نقش شوهر در زندگی امروزی تغییر کرده است؟؟
نوشته شده توسط : مریم هاشمی

در زمان های نه چندان دور، زن و مرد تصور روشنی از مسئولیت ها و وظایف خود در ازدواج داشتند. شوهر برای کار بیرون از خانه و تامین معاش خانواده تلاش می کرد. زن نیز مسئولیت کارهای خانه و فرزندان را به عهده داشت و در خانه می ماند. اما امروزه نقش ها و مسئولیت های زن و شوهر تغییراتی پیدا کرده است. در جامعه امروزی زن و شوهر هر دو کار می کنند و دیگر تمام مسئولیت های مالی و رفاهی خانه به عهده مرد نیست. به همین دلیل مسئولیت ها و وظایف آنها نیز تغییر کرده است. نقش شوهر در چنین زندگی در عصر معاصر چیست؟

مشاوران مرکز مشاوره خانواده تلفنی آویژه به بررسی نقش یک شوهر مدرن در زندگی مشترک پرداخته اند. پس از بررسی و تحقیق، مقاله کاربردی و کامل زیر را برای شما عزیزان نگارش کرده اند. اگر شما نیز می خواهید یک مرد خوب در زندگی مشترک باشید پس مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

وظایف مرد در زندگی

چگونه یک شوهر خوب و امروزی باشیم؟

در سال 2015، 38 درصد از همسران بیشتر از شوهران خود درآمد داشتند. همچنین 70  درصد از مادران شاغل کارمند تمام وقت هستند. این واقعیت ها به این معنی است که مسئولیت های خانه باید بین زن و مرد تقسیم شود. دیگر نمی توان گفت که مرد مسئولیت بیرون از خانه را برعهده دارد و زن مسئولیت خانه را. شوهر دیگر تنها نان آور خانواده نیست و واقع بینانه نیست که زن شاغل همه کارهای خانه را خودش انجام دهد.

تامین نیازهای خانواده

برخی از مردم بر این باور هستند که منظور از حمایت کننده بودن،حمایت مالی عالی از خانواده است. به همین دلیل برخی از شوهران هنگامی که همسرانشان شروع به کسب درآمد می کنند، نگران می شوند. آنها إحساس می کنند که دیگر نمی توانند به عنوان اصلی ترین فرد در خانواده که به نیازها و آنچه که خانواده می خواهد پاسخ می داد، به کار خود ادامه دهند. اما باید گفت منظور از تامین نیازهای خانواده گاهی بیشتر از نیازهای مالی است. یک مرد خوب و مدرن، مردی است که به تمام نیازهای خانواده و همسرش توجه ویژه داشته باشد. شوهر همچنین باید رفاه عاطفی، جسمی، روحی و معنوی خانواده خود را تامین کند. بزرگترین درکی که در جامعه امروزی می توانید به آن برسید این است که  علاوه بر پول و مسائل مالی، نیازهای دیگری نیز وجود دارد که باید به آنها پاسخ مناسبی بدهید.

حمایت و حفاظت از همسر و فرزندان

محافظت از خانواده و ایجاد إحساس امنیت برای اعضای خانواده یکی از کلیدی ترین نقش های مرد است. شما باید حواستان باشد که در لحظات مختلف و موقعیت های مختلف از همسر خود حمایت و حفاظت کنید. اگر کسی به همسرتان توهین کرد با او برخورد کنید و یا اجازه ندهید کسی فرزند شما را بزند و یا مورد آزار و اذیت قرار بدهد. شما باید یک حامی خوب برای همسرتان باشید. حتی اگر به معنای محافظت و مراقبت از او در برابر خانواده خود باشد. شما حتی ممکن است مجبور شوید از همسرتان در برابر فرزندانتان محافظت کنید! به دیگران نشان دهید که شما بی احترامی به همسرتان را تحمل نمی کنید و حق ندارند با همسرتان رفتار بدی داشته باشند.

از نیازهای عاطفی همسر خود حمایت کنید. مراقب باشید که چگونه با زن خود صحبت می کنید. رفتار اشتباه شما و یا گفتار تند شما با همسرتان می تواند باعث شود که دیگران نیز به خود اجازه بدهند با همسر شما بد رفتار کنند.

وظایف شوهر در زندگی مشترک

رهبری و هدایت خانواده

شما دیگر تنها نیستید و با ازدواج کردن مسئولیت رهبری و هدایت یک زندگی را بر عهده گرفته اید. شما و همسرتان یک تیم تشکیل داده اید که باید هدایت و رهبری شوند و از تفرقه در میان اعضای آنها محافظت گردد. بر خلاف تصور عموم، زنان تمایلی به رهبری خانواده ندارند. آنها دوست دارند که شوهرشان رهبری زندگی مشترک را برعهده بگیرد. همچنین مردان نیز نمی خواهند توسط همسرشان هدایت و رهبری شوند. پس هنگامی که خانواده شما با مشکلی رو به رو شد، منتظر نمانید که حتما همسرتان مداخله کند تا مشکل حل شود. هدایت خانواده را بر عهده بگیرید و از آن محافظت کنید.

البته به یاد داشته باشید که رهبری خانواده به معنای زور گویی و دوری از نظر سنجی نیست. سعی کنید در محیط خانواده خود شرایطی را برقرار کنید که اعضای خانواده بتوانند به راحتی نظرات و نیازهای خود را بیان کنند. شما نباید زورگو و مستبد باشید.

به نیازهای جنسی همسر اهمیت بدهید

در زمان های قدیم، این نگرش وجود داشت که تنها نیازهای جنسی مرد مهم تلقی می شد. همسر باید همیشه به این نیازها پاسخ مناسبی میداد و مهم نبود که زن چه انتظاراتی از رابطه جنسی با شوهر خود دارد. اما امروزه همه می دانیم که این نگرش به شدت غلط و غیر قابل پذیرش است. همیشه به دنبال این باشید که نیازها و خواسته های همسرتان در رابطه با رابطه جنسی با شوهر را به درستی پاسخ دهید. در رابطه زناشویی، رضایت و خواسته های هر دو طرف مهم تلقی می شود. همیشه به دنبال یافتن راه های جدید باشید تا زندگی جنسی همسرتان برایش رضایت بخش باشد. به یاد داشته باشید، میزان رضایت از زندگی جنسی، میزان رضایت از ازدواج شما را تعیین می کند. نبود رابطه جنسی و یا رضایت جنسی یکی از مهم ترین عوامل طلاق و جدایی زوجین محسوب می شود.

برقراری ارتباط مناسب با همسر

امروزه انتظارات و اهداف متفاوتی در زندگی برای زن و شوهر وجود دارد. انتظارات مشترک و درک متقابل یکدیگر، پذیرش مسئولیت های خود و از خودگذشتگی در برابر همسر می تواند زندگی مشترک شما را از مشاجره و سوء تفاهم ها نجات بدهد. زوج ها برای داشتن یک زندگی موفق به مهارت های ارتباطی و برقراری یک ارتباط سالم با همسر خود نیاز دارند. سعی کنید راهی پیدا کنید که شما و همسرتان بتوانید نیازها و مسئولیت های خود را به طور واضح با یکدیگر در میان بگذارید. برقراری ارتباط با همسر زندگی مشترک را از اختلافات دور می کند. اگر شما بتوانید محیطی را ایجاد کنید که به راحتی در مورد همه چیز در آن صحبت کنید، شما یک رابطه رضایت بخش در مقیاسی که هرگز تصورش را نمی کنید، بوجود آورده اید.

کمک کردن مرد در کارهای خانه

سخن آخر

طبق نظرسنجی های مشاوره تلفنی خانواده، به اشتراک گذاشتن کارهای خانه، پذیرش و تقسیم مسئولیت ها به عنوان سومین عامل برای داشتن یک زندگی مشترک موفق، پس از وفاداری و رابطه جنسی خوب، قرار دارد. این موضوع نشان می دهد که تا چه اندازه پذیرش مسئولیت ها می تواند به زندگی مشترک شما کمک کند. سعی کنید همسر خود را درک کنید و در انجام کارهای خانه و رسیدگی به نیازهای خانواده کوشا باشید. به یاد داشته باشید که نقش ها و مسئولیت های شوهر، امروزه بسیار گسترده شده است و مانند قدیم صرفا تامین معاش خانواده و حمایت مالی آنها نیست.

مشاوره تلفنی خانواده

 

 





:: بازدید از این مطلب : 298
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 3 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: