رفع کنید تا زندگی مشترک شما بیش از اندازه درگیر مشکلات نشود.

بسیاری از زوجین هستند که به دلیل نداشتن تجربه و همچنین ناتوانی در کنارآمدن با سختی ها، در سال اول ازدواج خود با مشکلاتی مواجه می شوند. مشاوران مرکز مشاوره خانواده آویژه به بررسی اهمیت سال اول ازدواج و نحوه کنار آمدن با مشکلات و سختی ها پرداخته اند. اگر شما نیز در سال اول ازدواج خود با مشکل روبه رو شده اید، مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

حل مشکلات سال اول ازدواج

چرا اولین سال ازدواج مهم است؟

زندگی مشترک همراه با شادی ها و نشاط خود می تواند فراز و نشیب هایی نیز داشته باشد. مخصوصا در سال های اول ازدواج. اما نگران نباشید زیرا این مشکلات و مسائل بسیار طبیعی هستند. شما با درک برخی از گذارها و موانع و تجربه عبور از مشکلات و سختی ها یاد می گیرید که چگونه در کنار یکدیگر به خوبی زندگی کنید. همچنین برای ایجاد یک پایه قوی برای سال های آینده تجربه کسب می کنید.

محققان دریافته اند، کاهش عشق، محبت، افزایش دوسوگرایی در دو سال اول ازدواج می تواند پیش بینی کننده طلاق پس از13 سال زندگی باشد. زوج هایی که در دو سال اول زندگی مشترک طلاق گرفته اند، نشانه هایی از سرخوردگی را نشان داده اند. آنها در دو ماه اول ازدواجشان نسبت به یکدیگر احساس منفی داشته اند. زوج هایی ک ازدواج موفقی داشته اند، آنهایی بوده اند که توانسته اند در این دوره اولیه رابطه احساسات مثبتی نسبت به همسر خود داشته باشند.

تازه ازدواج کرده ها به دلیل انتظارات غیر واقعی و یا کم بودن تجربه هایشان، از ازدواج خود ناراضی باشند. انتظارات غیر منتظره رایج که فرد ممکن است نسبت به آنها تجربه کافی نداشته باشد عبارتنداز:

وفاداری و تعهد

ناامیدی در بحران های مالی

پذیرش مسئولیت های جدید و خطیر

پذیرش نقش های خود در زندگی

ارتباط جنسی

ناتوانی در خوش گذرانی باهم

فقدان احترام

فقدان روابط عاشقانه و صمیمیت

کم سن بودن یا به دلایل اشتباه ازدواج کردن

بیش از حد خرج کردن

خودخواهی

مشکلات جنسی

وابستگی بیش از حد به والدین

و ...

به دلیل مواردی که در بالا گفته شد و نداشتن تجربه کافی زوجین، سال اول ازدواج بسیار مهم است. کنار آمدن با یکدیگر و کمک برای حل مشکلات می تواند کمک کند این سال را به خوبی و موفقیت آمیز پشت سر بگذارید. اگر نتوانید با هم به تفاهم برسید و آنچه که گفته شد را حل کنید، پس نمی توانید ازدواج موفقی داشته باشید.

مهم ترین سال ازدواج

اگر در سال اول ازدواج خود دچار مشکل هستید چه کاری باید انجام دهید؟

برای گذراندن سال اول ازدواج به صورت موفق و سالم، بهترین کار این است که با همسرتان به صورت آزادانه و صادقانه صحبت کنید. شاید احساس کنید که شما و همسرتان نتوانسته اید به خوبی در کنار یکدیگر ظاهر شوید و دچار مشکل شده اید. اگر می خواهید زندگی مشترک طولانی مدتی داشته باشید و به خوبی با هم زندگی کنید پس بسیار مهم است که اجازه ندهید این مشکلات ادامه یابد. سریعا به فکر حل آنها باشید. بهترین راهکارها هنگام برخورد با مشکلات در سال اول ازدواج عبارتند از:

سرزنش کردن همسر ممنوع

از سرزنش شریک زندگی خود بپرهیزید. بازی سرزنش فقط باعث تشدید مشکلات شما و شریک زندگیتان می شود. در عوض، درباره آنچه احساس می‌ کنید نباید اتفاق می افتاد و اینکه چگونه می‌ توانید به عنوان یک زوج برای پر کردن شکاف و اختلافات با یکدیگر همکاری کنید، صحبت کنید.

انتظارات واقع بینانه داشته باشید

انتظارات نا به جا اصلی ترین سم برای شروع زندگی مشترک است. توقعات نادرست می تواند رابطه شما را بدتر کند. برخی از این توقعات و انتظارات غیر واقع بینانه ممکن است برگرفته از فیلم ها و سریال های عاشقانه باشد. شما نمی توانید از همسرتان انتظار داشته باشید که مانند آنچه که در فیلم ها رخ می دهد، رفتار کند. سعی کنید با دیدگاه منطقی به زندگی مشترک نگاه کنید و از همسرتان متناسب با شرایط، موقعیت مالی و ... او انتظار داشته باشید.

به خود و شریک زندگی خود زمان بدهید

برای سازگاری بیشتر و قبول تغییرات بوجود آمده در زندگی خودتان و همسرتان، باید زمان بدهید. ازدواج و شروع زندگی مشترک برای هر دو شما تازگی دارد. پس بسیار مهم است که برای داشتن یک زندگی عالی، هنگام تطبیق با نقش ها و مسئولیت های جدید خود، صبر داشته باشید و تلاش کنید.

برای رشد و موفقیت تلاش کنید

به یاد داشته باشید که می توانید به رشد همسرتان کمک کنید تا در زندگی رشد کند. همچنین خودتان نیز باید تلاش کنید تا نقاط قوت بیشتری را در وجود خود تقویت کنید. تلاش برای رسیدن به بهترین ها و رشد کردن بسیار خوب و پسندیده است. اما به یاد داشته باشید که نمی توانید شخصیت همسرتان را تغییر دهید. در حالی که نمی توانید شریک زندگی خود را تغییر دهید، می توانید واکنش ها و پاسخ های خود را تغییر دهید، که ممکن است باعث شود همسرتان نیز رویه و عادت های خود را تغییر دهد.

برای همسر خود ارزش قائل شوید

اکثر مشکلات در سال اول ازدواج نشات گرفته از این موضوع است که زوجین برای یکدیگر ارزش قائل نمی شوند. هرگز همسرتان را بدیهی نگیرید و برای لحظاتی که در کنار یکدیگر هستید برنامه مناسبی داشته باشید. شما با قدردانی کردن از همسرتان و احترام گذاشتن به او می توانید مشکلات و تعارضات را برطرف کنید. تلاش برای گفتن متشکرم و نشان دادن قدردانی میتواند کمک زیادی به ایجاد احساس خوب در مورد خود و رابطه شما به شریک زندگیتان بدهد.

زمان با کیفیتی را با هم بگذرانید

اگر با همسرتان به مشکل خوردید، هرگز سعی نکنید از یکدیگر فاصله بگیرید. فاصله گرفتن از یکدیگر هرگز نمی تواند روابط شما را بهبود بخشد. بلکه برعکس باعث می شود که شما به مرور از یکدیگر فاصله بگیرید. لذت بردن از یک به یک ساعت های کنار هم بودن می تواند به تقویت پیوند شما، ایجاد صمیمیت و ایجاد خاطرات ارزشمند در ازدواج شما کمک کند. پسی سعی کنید زمان با کیفیتی را در کنار یکدیگر سپری کنید. برای لحظات خود برنامه ریزی کنید و سرگرمی هایی که برای هر دو نفرتان جالب و جذاب است را امتحان کنید.

حل کردن مشکلات ازدواج

سخن آخر

درست است که سال اول ازدواج می تواند به شدت سخت و گیج کننده باشد. اما در کنار تمام این سختی ها می تواند بهترین سال زندگی شما نیز باشد. شما می توانید بهترین لحظات و خاطرات را در این سال برای خود ثبت کنید. مهم این است که بدانید چگونه باید رفتار کنید و چه بایدها و نباید هایی را در زندگی رعایت کنید. برای ساختن یک زندگی عالی صبور باشید و تلاش کنید. از خودگذشتگی و پذیرش مسئولیت ها و فداکاری در مقابل همسرتان می تواند به شما کمک کند تا زندگی مشترک خود را از لبه پرتگاه نجات دهید. اگر احساس می کنید که مشکلات زیادی در زندگی مشترک دارید و نمی توانید آنها را حل کنید بهتر است از یک مشاوره خانواده در این زمینه کمک بگیرید.

مشاوره خانواده تلفنی

 

 



:: بازدید از این مطلب : 261
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 25 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مریم هاشمی

آیا به تازگی ازدواج کرده اید و نمی دانید چگونه باید رفتار کنید تا زندگی موفق و روابط سالمی داشته باشید؟ مسلما سال های اول ازدواج مخصوصا اولین سال آشنایی و شروع زندگی مشترک می تواند هم شیرین ترین سال زندگی شما باشد وهم پر استرس ترین سال. شروع زندگی مشترک آن هم بدون تجربه قبلی و پذیرش تغییرات اساسی در زندگی می تواند این دوران را کمی سخت و استرس آور کرده باشد. حتی گاهی برخی از زوجین در سال اول زندگی خود با مشکلاتی در زمینه افسردگی نیز دست و پنجه نرم می کنند. پس بسیار مهم است که بدانید چگونه باید این دوران را با موفقیت پشت سر گذاشت و اولویت های مهم در سال اول ازدواج کدام اند؟

مشاوران مرکز مشاوره تلفنی خانواده آویژه به دلیل  اهمیت بالای سال اول ازدواج در زندگی شما، به تحقیق و بررسی این موضوع پرداختند. اگر شما نیز به تازگی ازدواج کرده اید و به دنبال ساختن یک زندگی آرام و روابط سالم هستید پس مطالعه این مقاله جامع و کاربردی را از دست ندهید.

اولویت های سال اول ازدواج

اولویت ها در سال اول ازدواج

اگر بعد از عروسی و شروع زندگی مشترک احساس کردید کمی افسرده شده اید، اشکالی ندارد. این موضوع کاملا طبیعی است. درگیر تدارکات عروسی بودن، استرس برگزاری مراسم به نحو احسن، وضعیت مالی و ... همگی می تواند در ایجاد افسردگی برای شما نقش داشته باشد. مهم این است که اجازه ندهید این افسردگی کوچک به یک هیولا تبدیل شود و زندگی مشترک شما را تحت تاثیر قرار دهد.

علاوه بر زنده نگه داشتن عشق، اولویت های دیگری نیز وجود دارد که زوجین باید با آنها روبرو شوند. مهم ترین اولویت های سال اول ازدواج عبارتند از:

تصمیم بگیرید که پول خود را چگونه مدیریت کنید

در رابطه با اینکه می خواهید أمور مالی خود را جداگانه، مشترک و یا ترکیبی از حساب های جداگانه و مشترک مدیریت کنید، صحبت کنید. در هر صورت، هرگز دروغ نگویید. صداقت در اجتناب از درگیری بر سر پول کلیدی است.

نحوه انجام کارها و تقسیم وظایف را جدی بگیرید

تقسیم عادلانه کارهای خانه می تواند استرس را در خانه شما از بین ببرد و ازدواج شادی را برای شما تضمین کند. به خاطر داشته باشید که به احتمال زیاد مجبور خواهید بود هر از چند گاهی لیست کارها را دوباره ارزیابی کنید.

راه هایی برای گذراندن اوقات فراغت پیدا کنید

به یاد داشته باشید که زمان با هم بودن و وقت گذراندن با یکدیگر مهم است. به دنبال راه های سرگرم کننده ای باشید. که بتوانید با آن أوقات فراغت خود را پر کنید. شما باید راهکارهایی را بیابید که هم خودتان و هم همسرتان از انجام آن لذت ببرند.

برای رابطه جنسی وقت بگذارید

حتی زمانی که زندگی شلوغ و پرمشغله می شود، حفظ سلامت زندگی جنسی شما باید در اولویت باقی بماند. در حالی که اکثر زوج ها معمولاً هفته ای یک بار رابطه جنسی دارند. مهم است که بفهمید چه چیزی برای حفظ صمیمیت برای شما مفید است.

با همسرتان حد و مرز تعیین کنید

با همسرتان در مورد اینکه چه چیزی خوب است و چه چیزی خط قرمز شما است، صحبت کنید. به عنوان مثال، آیا آنها می توانند بدون اطلاع قبلی جایی بروند؟ یا انتظار دارید ابتدا با شما تماس بگیرند و سپس برای رفتن به مهمانی و .. برنامه ریزی کنند.

تفاوت ها را درک کنید

در حالی که ارزش های اصلی شما احتمالاً یکسان است. افکار و عقاید همسرتان ممکن است با شما متفاوت باشد. درک و احترام به این تفاوت ها به شما کمک می کند از قضاوت دوری کنید و رابطه خود را بهبود بخشید. به یاد داشته باشید که هیچگاه دو نفر نمی توانند از نظر تمام جنبه ها با یکدیگر یکسان باشند. پس انتظار نداشته باشید همسرتان همیشه آنگونه باشد که شما می خواهید. درک تفاوت ها و احترام گذاشتن به خواسته ها و نظرات همسرتان می تواند به ما کمک کند زندگی عالی داشته باشید.

مدیریت تعارضات را یاد بگیرید

در حالی که تعارض اجتناب ناپذیر است. نحوه برخورد شما با تعارضات می تواند تفاوت در ازدواج شما ایجاد کند. تمام تلاش خود را برای حفظ یک نگرش سازنده و احترام متقابل انجام دهید و مایل باشید که دیدگاه شریک خود را بشناسید. برای خواسته ها و نظرات او نیز احترام قائل شوید. سعی کنید بدون تعارض و کشمکش مشکلات را حل کنید.

در مورد انتظارات از یکدیگر صحبت کنید

از مسئولیت های خانه گرفته تا صمیمیت جنسی، مهم است که در مورد آنچه از شریک زندگی خود انتظار دارید صحبت کنید. همچنین به انتظارات و خواسته های همسرتان نیز متقابلا گوش دهید. به یاد داشته باشید که، انتظارات برآورده نشده یا غیر واقعی می تواند استرس قابل توجهی در رابطه شما ایجاد کند.

مهم ترین وظایف در سال اول ازدواج

سوالات متداول در مورد سال اول ازدواج

برخی از مهم  ترین سوالاتی که ممکن است در رابطه با سال های اول ازدواج برای افراد بوجود بیایند عبارتند از:

چرا سال اول ازدواج اینقدر سخت است؟

دلایل مختلفی وجود دارد که سال اول ازدواج می تواند سخت باشد. با این حال، اغلب به دلیل تغییرات زیاد در نحوه زندگی و تغییرات غیرمنتظره ای است که با نقش و مسئولیت جدید شما همراه است. همچنین به دلیل نبودن تجربه کافی برای گذراندن این دوره و انجام دادن مسئولیت های خود به نحواحسن این دوران می تواند سخت و همراه با مشکل باشد.

در سال اول ازدواج چه انتظاری باید داشته باشید؟

البته سال اول ازدواج برای هر زوج منحصر به فرد است. در حالی که همه ممکن است انتظار داشته باشند که سال اول ازدواج چیزی جز شادی و نشاط و عشق نباشد، گاهی اینگونه نیست. شما همچنین با یاد گرفتن زندگی جدید و نقش‌ های جدید، فراز و نشیب ‌هایی را نیز تجربه خواهید کرد.

در سال اول ازدواج چه چیزی یاد می گیرید؟

باز هم تجربه هر کسی در ازدواج متفاوت است. با این حال، برای بسیاری از زوج ها، سال اول ازدواج زمانی است که می توانید چیزهای زیادی درباره خود و همسرتان بیاموزید. این یادگیری از کار با یکدیگر برای مدیریت امور مالی، تقسیم کارها، درک تفاوت ها، مدیریت درگیری ها، تعیین مرزها، مدیریت انتظارات و موارد دیگر حاصل می شود.

چند زوج در سال اول ازدواج طلاق می گیرند؟

آمار روشنی از میزان طلاق در سال اول ازدواج وجود ندارد. اما بر اساس جدیدترین داده ها، متاسفانه بیش از 20 درصد از اولین ازدواج ها در پنج سال اول به طلاق ختم می شود.

اهداف واقع بینانه برای سال اول ازدواج چیست؟

تعیین اهداف ازدواج در نهایت به شما و شریک زندگیتان بستگی دارد. با این حال، هر چه که باشند، مهم است که به وضوح تعریف شده و واقع بینانه باشند تا بتوانید با هم به عنوان یک تیم روی آنها کار کنید.

داشتن یک ازدواج عالی

سخن آخر

اگرچه گفته می شود که یکی دو سال اول ازدواج سخت ترین سال ها است. اما اغلب به عنوان شادترین سال ها نیز یاد می شود. این سال ها می توانند زمان فوق العاده ای برای صمیمیت و کشف یکدیگر باشند. چیزهای زیادی برای یادگیری در مورد یکدیگر وجود دارد و چیزهای زیادی برای بیان به یکدیگر وجود دارد. شما در سال اول ازدواج خود می توانید پایه و اساس یک شراکت مادام العمر و معنادار را بسازید. پس از کنار یکدیگر بودن لذت ببرید و عاشقانه زندگی کنید.

مشاوره تلفنی رایگان خانواده



:: بازدید از این مطلب : 277
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 25 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مریم هاشمی

مسلما طلاق گرفتن و جدا شدن از همسر زندگی شما را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد. تاثیرات منفی طلاق بر جسم و روان فرد بر کسی پوشیده نیست. ترک عادت متاهل بودن می تواند برای هر فرد به شدت طاقت فرسا باشد. اگر به تازگی از همسر خود طلاق گرفته اید، ممکن است خوشبختی برای شما بسیار دور به نظر برسد. اما باید گفت شاید در حال حاضر آینده روشنی را برای خود نبینید اما زندگی شاد پس از طلاق و خارج شدن از یک زندگی مشترک که پر از درگیری ها و تعارضات و آزار و اذیت است، می تواند برای شما بسیار نزدیک تر از آن چیزی باشد که تصور می کنید.

مشاوران مرکز مشاوره خانواده آویژه به دلیل آسیب های فراوان طلاق در زندگی فردی و تحت تاثیر قرار دادن جسم و روان فرد، به مطالعه و تحقیق در رابطه با راه هایی برای ادامه زندگی پس از طلاق پرداخته اند. اگر شما نیز به دنبال ساختن یک زندگی جدید و شروع دوباره هستید پس مطالعه مقاله جامع و کامل زیر را از دست ندهید.

 

راه هایی برای ادامه زندگی پس از طلاق

ادامه زندگی پس از طلاق نیاز به همت عالی و صبر و تلاش شما دارد. اگر شما بتوانید جدایی و طلاق گرفتن خود را درک کنید و با امید فراوان برای ساختن یک زندگی شاد و موفق تلاش کنید، حتما موفق خواهید شد. مهم ترین نکاتی که بعد از طلاق باید به آن توجه کرده و رعایت کنید عبارتند از:

احساسات خود را بپذیرید

سعی کنید احساسات منفی خود را بپذیرید و آنها را رها کنید. تحقیقات نشان داده است که پذیرش احساسات خام خود پس از طلاق می تواند به شما کمک کند تا به طور مثبت به جلو حرکت کنید و سپس احساسات منفی خود را کاهش دهید.

از مشاور کمک بگیرید

بعد از آنکه طلاق گرفتید، بسیار مهم است که در مورد آنچه که اتفاق افتاده است بتوانید با کسی صحبت کنید. شما باید فردی را پیدا کنید که احساسات شما را درک می کند و می تواند با شما ارتباط سالم و مفیدی را برقرار کند. فردی که درک کند چقدر گذراندن این لحظات و تجربه طلاق می تواند دردآور بوده و برای شما بسیار دشوار است. بهترین فردی که هم علم و دانش نسبت به وضعیت روانی بعد از طلاق دارد و هم شما را به اشتباه قضاوت یا سرزنش نمی کند، مشاوره تلفنی خانواده است. مراجعه به روانشناس به شما کمک می کند احساس انزوا کمتری داشته باشید. همچنین به شما کمک می کند تا افکار و احساساتی را که ممکن است برای شما اضطراب ایجاد کند، حل کنید.

برروی دوست داشتن خود تمرکز کنید

به بیان ساده، باید قبل از اینکه شخص دیگری را دوست داشته باشید، خود را دوست داشته باشید. هیچ زمانی بهتر از اکنون برای مراقبت از خود و پرورش نیازهای شما وجود ندارد. از آنجایی که وضعیت روانی و سلامت جسمانی شما بر نحوه ظاهر شدن شما به عنوان شریک یا همسر تأثیر می گذارد، مهم است که ابتدا روی این موارد برای خودتان کار کنید.

چند هدف برای خود تعیین کنید

اکنون که وارد مرحله جدیدی از زندگی شده اید، زمان مناسبی است که برای خود اهداف مناسبی را مشخص کنید و برای رسیدن به آنها تلاش کنید. ممکن است بخواهید مهارت های بیشتری را در زمینه شغل خود و یا هنرهایی که دوست دارید کسب کنید. شما می توانید با تهیه فهرستی از تمام کارهایی که از انجام آنها لذت می برید، شروع کنید. مثلا شاید شما برخی از فعالیت های زیر را دوست داشته باشید امتحان کنید.

نواختن موسیقی

رنگ آمیزی

مجسمه سازی

دویدن در میان جنگل

گذراندن یک روز در ساحل

بازدید از موزه ها یا گالری های هنری

رفتن به مسافرت

شرکت در فعالیت های خارج از منزل مانند پیاده روی، کوهنوردی، قایق رانی و ...

شاید فراموش کرده باشید که در سال های آخر رابطه خود از چه چیزهایی لذت می بردید. این علایق را دوباره زنده کنید و برای آنها وقت بگذارید.

 

خودتان را به عنوان یک پدر یا مادر تنها قبول کنید

اگر فرزند دارید، قبول کنید که شما اکنون یک والد تنها هستید و باید با قدرت بیشتری به سمت جلو حرکت کنید. این ممکن است سختترین قدم برای شما باشد. متاسفانه طلاق بر فرزندان شما در آینده تاثیر می گذارد. تمام تلاش خود را برای برقراری ارتباط خوب با والدین دیگر انجام دهید و هرگز در حضور فرزندانتان درباره آنها صحبت نکنید. بزرگ کردن فرزندان به تنهایی کار آسانی نخواهد بود. اما این موضوع نباید باعث شود که امید خود را از دست داده و سعی و تلاش نکنید. پس قبول کنید که شما یک پدر یا مادر تنها هستید که مسئولیت های بیشتری نسبت به قبل خواهید داشت و باید با همت و سعی و تلاش به جلو حرکت کنید.

انتظار از دست دادن تعدادی از دوستان خود را داشته باشید

وقتی طلاق می گیرید، طبیعی است که برخی روابط تیره می شود. اشکالی ندارد که برخی از دوستی ها را از دست بدهید. شما نمی توانید همان دوستانی را که قبل از طلاق داشتید حفظ کنید، اگر آنها به تصمیم شما احترام نگذارند یا از تصمیم شما حمایت نکنند.

هر چند وقت یکبار یک چیز خوب برای خود بخرید

به یاد داشته باشید که شما اکنون تنها هستید و ممکن است هدایایی را از طرف کسی دریافت نکنید. بهتر است هر چند وقت یکبار برای خود یک خرید خوب داشته بشاید تا روحیه شما تغییر کند. این کار شما را شاداب تر می کند و فکر و خیال را از شما دور خواهد کرد. پس سعی کنید با خودتان مانند یک دوست رفتار کنید. فعلا بهترین دوست و یا شریک زندگی خود باشید تا زمانی که شخص دیگری وارد زندگی شما شد که با شما خوب رفتار کند.

این احساس را که اشتباه کردید طلاق گرفتید، متوقف کنید

شاید به دلیل روان بهم ریخته گاهی احساس کنید طلاق شما بدترین اتفاقی است که تا به حال در زندگی شما رخ داده است. یا شما اشتباه کردید طلاق گرفتید و ...  اما واقعا باید یک قدم به عقب بردارید و آن را ارزیابی کنید. ممکن است نکاتی را در مورد خودتان یا حتی مهم ‌تر از آن در مورد همسرتان متوجه شوید. که به وضوح نشان میدهد که شما هرگز نمی توانستید زندگی خوبی در کنار هم داشته باشید. خوب است که برای رابطه خراب شده ناراحت باشید و یا احساسات خود را قبول کنید و آنها را نشان دهید. اما خوب نیست که خودتان را برای یک رابطه ناسالم که امیدی به آن نبوده، سرزنش کنید. هنگامی که این اتفاق می افتد، شما نه تنها خود را در سختی ها و دردهای غیر ضروری قرار میدهید، بلکه فرزندان و همه افراد را نیز تحت تأثیر قرار میدهید.

سخن آخر

اگر واقعاً با عواقب طلاق خود دست و پنجه نرم می کنید، به دنبال کمک گرفتن از یک مشاور خوب باشید. به یاد داشته باشید که تصمیم برای پایان دادن به ازدواجتان به سادگی گرفته نشده است. پس از سالها تلاش، صحبت و مشاوره به وجود آمد. اگر رابطه تان درست نشد، شکست خورده نیستید. اگر بتوانید سخت ‌ترین زمان‌ ها را بگذرانید، چیزهای خوبی در آینده پیش رو دارید. مهمتر از همه این است که به عنوان یک فرد شاد و سالم بعد از طلاق بتوانید به زندگی خود ادامه بدهید. مشاوره خانواده تلفنی

مرکز مشاوره روانشناسی آویژه



:: بازدید از این مطلب : 301
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 24 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مریم هاشمی

آیا شما نیز دوست دارید که تمام توجه همسرتان برای شما باشد؟ آیا با ناز کردن برای شوهر، آنچه که می خواهید را بدست می آورید؟ اکثر زنان و یا بهتر است بگوییم همه زنان دوست دارند که شوهرانشان به آنها توجه کرده و همیشه آنها را بپرستند. آنها دوست دارند که شوهرانشان خریدار نازهای زنانه آنان باشند و به همسر خود به شدت اهمیت بدهند. ناز کردن برای شوهر را تا حدودی هر زنی بلد است. اما سوال اینجا است که چیکار کنم شوهرم نازم بکشه؟

مشاوران مرکز مشاوره خانواده آویژه به بررسی این موضوع پرداخته و به شما کمک کرده اند تا کاری کنید که شوهرتان ناز شما را بکشد. اگر شما نیز می خواهید همیشه مورد لطف و نوازش همسرتان قرار بگیرید و دائم برای او ناز کنید، پس مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

راهکارهایی برای ناز کشیدن شوهر

مسلما با گذشت زمان، زندگی مشترک شما از هیجان های اولیه خود دور می شود. توجه به یکدیگر و عشق و علاقه نشان دادن طبیعی شده و با زندگی واقعی تطبیق داده می شود. شما و همسرتان آهسته آهسته آنقدر به هم عادت می کنید که دیگر ناز و نوازش را یک عادت می دانید و حتی ممکن است گاهی از آن فاصله بگیرید. بسیاری از زنان به دنبال راهکارهایی برای ناز کردن برای شوهرانشان هستند و هر بار با ترفندهای مختلفی اجازه نمی دهند که زندگی آنها یکنواخت شده و از هیجانی بودن و عشق و علاقه فاصله بگیرد. ناز کشیدن شوهر می تواند زن را به زندگی امیدوارتر کرده و به او قدرت مدیریت و کنترل خانواده را بدهد. پس این مهم است که شوهرتان علاوه بر اینکه به نیاز های مادی شما و خانواده اهمیت می دهد، به نیازهای روحی و روانی شما نیز اهمیت بدهد.

برای اینکه شوهرتان ناز شما را خریدار باشد باید چه کرد؟ بهترین راهکارها برای موضوع عبارتند از:

لباس های زیبا بپوشید

اگر می خواهید ناز شما خریدار داشته باشد، پس علاوه بر ناز کردن برای همسر به ظاهر و لباس های خود اهمیت بدهید. پوشیدن لباس های زیبا و اهمیت دادن به ظاهر می تواند شما را دلرباتر کرده و باعث شود همسرتان به سمت شما آمده با نوازش موهایتان و یا در آغوش گرفتن شما، ناز کشیدن همسر را انجام دهد.

لطافت زنانه داشته باشید

زنانی که به شدت رفتارهای مردانه دارند و از لطافت زنانه داشتن دوری می کنند، ناز کردن را بلد نیستند. همچنین این زنان نمی توانند به گونه ای رفتار کنند که همسرشان ناز آنها را بکشد و به آنها اهمیت بدهد. برخی از زنان به دلیل داشتن کارهایی با روحیات مردانه، دیگر نمی توانند مانند دیگر خانم ها لطافت زنانه را داشته باشند. اگر شما نیز در حرفه مردانه و زمخت فعالیت دارید، سعی کنید اجازه ندهید که کار شما بر رفتار و ویژگی های زنانه شما تاثیر بگذارد. به دبنال این باشید که رفتارهای زنانه خود را حفظ کنید و به حرف زدن مانند مردان و یا رفتار کردن مانند آنها عادت نکنید.

شما می توانید در مهمانی های زنانه حضور فعال داشته باشید تا فراموش نکنید ناز کردن، لطیف بودن و نرم و آرام بودن جز ویژگی های اصلی زنان است. این درست است که زنان نیز می توانند مانند مردان سرسخت باشند. اما سرسخت بودن زنان باید در کنار لطافت زنانه آنها باشد تا معنا پیدا کند. در غیر این صورت آنها نمی توانند به نیازهای ظریف و لطیف زنانه خود پاسخ مناسب بدهند.

کمی لوس شوید

اگر می خواهید شوهرتان ناز شما را بکشد و به شما توجه کند. می توانید کمی لوس شوید. سر به سر او بگذارید و با لوس بازی هایی که نه افراطی هستند و نه کم، شوهرتان را مجذوب کنید. لوس بودن تا حدودی می تواند باعث شود که شوهرتان به سمت شما جذب شود و ناز کشیدن را یاد بگیرد. مثلا اگر برای شما سخت است درب بطری را باز کنید می توانید با صدایی بچگانه از همسرتان بخواهید درب را باز کند و از او تشکر کنید. یا به هر روشی و در هر موقعیتی که احساس می کنید مناسب است، از لوس شدن برای رفتن در آغوش همسر و یا ناز کشیدن شوهر استفاده کنید.

ناز کردن را بلد باشید

برای اینکه شوهرتان ناز شما را خریدار باشد، شما باید ناز کردن بلد باشید. اگر می خواهید همسرتان دائم به دنبال ناز کشیدن باشد اما خودتان هیچ کاری نکنید. مسلما نتیجه درستی نخواهید گرفت. ابتدا شما باید ناز کردن برای شوهر را بلد باشید. همچنین آن را به نحوی تاثیر گذار انجام دهید. راه های مختلفی برای ناز کردن وجود دارد. شما می توانید راه حل مناسبی که برای همسرتان نیز مهم است را بیابید. با ناز کردن برای همسر، ناز کشیدن او را مشاهده کنید.

رمانتیک باشید

یاد بگیرید که رفتارهای رمانتیک گونه داشته باشید تا همسرتان نیز خریدار ناز شما باشد. از سوپرایز کردن های شوهر و یا صرف یک شام عاشقانه غافل نشوید. رمانتیک بودن می تواند به شما کمک کند تا برای شوهر خود ناز کنید و او نیز پاسخ مناسبی به نازهای شما بدهد.

با شوهرتان صبت کنید

گاهی مردها نمی دانند که باید چگونه رفتار کنند و یا چه عملکردی در برابر همسر خود داشته باشند. بسیاری از مردان خبر ندارند که زنان عاشق ناز کردن و ناز خریدن شوهرانشان هستند. پس قبل از اینکه از آنها توقع ناز کشیدن داشته باشید. در این باره با او صحبت کنید. به او بگویید که گاهی نیاز دارید به شما توجه ویژه ای داشته باشند. در آغوش بگیرند و موهایتان را نوازش کنند و به هر طریقی ناز کشیدن از همسر را بلد باشند.

به آنها ناز کشیدن را یاد بدهید

برخی از مردان اصلا ناز کشیدن را بلد نیستند. آنها در خانواده ای بزرگ شده اند که والدین آنها نسبت به هم مهربانی کردن و عشق و علاقه نشان دادن را نداشته اند. یا حداقل در جمع و در کنار فرزندان این گونه رفتار نمی کردند. آنها ناز کردن مادرشان برای پدر و ناز کشیدن پدر از همسر را ندیده و بلد نبوده اند. پس سعی کنید به آنها یاد بدهید که چه باید بکنند و چگونه ناز همسر را خریدار باشند.

سخن آخر

ناز کردن برای شوهر می تواند برای شما آسان باشد. اما ناز کشیدن مردان گاهی می تواند سخت باشد. مرد مطابق با روحیه خود و ویژگی هایی که دارد شاید نداند که چگونه باید خریدار ناز همسر خود باشد. پس سعی کنید اگر همسرتان خریدار نازهای شما نبود. عصبانی نشوید و در آرامش کامل دلیل این موضوع را متوجه شوید. اگر او بلد نبود و نمی داند چگونه باید این کار را انجام دهد. به او یاد بدهید و آنچه را که از او انتظار دارید بیان کنید. مسلما با تلاش و صبوری شما می توانید ناز کشیدن را به شوهر خود یاد بدهید.

منبع: مشاوره خانواده تلفنی 

 



:: بازدید از این مطلب : 284
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مریم هاشمی

طغیان نافرمانی بخشی طبیعی از دوره نوجوانی و بزرگ شدن فرزند شما است. نوجوانان با شورش علیه اقتدار، عقاید و ترجیحات والدین بیچاره سعی می کنند خود را به عنوان فردی متمایز از والدین خود نشان دهند. یکی از جنبه‌های مهم نوجوان بودن، فرآیند ایجاد حس هویت شخصی منحصر به فرد است. این فرآیندی که روانشناس نوجوان به آن جداسازی شخصیت نوجوان می‌گوید.

اما درک کردن چرایی و عادی بودن عصیان و نافرمانی و سرکشی یک نوجوان برای والدین دشوار است. به خصوص اگر والدین و فرزندان اولویت ها، ارزش ها و انتظارات متفاوتی از یکدیگر داشته باشند. به قول معروف حالا بیا و درستش کن????????

5 نشانه یک نوجوان سرکش

رفتارهای خود تخریبی و خود ویرانگر????????

انجام ندادن تکالیف مدرسه برای مدت طولانی????????

نوشیدن الکل و آزمایش مواد مخدر????????

زیر پا گذاشتن قوانین و حتی قوانین جامعه????????

درگیر شدن در فعالیت های با ریسک بالای فیزیکی، مانند ورزش‌های شدید یا سایر فعالیت‌های خطرناک.????????

راهکار برای برخورد با نوجوان سرکش و یاغی

چرا نوجوانان سرکش هستند؟

چرا نوجوانان علیه شما شورش می کنند؟ مطالعات مرکز مشاوره نوجوان آویژه نشان داده است که بسیاری از عوامل ژنتیکی و محیطی در سرکشی نوجوانان نقش دارند. با درک این عوامل، والدین می توانند به راحتی به چالش های نوجوانان حرف گوش نکن خود رسیدگی کنند.

شورش نوجوانان نوعی رفتار توجه طلبانه است.

به عنوان مثال، آنها ممکن است به توجه والدینشان به خواهر و برادرهای کوچکتر حسادت کنند.

  1. عدم رشد عصبی لوب فرونتال در نوجوانان منجر به قضاوت نابالغ و تکانشگری بیشتر می شود.
  2. اضطراب اجتماعی یکی دیگر از دلایل یاغی گری نوجوانان است، به ویژه اگر نوجوانان احساس کنند که کنار گذاشته شده اند و انزوا را تجربه کنند.
  3. فشار همسالان می تواند منجر به رفتارهای آسیب زننده شود، از جمله سوء مصرف مواد و رفتارهای جنسی پرخطر.
  4. همانطور که نوجوانان تغییرات فیزیکی زیادی را تجربه می کنند، نوسانات خلقی هورمونی ناشی از آن ممکن است روندهای شورش نوجوانان را تقلید کند.

برخورد با کودک یا نوجوان سرکش

نکاتی برای برخورد با کودک یا نوجوان سرکش باید بدانید

یافتن بهترین رویکردها برای نحوه برخورد با یک نوجوان سرکش کار آسانی نیست. در اینجا چند نکته برای برخورد با یک کودک سرکش و در عین حال احترام به نیاز آنها به استقلال و خودمختاری آورده شده است.

۱. مجموعه ای واضح از قوانین و انتظارات خانواده را ایجاد کنید. وقتی نوجوانان قوانین اساسی را درک کنند، به احتمال زیاد انتظارات را برآورده می کنند.

۲.با پرسیدن سوال و گوش دادن بر ارتباط صادقانه با فرزند نوجوان خود تمرکز کنید. اگر یک نوجوان احساس کند شنیده می شود، احتمال بیشتری دارد که حرف دلش را بزند. اگرچه بسیاری از نوجوانان سرکش کم حرف هستند، اما می توان بر دیوارهای سکوت غلبه کرد. همدلی در ایجاد پل های ارتباطی با یک نوجوان بسیار مفید است.

۳. خطوط قرمز خود را انتخاب کنید و صبر داشته باشید. والدین باید در مورد آنچه واقعاً مهم است فکر کنند که از چه چیزی می توانند کوتاه بیایند. هیچ کس صبر ایوب ندارد، اما به خود یادآوری کنید که در هنگام کار در این موقعیت های دشوار صبور باشید.

۴. برای جستجوی کمک و پشتیبانی حرفه ای مشاوره نوجوان به فکر باشید. بسیاری از خانواده ها تمایلی به پذیرش مشکلات فرزندشان ندارند. با این حال، ترکیب کمک های حرفه ای می تواند نقطه عطفی در بهبودی و هماهنگی بیشتر دردسرهای خانواده باشد.

نشانه های سرکشی نوجوان را بشناسید.

نافرمانی نوجوانان شامل بسیاری از رفتارها و "علائم هشداردهنده" است که به شما امکان می دهد متوجه شوید که فرزندتان به حرفتان گوش نمی دهد.

مراقب کاهش نمرات او باشید

مشکل نوجوان خود در در مدرسه بررسی کنید

خلق و خوی منفی و بیشتر عصبی شدن او را جدی بگیرید.

نوجوان شما احتمالاً با نافرمانی و یاغی گری های کوچک شروع می‌کند تا محدودیت‌های بیشتری را باید انجام دهد یا نباید انجام دهد را زیر پا بگذارد.

نشانه های سرکشی نوجوان

بیش از حد سختگیری نکنید

زیاد سختگیر نباشید زیرا ممکن است بهانه ای به نوجوان یاغی خود بدهید تا رفتار خود را مثلا برای استقلال توجیه کند. عصیان کردن علیه والدینی که زیاد سختگیر نیست واقعاً سخت است زیرا بهانه ای وجود ندارد برای توجیه سرکشی!!.

سخت گیی های جزئی همیشه بهترین روش برای رفتار با نوجوان سرکش است. اما گاهی اوقات مجبورید وارد درگیری با فرزند سرکش خود نشوید. در این مواقع به نوجوان خود کمی فضا بدهید. اجازه دهید فکر کند تا حدودی می تواند نگاه و فضای شخصی خود را تغییر دهند.

 در مقابل سرکشی به راحتی تسلیم نشوید

تسلیم نشوید. هنگامی که به نوجوان سرکش خود می گویید کاری را انجام بده یا نده، اجازه ندهید بدون دلیل قانع کننده از آن کار اجتناب کنند.

در همان حالی که نباید سختگیر باشید، پس از اینکه رفتاری را مشخص کردید باید مصمم باشید که فرزندتان آن را انجام دهد.

اگر قرار بود نوجوان شما یک ساعت پیش سطل زباله را بیرون ببرد. اما هنوز به هر دلیلی این کار انجام نشده است. مهم است که آنها را مجبور به انجام این کار بکنید. تسلیم این سرکشی های جزئی نشوید. زیرا آنها زمینه را از این سرکشی های کوچک برای نافرمانی های دیگر شروع می کنند.

دلایل نافرمانی نوجوان

دلایل نافرمانی نوجوانتان را بررسی کنید

توجیه های فرزندتان را برای سرکشی و گوش ندادن به حرف تان را بررسی کنید. آنها ممکن است دلایلی برای تمایل به انجام یا انجام کاری داشته باشند که شما به آن فکر نکرده اید. اگر منطق درستی دارند، انعطاف پذیر باشید.

از تغییر نظر خود نترسید یا به نوجوان خود بگویید برای فکر کردن در مورد آن باید صبر کنند.

دلیلی برای پنهان کاری باقی نگذارید

به نوجوان خود فضایی برای استقلال بدهید. دروغ گفتن و پنهان کردن چیزها، اقدامات کوچکی هستند که نشان می دهند که فرزندتان آماده شورش های بزرگتری هستند.

نباید به فرزندتان خود فضایی بدهید که برای دروغ گفتن یا پنهان کردن چیزها از شما، توجیهی داشته باشد.

روش های برخورد با نوجوان سرکش و یاغی

قوانین خود را مبهم تعریف نکنید

قوانین روشنی برای پیروی کردن تعیین کنید. نوجوان شما هرگز نباید بتواند ادعا کند که منظور شما را از قوانین نمی‌دانستند.
با این حال، از تعیین قوانین برای چیزهایی که احتمالاً محدودیت های نوجوان شما را در نظر نخواهند گرفت خودداری کنید. شما نباید برای فرزند خود قوانینی ترسیم کنید که قادر به انجام آن نباشد.

روش تربیتی مشخصی را برای فرزندتان تعیین کنید

تصمیم بگیرید که با نوجوان خود چه کنید. مشغول نگه داشتن آنها راه خوبی برای جلوگیری از ریشه دواندن هر گونه امیال سرکش است. سعی کنید نوجوان شما وقت اضافی برای تلف کردن نداشته باشد.

شغل (داوطلبانه یا با حقوق)، ورزش و سایر فعالیت های وقت گیر روش های خوبی هستند.

اگر نوجوان شما به تلاش شما برای پر کردن وقتش در نوجوانی توجهی نشان نمی دهد، فقط باید به او اجازه دهید خود راهش بیابد.

اجازه دهید نوجوان شما در خارج از خانه دچار مشکلات متوسطی شود. هنگامی که مدرسه آنها را برای خرابکاری یا اینکه آنها از کلانتری به شما زنگ می زنند که یک کار بد انجام داده اند، دیگر یاغی بود برای آنها سرگرم کننده نخواهد بود.

منبع :



:: بازدید از این مطلب : 318
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مریم هاشمی

 

مشاوره تلفنی خانواده آویژه

خانواده درمانی: تمام آنچه نیاز است شما باید بدانید.

مشکلات خانوادگی اغلب، پیچیده، عمیق و دردناک هستند. اعضای خانواده هم می توانند خودشان جزئي از راه حل مشکل باشند و هم دردسرساز باشند!. اما در حالت ایده آل، خانواده، بهترین مجموعه ای است که در آن می توانیم بهترین و واقعی ترین شخصیت خودمان را بسازیم.

هدف مشاوره خانواده تلفنی رایگان ایجاد خانواده های شاد است. مشاوران خانواده هم از ما حمایت می کنند و هم به رشد ما کمک می کنند. مشاوره خانواده زمانی که شما احساس آسیب پذیری می کنید، سعی می کنند احساس امنیت را برای شما فراهم کنند. همه انسان ها دلشان میخواهد یک خانه گرم و صمیمی داشته باشند. اما دستیابی به این هدف همیشه آسان نیست. گاهی اوقات مشکلات خانوادگی بسیار سخت است. در این لحظات حساس مشاوره خانواده تلفنی باید توانایی ارتباط متفکرانه و توانایی دیدن مشکلات از منظرهای مختلف را داشته باشد. اینها مهارت هایی نیستند که همه افراد به طور طبیعی آن را داشته باشند بلکه مهارت هایی است که نیازمند تجربه بالینی است. گاهی اوقات برای بهبود مشکلات خود باید تصمیم  بگیرید که مشاوره خانواده مراجعه کنید.

مشاوره خانواده تلفنی رایگان می تواند به درمان مشکلات شما کمک کند. مشاوارن خانواده دارای مجوز برای راهنمایی عزیزانی که در ارتباطات خود با یکدیگر مشکل دارند آموزش دیده اند. مشاوران خانواده مرکز مشاوره آویژه راه حل های موثری  برای ایجاد یک خانواده شاد ارائه می کنند و می توانند دانش خود را از طریق جلسات مشاوره محرمانه و بدون قضاوت با شما به اشتراک بگذارند. اگر برای تقویت پیوندهای خانوادگی خود به کمک مشاوره و روانشناس خوب نیاز دارید، درمانگران ازدواج و خانواده دارای مجوز آویژه برای کمک به همه شما آماده هستند. در بخش های زیر می توانید اطلاعات بیشتری در مورد نحوه مشاوره خانواده تلفنی رایگان بخوانید.

مشاوره خانواده چیست؟

خدمات مشاوره خانواده رایگان اشکالی از گفتگو درمانی هستند که به دنبال کمک به خانواده هایی است که به دنبال بهبود ارتباطات، حل تعارضات و در نهایت تقویت روابط خود هستند. مشاوره رایگان خانواده توسط روانشناسان واجد شرایط و مشاوران حرفه ای دارای مجوز و مددکاران اجتماعی بالینی مجاز که آموزش های گسترده ای در زمینه پویایی خانواده و گروه درمانی دارند، انجام می شود. مشاوران خانواده اغلب توسط سازمان نظام روانشناسی و اداره بهزیستی تایید صلاحیت می شوند.

جلسات مشاوره خانواده رایگان معمولا کوتاه مدت و متمرکز بر رسیدن به یک راه حل است. اکثر خانواده ها در 12 جلسه یا کمتر به اهداف درمانی خود می رسند.

چه کسانی در جلسات مشاوره خانواده شرکت می کنند؟

جلسات مشاوره خانواده معمولاً همه اعضای خانواده را شامل می شوند. خواه آنها والدین و فرزندان، پدربزرگ و عمه، خواهر و برادر خوانده، خواهر و برادر یا هر گروهی از افراد دارای روابط نزدیک باشند.

مشاوران خانواده برنامه‌های درمانی خود را بر اساس مشخصات، مسائل و مشکلات منحصر به فرد هر خانواده طراحی می‌کنند. برخی از جلسات خانواده درمانی ممکن است یک گفتار درمانی ساده باشند، که در آن همه به نوبت در چارچوب نظرات مشاور صحبت می کنند و روانشناس به آنها گوش فرا می دهد. سایر جلسات ممکن است شامل بازی‌ درمانی یا تمرین‌هایی برای کمک به شکستن یخ رابطه یا کسب بینش درباره مشکلات باشد.

مرکز مشاوره آویژه

 

مشاوره خانواده تلفنی رایگان چه می کند؟

مزایای خانواده درمانی در چیست؟ اعضای خانواده معمولاً ارزش زیادی برای حل مشکلات خود در کنار یک روانشناس با تجربه قائل می شوند. چرا؟ زیرا یک شخص ثالث بیرونی اغلب می تواند به نقاط کور مشکلات اشاره کند و به شما کمک کند منبع نهایی چالش های خود را شناسایی کنند. اما مشاوران خانواده فقط مشکلات را مشاهده نمی کنند. آنها همچنین در یافتن راه حل به شما کمک می کنند.

برخی از راه حل های خانواده درمانی منحصر به موقعیت های خاص است و برخی دیگر کلی تر هستند. به عنوان مثال، برخی از مزایای رایج مشاوره خانواره رایگان شامل موارد زیر است:

۱.مهارت های ارتباطی بهبود یافته است

۲.کاهش تعارض

۳.استرس و اختلال عملکرد کمتر

۴.رفتارهای بهبود یافته

۵.مرزهای سالم تر

۷.مهارت های مقابله ای و تاب آوری بهبود یافته است

۸.رشد همدلی و شفقت

بهبود روابط خود با عزیزانتان همچنین می تواند منجر به بهبود در سایر زمینه های عملکرد زندگی شما شود. روابط معنی دار و ایمن باعث افزایش رفاه کلی انسان می شود. و آموختن اینکه چگونه باید خود و دیگران را دوست داشته باشید ، درسی است که می توانید در طول زندگی خود بیاموزید.

مشاوره خانواده تلفنی رایگان ۲۴ ساعته

 

3 هدف مشاوره خانواده چیست؟

افراد به دلایل مختلف به دنبال بهبود روابط خانوادگی خود هستند. در واقع، یک مشاوره خانواده معمولاً درمان را با پرسیدن اهداف مشاوره از مراجع شروع می کند. اهداف مراجع ممکن است از «من می‌خواهم خواهر بزرگم مرا در برنامه‌های بازی‌اش قرار دهد» تا «می‌خواهم پدرم را به خاطر ترک ما در زمانی که به مواد مخدر معتاد شده بود ببخشم» متغیر باشد.

اعضای خانواده ممکن است در مورد مسائل بسیار خاص یا در مورد عملکرد کلی به کمک مشاوره خانواده نیاز داشته باشند. اما خانواده درمانی سه هدف اصلی دارد:

۱. آموزش دادن

یک مشاوره خانواده می تواند به سوالات زیر پاسخ دهد:

موضوع مشکلی که با آن مواجه هستید، چیست؟

چگونه این مشکل ممکن است بر سایر اعضای خانواده تأثیر بگذارد؟

راه‌های قبلی شما برای واکنش به مشکل چیست؟

دلبستگی ایمن چیست و چگونه می توان به آن دست یافت؟

مرزهای رابطه سالم چیست؟

گوش دادن فعال چیست؟

۲. برای مشاوره

یک مشاوره خانواده رایگان از مداخلات درمانی مختلف برای کمک به مراجعان برای تأیید اعتبار و حمایت از یکدیگر استفاده می کند.

۳. برای تقویت و بهبود

یک مشاوره خانواده رایگان به مراجع کمک می کند تا پیوندهای عمیق تر، مهارت های ارتباطی بهتر، انعطاف پذیری درونی و راهبردهای مقابله ای را که برای مدیریت عوامل استرس زای خانواده، به کار بگیرد.

مشاوره خانواده برای مشکلات گسترده ای کاربرد دارد! اما در عمل، اغلب افراد با اهداف خاصی مانند موارد زیر به سراغ خانواده درمانی می روند:

  • برای شفا یا آشتی دادن
  • برای کاهش درگیری و تنش
  • برای حل مشکلات فوری یا عبور از یک مانع خاص
  • برای بهبود مهارت های حل مسئله طولانی مدت
  • بخشیدن خیانت، یا طلب بخشش
  • برای ایجاد مرزهای سالم رابطه
  • برای مدیریت خشم
  • برای ایجاد یا بازسازی اعتماد
  • برای کشف سوء تفاهم ها
  • برای جلوگیری از درگیری در آینده
  • برای یافتن حمایت فردی
  • برای درک و مدیریت یک موضوع بهداشت روانی در خانواده
  • احساس دوست داشتن و قدردانی کردن
  • تا زمان بیشتری را با شریک زندگی خود بگذرانیم
  • همسرم مسئولیت بیشتری به عهده بگیرد
  • برای مدیریت و بهبود غم و اندوه یا تروما
  • برای مدیریت یک مشکل خانوادگی بزرگ مانند طلاق
  • برای تشخیص و بهبود ناسازگاری های خانواده

شماره مشاوره خانواده تلفنی رایگان 24 ساعته

 

یکی از گزیته های مشاوره خانواده تلفنی رایگان 24 ساعته سازمان بهزیستی است که شماره آن ۱۴۸۰ به صورت شبانه روزی است. شما می توانید در صورت نداشتن بیمه یا هزینه های خدمات درمانی روانشناسی از این شماره کمک بگیرید.
 
 
منبع: مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه
 

 

 


:: بازدید از این مطلب : 302
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 18 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مریم هاشمی

روانشناسی خیانت (psychology of betrayal)
روانشناسی خیانت یکی از شاخه ها و زمینه هایی از علم روانشناسی است که عموم مردم با آن سر و کار دارند . روانشناسی خیانت به خیانت در ابعاد گسترده میپردازد و محققانی که در این زمینه فعالیت میکنند به موارد و مسائل مربوط به این مطلب به طور گسترده میپردازند . روانشناسی خیانت گاهی ریشه را در ضعف زوجین در ارتباط سازی مطرح میکند .گاهی فرهنگ و ضعف در این زمینه بعوان مشکل اصلی در روانشناسی خیانت مورد بررسی قرار می گیرد . روانشناسی خیانت موضوعات و موارد مرتبط با مسائل مالی و عواقب مشکلات مالی در به وجود آمدن خیانت نیز میپردازد . از دیگر مواردی که روانشناسی خیانت به آن میپردازد مهم بودن کیفیت رابطه جنسی در زندگی زناشویی است و این شاخه از روانشناسی کمک شایانی در بهبود این موضوع به افراد میکند که در ادامه به صورت کامل تر به این موارد میپردازیم .

روانشناسی خیانت زنان (psychology of betrayal of women)
روانشناسی خیانت زنان به مشکلات خیانت و موضوعات پیرامون آن در خصوص زنان میپردازد . روانشناسی خیانت زنان بیشتر مباحثی را مطرح میکند که روی صحبتشان با مردا است . برای مثال میتوان به موضوع کمبود محبت و تاثیر آن در خیانت زنان اشاره کرد . روانشناسی خیانت زنان تاکید میکند که زنان در برابر عدم وجود رابطه حسی قوی در زندگی زناشویی ممکن است روی به خیانت بیاورند . بنابراین نکاتی را به مردان گوش زد میکند تا توجهشان به این مسئله ازبین نرود . همچنین روانشناسی خیانت زنان میتواند برنامه های مدونی را برای مردان ارائه کند . مردان درصورت رعایت نکاتی که در این برنامه ها آورده شده است میتوانند به راحتی رابطه زناشویی خود را مدیریت کنند و همسرشان را از انواع آسیب های خیانت محافظت کنند .

 

روانشناسی خیانت مردان (psychology of betrayal of men)
روانشناسی خیانت مردان نیز به اتفاقات زمینه ساز خیانت برای مردان اشاره میکند و آنها را توصیف میکند . بررسی شرایط روحی و روانی مردان بسیار متفاوت تر از زنان است . ممکن است انجام عملی یا برعکس انجام ندادن آن برای زنان اصلا مهم نباشد اما برعکس زندگی روانی مردان را تحت تاثیر قرار دهد . روانشناسی خیانت مردان برنامه ها و نکاتی را بیان میکند که اگر زنان آنها را یاد بگیرند و به کار ببندند میتوانند از اتفاق تلخ و مضری مثل خیانت جلوگیری کنند . در صورت بروز این اتفاق نیز این شاخه از روانشناسی راههایی برای اطمینان از وقوع آن و همچنین پیشنهاداتی برای اینکه چگونه با این موضوع مقابله کنیم به ما ارائه میکند . روانشناسی خیانت مردان همچنین از بروز بسیاری از سوءتفاهم ها جلوگیری می کند و باعث می شود که خیلی از زوجین با ی کم دیگر به چالش و کشمکش کشیده نشوند .

اهمیت روانشناسی خیانت
اهمیت روانشناسی خیانت به این دلیل که به موضوعاتی میپردازد که عموم مردم با آن در زندگی اجتماعی و شخصی سروکار دارند میتواند بسیار زیاد باشد . اگر بخواهیم بیشتر به اهمیت روانشناسی خیانت پی ببریم بهتر است به برخی از کاربرد های آن توجه کنیم .

 

کمک به افراد برای این که بتوانند در مورد خیانت طرف مقابل بهتر قضاوت کنند .
کمک به اشخاص برای این که خود را در برابر هیجانات منفی حاصل از خیانت طرف مقابل کنترل کنند .
آموزش به منظور پیشگیری از وقوع خیانت بین زن و شوهر .
کمک به مراجعان برای گرفتن بهترین تصمیم در زمان پس از اثبات خیانت انجام شده توسط زن یا شوهرش . گاهی اوقات افراد به این دلیل که بسیار آشفته هستند و نمیتوانند خودشان را کنترل کنند تصمیمات عجولانه ای میگیرند که بعد از آن پشیمان می شوند . مثلا اقدام به جدایی میکنند .
نظریات روانشناسی خیانت (psychological theories of betrayal)
نظریات روانشناسی خیانت بر پایه تحقیق در ابعاد مختلف أین شاخه از روانشناسی طرح ریزی شده است . نظریات روانشناسی خیانت به بررسی راههای علمی و کاربردی برای جلوگیری از بروز خیانت بین زوجین میپردازد و نکات آموزشی بسیاری برای گرم نگه داشتن زندگی و داشتن عشق بیشتر در در رابطه زناشویی را آموزش می دهد . را های تشخیص خیانت موضوع دیگری است که در این حیطه بررسی میشود . مردان و زنان هرکدام نسبت به ویژگی‌های جنسیتی خود در زمان خیانت نشانه هایی را از خود بروز می دهند  که میتوان با درک آنها به صورت هوشیاار تر با این مسئله برخورد کرد . بنابراین آشنایی هرچند اندک با این نظریات نمیتواند تاثیر مثبت زیادی در روند زندگی زناشویی ما داشته باشد .


تعریف از خیانت (definition of betrayal)
خیانت زن به شوهر در نگاه اول شاید فقط خیانت جنسی برداشت شود . یعنی زن در خفا با مرد دیگری معاشقع دارد یا رابطه جنسی کامل را با او برقرار میکند . اما این تفکر اشتباه است . خیانت زن شوهردار میتواند به گونه های دیگر هم صورت بگیرد . وقتی با برخی از زنانی که خیانت آنها اثبات شده است سخن می‌گوییم ، به ما میگویند من به شوهر خود خیانت نکرده ام . فقط با یک مرد دیگر که به من محرم یا وابسته نبوده از لحاظ احساسی در گج بری شده ام . آن مرد حتی به من دست هم نزده بنابراین من خیانت نکرده ام . وقتی که این سخنان در جلسه مشاوره خانواده ابراز میشود روانشناس باز هم تشخیص خود را بر خیانت به همسر قرار میدهد . چرا که او به اعتماد احساسات و عواطف همسر خود خیانت کرده است .

چند نوع خیانت
در تعریف خیانت از دید مشاوره خیانت میتوانیم به این نکته اشاره کنیم که : خیانت یعنی رابطه پنهانی و فراتر از حد معمول یک فرد متاهل با کسی که همسر قانونی او نیست . برای مثال زن خیانتکار با مردی به جز شوهر خودش رابطه جنسی برقرار میکند . یا آنکه خیانت به شوهر به این صورت انجام میشود که زن مال و پول شوهر خود را بدون اطلاع آن و در خفا برای رابطه فرازناشویی خود و برای یک مرد دیگر خرج میکند که بعنوان خیانت مالی شناخته میشود . از نشانه های خیانت زنان میتوان به این نکته اشاره کرد که زنان خیانت کار دیگر ابراز احساساتی به شوهر خود نمیکنند و کم کم دچار طلاق عاطفی میشوند . این نوع رفتار نیز خیانت به عواطف شوهر محسوب میشود و اصطلاحا به آن خیانت عاطفی گفته میشود .

نحوه کار مشاور
زمانی که افراد برای حل مشکل خود مشاوره خانواده و روانشناسی را انتخاب می‌کنند در مورد حل مسائله خود در روند مثبت قرار میگیرند . چه مشاوره در مورد خیانت زن باشد و چه مشاوره در مورد خیانت شوهر تفاوتی نمیکند ، بنا به داستان منحصر به فردی که هر زوج برای خودش ممکن است داشته باشد روانشناس برنامه ةنها را مشخص میکند . برای مثال گاهی خیانت زنان متاهل به أین دلیل است که از نظر جغرافیایی از شوهر خود دور هستند . دور بودن زن و شوهر از هم بدون شک میتواند در رابطه آنها تاثیر منفی داشته باشد . شاید هم دلیل بروز خیانت بی کیفیتی در رابطه جنسی باشد  . یک روانشناس قطعا برای هر یک از این دو دلیل درمان های متفاوتی درنظر میگیرد و هر برنامه بسته به نیاز زوجین میتواند کوتاه مدت یا بلند مدت باشد .


خیانت مرد به زن
خیانت مرد به زن در رابطه های زناشویی معمولا دو برابر بیشتر از خیانت زنان به مردان است . خیانت مردان متاهل نیز مانند زنان میتواند مربوط به ویژگی‌های جنسیتی آنها باشد . مثلا در کل مردان از زنان تنوع طلب تر هستند . مردانی که به پختگی کامل و کافی رسیده باشند میتوانند این امیال طبیعی خود را کنترل کنند و به همسر خویش وفادار بمانند . نشانه  خیانت مردان را میتوان از طریق آموزش و کسب اطلاعات در مورد این موضوع به خوبی شناخت . شرکت در کلاسها و سمینار های آموزشی نیز به شرط کیفیت آموزش دهنده توصیه میشود . البته راحت ترین و ارزان ترین راه برای کسب اطلاعات در این زمینه مراجعه به کتاب هایی است که در مورد این موضوع سخن میگویند . خوشبختانه امروزه کتابهای زیادی در این زمینه در بازار موجود است .

نتیجه خیانت به همسر
عاقبت خیانت به همسر در نهایت به جز ویرانی چیزی نخواهد بود . رنج خیانتی که زن تحمل میکند میتواند زندگی او را نابود کند . اکثر زنانی که به آنها از طرف شوهرشان خیانتی انجام گرفته در نهایت به زنانی افسرده و سرخورده تبدیل میشوند که هیچ چیزی در دنیا شادشان نمیکند . زندگی زوجین به قدری سرد میشود که گاهی طلاق تنها چاره خیانت میشود نه چیز دیگری . حکم خیانت مرد به زن در قانون ، شرع و عرف هرچه که باشد به احتمال قریب به یقین دیگر به ساختن مجدد آن زندگی امیدی نیست . در مشاوره خیانت زناشویی همیشه توصیه میشود که در ابتدا و تا نگرفتن تصمیم قطعی موضوع را با فرزندان در میان نگذارید . از نظر روانشناسی خیانت ، بچهایی که والدینشان درگیر مقوله خیانت هستند در معرض صدمات جبران ناپذیری قرار میگیرند .

رابطه عشقی انتقامجویانه
برخی از زنان از مردان و برخی از مردان از زنان به دلایل مختلف بیزار هستند و تنفر دارند . مثلا فرض کنید زنی را که عاشقانه و خالصانه مردی را دوست می داشته  و تمام زندگی و وقت و انرژی خود را صرف او کرده است . اما با گذشت زمان ناگهان متوجه میشود که فرد مقابل به هیچ وجه او را جدی نمی گرفته و به راحتی به او خیانت می کرده است .

در این حالت حس انزجار و تنفر شدیدی نسبت به جنس مخالف در زن شکل میگیرد . یا تصور کنید که مردی که اکثر ساعات روز را برای راحت زندگی کردن خانواده اش کار میکند ناگهان متوجه خیانت همسرش میشود . اینگونه افراد با نیت انتقام افراد آسیب پذیر و ساده و زود باور را انتخاب میکنند . آنها به شکل های مختلف فرد را مجذوب و وابسته خود میکنند و در ادامه انتقام اتفاقات گذشته خود را از أین افراد بی گناه میگیرند و آنها را قربانی میکنند .

رابطه جنسی رفاقتی (comrade's sex)
امروزه در جامعه ما نوعی خیانت رواج پیدا کرده است که در آن اکثرا هر دو نفر متاهل و دارای همسر هستند . دو نفر رابطه جنسی را اصول و پایه دوستی و رفاقت خود قرار میدهند . در أین ارتباط حسی مانند عشق بین دو طرف وجود ندارد . نمیتوان گفت ادعای دوطرف نسبت به تعهد در رابطه نیز حقیقت دارد . زیرا هر دو نفر با شروع این رابطه اصول تعهد را خود به خود زیرپا گذاشته اند . اکثرا افرادی آلوده این رابطه میشوند که از لحاظ جنسی در رابطه خود با همسرشان مشکل دارند . البته بعضی از افراد نیز به دلیل احساس نیاز به شیطنت های جنسی و زیاده خواهی به سمت این روابط کشیده میشوند . چون در این رابطه فعالیت های جنسی و خواسته های جنسی آنها قضاوت نمی شود به راحتی افکار جنسی خود را بروز میدهند .


رابطه جنسی دیوانه وار (maniac sex)
بعضی از افراد به شکل بیمار گونه ای علاقه به رابطه جنسی دارند . نمیتوان گفت که أین نوع روابط بیشتر در زنان شیوع دارد یا بیشتر در مردان بروز میکند . این نوع رابطه جنسی در جوامع جهان اول بیشتر به چشم میخورد . جایی که رابطه جنسی جزو نیاز های روزانه به حساب می‌آید و مانند رفع تشنگی و گرسنگی با آن برخورد می شود . معمولا به این ترتیب رخ میدهد که دو طرف در یک نقطه به صورت اتفاقی با یکدیگر برخورد میکنند و به هم احساسات جنسی پیدا میکنند . مثلا در یک مهمانی شبانه بعد از استفاده از مشروبات الکلی و مواد مخدر نا گهان بدون این که حتی اسم یکدیگر را بدانند با هم رابطه جنسی برقرار میکنند . در این نوع اعتیاد به رابطه جنسی فرد هر چقدر با افراد مختلف بیشتری رابطه جنسی داشته باشد احساسی مانند غرور و پیروزی به او دست میدهد .

تاثیر خیانت والدین در فرزندان
شاید در نگاه اول خیانت کردن پدر و مادر به یکدیگر آسیبی باشد که ربط و تاثیر خاصی روی پدر و مادر نداشته باشد ولی وقتی با دقت بیشتری به این موضوع نگاه کنیم متوجه میشویم اینگونه نیست . وقتی فرزندان در این فضا رشد میکنند قطعا تعهد به خانواده هیچگاه برایشان  معنی خاصی نمیدهد و به اصطلاح قبح این قضیه برای آنها ریخته میشود . از طرفی آنها به احتمال زیاد از جنس مخالف خود بیزار میشوند . مثلا پسر ها یا کلا با جنس مخالف خود ارتباط نمیگیرند یا آنها را قربانی کینه و عقده های خود میکنند . این مساله در دخترها با عدم تمایل به ازدواج یا بی اعتمادی نسبت به همسر همراه میشود .

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره خانواده تلفنی و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره خیانت به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع:Trust and Betrayal 



:: بازدید از این مطلب : 326
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 28 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مریم هاشمی

انشالله که به همین زودی ازدواج نیز قسمت شما می شود. سوال این است که چگونه می توان یک شوهر خوب را از راه صحیح و درست پیدا کرد؟

برخی از افراد به سراغ سایت های همسریابی یا برنامه های دوستیابی می روند. اما کارشناسان مشاوره خانواده آویژه شخصا فکر می کنند اینها بهترین راه ها برای پیدا کردن یک شوهر خوب نیستند.

اگرچه موارد موفقی نیز از این راه ها وجود دارد، اما شانس آن بسیار اندک است. در واقع شما بیشتر در معرض خطراتی برای مورد سوء استفاده شدن هستید تا اینکه به هدف خود یعنی ازدواج درست برسید.

اما اگر می خواهید یک سایت همسریابی واقعی را امتحان کنید، توصیه می کنیم که حتما از نیت طرف مقابل برای ازدواج مطمئن شوید. از طریق پرسشگری های صریح و قاطع به جواب های خود برسید!!.

چرا علاقه جوانان به ازدواج رو به افول است؟
دنیای مدرن ما را وادار می کند تا ازدواج خود را به آینده موکول کنیم تا چیزهای مهم تر مانند تحصیلات، شغل و سایر علایق شخصی خود را در اولویت قرار دهیم.

اما چرا نباید در حالی که با یک همسر خوب ازدواج کرده ایم، نتوانیم همه این موارد را دنبال کنیم؟ ????

خداوند فرموده اند که با افراد صالح ازدواج کنید. اگر فقیر باشند، خداوند آنان را از فضل خود بی‌نیاز می‌سازد و خداوند گشایشگر و داناست.

اگر قصد شما از ازدواج حفظ خود از رابطه های نامشروع و دوستی های موقتی است، در می یابید که ازدواج در واقع برکات بیشتری را به زندگی انسان وارد می کند. ????

در نهایت، تک تک موفقیتی که در زندگی به دست می آوریم، خواه در شغل، تحصیل و یا به طور کلی خوشبختی، به اراده خداوندست.

تعویق ازدواج بدون دلیل موجه می تواند به عنوان عدم اعتماد به برنامه های خود از تأمین زندگی آینده باشد.

البته تا زمانی که ما طبق اصول صحیح سعی کنیم شوهر خوبی انتخاب کنیم و به روش صحیح ازدواج کنیم، انشاءالله خداوند نیز افراد بیشتر و بهتری را در زندگی شما قرار می دهد و خواهید دید که همه چیز به سادگی سر جای خود قرار می گیرد.

بنابراین، از صحبت کردن در مورد ازدواج نترسید و اجازه دهید کسی وارد زندگی شما شود.
چگونه برای ازدواج خوب آماده شویم؟
البته ما نیز باید منطقی باشیم و بدون بودجه مناسب و برنامه ریزی برای ساختن یک زندگی با ثبات به ازدواج فکر نکنیم.

اگر امکانات دارید و در سنی هستید که ازدواج برای شما مفید است، آن را فقط برای اولویت دادن به شغل یا تحصیل خودی به خود به عقب نیندازید.

اکثر زنان نمی دانند که این طرز فکر ممکن است آنها را به نقطه ای برساند که روزی بیدار شوند و به سنی برسند که ممکن است ازدواج کردن و کیس های مورد علاقه سخت تر باشد.

پس قلبتان را به روی ازدواج باز کنید و توکل کنید که انشاءالله شوهر خوبی نصیبتان شود.

 

چگونه از راه اسلامی درست شوهر پیدا کنیم؟
راه های متعددی وجود دارد که چگونه می توان یک شوهر را به شیوه ای درست پیدا کرد که با آنچه اسلام به ما می آموزد همسو باشد.

بنابراین امروز می‌خواهم برخی از این راه‌های آسان را با شما به اشتراک بگذاریم که بتوانید با افراد بیشتری ملاقات کنید تا بتوانید یک شوهر خوب پیدا کنید.

قصد شما از ازدواج چیست؟
قبل از شروع، مهم است که توجه داشته باشید که باید مطمئن شوید که واقعاً برای جذب شریک زندگی مناسب آماده هستید و قصد شما از ازدواج ایجاد یک رابطه مستحکم و خانواده ای قوی است.

شما نباید برای فرار از مشکلات فعلی یا تنهایی خود به دنبال شوهر پیدا کردن باشید.

اگر نیت شما چنین هستید، با ذهنیت بسیار محدودی ازدواج خواهید کرد و ممکن است شوهری را پیدا کنید که برای آینده شما بهترین مرد ممکن نخواهد بود و بعداً از انتخاب او پشیمان خواهید شد.

لطفا مراقب باشید. مهم نیست که شما به عنوان یک زن مجرد با چه مشکلاتی روبرو هستید، راه حل های زیادی غیر از ازدواج برای فرار از تنهایی وجود دارد. بهت قول میدیم.

حتی اگر یک شوهر دلسوز پیدا کنید، او عیب‌هایی دارد و اگر برای فرار از مشکلات با او ازدواج کنید، شما را ناامید خواهد کرد.

در هر موقعیتی که هستید، قبل از اینکه به دنبال یک شوهر ضعیف از روی ناچاری باشید به خداوند متعال توکل کنید. من قول می دهم که او راه حل درستی برای همه مشکلات شما خواهد داشت انشالله.

اگر واقعاً ازدواج قدم بعدی شماست، خداوند راه درست را برای شما هموار خواهد کرد.

با این اوصاف، بیایید در راه درستی قدم بگذاریم. بسم الله. ????

1. از خداوند خالصانه درخواست کنید
دعاها تاثیر شگفت انگیز دارند. هرگز دعا را دست کم نگیرید. زیرا اگر خدا صلاح بداند که ازدواج با فردی برای من خوب است، انشاءالله به آن خواهم رسید. و اگر خوب نباشد، آن را با چیز بهتری جایگزین می کند.

پس با هر دعایی که بکنید چیزی به دست می آورید و هرگز چیزی را از خدا از دست نمی دهید.

از ابوهریره روایت شده است که رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمود:

باید صبور باشیم و به زمان خداوند اعتماد کنیم. در نهایت، او بهتر می داند. با ذهن محدود خود، ممکن است نتوانیم حکمت او را در پس هر اتفاقی ببینیم.

فقط هر روز بهترین تلاش خود را برای جلب رضایت خداوند انجام دهید. انشاءالله یک روز به شما یک شوهر خوب و شگفت انگیز پیدا می کنید. ????

 

علاوه بر دعا چکنم؟؟
فهرستی از تمام ویژگی هایی که از یک شوهر خوب می خواهید تهیه کنید. از این کار لذت ببرید! ????
در مورد چیزهایی که دوست ندارید زیاد سخت گیری نکنید، انشاءالله که با ذهن باز فکر کنید.

مثلاً این کگونه فکر نکنید که قسم می‌خوردم که هرگز به ازدواج با یک مرد قد کوتاه فکر نمی‌کنم. از کجا میدانی؟ شاید عاشق یکی شدم که قدش بلند نیست!! زیاد درگیر چیزهایی جزئی نشوید که دوست ندارید.

در عوض، ویژگی‌هایی را که واقعاً دوست دارید در شوهرتان داشته باشید، بررسی کنید.

به این ترتیب، تشخیص آنچه واقعاً از یک شوهر خوب می خواهید، برای شما آسانتر خواهد بود.

2. به باشگاه یا گروهی که دوست دارید بپیوندید
باشگاه های زیادی وجود دارند که می توانند به شما کمک کنند با افراد بیشتری آشنا شوید. چیزی را انتخاب کن که صادقانه دوستش داری زیرا در این صورت از علایق خودت لذت می بری و شوهر بالقوه ات تو را بهتر خواهد دید.

این گزینه می تواند یک باشگاه کتاب، یک باشگاه ورزشی یا بهتر از آن یک باشگاه گرد هم آیی باشد. جایی که با شوهرتان آشنا شوید????.

فقط خودتان باشید، دوست شوید و لذت ببرید. اما همچنین، همیشه خط قرمز های خود را به خاطر بسپارید. یک مرد خوب عاشق یک زن نجیب می شود.

خونسرد بمانید، اما در عین حال برای پسرهایی که دوست دارید هوشیار باشید.

هنگامی که آنها را شناسایی کردید، به طور اتفاقی از گروه خانم های گروه بپرسید که آیا مرد مورد علاقه شما را می شناسند یا خیر. باز هم، به یاد داشته باشید که این کار را به طور معمول انجام دهید، شما نباید مشتاق یا ناامید به نظر برسید.

هنگامی که اطلاعات کمی درباره او جمع آوری کردید، او را برای چند هفته آینده مشاهده کنید. وضعیت او چگونه است - متاهل، مجرد، به نظر می رسد؟ آیا او به خوبی با گروه کنار می آید؟ موقعیت او در گروه چیست؟

آیا او مرتباً به اینجا می آید (علائقش چست)؟ آیا با دیدن رفتار و نگرش کلی او را در طول این مشاهده باز هم شخصیت او را دوست دارید؟

وقتی بالاخره واقعاً احساس کردی او کسی است که شوهر خوبی برای تو هست. او را برای یک جلسه معارفه مناسب دعوت کنند.

از یکی از خانم هایی که در آنجا موقعیت دارند بخواهید که در ارسال پیام خود به شما کمک کند. او ممکن است مرد مناسب گروه را بشناسد تا به او کمک کند.
بعد از اینکه همه اینها انجام شد، رها کنید و بگذارید ببینید چه می شود. از این به بعد، یک شوهر بالقوه خوب می خواهد از طریق والدین شما از راه درست از شما خاستگاری کند. البته بهتر است او مستقیم به شما مراجعه نکند. کلاس کار????.

اگر او هم آماده است و شما را هم دوست دارد، قدم بعدی این است که با یک جلسه معارفه مناسب موافقت کنید و انشالله برای ازدواج بهتر یکدیگر را بشناسد.

قدم به قدم کار را پیش ببررید????.
شما نباید عجله کنید زیرا در این صورت ممکن است نشانه های بدی از نظرتان پنهان بماند که نشان می دهد او ممکن است برای شما شهور مناسبی نباشد.

حتما به نظرات والدین خود گوش دهید.
اگر پدر و مادر شما ازدواج خوبی داشته باشند، به احتمال زیاد می دانند چگونه برای شما شوهر پیدا کنند و آیا این مرد برای شما خوب و مناسب است یا خیر.

به قضاوت آنها اعتماد کنید و سعی کنید به آن مرد دلبستگی نداشته باشید که بعدا نتوانید او را به دلیل اینکه برای شما مناسب نیست، رد کنید.

در مورد کل فرآیند پیدا کردن شوهر آرامش داشته باشید و همیشه از یک مشاوره خانواده تلفنی کمک بگیرید.

 

3. از پدرت بپرس و کمک بگیر
اگر به پدرت اعتماد داری، بگذار مرد خوبی برایت انتخاب کند و ببین دوستش داری یا نه. البته شما مجبور نیستید با چیزی موافقت کنید. هیچ کس نمی تواند شما را مجبور به ازدواج با کسی کند.

شما باید در ازدواج رضایت داشته باشد، اگر به هر دلیلی از انتخاب پدر خود خوشتان نمی آید، مجبور نیستید با او ازدواج کنید.

در واقع، اگر با او ازدواج نکنید، بهتر است زیرا در این صورت مجبور نخواهید بود تا آخر عمر عذاب بکشید و خود را مجبور کنید که آن مرد را دوست داشته باشید.

اما باز هم، اگر دلایل شما برای دوست نداشتن آن مرد نسبتاً کوچک و غیر منطقی به نظر می رسد - برای مثال، او به اندازه کافی ثروتمند، به اندازه کافی خوش تیپ یا به اندازه کافی قد بلند نیست - و ربطی به اخلاق، شخصیت و توانایی او برای تامین زندگی شما ندارد. بهتر است در اولویت های خود تجدید نظر کنید.

گاهی اوقات، مردانی که به نظر می رسد در برخی از زمینه های زندگی کمبود دارند، در زمینه های دیگر مزایایی دارند که ممکن است شما از آنها آگاه نباشید. به عنوان مثال، او ممکن است بهترین ظاهر را نداشته باشد، اما کلمات او می توانند هر روز قلب عصبانی شما را آرام کنند.

یا ممکن است با کلمات خوب نباشد، اما در انجام کارهای خانه برای شما عالی است.

شا نیز مانند هر انسان دیگری نقاط قوت و ضعفی دارید.
نکته کلیدی این است که بتوانید با نقاط ضعف او زندگی کنید و در عوض نقاط قوت او را دوست داشته باشید. ????

از قلبت بپرس:
آیا او به تو احساس امنیت می دهد؟

آیا هر بار که با او هستید احساس راحتی و امنیت می کنید؟

اگر این کار را نکردید، و حتی اگر به دلایلی او شما را مضطرب می کند، به قلب خود اعتماد کنید و کسی را پیدا کنید که به شما احساس امنیت بدهد.

این معیار اصلی در انتخاب شوهر است، آیا او باعث می شود احساس امنیت و آرامش کنید.

اگر او در تمام این مدت به شما احساس امنیت می دهد، ممکن است نشانه خوبی باشد که او برای شما شوهر مناسبی است. در این حالت شما از نقاط ضعف او آگاه هستید و با آنها مشکلی ندارید.

در هر شرایطی، اگر احساس می کنید واقعا نمی توانید نقاط ضعف او را تحمل کنید، اشکالی ندارد، خودتان را مجبور به ازدواج با چنین شخصی نکنید. به جستجوی خود ادامه دهید ????

4. برای هدفی که دارید پیش قدم شوید
خوب، بهتر است در فضای باز مختلفی قرار بگیرید، اینگونه می توانید با یک شوهر خوب آشنا شوید. در این زمان، بهتر است موقعیت هایی را انتخاب کنید که میخواهید بیشتر درباره آن بیاموزید. مثلا به یک سازمان غیردولتی بپیوندید که در آنجا افراد جدید را در مورد موضوع مورد علاقه تان ملاقات می کنید.

خلاصه اینکه در این مکان ها دوست مشترکی احتمالا شما را به هم معرفی می کند و خیلی زود تصمیم به ازدواج می گیرید. ????

5. از دوستان و خانواده خود بپرسید
بسته به اینکه چقدر به دوستان و خانواده خود نزدیک هستید، باید راحت از آنها کمک بخواهید تا در یافتن یک شوهر بالقوه خوب به شما کمک کنند.

خانواده اصولا میتواند شما را به عجیب ترین راهها به یک کیس خوب معرفی کنند.

گاهی اوقات از طریق آشنایان مشترک شما، شاید حتی بهترین دوستان شما.

هرچه دوستان خود را بیشتر بشناسید بهتر است زیرا در این صورت می توانید مطمئن باشید که انتخاب دوستانتان تا حدی قابل اعتماد است انشالله. ????

در خواستن اینکه آنها یک مورد خوب برای ازدواج معرفی کنند نباید شرم داشت. انصافاً ازدواج سنت است. تا زمانی که شما صمیمانه باشید، مردم می فهمند ... یا حتی برای شما خوشحال هم می شوند. ????

 

سخن پایانی مشاوران آویژه در مورد چگونگی پیدا کردن یک شوهر
حالا با خواندن این مقاله دیگر می‌دانید که چگونه می‌توانید یک شوهر خوب پیدا کنید، باید بدانید که اگر انشاءالله این کار را درست انجام دهید، پیدا کردن شوهر بسیار آسان است.

زمانی که راه اشتباه را برای انتخاب همسر طی کنیم، کار را پیچیده جلوه می دهیم.

به امید خدا یک روز خوب، یک شوهر خوب جلوی شما ظاهر خواهد شد. ????

پس به یاد داشته باشید که قبل از اینکه خودتان موضوع را پیگیری کنید، اول بر خدا توکل کنید. خودت را از دردسر نجات بده، بگذار خداوند به تو رسیدگی کند. ????

امیدوارم همه شما خانم های مجرد عشق واقعی خود را انشالله پیدا کنید.مرکز مشاوره روانشناسی آویژه

مشاوره خانواده تلفنی رایگان 24 ساعته

https://virgool.io/@family_counselling/5-%D9%86%DA%A9%D8%AA%D9%87-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D9%BE%DB%8C%D8%AF%D8%A7-%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%86-%DB%8C%DA%A9-%D8%B4%D9%88%D9%87%D8%B1-%D8%AE%D9%88%D8%A8-x3cmuy2gsq1i



:: بازدید از این مطلب : 227
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 28 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مریم هاشمی

10 نشانه اصلی خیانت زنان به شوهرشان

راههای کشف خیانت زنان

دلایل زیادی برای خیانت زن به همسرش وجود دارد. بیش از 40٪ زوج های متأهل تحت تأثیر خیانت قرار دارند، و علی رغم این درصد بالا، اکثر افراد حتی کسانی که این اشتباه را مرتکب میشوند، میگویند خیانت کار اشتباهی است. عوامل مختلفی مانند اختلالات شخصیتی و مسائل مربوط به دوران کودکی و همچنین فرصت هایی مانند شبکه های اجتماعی میتوانند احتمال خیانت زنان را افزایش دهند.

سرخوردگی در ازدواج یکی از عوامل اصلی خیانت کردن به شوهر است. در چنین مواردی حتی ممکن است در ابتدا فرد تلاش زیادی برای حل مشکلات انجام دهد اما وقتی میبیند فایده ای ندارد به خیانت روی میاورد. گاهی دلیل خیانت زنان را باید در کودکی آنها جستجو کرد. بی توجهی و بدرفتاری والدین یا والدینی که به یکدیگر خیانت کرده باشند، اینها توانایی فرد را در حفظ رابطه متعهدانه مختل میکند. اغلب اوقات زن خیانتکار برای همسرش ارزش قائل نیست، فاقد حس همدلی است، یا به عواقب خیانت اهمیتی نمیدهد.

نشانه های خیانت زنان کدامند؟

اگر فکر میکنید اخیرا چیزی درباره همسرتان تغییر کرده است، علائم احتمالی زیر را برای تایید خیانت یا وفاداری شریک زندگی خود در نظر بگیرید. همانطور که خواهید دید، برخی از این علائم در واقع با یکدیگر اختلاف دارند. این دامنه تغییرات، نشان میدهد که علائم خیانت زنان متاهل از یک فرد به فرد دیگر چقدر متفاوت است. مثلا اگر نمیتوانید همسرتان را وادار کنید با شما ارتباط برقرار کند یا مدام دعوا میکنید، او درباره روز خود با شما صحبت نمیکند یا کلمات "دوستت دارم" دیگر گفته نمی شود، احتمالاً یک مسئله اساسی وجود دارد. در همین راستا موارد زیر را میتوان به عنوان نشانه های خیانت زنان مطرح کرد:

1. حرف شما را نادیده میگیرد

اگر همسرتان دائم حرف های شما را نادیده میگیرد، موضوع را تغییر میدهد، از پاسخ دادن به سوالات شما خودداری میکند، به جای صحبت در مورد مشکل فعلی اتهاماتی را به شما وارد میکند و به روشی تهاجمی عمل میکند و... نشانه های احتمالی خیانت را دارد. البته دقت کنید که این بی میلی زن به مرد در رابطه جنسی همیشه به معنای خیانت نیست، بلکه ممکن است به خاطر از دست شما عصبانی باشد. پس شما باید با احتیاط عمل کنید و تنها با دیدن یک نشانه ی کوچک حکم خیانت او را صادر نکنید.

[caption id="attachment_11154" align="aligncenter" width="800"]دلیل خیانت زنان روش تشخیص خیانت زنان[/caption]

2. تغییر ظاهر و سرگرمی ها

مطمئناً مراقبت از خود و وقت گذاشتن برای سرگرمی های مورد علاقه میتواند مثبت باشد. اما اگر با رفتارهای مشکوک دیگر همراه شود، تغییرات زیر ممکن است نگران کننده باشد و میتواند به کشف خیانت زن کمک کند:

همسر شما بیش از به ظاهر خود توجه میکند. او سرگرمی جدیدی را پیدا کرده است که نیاز به چند ساعت وقت در روز دارد. همسر شما ساعتهای طولانی تری را در محل کار خود میماند. اگر دلیل قانع کننده ای برای این موارد وجود نداشته باشد همه اینها میتوانند به عنوان زنگ خطر در نظر گرفته شوند.

البته در نظر داشته باشید که تغییر نگرش همسر شما ممکن است به دلیل استرس کاری یا مشکلات دیگر باشد. وقتی این علائم را مشاهده کردید، علل دیگر و همچنین دیگر راههای کشف خیانت زنان را در نظر بگیرید و عجولانه عمل نکنید.

3. همسر شما نشانه هایی از اعتماد به نفس پایین دارد

یکی از راه های پی بردن به خیانت همسر این است که شما متوجه میشوید همسرتان نسبت به خودش احساس سردرگمی دارد. به نظر میرسد همسرتان در زندگی خود کمی هیجان میخواهد. او شما را بیشتر مورد انتقاد قرار میدهد. همچنین اگر راجع به خیانت حرف بزنید، بسیار دفاعی و با عصبانیت عمل میکند. این نشانه ها را جدی بگیرید و به دنبال ریشه آنها باشید.

4. دروغ و اجتناب

عدم صداقت در ازدواج یک هشدار بزرگ است. فردی که خیانت میکند معمولا مجبور به دروغگویی میشود. لذا یک روش تشخیص خیانت زنان این است که به چنین مواردی توجه خاص داشته باشید: همسرتان از شما اجتناب میکند. او دیگر نمیخواهد با شما جایی برود و با شما کاری انجام دهند. متوجه میشوید شریک زندگی شما در مورد چیزهای مختلف به شما دروغ گفته است. به نظر میرسد دوستان همسرتان وقتی شما را میبینند، مضطرب هستند. همسرتان دائما در حال پنهانکاری است. او شما را متهم به خیانت میکند.

5. بی تفاوتی به شوهر

یکی دیگر از راههای فهمیدن خیانت زن این است که همسرتان نسبت به مواردی که قبلاً دوست داشته با بی تفاوتی برخورد کند. در این حالت با آنها ارتباط برقرار کنید تا ببینید آیا دلیلی برای این تغییر وجود دارد یا خیر. اما اگر به خیانت نیز مشکوک هستید، این تغییرات ممکن است نشانه ای از یک رابطه دیگر باشد. زیرا همسرتان از شما، شغل، فرزندان، سرگرمی ها یا حتی به طور کلی از زندگی خسته شده است. همسرتان نسبت به شما حسادت نمیکند، برایش مهم نیست که چه میگویید و چکار میکنید. او نسبت به وقایع خانوادگی مانند تولد و تعطیلات بی تفاوت است.

6. تغییر در زندگی جنسی شما

این غیر معمول نیست که در ازدواج شما نوساناتی در رابطه جنسی وجود داشته باشد. اما این علائم ممکن است نشان دهنده احتمال خیانت باشد:

????در روابط شما صمیمیت یا ارتباط بطور قابل توجهی کمتر است.

????زندگی جنسی شما عملاً وجود ندارد.

????چیزهای جدید زیادی در رابطه جنسی شما وارد شده که قبلاً هرگز وجود نداشته اند.

????شما یا همسرتان به یک بیماری مقاربتی مبتلا شده اید و...

همه ی اینها میتواند از عوارض خیانت در زنان باشد که باید آنها را جدی بگیرید. عوارض خیانت در زنان

خیانت زن به شوهر در فضای مجازی

دلیل اصلی خیانت زنان

در اینجا ما به تعدادی از عوامل و علل خیانت زنان نگاهی خواهیم انداخت، اما مهم است در ابتدا اشاره کنیم که یک مرد به تنهایی باعث خیانت همسرش نمیشود و نباید خودش را مقصر این امر بداند. خواه دلیل اصلی خیانت زنان خستگی از رابطه، افسردگی، یا وسیله ای برای انتقام باشد، این فرد خائن است که مسئول خیانت و بی وفایی است. درواقع میتوان یکسری عوامل فردی را به عنوان دلایل خیانت زن به شوهر مطرح کرد.از جمله این عوامل فردی که ممکن است احتمال خیانت زنان را افزایش دهند میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

1. اعتیاد

سو مصرف مواد مخدر، اعتیاد به الکل، قمار، یا موارد دیگر از عوامل خطر آفرین هستند. به ویژه الکل میتواند در مواردی باعث شود تا کسی که در هنگام هوشیاری قصد داشتن رابطه را ندارد، از خط قرمزها عبور کند و به راحتی به همسرش خیانت کند.

2. مشکلات صمیمیت در رابطه

در برخی از روابط صمیمیت و دلبستگی زوجین آنطور که باید و شاید نیست. و به عبارتی نیازهای عاطفی فرد پاسخ داده نمیشود. مثلا اجتناب از صمیمیت، یا ناامنی عاطفی و همچنین اختلالات صمیمیت در رابطه میتواند از جمله عوامل دخیل در خیانت زن به شوهر باشد. اعتماد به نفس ضعیف و ناامنی عاطفی همچنین میتواند دلیل خیانت زن های متاهل باشد تا از این طریق راهی برای اثبات شایستگی خود پیدا کنند. خیانت زن به شوهر

خیانت زن به همسرش

3. تروما در دوران کودکی

داشتن سابقه تروما در دوران کودکی (مانند سو استفاده جسمی، جنسی یا عاطفی یا بی توجهی) احتمال خیانت زن به مرد را افزایش میدهد. البته همیشه هم اینطور نیست و این در صورتی است که فرد به درمان این تروما نپرداخته باشد و مشکلات آن حل نشده باشد.

4. قرار گرفتن در معرض خیانت در دوران کودکی

تجربه قبلی با خیانت نیز میتواند خطر خیانت زن به مرد را افزایش دهد. در یک بررسی در سال 2015 مشخص شد فرزندانی که والدینشان به یکدیگر خیانت کرده اند، نسبت به دیگر افراد دو برابر بیشتر احتمال دارد که رابطه خارج از ازدواج داشته باشند.

5. خیانت قبلی

مطالعه ای در سال 2017 برای اولین بار اعتبار این گفته را ارزیابی کرد که فرد خیانتکار تمایل دارد اشتباه خود را تکرار کند. در این مطالعه، کسانی که در گذشته درگیر یک رابطه خارج از ازدواج بودند، سه برابر بیشتر از دیگران تمایل به تکرار این کار داشتند. و این  رفتار را در روابط بعدی خود نیز تکرار میکردند.

6. مسائل روانشناختی

افراد با ویژگی های خودشیفتگی یا اختلالات شخصیتی با احتمال بیشتری خیانت میکنند. با وجود خودشیفتگی در یکی از زوجین، یک رابطه ممکن است توسط خودخواهی و احساس استحقاق پیش رود. مبتلایان به این اختلالات علاوه بر خودمحوری، غالباً فاقد حس همدلی هستند، از این رو تأثیر اعمالشان بر همسرشان را نمیدانند. یا اثرات و عوارض خیانت خود را میدانند اما برایشان اهمیت چندانی ندارد.

علاوه بر این دلایل فردی یکسری نقصها در زندگی مشترک هم میتوانند علت خیانت زنان باشد مثلا:

7. ناراحتی و نارضایتی از رابطه

عدم رضایت از ازدواج از نظر عاطفی یا جنسی امری عادی است. اما نباید این نارضایتی بیش از حد طول بکشد. زیرا عدم رفع نیازهای جنسی و عاطفی اغلب به عنوان دلیل خیانت مردان و زنان مطرح میشود.

[caption id="attachment_11152" align="aligncenter" width="800"]خیانت زن به مرد خیانت کردن به شوهر[/caption]

8. فرار از زندگی کسالت آور

معمولا مردان و زنانی که به دنبال کشف هیجان عشق تازه هستند، به خیانت فکر میکنند. کم رنگ شدن و به تعبیری سقوط از قله های عشق غالباً به عنوان دلیل خیانت ذکر میشود. این ممکن است به خاطر عدم درک چگونگی بلوغ عشق در ازدواج باشد.

9. اینترنت و فضای مجازی

در حال حاضر داشتن یک رابطه، به ویژه یک رابطه عاطفی، بسیار آسان تر از گذشته است و شبکه های اجتماعی به راحتی این فضا را ایجاد کرده اند. خیانت زن به شوهر در فضای مجازی  یا "خیانت آنلاین" در بسیاری از طلاق ها و جدایی ها نقش داشته است، حتی اگر این رابطه کاملا اینترنتی باشد و دو نفر هرگز رو در روی یکدیگر قرار نگیرند.

10. فرصت و شرایط مساعد خیانت

گاهی اوقات شرایطی ایجاد میشود که فرد به خیانت فکر میکند. مثلا به طور کلی میتوان گفت دوری از خانواده، مسافرت برای کار و... فرصت های بیشتری را برای خیانت زنان شاغل فراهم میکند. این دوری به فرد اجازه میدهد تا خیانتش با احتمال کمتری شناسایی شود. در واقع خیانت زن درمحیط کار به این دلیل رخ میدهد که بعضی زنها احساسات و نیازهای گم شده خود در زندگی مشترک را در محل کارشان پیدا میکنند.

با این حال اگرچه ازدواج از راه دور ایده آل نیست، اما روش هایی وجود دارد که میتوانید در صورت جدا بودن از همسرتان، همچنان رابطه خود را محکم نگه دارید.

مناسب ترین رفتار در مقابل خیانت زن چیست؟

شاید فکر میکنید که بهترین عکس العمل برای برخورد با زنان خیانتکار خشونت و در نهایت طلاق و جدایی است. اما شما باید قبل از هر تصمیمی تمام شرایط و دلایل احتمالی خیانت را بررسی کنید و بعد با توجه به شرایط موجود تصمیم گیری کنید. در برخورد با خیانت زن باید چند نکته مهم را در نظر داشته باشید از جمله:

احساسات خود را بپذیرید

باید بدانید شوک، ترس، درد، افسردگی و گیجی در مواجهه با خیانت همسر طبیعی است. همچنین رهایی از درد داشتن یک همسر بی وفا، زمان میبرد. انتظار نداشته باشید که به سرعت احساس بی اعتمادی از بین برود، حتی اگر میخواهید شریک زندگی خود را ببخشید و ازدواج خود را ترمیم کنید. ازدواج شما تغییر کرده و طبیعی است که دلتنگ رابطه ی گرم و شیرین قبل خود باشید.

انتقام جویی نکنید

بدترین عکس العمل در برابر خیانت زن این است که به همان روش به دنبال انتقام باشید. بله، خیانت توسط شریک زندگی شما میتواند خشم شما را برانگیزد. و در حالت خشم ممکن است اولین تصمیم شما این باشد که همسرتان را به شدت و در مقابل دیگران مجازات کنید. یا فکر کنید که شما هم باید همان کار را در حق او انجام دهید. اما یادتان باشد ممکن است در ابتدا از این نوع اقدامات احساس رضایت موقت داشته باشید، اما در نهایت به جای اینکه بر روی بهبودی شما اثر بگذارد، وضعیت را بدتر میکند.

قبل از این که به خانواده خود بگویید، خوب فکر کنید

خانواده شما احتمالاً در مورد آنچه شما باید انجام دهید، (جدایی یا ماندن در زندگی زناشویی) نظرات جدی خواهند داشت. اما هیچ کس واقعاً نمیفهمد که در زندگی یک شخص دیگر چه میگذرد. در حالیکه در مورد چگونگی ادامه کار خود فکر میکنید، بهتر است جزئیات را خصوصی نگه دارید. چون تصمیم گیری درباره بازگشت به زندگی ‌بعد از خیانت زن تنها بر عهده خود شماست نه هیچکس دیگر.

از سرزنش پرهیز کنید

سرزنش خود، شریک زندگی یا شخص ثالث فقط اتلاف انرژی است. پس نقش یک قربانی را بازی نکنید و یا در دلسوزی برای خود اغراق نکنید. این فقط باعث میشود که نسبت به خود احساس ناتوانی و ضعف داشته باشید.

به دنبال مشاوره خیانت باشید

سعی نکنید به تنهایی با بی وفایی همسرتان کنار بیایید. بهترین عکس العمل در برابر خیانت زن این است که قبل از اینکه در مورد پایان ازدواج خود تصمیم بگیرید با یک مشاور ازدواج صحبت کنید، فردی که بی طرف باشد و بتواند به شما کمک کند تا بینید دقیقاً چه اتفاقی افتاده است و باید چه کار کنید.

نکته مهم دیگر درباره عکس العمل در برابر خیانت زنان این است که ابتدا از همسرتان سوال کنید و احساسات خود را با او به اشتراک بگذارید. در این حالت حتی اگر تصمیم بگیرید زندگی مشترک خود را خاتمه دهید، میدانید که تمام تلاش خود رابرای حفظ این زندگی کرده اید.

سوالات متداول

چرا زنها خیانت میکنند؟

فرار از زندگی کسالت آور، مسائل روانشناختی، شرایط و موقعیت، اینترنت و آزادی روابط در فضای مجازی، عدم رفع نیازهای جنسی و عاطفی و... از جمله دلایل خیانت زنان است.

نشانه های خیانت زنان کدامند؟

حرف شما را نادیده میگیرد، تغییر ظاهر و سرگرمی های جدید، دروغگویی و اجتناب، بی تفاوتی در زنگی و ... از نشانه های خیانت زنان هستند که به تفضیل مورد بحث قرار گرفتند.

مناسب ترین رفتار در مقابل خیانت زن چیست؟

احساسات خود را بپذیرید، انتقام جویی نکنید، از سرزنش بپرهیزید و به دنبال یک درمانگر برای حل مشکلاتتان باشید.

مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه

هدف مرکز مشاوره و روانشناسی آویژه از ارائه اطلاعات لازم در زمینه مشکلات روانی، افزایش آگاهی شماست تا با توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره خیانت زن به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .



:: بازدید از این مطلب : 262
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مریم هاشمی

 

 

[caption id="attachment_11926" align="aligncenter" width="800"]خیانت عاطفی با رابطه دوستانه متفاوت است خیانت عاطفی با رابطه دوستانه متفاوت است[/caption]

تشخیص خیانت عاطفی و احساسی و اینکه ما بخواهیم همسر خودمان را به اینگونه خیانت متهم کنیم کمی سخت است. در بسیاری از اوقات این نوع خیانت با یک دوستی صمیمی با جنس مخالف اشتباه گرفته می شود. اگر شما هم به همسر خود بگویید او قبول نمی کند که در روابط عاطفی مسموم گیر افتاده است. به همین خاطر باید قبل از آن شما تفاوت بین خیانت همسرتان و یک رابطه صمیمی را بدانید.

مخفی کاری

خیانت عاطفی:

همسرتان رابطه صمیمی اش را با یک نفر دیگر از شما پنهان می کند. بسیاری از این مخفی کاری ها در فضای مجازی اتفاق می افتد و به نوعی خیانت مجازی محسوب می شود.

رابطه دوستانه:

دوست جدیدش را به راحتی به شما معرفی می کند و با یکدیگر رفت و آمد دارید.

تاثیر در رابطه جنسی

خیانت عاطفی:

همسر شما تمایل کمتری به برقراری رابطه به شما دارد زیرا رابطه عاطفی قوی ای در بین شما نیست.

رابطه دوستانه:

اختلالی در رابطه جنسی شما به وجود نیامده است و همه چیز مانند قبل است

سعی در تغییر شما دارد

خیانت عاطفی:

طبیعی است که وقتی همسر شما به شخص دیگر جذب شده باشد او را بهتر بداند و سعی بکند که شما را هم شبیه به او بکند.

رابطه دوستی:

سعی در تغییر شما ندارد و شما این امثال این جمله را نخواهید شنید:" مانند فلان همکارم لباس بپوش"

 تبدیل شدن به روزمرگی

خیانت عاطفی:

دیگر هیجانی در زندگی شما نیست و بطور مثال وقتی از همسرتان می پرسید که در محل کار چه اتفاقی افتاده است به شما می گوید همه چیز مانند قبل است.

رابطه دوستانه:

هر اتفاق بد یا خوبی که بیفتد دوست دارد اول از همه شما را در جریان بگذارد.

 نظرخواهی

خیانت عاطفی:

قبلا در مورد مسائل مختلف مانند لباس هایی که می پوشد، عطری که می زند و یا هرچیز  دیگر از شما نظرخواهی می کرده است. اما الان اینطور نیست

رابطه دوستانه:

تغییری در رفتارش حس نمی کنید و هنوز هم به سلیقه شما لباس می پوشد و در مورد مسائل مختلف نظر شما را می خواهد.

تا به حال فکر کرده اید زنان در دوران مختلف مانند بارداری، دوران نامزدی یا دنیای مجازی چرا خیانت میکنند؟ پیشنهاد میکنیم برای پاسخ به این سوال مقاله نشانه های خیانت زنان را مطالعه کنید.

کشف خیانت عاطفی

در قسمت قبل مسائلی را مطرح کردیم که اگر آثار آن ها را در زندگی خودتان مشاهده کردید می توانید به خیانت در ازدواج شک کنید. ولی باید بدانید که شک کردن تنها دلیل مستحکمی نیست که بخواهید به واسطه آن همسر خودتان را به خیانت در مسائل عاطفی ازدواج محکوم کنید. شما نیاز دارید که شواهد بیشتری را پیدا کنید. علاوه بر نکات قبلی به این نشانه ها نیز توجه کنید.

نشانه های خیانت عاطفی

[caption id="attachment_11927" align="aligncenter" width="800"]رخ دادن خیانت عاطفی در محل کار رخ دادن خیانت عاطفی در محل کار[/caption]

  1. همسر شما زمان کمتری را با شما می گذراند.
  2. مسائل کاری او از قبل به طرز مشکوکی سنگین تر شده است و بیشتر به کارش اهمیت می دهد. بدین صورت خیانت در محل کار اتفاق می افتد.
  3. اختلافات کوچک شما بر سر مسائل مختلف بدون پاسخ می مانند و سعی در حل کردن مشکل ندارد.
  4. برای یکی از همکارانش سعی می کند به دنبال مناسبت خاصی باشد تا تبریک بگوید یا کادو دهد.
  5. در برابر واکنش شما از جمله" ما فقط دوست هستیم" استفاده می کند و سعی می کند بحث ادامه پیدا نکند.
  6. مدت زمان بیشتری را به چت کردن و پای موبایل خود ماندن اختصاص می دهد.
  7. دیگر نیازهایش را با شما در میان نمی گذارد (طبیعی است چون نیازهایش از جای دیگری تامین می شود!)
  8. دیگر سعی در حل مشکلات درون خانه ندارد و از آن ها ناراحت نمی شود.
  9. به شما آزادی بیشتری می دهد و گیر دادن هایش به شما کمتر می شود.
  10. حمایت عاطفی اش از شما کمتر می شود.

خیانت عاطفی پایان یک رابطه نیست

[caption id="attachment_11928" align="alignnone" width="1080"]خیانت عاطفی پایان یک رابطه نیست خیانت عاطفی پایان یک رابطه نیست[/caption]

بسیاری از افراد وقتی متوجه خیانت عاطفی همسر خود می شوند دیگر امیدی به زندگی مشترک ندارند و فکر می کنند که تاوان خیانت جدایی و طلاق است. در صورتی که اینطور نیست و کشف خیانت عاطفی نباید باعث شود زندگی ای که برای آن سالیان سال زحمت کشیده اید را یک شبه نابود کنید.

بعد از اینکه شما تا حد زیادی به خیانت عاطفی همسرتان مطمئن شدید باید برای برگرداندن زندگی به حالت عادی تلاش کنید. چه عواملی باعث میشود همسر شما بخواهد خیانت کند. بهتر است مقاله دلیل اصلی خیانت زنان متاهل را حتما مطالعه کنید.

راهکارهایی برای احیاء زندگی بعد از خیانت عاطفی همسر

اول از همه باید صبور باشید زیرا خیانت عاطفی چیزی نیست که یک شبه اتفاق افتاده باشد. پس نباید توقع داشته باشید که یک شبه همه درمان خیانت عاطفی اتفاق بیفتد. مراحل زیر را با دقت طی کنید تا بتوانید از یک فاجعه در زندگیتان جلوگیری کنید.

4 قدم اصلی در درمان خیانت عاطفی

قدم اول: دلیل خیانت را پیدا کنید

در 80 درصد مواقع وقتی خیانت عاطفی اصورت می گیرد، مشکل حل نشده ای در زندگی زناشویی وجود دارد که باعث می شود همسر شما به این نوع خیانت سوق پیدا کند.

  • مشکل در برقراری رابطه جنسی
  • مشکل در برقراری رابطه موثر عاطفی
  • عدم وقت گذراندن کافی با همسرتان
  • ترجیح دادن سایر مسائل به همسرتان
  • از بین رفتن جذابیت های بین روابط زن و شوهری

این ها همه مسائلی هستند که همسر شما را به سمت خیانت عاطفی می کشانند. سعی کنید این مشکلات را رفع کنید. مطمئن باشید تا وقتی که این مسائل حل نشده باقی بماند شما نمی توانید جلوی خیانت عاطفی همسرتان را بگیرید.

قدم دوم: تصمیم به درمان خیانت عاطفی داشته باشید

" کلید درمان خیانت عاطفی این است که قلبا قبول داشته باشید که می خواهید به زندگی ای که ساختید متعهد باقی بمانید" این موضوع باید از سمت هر دو طرف تایید شود. وقتی که هر دو طرف هنوز هم زندگی مشترکشان را دوست داشته باشند می توان گفت درمان خیانت عاطفی امکان پذیر است.

قدم سوم: محدودیت تعیین کنید

همسر شما باید بداند که وقتی در زندگی به مشکلی برخورد راه درست آن نادیده گرفتن مشکل و فرار کردن نیست. او باید بداند که قرار است نیازهایش در کنار شما که همسرش هستید برطرف شود و باید در مورد این مسائل با شما صحبت کند. دو نوع محدودیت باید اعمال شود:

محدودیت در رابطه با زمان بیرون از خانه

همسر شما باید بداند که در طول روز و هفته حتما باید وقتی را به خانواده اش اختصاص دهد. این تایم باید صرف آرامش روحی اعضای خانواده و همچنین حل کردن مشکلات پیش آمده شود

محدودیت در رابطه با دوستان

کمتر جایی را می توان یافت که در آن مرد و زن در کنار یکدیگر کار نکنند. همسر شما باید بتواند میان زندگی عاطفی و کاری اش مرزی بکشد و اجازه ندهد همکارانش از این خط قرمز عبور کنند.

قدم آخر: CPR زندگی مشترکتان!

احیاء کردن زندگی مشترک آخرین قدمی است که شما در طول روند درمان خیانت عاطفی باید انجام دهید.

" بهترین کاری که می توانید برای زندگی مشترکتان انجام دهید این است که از یک تراپیست حرفه ای کمک بگیرید."

مشاوره خیانت شوهر می تواند روند بازگشت به زندگی عادی را برای شما تسریع کند. هر رابطه ای متفاوت است و نمی توان یک نسخه مشترک را برای همه رابطه ها پیچید. بنابراین به کمک یک مشاوره خیانت می توانید روند درست درمانی را طی کنید.

سخن پایانی

[caption id="attachment_11929" align="aligncenter" width="800"]تلاش برای درمان خیانت عاطفی تلاش برای درمان خیانت عاطفی[/caption]

عواقب خیانت به همسر از هر نوعی که باشد بسیار سنگین است و اگر مرتکب این چنین چیزی شدید باید بدانید که راه سختی را برای برگشت در به زندگی قبلی در پیش دارید. ولی مطمئن باشید هرچیزی که باشد ارزش دارد تا زندگی ای را که با عشق و علاقه در ابتدا با همسرتان ساختید را حفظ کنید. بنابراین از هیچ تلاشی برای زندگی اتان دریغ نکنید.

سوالات متداول

در صورت مواجه شدن با خیانت عاطفی چکار کنم؟

اولین اقدام این است که شما از این موضوع مطمئن شوید. بعد از آن بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که با یک مشاور صحبت کنید

در میان گذاشتن خیانت عاطفی همسر با دوستان و آشنایان کار درستی است؟

به هیچ عنوان این کار را انجام ندهید. شما ابتدا باید بتوانید با یک مشاور بررسی کنید که آیا چنین اتفاقی افتاده است یا فقط سو تفاهم است.

آیا خیانت عاطفی قابل درمان است؟

قطعا به این صورت است ولی باید دقت داشته باشید که برای برگشتن به روند عادی شما نیازمند زمان زیادی هستید.

خدمات مرکز مشاوره خانواده تلفنی و روانشناسی آویژه

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره خیانت به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.



:: بازدید از این مطلب : 236
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مریم هاشمی

می توان گفت اکثر زنان دوست دارند که شوهرانشان حرف آنها را گوش دهند و به نظراتشان احترام بگذارند. برخی به دنبال این هستند که شوهرشان از آنها حساب ببرد و بترسد. البته باید گفت در زندگی مشترک سالم ترسیدن از یکدیگر اصلا معنایی ندارد. بهتر است بگوییم که زن و شوهر به نظرات یکدیگر احترام گذاشته و برای هم ارزش قائل می شوند. اما سوال این است که چگونه باید کاری کنیم که شوهرمان حرف ها و نظرات ما را محترم دانسته و به عبارتی از ما حساب ببرد؟

مشاوران مرکز مشاوره خانواده تلفنی آویژه به دلیل سوالات مکرر زنان در مورد حساب بردن همسرشان از آنها، به بررسی و تحقیق در رابطه با این مومضوع پرداخته اند. اگر شما نیز به دنبال راهکارهایی هستید که شوهرتان از شما حساب ببرد و یا عامیانه تر اینکه شوهرتان از شما بترسد، پس مطالعه مقاله زیر را از دست ندهید.

آیا حساب بردن شوهر از زن و یا ترسیدن از همسر درست است؟

قبل از اینکه راهکارهایی برای حساب بردن شوهر از همسرش را بیان کنیم. در ابتدا سعی کردیم که به این سوال پاسخ دهیم آیا ترسیدن مرد از زن درست است؟ ما آنچه که در روانشناسی وجود دارد را بیان می کنیم. تصمیم نهایی با شما است که بخواهید شوهرتان از شما حساب ببرد، بترسد یا خیر.

به طور کلی افرادی که زندگی شاد و روابط عاطفی سالمی دارند، همیشه سعی کرده اند که جوانب را رعایت کرده و به همسر خود اهمیت بدهند. افرادی که می توانند با مشورت با یکدیگر تصمیم بگیرند و یا تعادل را در زندگی خود رعایت کنند مسلما موفق تر از افرادی بوده اند که می خواستند همیشه حرف آنها تصمیم نهایی باشد و یا مدام تابع همسر خود بوده اند. اینکه بگوییم مرد باید از زن بترسد و حساب ببرد و یا برعکس آن زن باید از شوهرش بترسد، به نظر منطقی و زیبا نیست. البته مهم است که شما بعنوان یک زن سیاست زنانه خوبی داشته باشید و بتوانید در سخت ترین شرایط نیز زندگی و همسر خود را کنترل و مدیریت کنید. پس حساب بردن از یکدیگر اگر به معنی احترام گذاشتن به نظرات یکدیگر باشد، به نظر منطقی و درست خواهد بود.

در نهایت شما باید تصمیم بگیرید که آیا دوست دارید همسرتان از شما حمایت کرده و به نظراتتان احترام بگذارد و یا عمیق تر از آن از شما حساب ببرد و بترسد؟ برای گرفتن تصمیم مناسب و درست می توانید از مشاور یا روانشناس نیز کمک گرفته و از راهنمایی های آنها استفاده کنید.

راهکارهایی برای حساب بردن شوهر از زن

اگر می خواهید شوهرتان همیشه از شما حساب برده و بترسد، باید سیاست های زنانه قوی داشته باشید. بدانید که چگونه رفتار کنید، چه گفتار و لحن بیانی داشته باشید و چگونه از زبان بدن خود برای جدی به نظر رسیدن استفاده کنید. مهم ترین و کاربردی ترین رفتارها و عملکردها برای حساب بردن شوهر از زنش و ترسیدن از همسر عبارتند از:

به خودتان اهمیت داده و از سلامتی و رفاه خود غافل نشوید

اگر می خواهید دیگران به شما احترام بگذارند و شما برایشان مهم باشید. اولین قدم این است که خودتان به خود احترام گذاشته و خود را ارزشمند بدانید. در این صورت همسرتان نیز به شما اهمیت می دهد و از حرف های شما حساب می برد. برای این منظور سعی کنید به سلامتی جسم و روان خود رسیدگی کنید. ورزش کنید، به برنامه تفریحی خود اهمیت بدهید و سعی کنید خودتان را مهم جلوه بدهید.

شوخی های بی جا و بی مورد ممنوع

برخی از زنان از همان ابتدا سعی می کنند که دائم با شوهر و خانواده او شوخی کرده و بخندد. سعی کنید این رفتار را هرگز از خود نشان ندهید. حد و مرزهای خاصی را برای روابط خود چه با همسر و چه خانواده او مشخص کنید. هرگز خارج از این حد و مرزها رفتار نکنید. اگر شما دائم با شوهرتان شوخی کنید و یا کارها و اشتباهاتش را مدام نادیده بگیرید، هرگز شوهرتان از شما حساب نمی برد. دائم همه مسائل حتی مسائل مهم را با خنده و بی خیال بودن رد نکنید. این رفتار شما در دراز مدت می تواند به شما و روابطتان آسیب برساند.

از دائم غر زدن و گله کردن خودداری کنید

زنان فکر می کنند هرچه بیشتر غر بزنند و از شرایط ناراضی باشند، شوهرشان بیشتر از آنها حساب می برد. در صورتیکه اصلا این گونه نیست. غر زدن مداوم و یا حتی گریه کردن و گله مند بودن می تواند این رفتار را به یک رفتار معمولی و همیشگی تبدیل کند. همچنین دیگر برای همسرتان مهم نباشد که شما ناراحت هستید. یا از موضوعی گله مند هستید. پس سعی کنید به موقع و به جا گله مند باشید. مدام به شوهرتان غر نزنید. اجازه ندهید آنچه که در ذهنش از شما دارد خراب شده و دیگر به شما اهمیت ندهد. زنانی که صبور هستند و همیشه با آرامش نیاز خود را بیان می کنند. بیشتر از بقیه زنان می توانند برروی شوهرشان تاثیر گذاشته و باعث شوند مرد از آنها حساب ببرد.

به شوهرتان اهمیت بدهید

بر خلاف تصور برخی از زنان که می گویند نباید شوهر را لوس کرد وگرنه از ما حساب نمی برد. باید به شوهرتان به اندازه کافی محبت کرده و اهمیت بدهید. این کار شما می تواند باعث شود که شوهرتان بیشتر از قبل به شما اهمیت داده و او نیز دائم به فکر خوشحال کردن شما باشد. به همین دلیل برای اینکه ناراحت نشوید و یا بتواند به شما نشان دهد که برایش مهم هستید، به حرف های شما گوش داده و از شما حساب می برد. پس کم محلی کردن و یا اهمیت ندادن به شوهر نه تنها باعث نمی شود که او از شما بترسد. بلکه او را نسبت به شما بیخیال تر کرده و به شما آسیب می رساند.

شوهرتان را وابسته خود کنید

شما می توانید با محبت کردن، مهربانی و داشتن روابط عاطفی سالم و قوی، کاری کنید که شوهرتان همیشه شیفته شما بوده و دائم بخواهد در کنار شما باشد. وابسته بودن شوهر به زنش باعث می شود که او در تمام شرایط مطیع بوده و از شما حرف شنوی داشته باشد. زیرا می داند که نمی تواند ناراحتی شما را تحمل کند و یا با بی محلی های شما به شدت مخالف است. او می داند که اگر به حرف شما گوش ندهد، محبت شما به او کم می شود و یا ممکن است با او قهر کنید. چون وابسته شما است نمی تواند از شما دور شده و قهرتان را قبول کند. پس از شما حساب می برد.

سخن آخر

در بسیاری از شرایط حساب بردن شوهر از زنش می تواند مفید باشد. هنگامی که همسر شما کار اشتباهی را می خواهد انجام دهد، حرف های منطقی و حساب شده شما می تواند او را منصرف کند. همچنین خانواده را از خطر و آسیب دور کند. اما به یاد داشته باشید که در زندگی مشترک هنگامی که تصمیمات و انتخاب ها را همیشه یک نفر انجام دهد. زندگی آسیب دیده و ممکن است طرف مقابل احساس کند که همسرش به شدت خودخواه است. پس ترسیدن شوهر از زن و یا حساب بردن مرد از زنش اگر اصولی بوده و افراط نشود خوب است. در غیر این صورت می تواند به زندگی شما لطمه بزند.

منبع: آویژه

مشاوره خانواده تلفنی رایگان 24 ساعته

نظریه خانواده درمانی ویتاکر

 



:: بازدید از این مطلب : 213
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مریم هاشمی

شوهرم نمیذاره برم گواهینامه بگیرم، چکار کنم؟ همه زن های فامیل می توانند ماشین سواری کنند اما من بلد نیستم چون همسرم اجازه نمیدهد. شاید شما نیز از همسر شود گله مند باشید زیرا نمی گذارد به کلاس آموزش رانندگی بروید و یا گواهینامه بگیرید. برخی از مردان اجازه نمی دهند همسرانشان رانندگی را یاد بگیرند و یا رانندگی کنند. امروزه نیاز به وسیله نقلیه و داشتن مهارت برای ماشین سواری یکی از مهمترین نیازهای بشریت به حساب می آید. در بسیاری از شرایط زنان می توانند با رانندگی کردن بسیاری از کارهای خود را به صورت مستقل انجام دهند. اما برخی از مردان معتقداند که زن نباید گواهینامه بگیرد و یا رانندگی کند. در این مقاله مشاوران مرکز مشاوره خانواده تلفنی آویژه به بررسی این موضوع پرداخته و راهکارهای مختلفی را برای شما عزیزان ارائه داده است. تا بتوانید شوهران خود را راضی کنید به کلاس رانندگی بروید و رانندگی کردن را یاد بگیرید. اگر شما نیز دائم با همسر خود بر سر گواهینامه گرفتن بحث و جدل دارید، پس مطالعه این مقاله جامع و کاربردی را از دست ندهید.

 

راهکارهایی برای جلب رضایت همسر در گرفتن گواهینامه

مسلما راه های مختلفی وجود دارد که با استفاده از آنها شما می توانید شوهران خود را راضی کنید و به کلاس رانندگی بروید. خانم ها بهتر از هرکسی می دانند همسرانشان چگونه می توانند قلبی مهربان داشته و رضایت آنها را جلب کنند. هر کسی ویژگی های رفتاری و خصوصیات منحصر به فرد خود را دارد. شما بهتر می دانید چگونه باید همسرانتان را برای گواهینامه گرفتن راضی کنید. اما شاید عصبانیت، ناراحتی، ناامیدی و ... به شما اجازه فکر کردن و راه چاره پیدا کردن را نداده باشد. پس بهتر است راهکارهای زیر را مطالعه کنید تا بتوانید راه حل مناسبی را برای گواهینامه گرفتن بدون دردسر و مخالفت شوهر پیدا کنید.

دلایل این رفتار و اجازه ندادن همسرتان برای گواهینامه گرفتن را جویا شوید

در ابتدا نیاز است در مورد دلایل منع کردن همسرتان و راضی نبودنش برای دریافت گواهینامه را بپرسید. سعی کنید هنگامی این سوال را مطرح کنید که همسرتان روز خوبی را پشت سر گذاشته باشد. ناراحت، عصبانی، نگران، بداخلاق و ...نباشد. شما می توانید هنگامی که با یکدیگر به رستوران رفته اید و یا در پارک قدم می زنید. این موضوع را بیان کرده و به دنبال دلایل منطقی از سوی شوهرتان باشید.

اگر او برای این رفتار و عدم رضایت خود دلیل منطقی نداشته باشد، به احتمال زیاد خودش هم از رفتار و کردار اشتباه خود پشیمان خواهد شد. اگر دلیل او منطقی بود، پس به دنبال راه حل برای حل مشکل و دلیلش باشید. بعد از آنکه مشکل را حل کردید، او دیگر نمی تواند با گواهینامه گرفتن شما مخالفت کند. مثلا ممکن است شوهرتان پول کافی برایرفتن به کلاس رانندگی شما را نداشته باشد و یا شرایط اقتصادی او به گونه ای باشد که نتواند این خواسته شما را برآورده کند. در این شرایط شما باید به فکر پس انداز کردن و جمع کردن پول باشید تا بتوانید گواهینامه بگیرید.

بد اخلاقی نکنید

یکی از بهترین راه ها برای راضی کردن شوهرتان خوش رفتاری است. اکثر خانم ها هنگامی که با مخالفت های شوهرشان مواجه می شوند. شروع به غر زدن، بهانه گرفتن های الکی، عصبانیت و ... می کنند. باید گفت داشتن این رفتارها می تواند کار را سخت تر کرده و همسرتان را به یک مرد لجباز و یک کلام تبدیل کند. پس بهتر است نسبت به عدم رضایت او واکنش منفی نشان ندهید. سعی کنید با خوش رویی رفتار کنید. این رفتار شما می تواند دل او را نرم کرده و از مخالفت دست بردارد.

یک شام عالی بپذید و او را در رودربایستی قرار دهید

مردان عاشق این هستند که همسرانشان به زندگی، خانواده و آنها اهمیت بدهند. پس سعی کنید همسر مورد علاقه او باشید. می توانید یک میز شام عالی را تدارک ببینید. غذاهای مورد علاقه همسرتان را بپذید. هنگامی که او از سرکار بیاید و با میز شام چیده شده مواجه شود مسلما نسبت به شما و خواسته هایتان حساس تر شده و صحبت های شما را بهتر قبول می کند. این راهکار خوبی است تا کمک کند او دست از مخالفت و لجبازی بردارد و به دنبال این باشد که شما را خوشحال کند.

در مورد خواسته ها و دلیل اینکه می خواهید گواهینامه بگیرید با او صحبت کنید

دلایل منطقی را در مورد اینکه چرا می خواهید گواهینامه بگیرید و رانندگی بلد باشید را بیان کنید. از ویژگی های مثبت گواهینامه داشتن برای او بگویید. مثلا به او بگویید: ممکن است روزی بخواهید به خرید بروید و یا کار ضروری در بیرون از خانه داشته باشید. اما شوهرتاننباشد. در این شرایط اگر خودتان رانندگی بلد باشید می توانید به راحتی کار ضروری خود را انجام دهید. یا به او بگویید ممکن است او بیمار شود و نتواند رانندگی کند. شما می توانید او را به بیمارستان برسانید قبل از آنکه نیاز به آژانس و یا کسی دیگری باشد. شوهرتان ممکن است مجبور شود به مشافرت کاری برود و نتواند نیازهای خانواده را تامین کند. اما اگر شما بلد باشید رانندگی کنید می توانید به خوبی هنگام نبودن آنها خانواده را حمایت کنید. این دلایل نمونه هایی از دلایل منطقی و حسن های داشتن گواهینامه برای زنان هستند.

خواسته خود را هنگامی بگویید که دوستان و یا آشنایان حضور دارند

مردان همیشه دوست دارند در جمع فامیل، دوستان و آشنایان این گونه بنظر برسند که همیشه برای همسر خود بهترین بوده اند و برای رفاه، آرامش و خواسته های آنها هر کاری کرده اند. این خصوصیت مردان می تواند به شما کمک کند تا او را راضی کنید و گواهینامه بگیرید. هنگامی که جمعی از دوستان نزدیک، آشنایان خاص و کسانی که مورد اعتماد شما هستند، حضور دارند. خواسته خود را با زبانی نرم و آرام بیان کنید. این کار شما می تواند همسرتان را در تنگنا قرار دهد و او مجبور به پذیرش این موضوع شود که شما گواهینامه بگیرید.

البته در برخی از شرایط نیز ممکن است همچنان مخالفت کند. که با دخالت دوستان و آشنایان می تواند راضی شود. پس دقت کنید این موضوع را در جمعی بیان کنید که موافق گواهینامه گرفتن شما هستند و با رانندگی کردن زنان مخالفتی ندارند. چون در غیر اینصورت شرایط می تواند از آنچه که هست سختتر شده و با تحریک و صحبت های دیگران، شوهرتان نسبت به تصمیمش مصمم تر شود.

از مشاوره خانواده کمک بگیرید

مشاور خانواده یا روانشناس بهتر از هر فرد دیگری می تواند مشکل شما را حل کند. او در رابطه با ویژگی ها و خصوصیات مردان و زنان اطلاعات علمی و کامل تری دارد. پس می تواند به شما کمک کند تا با استفاده از خصوصیات شوهرتان، راه نفوذ به تصمیم او را پیدا کرده و شوهرتان را راضی کنید تا با گواهینامه گرفتن شما مخالفتی نکند. مشاور می تواند در صورت لزوم به طور مستقیم از همسرتان بخواهد از مخالفت دست بردارد و دلایل منطقی را برای او بیان کند که نرم تر شده و متوجه شود که اشتباه می کرده است.

سخن آخر

زندگی مشترک گاهی ممکن است با چالش ها و یا تصمیمات و مخالفت های زیادی روبه رو شود. مهم این است که شما و شوهرتان بتوانید این چالش ها را به خوبی رد کرده و اجازه ندهید روابط و زندگ مشتکرتان صدمه ببیند. یکی از این چالش ها می تواند گواهینامه گرفتن و رانندگی کردن خانم باشد. سعی کنید نسبت به این موضوع با آرامش و صبر عمل کنید و به دنبال راهکارهایی برای حل آن باشید. مطمئنا شما م توانید همسرتان را راضی کنید که دست از مخالفت بردارد. مهم این است که صبور بوده و دست از تلاش برندارید.

منبع: مشاوره تلفنی خانواده رایگان

 

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 202
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 9 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مریم هاشمی

آیا شوهرتان مدام به اندام، لباس ها، ظاهر و یا بدن شما ایراد می گیرد؟ آیا به تازگی همسرتان از داشتن رابطه با شما دوری می کند؟ شوهرتان دیگر بدن شما را دوست ندارد؟ برخی از زنان بعد از گذشت مدتی از زندگی مشترک، می گویند که همسرم دیگر ظاهر، اندام و یا بدن من را دوست ندارد. مسلما شنیدن این حرف از شوهر که بدنت زشت است و یا اندام خوبی نداری بسیار ناراحت کننده است. زنان همیشه دوست دارند که شوهرانشان از ظاهر، زیبایی، اندام آنها تعریف کنند. هنگامی که با عکس این موضوع روبه رو می شوند، ممکن است افسرده، ناراحت، عصبانی شده و یا اعتماد به نفس خود را از دست بدهند.

هنگامی که شوهرتان می گوید بدنت زشت است و یا اندام خوبی نداری باید چه کرد؟ مشاوران مرکز مشاوره خانواده تلفنی آویژه به بررسی این موضوع پرداخته و شما را با راهکارهای مناسبی در این مقاله آشنا خواهند کرد. پس اگر شما نیز با این جملات ناراحت کننده از سمت همسرتان مواجه شده اید، مطالعه این مقاله جامع و کاربردی را از دست ندهید.

چرا شوهرم میگه بدنت زشته؟

دلایلی مختلفی وجود دارد که باعث می شود شوهر شما بدون مراعات به شما بگوید که بدنت زشت است و یا از اندام، ظاهر و ... شما به وجد نیاید. برخی از مهم ترین دلایل این موضوع عبارتند از:

خیانت و داشتن رابطه با فردی دیگر

شاید بعد از گذشت چند سال از زندگی مشترک، شما متوجه تغییر رفتار شوهرتان شده باشید. احساس کنید او دیگر تمایلی به داشتن رابطه جنسی با شما ندارد و یا دائم می خواهد از شما ایراد بگیرد. او حتی از جملاتی مانند: بدنت زشته، تو دیگر مثل قبل نیستی، از ظاهر تو ناراضی هستم و ... را استفاده کند. یکی از دلایل این موضوع می تواند خیانت و داشتن رابطه با دیگری باشد. البته بهتر است عجولانه قضاوت نکرده و تصمیم نگیرید. سعی کنید رفتار و گفتار او را زیر نظر بگیرید تا متوجه شوید آیا واقعا کسی دیگری وجود دارد یا نه.

از بین رفتن رابطه عاطفی سالم بین زن و شوهر

روان به شدت بر نظرات و انتخابات زوجین تاثیر گذار است. هنگامی که رابطه عاطفی بین شما و همسرتان کمرنگ شده باشد و دیگر مانند قبل اشتیاقی نداشته باشید. تضادها و آنچه که باب میل نیست بیشتر به چشم می خورد. پس ممکن است با کمرنگ شدن روابط سالم شما جملاتی مانند آنچه در بالا گفته شد را از شوهرتان بشنوید.

عدم توجه با ظاهر و بهداشت

گاهی واقعا مقصر همسر شما نیست، بلکه خودتان هستید. عدم توجه به ظاهر و رعایت نکردن بهداشت فردی می تواند باعث شود که شوهرتان از شما دور شده و یا دیگر تمایلی به بودن در کنار شما نداشته باشد. رسیدگی نکردن به بهداشت و یا استفاده نکردن از لباس های زیبا می تواند همسرتان را خسته کرده و او را از شما دور سازد.

نداشتن تناسب اندام

برخی از زنان ممکن است بعد از زایمان، دچار چاقی و عدم تناسب اندام شوند. ورزش نکردن و یا پرخوری های زیاد نیز می تواند تناسب اندام شما را از بین ببرد. اکثر مردان از چاقی افراطی همسر خود شکایت می کنند. مخصوصا هنگامی که شما در ابتدا اندام عالی داشته باشید اما بعد از گذشت مدتی به شدت چاق شوید. این موضوع نیز یکی از مهم ترین دلایل دوری شوهر از همسرش است.

شوهرم به من میگه بدنت زشته، چه کنم؟

شنیدن جملاتی از عدم رضایت و یا تعریف شوهر از زن می تواند برای زنان بسیار ناراحت کننده باشد. اما موضوع مهم این است که هنگامی که با این جملات مواجه شدیم و یا احساس کردیم که همسرمان دیگر مانند قبل از بدن و ظاهرمان خوشش نمی آید. چه باید کرد؟ چگونه مانند قبل جذاب بوده و مورد پسند شوهر باشیم؟ در این قسمت مهم ترین راهکارها را برای شما عزیزان نگارش کرده ایم. این راه حل ها می تواند کمک خوبی برای شما باشد. مهم ترین راهکار برای مقابله با جملات منفی همسر در مورد بدن زن عبارتند از:

دلیل را پیدا کنید

چرا شوهرتان به شما می گوید از بدنت خوشم نمی آید، چرا از ظاهر شما ناراضی است؟ اولین قدم این است که دلیل نارضایتی و یا جملات منفی همسرتان در مورد بدن خود را بدانید. این به شما کمک می کند تا بتوانید مشکل را به نحو احسن حل کرده و دیگر این جملات ناراحت کننده و افسرده کننده را نشنوید. اگر دلیل همسرتان منطقی بود پس به دنبال راهکار مناسب برای حل آن باشید. اگر دلیل منطقی برای حرف های خود ندارد باید به این شک کنید که آیا او به شما خیانت کرده است یا خیر؟

به تناسب اندام و ورزش کردن اهمیت بدهید

ورزش کردن علاوه بر اینکه به شما کمک می کند تناسب اندام داشته باشید، یک راه عالی برای کسب اعتماد به نفس و روحیه بالا و همچنین شادی است. پس هرگز به خانه نشینی و تنبل بودن عادت نکنید. حتی بعد از بچه دار شدن نیز به ورزش کردن و تناسب اندام خود اهمیت بدهید. سعی کنید بهترین اندام را داشته باشید و با ورزش کردن انرژی زیادی جمع آوری کرده و سلامت بمانید.

بهداشت فردی را رعایت کنید

مسواک زدن، حمام کردن به طور منظم، استفاده از عطر و ادکلن و ... می تواند باعث شود که همسرتان به سمت شما و بدنتان کشیده شود. اگر زنی به بهداشت فردی خود اهمیت ندهد. دائم بدنش بوی نامطبوع می دهد و باعث می شود که شوهر از بدن او خوشش نیاید. پس سعی کنید تا حد معمول به مسائلی که مربوط به بهداشت شما می شود اهمیت داده و آنها را رعایت کنید.

به ظاهر خود رسیدگی کنید

اگر شوهرتان مانند قبل از شما تعریف نمی کند، شاید به این دلیل است که مانند قبل به ظاهر خود و حتی نحوه لباس پوشیدنتان اهمیت نمی دهید. سعی کنید از رسیدگی به ظاهر، لباس ها و اندام خود غافل نشوید. لازم نیست که همیشه لباس های جدید و نو بپوشید. مهم این است که ظاهری آراسته و منظم داشته باشید.

به پوست خود اهمیت بدهید

مراقبت از پوست جز یکی از مهم ترین مسائل برای خانم های خوشگل و خوشتیپ است. اگر بدنتان پر از جوش و یا کک و مک است ایرادی ندارد. این جوش ها و یا مسائلی شبیه به آن جز بدن شما بوده و نباید از آن خجالت بکشید. در عوض می توانید به دنبال راهکارهایی برای درمان و از بین بردن آنها باشید. البته اگر به سلامتی شما آسیب نرساند و قابل حل باشد. شوهری که می گوید بدنت زشته، گاهی منظورش اندام و یا چاقی و لاغری شما نیست. بلکه دوست دارد شما بیشتر به خودتان اهمیت بدهید و به پوست، مو و ظاهر خود رسیدگی کنید.

سخن آخر آویژه

هر زنی دوست دارد که مورد تعریف و تمجید و ستایش همسر خود قرار بگیرد. پس شنیدن جملات منفی شوهر در مورد بدن، اندام و ظاهر زن می تواند به شدت آسیب زننده باشد. سعی کنید هنگامی که با این جملات رو به رو شدید. عصبانی نشوید و یا اعتماد به نفس خود را از دست ندهید. در ابتدا به این فکر کنید که آیا شوهرتان دلایل منطقی برای حرف های خود دارد یا بهانه تراشی می کند. سپس به دنبال راهکارهایی باشید تا مشکلاتی که از منظر شوهرتان وجود دارد را حل کنید. شما با تلاش، اهمیت دادن به خود و مراقبت و صبوری می توانید مورد دلخواه همسرتان باشید.

منبع:

شوهرم میگه بدنت زشته چیکار باید بکنم؟

 



:: بازدید از این مطلب : 197
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 9 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مریم هاشمی

هنگامی که به مشاوره و درمان فکر می کنیم، خانواده درمانی جز اولین کلماتی است که به ذهن ما خطور می کند. همانطور که می دانید راهکارها و نظریه های مختلفی برای درمان هر گونه مشکل و یا بیماری روانی و ... وجود دارد. بستگی به اینکه شما در چه زمینه ای مشکل دارید و چه راهکارهایی مورد نیاز شما است، مشاور خانواده نوع درمان شما را مشخص می کند. گفتار درمانی نیز یکی از رویکردهای درمان است که در خانواده درمانی تجربی یا خانواده درمانی ویتاکر مورد استفاده قرار می گیرد. نظریه خانواده درمانی ویتاکر یکی از مهم ترین و کاربردی ترین نظریه ها در شاخه مشاوره خانواده است که می تواند به شما و خانواده شما کمک زیادی بکند.

در این مقاله مشاوران مرکز مشاوره خانواد آویژه سعی کرده اند که در رابطه با خانواده درمانی تجربی اطلاعات کامل و مفیدی را در اختیار شما عزیزان قرار دهند. اگر به دنبال راهکار و رویکرد مناسب برای حل مشکلات خانواده خود هستید، اما نمیدانید که باید از کدام نظریه و یا راهکار درمانی استفاده کنید، پس خواندن این مقاله را از دست ندهید.

نظریه خانواده درمانی تجربی چیست؟

خانواده درمانی تجربی همانطور که از نامش پیدا است، نوعی درمان است که شامل غوطه ور شدن در یک تجربه خاص است. مشاوره خانواده درمانی تجربی با نام های خانواده درمانی ویتاکر یا خانواده درمانی تجربه نگر نیز شناخته می شود. این شکل از درمان از ابزارهایی مانند سایکودارم، موسیقی، نقش آفرینی، هنر، وسایل، تعامل با حیوانات و گشت و گذار در فضای باز برای درمان استفاده می کند. در خانواده درمانی تجربی اقدام و عمل بسیار مهم است. زیرا هنگامی که فردی درگیر بدن و انجام کاری است، به عناصر روانی دسترسی دارد. سابرینا رومانوف، روانشناس بالینی، می گوید: اقدام و عمل همچنین می تواند پیش روی تغییر باشد. با عمل و انجام دادن، فرد می تواند به روش های جدیدتر نیز فکر کند.

پس خانواده درمانی تجربی همراه با کارهایی است که فرد باید آنها را انجام دهد و تجربه کند. تا بتواند نتیجه مطلوبی بگیرد. این رویکرد درمانی به زوج درمانگر یا مشاور خانواده این امکان را می دهد که اعمال و احساسات شما را در حین شرکت در فعالیت های جدید به شیوه ای واقعی ببیند.

انواع خانواده درمانی ویتاکر

مشاوران خانواده انواع مختلفی از خانواده درمانی ویتاکر را برای درمان و بهبود وضعیت افراد مورد استفاده قرار می دهند. برخی از مهم ترین و کاربردی ترین انواع خانواده درمانی تجربه نگر عبارتند از:

درام درمانی

این نوع خانواده درمانی تجربی به عنوان رواندرام نیز شناخته می شود. نمایش درمانی رایج ترین شکل خانواده درمانی تجربی است. در این نوع از درمان مشاور خانواده سعی می کند تا با بازآفرینی یا ایجاد مجدد موقعیت های متضاد در یک محیط امن، به فرد کمک کند هرگونه احساسات منفی یا سرکوب شده مرتبط با آن موقعیت را رها کند.

موسیقی درمانی

مشاوران خانواده از موسیقی هایی متناسب با فرد، برای ایجاد تغییرات مثبت در رفتار و عملکرد او استفاده می کنند.

هنر درمانی

در مشاوره خانواده از هنر درمانی که یکی از انواع خانواده درمانی تجربی است، استفاده می شود تا به فرد کمک کند از طریق تضادها کار کند و از خودآگاهی بیشتری بهره مند شود. در هنر درمانی از ابزارهای مختلفی مانند نقاشی، مجسمه سازی و طراحی برای درمان بهتر و موثرتر استفاده می شود.

بازی درمانی

این نوع از خانواده درمانی ویتاکر معمولا هنگامی استفاده می شود که مراجعه کننده و یا بیمار کودک باشد. مشاور خانواده از بازی درمانی استفاده می کند تا مشکلات روان شناختی را که کودکان نمی توانند از طریق کلمات بیان کنند، تشخیص داده و برطرف سازند.

درمان در فضای باز

درمان در فضای باز شامل بیابان درمانی، درمان ماجراجویی و ... است. این نوع از خانواده درمانی تجربی ترکیبی از گشت و گذار در طبیعت، فعالیت های ماجراجویی و جلسات درمانی است. درمان در فضای باز به افراد کمک می کند تا استرس و اضطراب خود را کاهش دهند و بهتر بتوانند با مشاور خانواده ارتباط برقرار کنند.

درمان به کمک حیوانات

گاهی اوقات و متناسب با شرایط، تعامل با حیوانات و مراقبت از آنها می تواند یک راهکار درمانی باشد. جلسات درمانی با حیوانات می تواند شامل حیواناتی مانند اسب یا سگ باشد.

معرفی مهم ترین تکنیک در خانواده درمانی تجربی

تکنیک هایی که در خانواده درمانی تجربی مورد استفاده قرار می گیرند می توانند بسته به نوع درمان و مشکل فرد، متفاوت باشند. سایکودرام رویکردی است که مردم بیشتر آن را با درمان تجربی مرتبط می دانند. سایکودرام شامل بازسازی موقعیت های حیاتی از روابط گذشته است و هدف آن کار بر روی نتایج درمانی مشخص در قالب یک نمایش است.

در سایکودرام، فرد مراجعه کننده موقعیتی را که در زندگی او رخ داده است، به نمایش تبدیل می کند. ممکن است مشکل یا شرایطی در گذشته برای فرد وجود داشته باشد که همچنان برروی روان و زندگی او تاثیر منفی می گذارد. فرد با استفاده از سایکودرام این موضوع را به زمان حال و همان موقعیت مکانی می آورد. جایی که می توان به طور فعالانه با آن برخورد کرد و برای همیشه این مشکل را حل کرد. مشاوره خانواده با استفاده از سایکودرام به فرد این فرصت را می دهد تا در فضایی امن نقش خود را به خوبی بازی کند و موقعیت ها را مجدد به نمایش بگذارد.

مشاور خانواده سعی می کند فضایی بین خیال و واقعیت ایجاد کند که به فرد این امکان را می دهد راه های جدیدی را برای واکنش به موقعیت ایجاد کند. با هر بار اجرای مجدد آن، فرد به سمت درک و پیدا کردن روشی سازگارتر برای نشان دادن واکنش به آن موقعیت می رسد. استفاده از نمایش به فرد این امکان را می دهد که هنگام انجام نمایش و بازی در یک موقعیت، مکث کند تا آنچه را که اتفاق افتاده پردازش کند.

خانواده درمانی تجربه نگر می تواند برای چه افراد و شرایطی مفید باشد؟

بیماری های روانی و شرایط بسیار زیادی هستند که می توان با استفاده از نظریه درمانی ویتاکر آنها را حل کرد. برخی از مهم ترین بیماری های روانی و شرایط سلامت روان که می توان با استفاده از درمان ویتاکر به آنها پاسخ مناسب داد، عبارتند از:

♥ مدیریت خشم برای افرادی که نمی توانند خشم خود را کنترل کنند و حتی بخاطر مسائل کوچک و پیش پا افتاده عصبانی و خشمگین می شوند.

♥ برای درمان اضطراب و استرس افرادی که بیش از اندازه اضطراب دارند و نمی توانند آن را مدیریت کنند.

♥ برای درمان اختلال کمبود توجه بیش فعالی نیز می توان از نظریه درمانی ویتاکر استفاده کرد.

♥ درمان اختلالات رفتاری

♥ بیماری های روانی مانند افسردگی، ناامیدی و پریشانی نیز با خانواده درمانی تجربی قابل درمان هستند.

♥ درمان اختلالات اشتها

♥درمان اختلالات رفتاری مخصوصا در کودکان و نوجوانان

♥ از بین بردن غم و اندوه و ایجاد شادی و نشاط در خانواده

♥مقابله با ترس ها و فوبیاها

♥ رفع اختلافات خانوادگی و بهبود روابط خانواده

♥ مقابله با مصرف مواد مخدر یا لکل

♥ درمان افرادی که از یک سانحه و یا موقعیت به شدت آسیب دیده اند.

مزایای خانواده درمانی تجربه گر چیست؟

مسلما هر رویکرد درمانی مزایای منحصر به فرد خود را دارد. بعد از بررسی ها و تحقیقات انجام شده، مشاوره خانواده تلفنی مهم ترین مزیت های خانواده درمانی تجربه گر را موارد زیر دانسته اند:

حل وضعیت

نظریه درمانی ویتاکر می تواند به شما کمک کند موقعیت های آسیب زا یا متضاد در گذشته را کشف و بازسازی کنید. علاوه بر این، می تواند به شما کمک کند تا هرگونه احساسات منفی را که در خود نگه می داشتید و از بروز آن خودداری می کردید، رها کنید و وضعیت خود را بهبود بخشید.

پردازش عاطفی

در خانواده درمانی تجربی مشاوران خانواده به گونه ای عمل می کنند که شدت احساسات فرد ظاهر شود. این کار کمک می کند تا امکان پردازش عاطفی عمیق تر فراهم شود.

کاهش اجتناب

مسلما شما ممکن است موقعیت ها و خاطرات تلخی را پشت سر گذاشته باشید. این خاطرات باعث می شود که شما تمایل داشته باشید از افکار، افراد، مکان ها یا مکالمات مربوط به آن موقعیت های دشوار که تجربه کرده اید، اجتناب کنید. خانواده درمانی تجربه نگر به شما کمک می کند تا با این رویدادها یا افراد روبه رو شوید و مشکل خود را برای همیشه حل کنید.

دیدگاه های تغییر یافته

نمایش و سایکودرام به فرد این امکان را می دهد که به جای دیگران خودش را قرار دهد و از دیدگاه های مختلف به موضوع بپردازد. این موضوع می تواند به شما کمک کند دیدگاه دیگران را ببینید و انگیزه آنها را درک کنید. نظریه درمانی ویتاکر کمک می کند تا افراد با گذشت زمان، خاطرات و رویدادها را بپذیرند، ببخشند و فراموش کنند.

بیان خلاق

انواع مختلف از خانواده درمانی تجربی مانند: موسیقی درمانی، هنر درمانی و نمایش درمانی، می توانند به شما کمک کنند تا خود را خلاقانه بیان کنید.

سخن آخر

نظریه درمانی ویتاکر یک شکل درمانی فراگیر و عملی است. که از ابزارها و روش های بیانی مختلفی استفاده می کند. این نوع از درمان می تواند به شما کمک کند موقعیت های دشوار را کشف کنید، احساسات خود را پردازش کنید و هر موضوع و مشکلی را از منظری متفاوت ببینید. مشاوره خانواده با استفاده از این نوع درمان به افراد کمک می کند تا دیدگاه های خود را گسترش دهند و هنگام مواجه با مشکلات و یا تصمیم گیری های سخت، بهترین عملکرد را داشته باشند. شما با استفاده از خانواده درمانی تجربی می تواند حتی بیان خلاق خود را نیز ارتقاء بدهید.

اگر از نظر فردی و یا خانوادگی، زناشویی و ... دچار مشکل شده اید و احساس می کنید که می توانید از نظریه درمانی ویتاکر برای بهبود شرایط و وضعیت خود، کمک بگیرید. پس باید به سراغ مشاور خانواده ای بروید که در این زمینه مهارت دارد. شما ممکن است ترجیح دهید از موسیقی درمانی و یا درام درمانی برای بهبود خود و یا توضیح مسائل و مشکلات استفاده کنید. پس باید به دنبال مشاوره خانواده ای باشید که در این زمینه خبره بوده و تخصص دارد. با آرزوی موفیت برای شما مرکز مشاوره آویژه.

نظریه مشاوره خانواده درمانی مینوچین



:: بازدید از این مطلب : 246
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 7 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مریم هاشمی

آیا شوهرتان با کار کردن شما بیرون از منزل مخالف است؟ آیا همسرتان به طور ناگهانی به شما می‌ گوید که با وجود اینکه مادری شاغل با درآمد عالی هستید، در خانه بمانید؟ ترک شغل یا دست از کار کشیدن برای زن مستقل و کسی که همیشه درآمد خوبی برای خود داشته است، می تواند سخت و خسته کننده باشد. پس متقاعد کردن شوهرتان برای رفتن به سرکار بسیار مهم است. البته باید به گونه ای رفتار کنید که زندگی مشترکتان به خطر نیفتد. مخصوصا هنگامی که تمام شرایط درست و عالی است و فقط شوهرتان اجازه نمی دهد شما به سرکار بروید.

مشاوران مرکز مشاوره خانواده آویژه به بررسی شرایط و راهکارهایی برای کنترل و مدیریت این مشکل پرداخته اند. اگر شوهر شما نیز اجازه نمی دهد به سرکار بروید و یا بعد از بچه دار شدن به شما گفته است دیگر نباید بیرون از خانه کار کنید، پس مطالعه این مقاله جامع و کاربردی را از دست ندهید.

راهکارهایی برای مقابله با شوهری که نمی گذارد سرکار بروید

مسلما مخالفت شوهر در رابطه با سرکار رفتن زن، می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. گاهی این دلایل منطقی بوده و گاهی هیچ دلیل منطقی وجود ندارد. مهم این است که شما بتوانید این شرایط را کنترل کرده و نظر همسرتان را تغییر بدهید. اگر نمی ‌دانید چگونه مشکل را کنترل کنید، در زیر 5 راهکار برجسته برای چنین موقعیتی وجود دارد. می توانید از این راهکارها برای بهبود شرایط استفاده کنید.

تمام گزینه های ممکن را در نظر بگیرید

تصمیم شریک زندگی شما برای ماندن در خانه ممکن است ناشی از مشکلات پیرامون خانواده باشد. برای مثال، این تصمیم می‌ تواند ناشی از عدم صرف وقت کافی با کودکان باشد، یا شاید شغل فعلی ‌تان باعث استرس شما شده است و شما نمی توانید در خانه به بهترین شکل عمل کنید. در چنین مواردی، مهم است که سناریوهایی را شناسایی کنید که می توانند این مشکل را مهار کنند. البته راهکارهایی جدای از ترک شغل خوب و ماندن در خانه. اگر مشکل استرس در محل کار و زمان ناکافی با خانواده است. شما باید مواردی مانند انتخاب شغل بهتر را در نظر بگیرید که ممکن است مشکل شما را کاهش دهد و به شما کمک کند زمان بیشتری را با فرزندان خود بگذرانید.

در مورد تصمیمات خود با همسرتان صحبت کنید و از او بپرسید که آیا او به غیر از راه حلی که اشاره کرد، راه حل های دیگری هم دارد یا خیر. به دنبال راهکارهایی باشید که هم شما کار کردن بیرون از منزل را از دست ندهد و هم همسرتان مخالف کار کردن شما نباشد.

در مورد درآمد ناکافی یک نفر برای اداره خانواده صحبت کنید

متاسفانه امروزه شرایط اقتصادی به گونه ای است که در بسیاری از خانواده ها کار کردن مرد به تنهایی جوابگو نبوده و نمی تواند حتی نیازهای ضروری خانواده را برطرف سازد. شاید زندگی با درآمد همسرتان به تنهایی سخت بوده و گاهی حتی غیر ممکن باشد. پس در این رابطه با او صحبت کنید. از دشواری ها و مشکلاتی که بعد از ترک کار شما خانواده را درگیر می کند مانند عدم رفاه و مشکلات اقتصادی با او صحبت کنید. بهترین کار این است که تمام هزینه های خانه را هر چقدر هم که اندک باشد، بنویسید و سعی کنید آنها را در بودجه همسرتان بگنجانید. اگر نقاط تنگی وجود دارد و بسیاری از چیزها را نمی توان به درستی مدیریت کرد، پس او باید در تصمیم خود برای ترک شغل تجدید نظر کند.

آمار شما ثابت می کند که پولی که از شغل خود به دست می آورید، کمک زیادی به خانواده می کند. پس می تواند راهی باشد تا همسرتان از تصمیم خود صرف نظر کرده و اجازه کار کردن را به شما بدهد.

مشخص کنید که خودتان چه می خواهید

برای بسیاری از زنان، تصمیم آنها برای ماندن در خانه احتمالاً توسط همسر، دوستان یا همکارانشان تحریک شده است. بسیاری از زنان اعتراف کرده اند که بدون کار کردن یا کسب درآمد احساس خوبی نسبت به زندگی خود ندارند. به همین دلیل مهم است که قبل از تصمیم گیری، آنچه را که واقعاً می خواهید در نظر بگیرید.

ممکن است همسرتان به دلایل خاصی مانند مراقبت از فرزندتان یا به طور کلی گذراندن وقت بیشتر با او به عنوان یک زوج متاهل به شما پیشنهاد کند که یک همسر خانه نشین شوید. سعی کنید قبل از تصمیم گیری نهایی در ابتدا خودتان، معیارها و آرزوهایی که دارید را بسنجید. آیا می توانید از کار کردن دست بکشید در صورتیکه ناراحت نباشید و احساس نارضایتی در زندگی نداشته باشید.

 تمام روز در خانه چه کار خواهید کرد؟

اگر همسرتان مدام در مورد خانه ماندن شما اظهار نظر می کند، به این فکر کنید که تمام روز در خانه چه کار خواهید کرد. حتی اگر ممکن است کارهایتان را انجام دهید، نظافت منزل را انجام دهید، یا کارهای خاصی را برای خانه انجام دهید، آیا می توانید بیشتر اوقات از پس تنهایی برآیید؟ آیا شریک زندگی شما آنجا خواهد بود تا تنهایی را کاهش دهد؟ بدانید که همسر شما به عنوان تنها تامین کننده، ممکن است آنقدر شلوغ باشد که نیازهای شخصی یا عاطفی شما را برآورده نکند. وقت آزاد زیادی در اختیار خواهید داشت و برخی از دوستانتان نیز وقت کافی برای همراهی با شما ندارند. علاوه بر این، حتی اگر شما یک مادر هستید، فرزندانتان مشغول فعالیت های مدرسه خواهند بود.

اگر نمی توانید از عهده تعاملات اجتماعی کمی برآیید و به شدت نیاز به تعامل با مردم دارید، پس باید در تصمیم خود تجدید نظر کنید. علاوه بر این، باید نگرانی های خود را با همسرتان در میان بگذارید و به او بگویید در خانه ماندن می تواندد شما را از نظر روحی و روانی ضعیف کرده و مشکل ایجاد کند.

به استرس و اضطراب ها فکر کنید و در رابطه با آنها صحبت کنید

شاید همسر شما و یا حتی خودتان إحساس کنید که در خانه ماندن بسیار بهتر از کار کردن است. زیرا زمان آزاد زیادی خواهید داشت و مسئولیت های کمتری نیز به عهده شما خواهد بود. اما خانه داری هم میتواند به اندازه کار کردن بیرون از خانه سخت باشد و استرس های زیادی همراه خود داشته باشد. خانم هایی که زمانی شاغل بوده اند نمی توانند در خانه ماندن را طاقت بیاورند. آنها استرس و اضطراب زیادی را تحمل می کنند و ممکن است فردی افسرده، ناراحت و ناامید شوید. پس در این باره فکر کنید و با شوهر خود نیز مشورت کنید. به او بگویید که در خانه ماندن می تواند برای شما مشکل ایجاد کند و باید از تصمیم خود تجدید نظر کند.

سخن آخر

مسلما مستقل بودن زن می تواند در بسیاری از شرایط راهگشا بوده و خانواده را از بن بست ها و مشکلات نجات دهد. اما نباید اجازه دهید سرکار رفتن شما به فرزندان و مسائل مربوط به زندگی مشترک شما آسیب برساند. اگر همسرتان احساس می کند که شما نمی توانید هم مسئولیت خانه و هم سرکار را باهم به خوبی اجرا کنید. باید در این باره با یکدیگر بحث و گفتگو کنید. سعی کنید با رفتار و صحبت های منطقی همسرتان را راضی کنید و به گونه ای برنامه ریزی کنید که بتوانید هم به مسائل خانه و هم به مسائل کار خود رسیدگی کنید.

منبع:

شوهرم نمیزاره برم سر کار چیکار باید بکنم؟

 


:: بازدید از این مطلب : 217
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 7 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مریم هاشمی

شما ممکن است با خانواده شوهرتان زندگی کنید و یا حتی از آنها دور باشید اما همیشه شوهرتان خانواده خود را به شما ترجیح بدهد و برای آنها احترام و ارزش بیشتری قائل باشد. متاسفانه در برخی از فرهنگ ها مرد بعد از ازدواج نیز باید مراقبت از والدین و خواهر و برادرهایش را در اولویت قرار داده و حتی به آنها بیشتر از همسر خود اهمیت بدهد. در این شرایط به جای عصبانیت، کشکمش و یا درگیری با شوهر می توانید به فکر برداشتن گام هایی برای تعادل ساختن زندگی خود باشید.

مشاوران مرکز مشاوره تلفنی خانواده آویژه به بررسی این موضوع پرداخته و راهکارهایی را برای مقابله با شوهری که خانواده اش را به زنش ترجیح می دهد، نگارش کرده اند. اگر شما نیز از این وضعیت خسته شده اید و می خواهید اولویت همسرتان باشید، پس مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

راهکارهایی برای مقابله با شوهری که خانواده اش را به همسرش ترجیح می دهد

شما می توانید از راهکارهای زیر برای متعادل ساختن زندگی خود استفاده کنید.

رابطه قوی شوهرتان با مادرش را بپذیرید

اکثر پسران رابطه قوی با مادرانشان دارند. برخی از مردان بعد از ازدواج این رابطه را محدود می کنند. اما برخی دیگر نمی توانند وابستگی به مادر را کاهش دهند. اگر همسرتان باید هرروز با مادرش صحبت کند و یا در هفته چندین بار به او سر می زند، ناراحت نباشد. هرگز او را سرزنش نکنید و یا نگویید از رفتارش ناراحت می شوید. نشان دادن حساسیت می تواند شرایط را بدتر سازد. پس سعی کنید این واقعیت که پسران به شدت مامانی هستند را بپذیرید.

برای سفر دو نفره برنامه ریزی کنید

ممکن است شما در تمام سفرهای خود مجبور بوده باشید که همراهی والدین و یا خواهر و برادر همسرتان را بپذیرید. این می تواند واقعا آزار دهنده باشد. پس دست به کار شوید. به شوهرتان بگویید اگر سالی دو بار به مسافرت می روید، یکی با خانواده اش باشد و دیگری خودتان باشید با فرزندانتان. خودتان با همراهی فرزندان و شوهر مقصدی را انتخاب کنید و برنامه سفر بچینید. در این شرایط شما می توانید با همسرتان در مکانی که خانواده اش حضور ندارند، خوش بگذرانید و تفریحاتی که می پسندید را انجام دهید.

 یک بودجه تنظیم کنید

اگر می بینید که بیشتر درآمد شوهرتان برای خانواده اش صرف می شود، در صورتیکه آنها خودشان وضع مالی مناسبی دارند و شما در آخر ماه با مشکلات مالی مواجه می شوید. با شوهرتان بودجه ای را برای خانواده در نظر بگیرید. این بودجه تعیین می کند که چقدر باید برای خانواده خودتان باشد و چه مقدار می تواند کمک به والدین همسرتان باشد. به او بگویید که او باید هزینه های ضروری خانواده اش را پاسخ دهد. او مسئولیت تامین و رفاه خانواده را بر عهده دارد. پس نباید از این مسئولیت فرار کند. با تعیین بودجه دیگر شوهرتان نمی تواند خانواده اش را در اولویت بگذارد.

 دیدارهای نسبی را کاهش دهید

آیا خانه شما شبیه یک کاروانسرا است که در آن اقوام حتی بدون تماس تلفنی وارد آن می شوند و از شما انتظار دارند که بهترین ها را برایشان آماده کنید؟ در این شرایط شوهر متوجه فشارهایی که برروی همسر است نمی شود و نمی داند که زندگی خود را خراب کرده است. پس سعی کنید با همسرتان صحبت کنید. به او بگویید که آخر هفته ها را برای چنین ملاقات هایی داشته باشد. مرزهای خود را مشخص کنید و با بستگان نیز به صورت مودبانه و محترمانه نسبت به کارها و درگیری های خود صحبت کنید. از آنها بخواهید قبل از آمدن به منزل شما، اطلاع بدهند و یا رفت و آمد دو طرفه داشته باشید.

به خودتان اهمیت بدهید

به یاد داشته باشید که اهمیت ندادن به خود باعث می شود که دیگران نیز به شما اهمیت ندهند و برای شما ارزش قائل نشوند. پس سعی کنید خودتان را در اولویت قرار دهید. ورزش کنید، به ظاهر خود رسیدگی کنید و برای تفریح وقت بگذارید. این کار باعث می شود همسرتان نیز به شما اهمیت داده و متوجه شود که شما نیز نیازها و خواسته هایی دارید.

او را از رفتارهای افراطی اش آگاه سازید

ممکن است خواهر یا برادر همسرتان بیمار شده باشد. شوهرتان هر روز دو یا چندبار به او سر می زند و از رسیدگی به فرزندان غافل شده است. مثلا ممکن است پسر شما امتحان ریاضی داشته باشد و گریه های دختر کوچولوی شما اجازه ندهد تا به پسرتان رسیدگی کنید. در این شرایط حضور همسرتان به شدت احساس می شود. اما او حواسش به امور خانواده خود نیست. او ممکن اس این رفتار را ناخودآگاه و از روی نگرانی انجام دهد. پس با او در مورد رفتارهای افراطی اش صحبت کنید. از او بخواهید که بین شما و خانواده اش تعادل برقرار کند. مثلا می تواند امروز که پسرتان امتحان دارد، به او کمک کند و فردا به دیدار برادر یا خواهرش برود. این کار می تواند باعث شود که شما نیز در اولویت های او قرار بگیرید.

 خانواده خود را در اولویت قرار دهید

اگر شوهرتان خانواده اش را بر شما ترجیح می دهد. شما نیز خانواده خود را بر او ترجیح دهید. والدین خود را در تعطیلات خانوادگی خود قرار دهید و زمانی که او برای مادرش هدیه می‌ خرد، همان‌ ها را برای مادرتان نیز بخرید. به اندازه شوهرتان با والدین خود وقت بگذرانید یا به دیدن برادر و خواهرهای خود بروید. اما این کار را با حس انتقام جویی یا برای تلافی کردن رفتار او انجام ندهید. در عوض، آن را راهی برای پر کردن زمانی که شوهرتان در دسترس شما نیست، با محاصره کردن خود با افرادی که دوستشان دارید، در نظر بگیرید.

این کار به همسرتان کمک می کند تا متوجه شود که تحمل رفتارش تا چه میزان سخت بوده و به شما آسیب رسانده است. شما با تکرار رفتار او مانند یک آینه عمل کرده اید که بازتاب رفتارش است و او می تواند عیوب خود را متوجه شود.

 احساسات خود را به اشتراک بگذارید

ارتباط سالم و صادقانه کلید حل هر مشکلی در رابطه است. شوهر شما ممکن است حتی نداند که شما احساس می کنید که او خانواده خود را به جای شما انتخاب می کند. کاری که او انجام می دهد به طور طبیعی برای او اتفاق می افتد. ممکن است همسرتان متوجه نشود که با این رفتار چقدر به شما آسیب رسانده است. پس سعی کنید احساسات خود را بیان کنید. می توانید کنار هم بنشینید و راه حلی مناسب برای این مشکل پیدا کنید. به این ترتیب سوء تفاهم ها برطرف شده و روابط شما بازیابی می شود.

سخن آخر

اینکه شوهر شما خانواده اش را در اولویت قرار داده دلیل نمی شود که شما و فرزندانش را دوست نداشته باشد. او از کودکی اینگونه رفتار کردن را آموخته است و نمی تواند بین همسر و خانواده خود تعادل برقرار سازد. پس شما باید با سعی و تلاش این رفتار و عادت همسر خود را کاهش داده و زندگی خانواده خود را متعادل سازید. شما می توانید از راهنمایی های مشاوره خانواده در این زمینه استفاده کرده و روابط خود را بازیابی کنید. مشاور می تواند به شما کمک کند تا تعادل را به زندگی خود هدیه کنید.

منبع: همسرم خانواده اش را به من ترجیح میدهد



:: بازدید از این مطلب : 222
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 7 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مریم هاشمی

  
مهارت های تصمیم گیری (Decision-making skills) دو راهی است که از یک طرف به قصری با شکوه می رسد و طرف دیگرش به ته چاهی می رود که تیره و تار است . قدرت انتخاب در موقعیت های حساس مانند بازی کامپیوتری است که زمان هم در آن اهمیت دارد و اگر به موقع انتخاب نکنید خیلی زود بازنده می شوید.

مهارت های تصمیم گیری فقط در مواقع سخت و انتخاب های بزرگ زندگی لازم و ضروری نیستند بلکه شما تمام زندگی را در حال انتخاب بین دو یا چند چیز هستید که هر انتخاب نتایج مختلفی را برایتان به وجود می آورد . صبح که چشم باز می کنید باید انتخاب کنید می خواهید امروز صبحانه شیر بنوشید یا چای ؟ پیاده به محل کارتان می روید یا با ماشین می روید ؟ در واقع می توانید مهارت های تصمیم گیری خودتان را با همین اتفاقات روزمره کوچک پرورش دهید تا هنگام انتخاب های سخت تر به مشکل بر نخورید.در فرآیند تصمیم گیری (decision process) ذهن دچار چالش می شود و برای قدرت تصمیم گیری (Decision-making power) لازم است انتخاب کردن را بلد باشیم. داشتن مهارت های تصمیم گیری باعث می شود راحت تر راه درست را از غلط تشخیص دهید و کم تر به درد سر بی افتید.

مهارت های تصمیم گیری همان مهارتی است که توسط آن می توانیم در موقعیت های سخت بهترین راه را انتخاب کنیم . گاهی به دلیل راه های زیادی که پیش رو داریم تصمیم گیری برایمان سخت می شود و برای انتخاب به شک می افتیم و گاهی تصمیمات اشتباهی می گیریم و یا برای فرار از شرایط سخت از تصمیم گیری فرار می کنیم.

مهارت تصمیم گیری حل مسئله
مهارت تصمیم گیری حل مسئله (Decision-solving skills problem solving) درست در مواقعی که در یک بحران گیر افتاده ایم به دادمان می رسند . با داشتن این مهارت ها کم تر دچار استرس و نگرانی (Stress and worry) می شویم و با ارامش بیشتر قطعا راه های مناسب تری را پیدا می کنیم .

مهارت تصمیم گیری حل مسئله در هر کس منحصر به خودش است و تصمیم گیری هرکس با توجه به ویژگی های شخصیتی (Personality characteristics) و موقعیتی که در آن قرار می گیرد متفاوت است .

برخی افراد در شرایط تصمیم گیری دچار استرس می شوند و قادر به انتخاب یک گزینه (option) نیستند برخی دیگر از انتخاب کردن می ترسند و انتخاب های خود را مدام به تعوق می اندازند گاهی هم افراد عجولانه تصمیمی می گیرند که بعدا برایشان پشیمانی به بار می آورد. همه ی این اتفاقات از نداشتن مهارت تصمیم گیری حل مسئله است .

تصمیم گیری درست زمانی اتفاق می افتد که هم راه های انتخاب را به درستی بشناسید هم از مهارت های تصمیم گیری حل مسئله آگاه باشید آنگاه با شناسایی گزینه های پیش رو و سنجش عواقب هر انتخاب و در نظر گرفتن شرایط می توانید در کم ترین زمان بهترین گزینه (best option) را انتخاب نمایید و در واقع انتخاب هایتان از کیفیت بهتری برخوردار است .

 

مهارت تصمیم گیری در زندگی
مهارت تصمیم گیری در زندگی  (Decision making skills in life) مانند چراغی است که مسیر زندگی را برایتان نورانی می کند و به شما این اجازه را می دهد که در سرنوشت (Fate) خود تاثیر گذار باشید و نگذارید اتفاقات راه را برایتان مشخص کنند . نکته این جاست که قبل از هر کاری باید بدانید مهارت تصمیم گیری چیست ؟ (What is the decision making skill) تا بعدا بتوانید راه های مهارت تصمیم گیری در زندگی را بیاموزید.

همچنین برای داشتن مهارت تصمیم گیری در زندگی نیاز است توانایی های خاصی مثل خود شناسی(Self Knowledge)، درک ارزش هایی که برای خود و خانواده مهم هستند و مهارت هایی برای انتخاب هدف ها (Target selection) را داشته باشید

مهارت تصمیم گیری در کودکان
مهارت تصمیم گیری در کودکان (Decision making skills in children) یکی از مهم ترین مسائلی است که باید به کودکان آموزش داده شود تا در آینده در تصمیم گیری هایشان دچار مشکل نشوند . سعی کنید از همان کودکی به کودکان بیاموزید در مسائل مربوط به خودشان تصمیم بگیرند مثلا وقتی میخواهید برای کودکتان عروسکی بخرید بگذارید حداقل رنگش را خودش انتخاب کند یا وقتی به رستوران می روید به کودکان این اجازه را بدهید تا خودش غذایش را انتخاب کند . بگذارید کودکتان از همان کودکی تعریف درستی از تصمیم گیری داشته باشد زیرا ذره ذره روبه رو شدن با مشکلات و چالش های تصمیم گیری نتیجه ی مطلوبی را در بزرگسالی می گذارد و کودک یاد میگیرد که هر تصمیم چه نتایجی دارد در نتیجه در آینده نه با احساسات تصمیم گیری می کند نه از تصمیم گیری ها فرار می کند .

مهارت تصمیم گیری در کودکان  با اشتباه کردن شروع می شود ، بهتر است بگویم به کودکتان اجازه دهید که اشتباه کند این کار لازمه ی زندگی است و اگر این اتفاق در کودکی رخ ندهد به اشتباهات بزرگ تری در بزرگسالی ختم می شود .

آموختن مهارت های زندگی
فرزندتان را برای تصمیم درستی که می گیرد تشویق کنید تا یاد بگیرد برای تصمیماتش فکر کند ، اما بهتر است کودکتان را در تصمیم گیری راهنمایی کنید و دست پاچه اش نکنید . به طور مثال سعی کنید برای راهنمایی انتخاب هایش را محدود کنید و مقایسه را از بین چند چیز به یک یا دو مورد محدود کنید .

سعی کنید تصمیمات کودکتان با بزرگ شدنش رشد کند و مرحله به مرحله مهم تر و سخت تر شود . نکته جالب این است که با این کار و راهنمایی های به موقع شما بهترین فرشته ی راهنمای فرزندتان در زندگی اش می شوید و او یاد می گیرد همیشه با یک فرد آگاه مشورت کند . این خود شیوه ای برای آموختن مهارت های زندگی (Life Skills) است.

مهارت تصمیم گیری در ازدواج
مهارت تصمیم گیری در ازدواج (Decision-making skills in marriage) از جمله تصمیمات مهم زندگی است که تاثیرات روحی و جسمی بارزی را در زندگی افراد می گذارد. این تصمیم گیری به عوامل زیادی وابسته است که هر فرد به گونه ای خاص با آن برخورد می کند .اما مهم ترین نکته این است که تصمیم ازدواج صرفا از روی احساسات نباشد زیرا در اکثر مواقع با شکست رو به رو خواهد شد .

برخی از افراد صرفا چون فردی را دوست دارند راضی به ازدواج با او می شوند ، باید بگویم درست است یک ازدواج عاشقانه (Romantic marriage) بسیار زیبا و دلچسب بنظر می رسد اما به هیچ عنوان دوست داشتن به تنهایی ضامن یک زندگی خوب نیست .

گاهی هم افراد به دلیل اصرار های اطرافیان و با این دید که فرد مقابل موقعیت مناسبی دارد به ازدواج تن می دهند که این نوع ازدواج هم صرفا از روی احساسات است و تصمیم درستی نیست .

 

تشخیص درست از نادرست
مهارت تصمیم گیری در ازدواج معمولا زمانی برای افراد سخت می شود که ملاک هایی که از قبل گذاشته اند خیلی دور از واقعیت بوده باشد و در واقعیت با فردی روبه رو شوند که از ملاک هایشان خیلی دور است. یکی از راه های بسیار مناسب در انتخاب همسر و قدرت تصمیم خوب و بد که این روز ها بیش از پیش بین مردم نیز جا افتاده است راهنمایی گرفتن از یک یا چند مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی است که با پرسیدن سوالات فراوان از جهت های مختلف و تشخیص درست تر و دقیق تر افراد ، به آن ها در تصمیم گیری کمک می کند .

به هر حال داشتن مهارت های تصمیم گیری در هر کاری جز مهم ترین مهارت ها است که لازمه ی داشتن زندگی موفق است و بهتر است همه ی افراد از همان سنین کودکی آن را تمرین کنند .

راه های تمرین مهارت تصمیم گیری :

1.نتیجه ی تصمیماتتان را بسنجید .به این فکر کنید که با انتخاب این راه چه آینده ای را برای خودتان رقم خواهید زد.

2.گزینه ها را محدود کنید . اطرافتان را با گزینه های سرسام آور شلوغ نکنید .

3.وقتتان را برای تصمیمات جدی تر بگذارید و وقتتان را بیخد تلف نکنید .

4.مشورت را فراموش نکنید .

5.تحقیقاتتان را کامل کنید سپس تصمیم بگیرید.

6.به اشتباهات انتخاب های گذشته فکر نکنید و روی موضوع جدید تمرکز کنید تا نتیجه مطلوب تری داشته باشید.

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره خانواده تلفنی روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره مهارت تصمیم گیری به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع:  مشاوره تلفنی خانواده رایگان

 


:: بازدید از این مطلب : 250
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 1 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مریم هاشمی

اعتماد به نفس در کودکان زود بوجود می آید وممکن است به همین زودی نیز از بین برود .  دنیای کودکان دنیای تجربه کردن است  اسباب بازی خریدن برای کودکان یعنی ایجاد فضای تجربه غیر واقعی در عین حال غیر مجازی به کودک .  در همین فضا است که میتوان کودک را شناخت و به او اعتماد به نفس داد اعتماد به نفس در کودکان را به راحتی میتوان در دنیای بازی در او تقویت کرد با این پیش زمینه که ما با روحیات کودکمان آشنا هستیم یک کودک برای رشد و پرورش به والدینی آگاه نیازمند است .

وقتی شما در همان اوان کودکی با توانایی ها و نقاط ضعف کودکتان آشنا باشید میتوانید او را در جهت درست راهنمایی کنید اعتماد به نفس در کودکان دقیقا در همین مرحله شکل میگیرد و او با مهارت های زندگی به درستی آشنا میشود پیشنهاد ما مراجعه مکرر به مرکز مشاوره حضوری روانشناسی است .

اعتماد به نفس در کودکان ابتدایی


اعتماد به نفس در کودکان یعنی کودک را درست پرورش دهیم اعتماد به نفس در کودکان یعنی اگر کودک ما به سمتی میرود که هیچ استعدادی در این زمینه ندارد او را اگاه کنیم چگونه ؟ از راه تجربه . اسباب تجربه مختصر و گذرا در اختیار او قرار دهیم تا خود او تجربه کند و بداند که نمیتواند اعتماد به نفس در کودکان یعنی تقویت استعدادهای نهفته کودک . مرز توانایی های کودکمان را بشناسیم و بدانیم تا چه حد میتواند . اعتماد به نفس کودک زمانی بارور میشود که مطمئن باشد همراهان او توانمند هستند  بله توانایی پدر ومادر نیز فاکتور مهمی برای تقویت اعتماد به نفس کودک است  کودک وقتی بداند از جانب کسانی حمایت میشود که توانمند هستند قوی عمل میکند اعتماد به نفس کودک هم تقویت میشود اعتماد به نفس کودک زمانی تخریب میشود که بفهمد شما توانا نیستید منظور توانایی فکری است نه جسمی .

 

بالا بردن اعتماد به نفس در کودکان


بالا بردن اعتماد به نفس در کودکان راه های زیادی دارد اولین راه برای بالا بردن اعتماد به نفس در کودکان تکرار و تصحیح اشتباهات اوست . او میخواهد تجربه کند  ما نباید مانع شویم  بلکه ابزار تجربه کردن را نیز در اختیارش قرار دهیم بر تجربه کردن او نظارت کنیم  زمانی که اشتباه کرد آرام و بدون وارد کردن استرس  از او بخواهیم اینبار آنرا همراه با ما تجربه کند و راه درست انجام دادن کارها را به او آموزش دهیم   یادمان باشد تندی نکنیم  به او استرس وارد نکنیم  به او سرکوفت نزنیم  خودمان مکرر اشتباه نکنیم اگر چنین کنیم خودمان را از او دور کرده ایم  اعتماد به نفس کودک را نیز ضعیف کرده ایم از خود در ذهن اوموجودی بی لیاقت ساخته ایم برای بالا بردن اعتماد به نفس در کودکان باید از خود در ذهن او موجودی توانمند بسازیم  که او به ما اعتماد کند

راه دیگر بالا بردن اعتماد به نفس در کودکان مستقل بار آوردن آنان میباشد  کودکمان را وابسته شدید به خودمان نکنیم  درست است که تجربیات او کامل نشده و باید لحظه به لحظه همراهیش کنیم اما وابسته نکنیم  ابتدا به او آموزش دهیم در کنارش باشیم تا تجربیاتش کامل شود سپس بگذاریم خودش به تنهایی انجام دهد اعتماد به نفس کودک زمانی تقویت میشود که بداند وابسته نیست راه دیگر اینست که به او آموزش دهیم خطا کردن حق انسان است یک بار خطا حق است دومی اشکال ندارد سومی اشتباه است وقتی در یک زمینه سه بار نتوانستیم یعنی در این زمینه فعالیت ما اشتباه است اگر کاری با سه خطا مواجه شد و ما پیشرفتی نداشته باشیم و تجربه ای برایمان نداشته باشد اشتباه است  ولی در کاری اینچنین حتی اگر قدمی کوچک نیز به جلو برداشته باشیم یعنی پیشرفت کرده ایم

راه های افزایش اعتماد به نفس در کودکان

راه های افزایش اعتماد به نفس در کودکان با بالا بردن اعتماد به نفس متفاوت است . اکنون کودک اعتماد به نفس پیدا کرده است و ما میخواهیم این اعتماد به نفس را افزایش دهیم  شخصیت کودکمان شکل گرفته است اعتماد به نفس کودک بالا است و ما در حد معقول آنرا افزایش میدهیم .

افزایش اعتماد به نفس کودک باید با توانایی و استعداد او هماهنگ باشد در غیر اینصورت برای او شکست به همراه خواهد داشت او مغرور خواهد شد حرف شنوی نخواهد داشت و عصبی و رنجور خواهد شد  احساس تنهایی خواهد کرد در زندگی شخصی استعدادهایش سرکوب خواهد شد کارهایش با توانایی هایش متناسب نخواهد بود پس احتیاط کنیم مشاوره علمی و روانشناسی بسیار مفید و کار ساز است راه های افزایش اعتماد به نفس در کودکان را میتوانیم با مطالعه کتابهای مختلف و کلاسهای مشاوره کودکان یاد بگیریم از یادگیری هیچگاه غافل نباشیم .

راه های افزایش اعتماد به نفس در کودکان را با سخنی از آنتونی رابینز پی میگیریم  « افراد دو دسته هستند کسانی که بر ناکاتمی های خود غلبه کرده اند و کسانی که میگویند کاش بر نا امیدی و ناکامی های خود غلبه کرده بودیم » به کودک خود بیاموزیم زمانی بهترین نتیجه را میگیریم که شکستهایمان را بپذیریم  برای او کاخهای شنی درست کنید و بگذارید خراب شود وبخندید  اورا مقاوم بار بیا ورید که از شکست نمی هراسد  نکته دیگر اینست که اورا ترسو بار نیاورید  ضمن اینکه برای دیگران احترام قائل است نظر دیگران برایش تبدیل به هدف نشود مثلا در تربیت کردنش نگویید این حرف رو نزن وگرنه مردم میگن بی تربیته این جمله باعث میشود همیشه نگران قضاوت دیگران باشد در اینصورت اعتماد به نفس کودک تحت الشعاع نظر دیگران قرار میگیرد بگویید این حرف ، حرف خوبی نیست .

اعتماد به نفس در کودکان دبستانی
اعتماد به نفس در کودکان ابتدایی مربوط به درس آموزی و معاشرت اجتماعی میشود وقتی فرزندمان را راهی دبستان یا پیش دبستانی میکنیم به او این اطمینان را بدهیم که او در یک زمینه موفق خواهد شد به او آموزش دهیم که قرار نیست او از همه بهتر باشد کافیست به اندازه توانش تلاش کند مدام نباید مورد توجه مدیر ، معلم وهمشاگردیهایش باشد ولی طرز برخورد خوب را به او یاد بدهیم اعتماد به نفس در کودک دبستانی در این مرحله اهمیت خاصی دارد او ممکن است با آموزش وتجربه فردی خاص بار بیاید ویا برعکس سرکوب شود  به او بفهمانیم هر کس در زمینه خاصی استعداد دارد به او یاد بدهیم در زمینه استعداد ومهارتهای خود با دیگران رقابت کند فرق بین حسادت و رقابت را بگوییم راههای تبدیل حسادت به رقابت را به او آموزش دهیم با اینکار اعتماد به نفس کودک را تقویت کرده ایم

مسئله دیگری که ممکن است اعتماد به نفس کودک را در دبستان خدشه دار کند ظاهر اوست کودک ما ممکن است علائم ظاهری خاصی در چهره ویا بدنش داشته باشد این کودک مطمئنا همیشه نگران این عارضه خواهد بود  اگر ما به کودکمان بیاموزیم همیشه قضاوت دیگران اهمیت ندارد این مشکل آسانتر خواهد شد به کودکمان بیاموزیم اگر نقصی داریم میتوانیم با بروز یکی از استعدادهایمان آنرا پوشش دهیم به او آموزش دهیم این نقص تقصیر نیست وپدید آمدنش دست خود او نبوده است انسان در برابر  کارهایی که خودش انجام میدهد قضاوت میشود در مقابل از فرزندانمان که سالم هستند و ظاهر خوبی دارند بخواهیم با افراد معلول با احترام برخورد کنند به آنها کمک کنند این حس همنوع دوستی نیز به کودک اعتماد به نفس میبخشد این کودک احساس میکند کار بزرگی انجام داده است احساس توانایی و در نتیجه اعتماد به نفس میکند و انرژی میگیرد .

 

اهمیت اعتماد به نفس در کودکان
اهمیت اعتماد به نفس در کودکان بسیار زیاد است  کودکی مانند پایه های یک میز که آنرا محکم و پابرجا نگه میدارد حافظ و ضامن آینده اواست اهمیت اعتماد به نفس در کودکان زمانی مشخص میشود که او نمیتواند خود را در جامعه بروز دهد اعتماد به نفس کودک به او اطمینان خاطر میبخشد ضامن بقای قدرت تفکر و تعمل او است یک کودک با اعتماد به نفس راحت به خواسته های نا بجا ی دیگران نه میگوید میتواند حق خود را بگیرد مسائل و مشکلات بیرون از خانه را با خانواده در میان میگذارد از افراد خانواده و جامعه یاری میگیرد در کلاس درس اگر مطلبی مربط یه ذهنش خطور کند راحت بیان میکند یک فرد با اعتماد به نفس جایگاه اجتماعی خود را تثبیت میکند

دیگران وسیله موفقیت او میشوند زیرا بلد است از توانایی های دیگران استفاده کند او نه تنها موفق خواهد شد بلکه در پناه اعتماد به نفسش دیگران را نیز به موفقیت میکشاند یادمان باشد اعتماد به نفس یک ابزار نیست یک اهرم است .

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره اعتماد به نفس در کودکان ابتدایی  به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع:   Help Instill Confidence in Your Students

مشاوره تلفنی خانواده رایگان

 



:: بازدید از این مطلب : 225
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مریم هاشمی

عدم اعتماد به نفس در کودکان یعنی سرکوب شدن عدم اعتماد به نفس در کودکان یعنی بردگی فکری عدم اعتماد به نفس در کودکان یعنی دیگران را از خود برتر و بهتر دانستن عدم اعتماد به نفس در کودکان یعنی حق با دیگران است عدم اعتماد به نفس در کودکان (Lack of confidence in children) یعنی هر چه دیگران از من بخواهند باید انجام دهم .

عدم اعتماد به نفس در کودکان یعنی ترسی دائمی از دیگران  یعنی من هیچ برای عرضه کردن  ندارم من باید کنار بنشینم و شاهد پیروزی دیگران بر خود باشم کودکی که اعتماد به نفس ندارد از تواناییها و خصلتهای برترش سو استفاده میشود همانند نردبان وسیله بالا رفتن دیگران میشود در حالیکه خود او میتواند برتر و حتی برترین باشد همه را قوی و خود را ضعیف میداند چنین کودکانی قدرت نه گفتن ندارند و همیشه در معرض تعرض سود جویان قرار میگیرند چه فکری و چه جسمی و جنسی .

اعتماد به نفس کودکان
عدم اعتماد به نفس در کودکان باعث فرو ریختن کاخ ارزوهای کودک میشود حال که تا این اندازه اعتماد به نفس برای کودک ارزشمند است چه کنیم ؟ پرورش اعتماد به نفس کودک از 2 تا 4 سالگی آغاز میشود.

یکی از مهارتهای زندگی (Life Skills) استفاده از راهکارها ی روانشناختی برای بهبود و یا پیشگیری از اسیب های رفتاری فرزندان است  کودک از وقتی که مادرش را میشناسد و یا لبخند میزند اولین گام اجتماعیش را برمیدارد زیرا خانواده کوچکترین واحد اجتماعی است نه تنها از این مرحله بلکه پیش از تشکیل جنین و حتی قبل از ازدواج باید به تربیت کودک اندیشید از زمانی که آرزوی داشتن فرزند را در ذهن میپرورانیم باید به پرورش اعتماد به نفس کودک خود باشیم یعنی با پرورش خود در زمینه های مختلف برای مادر شدن ویا پدر شدن آماده شویم با مراجعه به مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی نقطه ضعفهای خود را بهبود ببخشیم .

علل عدم اعتماد به نفس در کودکان
علل عدم اعتماد به نفس در کودکان زیاد است  در این مقوله به مهمترین آنها میپردازیم 1- عصبی بودن پدر ومادر 2-عدم توجه به کودک 3-  مشاجره کردن در حضور کودک 4- سرکوفت زدن به کودک برای  اشتباهات بزرگ وکوچک 5- گوش ندادن به حرفهای کودک و قطع کردن کلام او 6- توجه نکردن به خلاقیاتش 7- تنبیه کردن زیاد 8- ترساندنش از موجودات خیالی و واقعی 9- مقایسه کردن او با کودکان دیگر 10-  بدبین کردن او نسبت به آینده ...  عدم تعادل رفتاری والدین ازمهمترین علل عدم اعتماد به نفس در کودکان است چون این پرخاشگری و عدم کنترل رفتاری باعث بروز دیگر فاکتورها میشود ذهن والدین عصبی کشش ندارد با انرژی سرشار کودک همراه باشد با کوچکترین اشتباه کودک را متهم به بی لیاقتی میکنند به حرفهایش یا گوش نمیکنند یا دقیق گوش نمیکنند علل عدم اعتماد به نفس در کودکان را در رفتار والدین جستجو میکنیم .

 

عوامل عدم اعتماد به نفس
از علل عدم اعتماد به نفس در کودکان باز هم به رفتار والدین و رفلکس آن در تمام جسم و روح کودکان اشاره میکنیم  والدین عصبی  به نقاشی کشیدنش ، کاردستی درست کردنش ، ساز زدنهایش وعلایقش توجه ندارند  نقاط ضعف کودک را بزرگ میکنند والدین افسرده و عصبی اغلب درخود مانده و بی حوصله هستند تمام این صحبتها برای اینست که بگوییم  ایجاد و پرورش اعتماد به نفس در کودکان باید سالها قبل از تشکیل جنین و حتی ازدواج انجام شود والدینی میتوانند به پرورش اعتماد به نفس در کودکان اقدام کنند که خود سالم و پر انرژی باشند اعتماد به نفس داشته باشند بتوانند محیطی آرام وبدور از پرخاش و استرس برای پرورش اعتماد به نفس در کودکان ایجاد کنند خانه ای داشته باشند پر از نشاط و انرژی .  از آن محیط لذت ببرند  فرزندی موفق و متکی به نفس داشته باشند با آینده ای روشن.

درمان عدم اعتماد به نفس در کودکان
درمان عدم اعتماد به نفس در کودکان در همان اوان کودکی باید انجام شود . شخصیت کودک در سنین 2 تا 6 سال شکل میگیرد در این سنین اوبرای حضور در اجتماع  آماده میشود  درمان عدم اعتماد به نفس در کودکان از این جهت اهمیت دارد که زمان کودکی و در خلوت خانواده در مان بهتر صورت میگیرد .

اگر کودک  با ضعف شخصیتی وارد اجتماع شود چه بسا آسیبهایی ببیند که ترمیم آنها دشوار باشد یادمان باشد برخی آسیبهای روحی ممکن است تا آخر عمربه ما و زندگیمان صدمه وارد کنند  در درمان زخمهای روحی جدی تر باشیم  به پرورش اعتماد به نفس در کودکان اهمیت بدهیم تا کودکمان برای خود ارزش و احترام قائل شود در صورتی جامعه برای یک فرد احترام قائل میشود که خود او ارزش خود را بشناسد  به  پرورش اعتماد به نفس در کودکان اهمیت بدهیم که کودک ما بتواند با دیگران ارتباط برقرار کند به توانایی های خود اطمینان پیدا کند

راه های درمان اعتماد به نفس
درمان عدم اعتماد به نفس در کودکان را جدی بگیریم تا کودکمان انتقاد پذیر بار بیاید  کودکی که با انتقاد خشمگین نمیشود  کودک متکی به نفس از انتقاد دیگران برای موفق شدنش استفاده میکند  این کودک دوست دارد تجربه کند حتی اگر شکست بخورد  او شکست را تحمل میکند  در جمع کودکان و حتی بزرگسالان شرکت میکند  او همیشه با نشاط و شاد است و نظرش را با قوت بیان میکند  پرورش اعتماد به نفس در کودکان مهم است چون کودک خود باور لحظات زندگی خود را جدی میگیرد او برای عمرش ارزش قائل است چون خود را ارزشمند میداند  او خود را در جامعه لایق کسب بهترینها میداند پس هیچوقت در کارش سهل انگاری نمیکند  او از کسی بدگویی نمیکند چون اعتقاد دارد هر کس در جایگاه خود بهترین است  خود را با تواناییهای خویش مقایسه میکند نه با داشته های دیگران .

راه حل عدم اعتماد به نفس در کودکان (A solution to the lack of confidence in children)
راه حل عدم اعتماد به نفس در کودکان به چند فاکتور بستگی دارد اول اینکه از چه سنی برای درمان اقدام میکنیم دیگر اینکه آیا کودک ما آسیب دیده است یا خیر برای سنین پایین راه حل ساده تر است:

  استرس وهیجان کاذب را از او دور کنیم
در حضور کودک مشاجره نکنیم
بر سر او داد نزنیم
 به موقع و بجا به او محبت فراوان کنیم وبگوییم که دوستش داریم
 به حرفهایش کامل گوش کنیم وسخنان اورا قطع نکنیم  اگر در بین سخنانش مورد خاص و مهمی پیش آمد از او عذر خواهی کنیم
 به او مسئولیتهایی در حد توانش بدهیم
 استعدادها و علایقش را جدی بگیریم و آنها را پرورش دهیم
اشتباهاتش را با گذشت ومهربانی اصلاح کنیم
 او را برای کارهای خوبی که انجام میدهد یا توانیی انجامش را دارد تشویق کنیم
در حضور او عیوب دیگران را سرزنش نکنیم
تکنیک هایی برای عدم اعتماد به نفس
راه حل عدم اعتماد به نفس در کودکان فراوان در عین حال ظریف است برای پرورش اعتماد به نفس در کودکان آنها را با طبیعت آشنا کنیم  به او بیاموزیم طبیعت را با زیباییهایش دوست داشته باشد در حضور دیگران او را تنبیه یا تادیب نکنیم  با دوستان خانوادگی یا اقوام  از رفتار او ابراز نا رضایتی نکنیم  کودک والدینش را عاشقانه دوست دارد آنها را تکیه گاه خود میداندوالدینش را درنظرش تضعیف نکنیم  با آنها بازی کنید وبرخی مهارتها را در حین بازی به او آموزش دهید هنگامی که ورزش میکنید از او بخواهید همراهتان باشد از او بخواهید راجع به خواسته ها و خاطرات روزش برایتان حرف بزند  از او در مورد برخی مسائل که به او مربوط میشودنظر خواهی کنید پرورش اعتماد به نفس در کودکان و درمان عدم  آن  ، از آنها فردی با نشاط و موفق میسازد .

 

راه حل عدم اعتماد به نفس در کودکان دبستانی
راه حل عدم اعتماد به نفس در کودکان دبستانی با توجه  به سن وموقعیتشان تغییر میکند کودک دبستانی اگر اعتماد به نفس نداشته باشد ممکن است منزوی و گوشه گیر شود  او اگر نتواند بخوبی در کلاس در س ابراز وجود و فضل کند ممکن است از تحصیل و مدرسه زده شود در مقاطع بالاتر ممکن است ترک تحصیل کند والدینی  که کودکشان اعتماد به نفس ندارد بهتر است با معلم به گفتگو بنشینند با مدیر معاون و حتی خدمتگزار مدرسه در ارتباط باشند تا وقتی که دوره درمان او کامل شود  از او بهترین نمره را نخواهند و بگویند همینقدر که یاد گرفته ای کافیست  مرتب دفترهای اورا با خوشرویی چک کرده و تشویقش کنند  درسهایی را که ضعیف است به او بیاموزند راه حل عدم اعتماد به نفس در کودکان دبستانی را بررسی میکنیم  نکاتی هستند که شاید همه روزه از کنار آنها بیتفاوت عبور میکنیم

لازم است والدین خاطر نشان کنند هر کس در بخشی که استعداد دارد سنجیده خواهد شد لازم نیست در همه دروس بهترین باشد هنگامی که در بخشی از کارش موفق میشود برایش جایزه تهیه کنند تا در حضور همکلاسی ها به او اهدا شود  از معلمش بخواهند اورا مرتب به پای تخته ببرد و در پاسخگویی یاریش کند  مادر ، پدر و یا سرپرست کودک باید  زود به زود یادآوری کند که از پیشرفتش خوشحال است  امیدواریم با اهمیت دادن به پرورش جسمی و روحی فرزندانمان قدمهای مثبتی درجهت موفقیتشان بر داریم گامهایی که برداشتنشان آسان است  برخی ضروریات هستند که در صورت کم کاری ممکن است جبران آسیب هایش سخت باشد شاد باشید و دیگران را نیز شاد کنید .

خدمات مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه
لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه  عدم اعتماد به نفس در کودکان به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع: https://saednews.com/fa/post/nzrye-mshaore-khanvade-darmani-sistmi-chist 



:: بازدید از این مطلب : 232
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مریم هاشمی

هنگامی که کودکان بلوغ را در سن استاندارد تجربه می کنند، ذهن و بدنشان فرصتی برای تجربه رشد و تکامل سالم را خواهد داشت. اما زمانی که بدن هنوز آمادگی لازم را برای بلوغ نداشته باشد و به سمت آن سوق پیدا کند، تاثیرات منفی بر سلامت روانی و بلوغ عاطفی کودک خواهد گذاشت. مشاوران مرکز مشاوره خانواده آویژه در این مقاله به ببرسی این موضوع پرداخته اند و تاثیرات منفی بلوغ زود رس بر سلامت روانی کودکان را بررسی کرده اند. با ما همراه باشید تا اطلاعات کاملی را در این زمینه کسب کنید.

بلوغ زود رس در کودکان

تاثیرات بلوغ زودرس

دختران معمولاً بین 8 تا 13 سالگی بلوغ را شروع می کنند. و برای پسران 9 تا 14 سال است. هنگامیکه کودک در سن بلوغ قرار میگیرد از نظر درونی، هورمون هایش نحوه رفتار مغز را تغییر می دهند. تغییرات در مغز کمک می کند تا فرزند شما تغییراتی را که در دوران بلوغ خود مشاهده می کند، راحتتر بپذیرد. درک تغییرات فیزیکی مانند: کلفت شدن صدا و یا رشد برخی از قسمت های بدن و ... برای نوجوانانی که بلوغشان متناسب با سن آنها بوده است، راحت تر است. آنها رشد عمیقی را در تمام زمینه ها در این مرحله بحرانی تجربه می کنند. البته تغییرات فیزیکی و هورمونی در دوران بلوغ می تواند باعث افسردگی نوجوانان شود.

مطالعات نشان داده رشد مغز در این دوران به شدت حیاتی است. و تاثیرات چند وجهی را خواهد داشت. به همین دلیل شروع بلوغ زودتر از زمان آمادگی جسمانی و عاطفی کودک، می تواند تاثیرات منفی را داشته باشد. در این زمینه باید جنبه های زیادی را در نظر گرفت. و این موضوع که چگونه بلوغ و تغییرات هورمونی روی سلامت روانی افراد تاثیر می گذارد، بسیار پیچیده است. در این راستا جنبه های زیادی وجود دارد که باید در نظر گرفته شود از جمله: چگونه یک جوان تغییرات بلوغ را از نظر ذهنی پردازش خواهد کرد؟ یا چگونه ویژگی های جنسی ثانویه جدید مثل رشد سینه ها، تغییرات اندام تناسلی، رشد موهای بدن و ... را می پذیرد.

افرادی که زودتر ازهمسالان خود این تغییرات را تجربه می کنند ممکن است با مشکلاتی مانند کاهش اعتماد به نفس و عزت نفس، افسردگی، شرمندگی و خجالت کشیدن، منزوی شدن و گوشه گیری و ... دست و پنجه نرم کنند. آنها ممکن است توسط همسالان خود مورد تمسخر و آزار و اذیت قرار گرفته و شخصیت اجتماعی خود را از دست بدهند.

 

 

اثرات بلوغ زودرس در کودکان

چگونه به کودکان خود کمک کنیم؟

شناخت علائم بلوغ زودرس اولین قدم والدین برای کمک به فرزندان است. مهم ترین علائم و نشانه های بلوغ زودرس، تغییرات در برخی از نواحی بدن است که زودتر از سن بلوغ شروع می شود. به عنوان مثال رشد موهای ناحیه تناسلی یا زیر بغل قبل از 8 سالگی برای دختران و یا قبل از 9 سالگی برای پسران می تواند یکی از نشانه های بلوغ زودرس باشد. احساس متفاوت بودن می تواند یکی از سخت ترین و ناراحت کننده ترین حس در بلوغ زودرس کودکان و نوجوانان باشد. پس از راهکارهایی که در زیر گفته شده است برای کمک به کودک خود استفاده کنید تا احساس خجالت و ناراحتی نداشته باشد.

 

اجازه بدهید فرزندتان دوران بچگی داشته باشد

حتی اگر کودک شما بلوغ زودرس داشته باشد او را یک فرد بزرگ خطاب نکنید. بچه ها را بر اساس سنشان ببینید و با آنها رفتار کنید، نه بر اساس ظاهرشان. اگر تغییراتی را در ظاهرفرزند خود مشاهده می کنید پس او را با بزرگترها یکسان نبینید. فرزند شما هنوز کودک است و باید با همسالان خود بازی کند. آنها را از بازی کردن، بچگی کردن فقط به این دلیل که آنها بزرگتر شده اند، منع نکنید.

 

با فرزند خود در رابطه با بلوغ و مسائل جنسی صحبت کنید

کارشناسان معتقند که اطلاع رسانی به کودکان در رابطه با تغییرات بدنشان هنگام رسیدن به بلوغ و بالا بردن سطح آگاهی آن ها، حتی قبل از رسیدن به بلوغ، می تواند بسیار مفید باشد. صحبت کردن در این رابطه نباید به ییکبار ختم شود. سعی کنید با فرزند خود ارتباط مناسبی برقرار کنید. داشتن اطلاعات مفید و مقداری آمادگی نه تنها از نظر ذهنی فرزند شما را آماده می کند، بلکه باعث می شود تا فرزندتان حتی اگر با بلوغ زودرس مواجه شد، از همسالان و یا اطرافیان خود خجالت نکشد و منزوی و گوشه گیر نشود. از نکاتی که در این قسمت گفته شده است برای شروع ارتباط با فرزند خود به کار ببرید.

به او توضیح بدهید که تغییراتی که فرزندتان تجربه می کند طبیعی است. باید مطمئن شود که این تغییرات بخشی از زندگی همه افراد است.

برای آماده کردن و پذیرش این موضوع توسط فرزند وقت بگذارید. به آنها بگویید این تغییرات برای همه همسالانشش رخ می دهد اما برای او کمی زودتر اتفاق افتاده است.

کودک شما کم کم وارد سن نوجوانی و جوانی می شود پس دیگر می توانید از نام واقعی اعضای بدن برای صحبت کردن با او استفاده کنید. این کار به آنها نشان می دهد که بزرگ شده اند.

به فرزند خود بگویید که بدنش مانند بدن مامان و بابا ها شروع به بزرگ شدن کرده است.

بیشتر در مورد احساسات صحبت کنید تا افکار او. از کودک خود بپرسید که چه احساسی دارد، و فقط روی تغییرات بدن او تمرکز نکنید.

فرزندتان را درک کنید. و به حرف هایش گوش دهید.

 

ارائه حمایت عاطفی

فرزندتان را تشویق کنید تا به فعالیت های معمولی و روال خود مانند ورزش کردن و یا خوابیدن ادامه بدهند. به آنها اجازه ندهید از زندگی عادی خود دوری کنند و از بدن خود خجالت بکشند. سعی کنید علی رغم نوسسانات خلقی فرزندتان، صبور باشید و آرامش داشته باشید. به او این اطمینان را بدهید که در هر شرایطی می تواند حمایت عاطفی شما را داشته باشد. مهم ترین راه برای حمایت از کودکی که بلوغ زود رس را تجربه می کند، دوست داشتن بی قید و شرط آنها است.

افزایش عزت نفس

در رابطه با ظاهر و تغییرات بدنی فرزندتان اظهار نظر نکنید. تمرکز خود را برروی کارهایی که به خوبی انجام می دهند منعطف کنید. و از سخت کوشی و تلاش آنها در مدرسه یا خانه تمجید کنید. این کارها باعث افزایش عزت نفس کودکتان می شود. هرگز و تحت هیچ شرایطی کودک خود را مسخره نکنید و اجازه ندهید دیگران نیز این کار را انجام بدهند.

 

راه های ارتباطی با کودک خود را گسترش بدهید

راه های ارتباطی با کودکان خود را توسعه بدهید. سعی کنید با فرزندان خود ارتباط سالم و نزدیکی برقرار کنید. تا آنها بتوانند در رابطه با موضوعات مختلف از جمله تغییرات بدن و یا تغییرات در افکارشان با شما صحبت کنند. به آنها فرصتی برای صحبت کردن، شنیده شدن، آموزش دادن و یادگیری و ... بدهید.

 

از مشاوره کمک بگیرید

یک راه مناسب برای اطمینان از اینکه فرزندتان بلوغ زودرس دارد یا نه مراجعه به پزشک و انجام معاینات و مراقبت های اولیه است. اگر متوجه بلوغ زودرس فرزند خود شده اید مییتوانید از بهترین مشاوره خانواده و یا روانشناس برای کاهش احساسات منفی فرزند و به دست آوردن اعتماد به نفس از دست رفته کودک خود، کمک بگیرید.

آسیب های بلوغ زودرس در کودکان

سخنی از مشاوران آویژه

به کودکان خود بیاموزید که تغییرات بدن آنها نشانه ای از بزرگ شدن است و اصلا نباید در ایین رابطه خجالت بکشند. اگر در خانواده خود افرادی را دارید که بلوغ زودرس دارند هرگز آنها را مسخذه نکنید و اجازه ندهید به کودکانی منزوی و گوشه گیر تبدیل شوند. آنها را تشویق کنید تا در اجتماع حضور پیدا کنند و راه رشد و ترقی تحصیلی خود را ادامه بدهند. بلوغ زودرس برای همه کودکان زجر آور و آزار دهنده است پس به آنها کمک کنید تا با این موضوع کنار بیایند. اگر این دوران باعث خجالتی شدن، گوشه گیر شدن و ... کودک شما شود. تاثیرات نامطلوبی در آینده او خواهد گذاشت.

مشاوره تلفنی خانواده رایگان

 



:: بازدید از این مطلب : 205
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مریم هاشمی

کلاس های قبل از ازدواج

کلاس های قبل از ازدواج طی چند جلسه و چگونه تشکیل میشوند ؟ بسیاری از افراد پیش از ازدواج تنها در یک جلسه مشاوره خانواده که پیش از عقد برای عموم زوجین تشکیل می شود شرکت می کنند . ناگفته نماند که تا چندی پیش اکثر زوجین به دلیل مباحث محدود و پیش پا افتاده از حضور در کلاس های قبل از ازدواج امتناع می کردند . اما امروزه با وجود گسترش مباحث و تاکید مسئولین ، شرکت در این کلاس ها برای پسر و دختر اجباری است . اما برخی افراد در کلاس های قبل از ازدواج که در دفاتر مشاوره و به صورت خصوصی برگزار می شوند شرکت می کنند .

کلاس های قبل از ازدواج یکی از راه های آگاه سازی و آموزش های اولیه ازدواج شب زفاف ، روابط زناشویی ، روش های بارداری و پیشگیری از بارداری و برخی نکات زناشویی دیگر است . کلاس های قبل از ازدواج با ایجاد نگرش صحیح در زمینه تاهل ، زندگی مشترک باعث تحقق ازدواج موفق و کاهش آمار طلاق می شوند .

دوره کلاس های قبل از ازدواج

دوره کلاس های قبل از ازدواج با ارائه مباحث آموزشی در زمینه ازدواج و انتخاب همسر خوب توانسته سطح آگاهی جوانان را در امر ازدواج ارتقا دهد . در دوره کلاس های قبل از ازدواج ، جوانان با مسائلی مانند هدف از ازدواج ، معیارهای ازدواج و ملاک های مهم در ازدواج ، اشتباهات رایج در زمینه ازدواج ، باید ها و نباید های آشنایی پیش از ازدواج ، شیوه درست آشنایی قبل از ازدواج ، مهارت های زندگی مشترک و . . . آشنا خواهند شد . در دوره کلاس های قبل از ازدواج که توسط مشاوران و متخصصان در زمینه ازدواج ارائه می شود زوجین می توانند با کسب آگاهی و شناخت لازم برای شروع یک رابطه و ازدواج موفق در زندگی مشترک خود قدم بردارند .

فواید کلاس های قبل از ازدواج

فواید کلاس های قبل از ازدواج

فواید کلاس های قبل از ازدواج برای هر زوجی متفاوت است . چرا که میزان بازدهی و و استفاده ازمشاوره ازدواج به خود زوجین بستگی دارد . اینکه تا چه میزان توانسته اند از آموزش های ارائه شده بهره بگیرند . آیا هر دو طرف آموزش های دریافتی را به درستی در زندگی اجرا نموده اند ؟ به همین دلیل نمی توان به طور دقیق میزان بازدهی و فواید مشاوره قبل از ازدواج را بیان کرد .

اما قطعا در این دوره از کلاس ها نکات و تکنیک های لازم جهت شروع یک زندگی موفق ارائه خواهد شد . به طور مثال آشنایی هرچه بیشتر دختر و پسر با همدیگر و خانواده ها ، بازگو کردن شرایط خاصی که زوجین برای هم در نظر دارند از قبیل ادامه تحصیل ، محل سکونت و یا شرایط شغلی و مسائل دیگر ، برنامه ریزی و شناخت اهداف مشترک در زندگی ، ایجاد نگرش منطقی و اصولی تر به مسئله ازدواج از جمله فواید کلاس های قبل از ازدواج می باشد .

آموزش کلاس های قبل از ازدواج

آموزش کلاس های قبل از ازدواج باید به گونه ای باشد که زوجین بتوانند مهارت ها و روش های تشکیل یک زندگی‌ مشترک را بیاموزند . این آموزش ها باید مباحث کلیدی و کاربردی را شامل شوند . زوجین باید تکنیک های روابط زناشویی را بیاموزند . روش مواجهه با مشکلات و مسائل زندگی مشترک را یاد بگیرند . بتوانند نقاط مشترک و تفاوت های همدیگر را بفهمند . این آموزش ها باید در چارچوب الگوهای علمی و فلسفی خود اجرا شوند . دزوجین باید با معیارهای ازدواج ، خواسته ها ، اهداف و برنامه های بلند مدت همدیگر آشنا شوند .

آموزش کلاس های قبل از ازدواج

بهترین کلاس های قبل از ازدواج

بهترین کلاس های قبل از ازدواج کلاس هایی هستند که در آن ها زوجین بتوانند معیار های ازدواج خود را به درستی اولویت بندی کنند و تشخیص دهند که آیا این معیار ها در طرف مقابل وجود دارند یا خیر . همچنین در این کلاس ها باید مهارت های زندگی در حد اولیه آموزش داده شود . قطعا این کلاس ها باید در چنان کیفتی برگزار شوند که زوج در دیگر مراحل زندگی مشترک و در برخورد با مسائل و مشکلات مختلف برای مراجعه به مشاور راغب باشند . بهترین کلاس های مشاوره قبل از ازدواج قطعا توسط مراکز مشاوره معتبری برگزار میشوند که کادری مجرب از کارشناسان و مشاوران با تجربه را در اختیار دارند .

روانشناسی آویژه

برای کسب اطلاعات بیشتر لطفا سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه فرمایید .

در این راستا مرکز آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره خانواده رایگان به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

 



:: بازدید از این مطلب : 230
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مریم هاشمی

تاثیر تشویق کودکان در تربیت

تشویق کودکان از جمله ابزارهایی کارآمد تربیت صحیح فرزند در چهارچوب و همچنین در راه اهداف تربیتی والدین میباشد . تشویق کودکان اگر به طرز درست و خوب انجام بپذیرد و از حد تعادل خارج نشود میتواند آینده کودک را تا حد زیادی روشن و درخشان سازد . روانشناسی کودک نیز تشویق کودکان را به والدین توصیه میکند . زیرا تشویق کودکان بعد از انجام کار درست احتمال تکرار و یا ادامه کار انجام شده را توسط کودک به شدت بالا میبرد . تشویق کودکان اگر درست و اصولی انجام گیرد میتواند رابطه مستقیمی با بالا رفتن اعتماد به نفس کودک و حضور او در مشارکت های اجتماعی داشته باشد . در روند مشاوره تربیت کودک به والدین نحوه تشویق کودکان به شیوه صحیح و اصولی آموخته میشود .

بهترین نوع تشویق کودکان

بهترین نوع تشویق کودکان چیست ؟ شاید این سوالی باشد که خیلی از والدینی که درگیر تربیت فرزندان خود بر پایه روانشناسی هستند در سر دارند . در روند مشاوره خانواده به این نکته اشاره میشود که برای پیدا کردن بهترین نوع تشویق برای کودک خود ابتدا باید شخصیت او را بسنجید تا بتوانید متناسب با ویژگی های منحصر به فرد او برایش تشویق و حتی تنبیه مناسب را بیابید . شاید در نگاه اول بهترین نوع تشویق کودکان این مسئله به نظر بیاید که چیزی که کودک دوست دارد را بعد از انجام کار درست و خوب در اختیار او قرار بدهیم .

اما مشاوره اختلال کودکان از سوی دیگر به ما گوش زد میکند که برخی از اختلالات بخاطر تشویق های غیر اصولی کودک به وجود می‌آید . بهترین نوع تشویق کودکان میتواند تشویقی باشد که علاوه بر تحریك کودک برای انجام دادن دوباره عمل مورد نظر ، از اشباع شدن کودک در برابر تشویق های احتمالی بعد نیز جلوگیری کند . در واقع بهترین نوع تشویق کودکان تشویق به موقع به همراه پاداش به اندازه میباشد .

تاثیر تشویق کودکان

تاثیر تشویق کودکان و کیفیتی که به تربیت فرزند میدهد بر هیچ پدر و مادری پوشیده نیست . در ادامه به نکات مثبتی اشاره میکنیم که تحت تاثیر تشویق کودکان در آنها به وجود می‌آید :

  • افزایش اعتماد کودکان به والدین در مورد اینکه هرگاه کار های محول شده را به خوبی انجام دهند پاداش مناسبی از سوی والدین دریافت میکنند .
  • افزایش اعتماد به نفس کودک نیز از دیگر آثاری است که در آینده فرزند کاملا مهم است . کودک کم کم آموخته میشود که میتواند کار های سپرده شده را به خوبی و به نحو احسن انجام دهد .
  • کودک هر چه ببشتر و اصولی تر برای کارهای خوبش تشویق شود استفاده از این ابزار تربیتی راحت تر میشود .
  • تاثیر تشویق کودکان در زمان هایی که در مکان های آموزشی مخصوصا مدرسه هستند نیز قابل چشم پوشی نیست . اختصاص دادن کارت های امتیاز به دانش آموزان برتر از جمله محبوب ترین انواع تشویق کودکان میباشد .

بهترین نوع تشویق کودکان

بدترین نوع تشویق کودکان

بدترین نوع تشویق کودکان قطع به یقین تشویقی است که به جای پیشرفت کودک در مسیر تربیتی ، اخلاق های بد و ناپسند و مضر را در او به وجود بیاورد و یا پرورش دهد . در روانشناسی پرورشی breeding psychology تقویت یکی از مفاهیم مهم در تربیت افراد میباشد که به این معنی است که هر رفتاری که شامل پاداش میشود به احتمال زیاد دوباره و چند باره تکرار خواهد شد . حال این رفتار میتواند خوب یا بد باشد . تعدادی از بدترین نوع تشویق کودکان به شرح زیر است :

  • تشویقی که با مقدار تلاش کودک متناسب نباشد . تشویق صورت گرفته نباید نسبت به تلاش کودک سطح بالایی داشته باشد که اشتیاق او را در تشویق های بعدی سخت تر تحریک کند . همچنین پاداش نباید کمتر از سطح تلاش کودک باشد .
  • پاداشی که قبل از تلاش و نتیجه به کودک داده شود نیز میتواند بدترین نوع تشویق باشد .
  • تشویقی که خیلی دیر و با فاصله از عمل انجام شد اتفاق بیفتد نیز تشویق مناسبی نیست .

تنبیه و تشویق کودکان

تنبیه و تشویق کودکان  باید طبق نظم خواست و منظم و مرتب انجام شود . تنبیه و تشویق کودکان حتما باید در شرایطی انجام شود که پدر و مادر به عنوان مراجع اولیه و اصلی قدرت با یکدیگر تعامل و همکاری و هماهنگی داشته باشند . پدر و مادر کودک سر هر چیزی که باهم اختلاف داشته باشند حتما باید بر سر راه و روش تربیت کودک با یکدیگر به یک راه و رسم واحد دست یابند و بعد از توافق بر سر یک برنامه مشخص تشویق و تنبیه را در تربیت فرزندان خود اعمال کنند . اگر پدر و مادر در اجرا کردن تنبیه ها و تشویق ها و در کل نحوه تربیت فرزند ناهماهنگ عمل کنند قطعا نتیجه نخواهند گرفت یا حداقل نتیجه حاصل شده مورد رضایت آنها نخواهد بود .

بدترین نوع تشویق کودکان

جدیت در انجام تنبیه و تشویق

از دیگر نکاتی که والدین (parents) اللخصوص والدین کم تجربه تر باید در تربیت کودک به آن دقت کنند این است که خود آنها نیز به طور محکم و متعهد تشویق ها و تنبیه های مورد نظر را انجام دهند . گاهی والدین وقتی که کودک خطایی که باید بخاطر آن تنبیه شود را انجام میدهد ، بخاطر مسائلی مثل حضور در جمع از تنبیه کودک صرفه نظر میکنند . در صورتی که این کار باعث میشود تاثیر این تنبیه و تنبیه های آینده که بر سر آن توافق میشود کم و کمتر شود . برعکس این مورد نیز صدق میکند .

اگر فرزندتان در انجام دادن کارهای خوب و یا انجام ندادن کارهای منع شده موفق و خوب عمل کرد حتما در هر شرایطی پاداش مورد نظر یا تشویق مد نظر خود را انجام دهید . این رفتار باعث میشود که کودک اعتمادی دو چندان در مورد تنبیه و تشویق های وعده داده شده به دست بیاورد .

کودک از تشویق و تنبیه مطلع باشد

گاهی اوقات والدین نزد مشاور (counselor)برای گرفتن مشورت در مورد تربیت کودک خود میروند و اعلام میکنند که تنبیه و تشویق های آنها نتیجه بخش نیست . بعد از بررسی مشخص میشود که تنبیه ها و تشویق های اعمال شده بر کودک بدون اطلاع او در نظر گرفته شده است . در صورتی که این کار بسیار اشتباه و نادرست است . والدین حتما به خاطر داشته باشند که موارد در نظر گرفته شده برای تنبیه و تشویق را با کودک خود در میان بگذارند . این کار دو حسن را در پی دارد : اول اینکه با ابن کار  به فردیت و شخصیت و جایگاه کودک احترام و ارزش میگذاریم و دوم احتمال این که کودک با  اطلاع قبلی قوانین را جدی تر میگرد .

تنبیه و تشویق کودکان

انواع تشویق کودکان

در آخر به تعدادی از انواع تشویق هایی که میتوان برای کودک در نظر گرفت اشاره میکنیم :

  • تشویق احساسی که میتواند در آغوش گرفتن نوازش کردن و هر گونه حرکت محبت آمیز باشد .
  • تشویق کلامی به این منظور است که رضایت خودمان را از اعمال کودک به زبان بیاوریم و به او بگوییم .
  • پاداش و تشویق مادی .
  • پاداش و تشویق فعالیتی که در آن به کودک اجازه داده خواهد شد که بعد از انجام دادن کار خوب مورد نظر ما یا انجام ندادن کاری که از او منع شده فعالیتی که دوست دارد را انجام دهد . مثلا تفریح مورد علاقه او را در صورت رضایت از عملکرد به جای هفته ای یک با در آن هفته خاص دوبار محیا بکنیم .

سوالات متداول

آیا تشویق کودکان راه کار مناسبی برای انگیزه دادن به انهاست ؟

 بله در صورتی که اصولی و در حد تعادل کودک را تشویق کنیم .

بدترین تشویقی که والدین به کودکان میدهند چیست ؟

تشویقی که به قدری بی موقع و بی کیفت انجام شود که تاثیر محرک بودن خود را برای تکرار کار خوب کودک از دست بدهد .

بهترین راه تشویق کودک چیست ؟

  بهترین راه تشویق کودک شناختن شخصیت و خصوصیات منحصر به فرد او و تعیین کردن پاداش هایی متناسب خود اوست .

هدف مرکز مشاوره و روانشناسی آویژه از ارائه اطلاعات لازم در زمینه مشکلات روانی، افزایش آگاهی شماست تا با توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره خانواده تلفنی روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره کودک به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

منبع: Does Teacher Encouragement Influence Students ...



:: بازدید از این مطلب : 247
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مریم هاشمی

مهمترین مهارت های زندگی مشترک

مهارت های زندگی مشترک با توجه به حجم بالای مترکه هیی که در جامعه در حال رخ دادن است، بسیاری ضروراست که در مورد آموزش آن وقت بیشتری گذاشت. مهارت های زندگی مشترک ویژه خانم ها نیست و آقایون نیز می توانند به کار ببندند. سعی نظریات مشاوره خانواده این است که مهارت های زندگی زناشویی در دوران قبل از ازدواج و تا آنجا که امکان پذیر است در مشاوره ازدواج مطرح شود.

یک نکته ظریف در مهارت های زندگی زناشویی

نکته ظریف مهارت های زندگی مشترک فن تعامل سازنده است. ما می خواهیم از طریق گفتگو با طرف مقابل مان به افزایش عشق و محبت در طرف مقابل بیفزاییم. اما مشکل اینجاست که خیلی از ما ها نمی توانیم با هم صحبت می کنیم. در اکثر جلسات مشاوره روانشناسی مشاهده میکنیم که بسیاری از کیس ها به ما میگویند میخواهیم صحبت کنیم ولی تا این کار را شروع میکنیم پس از گذشت دقایقی منتج به دعوا و دلخوری میشه پس ترجیح میدهیم حرف نزنیم.

  ((این خیلی بد است اگر دوطرف نتوانند حرف بزنند پس چه دلیلی برای ادامه رابطه زناشویی دارند))

در اینجا یک نکته مهم مهارت های زندگی مشترک که باعث بهبود گفتگو در رابطه زناشویی میشود مطرح میکنیم:

یکی از مهمترین مهارت های زندگی مشترک این است که بازجویی نکنیم بلکه همدلی بدهیم. بسیاری از زنان و مردان با نیت خیر اقدام به آغاز گفتگو با هم می کنند و با سوالاتی که ما میگویم شبیه بازجویی است این نکته را آغاز میکنند.
مثلا مرد وارد خانه می شود و زن بلافاصله به استقبال او می رود با این سوال:
چه خبر؟

دراینجا نهایتا با این جواب مواجه میشود: دراینجا نهایتا با این جواب مواجه میشود: سلامتی!!!
خوب زنی که با هدف ایجاد رابطه و توجه به خود آغاز گر یک دیالوگ بوده ناراحت میشود و دوباره امتحان میکند و با سوالاتی به دنبال ایجاد رابطه و ادامه گفتگو است.
مثلا: امروز چه طور بود؟
جواب مرد : خوب بود یا مثل بقیه روزها!!!!

نکته بسیار مهم در مهارت های زندگی مشترک:

((خانم ها نمیدانند معمولا مرد ها در ادامه این گونه دیالوگ ها خواستار سکوت و کات شدن دیالوگ هستند.))

مهارت های زندگی زناشویی

تکنیک همددلی در مهارت های زندگی زناشویی

از طرف دیگر وقتی با کلام یا زبان بدن مرد برای این کار مواجه میشوند احساس شکست می کنند. پس چه باید کرد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
یکی از تکنیک های مهارت های زندگی مشترک ارتباط ایجاد همدلی است.

تصور کنید وقتی شرایطی را برای یک نفر توضیح میدهید، ولی تصور در نهایت تصورمی کنید او از درک وضعیتی که شما در آن شرایط داشته اید ناتوان است، چه حس بدی به شما دست می دهد ولی وقتی همین موضوع را با کسی در میان میگذارید و او کاملا شرایط شما را درک میکند چه حس خوبی دارید!
پس به هنگام مواجه با طرف مقابل به جای بازجویی به دنبال همدلی باشید. این یکی از مهمترین نکات در مهارت های زندگی مشترک است.
به جای سوال کردن که چه خبر؟ بهتر است چکاری کنیم.
میتوانید به چهره او نگاه کنید و همانی که هست را به او برگردانید . اگر خسته است میشود همین موضوع را به او انعکاس داد به این شیوه:
 عزیزم خسته نباشی معلومه روز سختی رو داشتی ها!!!
اوه عزیزم چقدر خسته شدی !!!

توجه کنید در مهارت های زندگی مشترک همدلی با همدردی کاملا متفاوت است

بعضی خانم ها به همسرشان میگویند:
عزیزم خسته شدی ها منم مثل تو خسته شدم....
وای چه جمله وحشتناکی برای مرد!!!!
مرد: مگه تو چه کار کردی و خودتان آخرش رو میدونید که دعوا و ....
پس همدلی یکی از نکات ریز در برقراری ارتباط زناشویی و مهارت های زندگی مشترک است.

مشکلات رایج در مهارت های زندگی مشترک

در مهارت های زندگی مشترک مشکلاتی نیز وجود دارد که برای مقابله با آنها میبایست آموزش ببینید. یکی از مشکلات رایج ارتباط در زندگی زناشویی این است که زوجین با سوگیری نسبت به یکدیگر ارتباط را آغاز میکنند.
# مثلا مردی را تصور کنید که در هنگام ارتباط با همسرش این پیش زمینه را دارد که او فردی غیر منطقی است. در نتیجه: در این صورت تجربه نشان داده که تمامی رفتارها و سخنان همسر وی در نگاه مرد غیر منطقی جلوه میکند حتی دوست داشتن او؟ از طرفی خود مرد نیز به رفتارهای غیر منطقی نسبت به همسرش روی می آورد.

یا برعکس زنی را تصور کنید که فکر می کند مردش هیچ وقت احساسات او را درک نمیکند این باعث می شود تا هر موقع مرد هم ابراز احساس انجام دهد از نگاه زن کاملا رفتاری فاقد احساس تصور می شود و به مرور زن نیز ابراز احساس نسبت به همسرش نمیکند .یکی از مهمترین نکاتی که باید درمهارت های زندگی مشترک باید رعایت کنیم این است که در روابط مان با همسرمان هیچ پیش فرض قبلی نداشته باشیم چرا که حتما ما را دچار سوگیری و به تبع آن قضاوت ناصحیح و در نتیجه رفتاری ناصحیح و غلط که خود به توجیه آن خواهیم پرداخت می کند.
((این کار را پذیرش غیرمشروط در ارتباط می نامیم))

در مهارت های زندگی مشترک به دنبال تغییر شریک زندگی خود نباشید

در مهارت های زندگی مشترک هرگز به دنبال تغییر طرف مقابلمان نباشیم در زندگی زناشویی ما نیاز داریم که بینمان جذابیت وجود داشته باشد.
برخی در زندگی زناشویی برای به دست آوردن دل طرف مقابل، یا سعی میکنند خصوصیات خودشان را سرکوب کنند یا سعی میکنند طرف مقابل را تغییر دهند.
برای نمونه مراجعی داشتیم که مرد دائم به همسر خود می گفت اینقدر حساس نباش اینقدر گریه نکن!
زن نیز به خاطر بهبود رابطه خود هم سعی کرده بود احساسات خودش را کم کند یعنی سرکوب کند و هم سعی کرده بود مثل مرد رفتار کند و این را یکی از مهارت های زندگی مشترک میدانست. نتیجه بعد از گذشت مدتی زن دیگر احساسات خود را بروز نمیداد و مرد اون شور و حرارتی را که از زن نیاز داشت نمیدید و در نتیجه احساس شکست در این رابطه ایجاد شده بود و دو طرف برای هم جذابیتی نداشتند.

یا مراجع دیگری داشتیم که مرد بیش از حد مطیع همسر خود بود و به مرور اون بخش از قاطعیت خود را کاسته و سرکوب کرده بود و سعی کرده بود شبیه همسرش شود که در ابتدا برای زن خوب جلوه میکرد چرا که مسلط بر زندگی اش شده بود.
نتیجه: بعد از گذشت مدتی زن آن بخش از احساسات زنانگی اش را که میخواست حامی و پشتیبان داشته باشد نمیدید و مرد نیز احساس اقتدار نمیکرد. رابطه این دو نفر بقدری بحرانی شده بود که روزها و ساعتها در خانه کنار هم بودند ولی هیچ لذتی از هم نمی بردند و هم مرد بی تعهد شده بود و هم زن از مرد متنفر گشته بود.

چه راه حلهایی در مهارت های زندگی مشترک وجود دارد؟

راه حل: در مهارت های زندگی مشترک، هیچ وقت به دنبال تغییر طرف مقابل نباشیم یا اینکه خود را سرکوب کنیم و شبیه اون شویم بلکه باید فقط و فقط به شناخت تفاوت ها بپردازیم. در مهارت های زندگی مشترک باید طرف مقابل را آنگونه که هست و روز اول پذیرفته ایم قبول کنیم و با مهارت های زندگی مشترک زمینه دریافت خواسته هایمان را ایجاد کنیم در این صورت است که همچنان برای هم جذاب خواهیم بود.

مشکلات رایج در مهارت های زندگی مشترک

مهارت گفت و گو در زندگی مشترک

مهارت گفت‌وگویکی از مهارت های زندگی مشترک است و بی نهایت مهم. انسان‌ها از وقتی توانستند حرف بزنند بسیاری از مشکلات خود را حل کردند اگر زن و مرد بتوانند با هم گفتگو کنند بسیاری از تنش های زندگی بوجود نمی آید. از طریق گفت‌ و گو باید بتوانیم ارتباط کلامی برقرار کنیم و تا نتوانیم فرهنگ گفت ‌و گو را حل کنیم مشکلات ما حل نمی‌شود.

درک متقابل ومهارت های زندگی مشترک

اکثریت فکر می‌کنند درک متقابل یعنی از بین بردن تفاوت‌ها در صورتی که این چنین نیست درک متقابل یعنی همدیگر را شناختن و قابلیت این را داشته باشیم که از نگاه او به زندگی نگاه کنیم. طرف مقابل با ما متفاوت است چون می‌خواستیم کامل شویم در کنار هم قرار گرفتیم و اگرقرار باشد تفاوتی وجود نداشته باشد لذتی نیز وجود ندارد. قرار نیست که شبیه شویم. متأسفانه مشکلی که وجود دارد شبیه شدن زن و مرد در رفتار، اخلاق و ... است و همین باعث تنفر از هم می‌شود.

در مهارت های زندگی مشترک باید تفاوت ها درک و پذیرفته شود

بنابراین قدر تفاوت‌ها را بدانید. اگر بنا باشد گفت‌وگو بین زن و مرد برقرار شود که هر دو از این رابطه لذت ببرند باید زن و مرد همدیگر را بشناسند.
هدف مردان از گفت‌وگو کسب اطلاعات و هدف زنان صحبت کردن با هم است.
خانم محترم! همسرت دنبال کسب اطلاعات است پس در میان صحبت‌هایت به او اطلاعات بده.
آقای محترم! خانم‌ها بیشتر از آنکه دنبال کسب اطلاعات باشند نیازمند آن هستند که با او صحبت کنید و از گذشته یاد کنید که چه قدر خوب و لذت‌بخش بود وقتی صحبت می‌کند گوش دهی ‌تان فعال باشد.

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره خانواده خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره ازدواج و زندگی مشترک به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

https://saednews.com/fa/post/nzrye-mshaore-khanvade-darmani-sistmi-chist

منبع : The 12 Important Life Skills I Wish I'd Learned In School

 


:: بازدید از این مطلب : 261
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مریم هاشمی

آرام کردن

آرام کردن کودک دغدغه همیشگی پدر و مادر هایی است که تجربه کمی در نوع برخورد صحیح با کودک شان دارند. نوزادی مرحله ای از زندگی است که چهل روز اول زندگی را شامل میشود. بنا به دلایل و شرایط مختلف در حالتی از آرامش تا تنش و بی قراری در نوسان است. همین تغییر حالت های خلقی، والدین را نگران، سردرگم و خسته مینماید و به دنبال رو ش هایی برای آرام کردن کودک میروند. مراجعه به مراکز مشاوره کودک در این موارد حتما توصیه میشود. با وجود سهمی که پدر خانواده از این شرایط بر دوش دارد اما مادر اولین کسی است که در معرض بیماری های روانی و مشکلات اعصاب ناشی از عدم کنترل ناموفق در تسکین نوزاد قرار میگیرد، با کمک و راهنمایی گرفتن از مشاوره خانواده میتوان تا حد زیادی از میزان تنش والدین کاست.

مشاوره آرام کردن کودکان

علاوه بر دوره بارداری و تحمل سختی های ناشی از وضع حمل، تولد و به دنیا آوردن نوزاد نیز دنیایی از مسئوولیت ها و استرس را برای مادر به عنوان اولین منبع تغذیه، امنیتی و عاطفی و تربیت کودک به بار می آورد. به همین دلیل نقش پدر در همراهی همسر برای کاستن از تنش های تربیت کودک مهم مینماید. بالطبع وقتی خانومی در امر فرزند داری از حمایت و پشتیبانی همسرش بر خوردار باشد بهتر با مسائل برخورد وآن ها را حل و فصل مینماید.

در بین خانوم های شاغل هم موضوع نگهداری و سپردن کودک شان به یک فرد امن و مطمئن یا مهد کودک ها به وفور دیده میشود، از طرفی نگران عدم رسیدگی صحیح آن ها به نیاز های شیرخوار و کودک شان هستند. مادر شدن نعمتی است که وقتی بر زنی ارزانی داشته میشود یک سری وظایف را نیز با خود به همراه دارد که موظف به رعایت آن ها میباشد، بنابراین در کنار کمک گرفتن از سایر منابع حمایتی در نگهداری و تربیت فرزند نقش مهم مادر نباید مورد بی توجهی و غفلت واقع شود.

مشکلات تولد کودک

همان طور که در بالا هم ذکر آن رفت یکی از سخت ترین و پر تنش ترین مراحل زندگی بعد از تولد، "دوره نوزادی" و قبل از زبان آموزی کودک است زیرا برای درخواست هر نیازی به یک سری مکانیزم های ساده چون گریه، خنده، واکنش های بازتابی مجهز میباشد که عدم فهم صحیح والدین از این نشانه ها و پاسخ های رفتاری خاص کودک میتواند به اشتباه سرآغاز مشکلاتی برای والدین و فرزند شان باشد. در این مقاله ما با اصلی ترین مکانیزم یعنی بی قراری و گریه و معنایی که پشت آن ها پنهان است میپردازیم. امیدواریم والدین به ویژه مادران عزیز با خواندن این مقاله در روند تربیتی و ارضای نیاز های دلبند شان تغییرات لازم را به عمل آوردند و راه صحیح را در پیش گیرند.

کودک

علت بی قراری نوزاد

علت بی قراری نوزاد به عوامل مختلفی بستگی دارد. به عوامل زیر توجه کنید:

  • گرسنگی:

معمول ترین علت بی قراری نوزاد که همه به آن اگاه هستند گرسنگی و عدم رفع نیاز نوزاد به تغذیه مناسب است. منظور از تغذیه درست به کمیت و کیفیت شیرمادر یا شیر خشک، عدم رعایت زمان ارائه شیر، بی توجهی به مکان مناسب و شیوه درست گرفتن نوزاد در هنگام شیر دهی میباشد.

  • تعویض کودک:

مادری که با توجه به خراب کاری نوزادش او را به حال خود رها میکند و بی توجه به نیاز کودک به تعویض به موقع و تمییز شدن به کارش میپردازد، عامل اصلی این مشکل میباشد. علاوه برآن برخی نوزادان نسبت به جنس و کیفیت پوشک مصرفی حساسیت خاصی نشان میدهند و با خارش و قرمزی محل دفع و ادرار شان مواجه میشوند.

رعایت بهداشت و پاکیزگی نیازی است که در تمامی سنین برای فرد لازم میگردد و نادیده گرفتن آن مورد خوشایند هیچ کس نیست اما تفاوت یک بزرگسال با نوزاد در توان به زبان آوردن خواسته هایش و خود مراقبتی میباشد. نوزادی که تنها سلاحش برای بر قراری رابطه با والدین و اطرافیان گریه و خنده است در این شرایط ناپسند جهت متوجه کردن مراقبینش چاره ای جز سر در دادن گریه و نالیدن ندارد. از طرفی پوشک کردن طولانی مدت برای نوزاد خوشایند نمیباشد. احساس گرفتگی و ناراحتی عجیبی به او دست میدهد که دوست دارد لحظه ای ولو خیلی کوتاه آن را از خود دور نماید در غیر این صورت با بد اخلاقی به این رفتار مادر واکنش نشان میدهد.

  • دندان در آوردن:

یکی از زیبایی های کودکی و در عین حال دردناک برای نوزاد در حال رشد، تجربه رویش دندان هاست که با خارش و قرمزی لثه ها، مشکل در کنترل بزاق دهان، مشکل بلع و فرو بردن غذا مشخص میشود.

  • درجه حرارت:

نوسان در دمای بدن و سردی و گرما در حد افراطی از جمله دلیل بی قراری و گریه کردن نوزاد میباشد.

  • سر و صدا:

هر فردی برای رفع نیاز به خواب و استراحت ترجیح میدهد در محیطی آرام و ساکت به دور از جنجال و هیاهوی روزانه به خواب رود. متاسفانه در خانواده هایی که به این نیاز نوزاد توجهی نمیشود همیشه با مشکل نا آرامی فرزند شان مواجه هستند و جالب تر آن که به اشتباه آن را به گرسنگی ربط میدهند و وقتی با مقاومت کودک شان برای پستان گرفتن و شیرخوردن مواجه میشوند دچار استرس و کلافگی میشوند که همین روحیه نا ملایم مادر، شدت مشکل کودک را چند برابر مینماید.

  • کسالت:

درست است که نوزادی دوره ای است که فرد خیلی قادر به تشخیص تقاوت ها در محیط نیست اما دیدن یک نقطه ثابت و به یک نحو آرام شدن، برای هرکسی کسل کننده و بی هیجان میباشد. بنابراین در صورت مشاهده بی قراری نوزاد تان میتوانید آن در محیط یکنواخت و تکراری جست و جو نمایید.

  • گوش درد:

از شایع ترین عوامل بروز گریه ونا آرامی در نوزادی میتوان به بیماری گوش درد اشاره داشت. زمانی که تمام تلاش های شما برای آرام کردن نوزاد بی نتیجه میماند و او کماکان با گریه و فریاد واکنش نشان میدهد میتوانید به درد ناحیه گوش او مشکوک شوید.

  • قولنج:

درد سر ساز ترین مشکلی که نوزاد را مبتلا میکند و او را وادار به سر زدن گریه میکند درد ناشی از قولنج و عدم تخلیه هوا و مشکل نفخ میباشد.

  • مشکلات روحی مادر:

این موضوع متاسفانه برای خیلی ازوالدین قابل قبول نیست که دلیل بی قراری و حال بد نوزاد شان به مشکلات روانی، استرس، غم واندوه آن ها در طی روز بر میگردد.

  • آروغ زدن:

با هر بار مصرف شیر مقداری هوا وارد معده و شکم نوزاد میشود که در صورت تخلیه نشدن دردی در ناحیه شکم به وجود میآورد که برای کودک خوشایند نیست و منجربه گریه کردن او میشود.

 آرام کردن

 راه های آرام کردن کودک

راه هایآرام کردن کودک شامل روش هایی برای تسکین درد و بی قراری نوزاد گریان و نا آرام میباشد. بسته به این که مشکل بی قراری نوزاد از چه نوعی باشد، راه های آرام کردن کودک نیز متفاوت میگردد. در این بخش سعی کرده ایم در مقابل هر دلیل راه حل آن را قرار دهیم.

  • آروغ زدن:

بهترین روش هوا گیری و نفخ کودک، ایستاده نگه داشتن او در آغوش است طوری که سرش روی شانه شما قرار گیرد و خیلی آهسته بر پشت نوزاد بزنید.

  • گرسنگی:

با توجه به رشد سریع نوزاد، توجه به وعده های غذایی به موقع لازم میگردد. به تنوع غذایی و ارائه مزه های متنوعی از ترش وشیرین، بر احساس شادی نوزاد تان بیفزائید.

  • زمان خواب و بیداری:

یک نوزاد اکثر شبانه روز را در خواب به سر میبرد ولی با توجه به میزان فعالیتی که در طی یک روز داشته است ممکن است این زمان به هم خورده باشد. بهتر است در این روش به تنظیم خواب و بیداری او با میزان تحرکاتش توجه نمایید.

  • کسالت:

ایجاد محیطی از محرکات متنوع و گوناگون و دل پذیر برای سن نوزاد.

  • مشکلات روانی مادر:

بهترین راه حل اختصاص دادن زمانی برای استراحت و تجدید قوا به خود تان است. به همین منظور میتوانید از کمک های اطرافیان مثل همسر، مادر، یا سایر افراد مطمئن و دلسوز جهت نگهداری فرزند تان بهره بگیرید.

  • قولنج:

یک راهکار اساسی برای رفع قولنج و سفتی شکم، نوع بغل کردن نوزاد است. کودک را به این صورت بغل کنید که سرش روی قسمت داخلی آرنج و پاهایش روی دست شما قرارگیرد.

  • دندان در آوردن:

برای رفع درد ناشی از رویش دندان ها میتوانید با استفاده از حوله های سرد و تمییز، یا مسواک های انگشتی که در بازار موجود است به تمییزی لثه ها بپردازید. از دارو های تجویزی پزشک معالج و استفاده از دارو های گیاهی چون عصاره میخک و بابونه میتوانید استفاده نمائید.

  • تعویض پوشک:

گریه نوزاد میتواند به مکان نا مناسب تعویض(مثل میز مرتفع تعویض)، سرمای ناشی از دستمالی که زیرش پهن میشود، مارک پوشک برگردد. بهتر است با عوض کردن جنس پوشک مصرفی، و استفاده آز آب ولرم جهت شست و شوی مکان دفع و پشت نوزاد این مشکل را خوبی حل نمائید.

  • گوش درد:

استفاده از روغن زیتون و چکاندن چند قطره در گوش و استفاده از حوله گرم در جلوی گوش نوزاد پیشنهاد میشود.

کودک

روش آرام کردن کودک بی قرار

روش آرام کردن کودک بی قرار علاوه بر موارد مهمی که در بخش بالا بیان شد در این قسمت نیز به سایر روش آرام کردن کودک بی قرار پرداخته شده است:

  • استفاده از موسیقی و صدا های آرام بخش
  • شیرخشک های مناسب
  • ماساژ و مالیدن شکم به صورت دورانی و آرام
  • گهواره و آغوش گیر های آماده
  • پیاده روی و راه رفتن آرام
  • لالایی و آواز خواندن ملایم در هنگام خواب
  • ورزش و انجام حرکات نرمشی ساده با بدن نوزاد
  • بازی کردن و سرگرم نمودن او
  • مجهز کردن اتاق خواب به انواع آویز های متنوع و رنگارنگ
  • استفاده از توپ های سوئیسی و خواباندن کودک روی آن و غلتاندن آرام آن

آرام کردن کودک

 آرام کردن کودک گرسنه

آرام کردن کودک گرسنه به رسیدگی به موقع تغذیه نوزاد بر میگردد و شامل: رعایت ثبات زمانی در ارائه غذا، قرار گرفتن در مکان آرام و بی سر و صدا، نحوه صحیح بغل گرفتن در هنگام دادن شیر به او، استفاده از مارک های مناسب شیر خشک، تنوع غذایی و قرار دادن انواع مزه های گوناگون در رژیم غذایی نوزاد میباشد به این ترتیب به بهترین روش میتوان در آرام کردن کودک گرسنه تلاش نمود.

آرام کردن گریه نوزاد

آرام کردن گریه نوزاد گله و شکایتی است که با وجود تمام روش های فوق کماکان برای برخی والدین وجود دارد. در این صورت باید گفت زمانی که دلیل گریه و بی تابی کودک در هیچ یک از روش های فوق یافت نشد تشخیص ما، "گریه به خاطر گریه" است یعنی کاملا طبیعی است و جای نگرانی نیست. تنها پیشنهاد ما در این مواقع این است که چند دقیقه کودک را در گهواره اش و در اتاق تنها بگذارید و خودتان را به شنیدن موزیکی ملایم و خوردن یک چای یا قهوه دبش دعوت نمائید. بعد از تجدید قوا و برگشت به اتاق متوجه میشوید او نیز آرام گرفته و به خواب رفته است اما اگر کماکان بی قراری مینماید او را به آرامی بغل نمایید و اطراف خانه راه بروید تا به خواب رود و به آرام کردن گریه نوزاد دست یابید.

کودک

سوالات متداول

 نقش مادر در بی قراری نوزاد چیست؟

 بی توجهی و نادیده گرفتن نیاز های کودک به ویژه تغذیه و عدم ارضای به موقع آن ها از جانب مادر در بروز بی تابی نوزاد تاثیر دارد.

 درمان مفید برای تسکین درد گوش نوزاد چیست؟

 استفاده از روغن زیتون و پارچه نرم و گرم و بغل کردن نوزاد رو ش های مناسبی برای تسکین درد گوش میباشد.

 نوزادی شامل چه مقطعی از رشد کودک است؟

 از زمان تولد تا روز چهلم بعد از تولد را دوره نوزادی مینامند.

هدف مرکز مشاوره و روانشناسی آویژه از ارائه اطلاعات لازم در زمینه مشکلات روانی، افزایش آگاهی شماست تا با توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره خانواده تلفنی و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره کودک به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

منبع:10 Ways to Teach Kids to Calm Down 



:: بازدید از این مطلب : 269
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مریم هاشمی

ازدواج یکی از مهم ترین مراحل زندگی هر فردی است. موفق بودن در این مرحله نیازمند مهارت و دانش کافی میباشد. این امری طبیعی است که همه ی افراد دوست دارند ازدواج موفق داشته باشند و همسرشان به آنها عشق بورزد و به آنها محبت کند. اما به یاد داشته باشید که ازدواج همیشه یک جاده صاف و هموار نیست و گاهی ناملایماتی در این مسیر وجود دارد که ممکن است این مهر و محبت را کمتر کند. در برخی موارد فرد محبتی را که انتظار دارد از همسرش دریافت نمیکند و همین موضوع باعث دلسردی و اضطراب میشود حال در مواجه با چنین مواردی چه باید کرد؟

حتی اگر همسر شما اولین کسی است که در ازدواج از نظر عاطفی عقب نشینی میکند، این شما هستید که باید برای جلب محبت همسر ابتکار عمل به خرج دهید. راه های زیادی برای افزایش محبت بین زن و شوهر وجود دارد که در این مقاله سعی میکنیم به  آنها بپردازیم.

همسرتان را تحسین کنید

یکی از بهترین راه ها از نظر مشاور خانواده برای جلب محبت شوهر تحسین و قدردانی از او است. میتوان گفت شدت عشق و علاقه همسرتان به شما به طور مستقیم متناسب با ارزش و اهمیتی است که برای او قائل میشوید. یعنی هر چه بیشتر همسرتان احساس کند که برای شما مهم است، مهر و محبت قویتری نسبت به شما پیدا میکند. این موضوع مخصوصا درباره مردان کاملا صادق است؛ درواقع آقایان تمایل دارند از جانب همسرشان ستایش شوند. برای این کار کافی است دو نکته زیر را در نظر بگیرید:

  1. همسر شما به خوبی میداند که قرار نیست مردی باشد که دنیا را نجات میدهد اما همیشه در تلاش است که قهرمان زندگی خود باشد. پس این احساس را به او بدهید و از اهمیت دادن به همسرتان دست برندارید. فقط کافی است هر کار مثبتی که انجام میدهد، از او قدردانی کنید.
  2. خصوصیات مثبت همسرتان را بشناسید و از آنها تعریف کنید. حتی زمانیکه در جمع خانواده حضور دارید، به جای تمرکز بر روی عیب های یکدیگر، سعی کنید خصوصیات مثبت همسرتان را عنوان کنید. بدین ترتیب احساس اهمیت و امنیت روانی که به همسرتان القا میشود، باعث پایداری رابطه و جلب محبت مرد میشود.

بیش از حد وابسته و نیازمند نباشید

یکی از راه های جلب محبت شوهر نشان دادن استقلال فردی است. سعی کنید چه از نظر مالی و چه از نظر عاطفی بیش از حد نیازمند و وابسته نباشید.

چرا که یک فرد مستقل و قوی جذابتر از یک فرد وابسته است. اگر بیش از حد به همسرتان تکیه کنید ممکن است این حس را در او به وجود آورید که تنها برای رفع کمبودهایتان به او نیاز دارید و خودتان قادر به انجام هیچ کاری نیستید.

شما باید یاد بگیرید قبل از هر کس و هر چیزی خودتان از احساستان مراقبت کنید.

یک تست ساده برای اینکه بفهمید آیا در ازدواج خود بیش از حد به همسرتان نیازمند هستید یا نه این است که از خود بپرسید، زمانیکه همسرم درخواستهای مرا رد میکند چقدر میترسم و چه برخوردی میکنم؟

به یاد داشته باشید اگر در ازدواجتان فردی وابسته هستید، هر کاری که برای جلب محبت شوهر یا همسرتان انجام دهید با شکست مواجه میشود.

به سلامت و ظاهر خود اهمیت دهید

بدون شک یکی از مهم ترین مواردی که در افزایش محبت همسر به ویژه جلب محبت مرد اهمیت دارد زیبایی ظاهری است. هیچکس دوست ندارد که همسرش را با ظاهری ژولیده و نامرتب ببیند. پس سعی کنید لباس های متناسب و زیبا به تن کنید. روی تناسب اندامتان کار کنید. ورزش کنید و به سلامتیتان اهمیت دهید. مجموعه ی اینها به همراه چهره ای خندان میتواند احساس آرامش و امنیت را به همسرتان تزریق کند و مطمئنا تنها پاسخی که میگیرید، عشق و محبت است.

با احتیاط درباره گذشته صحبت کنید

یکی از راه های افزایش محبت بین زن و شوهر این است که به طور زیرکانه ای از خاطرات گذشته استفاده کنید. چرا که گذشته هم بخش مهمی از هویت شما است. اما توجه کنید که بیشتر به کارهای خوبی که همسرتان در گذشته انجام داده است یا کارهایی که صرفا برای شما انجام داده، اشاره کنید. این کار احساس خوبی به طرف مقابل القا میکند و باعث میشود همسرتان از نظر عاطفی بیشتر به شما جلب شود. در مقابل؛ یادآوری خاطرات ناخوشایند حتی اگر بدون هیچ منظوری باشد، میتواند معنای بی احترامی یا طعنه و بی محبتی را برای همسرتان داشته باشد. پس اگر به دنبال راهی برای افزایش محبت شوهر هستید، با احتیاط از گذشته صحبت کنید.

با همسرتان همدل تر باشید

نشان دادن همدلی میتواند راه خوبی برای جلب محبت شوهر باشد. همدلی یعنی اینکه شما احساسات و عواطف شریک زندگیتان را درک کنید. همدلی با ایجاد یک ارتباط قوی همراه است که به دو نفر کمک میکند که با همراهی یکدیگر از پستی ها و بلندی های زندگی به سلامت عبور کنند. چندین راه برای ابراز همدلی با همسر وجود دارد، مثلا:

  • برای همسرتان یک شنونده خوب باشید.
  • برای درک احساسات همسرتان در هر موضوعی، ابتدا باید به حرفهایش گوش دهید.
  • هرگز همسرتان را قضاوت نکنید؛ اکثر ما عادت داریم بعد از شنیدن حرفها و درد دل طرف مقابل، قضاوت و داوری میکنیم. فراموش نکنید که برای درک همسر باید از دیدگاه او به مسائل نگاه کنید.

به همسرتان ابراز علاقه کنید

ابراز علاقه راحت ترین کاری است که میتوان برای جلب محبت شوهر و به ویژه جلب محبت خانم ها انجام داد. سعی کنید همیشه به همسرتان یادآوری کنید که چقدر دوستش دارید. برای ابراز علاقه تان کارهای متفاوت و جذاب انجام دهید. مثلا روی آینه برای او پیغامی بگذارید که دوستت دارم. در زمان بیماری یا حتی سلامی به او گوشزد کنید که مراقب خودش باشد. کارهای به این سادگی تاثیرات شگفت آوری بر رابطه شما دارد.

احساس پذیرش یکی از راه های جلب محبت

توجه کنید که یکی از مهم ترین نیازهای عاطفی همسرتان احساس پذیرش است. یعنی شما نه تنها باید شایستگی های همسرتان را بپذیرید بلکه باید نواقص او را هم قبول کنید. یکی از بهترین راه ها برای کسب محبت شوهر این است که به او بفهمانید از ازدواجتان راضی هستید و همسرتان را با تمام نواقصی که دارد دوست میدارید. این طبیعی است که هر فردی عیب هایی داشته باشد اما هنر شما این است که این عیب ها را بپوشانید.

جمع بندی:

به یاد داشته باشید، حفظ جذابیت در قلب و روان همسرتان فقط به معنای داشتن ظاهری زیبا نیست. تمام نکات فوق سعی دارد توجه شما را به محبت، عواطف و احساسات درونی همسرتان بیشتر کند تا نیازهای عاطفی او را بهتر بشناسید و برای این نیازها پاسخی متناسب ارائه دهید.

https://psychology.avije.org/psychological-counseling/

روانشناسی زنان

چطور از شوهر خسیس پول بگیریم؟



:: بازدید از این مطلب : 216
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 23 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مریم هاشمی

آیا شما نیز دائم به رابطه های گذشته شوهر خود در دوران مجردی اش فکر می کنید؟ آیا آنچه که در گذشته بوده مانند یک فیلم در ذهن شما مرور می شود؟ فکر کردن در مورد گذشته انسان ها برای همه افراد وجود دارد. این احساسات منحصر به شما نیست. در میان اکثر زنان این تفکرات و احساسات بسیار رایج است. وسواس مداوم در مورد گذشته شوهر خود می تواند یک عامل به شدت استرس زا و آسیب رسان به زندگی مشترک شما باشد. در این مقاله مشاوران مرکز مشاوره خانواده آویژه به شما یاد می دهند که چگونه گذشته شوهر خود را فراموش کنید و رابطه بهتری با او برقرار کنید. پس این مقاله را مطالعه بفرمایید تا یاد بگیرید که چگونه زندگی مشترک خود را از هر گونه فکر و خیال در مورد گذشته شوهرتان پاک کنید.

راهکارهایی برای فراموش کردن گذشته شوهر

مسلما در نگاه اول فراموش کردن گذشته شوهر خود، روابطی که داشته است و یا حتی اشتباهی که مرتکب شده است می تواند به شدت سخت باشد. اما شما می توانید با سعی و تلاش و اراده قوی خود همه آنچه که در گذشته همسرتان بوده را فراموش کنید. آیا واقعا گذشته و آنچه که اتفاق افتاده است ارزش این را دارد که زندگی مشترک خود را خراب کرده و دائم استرس، اضطراب و عصبانی باشید؟ پس تصمیم بگیرید که با استفاده از راهکارهای مختلف آنچه که در گذشته همسرتان بوده را فراموش کنید. مهم ترین راهکارهایی که برای فراموش کردن گذشته می توانید از آنها استفاده کنید عبارتند از:

سعی کنید به چیز دیگری جز گذشته شوهرتان فکر کنید

شاید به نظرتان این راهکار مسخره یا نشدنی باشد. اما اصلا اینگونه نیست. سعی کنید هنگامی که متوجه شدید ذهنتان به سمت گذشته او یا اشتباهاتش می رود، به چیز دیگری فکر کنید. شما می توانید مشغول دیدن عکس هایتان شوید یا می توانید در مورد موضوع دیگری مانند لیست خرید خود فکر کنید. به هرحال، از هر روشی که به نظر شما جالب و سرگرم کننده است برای پرت کردن حواس خود و فکر نکردن به گذشته شوهرتان استفاده کنید. این کار باعث می شود که شما بعد از مدتی دیگر عادت فکر کردن یا غصه خوردن در مورد اشتباهات شوهرتان را از سر ببرید.

به این فکر کنید که فکر کردن به گذشته شوهرتان چه پیامدهایی برای شما دارد

فکر کردن به گذشته شوهرتان، دوست دخترهایی که داشته و یا اشتباهاتی که مرتکب شده است چه فایده ای دارد؟ با این کار شما فقط  به سلامت جسمانی و روانی خود آسیب می رسانید. فکر کردن به گذشته همسر باعث می شود که احساس ناامنی، غمگینی، رنجش و حتی عصبانیت کنید. این موضوع می تواند حتی حسادت شما را با خود به همراه داشته باشد و باعث شود که شما دائم به تمام حرکت ها و رفتارهای همسرتان شک کنید. به این فکر کنید که آنچه که در گذشته او بوده برای مدت ها قبل است و حال از بین رفته و تنها یک خاطره دور برای شریک زندگی شما است.

همسرتان را به خاطر آنچه که در گذشته بوده، تنبیه و سرزنش نکنید

وسواس مداوم در مورد گذشته او باعث می شود که شما نسبت به خودتان و رابطه با شوهرتان احساس خوبی نداشته باشید. احساس غم، خشم و ناامنی می تواند طاقت فرسا باشد و باعث شود شما رفتار غیر منطقی داشته باشید. هرگز در بحث ها و یا صحبت های خود همسرتان را به خاطر گذشته سرزنش نکنید. حرف هایی را نزنید که بعدا پشیمان می شوید. سعی کنید تحت هیچ شرایطی گذشته همسرتان را مانند پتک بر سر او نکوبید. این کار باعث می شود که اولا شوهرتان به مرور از شما فاصله بگیرد، ثانیا شما را نسبت به او بدبین و بدرفتار کند و این سرزنش کردن، تیکه انداختن و تنبیه کردن برای شما به یک عادت تبدیل شود و اجازه ندهد که شما گذشته همسرتان را فراموش کنید.

به خودتان اهمیت بدهید و دائم در فکر و خیال نباشید

ساعتی را به آنچه که قبل از شوهر کردن بودید فکر کنید. چه سرگرمی هایی داشتید؟ چه چیزهایی شما را خوشحال می کرد؟ سعی کنید احساسات خود را نسبت به خود با فکر کردن بیش از اندازه به گذشته همسرتان از دست ندهید. یک سرگرمی جدید برای خود پیدا کنید و با دوستان و خانواده خود وقت بگذرانید. این کار به شما کمک می کند تا کمتر به آنچه که در گذشته همسرتان بوده است فکر کنید. ذهن خود را آزاد کنید و به تفریح و شادی بپردازید. می توانید کتاب مورد علاقه خود را بخوانید و یا موسیقی مورد علاقه خود را گوش کنید. سعی کنید به خودتان اهمیت بدهید نه به گذشته و آنچه که تمام شده و اثری از آن نیست. چند ساعت پیاده روی می تواند ذهن شما را از هرگونه فکرهای بیهوده خلاص کند.

روی رابطه خود با همسرتان کار کنید

شما به گذشته شوهرتان و روزهای خوشی که در کنار دوست دختر سابقش داشته است حسادت می کنید؟ خاطرات خوش آنها در تعطیلات شما را ناراحت کرده است؟ پس سعی کنید به جای حسادت و حرص خوردن، شما روزهای بهتری را برای خود و شوهرتان رقم بزنید. سعی کنید شما نیز خاطرات شگفت انگیز و تجربیات عالی را برای زندگی مشترک در کنار همسرتان بسازید. از همراهی یکدیگر لذت ببرید، بخندید و از روزهای خوش در کنار هم بودن عکس بگیرید. با گذشت زمان خواهید دید که در حال ساختن داستان خود با شریک زندگی خود هستید و داستانی که او با همسر سابقش و یا دوست دخترش داشته را فراموش کرده اید.

به این فکر کنید که همه ما گذشته ای داریم

فقط یه لحظه به تجربیا خود در دهه گذشته زندگی فکر کنید. به یاد بیاورید که چه تعداد از اشتباهات شما باعث شده است که شما فرد بهتری باشید و بهتر زندگی کنید. همه ما گذشته ای داریم، همه در طول مسیر تصمیماتی گرفته ایم که ممکن است اشتباه بوده باشد. پس گذشته همسر شما نیز مانند گذشته شما همراه با خوبی ها و اشتباهاتی بوده است. گذشته او را به سمت سفری به سوی شما هدایت کرده است. به این فکر کنید که در حال حاضر، او شما را پیدا کرده  با شما زندگی می کند و برای خوشحالی شما تلاش می کند. پس به جای عصبانیت و فکر کردن به گذشته او، برای راهی که با همسرتان در پیش دارید خوشحال باشید.

به مشاوره مراجعه کنید

اگر نمی توانید گذشته همسر خود را فراموش کنید و این موضوع باعث شده است که زندگی مشترک شما مانند قبل نباشد و به روابط زناشویی شما آسیب برسد پس بهتر است به مشاوره خانواده مراجعه کنید. مشاور به شما کمک می کند تا بتوانید با استفاده از روش های مناسب گذشته همسرتان و اشتباهاتش را فراموش کنید. بهترین فردی که می توانید با او صحبت کنید و از نگرانی ها و دغدغه های خود که مربوط به گذشته همسرتان است بگویید، مشاور است.

سخنی از مشاوران آویژه

اینکه شما نگران زندگی زناشویی خود باشید و بخواهید زندگی شاد و به دور از دغدغه داشته باشید، کاملا طبیعی است. اما فکر کردن به گذشته همسرتان و اشتباهات او هیچ فایده ای ندارد. پس به جای اینکه دائم با فکر کردن به گذشته به سلامت جسمانی خود آسیب بزنید و همچنین دچار بیماری های روانی مانند افسردگی، اضطراب و ... شوید. به فکر حال و آینده باشید و سعی کنید از بودن در کنار یکدیگر لذت ببرید.

https://psychology.avije.org/psychological-counseling/

روانشناسی زنان



:: بازدید از این مطلب : 234
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 23 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مریم هاشمی

روابط اجتماعی

افزایش روابط اجتماعی از عوامل مهم بهبود شرایط فردی، اقتصادی و اجتماعی است. خصوصا در دنیای تکنولوژی یکی از عوامل کلیدی در موفقیت، بالارفتن توانایی های فرد در ارتباط موثر با مردم به شمار می رود. افزایش روابط اجتماعی نیز مانند غذا درست کردن، نقاشی کردن و کارهای دیگر از مهارت های زندگی است که حتما باید آن را یاد بگیرید و به دیگران یاد بدهید. امروزه نداشتن مهارت های زندگی و عدم توانایی در چگونه زیستن، تبدیل به معضل بزرگی شده است. زیرا در ایران معمولا فرزندان تا مدت ها زیر چتر پدر و مادر هستند واین موضوع باعث می شود که خیلی دیر به استقلال فکری و اجتماعی برسند.

گاهی هم ممکن است فرد تا میانسالی برای ادامه زندگی به کمک و پشتیبانی والدینش نیاز داشته باشد و گاهی هم حتی برای ورود به اجتماع دچار مشکل شده و برای هر کاری به مشاوره فردی مراجعه کند. زیرا نمی تواند درست تصمیم بگرید. به همین دلیل توصیه ما به شما این است که مهارت های اجتماعی را از دوران نوجوانی به کودک بیاموزید. حتی اگر نمی دانید که در این رابطه چه اقدامی کنید به مشاوره خانواده مراجعه کرده تا راه و چاه را یاد بگیرید و فرزندی اجتماعی و موفق تربیت کنید.

راه های افزایش روابط اجتماعی

یکی از راه های افزایش روابط اجتماعی این است که شنونده خوبی باشید و در ارتباطات اجتماعی درست و گزیده و منطقی صحبت کنید. اما چرا؟ شنونده بودن باعث می شود درک درستی از انسان ها داشته باشیم و نتیجه بهتری بگیریم. شناخت انسان ها اولین گام برای داشتن یک رابطه موفق اجتماعی است. زیرا برای سوال هایی که در ذهنتان است بهترین جواب را خواهید گرفت.

از دیگر راه های افزایش روابط اجتماعی آن است که روی احساسات و عواطف  خود کنترل داشته باشید. در زمان عصبانیت یا احترام یا شادی، زیاده روی نکنید. کنترل خشم، شادی، غم، ناراحتی از مهم ترین مهارت های زندگی است که البته نقش آن در روابط اجتماعی نیز بسیار پر رنگ می باشد. اگر این مهارت ها را یاد بگیرید قطعا در دید دیگران به فردی قوی و محبوب تبدیل خواهید شد.

راه سوم بالا بردن اعتماد به نفس است. باید به کمبود ها و ضعف های خود فکر کنید و به جای نادیده گرفتن آن ها سعی کنید آن ها را برطرف کرده و آن را تقویت کنید.

راه های دیگر برای افزایش ارتباطات اجتماعی عبارت است از :

  • همدل و همگام بودن ( مسئول بودن)
  • شناختن زبان بدن
  • افزایش دادن جاذبه نگاه
  • پرهیز از جواب های بسیار کوتاه و بسیار بلند
  • کار کردن روی لحن زبان
  • مطلع بودن از اخبار روز
  • آراسته بودن
  • با نفوذ بودن

روابط

افزایش روابط اجتماعی در نوجوانان

بی شک افزایش روابط اجتماعی در نوجوانان بسیار حائز اهمیت است زیرا شخصیت هر فرد از دوران نوجوانی شکل می گیرد. خانواده ها باید در این سن فرزندانشان را بهتر بشناسند و کمک کنند که اعتماد به نفسشان بالا رود. اجتماعی کردن نوجوانان از مهم ترین راه های افزایش روابط اجتماعی است. اما چگونه میتوان به این مهم دست یافت؟ کافی است والدین در خانه از جملاتی استفاده کنند که به نوجوان انگیزه بدهد. جملاتی مثل: " تو می توانی" " من به تو ایمان دارم" ، " تو قطعا موفق خواهی شد" ، " ما ازت حمایت می کنیم" ، " تو عالی هستی" ، " کارت رو خیلی دوست دارم" برای اجتماعی کردن و انگیزه دادن به آن ها بسیار کاربردی است.

از دیگر راه های افزایش روابط اجتماعی در نوجوانان مشارکت بیشتر آن ها در فعالیت های اجتماعی است. ثبت نام در کلاس های علمی، آموزشی و ورزشی و فرستادن آن ها به اردوهای تفریحی می تواند فرزندانمان را با اجتماع آشنا کند.البته بهتر است در دوران دانشجویی نیز برای او شغل مناسبی پیدا کنید تا همان ابتدا بتواند مدیریت مالی زندگی اش را در دست گیرد.

روانشناسی روابط اجتماعی

روانشناسی روابط اجتماعی ارتباط مستقیمی با سطح کیفی و حضور فرد در اجتماع دارد. افرادی که احساس می کنند نمی توانند آن روابط اجتماعی که دوست دارند را داشته باشند معمولا تنها هستند. قطعا باید به این افراد نحوه ورود به اجتماع را آموزش داد. همه ما نیاز به خانواده ای سالم، دوستان خوب، همسری مهربان و همکارانی دلسوز داریم. اما همه این ها، در سایه نوع نگاه ما و نوع برخورد ما در زندگی به وجود می آید. در روانشناسی اجتماعی ، عزت نفس نقش بسیار اساسی دارد.

افرادی که نمی توانند برخورد مناسبی با دیگران داشته باشند قطعا دوستان کمی دارند. این افراد از جهت سلامت جسم و روان دچار مشکل هستند. سعی کنید نگرانی های خود را کم کنید. مثبت فکر کنید. در روابط اجتماعی استرس را از خود دور کنید. همیشه لبخند بزنید و اگر اشتباهی کردید نترسید و با مشاوره گرفتن از مشاوره خانواده یا حتی افراد صاحب نظر و با تجربه سعی کنید اشتباهاتتان را اصلاح کنید.

بهبود روابط اجتماعی

بهبود روابط اجتماعی نیازمند انجام یک سری کارهست. در بهبود روابط اجتماعی نیاز است موارد زیر را رعایت کنیم.

  • دروغ نگوییم و در برخورد ها صادق باشیم.
  • برخی احساسات بد را مخفی کرده و احساسات خوب را بیشتر به دیگران نشان دهیم.
  • به دنبال نقاط مشترک در زندگی باشیم.
  • فرد مقابل را بشناسیم و خصوصیات او را مورد بررسی قرار دهیم.
  • از کلمات محبت آمیز استفاده کنیم.
  • زمانی که فرد درحال صحبت است به چشمان او نگاه کنیم.
  • بی تفاوت نباشیم و با جملات ساده، فرد را از سر خود باز نکنیم.
  • برای حفظ آرامش در برخورد با دیگران از مشاوره روانشناسی کمک بگیرید.
  • روی روح و روان خود کار کنیم.

اجتماعی

درمان روابط اجتماعی ضعیف

درمان روابط اجتماعی ضعیف کار سخت اما ممکنی است. زیرا باید فرد خود را به طورکامل تغییر دهد و فرد جدیدی بسازد. برای درمان روابط اجتماعی ضعیف به موارد زیر توجه کنید.

  • سعی کنید در جمع های گوناگون صحبت کنید. اجازه دهید دیگران شما را ببینند. وقتی توجه دیگران را جلب می کنید علاوه بر اینکه اعتماد به نفستان بالا می رود باعث خوشحالی خودتان نیز خواهد شد.
  • از حضور در اجتماع نترسید.
  • به خودتان ایمان داشته باشید.
  • با خود بگویید من باید با دیگران در رابطه باشم برای پیشرفت و موفقیتم باید این کار را به بهترین شکل انجام دهم. باید گوشه گیری را کنار بگذارم تا آینده خوبی داشته باشم. من در جمع دوستان جایگاه خوبی دارم. من پر از اعتماد به نفس هستم.من به دنبال برقراری رابطه اجتماعی سالم هستم.

سوالات متداول

همسرم ذاتا گوشه گیر است. برای اینکه بیشتر در جمع باشد چه کار کنم؟

برای اینکار سعی کنید دوستان یا فامیل خود را دعوت کنید. اجازه بدید عادت کنه که با دیگران باشه. تمرین بودن با دیگران بهترین راه حل است.

من یه پسر بچه 7 ساله دارم که به شدت انزوا طلبه. آیا این رفتارش می تونه ادامه دار باشه؟

قطعا بله. حتی شده به زور باید کاری کنید که تنها نمونه. می تونید دوستاش یا هم سن و سالاشو دعوت کنید یا توی کلاس های فوق العاده یا تفریحی بسته به علاقش ثبت نامش کنید. اگه جواب نگرفتید مشاوره کودک راه حل خوبیه.

من مدت هاست که دوست دارم به فردی اجتماعی تبدیل بشم. اما نمی تونم و مدام عقب می کشم. به نظرتون چه کارکنم به ارتباطات اجتماعی علاقه مند بشم؟

اولین مرحله اینه که بگید من میتونم. تنبلی رو کنار بگذارید. برید بیرون تو اجتماع باشید. فعالیت کنید. ولی مدام از جمله من میتونم استفاده کنید.  باید به خودتون خودتون رو ثابت کنید. در غیر اینصورت نتیجه نمیگیرید.

هدف مرکز مشاوره و روانشناسی آویژه از ارائه اطلاعات لازم در زمینه مشکلات روانی، افزایش آگاهی شماست تا با توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره خانواده به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد. جهت کسب آموزش های بیشتر این مقاله لاتین را مطالعه کنید. منبع: (10 Tips for Improving Social Interaction | Advisors to the ...)

 


:: بازدید از این مطلب : 236
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 22 دی 1401 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 25 صفحه بعد