کشورهای دیگر چگونه از مهمان های خود پذیرایی می کنند؟
نوشته شده توسط : مریم هاشمی

اگر کسی به خانه شما بیاید چگونه از او استقبال می کنید؟ از مهمانان خود چگونه پذیرایی می کنید؟ آیا برای آنها شربت می آورید؟ یا به مهمانان یک دسته گل هدیه می دهید؟ راه های زیادی برای خوشامدگویی به مهمانان و پذیرایی از آنها وجود دارد. افراد در کشورهای مختلف، فرهنگ های مهمان نوازی و مهمان داری متفاوتی را دارند. اگر شما به کشورهای مختلف مسافرت کنید، متوجه خواهید شد که در هر کشور و یا هر شهری رسومات و سنت های مختلفی برای پذیرایی از مهمان وجود دارد. برخی از مردم به شدت بر سنت های خود پایبند هستند. این سنت ها بسیار شیرین و جالب هستند و می توانند تجربه ای لذت بخش باشند.

مشاوران مرکز مشاوره خانواده آویژه به تحقیق و بررسی سنت های مهمان نوازی و خوش آمدگویی به مهمان ها در کشورهای مختلف پرداخته اند. اگر شما نیز علاقه دارید که با این آداب و رسوم مهمان داری بیشتر آشنا شوید، حتما مقاله زیر را مطالعه کنید.

آداب و رسوم استقبال از مهمان

در هر گوشه ای از جهان برای استقبال از مهمان شیوه های مختلف و جذابی وجود دارد. شاید شما از شنیدن برخی از این سنت ها تعجب کنید و به وجود بیایید. تمام این سنت ها یک هدف مشخص و ثابتی دارند و آن هم احترام گذاشتن و حفظ حرمت مهمانان است. برخی از مهم ترین و جالب ترین رسومات استقبال از مهمان در کشورهای مختلف عبارتند از:

هند

اگر شما مهمان هندی ها شوید، برای استقبال از شما فرشی گلدار به نام رنگولی را پهن می کنند. این فرش خاص و زیبا که اغلب در ورودی خانه ها در هند دیده می شود، برای احترام گذاشتن و بزرگداشت مهمان است.

چین

برای مهمانان در چین، صندلی شام را با بهترین منظره که اغلب منظره ای به بیرون است، تدارک می بینند. همچنین در چین میزبان بهترین نوع غذا را برای مهمانان خود انتخاب می کند. در چین سنت چای وجود دارد که مربوط به 3000 سال قبل می شود. به این منظور با چای از مهمانان خود استقبال می کنند. همچنین ممکن است به افتخار شما شروع به درست کردن نان تست نیز کنند.

قزاقستان

برای مهمانان در قزاقستان رسم است که چای سیاه و یک قرص نان گرم بیاورند. اگر در قزاقستان مهمان شوید حتی ممکن است با یک مراسم ویژه چایی پذیرایی شوید. مهمان نوازی برای مردم مسلمان قزاقستان بسیار مهم است و اهمیت دارد. پس قطعا با شما به خوبی رفتار می کنند. میزبان شما ممکن است از شما بخواهد که برای سرگرمی شروع به خواندن آواز کنید و یا موسیقی مورد علاقه خود را پخش کنید.

تبت

در تبت میزبان برای خوش آمدگویی به مهمانان خود از بیرون آوردن زبانش استفاده ممی کند. زیرا بسیاری از مردم این کشور اعتقاد به تناسخ دارند. مدت ها پیش در این کشور راهبان با آشکار کردن زبان خود نشان می دادند که خواهان صلح هستند. همچنین می خواستند ثابت کنند که تناسخ یک پادشان بی رحم نیست که زبان سیاهی نیز دارد. با گذشت زمان این مراسم گسترش یافت و امروزه معمولا آن را به عنوان راهی برای خوش آمدگویی استفاده می کنند.

یونان

یونانیان باستان معتقد بودند هنگامی که می خواهند مهمانی بگیرند اگر تعداد کمی را دعوت کنند و یا بین افراد تفاوت قائل شوند برای مهمان کردن، منجر به نوعی مجازات از جانب خدایان می شود. اگر مهمان یونانیان شوید، تعجب نکنید ممکن است از شما بخواهند در مناسب بعدی خانواده آنها شرکت کنید و یا تا دیر وقت بمانید.

روسیه

روس ها اغلب در خانه های خود با افتخار از مهمانانشان با نان تست و نوشیدنی پذیرایی می کنند. احتمالا در برخی از مناطق نیز از نان و نمک برای استقبال از مهمان استفاده می شود. شاید از نظر شما استفاده از چنین مواد غذایی عجیب باشد. اما در روسیه باستان، این نوع غذاها نماد رفاه و سلامتی بودند. میزبانان روسیه پذیرایی مهمان ها را با این غذاها آغاز می کنند و اعتقاد دارند که از این طریق برای مهمانان خود آرزوی سلامتی کرده اند.

برزیل

مردم برزیل دوست دارند که مهمان هایشان در خانه آنها إحساس راحتی و آرامش داشته باشند. به همین دلیل محیطی را فراهم می کنند که تا حد امکان آرام و ساکت بوده و مهمانان بتوانند إحساس راحتی داشته باشند. آنها اغلب از یک فنجان قهوه سیاه و یا چای سیاه برای پذیرایی از مهمان ها استفاده می کنند. اگر به یک میز شام در برزیل دعوت شده اید، باید آماده باشید که قبل، بعد و در حین غذا خوردن زیاد با یکدیگر صحبت کنید. زیرا در برزیل این فرهنگ وجود دارد که صحبت کردن با یکددیگر دور میز شام، یک رویداد اجتماعی بوده و باعث نزدیکی بیشتر افراد به یکدیگر می شود. اگر دوست دارید که از مهمان نوازی برزیلی ها تشکر کنید به شما پیشنهاد می کنم از یک بسته شکلات و یا چند شاخه گل استفاده کنید. در برزیل این موارد نشانه قدردانی و تشکر است.

مغولستان

اگر دوست صمصمی یک مغول هستید و یا به مهمانی در این کشور دعوت شده اید و به شما یک نوار رنگ روشن از جنس ابریشم و یا پنبه دادند، خوشحال باشید. این نوع نوار و یا روسری نشانه ظاهری احترام به مهمان و دوست است. در مغولستان اغلب از چای شیر و یک بشقاب پنیر، نان و کلوچه های محلی برای استقبال از مهمان استفاده می شود.

کنیا

در کنیا، ماسایی ها با یک نوع رقص به استقبال شما می آیند. به این رقص در کنیا آدامو می گویند. در این رقص همه سعی می کنند بالاترین پرش را داشته باشند. ماسایی ها از طریق این رقص می خواهند به مهمانان خود نشان دهند که پر قدرت و شجاع هستند. بعد از این رقص از مهمانان با خوراکی های مختلف پذیرایی می شود.

سخن آخر

با مطالعه این مقاله شما روش های مختلفی از آداب معاشرت و رسومات استقبال از مهمان را یاد گرفتید. مهم نیست مهمانان شما از کجا آمده اند، هدف در هر کجای جهان مهمان نوازی و مهربانی با مهمانان و دوستان است. سنت های مختلف به ما می آموزند که احترام به مهمان از زمان های بسیار دور وجود داشته است و به نحوی جز فرهنگ و آداب و رسوم افراد گشته است. مهمانی نرفتن و یا مهمان دعوت نکردن می تواند شما را به یک انسان افسرده و گوشه گیر تبدیل کند.

مشاوره تلفنی خانواده ۲۴ ساعته در تهران





:: بازدید از این مطلب : 296
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 9 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: