چگونه به واقعیات نگاه کنیم؟
نوشته شده توسط : مریم هاشمی

۱- اگر به نقش خود در موقعیت یا مسائل زندگی‌اتان اذعان نکنید؛ نمی‌توانید تغییر کنید و اگر وجود چیزی را نپذیرید نمی‌توانید آن را تغییر دهید. اگر می‌خواهید در زندگی موفق شوید باید آگاهانه موقعیت اکنون خودتان را تشخیص دهید. باید بدانید که اکنون دقیقاً کجا هستید تا بدانید به کجا می‌خواهید برسید.

اگر می‌خواهید با واقعیت مواجه شوید باید اجازه دهید تا تمام باورها، عقاید و افکارتان، مورد سوال و بررسی قرار گیرند. بایستی حالت دفاعی به خود نگیرید و انکار نکنید. از روبرو شدن با واقعیت، اجتناب نکنید هر چند برایتان رنج‌آور باشد.

۲- گذشته خود را بررسی کنید اما تحت کنترل آن در نیایید. گذشته شما نباید بهانه‌ای برای شکست‌ها و روحیه بد شما باشد بلکه باید از آن بیاموزید تا تجربه‌های بهتری را رقم بزنید. کسانی در گذشته، روی چشمان شما فیلتری گذاشته‌اند که روی نگاه شما به خودتان و دنیا تاثیر گذاشته است.

در بررسی تاریخچه زندگی‌اتان باید این فیلترها را بشناسید و از میان بردارید. این فیلترها نباید حال و آینده شما را تحت تاثیر قرار دهند. ببینید از پشت چه فیلترهایی به دنیا نگاه می‌کنید؛ آنها را زیر سوال ببرید.

۳- احساس خود را با ادراکتان اشتباه نگیرید. ادراک شما برداشتی هست از آنچه حس و احساس می‌کنید. پس ممکن است در رنجی ناخواسته باشید اما آن را موجب رشد خود برداشت و ادراک کنید. ادراک و برداشت شما از اتفاقات، مهمتر و تعیین کننده‌تر از خود اتفاقات است و این معنا و برداشت شما از حوادث، با دیگران متفاوت و منحصر بفرد است. 

ایم مطلب را بخوانید: مشاوره خانواده چیست؟

پس اینکه چیزی چگونه است با اینکه شما یا دیگران آن را چگونه ادراک می‌کنید متفاوت است. هیچکس نمی‌تواند شما را مجبور و کنترل کند که چه استنباط و برداشتی نسبت به رنج‌های زندگی خود داشته باشید یا نسبت به آنها چه واکنشی داشته باشید. پس شما شاید نتوانید حوادث زندگی‌اتان را کنترل کنید اما معنا و برداشتی که از آنها دارید در اختیار شماست.


خوب نشد! فکرم عوض شد! حالم عوض شد!
 




:: بازدید از این مطلب : 512
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 بهمن 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: