چگونه بعد از بچه دار شدن زندگی جنسی خود را حفظ کنیم؟
نوشته شده توسط : مریم هاشمی


 

اکثر والدین می دانند که داشتن رابطه جنسی کمتر بخشی از زندگی با یک نوزاد جدید است. با این حال، وقتی بچه‌ها کمی بزرگ‌تر می‌شوند، وقتی کمتر خسته می‌شویم و فرصت بیشتری برای صمیمیت داریم، می‌توانیم منتظر باشیم که زندگی جنسی ما تقریباً به قبل از داشتن کودک بازگردد، درست است؟

خب ظاهرا نه!

طبق یک نظرسنجی که برای موسسه فمیلیکو انجام شده است، والدینی که کمترین رابطه جنسی را دارند، آنهایی هستند که فرزندانشان نوجوان هستند. 66 درصد از پاسخ دهندگان دارای فرزندان نوجوان یا بزرگتر هستند و پس از آنها کودکانی بین 5 تا 12 سال (49٪) قرار دارند. واضح است که این والدین با محرومیت از خواب دست و پنجه نرم نمی کنند یا از نیازهای مراقبت از نوزاد خسته نیستند. به نظر می رسد بسیاری از آنها تا حد زیادی زندگی جنسی خود را رها کرده اند: فقط کمتر از 45٪ به ما گفتند که کمتر از یک بار در هفته رابطه جنسی دارند و کمی بیش از 23٪ اعتراف کردند که در ماه قبل اصلاً رابطه جنسی نداشته اند.

وقتی با والدین نوجوانان در مورد زندگی جنسی آنها بعد از بچه‌دار شدن صحبت کردیم، داستان مشابهی پیدا کردیم. یکی از پدران سه دختر 16، 14 و 11 ساله به مشاوره فمیلیکو گفت: «همسرم دیگر علاقه‌ای ندارد. از زمانی که آخرین دخترمان به دنیا آمده است، ما به ندرت، شاید یک بار در ماه، رابطه جنسی داشته ایم، و همیشه این من هستم که آن را می خواهم. من ابتدا آن را تحمل کردم، زیرا فکر می‌کردم وقتی بچه‌ها بزرگتر شوند اوضاع بهتر می‌شود، اما اینطور نشده است. بیشتر اوقات ما به رابطه جنسی اشاره نمی کنیم، اما اگر آن را مطرح کنم، او من را متهم به مطالبه گری می کند و در نهایت به یک ردیف می رسد.»

اکثریت بزرگر 86٪ از پاسخ دهندگان به نظرسنجی گفتند که از زمان بچه دار شدن کمتر رابطه جنسی داشتند - و 73٪ گفتند که زندگی جنسی آنها قطعاً از زمانی که بچه ها روی صحنه آمدند بدتر شده است.

پیدا کردن زمان تنهایی برای رابطه جنسی

برای سایر والدین فرزندان بزرگتر، مسائل مربوط به حریم خصوصی و هرگز تنها نبودن وقت کافی بسیار مهمتر از عدم تمایل بود. تنها 9 درصد از والدین مورد بررسی ما گفتند که تمایلی به رابطه جنسی ندارند، در حالی که در مجموع 46 درصد حفظ حریم خصوصی بیشتر یا دوری بیشتر از بچه ها را به عنوان چیزهایی که زندگی جنسی آنها را بهبود می بخشد، مقصر می دانند.

یکی از مادران مجرد به ما گفت: «هنوز کسی را ندیده‌ام، اما مسئله این است که اتاق خواب فرزندم نزدیک به اتاق خواب من است و دیوارهایم نازک هستند و چندان ضد صدا نیستند. او اغلب بیدار است و من احساس می‌کنم دارد گوش می‌دهد، بنابراین بعد از نیمه‌شب تنها وقت من برای صمیمیت است.» یکی دیگر از مادران دو فرزند زیر ۴ سال، که مدت کوتاهی پس از تولد فرزند کوچک‌ترش از پدرشان جدا شد، گفت: «دلم برای رابطه جنسی تنگ شده است، زیرا من آرزو دارم به کسی احساس نزدیکی کنم. تمام زندگی من حول بچه ها متمرکز است و گاهی اوقات زیر بار مسئولیت له می شوم.»

خستگی

خستگی به عنوان یک عامل بزرگ بر زندگی جنسی والدین در تمام گروه‌های سنی - نه فقط در بین آنهایی که نوزاد تازه وارد دارند - بیان شد. فقط کمتر از 27 درصد از همه والدینی که به نظرسنجی ما پاسخ دادند گفتند که انرژی برای رابطه جنسی ندارند - و دیگرانی که جداگانه با ما صحبت کردند اعتراف کردند که به ندرت در خلق و خوی احساس خستگی می کنند. یکی از مادران دو فرزند 4 و 1 ساله اعتراف کرد: "شوهرم همیشه برای رابطه جنسی مرا آزار می دهد. من قبل از بچه دار شدن به آن علاقه داشتم، اما تمام وقت کار می کنم و خیلی خسته هستم، بنابراین آخرین کاری که می خواهم وقتی به رختخواب می روم انجام دهم رابطه جنسی است. من از صبح های شنبه می ترسم زیرا هر دوی ما روز تعطیل داریم و می دانم که او مرا از خواب بیدار می کند. بیشتر اوقات من فقط برای حفظ آرامش تلاش می کنم.»

نکاتی برای بهبود زندگی جنسی

مشاوره فمیلیکو، متولی زندگی خانوادگی و متخصص جنسی، می‌گوید که این احساسات رایج هستند، اما لازم نیست اینطور باشد. در حالی که بعد از بچه‌ها هرگز دیر نیست که رابطه جنسی را دوباره در دستور کار قرار دهید - حتی اگر سال‌هاست این کار را انجام نداده‌اید - انجام این کار نه تنها برای شما، بلکه برای کل خانواده مفید است. او می گوید: «این یک ایده کاملاً رایج در فرهنگ ما است که شما به نوعی خودخواه هستید که بعد از بچه دار شدن بخواهید زندگی جنسی داشته باشید. اما در واقع، داشتن یک رابطه قوی به همان اندازه که به خاطر فرزند شماست، به نفع شماست.

"یک نظرسنجی اخیر انجمن کودکان نشان داد که 70٪ از کودکان گزارش می دهند که والدین آنها رابطه خوب آنها را خوشحال می کند - در حالی که فقط 30٪ از والدین متوجه شده اند که این مورد است." پیام واضح است. "تقویت رابطه خودخواهانه نیست - به نفع کل خانواده است. و در حالی که رابطه جنسی همه چیز نیست، اما اغلب یک فشارسنج برای وضعیت واقعی رابطه شما است. پس اگر این کار را برای خود انجام نمی دهید، برای فرزندانتان انجام دهید!

اکثر زوج ها در برخی مواقع با روابط جنسی خود دچار مشکل می شوند. بسیاری این را در ماه‌های پس از تولد نوزاد جدید تجربه می‌کنند، زمانی که به نظر می‌رسد بهبودی پس از تولد، و خستگی فیزیکی محض، زمان کمی برای رابطه جنسی باقی می‌گذارد.

توصیه میشود که زوج ها باید در این مدت در مورد احساس خود صحبت کنند و همچنان به یکدیگر محبت نشان دهند، حتی اگر احساس کنند برای رابطه جنسی کامل آماده نیستند. او می‌گوید: «صادق بودن با یکدیگر باعث کاهش رنجش می‌شود که به نوبه خود زندگی جنسی شما را بهبود می‌بخشد. "در مورد رابطه جنسی به روش دیگری فکر کنید: لازم نیست که رابطه جنسی نافذ باشد. سعی کنید یکدیگر را لمس کنید، در آغوش بگیرید، در آغوش بگیرید. در آغوش گرفتن هرگز تلاش زیادی نیست.»

به والدین کودکان در هر سنی توصیه میشود که برنامه ریزی منظم برای زمانی که می توانند با هم تنها باشند را عادت دهند. درخواست از خانواده و دوستان برای کمک به کودکان برای اینکه هر هفته حتی چند ساعت با هم تنها باشید باید در اولویت باشد. و او می گوید، هرگز دیر نیست.

حتی اگر نداشتن رابطه جنسی به بهانه ای تبدیل شده باشد، یا موقعیتی باشد که احساس می کنید نمی توانید تغییر دهید. اگر رنجش هایی بین شما وجود دارد، ممکن است به کمک یک فرد خارج از خانواده نیاز داشته باشید تا در مورد راه حل آنها فکر کنید.

تاثیرات منفی دیدن رابطه جنسی توسط کودکان

  • اگر کودکی که سن پایینی دارد و چیزی از رابطه جنسی نمی‌داند، شما را در حین رابطه ببیند، احساس ترس می‌کند. احتمالا خیال پردازی کودک این است که پدر در حال کتک زدن مادرشان است و به همین دلیل احساس بدی نسبت به پدر خود پیدا می‌کند.
  • کودکانی که سن بیشتری دارند و تا حدودی رابطه جنسی را متوجه می‌شوند، ممکن است احساس بدی نسبت به بدن خود پیدا کنند. البته این احساس بیشتر بر دختران تاثیر منفی می‌گذارد چرا که نمی‌توانند عمق رابطه پدر و مادرشان را بفهمند.
  • گاهی اوقات رابطه جنسی با وجود فرزند که منجر به دیدن توسط کودک می‌شود، برخی از مشکلات جنسی را برای آنان ایجاد می‌کند و تاثیر بدی بر تربیت کودک می‌گذارد. خیلی از کودکانی که مبتلا به خودارضایی می‌شوند دلیل رفتار خود را دیدن رابطه جنسی والدینشان بیان می‌کنند.
  • برخی از کودکان بعد از دیدن رابطه جنسی، احساس کنجکاوی در آن ها بیشتر شده و سوالات زیادی در ذهن‌شان ایجاد می‌شود. به همین دلیل برای پاسخ به سوالاتشان ممکن است در فضاهای مجازی بگردند و تصاویر نامناسبی را ببینند.

منبع:

https://familico.ir/sex-kids-around/

https://raisingchildren.net.au/grown-ups/looking-after-yourself/your-relationship/sex-intimacy-after-baby

https://www.familylives.org.uk/advice/your-family/relationship-advice/how-to-maintain-your-sex-life-after-having-children/

https://moshaverehkhanevadeh.blogsky.com/

 





:: برچسب‌ها: فمیلیکو ,
:: بازدید از این مطلب : 401
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 19 آذر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: