چرا صنعت پورن بچه های جوان می خواهد؟
نوشته شده توسط : مریم هاشمی

متأسفانه، تأثیرات پورنوگرافی بیشتر از آنچه تصور می کنیم بر نوجوانان ما تأثیر منفی می گذارد. اما این امید برای والدینی وجود دارد که به نوجوانان خود کمک کنند تا بر اعتیاد به پورنوگرافی غلبه کنند.

پورن جذاب است ما این را درک می کنیم، به خصوص برای نوجوانان، ما به عنوان والدین باید پاسخ ها درمان اعتیاد به پورنوگرافی را بدانیم.

بارها و بارها، دختران و پسران طعمه ارضای فوری تخیلات جنسی و اثرات منفی اعتیاد به پورن می شوند. به عنوان یک مشاوره خانوداه نمی‌توانم تعداد دفعاتی را که هم دختران و هم پسرها گفته‌اند که بچه‌ها را در مدرسه در حال تماشای فیلم‌های مستهجن می‌بینند، به شما بگویم.

دختر نوجوان در ابتدا به‌طور تصادفی از طریق پیام‌های جنسی، کلاس آموزشی، یک رمان فانتزی (تصاویر کلمات) یا چت‌های جنسی با پسران ، در معرض دیدن بدن برهنه مرد قرار گرفتند. اغلب این مواجهه اولیه منجر به میل به دیدن چیزهای بیشتر، از جمله انواع تخیلات جنسی می شود.

امروزه متاسفانه در کلینیک روانشناسی، هر دو جنس دختر و پسر به طور فراگیر در مورد رابطه جنسی دهانی صحبت می کردند. این همه اطلاعات را از کجا آورده اند؟ چرا آنها به ورزش، موسیقی و نمرات فکر نمی کنند؟

 

مشکلات اعتیاد به پورن

مشکل اینجاست  که قرار گرفتن در معرض اطلاعات جنسی باعث می شود که پسران و دختران به دیدن فیلم های پورن تمایل پیدا کند. اثرات اعتیاد به پورن آنها را در مسیری به سوی عشق تحریف شده و بی احترامی به دیگران قرار می دهد. متاسفانه پورنوگرافی، اعتیاد به پورن و صحبت های جنسی به یک امر عادی تبدیل می شود.

مغز به ما کمک می کند تا آنچه را که از طریق حواس پنج گانه خود دریافت می کنیم، درک کنیم. به آنچه می بینیم، می خوانیم یا می شنویم پاسخ دهیم. پس از تماشای فیلم های مستهجن، ایده رابطه جنسی به ذهن می یاد نه ارتباط.

 

 

 

اثرات اعتیاد به پورن قدرتمند و فراگیر است

پورنوگرافی قدرتمند است و میل به چیزهای بیشتر را ایجاد می کند. بسیار فراگیرتر از آن چیزی است که فکر می کنید. به طور کلی، افزایش رسانه‌های اجتماعی و فناوری، مشکلی را برای پسران و دختران ایجاد کرده است که طعمه تأثیرات اعتیاد به پورنو شوند.

این آمار را در نظر بگیرید:

تقریباً 11000 «فیلم بزرگسالان» سالانه اکران می شود. درآمد صنعت پورن 2.84 میلیارد دلار در سال است. از طریق اینترنت - به طور کلی درآمد صنعت فیلم مستهجن بین 57 تا 100 میلیارد دلار در سال تخمین زده می شود. "سکس" بیشترین جستجو برای عبارت در اینترنت است 87 درصد از دانشجویان دانشگاه می گویند که از طریق وب کم یا تلفن رابطه جنسی داشته اند.

 

چرا صنعت پورن بچه های جوان می خواهد؟

صنعت پورنوگرافی یک تجارت عظیم است. همانطور که در مورد هر کسب و کاری وجود دارد، آنها می خواهند گسترش پیدا کنند. صنعت پورن می‌داند که اثرات اعتیاد به پورن، به‌ویژه برای نوجوانان مضر است.

در نوجوانی، مغز به راحتی با پاداش های درک شده تحریک می شود. مسیر پاداش در مغز - ناحیه تگمنتال شکمی، هسته اکومبنس و قشر پیش پیشانی - در حساس ترین حالت خود قرار دارد.

هنگامی که مغز تحریک می شود، دوپامین را در آن مسیر آزاد می کند. این یک اثر آبشاری از حافظه و انگیزه ایجاد می کند. مغز بیشتر و بیشتر می خواهد. و برای اعتیاد، تکانشگری و تازگی آماده است.

خود دوپامین بد نیست. می تواند چیز بسیار خوبی باشد. در واقع، دوپامین به انگیزه، لذت و مدیریت خلق و خوی کمک می کند. با این حال، هنگامی که دوپامین در نتیجه پورنوگرافی آزاد می شود، مضر است. این باعث می شود که مغز بیش از هر چیز روی پورنوگرافی متمرکز شود.

 

اثرات اعتیاد به پورن: وقتی بچه ها نگاه می کنند!

اولین باری که کسی به پورنوگرافی نگاه می کند، مغز آن تجربه را ذخیره می کند. در همین حال، دوپامین پیامی مقاومت ناپذیر به نواحی مغزی که برخورد می کند ارسال می کند: "دوباره این کار را انجام بده!" با دسترسی مکرر، تقاضا رشد می کند. متأسفانه، هرزه‌نگاری بیشتر و بیشتری برای ایجاد همان تأثیر نیاز است.

هنگامی که یک نوجوان هجوم دوپامین ناشی از پورن را تجربه می کند:

بر تمایل به تکرار هر چیزی که باعث تحریک لذت شده است تمرکز می کند

صرفاً به خاطر تماشای فیلم های پورن یا تجربه دوباره یک فانتزی جنسی، هجوم دوپامین را تجربه می کند.

بیشتر به مشاهده پورن اهمیت می دهد تا عواقب تعامل با پورن

ذهنیت مصرف کننده را توسعه می دهد - افراد دیگر به جای افرادی با ارزش تبدیل به اشیا برای مصرف می شوند

متاسفانه دیدن پورنوگرافی میل فوری برای پورنوگرافی جای سرمایه گذاری در یک رابطه عاشقانه را می گیرد

برای یک مغز معتاد به دیدن فیلم سکسی، اعتیاد به پورن به اندازه غذا و آب به یک نیاز اساسی تبدیل می شود.

 

تاثیر اعتیاد به پورن بر روابط سالم

بخش دیگری از مغز نیز تحت تأثیر پورنوگرافی قرار می گیرد - نورون های آینه ای که احساسات لازم برای روابط سالم را تسهیل می کنند، به عنوان مثال، همدلی.

وقتی یک نوجوان فیلمی با درجه R پر از برهنگی و محتوای جنسی خشونت آمیز ببیند. باید توجه کنید که بیشتر بزرگسالان برای مقابله با این نوع تحریکات مجهز نیستند، چه رسد به مغز در حال رشد یک نوجوان.

بسیاری از دختران و پسران این فیلم خاص را تماشا کرده‌اند، آنها از آن به عنوان یک فیلم اکشن عالی یاد میکنند و ادعا میکنند که «سکس» روی او تأثیری نداشته است.

این دیوانگی نیست! ذهن ما برای پاسخگویی به رابطه جنسی طراحی شده است. مانند بسیاری از افراد، نوجوانان نیز سعی دارند خود را متقاعد کنند که محتوای جنسی در رسانه ها چیز مهمی نیست.

دختران به همان فیلم کمی متفاوت پاسخ خواهند داد. آنها ممکن است خود را متقاعد کنند که دنبال کردن با اشتیاق جنسی ایده آل است.

در اینجا دلیل خطرناک بودن محتوای دارای رابطه جنسی چیست؟ مشاوران مرکز روانشناسی آویژه می گویند مغز ما بین تعاملات زنده با فیلم ها تفاوتی قائل نمی شود. در مدت زمانی که برای تماشای یک فیلم یا انجام یک بازی ویدیویی نیاز است، نوجوانان در درون خود رفتارهای آزاردهنده روی صفحه نمایش را تجربه، تمرین و تقلید می کنند. اغلب، نتیجه دو حالت افراطی دارد. اولین مورد این است که آنچه را که می بینید عمل کنید. دیگری حساسیت زدایی است که باعث می شود نوجوانان ما قادر به احساس چیزی نباشند.

بیشتر بخوانید: اهمیت مشاوره نوجوان

مشاوره نوجوان بطور کل مبحثی مه

نتیج تحقیقات در مورد اثرات اعتیاد به پورن در نوجوانان

این تحقیق بیان می‌کند که وقتی نوجوانان پورنوگرافی را مشاهده می‌کنند،:

باورها و ارزش های جنسی غیر واقعی تمرکز یا وسواس بیش از حد روی رابطه جنسی رفتارهای پرخاشگرانه جنسی علاقه بیش ازحد به داشتن رابطه جنسی بی بند و باری رفتارهای سهل گیرانه جنسی سوالاتی در مورد بدن خودشان مشکلات رفتاری احساسات افسردگی مشکلات ارتباط با دیگران، از جمله والدین آنها سوالاتی در مورد عملکرد جنسی آنها

دختران و پسران تمایل دارند محتوای یکسانی را از دریچه‌ای متفاوت ببینند.

دختران تمایل دارند به طور منحصر به فردی به سمت فانتزی صریح پنهان در پشت تصاویر جنسی کشیده شوند. فانتزی رابطه را تحت الشعاع قرار می دهد. دختران به دنبال بدن های کاملاً تراشیده شده هستند که با آنچه روی صفحه می بینند مطابقت داشته باشد. پسرها تمایل دارند به سمت تصاویر، هیجان، اخبار و محتوای ویدیویی کشیده شوند. سپس، آنها از یک دختر می خواهند که لباس بپوشد و مانند شخصیت هایی که روی صفحه می بینند رفتار کند.

منبع:  مرکز مشاوره خانواده روانشناسی آویژه





:: بازدید از این مطلب : 26
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 اسفند 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: