برای پیدا کردن یه شوهر خوب باید چیکار کنیم؟؟؟
نوشته شده توسط : مریم هاشمی

انشالله که به همین زودی ازدواج نیز قسمت شما می شود. سوال این است که چگونه می توان یک شوهر خوب را از راه صحیح و درست پیدا کرد؟

برخی از افراد به سراغ سایت های همسریابی یا برنامه های دوستیابی می روند. اما کارشناسان مشاوره خانواده آویژه شخصا فکر می کنند اینها بهترین راه ها برای پیدا کردن یک شوهر خوب نیستند.

اگرچه موارد موفقی نیز از این راه ها وجود دارد، اما شانس آن بسیار اندک است. در واقع شما بیشتر در معرض خطراتی برای مورد سوء استفاده شدن هستید تا اینکه به هدف خود یعنی ازدواج درست برسید.

اما اگر می خواهید یک سایت همسریابی واقعی را امتحان کنید، توصیه می کنیم که حتما از نیت طرف مقابل برای ازدواج مطمئن شوید. از طریق پرسشگری های صریح و قاطع به جواب های خود برسید!!.

چرا علاقه جوانان به ازدواج رو به افول است؟
دنیای مدرن ما را وادار می کند تا ازدواج خود را به آینده موکول کنیم تا چیزهای مهم تر مانند تحصیلات، شغل و سایر علایق شخصی خود را در اولویت قرار دهیم.

اما چرا نباید در حالی که با یک همسر خوب ازدواج کرده ایم، نتوانیم همه این موارد را دنبال کنیم؟ ????

خداوند فرموده اند که با افراد صالح ازدواج کنید. اگر فقیر باشند، خداوند آنان را از فضل خود بی‌نیاز می‌سازد و خداوند گشایشگر و داناست.

اگر قصد شما از ازدواج حفظ خود از رابطه های نامشروع و دوستی های موقتی است، در می یابید که ازدواج در واقع برکات بیشتری را به زندگی انسان وارد می کند. ????

در نهایت، تک تک موفقیتی که در زندگی به دست می آوریم، خواه در شغل، تحصیل و یا به طور کلی خوشبختی، به اراده خداوندست.

تعویق ازدواج بدون دلیل موجه می تواند به عنوان عدم اعتماد به برنامه های خود از تأمین زندگی آینده باشد.

البته تا زمانی که ما طبق اصول صحیح سعی کنیم شوهر خوبی انتخاب کنیم و به روش صحیح ازدواج کنیم، انشاءالله خداوند نیز افراد بیشتر و بهتری را در زندگی شما قرار می دهد و خواهید دید که همه چیز به سادگی سر جای خود قرار می گیرد.

بنابراین، از صحبت کردن در مورد ازدواج نترسید و اجازه دهید کسی وارد زندگی شما شود.
چگونه برای ازدواج خوب آماده شویم؟
البته ما نیز باید منطقی باشیم و بدون بودجه مناسب و برنامه ریزی برای ساختن یک زندگی با ثبات به ازدواج فکر نکنیم.

اگر امکانات دارید و در سنی هستید که ازدواج برای شما مفید است، آن را فقط برای اولویت دادن به شغل یا تحصیل خودی به خود به عقب نیندازید.

اکثر زنان نمی دانند که این طرز فکر ممکن است آنها را به نقطه ای برساند که روزی بیدار شوند و به سنی برسند که ممکن است ازدواج کردن و کیس های مورد علاقه سخت تر باشد.

پس قلبتان را به روی ازدواج باز کنید و توکل کنید که انشاءالله شوهر خوبی نصیبتان شود.

 

چگونه از راه اسلامی درست شوهر پیدا کنیم؟
راه های متعددی وجود دارد که چگونه می توان یک شوهر را به شیوه ای درست پیدا کرد که با آنچه اسلام به ما می آموزد همسو باشد.

بنابراین امروز می‌خواهم برخی از این راه‌های آسان را با شما به اشتراک بگذاریم که بتوانید با افراد بیشتری ملاقات کنید تا بتوانید یک شوهر خوب پیدا کنید.

قصد شما از ازدواج چیست؟
قبل از شروع، مهم است که توجه داشته باشید که باید مطمئن شوید که واقعاً برای جذب شریک زندگی مناسب آماده هستید و قصد شما از ازدواج ایجاد یک رابطه مستحکم و خانواده ای قوی است.

شما نباید برای فرار از مشکلات فعلی یا تنهایی خود به دنبال شوهر پیدا کردن باشید.

اگر نیت شما چنین هستید، با ذهنیت بسیار محدودی ازدواج خواهید کرد و ممکن است شوهری را پیدا کنید که برای آینده شما بهترین مرد ممکن نخواهد بود و بعداً از انتخاب او پشیمان خواهید شد.

لطفا مراقب باشید. مهم نیست که شما به عنوان یک زن مجرد با چه مشکلاتی روبرو هستید، راه حل های زیادی غیر از ازدواج برای فرار از تنهایی وجود دارد. بهت قول میدیم.

حتی اگر یک شوهر دلسوز پیدا کنید، او عیب‌هایی دارد و اگر برای فرار از مشکلات با او ازدواج کنید، شما را ناامید خواهد کرد.

در هر موقعیتی که هستید، قبل از اینکه به دنبال یک شوهر ضعیف از روی ناچاری باشید به خداوند متعال توکل کنید. من قول می دهم که او راه حل درستی برای همه مشکلات شما خواهد داشت انشالله.

اگر واقعاً ازدواج قدم بعدی شماست، خداوند راه درست را برای شما هموار خواهد کرد.

با این اوصاف، بیایید در راه درستی قدم بگذاریم. بسم الله. ????

1. از خداوند خالصانه درخواست کنید
دعاها تاثیر شگفت انگیز دارند. هرگز دعا را دست کم نگیرید. زیرا اگر خدا صلاح بداند که ازدواج با فردی برای من خوب است، انشاءالله به آن خواهم رسید. و اگر خوب نباشد، آن را با چیز بهتری جایگزین می کند.

پس با هر دعایی که بکنید چیزی به دست می آورید و هرگز چیزی را از خدا از دست نمی دهید.

از ابوهریره روایت شده است که رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمود:

باید صبور باشیم و به زمان خداوند اعتماد کنیم. در نهایت، او بهتر می داند. با ذهن محدود خود، ممکن است نتوانیم حکمت او را در پس هر اتفاقی ببینیم.

فقط هر روز بهترین تلاش خود را برای جلب رضایت خداوند انجام دهید. انشاءالله یک روز به شما یک شوهر خوب و شگفت انگیز پیدا می کنید. ????

 

علاوه بر دعا چکنم؟؟
فهرستی از تمام ویژگی هایی که از یک شوهر خوب می خواهید تهیه کنید. از این کار لذت ببرید! ????
در مورد چیزهایی که دوست ندارید زیاد سخت گیری نکنید، انشاءالله که با ذهن باز فکر کنید.

مثلاً این کگونه فکر نکنید که قسم می‌خوردم که هرگز به ازدواج با یک مرد قد کوتاه فکر نمی‌کنم. از کجا میدانی؟ شاید عاشق یکی شدم که قدش بلند نیست!! زیاد درگیر چیزهایی جزئی نشوید که دوست ندارید.

در عوض، ویژگی‌هایی را که واقعاً دوست دارید در شوهرتان داشته باشید، بررسی کنید.

به این ترتیب، تشخیص آنچه واقعاً از یک شوهر خوب می خواهید، برای شما آسانتر خواهد بود.

2. به باشگاه یا گروهی که دوست دارید بپیوندید
باشگاه های زیادی وجود دارند که می توانند به شما کمک کنند با افراد بیشتری آشنا شوید. چیزی را انتخاب کن که صادقانه دوستش داری زیرا در این صورت از علایق خودت لذت می بری و شوهر بالقوه ات تو را بهتر خواهد دید.

این گزینه می تواند یک باشگاه کتاب، یک باشگاه ورزشی یا بهتر از آن یک باشگاه گرد هم آیی باشد. جایی که با شوهرتان آشنا شوید????.

فقط خودتان باشید، دوست شوید و لذت ببرید. اما همچنین، همیشه خط قرمز های خود را به خاطر بسپارید. یک مرد خوب عاشق یک زن نجیب می شود.

خونسرد بمانید، اما در عین حال برای پسرهایی که دوست دارید هوشیار باشید.

هنگامی که آنها را شناسایی کردید، به طور اتفاقی از گروه خانم های گروه بپرسید که آیا مرد مورد علاقه شما را می شناسند یا خیر. باز هم، به یاد داشته باشید که این کار را به طور معمول انجام دهید، شما نباید مشتاق یا ناامید به نظر برسید.

هنگامی که اطلاعات کمی درباره او جمع آوری کردید، او را برای چند هفته آینده مشاهده کنید. وضعیت او چگونه است - متاهل، مجرد، به نظر می رسد؟ آیا او به خوبی با گروه کنار می آید؟ موقعیت او در گروه چیست؟

آیا او مرتباً به اینجا می آید (علائقش چست)؟ آیا با دیدن رفتار و نگرش کلی او را در طول این مشاهده باز هم شخصیت او را دوست دارید؟

وقتی بالاخره واقعاً احساس کردی او کسی است که شوهر خوبی برای تو هست. او را برای یک جلسه معارفه مناسب دعوت کنند.

از یکی از خانم هایی که در آنجا موقعیت دارند بخواهید که در ارسال پیام خود به شما کمک کند. او ممکن است مرد مناسب گروه را بشناسد تا به او کمک کند.
بعد از اینکه همه اینها انجام شد، رها کنید و بگذارید ببینید چه می شود. از این به بعد، یک شوهر بالقوه خوب می خواهد از طریق والدین شما از راه درست از شما خاستگاری کند. البته بهتر است او مستقیم به شما مراجعه نکند. کلاس کار????.

اگر او هم آماده است و شما را هم دوست دارد، قدم بعدی این است که با یک جلسه معارفه مناسب موافقت کنید و انشالله برای ازدواج بهتر یکدیگر را بشناسد.

قدم به قدم کار را پیش ببررید????.
شما نباید عجله کنید زیرا در این صورت ممکن است نشانه های بدی از نظرتان پنهان بماند که نشان می دهد او ممکن است برای شما شهور مناسبی نباشد.

حتما به نظرات والدین خود گوش دهید.
اگر پدر و مادر شما ازدواج خوبی داشته باشند، به احتمال زیاد می دانند چگونه برای شما شوهر پیدا کنند و آیا این مرد برای شما خوب و مناسب است یا خیر.

به قضاوت آنها اعتماد کنید و سعی کنید به آن مرد دلبستگی نداشته باشید که بعدا نتوانید او را به دلیل اینکه برای شما مناسب نیست، رد کنید.

در مورد کل فرآیند پیدا کردن شوهر آرامش داشته باشید و همیشه از یک مشاوره خانواده تلفنی کمک بگیرید.

 

3. از پدرت بپرس و کمک بگیر
اگر به پدرت اعتماد داری، بگذار مرد خوبی برایت انتخاب کند و ببین دوستش داری یا نه. البته شما مجبور نیستید با چیزی موافقت کنید. هیچ کس نمی تواند شما را مجبور به ازدواج با کسی کند.

شما باید در ازدواج رضایت داشته باشد، اگر به هر دلیلی از انتخاب پدر خود خوشتان نمی آید، مجبور نیستید با او ازدواج کنید.

در واقع، اگر با او ازدواج نکنید، بهتر است زیرا در این صورت مجبور نخواهید بود تا آخر عمر عذاب بکشید و خود را مجبور کنید که آن مرد را دوست داشته باشید.

اما باز هم، اگر دلایل شما برای دوست نداشتن آن مرد نسبتاً کوچک و غیر منطقی به نظر می رسد - برای مثال، او به اندازه کافی ثروتمند، به اندازه کافی خوش تیپ یا به اندازه کافی قد بلند نیست - و ربطی به اخلاق، شخصیت و توانایی او برای تامین زندگی شما ندارد. بهتر است در اولویت های خود تجدید نظر کنید.

گاهی اوقات، مردانی که به نظر می رسد در برخی از زمینه های زندگی کمبود دارند، در زمینه های دیگر مزایایی دارند که ممکن است شما از آنها آگاه نباشید. به عنوان مثال، او ممکن است بهترین ظاهر را نداشته باشد، اما کلمات او می توانند هر روز قلب عصبانی شما را آرام کنند.

یا ممکن است با کلمات خوب نباشد، اما در انجام کارهای خانه برای شما عالی است.

شا نیز مانند هر انسان دیگری نقاط قوت و ضعفی دارید.
نکته کلیدی این است که بتوانید با نقاط ضعف او زندگی کنید و در عوض نقاط قوت او را دوست داشته باشید. ????

از قلبت بپرس:
آیا او به تو احساس امنیت می دهد؟

آیا هر بار که با او هستید احساس راحتی و امنیت می کنید؟

اگر این کار را نکردید، و حتی اگر به دلایلی او شما را مضطرب می کند، به قلب خود اعتماد کنید و کسی را پیدا کنید که به شما احساس امنیت بدهد.

این معیار اصلی در انتخاب شوهر است، آیا او باعث می شود احساس امنیت و آرامش کنید.

اگر او در تمام این مدت به شما احساس امنیت می دهد، ممکن است نشانه خوبی باشد که او برای شما شوهر مناسبی است. در این حالت شما از نقاط ضعف او آگاه هستید و با آنها مشکلی ندارید.

در هر شرایطی، اگر احساس می کنید واقعا نمی توانید نقاط ضعف او را تحمل کنید، اشکالی ندارد، خودتان را مجبور به ازدواج با چنین شخصی نکنید. به جستجوی خود ادامه دهید ????

4. برای هدفی که دارید پیش قدم شوید
خوب، بهتر است در فضای باز مختلفی قرار بگیرید، اینگونه می توانید با یک شوهر خوب آشنا شوید. در این زمان، بهتر است موقعیت هایی را انتخاب کنید که میخواهید بیشتر درباره آن بیاموزید. مثلا به یک سازمان غیردولتی بپیوندید که در آنجا افراد جدید را در مورد موضوع مورد علاقه تان ملاقات می کنید.

خلاصه اینکه در این مکان ها دوست مشترکی احتمالا شما را به هم معرفی می کند و خیلی زود تصمیم به ازدواج می گیرید. ????

5. از دوستان و خانواده خود بپرسید
بسته به اینکه چقدر به دوستان و خانواده خود نزدیک هستید، باید راحت از آنها کمک بخواهید تا در یافتن یک شوهر بالقوه خوب به شما کمک کنند.

خانواده اصولا میتواند شما را به عجیب ترین راهها به یک کیس خوب معرفی کنند.

گاهی اوقات از طریق آشنایان مشترک شما، شاید حتی بهترین دوستان شما.

هرچه دوستان خود را بیشتر بشناسید بهتر است زیرا در این صورت می توانید مطمئن باشید که انتخاب دوستانتان تا حدی قابل اعتماد است انشالله. ????

در خواستن اینکه آنها یک مورد خوب برای ازدواج معرفی کنند نباید شرم داشت. انصافاً ازدواج سنت است. تا زمانی که شما صمیمانه باشید، مردم می فهمند ... یا حتی برای شما خوشحال هم می شوند. ????

 

سخن پایانی مشاوران آویژه در مورد چگونگی پیدا کردن یک شوهر
حالا با خواندن این مقاله دیگر می‌دانید که چگونه می‌توانید یک شوهر خوب پیدا کنید، باید بدانید که اگر انشاءالله این کار را درست انجام دهید، پیدا کردن شوهر بسیار آسان است.

زمانی که راه اشتباه را برای انتخاب همسر طی کنیم، کار را پیچیده جلوه می دهیم.

به امید خدا یک روز خوب، یک شوهر خوب جلوی شما ظاهر خواهد شد. ????

پس به یاد داشته باشید که قبل از اینکه خودتان موضوع را پیگیری کنید، اول بر خدا توکل کنید. خودت را از دردسر نجات بده، بگذار خداوند به تو رسیدگی کند. ????

امیدوارم همه شما خانم های مجرد عشق واقعی خود را انشالله پیدا کنید.مرکز مشاوره روانشناسی آویژه

مشاوره خانواده تلفنی رایگان 24 ساعته

https://virgool.io/@family_counselling/5-%D9%86%DA%A9%D8%AA%D9%87-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D9%BE%DB%8C%D8%AF%D8%A7-%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%86-%DB%8C%DA%A9-%D8%B4%D9%88%D9%87%D8%B1-%D8%AE%D9%88%D8%A8-x3cmuy2gsq1i





:: بازدید از این مطلب : 222
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 28 بهمن 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: