بهترین واکنش در برابر خیانت چیست؟
نوشته شده توسط : مریم هاشمی

فهمیدن اینکه شریک زندگی تان خیانت کرده است، می تواند مانند یک تُن آجر باشد که بر سر شما آوار می شود. ازدواج شما ممکن است در وضعیت بحرانی قرار گیرد که ممکن است آن را از بین ببرد.

طبیعی است که بخواهید بدانید چرا شریک زندگیتان خیانت کرده است، اما به ندرت پاسخ ساده ای برای اینکه چرا یک نفر خیانت می کند وجود دارد. این می تواند نشانه ای از مشکلات دیگر در ازدواج شما باشد، می تواند به چیزی در گذشته شریک زندگی شما مربوط باشد، یا می تواند کاملاً به شما یا ازدواج شما ربطی نداشته باشد. بدون توجه به علت خیانت، شما احساسات پیچیده زیادی خواهید داشت که باید با آنها باید کنار بیایید، و زمانی که تصمیم می گیرید چگونه به جلو بروید، باید به چیزهای زیادی فکر کنید. این هشت نکته می تواند به شما کمک کند تا بدانید که بهترین واکنش در برابر خیانت چیست:

1. احساسات خود را بپذیرید

شوک، بی قراری، ترس، درد، افسردگی و سردرگمی طبیعی است. احتمالاً برای مدتی احساس خواهید کرد که در یک ترن هوایی عاطفی یا برزخ هستید. فراتر از درد داشتن یک همسر بی وفا، بهبود خیانت متاسفانه زمان می برد. انتظار نداشته باشید که ترکیبی از احساسات دردناک و بی اعتمادی از بین برود حتی اگر سعی دارید شریک زندگی خود را ببخشید و ازدواج خود را ترمیم کنید. این را باید درک کنید که ازدواج شما تغییر کرده است و طبیعی است که برای رابطه ای که قبلا داشتید غمگین و ناراحت شوید.

2. دنبال انتقام نباشید

خیانت شریک زندگی تان می تواند باعث خشم شما شود. در حالت خشمگین، اولین غریزه شما ممکن است این باشد که همسرتان را با صحبت کردن با دوستانتان (یا بدتر از آن در شبکه های اجتماعی) تنبیه کنید، یا به این فکر کنید که خودتان هم رابطه جنسی خیانتکارانه برقرار کنید. ممکن است از این نوع اعمال احساس رضایت موقتی داشته باشید، اما در نهایت می‌توانند علیه شما عمل کند و به جای تمرکز بر درمان و حرکت، شما را در حالت خشم و اندوه نگه دارند.

در بشتر مشاوره های خیانت فمیلیکو نیز ثابت شده است که باید قبل از اینکه به خانواده خود بگویید کمی فکر کنید. آنها احتمالاً در مورد آنچه که باید انجام دهید - ترک یا ماندن - نظرات متفاوتی دارند. اما هیچ کس واقعاً نمی‌داند که در ازدواج شخص دیگری چه می‌گذرد. در حالی که فکر می کنید چگونه می خواهید ادامه دهید، بهتر است جزئیات را خصوصی نگه دارید.

3. سعی کنید از خودتان مراقبت کنید

ممکن است به دلیل استرس واکنش‌های فیزیکی مانند حالت تهوع، اسهال، مشکلات خواب (خیلی کم یا زیاد)، لرزش، مشکل در تمرکز، عدم تمایل به غذا خوردن یا پرخوری داشته باشید. پس از پایان شوک اولیه، سعی کنید غذاهای سالم بخورید، بر روی یک برنامه بمانید، ساعات منظمی بخوابید، هر روز کمی ورزش کنید، آب فراوان بنوشید، و بله، کمی تفریح ​​کنید.

4. از سرزنش کردن خودتان اجتناب کنید

سرزنش خود، شریک زندگی یا شخص ثالث چیزی را تغییر نمی دهد و فقط انرژی شما را هدر می رود. سعی کنید نقش قربانی را بازی نکنید، اگر می توانید کمکش کنید، یا غرق در تاسف از خود شوید. این فقط باعث می شود که احساس ناتوانی و حس بدتری نسبت به خودتان داشته باشید.

5. بچه های خود را دور نگه دارید

این وضعیت بین شما و همسرتان است و نباید فرزندانتان را درگیر کند. حتی اگر تصمیم به پایان دادن به ازدواج خود گرفته اید، به اشتراک گذاشتن جزئیات مربوط به یک رابطه، فقط فرزندانتان را در موقعیت غیرقابل دفاعی قرار می دهد، آنها را دچار اضطراب می کند، باعث می شود آنها در وسط گیر کرده و مجبور شوند طرفی بگیرند.

6. به دنبال مشاوره باشید

سعی نکنید به تنهایی با بی وفایی کنار بیایید. قبل از اینکه تصمیمی در مورد پایان دادن به ازدواج خود بگیرید یا خیر، عاقلانه است که با یک مشاور زوج صحبت کنید، که بی طرف خواهد بود و می تواند به شما کمک کند بدون از دست دادن خونسردی خوددر مورد آنچه دقیقاً اتفاق افتاده است بینش پیدا کنید.

یک درمانگر باتجربه می تواند به شما کمک کند تا بهتر ارتباط برقرار کنید و احساس گناه، شرم و هر چیز دیگری را که ممکن است احساس کنید پردازش کنید. اگر تصمیم به پایان دادن به ازدواج دارید، می‌دانید که تمام تلاش خود را برای انجام آن انجام داده‌اید.

7. برای رابطه خود کاری کنید

اگر مشکوک هستید که این رابطه به احتمال زیاد منجر به پایان ازدواج شما می شود، کمی به مسائل عملی فکر کنید، مانند محل زندگی خود، اگر پول کافی برای پرداخت هزینه های ضروری خود دارید، و اگر بچه دارید، نوع ترتیب حضانت مورد نظر شما همچنین ممکن است بخواهید از شریک زندگی خود بخواهید که برای بیماری های مقاربتی آزمایش شود و اگر در حین یا بعد از رابطه رابطه جنسی داشته اید، خود را نیز آزمایش کنید.

8. امید داشته باشد

خیانت یکی از سخت‌ترین چالش‌هایی است که یک ازدواج می‌تواند با آن روبرو شود، اما همیشه به معنای پایان آن نیست. همانطور که در طول زمان روی عواقب بعدی کار می کنید، روشن می شود که چگونه به جلو بروید تا مرحله بعدی زندگی شما، با هم یا جدا از هم، شروع شود.

منبع: فمیلیکو





:: بازدید از این مطلب : 392
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 17 دی 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: