رسومات به دنیا آمدن نوزاد در سراسر جهان چگونه است؟
نوشته شده توسط : مریم هاشمی

تجربه تولد و به دنیا آمدن هر کسی منحصر به فرد است. در هر کجای جهان آیین و سنت های خاصی برای تولد نوزاد وجود دارد. آداب و رسوم های مختلف همگی می توانند بر روی زندگی افراد تاثیر گذارند. مردم هر کشور و منطقه ای متناسب با رسومات خود هنگام بدنیا آمدن نوزادان مراسمات خاصی را دارند. حتی در برخی از کشورها اعتقادات و باورهای مردم نسبت به نوع زایمان که طبیعی باشد و یا سزارین نیز متفاوت است. در اکثر کشورهای توسعه یافته، به طرز شگفت آوری، آمار سزارین بالا رفته است. اما در برخی از کشورها نیز هنوز مردم بر این باوراند که تولد نوزاد باید از طریق زایمان طبیعی باشد.

به هرحال، تولد و به دنیا آمدن در هر کجای جهان یکسان است، اما فرهنگ ها، اعتقادات و آداب و رسوم هستند که می توانند این مناسبت را منحصر به فرد و متفاوت کنند. بسیاری از آیین های تولد در سراسر جهان وجود دارند که جذاب هستند. مشاوران مرکز مشاوره خانواده تلفنی آویژه جذاب ترین و تعجب برانگیزترین آیین ها و سنت های مردم در کشورهای مختلف را در این مقاله نگارش کرده اند. برای آشنایی بیشتر با رسومات مردم جهان هنگام بدنیا آمدن نوزاد، مقاله زیر را مطالعه بفرمایید.

آداب و آیین تولد نوزاد در کشورهای مختلف

تنها شیوه های زایمان نیستند که بر تولد نوزاد در سراسر جهان تاثیر می گذارند. فرهنگ و سنت ها نیز نقش مهمی ایفا می کنند. به عنوان مثال در ایالات متحده، داروهای ضد درد به عنوان بخش طبیعی از زایمان پذیرفته شده است. در صورتیکه در ژاپن بسیاری از زنان بدون مسکن زایمان می کنند. یک باور سنتی ژاپنی وجود دارد که می گوید درد زایمان به آمادگی زنان برای مادر شدن کمک می کند و باید درد زایمان را تحمل کرد. جالب ترین و عجیب ترین سنت ها و اعتقادات مردم برای تولد نوزاد عبارتند از:

توگو

در این کشور که در غرب آفریقا است، اعتقاد مردم بر این است که زنان هنگام زایمان باید سر و صدای خود را به حداقل برسانند. مردم توگو معتقدند که فریاد و صداهای بلند باعث جذب أرواح شیطانی می شود. پس زنان را تشویق می کنند که هنگام زایمان تا حد امکان ساکت بمانند.

مکزیک

در مکزیک از یک شال بافته شده بلند که طول آن چهار یا پنج فوت است برای زایمان استفاده می کنند. این شال را ریبوزو می نامند. یک سنت و اعتقاد قدیمی در مکزیک وجود دارد که می گوید استفاده از این شال هنگام تولد نوزاد می تواند کمک کند که زن زایمان راحت تری داشته باشد. زیرا ریبوزو به تحمل وزن زن هنگام زایمان کمک می کند و همچنین عضلات لگن را در حین زایمان شل می کند.

کومانچ

قبیله کومانچ از مردمان بومی هستند که زمانی در محلی به نام کومانچریا زندگی می کردند. در این قبیله زنان هنگام زایمان روی سنگ های داغ چمباتمه می زدند. اعتقاد مردم کومانچ بر این بود که داغی و سوزاننده بودن و دردناک بودن سنگ های داغ می تواند درد زایمان را کاهش دهد. همچنین اعتقادات بر این بود که این کار می تواند به آنها کمک کند تا راحت تر زایمان کنند و یک نیروی کمکی داشته باشند.

پاکستان

مردم کاناش در پاکستان معتقدند زنان باردار هنگام زایمان ناپاک هستند. به همین دلیل، زنان چند روز قبل از تولد نوزاد، باید خانه های خود را ترک کنند. آنها باید به کلبه ای به نام باشلنی نقل مکان کنند. در این کلبه ها از نقاشی حیوانات برای تزئین دیوارها استفاده شده است. همچنین فقط زنان حائض مجاز به عیادت زنی که در کلبه باشلنی است، هستند. همچنین تنها زنان حائض می توانند به زن هنگام زایمان کمک کنند.

هند

در بیهار هند، سنتی وجود دارد که می گوید زنان اگر هنگام زایمان موفق نشدند و یا نمی توانند زایمان کنند، یک لیوان آب بنوشند. البته نه آب سرد و گوارا، بلکه یک لیوان آبی که مادرشوهر انگشت پایش را در آن فرو کرده است. این کار می تواند زایمان آنها را راحت کرده و موفق شوند.

هلند

در هلند حدود 20 در صد از زایمان ها در خانه ها انجام می شود. این نشان می دهد که این کشور نسبت به سایر کشورها توسعه یافته مانند استرالیا، بهتر زایمان در خانه را پذیرفته است. در این کشور حتی اگر قصد داشته باشید که در بیمارستان زایمان کنید، احتمالا یک ماما قبل از مراجعه شما به بیمارستان، به خانه شما می آید تا درمورد زمان زایمان شما مشاوره بدهد.

کره

در کره سنتی وجود دارد که می گوید مادر شوهر باید در طول زایمان نقش فعالی داشته باشد. او باید به عروس خود کمک کند تا زایمان کند. همچنین پدر بچه، بیرون از اتاق زایمان منتظر می ماند. او با دیگر اعضای خانواده خود در انتظار خبر تولد نوزادش خواهد ماند.

جامائیکا

پس از تولد در جامائیکا، جفت و بند ناف را در مکان ویژه ای در زمین دفن می کنند. سپس دوستان و یا اقوام درختی بر روی محل دفن آن، می کارند. این درخت مشخص کننده محل دفن جفت و بند ناف است. همچنین از این درخت برای آموزش اهمیت مسئولیت به کودک استفاده می کنند. کودک هنگامی که راه رفتن و حرف زدن را یاد گرفت از همان کودکی مسئولیت نگه داری از این درخت را به عهده می گیرد.

مصر باستان

در مصر باستان اعتقاد مردم بر این بود که خون زایمان زن دارو و نگه دارنده مفیدی است. به همین منظور پس از تولد کودک، خون روی پوست کودک مالیده می شود. باور مردم بر این بوده که این خون می تواند کودک را در برابر أرواح بد محافظت کند.

یونان

در زمان های خیلی دور در یونان، هنگام زایمان، ماماها را احضار می کردند. مادر را روی تخت میخواباندند. سپس اتاق را بررسی می کردند که هیچ گره ای وجود نداشته باشد. زیرا یونانیان در این باور بودند که گره ها دارای قدرت های بد هستند. آنها می توانند از تولد نوزاد جلوگیری کنند و یا آن را به تاخیر بیاندازند. همچنین بعد از زایمان، نوزاد و مادر باید پاک می شدند. زیرا اعتقاد یونانیان بر این بود که خون تولد نوزاد و زایمان بدشانسی می آورد. آنها همچنین برای حفاظت از چشم زخم، علامتی بر روی پیشانی نوزاد می زدند.

سخن آخر

در هر کجای جهان رسومات و اعتقادات فراوانی وجود دارد. در عصر جدید، برخی از مردم همچنان بر این رسومات که گاهی برخی از آنان به شدت خرافاتی است، پایبند هستند. اما برخی دیگر اعتقاد دارند که علم پیشرفت کرده است و آنها نیز باید بروز شوند. برخی از این رسومات جالب و هیجان انگیز هستند. اما برخی از آنها نیز می توانند بر سلامت مادر و نوزاد تاثیرات منفی بگذارند. مثلا این موضوع که یک زن هنگام زایمان نباید از داروهای مسکن و تسکین دهنده درد استفاده کند، بسیار باور اشتباه و غلطی است.

https://www.arshehonline.com/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1-76/66759-%D9%85%D8%B4%D8%A7%D9%88%D8%B1%D9%87-%D8%AA%D9%84%D9%81%D9%86%DB%8C-%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D8%B1%D8%A7%DB%8C%DA%AF%D8%A7%D9%86





:: بازدید از این مطلب : 267
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 8 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: