بیشترین دلیلی که باعث بروز خیانت در زنان میشود چیست؟
نوشته شده توسط : مریم هاشمی

خیانت زن به شوهر به معنی از بین بردن پیمان یا عهد زناشویی است. این نقض کردن امکان دارد عمدی یا سهوی باشد. فرد ممکن است با دانستن و آگاهی از ضروریات حقوقی و عرفی ازدواج یا بدون علم به آنها خیانت کند. اما خیانت میتواند مستقیم یا به واسطه عملی که در ادامه به خیانت منجر میشود، نقض پیمان زناشویی تلقی شود. مثلا داشتن رابطه جنسی با فردی غیر از همسر بدون اجازه وی . اما در معنای وسیع ، خیانت شامل هر نوع نقض در پیمان های زناشویی است . از دلایل شایع مشاهده خیانت زن میتوان به این چنین مسائلی اشاره کرد ، از جمله :

  • مشکلات مالی
  • نبود رابطه قوی و پیوند مستحکم عاطفی بین زن و شوهر
  • نداشتن رضایت جنسی از زندگی زناشویی .

این مسائل میتوانند صدمات و آسیب های جبران ناپذیری را برای  زندگی مشترک در پی داشته باشد .

خیانت زن به همسر متاسفانه در جامعه ما نیز رو به افزایش میباشد، میتواند به راحتی بنیان یک خانواده را از هم بپاشد و یکی از اصول هر جامعه پویا و موفق را به سمت نابودی بکشاند. در بررسی دلایل و عوامل وقوع خیانت از سمت زن به موضوعات متفاوتی برمیخوریم که این حاکی از گستردگی بحث خیانت است. در روانشناسی خیانت دائما به این موضوع تاکید میشود که باید به جای برخورد با خیانت اتفاق افتاده بر روی پیشگیری از آن تمرکز کرد. مردان میتوانند قطعا در جلوگیری از خیانت زنان نقش تعیین کننده ای داشته باشند و تا حد زیادی از این آسیب خانمان سوز جلوگیری کنند. حال ممکن است این سوال پیش بیاید که چه کارایی باید توسط مردان انجام شود که رابطه عاطفی بین زن و شوهر از گزند خیانت دور بماند.

تشخیص خیانت زن به شوهر

تشخیص خیانت زن به شوهر از مسائلی نیست که بتوان به راحتی در مورد آن به نتیجه رسید . صحیح نیست تنها با برداشت سطحی از رفتارهای قابل مشاهده و علائمی که میتوانند درست نیز نباشند برچسب خیانت چسباند . در واقع بهترین راه برای اینکه مطمئن شویم که خطایی در رابطه زناشویی از سمت زن  به وقوع پیوسته است مراجعه به مشاور خانواده است . روانشناس میتواند در تشخیص خیانت زنان به شوهر بسیار دقیق تر عمل کند . امکان دارد خیانت انجام گرفته توسط زن به دلایل قابل مشاهده و سطحی نباشد و ریشه در اختلالات روانی داشته باشد . مثلاً زنی را در نظر بگیرید که دلیل خیانت خود  را نداشتن اعتماد  و امنیت عاطفی کافی در رابطه زناشویی اعلام میکند . اما بعد از مراجعه به مشاوره خانواده مشخص میشود که اعتماد نداشتن و خیانت زن به دلیل داشتن اختلال روانی پارانوئید  بوجود آمده است .

 

خیانت زن به شوهر از نظر اسلام,خیانت زن به شوهر در زندگی مشترک,

نیازهای رابطه خود را جدی بگیرید

در ادامه مطالب را به عنوان راهکار برای زوجین بیان میکنیم که میتواند در این راستا کاملا مثمر ثمر باشد:

  • زن ها به شدت علاقه مند به وقت گذراندن با همسر خود هستند حتی اگر این موضوع را به زبان نیاورند. وقت گذراندن مشترک نمیتواند به هر بهانه ای اتفاق بیفتد. برای مثال با هم یک کتاب را انتخاب کنید و شروع به خواندن هم زمان کنید و در اوقاتی که در کنار هم هستید درمورد موضوع مورد نظر به بحث و تبادل نظر بپردازید. مسافرت نیز از جمله توصیه های شایع در این مورد است.
  • نیازهای همسر خود را از نظر مالی حتما بررسی کنید و تا میتوانید از أین لحاظ نیازهای همسرر خود را تامین کنید. مشکلات مالی میتواند ریشه خیلی از اختلافات که باعث بروز خیانت میشوند باشد.
  • زنان نیاز به محبت عاطفی هم به صورت کلامی و هم به صورت جسمی دارند. هیچگاه این ارضای نیاز را از آنها دریغ نکنید. معاشقه کلامی و غیرکلامی ارتباط مستقیمی با نشاط یک زن دارد. خیلی از زنان فقط بخاطر کمبود ابراز محبت از سمت همسرانشان جذب رابطه ای فرازناشویی میشوند و هم به خودشان آسیب وارد میکنند هم کانون خانواده را به نوعی متزلزل میکنند.
  • نیاز جنسی همسر خود را جدی بگیرید چرا که نیاز جنسی میتواند به عنوان یک شمشیر دولبه عمل کند. اگر مرد رابطه جنسی با کیفتی را نسبت به نیاز همسرش با او داشته باشد خواهد دید که چقدر از فشار ها و استرس های روزمره زندگی زناشویی کمتر خواهد شد. البته برعکس این موضوع نیز ممکن است اتفاق بیفتد و ارضا نشدن زن از نظر جنسی او را تا حد افسردگی و سرخوردگی پیش میبرد. وقتی چنین شرایطی بر رابطه حاکم باشد احتمال خیانت از سمت زن بسیار بالا میرود.

خیانت زن به شوهر از نظر اسلام

خیانت زن به شوهر از نظر اسلام نیز در ابعاد مختلفی بررسی میشود . برای مثال هنگامی که زنی اسرار و رازهای شوهر خود را فاش کند به خیانت آبروی متهم میشود . حتی اگر در مسائل مالی همسرش بدون اینکه او بداند و اجازه داده باشد دخل و تصرفی انجام دهد . خیانت اقتصادی متوجه زن خواهد شد . خیانت زن از نظر اسلام در رابطه با خیانت های جنسی احکام محکمی دارد . اگر چهار شاهد عادل  وجود داشته باشند که خیانت زن به شوهرش را تایید بکنند . زن به زنای محصنه محکوم میشود .

حکمی که بر او جاری میشود این است که اگر پیر باشد صد ضربه شلاق و بعد سنگسار و اگر جوان باشد فقط سنگسار میشود . به صورت تخصصی در مورد خیانت زن از نظر اسلام در قرآن آیات متعددی ذکر شده است . این آیات بسیار روشنگر میباشد .

خیانت زن به شوهر در زندگی مشترک

خیانت زن به شوهر در زندگی مشترک عواقب  وخیمی را در پی دارد . نه تنها اثرات مخربی را در خود زن خواهد گذاشت . بلکه در واقع  شوهر نیز هرچند از بیرون مانند دیگران به نظر برسد اما از درون دچار شکست ها و آسیب های زیادی میشود  . مرد ناگهان احساس می کند :

  1.  هویت خود را از دست داده است .
  2. عزت نفس خود را در ازای خوار کردن و قربانی کردن ارزش های بنیادی اش از دست داده است .
  3. حس قربانی شدن میکند .
  4. کنترل خود را به افکار و اعمالش از کف داده است .
  5. حس ذاتی خود را بی معنا مییابد .
  6. ارتباط با دیگران را مختل میبیند .
  7. عزم و اراده و حتی امید به زندگی را از دست رفته مییابد .

تشخیص خیانت

خیانت زن به شوهر در روابط زناشویی

خیانت زن به شوهر در رابطه زناشویی شامل رابطه جنسی و عاطفی با فردی غیر از شوهر میشود . اهمیت این موضوع به دلیل است که به راحتی میتواند کانون خانواده را از هم بپاشد .

در تعریف زندگی زن و شوی میتوانیم بگوییم که فرآیندی است که در طول آن زوجین هم به صورت زبانی با حرف زدن و هم به صورت غیر زبانی مثل گوش دادن و ژست های مختلف با هم به رد و بدل کردن احساسات و چیزهایی که در ذهنشان میگذرد میپردازند . پس قطعاً در مورد خیانت زنان در زندگی زناشویی زن باید تحت مشاوره جنسی زیر نظر یک مشاور خانواده زبده و در یک مرکز مشاوره روانشناسی تایید شده قرار بگیرد . از نشانه های رفتاری می توان به خیانت زن پی برد . میتوان به تماس های طولانی و مشکوک و رابطه جنسی و عاطفی سرد در زندگی مشترک اشاره کرد .

پیشگیری از خیانت زنان

شاید سوالی که پیش میآید این باشد که آیا راهی برای جلوگیری از خیانت  وجود دارد  ؟ در پاسخ باید بگوییم که اگر خانوم از لحاظ روانی سالم و از لحاظ اجتماعی موجه باشد . پیش از ازدواج می توانیم با آموزش دادن مسائلی که از وقوع این امر پیشگیری کنیم . اگر در زندگی زناشویی مرد نشانه هایی را از خیانت و یا رفتارهای مشکوک به خیانت دید . بهتر است هر چه سریعتر به مشاور خانواده مراجعه کند تا بتواند کنترل موضوع را در دست بگیرد . گاهی زوجین با این فکر اشتباه که ترس از قضاوت شدن دارند به روی خیانت همسر خود درپوش میگذارند . ممکن است این مسئله را با افرادی در میان  بگذارند که صلاحیت راهنمایی و مشاوره صحیح را ندارند . در این  موقعیت حساس بهتر است نزد یک مشاور خانواده حاذق در یک مرکز مشاوره معتبر جهت مشاوره خیانت مراجعه کنیم .

تشخیص خیانت زن به شوهر,خیانت زن به شوهر از نظر اسلام,

اختلالات روانی که منجر به خیانت میشود

گاهی اوقات زن به دنبال لذت بیشتر جنسی و ارضای حس کنجکاوی نیست . فقط به دلیل داشتن اختلالات روانی که امور را از کنترل او خارج میکنند دست به خیانت علیه شوهر میزند . در ادامه به بعضی از اختلالات روانی که می تواند منجر به خیانت علیه شوهر بشود اشاره میکنیم.

  • افرادی که دارای شخصیت ضد اجتماعی هستند . به دلیل اینکه خیانت را در جامعه امری پسندیده نمیبینند و علاقه دارند خلاف عرف جامعه حرکت کنند .
  • خانم هایی که دارای شخصیت مرزی و حساسیت افراطی به طرد شدن هستند مستعد خیانت میباشند .
  • خانم هایی که دارای اختلال شخصیت نمایشی هستند و به دنبال انگشت نما شدن میباشند .
  • زنانی که دارای اختلال خودشیفتگی هستند و خود را بالاتر از قواعد و قوانین میبینند.

در کل بهترین تشخیص و بهترین راهکار برای درمان بیمار باید توسط مشاوره خیانت ارائه شود .

خیانت زن به شوهر و تاثیر آن بر روی فرزندان

خیانت زنان و تاثیر آن روی کودکان شاید در نگاه اول چندان موثر نباشد . اما بعد از آسیب هایی که خیانت به زن و مرد تحمیل میکند . آسیب خیانت زنان در زندگی مشترک مستقیماً بر روی فرزندان نیز تاثیر میگذارد . اولین الگوی تقلید و به نوعی اصلی ترین مرجع برای کودکان والدین و در درجه اول مادر میباشد . کودک از مادر خود انتظار صداقت و یکرنگی و لطافت دارد .

زمانیکه خیانت از سمت مادر کودک  اتفاق افتاده قطعاً دچار کج خلقی و افسردگی میشود . از دیگر پیامدهای منفی خیانت زنان و در کل خیانت برای فرزندان می توان به منفی شدن دید آنها نسبت به ازدواج و زندگی مشترک اشاره کرد . این امر میتواند این باوری اشتباه را در ذهن کودک رشد و تکامل ببخشد . اگر والدین من  میتوانند خیانت کنند من هم میتوانم خیانت کنم . برای کسب اطلاعات بیشتر لطفا سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه فرمایید .

سوالات متداول

 

به هیچ وجه این موضوع درست نیست. خیانت در هر جنسی احتمال اتفاق افتادن دارد و این بستگی به نوع کیفیت رابطه زناشویی زوجین در ابعاد مختلف دارد. زن و مرد سرشار از نیاز های مختلف هستند که در صورت برطرف نشدن میتواند عواقبی مثل خیانت را در پی داشته باشد.

 

عوامل زیادی میتواند باعث شود که پای خیانت به زندگی زناشویی زوجین باز شود. اما در مورد زنان بیشترین کمبودی که باعث سوق آنها به خیانت میشود، کمبود محبت از جانب شوهر میباشد.

 

خیر گاهی افراد به دلایل مختلف، دوره ای را نسبت به زندگی مشترک سرد میشوند که این اتفاق به هیچ وجه به معنی خیانت نیست. برای مثال زنان گاهی به دلیل اختلالات هورمونی، گذراندن دوره استرس زا یا افسردگی این علامت را از خود بروز نمیدهند.

مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه

در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره خیانت به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع:   Things You Need to Know If a Partner Betrayed You

 




:: بازدید از این مطلب : 422
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 12 آذر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: