پنج نکته برای درمان خیانت وجود دارد
نوشته شده توسط : مریم هاشمی

اگر خیانت را تجربه کنید، ممکن است احساس ناراحتی کنید و حتی انجام کارهای ساده برایتان دشوار باشد. وقتی شروع به درک کلیت خیانت می کنید، احساس فلج عاطفی و ناتوانی در شروع فکر کردن به قدم های بعدی غیرعادی نیست. خیانت به یک رویکرد یکپارچه برای درمان نیاز دارد زیرا بر ابعاد عاطفی، روحی و جسمی زندگی فرد تأثیر می گذارد.

آیا می‌خواهید زندگیتان را نجات بدهید؟

اگر از همسرتان بی وفایی و خیانت عاطفی دیده‎ اید به این معناست که رابطه شما از مدت ها پیش به مشکل خورده است. در واقع  یکی از شما دو نفر نتوانسته اید نیازهای طرف مقابلتان را برطرف کنید. الان زندگی شما درست در لبه پرتگاهی است که اگر برای نجات آن اقدام نکنید، مجبور به ترک آن هستید. با اینکه عواقب خیانت به همسر زیاد است اما خیانت به معنای اتمام رابطه زناشویی نیست. پس اول باید مشخص کنید که می‌خواهید زندگیتان را نجات دهید یا خیر؟ اگر شما فکر می‌کنید هنوز روزنه هایی از امید در زندگی شما وجود دارد پس باید دلایل خیانت را بفهمید و به دنبال رفع آن ها باشید.

در اینجا پنج نکته برای درمان خیانت وجود دارد:

1. درک کنید که خیانت مسئله اعتماد است. 

مهم نیست که چه شرایطی منجر به حادثه خیانت شده است، زیر درام و اشک ها اعتماد نهفته است. اتفاقی که افتاد این بود که احساس کردی می‌توانی به این شخص اعتماد کنی تا بهترین نفع تو را داشته باشد. وقتی چیز دیگری را کشف کردید، در سطوح مختلف (ذهن، بدن) روی شما تأثیر می گذارد. با توجه به این واقعیت که اعتماد در میان است، برای شما غیرعادی نیست که به موارد دیگری فکر کنید که اعتماد شما به خطر افتاده است. و ممکن است اکنون آن شرایط را دوباره تجربه کنید.

2. خودتان را ببخشید.

 هنگامی که خیانت رخ می دهد، اغلب فرد خیانت دیده خود را به خاطر درگیر شدن در موقعیت یا ارتباط با آن فرد سرزنش می کند. در بسیاری از مواقع فرد خیانت دیده می گوید "من می دانستم" یا "به من هشدار داده شده بود که با آنها درگیر نشوم، اما به هر حال این کار را کردم."

وقتی بر خلاف قضاوت بهتر خود عمل می کنید یا «احساس درونی» را که داشتید نادیده می گیرید، از نظر عاطفی احساس تهی شدن می کنید. یکی از راه های بهبودی این است که فرآیند بخشش خود را آغاز کنید. و اگر نمی توانید به طور کامل خود را ببخشید، شروع کنید برای بخش کوچکی از آن، خود را رها کنید.

3. به دنبال مشاوره حرفه ای خیانت باشید. 

بسته به شدت خیانت و نحوه کشف آن، بدن ممکن است آن را به عنوان یک رویداد آسیب زا پردازش کند. و اگر این اتفاق بیفتد، به این معنی است که خیانت ممکن است باعث واکنش های فیزیکی ناخوشایند مانند سردرد، تنش عضلانی، حالت تهوع یا مشکل در خواب شود. اینها نشانه هایی هستند که نشان می دهد بدن شما تحت فشار است و متخصصان دارای مجوز برای کمک به مدیریت استرس آموزش دیده اند.

4. خیانت را یک ضرر واقعی ببینید. 

به دلیل پیچیدگی های خیانت، می تواند تقریباً شبیه مرگ باشد. بدیهی است که این یک مرگ واقعی نیست، اما خیانت می تواند دارای عناصری از دست دادن باشد. به عنوان مثال، پایان یک دوستی یا شغل ممکن است احساس کند که دنیای شما از هم پاشیده شده است. بنابراین غیرطبیعی نیست که بدن و ذهن شما شروع به گذراندن مراحل غم و اندوه کند زیرا پایه و اساس شما در هم شکسته است. اگر دیگر شریک یک رابطه یا مدیر نباشید، ممکن است احساس از دست دادن هویت کنید. اینها ضرر هستند و پرداختن به آنها به شما کمک می کند تا احساسات و عواطف خود را بهتر مدیریت کنید.

5. درس عبرت را یاد بگیرید.

 هر زمان که خیانتی اتفاق می افتد، چیزی که باقی می ماند فرصتی برای رشد عمیق شخصی است. با این حال، برای اینکه این تحول آغاز شود، باید تمایل داشته باشید که احتمال وجود درسی وجود داشته باشد. بسیار مهم است که مکانیسم های دفاعی مانند سرزنش و گناه را کنار بگذارید، زیرا تا زمانی که انگشت خود را به طرف طرف مقابل یا خودتان نشانه می گیرید، توانایی یادگیری شما را مختل می کند. درس ممکن است این باشد که به روحیه خود اعتماد کنید و برداشت های اولیه خود را نادیده نگیرید. یا درسی ممکن است این باشد که افراد مهربانی در دنیا وجود دارند که وقتی احساس می کنید همه چیز را از دست داده اید از شما حمایت می کنند. و اگر تصمیم گرفتید طرف مقابل را ببخشید، هرگز این درس را فراموش نکنید.

منبع:

 

https://www.psychologytoday.com/us/blog/widows-guide-healing/201905/5-ways-recover-betrayal

https://familico.ir/how-to-stop-cheating/

 




:: بازدید از این مطلب : 423
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 آذر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: