بعد از اثبات خیانت مرد چکنیم؟؟
نوشته شده توسط : مریم هاشمی

 

خیانت شوهر

 

فضای مجازی منبع قابل توجه و به نوعی دریایی از اطلاعات است که همه ما با کوچکترین اشاره دست خود به آنها دسترسی داریم . اما این فضایی که برای خیلی از افراد منبع اطلاعات یا کسب درآمد های نجومی است آسیب هایی در حوزه ارتباطات دارد . در فضای مجازی به دلیل اینکه ارتباطات بین افراد بسیار فراتر از حد تصور سهل و آسان است ، امکان ارتباط بسیار بالا میباشد . اگر به هر دلیلی رابطه زناشویی زوجین گرمی و نشاط لازم را نداشته باشد ، احتمال خیانت بالا میرود و شاید بیشترین احتمال در این موقع خیانت از طریق فضای مجازی است . گاهی مرد به دنبال پر کردن خلاء عاطفی خود به ارضای نیاز خود از راه ارتباط برقرار کردن با جنس مخالفی در گروه ها و شبکه های مجازی میرود که گاهی به رابطه جنسی و از هم فرو پاشیدن خانواده منجر میشود .

خیانت مالی (financial betrayed)

گاهی خیانت و رابطه فرازناشویی که زن برای ارضای نیازهای خود انتخاب میکند ، شامل خیانت مالی نیز میشود . این به این معنی است که زمانی که مردی کار میکند و درآمدی کسب میکند قطعا به این انگیزه که خانواده اش در رفاه بیشتری باشند هر چقدر مبتواند تلاشش را بیشتر میکند . گاهی خیانت زن شوهردار و خیانت به همسر از طرف زن به ارائه و اختصاص دادن جسم و عاطفه خود به مرد دیگری غیر از شوهرش ختم نمی‌شود .

مواقعی نیز مشاهده می‌شود که زن پولی که همسرش با تلاش بدست آورده و به او سپرده تا سطح رفاه خانواده را در اندازه خوبی حفظ کند برای معشوقه خود و مردی که عرفا و شرعا و همچنین اخلاقا رابطه نادرست و غلطی با او دارد  خرج و هزینه میکند . این نوع خلاف و خیانت دست کمی از همخوابگی با مردی به جز شوهر ندارد و قطعا مستحق مجازات در همان سطح خیانت است .

طلاق عاطفی (emotional divorce)

اکثر زندگی های زناشویی با عشق و انرژی زیاد و امید به ساختن یک زندگی عاشقانه و پر ثمر آغاز مبشود . اما همیشه در طول زندگی زناشویی ما تغیراتی را خواهیم دید که زندگی ما را تحت تاثیر قرار میدهند . گاهی رابطه زن و شوهر به قدری سرد و سست میشود که دیگر برای ادامه دادن انگیزه و اشتیاقی را در خود پیدا نمیکننه اما به دلایل مختلفی نمیتوانند از یک دیگر جدا شوند و رسما طلاق بگیرند . مثلا به دلیل اعتقاد و تعصبات خانوادگی و فرهنگی بعضی از خانواده ها طلاق را برابر با بی آبرویی و عیب قلمداد میکنند .

طلاق عاطفی زمانی در یک زندگی مشترک اتفاق می‌افتد که دونفر هیچ میلی به یک دیگر ندارند ولی ناچار به ادامه دادن زندگی مشترک هستند . در این مواقع زوجین نقش یک هم خانه را برای هم بازی میکنند . در طلاق عاطفی احتمال اینکه دو طرف ارضای نیازهای جنسی و عاطفی خود را با کسی به جز همسرشان برآورده کنند بسیار بالاست .

راهکار برخورد

روسپی گری  (prostitutions)

در بسیاری از موارد خیانت میبینیم که زنی که خیانت کرده گذشته لدی نداشته و سابقه و زمینه چنین بی اخلاقی هایی را نیز از گذشته به دنبال ندارد . اما به هر دلیلی مجبور به تن فروشی میشود و از این راه به شوهر خود خیانت میکند . برای مثال در بین معتادان به مواد سنتی مثل تریاک واژه بی غیرتی به وضوح دیده میشود . هر چقدر که مواد مخدر صنعتی مثل شیشه شک و تردید و رفتارهای پارانوئید شکل را موجب میشود موادی مانند تریاک  بیغیرتی و حتی فکر معاوضه همسر با  مواد را در ذهن فرد معتاد وارد میکند .

گاهی نیز زن به دلیل اعتیاد شوهرش و یا اینکه شوهر به هر دلیلی نمیتواند معاش او و فرزندانش را فراهم کند راهی جز تن فروشی و کسب درآمد از این طریق در لیست انتخاب های خود نمی بیند . او جسم خود را میدهد تا از سمت مرد دیگری از لحاظ مالی تامین شود ولی به ظاهر در زندگی زناشویی خود بافی میماند.

ازدواج های اجباری

از دیگر مواردی که نشانه های خیانت زنان ممکن است به خاطر آن نمایان شود بحث ازدواج های اجباری است که متاسفانه کماکان در بعضی از نقاط کشور ما وجود دارد . شاید در زمینه مشاوره در مورد خیانت شوهر و زن به یکدیگر دلایل متعددی را شنیده و آموخته باشیم . مثلا دور بودن زن و شوهر از هم ، خیانت زن به شوهر از نظر اسلام و... اما یکی دیگر از مسائلی که مثلا در مشاوره خیانت زن بررسی میشود این است که آیا ازدواج کاملا دلخواه و مورد پسند او بوده است یا خیر ؟ .

گاهی در بر بعضی از فرهنگ های جامعه ما ازدواج با فردی که به آن حسی نداریم زمانی رخ میدهد که به فرد دیگری علاقمندیم . یا اینکه فردی که بزرگترها برای ما در نظر گرفته اند ، مناسب با شرایط شخصیتی و معیارهای ازدواج با ما نیست . در این صورت است که گاهی میبینیم انسان هایی که دست به خیانت میزنند ظاهرا هیچ یک از زمینه های خیانت را ندارند ولی در باطن ماجرا چیز دیگری است .

عاقبت خیانت

بعد از اینکه خیانت چه از طرف مرد و چه از طرف زن اتفاق افتاد و بعد فرد خیانت دیده متوجه این قضیه شد ، دیگر هیچ یک از زمینه ها و و آموزشها و راههای پیشگیری از خیانت کار ساز نخواهد بود . دیگر مهم نیست که مثلا مهریه در صورت خیانت زن به مرد چه شرایطی را طی میکند . دیگر مهم نیست که افراد چقدر هزینه میکنند تا مشاوره خیانت  همسر و یا راههای اثبات خیانت زن یا مرد را بیاموزمد . ایا اینکه چگونه متوجه خیانت زن شویم ؟ .

اتفاقی که نباید می‌افتاده در آن زمان افتاده است و یک زندگی از هم فرو پاشیدنه است . حتی اگر حکم خیانت زن شوهردار از لحاظ قانونی مرگ هم باشد هیچ چیز نمیتواند جلوی خرد شدن غرور مرد را بگیرد . قطعا فردی که خیانت دیده است چه مرد باشد چه زن از لحاظ روحی و روانی در معرض بیشترین بیماری ها تا آن هم از نوح حاد قرار میگیرد .

  • خیانت شوهر

تاثیر خیانت زناشویی بر فرزندان

در جلسات مشاوره خیانت زناشویی علاوه بر مسائلی که بر محور رابطه زن و مرد میچرخد مثل نحوه برخورد با مرد خیانتکار یا زن خیانتکار یا چگونگی تاثیر گذاری این آسیب بر زوجین به موارد مهم دیگری نیز پرداخته میشود . مورد مهمی مثل تاثیر دیدن و تجربه کردن این لحظات توسط فرزندان زوجی که با مسئله‌ خیانت دست و پنجه نرم میکنند قطعا بسیار مخرب خواهد بود . اینکه پسری که مادرش به پدرش خیانت جنسی میکند این شک و تردید را نسبت به همه زنان تعمیم میدهد و نمیتواند هیچوقت به زنی اعتماد کند . در طرف مقابل دختری که پدر خیانتکاری داشته ، احتمالا در بزرگسالی در پی انتقام از همه مردان بر میاید و زندگی افرادی را مختل میکنند. بنابراین نباید از جنبه های مهم خیانت زناشویی در مورد فرزندان هم به آسانی گذشت .

سوالات متداول

 

اگر پدر استطاعت تامین هزینه فرزند را داشته باشد و معتاد و دیوانه نباشد میتواند درخواست حضانت فرزندش را بدهد. در این مورد خیانت مرد تاثیری در رای دادگاه ندارد مگر اینکه دو طرف به توافق رسیده باشند که فرزند نزد مادر باشد.

آیا می توان به دخالت خانواده ها در این مورد امیدی داشت؟

این مورد بستگی به خانواده دو طرف دارد. اگر خانواده ها منطقی باشند و راهکار منصفانه ای برای زوجین بگذارند بهتر است حتما در این مورد با آن هاه صحبت کرد.

 

بهتر است مدتی از او فاصله بگیرید و در آن محیط نمانید. عصبانیت و خشونت جو را بدتر می کند و مرد را ترغیب می کند این کار را ادامه دهد. سرخود تصمیم نگیرید و قبل از هر چیز از مشاوره با تجربه کمک بگیرید.

خدمات مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره خیانت به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع: Article III, Section 3: The Treason Clause 

https://psychology.avije.org/





:: بازدید از این مطلب : 413
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 12 آذر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: