راهکارهایی برای حل مشکلات با خانواده همسر
نوشته شده توسط : مریم هاشمی

آیا با خانواده شوهر خود مشکل دارید؟ دخالت های آنها در زندگی شما را پریشان و کلافه کرده است؟ ازدواج با فردی به معنای این است که شما یک خانواده جدید را می پذیرید و باید خود را با آنها هماهنگ کنید. همچنین سعی کنید با والدین او رابطه خوبی ایجاد کنید. اما متاسفانه گاهی ارتباط سالمی بین عروس و خانواده شوهر برقرار نمی شود. که در برخی از موارد می توان گفت اشتباه از سمت عروس است. در برخی از موارد نیز خانواده شوهر رفتار درستی ندارند. اگر إحساس کنید که خانواده شوهرتان دخالت های بی جا در زندگی شما دارند و یا به هر نحوی با شما سازگار نیستند چه باید کرد؟ نباید تسلیم شوید و یا بخواهید به زندگی مشترک خود پایان بدهید. شما باید مشکلات را بسنجید، آنها را مدیریت کنید و با رفتار صحیح زندگی مشترک خود را از لبه پرتگاه نجات دهید.

مشاوران مرکز مشاوره خانواده تلفنی آویژه به بررسی روابط با خانواده شوهر و مشکلاتی که پیش رو هر عروسی می تواند باشد، پرداختته اند و مقاله کامل و کاربردی زیر را در مورد نکاتی برای مدیریت روابط با خانواده شوهر نگارش کرده اند. اگر شما نیز إحساس می کنید که خانواده شوهرتان با شما سازگاری ندارند و دائم به دنبال ایجاد بحث و کشمکش برای شما هستند، پس مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

مشکل با مادر شوهر

راهکارهایی برای حل مشکلات با خانواده همسر

اگر با مادر شوهر و یا پدرشوهر خود مشکل دارید. یا إحساس می کنید که روابط شما یک رابطه سالم و قابل پذیرش نیست نگران نباشید. شما می توانید با رفتارها و کردار خود تا حدودی این مشکل را برطرف کنید. البته همه این موارد نیاز به همکاری دو طرفه دارد. که مسلما شما نمی توانید توقع همکاری از سمت خانواده شوهر را داشته باشید. به همین دلیل تلاش و صبر  شما باید بیشتر باشد. همچنین توقع نداشته باشید که تمام مشکلات به صورت کامل حل شوند. نکات زیر به شما کمک می کند تا مشکلات با خانواده همسر را شناسایی کنید و نکاتی را در مورد مدیریت آن به شیوه ای مثبت و سالم بیاموزید.

تمرکز بر زندگی شما و دخالت بر مسائل مختلف

آیا إحساس می کنید به جای شما و شوهرتان، مادرشوهرتان برای زندگی شما تصمیم میگیرد؟ آیا او دائما به شما و یا شوهرتان می گوید که چه کاری باید انجام دهید و چه کاری نباید انجام دهید؟ یا چگونه فرزندان خود را تربیت کنید؟ اگر از دستورات او پیروی نکنید باید با شوهرتان به جنگ بپردازید؟ و یا مادرش از شما ناراحت می شود؟ مسلما قرار گرفتن در چنین شرایطی به شدت سخت و آزار دهنده است. همه افراد بعد از ازدواج مسئولیت زندگی و انتخاب های خود را به عهده دارند و کسی نباید برای زندگی آنها تصمیم بگیرد.

برای مقابله با قدرت بازی در خانواده زمان بگذارید و ریشه های مشکل را بیابید. آیا همسرتان به دلیل اینکه حمایت مالی مادرش را داشته باشد به او گوش می کند؟ آیا شوهرتان عادت کرده که در برابر مادرش ناتوان باشد و از کودکی این رفتار را تکرار کرده است؟ هنگامی که دلایل این رفتار را فهمیدید، با شوهرتان صحبت کنید. به او کمک کنید تا بتواند قبول کند که شما دو نفر باید خودتان در مورد زندگی خود تصمیم بگیرید و زندگی را رهبری کنید. سعی کنید با شوهرتان در یک جبهه قرار بگیرید.

همچنین رفتارهای خود با خانواده شوهر را کنترل کنید. به آنها نشان بدهید که خودتان برای زندگی تصمیم می گیرید و آنگونه که بخواهید رفتار می کنید. می توانید در صحبت های خود به این موضوع اشاره کنید که دوست ندارید دیگران برای شما تصمیم بگیرند. سعی کنید در موارد مختلف نظر خواهی نکنید. مشورت گرفتن از آنها را محدود کنید تا بتوانند عادت کنترل کردن زندگی دیگران را فراموش کنند.

نسبت به شما سرد، بی محبت و غیر دوستانه هستند

مطمئنا شما دوست ندارید که روابط سرد، غیر دوستانه و به دور از ادب و احترام با خانواده شوهرتان داشته باشید. اما گاهی آنطور که شما می خواهید نمی شود. ممکن است آنطور که فکر می کردید از شما استقبال نکنند. یا إحساس کنید که آنها نسبت به شما سرد، نامهربان و حتی بی ادب هستند. شاید هم به طور تصادفی شنیده باشید که در مورد شما بدگویی می کنند. یا شما را با عروس دیگر یا دوست دختر سابق همسرتان مقایسه می کنند. مسلما چنین شرایطی برای شما سخت خواهد بود. در این شرایط چه باید کرد؟

اول از همه، به شوهرتان بگویید که رفتار والدینش به احساسات شما آسیب می رساند و باعث ناراحتی شما می شود. بگذارید او کسی باشد که از والدینش بخواهد مهربان تر باشند یا از شما مقابل خانواده خود دفاع کند. شما همچنین می توانید از خود دفاع کنید و دلیل رفتار خصمانه آنها را بپرسید. اما به خاطر داشته باشید که آرامش خود را حفظ کنید و مانند آنها رفتار نکنید. از آنها بخواهید که به شما احترام بگذارند و بگویید برای کسی احترام و ارزش قائل می شوید که برای شما احترام قائل شود.  اگر همچنان مشکل ادامه داشت، خود را از آنها دور کنید تا مجبور نباشید هرروز با آنها در ارتباط باشید.

مشکل با پدر شوهر

با شوهرتان هنوز مانند بچه ها رفتار می کنند

برخی از والدین نمی توانند قبول کنند که فرزند آنها بزرگ شده است و دیگر بچه نیست. شاید هربار مادرش غذای مورد علاقه او را میپزد و یا پدرش می خواهد همچنان کارهای سخت او را انجام دهد. مطمئنا این برای شما آزاردهنده خواهد بود. ممکن است پدر و مادر شوهرتان برای یک سرماخوردگی او بیش از اندازه داد و فریاد کنند و بخواهند از او مراقبت کند. این کار می تواند به شما این إحساس را بدهد که آنها می گویند شما به خوبی از او مراقبت نمی کنید و ...

تا زمانی که این رفتارها ضرری برای زندگی شما ندارد آنها را تحمل کنید و این واقعیت را بپذیرید که والدین همیشه فرزندان خود را دوست دارند و به آنها محبت می کنند. اما اگر این موضوع زندگی شما را به نقاط تاریک کشانده است بهتر است به فکر چاره باشید. برای زندگی خود حد و مرز تعیین کنید و اجازه ندهید دیگران آنها را تغییر دهند. از کمک های آنها قدردانی کنید اما به آنها بگویید که شما و همسرتان خودتان می توانید از پس مشکلات برآیید. نشان دهید که دوست دارید مستقل باشید.

به شدت به شوهر شما وابسته هستند

وابستگی زیاد مادر شوهر به شوهر می تواند به شدت عذاب آور باشد. آنها می ترسند که توجه پسرشان را از دست بدهند به همین دلیل دائم به او می چسبند و خود را نیازمند و وابسته پسرشان نشان می دهند. حتی گاهی برای دوست داشته شدن توسط پسرشان با شما رقابت می کنند. سعی کنید با ظرافت با این مشکل برخورد کنید. زیرا آنها پدر و مادرش هستند و باید برای آنها احترام قائل شد. سعی کنید رفتار باز داشته باشید. آنها را در تولد یا مهمانی های خود دعوت کنید و به آنها اطمینان خاطر بدهید که قرار نیست پسرشان را از آنها دور کنید. یا قرار نیست که دیگر پسرشان آنها را دوست نداشته باشند. با انجام این کارها مطمئن می شوند که پسر خود را از دست نداده اند بلکه یک دختر دوست داشتی نیز به دست آورده اند.

سخن آخر

کنار آمدن با رفتارها و دخالت ها و آنچه که از طرف خانواده شوهر با فرهنگ و عقاید شما ناسازگار است، سخت است. سعی کنید به گونه ای رفتار کنید که در کنار آنکه احترام والدین شوهر را حفظ می کنید به آنها نشان دهید که مسئول زندگی خودتان هستید و دوست ندارید دیگران وارد حریم خصوصی شما شوند. اگر نمی توانید ارتباط سازنده و مناسبی با خانواده شوهر برقرار کنید بهتر است از یک مشاوره خانواده کمک بگیرید. اجازه ندهید که زندگی مشترک شما دائم با جنجال و بحث برسر خانواده شوهر همراه باشد.

 





:: بازدید از این مطلب : 264
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 7 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: