نوشته شده توسط : مریم هاشمی

مسلما همه ما از تاثیر روابط بین پدر و دختر بر آینده دختران آگاه هستیم. در این رابطه مقاله های زیادی نوشته شده است و مطالعات بسیاری صورت گرفته است. واضح است که نحوه برخورد دختر با روابط عاشقانه به شدت تحت تاثیر رفتار پدر او و یا شخصیت پدرش قرار دارد. اگر شما به عنوان یک پدر بتوانید مهر و محبت و عطوفت را به دختر خود هدیه دهید، مسلما او دیگر محبت را از مردان دیگر گدایی نمی کند. شما می توانید کمک کنید تا دخترتان برای آینده خود انتخاب مناسبی داشته باشد. روابط پدر و دختر اگر سالم و مفید باشد می تواند از ایجاد روابط نامشروع و نامناسب دختر با سایر مردان جلوگیری کند.

اگر شما به عنوان یک پدر نتوانسته اید رابطه مناسبی با دختر خود ایجاد کنید. یا نمی دانید چگونه می توانید یک پیوند قوی و مفید با دختر خود داشته باشید نگران نباشید. مشاوران مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه به بررسی راهکارهایی برای ایجاد یک رابطه سالم بین دختر و پدر پرداخته اند. شما با مطالعه این مقاله خواهید آموخت که چگونه با دختر خود یک رابطه سالم ایجاد کنید.

رابطه دختر با پدر

رابطه سالم پدر و دختر چه تاثیراتی دارد؟

مسلما تاثیر داشتن یک رابطه عالی بین پدر و دختر تنها برای داشتن یک رابطه عاشقانه و مناسب برای دختر ختم نمی شود. اگر شما با دختر خود رابطه مناسبی داشته باشید و پیوند قوی ایجاد کنید، می توانید باعث شوید که او در مراحل مختلف زندگی موفق تر باشد. پیوند بین پدر و دختر تاثیر مثبتی بر موراد زیر خواهد گذاشت:

افزایش اعتماد به نفس دختر

ارزش دادن به خود

إحساس رضایت از ظاهر و بدن خود

بالا رفتن سلامت عاطفی دختر

موفقیت های بیشتر در تحصیلات و اهمیت دادن به ادامه تحصیل

کسب موفقیت های شغلی

موفقیت در انتخاب همسر

داشتن رابطه سالم با همسر

ایجاد روابط مناسب با فرزندان مخصوصا پسرها

نکات مهم برای داشتن یک رابطه سالم بین پدر و دختر

پدران چگونه باید با دختران خود ارتباط برقرار کنند؟ به یاد داشته باشید که هیچ پدری نمی تواند کامل باشد. همچنین بچه ها نیز به پدران کامل نیاز ندارند. آنها نیاز دارند تا پدرانشان به اندزاه کافی خوب باشند و بتوانند روابط سالمی با آنها داشته باشند. اگر شما نکاتی را که در این قسمت گفته شده است، رعایت کنید می توانید یک پدر نمونه برای دختر خود باشید. همچنین می توانید روابط سالمی با دختر خود برقرارکنید.

به او بگویید دوستش دارید

شما به عنوان یک پدر مهربان و نمونه، باید هرروز به دختر خود بگویید که دوستش دارید. هرروز به دختر خود بگویید که باهوش، زیبا، دوست داشتنی، توانا و ... است. تعریف و تمجید از او باعث می شود که دخترتان عشق، احترام و ایمان به شما را از ته دل احساس کند.

نگفتن دوستت دارم به دخترتان و تعریف و ستایش نکردن از او باعث می شود که دخترتان در برابر افراد غریبه و نامناسب که این کلمات را به او می گویند و او را مورد ستایش قرار می دهند، آسیب پذیر باشد. اما اگر شما به موقع از دختر خود تعریف کرده باشید و عشق را به او هدیه داده باشید. هنگامیکه او با تعریف و تمجید افراد غربیه روبه رو می شود با خود می گوید: من همه این موارد را می دانستم و پدرم به اندازه کافی از من تعریف کرده است. به جز تعریف کردن چه کار دیگری می توانید انجام دهید؟

راه صحبت کردن دخترتان با شما را هموار کنید

مطمئن شوید که دخترتان می تواند هر مشکلی را به راحتی با شما مطرح کند. اجازه دهید راه ارتباطی و صحبت کردن دخترتان با شما هموار باشد. مهم نیست که او چه میخواهد بگوید، مهم این است که شما حتی اگر از او عصبانی و یا ناراحت شدید به او نشان دهید که دوستش دارید. شما باید علاوه بر اینکه پدر او هستید یک دوست امن و مطمئن برای دخترتان باشید. به او گوش دهید. نه برای اینکه راه حل پیدا کنید بلکه به این منظور که او را درک کنید و متوجه شوید چه نیازهایی دارد. آرام باشید حتی اگر او می خواهد یک موضوع نامناسب را مطرح کند. بر روی صحبت های او تمرکز کنید. با عصبانی شدن، داد و فریاد زدن و ... کاری درست نمی شود و تنها دخترتان از شما دور خواهد شد.

اگر بتوانید بدون قضاوت عجولانه به حرف های دخترتان گوش دهید گام مهمی برای برقراری ارتباط مناسب با او برداشته اید.

از عذرخواهی کردن نترسید

اگر إحساس می کنید رفتار اشتباهی با دخترتان داشته اید، سعی نکنید از او دور شوید. بلکه به شروع دوباره فکر کنید. از اینکه غرور خود را کنار بگذارید و از او عذرخواهی کنید نترسید. شما اگر بتوانید از اشتباهات خود درس بگیرید، می توانید یک پدر خوب شوید. پس اگر اشتباهی صورت گرفته نباید باعث شود که بین شما و دخترتان فاصله ایجاد شود. بلکه باید کمک کنید که رابطه شما و دخترتان مجددا مانند قبل شود.

پدر و دختر

به آموزش و تحصیل دخترتان اهمیت بدهید

مرتبا با دخترتان در مورد مدرسه و آنچه که مربوط به تحصیلاتش می شود صحبت کنید. در مورد مسائل مطرح شده در مدرسه بحث کنید. تکالیف او را بررسی کنید. با او به کتابخانه بروید. به هر نحوی که می توانید به دخترتان نشان دهید که به تحصیلات او اهمیت می دهید و برای شما مهم است. در مورد آرزوها و رویاهای او برای آینده اش با او صحبت کنید. البته سعی نکنید که رویاهای خود را به او تحمیل کنید. مثلا او را مجبور کنید که رشته ای را انتخاب کند که خودش أصلا دوست ندارد.

در اکثر موارد وظایف والدین که مربوط به تحصیل می شود بر دوش مادر است. این کار بسیار اشتباه است. پدران نیز باید تا حد امکان خود را درگیر مسائل تحصیلی و مدرسه فرزندان نشان دهند. این کار به دختر شما کمک می کند تا با اعتماد به نفس بیشتر به تحصیل و کسب موفقیت در مدرسه بپردازد.

برای دخترتان وقت بگذارید

اختصاص دادن زمان خاصی به دخترتان به او می فهماند که برای شما بسیار مهم است. سعی کنید زمان با کیفیتی را با دختر خود سپری کنید. به گونه ای که وقتی دخترتان به زندگی خود با شما نگاه می کند، خاطره های جذاب و شیرینی را از با شما بودن و حضور شما در زندگی خود به یاد بیاورد. اگر شما بتوانید زمان مناسبی را در روز و یا هفته با دخترتان باشید، او کمتر احساس می کند که احتیاج دارد با فرد جنس مخالف خود ارتباط برقرار کند. زیرا شما به عنوان یک پدر نمونه زمان مناسبی را در کنار او بوده اید و او نیازی به روابط با جنس مخالف خود ندارد.

حد و مرزی برای روابط او تعیین کنید

هنگامی که دختران به سن نوجوانی و جوانی می رسند، دوست دارند که استقلال بیشتری در زندگی خود داشته باشند. آنها تلاش می کنند که مستقل باشند و خودشان برای زندگی خود تجربه کسب کنند. در این زمان، آنها اغلب از والدین خود دور می شوند و این موضوع می تواند به شدت آسیب رسان باشد. سعی کنید در این موقعیت با عصبانیت به او واکنش نشان ندهید. این کار نه تنها سودی ندارد بلکه باعث می شود که او بیشتر از شما دور شود. حد و مرزی برای روابط او با دوستان و خانواده تعیین کنید. رشد و پیشرفت او را گاهی از دور تماشا کنید. سعی کنید دیگر مانند سابق انتظار نداشته باشید همیشه کنارش باشید. او را از دور حمایت کنید و هنگامی که به شما نیاز دارد حضور داشته باشید.

گاهی برای دخترتان خرج کنید

گاهی هنگام برگشت به خانه با دخترتان به مرکز خرید بروید و یا او را برای خوردن قهوه یا بستنی مهمان کنید. خرج کردن شما در چنین لحظاتی بهترین سرمایه گذاری است که تا به حال انجام داده اید. زیرا باعث می شود دخترتان إحساس کند که شما همیشه و در همه حال مراقب او هستید و برای خوشحال شدن او تلاش می کنید.

رابطه عاطفی پدر با دخترش

سخن آخر

اگر شما بتوانید رابطه عاطفی مناسبی با دختر خود برقرار کنید مسلما او دیگر تشنه محبت و مهربانی فرد دیگری نخواهد بود. شما می توانید رابطه خوبی با دختر خود داشته باشید اگر سعی کنید صبور باشید و در تمام لحظات آرامش خود را حفظ کنید. همانطور که می دانید دختران به شدت به پدران خود علاقه مند هستند. پس سعی کنید با رفتار صحیح و گفتار نیکو آنها را به سمت خود جذب کنید و همیشه مورد حمایت خود قرار دهید. 

مشاوره خانواده تلفنی مرکز آویژه





:: بازدید از این مطلب : 291
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 8 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: