شوهرم به خاطر خانوادش با من دعوا میکنه
نوشته شده توسط : مریم هاشمی

شما ممکن است با خانواده شوهرتان زندگی کنید و یا حتی از آنها دور باشید اما همیشه شوهرتان خانواده خود را به شما ترجیح بدهد و برای آنها احترام و ارزش بیشتری قائل باشد. متاسفانه در برخی از فرهنگ ها مرد بعد از ازدواج نیز باید مراقبت از والدین و خواهر و برادرهایش را در اولویت قرار داده و حتی به آنها بیشتر از همسر خود اهمیت بدهد. در این شرایط به جای عصبانیت، کشکمش و یا درگیری با شوهر می توانید به فکر برداشتن گام هایی برای تعادل ساختن زندگی خود باشید.

مشاوران مرکز مشاوره تلفنی خانواده آویژه به بررسی این موضوع پرداخته و راهکارهایی را برای مقابله با شوهری که خانواده اش را به زنش ترجیح می دهد، نگارش کرده اند. اگر شما نیز از این وضعیت خسته شده اید و می خواهید اولویت همسرتان باشید، پس مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

راهکارهایی برای مقابله با شوهری که خانواده اش را به همسرش ترجیح می دهد

شما می توانید از راهکارهای زیر برای متعادل ساختن زندگی خود استفاده کنید.

رابطه قوی شوهرتان با مادرش را بپذیرید

اکثر پسران رابطه قوی با مادرانشان دارند. برخی از مردان بعد از ازدواج این رابطه را محدود می کنند. اما برخی دیگر نمی توانند وابستگی به مادر را کاهش دهند. اگر همسرتان باید هرروز با مادرش صحبت کند و یا در هفته چندین بار به او سر می زند، ناراحت نباشد. هرگز او را سرزنش نکنید و یا نگویید از رفتارش ناراحت می شوید. نشان دادن حساسیت می تواند شرایط را بدتر سازد. پس سعی کنید این واقعیت که پسران به شدت مامانی هستند را بپذیرید.

برای سفر دو نفره برنامه ریزی کنید

ممکن است شما در تمام سفرهای خود مجبور بوده باشید که همراهی والدین و یا خواهر و برادر همسرتان را بپذیرید. این می تواند واقعا آزار دهنده باشد. پس دست به کار شوید. به شوهرتان بگویید اگر سالی دو بار به مسافرت می روید، یکی با خانواده اش باشد و دیگری خودتان باشید با فرزندانتان. خودتان با همراهی فرزندان و شوهر مقصدی را انتخاب کنید و برنامه سفر بچینید. در این شرایط شما می توانید با همسرتان در مکانی که خانواده اش حضور ندارند، خوش بگذرانید و تفریحاتی که می پسندید را انجام دهید.

 یک بودجه تنظیم کنید

اگر می بینید که بیشتر درآمد شوهرتان برای خانواده اش صرف می شود، در صورتیکه آنها خودشان وضع مالی مناسبی دارند و شما در آخر ماه با مشکلات مالی مواجه می شوید. با شوهرتان بودجه ای را برای خانواده در نظر بگیرید. این بودجه تعیین می کند که چقدر باید برای خانواده خودتان باشد و چه مقدار می تواند کمک به والدین همسرتان باشد. به او بگویید که او باید هزینه های ضروری خانواده اش را پاسخ دهد. او مسئولیت تامین و رفاه خانواده را بر عهده دارد. پس نباید از این مسئولیت فرار کند. با تعیین بودجه دیگر شوهرتان نمی تواند خانواده اش را در اولویت بگذارد.

 دیدارهای نسبی را کاهش دهید

آیا خانه شما شبیه یک کاروانسرا است که در آن اقوام حتی بدون تماس تلفنی وارد آن می شوند و از شما انتظار دارند که بهترین ها را برایشان آماده کنید؟ در این شرایط شوهر متوجه فشارهایی که برروی همسر است نمی شود و نمی داند که زندگی خود را خراب کرده است. پس سعی کنید با همسرتان صحبت کنید. به او بگویید که آخر هفته ها را برای چنین ملاقات هایی داشته باشد. مرزهای خود را مشخص کنید و با بستگان نیز به صورت مودبانه و محترمانه نسبت به کارها و درگیری های خود صحبت کنید. از آنها بخواهید قبل از آمدن به منزل شما، اطلاع بدهند و یا رفت و آمد دو طرفه داشته باشید.

به خودتان اهمیت بدهید

به یاد داشته باشید که اهمیت ندادن به خود باعث می شود که دیگران نیز به شما اهمیت ندهند و برای شما ارزش قائل نشوند. پس سعی کنید خودتان را در اولویت قرار دهید. ورزش کنید، به ظاهر خود رسیدگی کنید و برای تفریح وقت بگذارید. این کار باعث می شود همسرتان نیز به شما اهمیت داده و متوجه شود که شما نیز نیازها و خواسته هایی دارید.

او را از رفتارهای افراطی اش آگاه سازید

ممکن است خواهر یا برادر همسرتان بیمار شده باشد. شوهرتان هر روز دو یا چندبار به او سر می زند و از رسیدگی به فرزندان غافل شده است. مثلا ممکن است پسر شما امتحان ریاضی داشته باشد و گریه های دختر کوچولوی شما اجازه ندهد تا به پسرتان رسیدگی کنید. در این شرایط حضور همسرتان به شدت احساس می شود. اما او حواسش به امور خانواده خود نیست. او ممکن اس این رفتار را ناخودآگاه و از روی نگرانی انجام دهد. پس با او در مورد رفتارهای افراطی اش صحبت کنید. از او بخواهید که بین شما و خانواده اش تعادل برقرار کند. مثلا می تواند امروز که پسرتان امتحان دارد، به او کمک کند و فردا به دیدار برادر یا خواهرش برود. این کار می تواند باعث شود که شما نیز در اولویت های او قرار بگیرید.

 خانواده خود را در اولویت قرار دهید

اگر شوهرتان خانواده اش را بر شما ترجیح می دهد. شما نیز خانواده خود را بر او ترجیح دهید. والدین خود را در تعطیلات خانوادگی خود قرار دهید و زمانی که او برای مادرش هدیه می‌ خرد، همان‌ ها را برای مادرتان نیز بخرید. به اندازه شوهرتان با والدین خود وقت بگذرانید یا به دیدن برادر و خواهرهای خود بروید. اما این کار را با حس انتقام جویی یا برای تلافی کردن رفتار او انجام ندهید. در عوض، آن را راهی برای پر کردن زمانی که شوهرتان در دسترس شما نیست، با محاصره کردن خود با افرادی که دوستشان دارید، در نظر بگیرید.

این کار به همسرتان کمک می کند تا متوجه شود که تحمل رفتارش تا چه میزان سخت بوده و به شما آسیب رسانده است. شما با تکرار رفتار او مانند یک آینه عمل کرده اید که بازتاب رفتارش است و او می تواند عیوب خود را متوجه شود.

 احساسات خود را به اشتراک بگذارید

ارتباط سالم و صادقانه کلید حل هر مشکلی در رابطه است. شوهر شما ممکن است حتی نداند که شما احساس می کنید که او خانواده خود را به جای شما انتخاب می کند. کاری که او انجام می دهد به طور طبیعی برای او اتفاق می افتد. ممکن است همسرتان متوجه نشود که با این رفتار چقدر به شما آسیب رسانده است. پس سعی کنید احساسات خود را بیان کنید. می توانید کنار هم بنشینید و راه حلی مناسب برای این مشکل پیدا کنید. به این ترتیب سوء تفاهم ها برطرف شده و روابط شما بازیابی می شود.

سخن آخر

اینکه شوهر شما خانواده اش را در اولویت قرار داده دلیل نمی شود که شما و فرزندانش را دوست نداشته باشد. او از کودکی اینگونه رفتار کردن را آموخته است و نمی تواند بین همسر و خانواده خود تعادل برقرار سازد. پس شما باید با سعی و تلاش این رفتار و عادت همسر خود را کاهش داده و زندگی خانواده خود را متعادل سازید. شما می توانید از راهنمایی های مشاوره خانواده در این زمینه استفاده کرده و روابط خود را بازیابی کنید. مشاور می تواند به شما کمک کند تا تعادل را به زندگی خود هدیه کنید.

منبع: همسرم خانواده اش را به من ترجیح میدهد





:: بازدید از این مطلب : 222
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 7 بهمن 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: