شوهرتان دیگر بدن شما را دوست ندارد؟
نوشته شده توسط : مریم هاشمی

آیا شوهرتان مدام به اندام، لباس ها، ظاهر و یا بدن شما ایراد می گیرد؟ آیا به تازگی همسرتان از داشتن رابطه با شما دوری می کند؟ شوهرتان دیگر بدن شما را دوست ندارد؟ برخی از زنان بعد از گذشت مدتی از زندگی مشترک، می گویند که همسرم دیگر ظاهر، اندام و یا بدن من را دوست ندارد. مسلما شنیدن این حرف از شوهر که بدنت زشت است و یا اندام خوبی نداری بسیار ناراحت کننده است. زنان همیشه دوست دارند که شوهرانشان از ظاهر، زیبایی، اندام آنها تعریف کنند. هنگامی که با عکس این موضوع روبه رو می شوند، ممکن است افسرده، ناراحت، عصبانی شده و یا اعتماد به نفس خود را از دست بدهند.

هنگامی که شوهرتان می گوید بدنت زشت است و یا اندام خوبی نداری باید چه کرد؟ مشاوران مرکز مشاوره خانواده تلفنی آویژه به بررسی این موضوع پرداخته و شما را با راهکارهای مناسبی در این مقاله آشنا خواهند کرد. پس اگر شما نیز با این جملات ناراحت کننده از سمت همسرتان مواجه شده اید، مطالعه این مقاله جامع و کاربردی را از دست ندهید.

چرا شوهرم میگه بدنت زشته؟

دلایلی مختلفی وجود دارد که باعث می شود شوهر شما بدون مراعات به شما بگوید که بدنت زشت است و یا از اندام، ظاهر و ... شما به وجد نیاید. برخی از مهم ترین دلایل این موضوع عبارتند از:

خیانت و داشتن رابطه با فردی دیگر

شاید بعد از گذشت چند سال از زندگی مشترک، شما متوجه تغییر رفتار شوهرتان شده باشید. احساس کنید او دیگر تمایلی به داشتن رابطه جنسی با شما ندارد و یا دائم می خواهد از شما ایراد بگیرد. او حتی از جملاتی مانند: بدنت زشته، تو دیگر مثل قبل نیستی، از ظاهر تو ناراضی هستم و ... را استفاده کند. یکی از دلایل این موضوع می تواند خیانت و داشتن رابطه با دیگری باشد. البته بهتر است عجولانه قضاوت نکرده و تصمیم نگیرید. سعی کنید رفتار و گفتار او را زیر نظر بگیرید تا متوجه شوید آیا واقعا کسی دیگری وجود دارد یا نه.

از بین رفتن رابطه عاطفی سالم بین زن و شوهر

روان به شدت بر نظرات و انتخابات زوجین تاثیر گذار است. هنگامی که رابطه عاطفی بین شما و همسرتان کمرنگ شده باشد و دیگر مانند قبل اشتیاقی نداشته باشید. تضادها و آنچه که باب میل نیست بیشتر به چشم می خورد. پس ممکن است با کمرنگ شدن روابط سالم شما جملاتی مانند آنچه در بالا گفته شد را از شوهرتان بشنوید.

عدم توجه با ظاهر و بهداشت

گاهی واقعا مقصر همسر شما نیست، بلکه خودتان هستید. عدم توجه به ظاهر و رعایت نکردن بهداشت فردی می تواند باعث شود که شوهرتان از شما دور شده و یا دیگر تمایلی به بودن در کنار شما نداشته باشد. رسیدگی نکردن به بهداشت و یا استفاده نکردن از لباس های زیبا می تواند همسرتان را خسته کرده و او را از شما دور سازد.

نداشتن تناسب اندام

برخی از زنان ممکن است بعد از زایمان، دچار چاقی و عدم تناسب اندام شوند. ورزش نکردن و یا پرخوری های زیاد نیز می تواند تناسب اندام شما را از بین ببرد. اکثر مردان از چاقی افراطی همسر خود شکایت می کنند. مخصوصا هنگامی که شما در ابتدا اندام عالی داشته باشید اما بعد از گذشت مدتی به شدت چاق شوید. این موضوع نیز یکی از مهم ترین دلایل دوری شوهر از همسرش است.

شوهرم به من میگه بدنت زشته، چه کنم؟

شنیدن جملاتی از عدم رضایت و یا تعریف شوهر از زن می تواند برای زنان بسیار ناراحت کننده باشد. اما موضوع مهم این است که هنگامی که با این جملات مواجه شدیم و یا احساس کردیم که همسرمان دیگر مانند قبل از بدن و ظاهرمان خوشش نمی آید. چه باید کرد؟ چگونه مانند قبل جذاب بوده و مورد پسند شوهر باشیم؟ در این قسمت مهم ترین راهکارها را برای شما عزیزان نگارش کرده ایم. این راه حل ها می تواند کمک خوبی برای شما باشد. مهم ترین راهکار برای مقابله با جملات منفی همسر در مورد بدن زن عبارتند از:

دلیل را پیدا کنید

چرا شوهرتان به شما می گوید از بدنت خوشم نمی آید، چرا از ظاهر شما ناراضی است؟ اولین قدم این است که دلیل نارضایتی و یا جملات منفی همسرتان در مورد بدن خود را بدانید. این به شما کمک می کند تا بتوانید مشکل را به نحو احسن حل کرده و دیگر این جملات ناراحت کننده و افسرده کننده را نشنوید. اگر دلیل همسرتان منطقی بود پس به دنبال راهکار مناسب برای حل آن باشید. اگر دلیل منطقی برای حرف های خود ندارد باید به این شک کنید که آیا او به شما خیانت کرده است یا خیر؟

به تناسب اندام و ورزش کردن اهمیت بدهید

ورزش کردن علاوه بر اینکه به شما کمک می کند تناسب اندام داشته باشید، یک راه عالی برای کسب اعتماد به نفس و روحیه بالا و همچنین شادی است. پس هرگز به خانه نشینی و تنبل بودن عادت نکنید. حتی بعد از بچه دار شدن نیز به ورزش کردن و تناسب اندام خود اهمیت بدهید. سعی کنید بهترین اندام را داشته باشید و با ورزش کردن انرژی زیادی جمع آوری کرده و سلامت بمانید.

بهداشت فردی را رعایت کنید

مسواک زدن، حمام کردن به طور منظم، استفاده از عطر و ادکلن و ... می تواند باعث شود که همسرتان به سمت شما و بدنتان کشیده شود. اگر زنی به بهداشت فردی خود اهمیت ندهد. دائم بدنش بوی نامطبوع می دهد و باعث می شود که شوهر از بدن او خوشش نیاید. پس سعی کنید تا حد معمول به مسائلی که مربوط به بهداشت شما می شود اهمیت داده و آنها را رعایت کنید.

به ظاهر خود رسیدگی کنید

اگر شوهرتان مانند قبل از شما تعریف نمی کند، شاید به این دلیل است که مانند قبل به ظاهر خود و حتی نحوه لباس پوشیدنتان اهمیت نمی دهید. سعی کنید از رسیدگی به ظاهر، لباس ها و اندام خود غافل نشوید. لازم نیست که همیشه لباس های جدید و نو بپوشید. مهم این است که ظاهری آراسته و منظم داشته باشید.

به پوست خود اهمیت بدهید

مراقبت از پوست جز یکی از مهم ترین مسائل برای خانم های خوشگل و خوشتیپ است. اگر بدنتان پر از جوش و یا کک و مک است ایرادی ندارد. این جوش ها و یا مسائلی شبیه به آن جز بدن شما بوده و نباید از آن خجالت بکشید. در عوض می توانید به دنبال راهکارهایی برای درمان و از بین بردن آنها باشید. البته اگر به سلامتی شما آسیب نرساند و قابل حل باشد. شوهری که می گوید بدنت زشته، گاهی منظورش اندام و یا چاقی و لاغری شما نیست. بلکه دوست دارد شما بیشتر به خودتان اهمیت بدهید و به پوست، مو و ظاهر خود رسیدگی کنید.

سخن آخر آویژه

هر زنی دوست دارد که مورد تعریف و تمجید و ستایش همسر خود قرار بگیرد. پس شنیدن جملات منفی شوهر در مورد بدن، اندام و ظاهر زن می تواند به شدت آسیب زننده باشد. سعی کنید هنگامی که با این جملات رو به رو شدید. عصبانی نشوید و یا اعتماد به نفس خود را از دست ندهید. در ابتدا به این فکر کنید که آیا شوهرتان دلایل منطقی برای حرف های خود دارد یا بهانه تراشی می کند. سپس به دنبال راهکارهایی باشید تا مشکلاتی که از منظر شوهرتان وجود دارد را حل کنید. شما با تلاش، اهمیت دادن به خود و مراقبت و صبوری می توانید مورد دلخواه همسرتان باشید.

منبع:

شوهرم میگه بدنت زشته چیکار باید بکنم؟

 





:: بازدید از این مطلب : 203
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 9 بهمن 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: