مخالفت شوهر در رابطه با سرکار رفتن زن
نوشته شده توسط : مریم هاشمی

آیا شوهرتان با کار کردن شما بیرون از منزل مخالف است؟ آیا همسرتان به طور ناگهانی به شما می‌ گوید که با وجود اینکه مادری شاغل با درآمد عالی هستید، در خانه بمانید؟ ترک شغل یا دست از کار کشیدن برای زن مستقل و کسی که همیشه درآمد خوبی برای خود داشته است، می تواند سخت و خسته کننده باشد. پس متقاعد کردن شوهرتان برای رفتن به سرکار بسیار مهم است. البته باید به گونه ای رفتار کنید که زندگی مشترکتان به خطر نیفتد. مخصوصا هنگامی که تمام شرایط درست و عالی است و فقط شوهرتان اجازه نمی دهد شما به سرکار بروید.

مشاوران مرکز مشاوره خانواده آویژه به بررسی شرایط و راهکارهایی برای کنترل و مدیریت این مشکل پرداخته اند. اگر شوهر شما نیز اجازه نمی دهد به سرکار بروید و یا بعد از بچه دار شدن به شما گفته است دیگر نباید بیرون از خانه کار کنید، پس مطالعه این مقاله جامع و کاربردی را از دست ندهید.

راهکارهایی برای مقابله با شوهری که نمی گذارد سرکار بروید

مسلما مخالفت شوهر در رابطه با سرکار رفتن زن، می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. گاهی این دلایل منطقی بوده و گاهی هیچ دلیل منطقی وجود ندارد. مهم این است که شما بتوانید این شرایط را کنترل کرده و نظر همسرتان را تغییر بدهید. اگر نمی ‌دانید چگونه مشکل را کنترل کنید، در زیر 5 راهکار برجسته برای چنین موقعیتی وجود دارد. می توانید از این راهکارها برای بهبود شرایط استفاده کنید.

تمام گزینه های ممکن را در نظر بگیرید

تصمیم شریک زندگی شما برای ماندن در خانه ممکن است ناشی از مشکلات پیرامون خانواده باشد. برای مثال، این تصمیم می‌ تواند ناشی از عدم صرف وقت کافی با کودکان باشد، یا شاید شغل فعلی ‌تان باعث استرس شما شده است و شما نمی توانید در خانه به بهترین شکل عمل کنید. در چنین مواردی، مهم است که سناریوهایی را شناسایی کنید که می توانند این مشکل را مهار کنند. البته راهکارهایی جدای از ترک شغل خوب و ماندن در خانه. اگر مشکل استرس در محل کار و زمان ناکافی با خانواده است. شما باید مواردی مانند انتخاب شغل بهتر را در نظر بگیرید که ممکن است مشکل شما را کاهش دهد و به شما کمک کند زمان بیشتری را با فرزندان خود بگذرانید.

در مورد تصمیمات خود با همسرتان صحبت کنید و از او بپرسید که آیا او به غیر از راه حلی که اشاره کرد، راه حل های دیگری هم دارد یا خیر. به دنبال راهکارهایی باشید که هم شما کار کردن بیرون از منزل را از دست ندهد و هم همسرتان مخالف کار کردن شما نباشد.

در مورد درآمد ناکافی یک نفر برای اداره خانواده صحبت کنید

متاسفانه امروزه شرایط اقتصادی به گونه ای است که در بسیاری از خانواده ها کار کردن مرد به تنهایی جوابگو نبوده و نمی تواند حتی نیازهای ضروری خانواده را برطرف سازد. شاید زندگی با درآمد همسرتان به تنهایی سخت بوده و گاهی حتی غیر ممکن باشد. پس در این رابطه با او صحبت کنید. از دشواری ها و مشکلاتی که بعد از ترک کار شما خانواده را درگیر می کند مانند عدم رفاه و مشکلات اقتصادی با او صحبت کنید. بهترین کار این است که تمام هزینه های خانه را هر چقدر هم که اندک باشد، بنویسید و سعی کنید آنها را در بودجه همسرتان بگنجانید. اگر نقاط تنگی وجود دارد و بسیاری از چیزها را نمی توان به درستی مدیریت کرد، پس او باید در تصمیم خود برای ترک شغل تجدید نظر کند.

آمار شما ثابت می کند که پولی که از شغل خود به دست می آورید، کمک زیادی به خانواده می کند. پس می تواند راهی باشد تا همسرتان از تصمیم خود صرف نظر کرده و اجازه کار کردن را به شما بدهد.

مشخص کنید که خودتان چه می خواهید

برای بسیاری از زنان، تصمیم آنها برای ماندن در خانه احتمالاً توسط همسر، دوستان یا همکارانشان تحریک شده است. بسیاری از زنان اعتراف کرده اند که بدون کار کردن یا کسب درآمد احساس خوبی نسبت به زندگی خود ندارند. به همین دلیل مهم است که قبل از تصمیم گیری، آنچه را که واقعاً می خواهید در نظر بگیرید.

ممکن است همسرتان به دلایل خاصی مانند مراقبت از فرزندتان یا به طور کلی گذراندن وقت بیشتر با او به عنوان یک زوج متاهل به شما پیشنهاد کند که یک همسر خانه نشین شوید. سعی کنید قبل از تصمیم گیری نهایی در ابتدا خودتان، معیارها و آرزوهایی که دارید را بسنجید. آیا می توانید از کار کردن دست بکشید در صورتیکه ناراحت نباشید و احساس نارضایتی در زندگی نداشته باشید.

 تمام روز در خانه چه کار خواهید کرد؟

اگر همسرتان مدام در مورد خانه ماندن شما اظهار نظر می کند، به این فکر کنید که تمام روز در خانه چه کار خواهید کرد. حتی اگر ممکن است کارهایتان را انجام دهید، نظافت منزل را انجام دهید، یا کارهای خاصی را برای خانه انجام دهید، آیا می توانید بیشتر اوقات از پس تنهایی برآیید؟ آیا شریک زندگی شما آنجا خواهد بود تا تنهایی را کاهش دهد؟ بدانید که همسر شما به عنوان تنها تامین کننده، ممکن است آنقدر شلوغ باشد که نیازهای شخصی یا عاطفی شما را برآورده نکند. وقت آزاد زیادی در اختیار خواهید داشت و برخی از دوستانتان نیز وقت کافی برای همراهی با شما ندارند. علاوه بر این، حتی اگر شما یک مادر هستید، فرزندانتان مشغول فعالیت های مدرسه خواهند بود.

اگر نمی توانید از عهده تعاملات اجتماعی کمی برآیید و به شدت نیاز به تعامل با مردم دارید، پس باید در تصمیم خود تجدید نظر کنید. علاوه بر این، باید نگرانی های خود را با همسرتان در میان بگذارید و به او بگویید در خانه ماندن می تواندد شما را از نظر روحی و روانی ضعیف کرده و مشکل ایجاد کند.

به استرس و اضطراب ها فکر کنید و در رابطه با آنها صحبت کنید

شاید همسر شما و یا حتی خودتان إحساس کنید که در خانه ماندن بسیار بهتر از کار کردن است. زیرا زمان آزاد زیادی خواهید داشت و مسئولیت های کمتری نیز به عهده شما خواهد بود. اما خانه داری هم میتواند به اندازه کار کردن بیرون از خانه سخت باشد و استرس های زیادی همراه خود داشته باشد. خانم هایی که زمانی شاغل بوده اند نمی توانند در خانه ماندن را طاقت بیاورند. آنها استرس و اضطراب زیادی را تحمل می کنند و ممکن است فردی افسرده، ناراحت و ناامید شوید. پس در این باره فکر کنید و با شوهر خود نیز مشورت کنید. به او بگویید که در خانه ماندن می تواند برای شما مشکل ایجاد کند و باید از تصمیم خود تجدید نظر کند.

سخن آخر

مسلما مستقل بودن زن می تواند در بسیاری از شرایط راهگشا بوده و خانواده را از بن بست ها و مشکلات نجات دهد. اما نباید اجازه دهید سرکار رفتن شما به فرزندان و مسائل مربوط به زندگی مشترک شما آسیب برساند. اگر همسرتان احساس می کند که شما نمی توانید هم مسئولیت خانه و هم سرکار را باهم به خوبی اجرا کنید. باید در این باره با یکدیگر بحث و گفتگو کنید. سعی کنید با رفتار و صحبت های منطقی همسرتان را راضی کنید و به گونه ای برنامه ریزی کنید که بتوانید هم به مسائل خانه و هم به مسائل کار خود رسیدگی کنید.

منبع:

شوهرم نمیزاره برم سر کار چیکار باید بکنم؟

 




:: بازدید از این مطلب : 210
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 7 بهمن 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: