در صورت مواجه شدن با خیانت عاطفی چکار کنم؟
نوشته شده توسط : مریم هاشمی

 

 

[caption id="attachment_11926" align="aligncenter" width="800"]خیانت عاطفی با رابطه دوستانه متفاوت است خیانت عاطفی با رابطه دوستانه متفاوت است[/caption]

تشخیص خیانت عاطفی و احساسی و اینکه ما بخواهیم همسر خودمان را به اینگونه خیانت متهم کنیم کمی سخت است. در بسیاری از اوقات این نوع خیانت با یک دوستی صمیمی با جنس مخالف اشتباه گرفته می شود. اگر شما هم به همسر خود بگویید او قبول نمی کند که در روابط عاطفی مسموم گیر افتاده است. به همین خاطر باید قبل از آن شما تفاوت بین خیانت همسرتان و یک رابطه صمیمی را بدانید.

مخفی کاری

خیانت عاطفی:

همسرتان رابطه صمیمی اش را با یک نفر دیگر از شما پنهان می کند. بسیاری از این مخفی کاری ها در فضای مجازی اتفاق می افتد و به نوعی خیانت مجازی محسوب می شود.

رابطه دوستانه:

دوست جدیدش را به راحتی به شما معرفی می کند و با یکدیگر رفت و آمد دارید.

تاثیر در رابطه جنسی

خیانت عاطفی:

همسر شما تمایل کمتری به برقراری رابطه به شما دارد زیرا رابطه عاطفی قوی ای در بین شما نیست.

رابطه دوستانه:

اختلالی در رابطه جنسی شما به وجود نیامده است و همه چیز مانند قبل است

سعی در تغییر شما دارد

خیانت عاطفی:

طبیعی است که وقتی همسر شما به شخص دیگر جذب شده باشد او را بهتر بداند و سعی بکند که شما را هم شبیه به او بکند.

رابطه دوستی:

سعی در تغییر شما ندارد و شما این امثال این جمله را نخواهید شنید:" مانند فلان همکارم لباس بپوش"

 تبدیل شدن به روزمرگی

خیانت عاطفی:

دیگر هیجانی در زندگی شما نیست و بطور مثال وقتی از همسرتان می پرسید که در محل کار چه اتفاقی افتاده است به شما می گوید همه چیز مانند قبل است.

رابطه دوستانه:

هر اتفاق بد یا خوبی که بیفتد دوست دارد اول از همه شما را در جریان بگذارد.

 نظرخواهی

خیانت عاطفی:

قبلا در مورد مسائل مختلف مانند لباس هایی که می پوشد، عطری که می زند و یا هرچیز  دیگر از شما نظرخواهی می کرده است. اما الان اینطور نیست

رابطه دوستانه:

تغییری در رفتارش حس نمی کنید و هنوز هم به سلیقه شما لباس می پوشد و در مورد مسائل مختلف نظر شما را می خواهد.

تا به حال فکر کرده اید زنان در دوران مختلف مانند بارداری، دوران نامزدی یا دنیای مجازی چرا خیانت میکنند؟ پیشنهاد میکنیم برای پاسخ به این سوال مقاله نشانه های خیانت زنان را مطالعه کنید.

کشف خیانت عاطفی

در قسمت قبل مسائلی را مطرح کردیم که اگر آثار آن ها را در زندگی خودتان مشاهده کردید می توانید به خیانت در ازدواج شک کنید. ولی باید بدانید که شک کردن تنها دلیل مستحکمی نیست که بخواهید به واسطه آن همسر خودتان را به خیانت در مسائل عاطفی ازدواج محکوم کنید. شما نیاز دارید که شواهد بیشتری را پیدا کنید. علاوه بر نکات قبلی به این نشانه ها نیز توجه کنید.

نشانه های خیانت عاطفی

[caption id="attachment_11927" align="aligncenter" width="800"]رخ دادن خیانت عاطفی در محل کار رخ دادن خیانت عاطفی در محل کار[/caption]

  1. همسر شما زمان کمتری را با شما می گذراند.
  2. مسائل کاری او از قبل به طرز مشکوکی سنگین تر شده است و بیشتر به کارش اهمیت می دهد. بدین صورت خیانت در محل کار اتفاق می افتد.
  3. اختلافات کوچک شما بر سر مسائل مختلف بدون پاسخ می مانند و سعی در حل کردن مشکل ندارد.
  4. برای یکی از همکارانش سعی می کند به دنبال مناسبت خاصی باشد تا تبریک بگوید یا کادو دهد.
  5. در برابر واکنش شما از جمله" ما فقط دوست هستیم" استفاده می کند و سعی می کند بحث ادامه پیدا نکند.
  6. مدت زمان بیشتری را به چت کردن و پای موبایل خود ماندن اختصاص می دهد.
  7. دیگر نیازهایش را با شما در میان نمی گذارد (طبیعی است چون نیازهایش از جای دیگری تامین می شود!)
  8. دیگر سعی در حل مشکلات درون خانه ندارد و از آن ها ناراحت نمی شود.
  9. به شما آزادی بیشتری می دهد و گیر دادن هایش به شما کمتر می شود.
  10. حمایت عاطفی اش از شما کمتر می شود.

خیانت عاطفی پایان یک رابطه نیست

[caption id="attachment_11928" align="alignnone" width="1080"]خیانت عاطفی پایان یک رابطه نیست خیانت عاطفی پایان یک رابطه نیست[/caption]

بسیاری از افراد وقتی متوجه خیانت عاطفی همسر خود می شوند دیگر امیدی به زندگی مشترک ندارند و فکر می کنند که تاوان خیانت جدایی و طلاق است. در صورتی که اینطور نیست و کشف خیانت عاطفی نباید باعث شود زندگی ای که برای آن سالیان سال زحمت کشیده اید را یک شبه نابود کنید.

بعد از اینکه شما تا حد زیادی به خیانت عاطفی همسرتان مطمئن شدید باید برای برگرداندن زندگی به حالت عادی تلاش کنید. چه عواملی باعث میشود همسر شما بخواهد خیانت کند. بهتر است مقاله دلیل اصلی خیانت زنان متاهل را حتما مطالعه کنید.

راهکارهایی برای احیاء زندگی بعد از خیانت عاطفی همسر

اول از همه باید صبور باشید زیرا خیانت عاطفی چیزی نیست که یک شبه اتفاق افتاده باشد. پس نباید توقع داشته باشید که یک شبه همه درمان خیانت عاطفی اتفاق بیفتد. مراحل زیر را با دقت طی کنید تا بتوانید از یک فاجعه در زندگیتان جلوگیری کنید.

4 قدم اصلی در درمان خیانت عاطفی

قدم اول: دلیل خیانت را پیدا کنید

در 80 درصد مواقع وقتی خیانت عاطفی اصورت می گیرد، مشکل حل نشده ای در زندگی زناشویی وجود دارد که باعث می شود همسر شما به این نوع خیانت سوق پیدا کند.

  • مشکل در برقراری رابطه جنسی
  • مشکل در برقراری رابطه موثر عاطفی
  • عدم وقت گذراندن کافی با همسرتان
  • ترجیح دادن سایر مسائل به همسرتان
  • از بین رفتن جذابیت های بین روابط زن و شوهری

این ها همه مسائلی هستند که همسر شما را به سمت خیانت عاطفی می کشانند. سعی کنید این مشکلات را رفع کنید. مطمئن باشید تا وقتی که این مسائل حل نشده باقی بماند شما نمی توانید جلوی خیانت عاطفی همسرتان را بگیرید.

قدم دوم: تصمیم به درمان خیانت عاطفی داشته باشید

" کلید درمان خیانت عاطفی این است که قلبا قبول داشته باشید که می خواهید به زندگی ای که ساختید متعهد باقی بمانید" این موضوع باید از سمت هر دو طرف تایید شود. وقتی که هر دو طرف هنوز هم زندگی مشترکشان را دوست داشته باشند می توان گفت درمان خیانت عاطفی امکان پذیر است.

قدم سوم: محدودیت تعیین کنید

همسر شما باید بداند که وقتی در زندگی به مشکلی برخورد راه درست آن نادیده گرفتن مشکل و فرار کردن نیست. او باید بداند که قرار است نیازهایش در کنار شما که همسرش هستید برطرف شود و باید در مورد این مسائل با شما صحبت کند. دو نوع محدودیت باید اعمال شود:

محدودیت در رابطه با زمان بیرون از خانه

همسر شما باید بداند که در طول روز و هفته حتما باید وقتی را به خانواده اش اختصاص دهد. این تایم باید صرف آرامش روحی اعضای خانواده و همچنین حل کردن مشکلات پیش آمده شود

محدودیت در رابطه با دوستان

کمتر جایی را می توان یافت که در آن مرد و زن در کنار یکدیگر کار نکنند. همسر شما باید بتواند میان زندگی عاطفی و کاری اش مرزی بکشد و اجازه ندهد همکارانش از این خط قرمز عبور کنند.

قدم آخر: CPR زندگی مشترکتان!

احیاء کردن زندگی مشترک آخرین قدمی است که شما در طول روند درمان خیانت عاطفی باید انجام دهید.

" بهترین کاری که می توانید برای زندگی مشترکتان انجام دهید این است که از یک تراپیست حرفه ای کمک بگیرید."

مشاوره خیانت شوهر می تواند روند بازگشت به زندگی عادی را برای شما تسریع کند. هر رابطه ای متفاوت است و نمی توان یک نسخه مشترک را برای همه رابطه ها پیچید. بنابراین به کمک یک مشاوره خیانت می توانید روند درست درمانی را طی کنید.

سخن پایانی

[caption id="attachment_11929" align="aligncenter" width="800"]تلاش برای درمان خیانت عاطفی تلاش برای درمان خیانت عاطفی[/caption]

عواقب خیانت به همسر از هر نوعی که باشد بسیار سنگین است و اگر مرتکب این چنین چیزی شدید باید بدانید که راه سختی را برای برگشت در به زندگی قبلی در پیش دارید. ولی مطمئن باشید هرچیزی که باشد ارزش دارد تا زندگی ای را که با عشق و علاقه در ابتدا با همسرتان ساختید را حفظ کنید. بنابراین از هیچ تلاشی برای زندگی اتان دریغ نکنید.

سوالات متداول

در صورت مواجه شدن با خیانت عاطفی چکار کنم؟

اولین اقدام این است که شما از این موضوع مطمئن شوید. بعد از آن بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که با یک مشاور صحبت کنید

در میان گذاشتن خیانت عاطفی همسر با دوستان و آشنایان کار درستی است؟

به هیچ عنوان این کار را انجام ندهید. شما ابتدا باید بتوانید با یک مشاور بررسی کنید که آیا چنین اتفاقی افتاده است یا فقط سو تفاهم است.

آیا خیانت عاطفی قابل درمان است؟

قطعا به این صورت است ولی باید دقت داشته باشید که برای برگشتن به روند عادی شما نیازمند زمان زیادی هستید.

خدمات مرکز مشاوره خانواده تلفنی و روانشناسی آویژه

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره خیانت به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.





:: بازدید از این مطلب : 242
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 بهمن 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: