دلبستگی نا ایمن چگونه شکل میگیرد؟
نوشته شده توسط : مریم هاشمی

اگر در مراحل اولیه کودکی، از طرف والدین و نزدیکان، به شما احساس امنیت‌ و اعتماد بخشیده نشود؛‌ احساس ناامنی و اضطراب شدید می‌کنید و دلبستگی ناایمن خواهید داشت؛ آن هم در جهانی که برای شما اضطراب آور بوده است!

پس احساساتی مثل ترس و اضطراب، خشم و عشق، با باورهایی مخرب همیشه با شماست! باورهایی مثل: من بی‌ارزش هستم یا من لایق محبت دیگران نیستم یا اینکه دیگران مورد اعتماد نیستند و ممکن است به من آسیب بزنند در شما شکل می‌گیرد.

مجموع این اثرات هیجانی و شناختی و... به شما طرحواره‌‌های ناسازگاری می‌دهد که بر اساس آن خودتان و دیگران را قضاوت می‌کنید.

اگر در دوران کودکی، ترس و ناامنی بیش از حد را تجربه کرده باشید؛ ممکن است همیشه لایه‌هایی از دفاع و حمله، اطراف خود بسازید و از خود به شدت مراقبت کنید تا آسیبی نبینید!

در بزرگسالی، بخاطر آسیب‌های کودکی، نیاز شدید به امنیت و میل شدیدی به رابطه با دیگران و گرفتن عشق دارید

اما بخاطر آن لایه‌های دفاعی، از جدایی یا آسیب‌های رابطه می‌ترسید که این خود مانع شما می‌شود که بدون ترس به دیگران نزدیک شوید و صمیمیت و امنیت را در رابطه تجربه کنید!

هم عشق زیاد می‌خواهید؛ هم می‌ترسید به شما داده نشود یا قطع شود یا شاکی هستید که چرا اینقدر کم است! احساسات متناقض ترس، خشم و عشق..! که ممکن است حتی اصلا قید هر رابطه‌ای را بزنید!

هر نقشی که در کودکی به شما القاء شود‌ و به هر تعریفی از خودتان برسید؛ در بزرگسالی با همان زندگی می‌کنید! رابطه برقرار می‌کنید؛ عاشق می‌شوید؛ ازدواج می‌کنید؛ جدا می‌شوید؛ شغل انتخاب می‌کنید و... مگر اینکه با آگاهی و درمان.سوالات قبل ازدواج 

 
واقعا برای ورود به یه سری روابط ویه آدم هایی بایدبخش خودآگاهت رو فعال کنی و آگاهانه بیاندیشی و خردورزی خرج کنی مثلا افرادی که دچارتله ی محرومیت هجانی باشن اگر روابط گذشته شون مخرب بوده بعدآگاه شدن که برتله شون کنترل و تعادل پیداکردن بایداجتناب کنن نه از روی استیصال یا جنگ و فراربرای مقابله باتله بلکه ازسرخوداگاهی مثلا باید از افراد دو رازدسترس که سردبی عاطفه و مغرور هستن و توی رابطه صادق نیستن ونقاب میزنن بشدت باید دوری کرد رابطه ازسمت دو نفر نیازبه عشق همدلی حمایت رشد مهرورزی ودلبستگی ایمن داره رابطه ازسمت دوطرف نیازبه جلب اعتماد همدیگه داره و باید هدفمند و ایمن باشه.
 
امیدوارم یه همسر متخصص مثبت گرایی و پایه برای لذت بردن وخلق کردن موفقیت ومقتدر باشیم و به زودی نیمه گمشده ی خودمو پیدا کنم به نظرم همه ما باید با هدفمند بودن و تلاش مستمر عزت نفس فردی واجتماعی مون رو بالا ‌وبالاتر ببریم چون از همین جامعه هنرمند ومسئول ودرمانگر وکارگزار ومعمار رشد میکنن و خراب بودنشون وحال بسیار بسیار بده جامعه مبین نقاط بهبود فراوانی هستش که کاملن قابل حل و رفع نمودنه.




:: بازدید از این مطلب : 584
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 23 بهمن 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: