8 حقیقت شگفت انگیز در مورد رابطه جنسی بعد از زایمان
نوشته شده توسط : مریم هاشمی

چه مدت پس از تولد می توان رابطه جنسی داشت و چه حسی خواهد داشت؟ برای داشتن رابطه جنسی راحت و لذت بخش بعد از بارداری این راهنمای مشاوره فمیلیکو پس از زایمان را دنبال کنید.

فکر کردن به رابطه جنسی پس از زایمان می تواند برای والدین جدید خسته کننده به نظر برسد، به خصوص با توجه به همه چیزهایی که در برابر آنها وجود دارد:

درد طولانی زایمان

هورمون های خشمگین

بلوغ نوزاد

افسردگی پس از زایمان

تغییرات عجیب بدن

و البته، بزرگترین فیل کشنده میل جنسی. در اتاق: خستگی خالص داشتن یک نوزاد. همچنین ممکن است پس از در آغوش گرفتن کودک در بیشتر روز احساس «آرامش» داشته باشید.

 

اما در حالی که ممکن است استفاده از آن آخرین چیزی باشد که به ذهن شما می رسد، اما برای همیشه اینطور نخواهد بود. در واقع، طبق مطالعه مرکز فمیلیکو ، 94 درصد کامل از پاسخ دهندگان ادعا کردند که از زندگی جنسی خود پس از زایمان راضی هستند و بیش از نیمی از آنها گفتند که بچه دار شدن اوضاع را بهبود می بخشد.

 

پس چه مدت پس از تولد می توان رابطه جنسی داشت؟ اکثر پزشکان توصیه می کنند که به مدت شش هفته چیزی را در واژن قرار ندهید تا به خودتان فرصت دهید تا بهبود یابد. لوچیا (ترشح خون باقیمانده و بافت رحم) احتمالاً تا آن زمان نیز متوقف شده است. با این حال، قبل از پریدن زیر ملحفه، مهم است که توجه داشته باشید که رابطه جنسی پس از تولد به زمان و تلاش نیاز دارد. این حقایق می تواند به شما کمک کند گرما و ارتباطی را که در وهله اول باعث شد آن کودک به شما بازگردد.

رابطه جنسی پس از زایمان احتمالا در ابتدا احساس خوبی نخواهد داشت.
روانشناسی فمیلیکو می گوید: «فرض این است که درد ناشی از ضربه زایمان است، اما همچنین به سطوح پایین استروژن که بر کشش بافت های واژن تأثیر می گذارد، مربوط می شود. سطح استروژن بلافاصله پس از زایمان کاهش می یابد و در دوران شیردهی پایین می ماند. دکتر بوث می‌گوید: «زمانی که یک زن شیر می‌دهد، به‌ویژه در آغاز، کاهش استروژن همراه با سطوح بالای پرولاکتین و اکسی توسین می‌تواند شبیه یائسگی در دو تا سه ماه اول باشد. به تعریق شبانه، گرگرفتگی، خشکی واژن و اغلب درد فکر کنید.

 

حتی مادرانی که تحت عمل سزارین قرار گرفته اند، احتمالاً بعد از تولد، حتی شش هفته پس از زایمان، رابطه جنسی دردناکی را تجربه خواهند کرد. اگر اپیزیوتومی یا پارگی دیگری داشتید، زمان لازم برای بهبودی به میزان گسترده و محل برش بستگی دارد.

 

دلایلی وجود دارد که بعد از تولد به رابطه جنسی علاقه ندارید.
کمبود خواب، تغییر پویایی بین شما و شریک زندگیتان، و شاید برخی از مسائل مربوط به تصویر بدنی که متوجه می شوید شکم خود را صاف نمی کند: دقیقاً ترکیبی نیست که شما را در خلق و خوی رابطه جنسی بعد از کودک قرار دهد. اگر شما شیر می دهید، حتی طبیعت نیز علیه شما کار می کند. دکتر بوث می گوید: «شیردهی اکسی توسین را ترشح می کند، هورمونی که باعث ایجاد احساسات خوب نسبت به کودک می شود، اما میل جنسی شما را نیز سرکوب می کند. "از نظر انسان شناسی، پایین نگه داشتن میل جنسی، راهی است که بدن شما برای جلوگیری از بارداری دیگر زودهنگام انجام می دهد. بیماران همیشه وقتی متوجه می شوند دلیلی برای عدم تمایل آنها به رابطه جنسی وجود دارد، راحت می شوند."

 

ممکن است واژن شما تغییر کند.
بسته به سن شما و تعداد فرزندانی که داشته اید. دکتر بوث می‌گوید: «حتی افرادی که سزارین کرده‌اند نیز ممکن است تحت تأثیر قرار بگیرند، زیرا هورمون‌های بارداری لبه لگن را گشاد می‌کنند». همچنین به همین دلیل است که فردی که به سرعت وزن کودک خود را از دست می دهد ممکن است برای چندین ماه هنوز در شلوار جین خود قرار نگیرد. اگر فکر انجام کگل به معنای واقعی کلمه شما را دچار تنبلی می‌کند، پیلاتس را امتحان کنید: دکتر بوث می‌افزاید: «تمام تمرکز بر روی هسته نیز به سفت شدن کف لگن کمک می‌کند.

 

رابطه جنسی بعد از کودک مهم است.
مشاوره فمیلیکو، مربی جنسی و مادر در نیویورک می گوید: "اگر صمیمیت فیزیکی وجود نداشته باشد، یا اگر واقعاً محدود باشد، زوج ها احساس می کنند که هم اتاقی هستند، که به ندرت چیز خوبی است. احساس قطع ارتباط می تواند منجر به رنجش شود." "با بوسیدن یا لمس کردن یکدیگر به روشی عاشقانه شروع کنید و زمانی که آماده شدید به رابطه جنسی بعد از زایمان ادامه دهید."

 

واقعیت این است که شما زمان زیادی برای صرف شام یا بیرون رفتن برای قرارهای مفصل نخواهید داشت، بنابراین رابطه جنسی می تواند چیزی باشد که به شما یادآوری می کند که در یک تیم هستید - و باز هم بیشتر از فقط مامان و بابا. همچنین، بیایید صادق باشیم، همه را در روحیه بهتری قرار می دهد.

سعی کنید رابطه جنسی هرچند کوتاه داشته باشید
دانستن این که لازم نیست یک جلسه طولانی باشد، یک واقعیت دوست داشتنی برای بزرگسالان است. لوین می‌گوید: «از شریک زندگی‌تان بخواهید هر کاری را که برای روشن شدن شما لازم است انجام دهد، و سپس شما کاری را که برای حفظ توجهتان در لحظه لازم است انجام دهید». "روی این احساس تمرکز کنید - کاری که او با شما انجام می دهد، کاری که شما با او انجام می دهید - تا حضور داشته باشید."

 

بعد از ظهرها واقعا می تواند لذت بخش باشد.
ماریان، مادر دو فرزند، از روزهای اول به یاد می آورد: «زمانی که شب ها به رختخواب می رفتم، آنقدر خسته بودم که نمی توانستم یک صفحه از کتابم را بخوانم، چه برسد به رابطه جنسی. "من متوجه شدم که شوهرم را خیلی رد می کنم، که هرگز احساس خوبی ندارد." سپس آنها متوجه شدند که آخر هفته ها در طول چرت زدن پسرشان زمان مناسبی برای رابطه جنسی است. او می‌گوید: «این فشار شب‌های ما را از بین برد و تبدیل به چیزی شد که هر دو مشتاقانه منتظرش بودیم. "و ما هنوز هم چرتمان را دوست داریم!"

 

رابطه جنسی پس از تولد ممکن است بهتر از آن چیزی باشد که فکر می کنید.
بسیاری از مردم بعد از تولد بیشتر از قبل از والدین شدن از رابطه جنسی لذت می برند. یک توضیح احتمالی: "زایمان ما را با طیف وسیعی از احساسات بیدار می کند، و در نتیجه، بدن ما، به ویژه اندام تناسلی ما، زنده تر می شود و پتانسیل لذت ما را افزایش می دهد." زایمان همچنین می‌تواند قسمت‌های داخلی ما را به جای مناسب تغییر دهد تا آنها را نسبت به تحریک حساس‌تر کند. او می‌افزاید: «بسیاری از زنان بعد از بچه‌دار شدن، احساس راحتی بیشتری با بدن‌شان و ارگاسم‌های شدیدتر دارند».

شما دوباره میل به رابطه جنسی پس از زایمان خواهید داشت.
همانطور که دوباره می خوابید و دوباره با دوستان بیرون می روید و حتی برای زایمان دوباره آماده می شوید، می خواهید دوباره رابطه جنسی داشته باشید. کریستی، مادر دو فرزندی که پس از اولین بار برای از سرگیری یک زندگی جنسی عادی با مشکل مواجه شد، می‌گوید: «به خود زمان بدهید تا به معنای واقعی کلمه بهبود پیدا کنید، اما همچنین با نقش‌های جدید خود سازگار شوید. "با یکدیگر صادق و گشاده رو باشید و به یاد داشته باشید که گاهی اوقات ممکن است حال و هوای ورود نداشته باشید، اما بعد از آن واقعاً خوشحال خواهید شد که این کار را انجام دادید!"

 

برخلاف آنچه ممکن است فکر کنید، داشتن فرزند بیشتر به معنای کاهش جنسیت نیست. درست مانند اینکه رفتن از صفر به یک کودک بزرگترین تغییر است، بازگشت به رابطه جنسی بعد از نوزاد شماره یک نیز سخت ترین است. خط پایانی: در یک نقطه مشخص متوجه می‌شوید که زندگی با بچه‌ها همیشه آشفته خواهد بود، و فقط باید کارهای خاصی را انجام دهید، مانند فریب دادن، هر جا و هر زمان که می‌توانید.

https://familico.ir/sex-kids-around/

https://www.parents.com/parenting/relationships/sex-and-marriage-after-baby/how-to-have-great-postpartum-sex/

https://moshaverehkhanevadeh.blogsky.com/





:: بازدید از این مطلب : 353
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 19 آذر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: