اگر می خواهید شوهرتان از شما حساب ببرد حتما بخوانید
نوشته شده توسط : مریم هاشمی

می توان گفت اکثر زنان دوست دارند که شوهرانشان حرف آنها را گوش دهند و به نظراتشان احترام بگذارند. برخی به دنبال این هستند که شوهرشان از آنها حساب ببرد و بترسد. البته باید گفت در زندگی مشترک سالم ترسیدن از یکدیگر اصلا معنایی ندارد. بهتر است بگوییم که زن و شوهر به نظرات یکدیگر احترام گذاشته و برای هم ارزش قائل می شوند. اما سوال این است که چگونه باید کاری کنیم که شوهرمان حرف ها و نظرات ما را محترم دانسته و به عبارتی از ما حساب ببرد؟

مشاوران مرکز مشاوره خانواده تلفنی آویژه به دلیل سوالات مکرر زنان در مورد حساب بردن همسرشان از آنها، به بررسی و تحقیق در رابطه با این مومضوع پرداخته اند. اگر شما نیز به دنبال راهکارهایی هستید که شوهرتان از شما حساب ببرد و یا عامیانه تر اینکه شوهرتان از شما بترسد، پس مطالعه مقاله زیر را از دست ندهید.

آیا حساب بردن شوهر از زن و یا ترسیدن از همسر درست است؟

قبل از اینکه راهکارهایی برای حساب بردن شوهر از همسرش را بیان کنیم. در ابتدا سعی کردیم که به این سوال پاسخ دهیم آیا ترسیدن مرد از زن درست است؟ ما آنچه که در روانشناسی وجود دارد را بیان می کنیم. تصمیم نهایی با شما است که بخواهید شوهرتان از شما حساب ببرد، بترسد یا خیر.

به طور کلی افرادی که زندگی شاد و روابط عاطفی سالمی دارند، همیشه سعی کرده اند که جوانب را رعایت کرده و به همسر خود اهمیت بدهند. افرادی که می توانند با مشورت با یکدیگر تصمیم بگیرند و یا تعادل را در زندگی خود رعایت کنند مسلما موفق تر از افرادی بوده اند که می خواستند همیشه حرف آنها تصمیم نهایی باشد و یا مدام تابع همسر خود بوده اند. اینکه بگوییم مرد باید از زن بترسد و حساب ببرد و یا برعکس آن زن باید از شوهرش بترسد، به نظر منطقی و زیبا نیست. البته مهم است که شما بعنوان یک زن سیاست زنانه خوبی داشته باشید و بتوانید در سخت ترین شرایط نیز زندگی و همسر خود را کنترل و مدیریت کنید. پس حساب بردن از یکدیگر اگر به معنی احترام گذاشتن به نظرات یکدیگر باشد، به نظر منطقی و درست خواهد بود.

در نهایت شما باید تصمیم بگیرید که آیا دوست دارید همسرتان از شما حمایت کرده و به نظراتتان احترام بگذارد و یا عمیق تر از آن از شما حساب ببرد و بترسد؟ برای گرفتن تصمیم مناسب و درست می توانید از مشاور یا روانشناس نیز کمک گرفته و از راهنمایی های آنها استفاده کنید.

راهکارهایی برای حساب بردن شوهر از زن

اگر می خواهید شوهرتان همیشه از شما حساب برده و بترسد، باید سیاست های زنانه قوی داشته باشید. بدانید که چگونه رفتار کنید، چه گفتار و لحن بیانی داشته باشید و چگونه از زبان بدن خود برای جدی به نظر رسیدن استفاده کنید. مهم ترین و کاربردی ترین رفتارها و عملکردها برای حساب بردن شوهر از زنش و ترسیدن از همسر عبارتند از:

به خودتان اهمیت داده و از سلامتی و رفاه خود غافل نشوید

اگر می خواهید دیگران به شما احترام بگذارند و شما برایشان مهم باشید. اولین قدم این است که خودتان به خود احترام گذاشته و خود را ارزشمند بدانید. در این صورت همسرتان نیز به شما اهمیت می دهد و از حرف های شما حساب می برد. برای این منظور سعی کنید به سلامتی جسم و روان خود رسیدگی کنید. ورزش کنید، به برنامه تفریحی خود اهمیت بدهید و سعی کنید خودتان را مهم جلوه بدهید.

شوخی های بی جا و بی مورد ممنوع

برخی از زنان از همان ابتدا سعی می کنند که دائم با شوهر و خانواده او شوخی کرده و بخندد. سعی کنید این رفتار را هرگز از خود نشان ندهید. حد و مرزهای خاصی را برای روابط خود چه با همسر و چه خانواده او مشخص کنید. هرگز خارج از این حد و مرزها رفتار نکنید. اگر شما دائم با شوهرتان شوخی کنید و یا کارها و اشتباهاتش را مدام نادیده بگیرید، هرگز شوهرتان از شما حساب نمی برد. دائم همه مسائل حتی مسائل مهم را با خنده و بی خیال بودن رد نکنید. این رفتار شما در دراز مدت می تواند به شما و روابطتان آسیب برساند.

از دائم غر زدن و گله کردن خودداری کنید

زنان فکر می کنند هرچه بیشتر غر بزنند و از شرایط ناراضی باشند، شوهرشان بیشتر از آنها حساب می برد. در صورتیکه اصلا این گونه نیست. غر زدن مداوم و یا حتی گریه کردن و گله مند بودن می تواند این رفتار را به یک رفتار معمولی و همیشگی تبدیل کند. همچنین دیگر برای همسرتان مهم نباشد که شما ناراحت هستید. یا از موضوعی گله مند هستید. پس سعی کنید به موقع و به جا گله مند باشید. مدام به شوهرتان غر نزنید. اجازه ندهید آنچه که در ذهنش از شما دارد خراب شده و دیگر به شما اهمیت ندهد. زنانی که صبور هستند و همیشه با آرامش نیاز خود را بیان می کنند. بیشتر از بقیه زنان می توانند برروی شوهرشان تاثیر گذاشته و باعث شوند مرد از آنها حساب ببرد.

به شوهرتان اهمیت بدهید

بر خلاف تصور برخی از زنان که می گویند نباید شوهر را لوس کرد وگرنه از ما حساب نمی برد. باید به شوهرتان به اندازه کافی محبت کرده و اهمیت بدهید. این کار شما می تواند باعث شود که شوهرتان بیشتر از قبل به شما اهمیت داده و او نیز دائم به فکر خوشحال کردن شما باشد. به همین دلیل برای اینکه ناراحت نشوید و یا بتواند به شما نشان دهد که برایش مهم هستید، به حرف های شما گوش داده و از شما حساب می برد. پس کم محلی کردن و یا اهمیت ندادن به شوهر نه تنها باعث نمی شود که او از شما بترسد. بلکه او را نسبت به شما بیخیال تر کرده و به شما آسیب می رساند.

شوهرتان را وابسته خود کنید

شما می توانید با محبت کردن، مهربانی و داشتن روابط عاطفی سالم و قوی، کاری کنید که شوهرتان همیشه شیفته شما بوده و دائم بخواهد در کنار شما باشد. وابسته بودن شوهر به زنش باعث می شود که او در تمام شرایط مطیع بوده و از شما حرف شنوی داشته باشد. زیرا می داند که نمی تواند ناراحتی شما را تحمل کند و یا با بی محلی های شما به شدت مخالف است. او می داند که اگر به حرف شما گوش ندهد، محبت شما به او کم می شود و یا ممکن است با او قهر کنید. چون وابسته شما است نمی تواند از شما دور شده و قهرتان را قبول کند. پس از شما حساب می برد.

سخن آخر

در بسیاری از شرایط حساب بردن شوهر از زنش می تواند مفید باشد. هنگامی که همسر شما کار اشتباهی را می خواهد انجام دهد، حرف های منطقی و حساب شده شما می تواند او را منصرف کند. همچنین خانواده را از خطر و آسیب دور کند. اما به یاد داشته باشید که در زندگی مشترک هنگامی که تصمیمات و انتخاب ها را همیشه یک نفر انجام دهد. زندگی آسیب دیده و ممکن است طرف مقابل احساس کند که همسرش به شدت خودخواه است. پس ترسیدن شوهر از زن و یا حساب بردن مرد از زنش اگر اصولی بوده و افراط نشود خوب است. در غیر این صورت می تواند به زندگی شما لطمه بزند.

منبع: آویژه

مشاوره خانواده تلفنی رایگان 24 ساعته

نظریه خانواده درمانی ویتاکر

 





:: بازدید از این مطلب : 214
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 بهمن 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: