جدایی از یک فرد طرد شدگی نیست؟
نوشته شده توسط : مریم هاشمی
 
وقتی که غم و ناراحتی، زیاد از حد می‌شود مکانیزم‌های دفاعی ما به کار می‌افتند تا احساس درد کمتری کنیم.‌ پس ممکن است باعث شود واقعیت را نادیده بگیریم یا انکار کنیم! این انکار وقتی در جدایی از یک رابطه قرار داریم نیز سراغ ما می‌آید و اگر آن رابطه، واقعاً آسیب‌زا باشد ممکن است باعث شود واقعیت‌های بد رابطه را نبینیم و فقط از تک لحظات خوش رابطه در ذهنمان عکس بگیریم و همین تصاویر اغراق شده، ممکن است ما را دوباره به آن رابطه بر‌گرداند!

این در حالی است که تا وقتی رنجی را احساس می‌کنیم و در خودآگاه ماست؛ می‌توانیم در کاهش و کنترل آن بکوشیم اما با انکار، اجتناب و نادیده‌انگاری، اتفاقا صدمات آن درد و رنج، بیشتر و از کنترل ما خارج می‌شود!

ما نمی‌توانیم برای همیشه از احساسات منفی خود فرار کنیم یا بر آنها سرپوش بگذاریم. این کار، تبعات فراوانی برای ما دارد. باعث می‌شود با واقعیت، آنطور که هست روبرو نشویم و‌ کسی که نتواند تمام جوانب واقعیت را ببیند؛ نمی‌تواند خود را با آن سازگار کند و عقلانی و واقع‌بینانه رفتار کند. در نهایت، اوضاع نه تنها تغییر نمی‌کند؛ بلکه بدتر هم می‌شود! مثلا برای اینکه احساس طردشدگی نکنید؛ به فلان رابطه می‌چسبید!

اگر احساس بد خود را نپذیرید؛ به معنی این است که اصل وجود آن را به رسمیت نمی‌شناسید اما آن احساس در شما وجود دارد و همین انکار، شما را در برابر همان احساس بد، از پا در می‌آورد! پذیرش احساس از روی ضعف نیست؛ بلکه از روی قدرت اختیار است. پس به معنای تسلیم و میخکوب شدن در برابر احساسات بد نیست. پذیرش، شما را بر احساساتتان مسلط می‌کند.سوالات قبل ازدواج 

پاسخ بسیاری از سوالات و ابهامات، درون شما وجود دارد و از درون همین افکار و باورهایی که به آنها دو دستی چسبیده‌اید؛ می‌توانید به ریشه احساساتتان برسید! پس هیچکس نمی‌تواند در شما احساس طردشدگی ایجاد کند؛ مگر اینکه خودتان این باور را داشته باشید که با رفتن یک نفر از رابطه یا عدم تمایل او به رابطه، من طرد می‌شوم! ترس از طرد شدگی، ترسی طبیعی نیست؛ آن را از والدین خود در کودکی آموخته‌اید!

کافی است جهت بادبان افکار و باورهایتان را تغییر دهید؛ احساساتتان نیز تغییر می‌کنند! شما در ذهنتان باورهایی دارید که اگر من پذیرفته نشوم یا به هر دلیلی، حتی یک آدم نامناسب را از دست بدهم؛ به این معنی است که من طرد شده‌ام یا ارزشمند نیستم و این باور طردشدگی، به شما هیجانات منفی شدیدی می‌دهد!





:: بازدید از این مطلب : 436
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 23 بهمن 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: