اختلال وسواس فکری چیست؟
نوشته شده توسط : مریم هاشمی

علائم وسواس فکری

به نقل از مرکز مشاوره روانشناسی آویژه وسواس فکری ( ocd) از جمله بیماری های روانی رایج میباشد که ممکن است خیلی در مورد آن از افراد مختلف توصیف شنیده باشیم . وسواس فکری شاید به نوعی در همه ما انسان ها به لحاظ ریشه ای وجود داشته باشد . مثلا زمانی را تصور کنید که از منزل بیرون رفته اید و گاز را خاموش کرده اید اما دایما در ذهن خود میخواهید مطمئن شوید که شیر گاز باز نیست شما نشانه های وسواس فکری را دارید . وسواس فکری را طبق نکته گفته شده در همه ما انسان ها میشود به صورت نشانه هایی یافت کرد . منتها زمانی پزشکان آن را به عنوان بیماری وسواس فکری میشناسند که زندگی فرد مورد نظر را مختل کرده باشد . مثلا برای فرد در روابط بین فردی و تعاملات او و یا شغل و کار او را با اختلال رو به رو کرده باشد . در ادامه بیشتر راجع به درمان وسواس صحبت میکنیم.

اختلال وسواس فکری

اختلال وسواس فکری مانند سایر بیماری های روانی باید دارای مقدار معینی از علائم بیماری باشد تا بتوان آن را به عنوان اختلال وسواس فکری نام گذاری کرد و شناخت . اختلال وسواس فکری نباید خیلی سهل و ساده گرفت و از کنارش گذشت . از طرفی هم نباید موضوع را به قدری برای خودمان بزرگ کنیم که حل نشدنی به نظرمان برسد . بهترین پیشنهاد میتواند این باشد که برای فهمیدن این مطلب که ما به اختلال وسواس فکری مبتلا هستیم یا خیر فقط باید به روانشناس مراجعه کنیم و با گرفتن مشاوره اختلال وسواس در این مورد اطمینان حاصل کنیم .

برخی اوقات افراد از حساسیت زیاد و فحر به این که بیمار هستند بسیار اذیت میشوند . برای مثال ممکن است همسر فردی در حد نرمال بهداشت را رعایت میکند ولی همسرش دائم به این فکر میکند که او بیمار است در حالی که بعد از بررسی در روند مشاوره خانواده مشخص میشود که به هیچ وجه مشکل همسرش در حد بیماری نبوده .

یکی از روش های کسب آگاهی در مورد اختلال وسواس فکری بهره گیری از اطلاعات حوزه مشاوره خانواده است. استفاده از درمان وسواس برای افرادی است که به هر دلیلی در یافتن راه حل در موضوع نشانه های وسواس فکری به مشکل برخورده اند. در بیشتر اوقات مشکلات آنقدر دشوار و لاعلاج نیست؛ شاید در بیشتر مواقع این مسائل قابل درک باشند و با کمی صبر و تامل بتوان راهکارهای خوی برای آن تعبیه کرد. در حل مشکلات در حوزه وسواس فکری ( ocd) مرکز مشاوره آویژه بیشتر به ظرفیت های درونی افراد تکیه می کند تا راه حل های خارج از حیطه کنترل مراجعان پیدا کند. ما معتقدیم اینگونه می توان بهترین راهکارها را برای درمان وسواس فکری مطرح کرد. از طرفی موضوعات حیطه علائم وسواس فکری زمانی بهتر می توانند در کمترین زمان حل و فصل گردند که با نگاهی بی طرفانه کالبدشکافی و بررسی شوند. البته ما در مرکز مشاوره آویژه معتقدیم هیچکس به اندازه شما به مشکلات خودتان در حیطه مشاوره اختلال وسواس آگاه نیست. بدین لحاظ اکثر تمرکز مرکز مشاوره آویژه و مطالب آن روی حیطه آگاهی بخشی و توانمندسازی خود شماست.

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه

هدف مرکز مشاوره و روانشناسی آویژه از ارائه اطلاعات لازم در زمینه مشکلات روانی، افزایش آگاهی شماست تا با توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه درمان وسواس به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع  مقاله: درمان وسواس فکری





:: برچسب‌ها: اختلال وسواس ,
:: بازدید از این مطلب : 552
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 خرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: