مشاوره ازدواج تلفنی
نوشته شده توسط : مریم هاشمی

 

مشاوره ازدواج تلفنی آویژه

مشاوره ازدواج تلفنی آویژه

مشاوره ازدواج تلفنی آویژه برای زوجهای جوانی است که قصد ازدواج دارند . مرکز مشاوره ازدواج تلفنی آویژه با قصد داشتن ازدواجهای موفق راه اندازی شده و درخدمت خانواده های عزیز میباشد . مرکز مشاوره ازدواج تلفنی آویژه برای زوجهای جوانی است که چندی از ازدواجشان نمیگذرد و نیاز به مشاوره دارند . دختران و پسرانی که قبل از ازدواج مشورت میگیرند کمتر دچار گزند و یا پشیمانی میشوند . آنها با بهره گرفتن از جدیدترین علوم مشاوره توانسته اند برای خود و همسرشان اطمینان و امنیت کسب کنند . آنها با درصد بالایی از درستی دست به انتخاب زده اند اینست که وقتی مشکلی پیش می آید هرگز دچار شک نمیشوند . کسانی که بدون مشورت انتخاب کرده و یا انتخاب شده اند با بروز کوچکترین مشکل شک میکنند . نکند این همسر مناسب من نیست ؟ یا نکند من همسر مناسبی برای او نیستم .

اما وقتی با مشورت ازدواج میکنیم با بروز مشکل به دنبال راه حل هستیم نه اینکه به شک بیفتیم . در مواقعی نیز پیش می آید که به بن بست میرسیم آنجا از خود میپرسیم ما که مشاوره انجام دادیم پس چرا اینطور شد ؟ عوامل زیادی در یک مشاوره اشتباه دست دارند . اول اینکه بدانیم با چه کسی مشاوره میکنیم . نقش مشاور در مشاوره بسیار حساس و مهم است . دوم به کدام مرکز مراجعه میکنیم ؟ آیا مرکز مشاوره مورد تایید است ؟ آیا طرف قرارداد سازمان یا نهادی هست ؟ بله طرف قرار داد بودن یک مرکز مشاوره خوب حکایت از معتبر بودن آن مرکز دارد مانند مرکز مشاروه ازدواج تلفنی آویژه . سوم اینکه در مشاوره با صداقت بوده ایم ؟ برخی اوقات ما در مشاوره واقعیات را از مشاور کتمان میکنیم که نتیجه آن یک مشاوره نادرست است . این مشاوره نتیجه خوبی نخواهد داشت .

مشاوره خوب و زندگی

یکی از اصول انتخاب درست مشاوره خوب و درست است . یکی از اصول تصمیم گیری درست نیز یک مشاروه خوب است . وقتی ما میخواهیم ازدواج کنیم مشاوره قبل از ازدواج انجام میدهیم . یک مشاور خوب با هر دو نفر صحبت میکند علاوه بر روانشناسی روانکاوی کرده و با علایق و سلیقه آنها آشنا میشود . غلاوه بر علایق به رفتارهای آنها و ظرفیت آنها پی میبرد . بعد از انجام تستهای مختلف و مصاحبه های زیاد بالاخره معلوم میشود که این دو زوج خوبی برای هم هستند یا خیر ؟ مشخص میشود آیا آنها مکملهای خوبی هستند ؟ آیا میتوانند تکمیل کننده نقایص هم باشند ؟ یادمان باشد دو نفر که مثل هم باشند برای ازدواج مناسب هم نیستند یا اگر هم هستند شبیه هم بودن کافی نیست . هرکس نواقص و کمالاتی دارد اگر دو نفر بتوانند نواقص همدیگر رابپوشانند وتکمیل کننده هم باشند میتوانند زوج خوبی باشند .

همسرکسی است که برکمالات شریک زندگیش بیافزاید . همسر یعنی داشتن جنبه و ظرفیت برای معایب شریک زندگی . مشاوره ازدواج با بررسی این نکات و فاکتورهای دیگر رهنمون زوجهای جوان خواهد بود . به شرط اینکه هردو نفر با مشاور با صداقت حرف بزنند . حرفهایشان راست و از ته دل باشد . هردو بخواهند که ببینند مناسب هم هستند یا خیر . اگر فاکتورهای یک مشاوره خوب رعایت شود مسلما ازدواج موفق خواهند داشت درغیر اینصورت هم به خود و هم به همسر خود آسیب میرسانند . مشاوره ازدواج خود نیز دامنه وسیعی دارد . مشاوره عشق ، مشاوره همشان بودن ،مشاوره خانواده و مشاوره های دیگر که برای یک ازدواج موفق لازم است . برخی از زوجها کاملا مناسب هم هستند ولی هدفها از ازدواج ممکن است مشکل برانگیز باشد . برخی اوقات ناهمگون بودن سنها ممکن است دونفررا برای ازدواج نامناسب کند.

با چه کسانی و چه مواقعی مشورت نکنیم ؟

دختران جوان قبل ازازدواج معمولا با خانواده خود مشورت میکنند مسلما خانواده بخصوص پدر و مادر بدخواه فرزندانشان نیستند . برخی اوقات نیز والدین با زیاده خواهی برای فرزندشان آنها را از رفتن به راه سرنوشتشان باز میدارد . پس مشورت با والدین لازم اما کافی نیست . برای انتخاب درست علاوه بر والدین با مشورت با کارشناسان نیز لازم است . برخی با دوستان صمیمی خود مشورت میکنند . غافل از اینکه برای آن دوست ممکن است در اثر رقابت یا حسادت ممکن است راهنمای خوبی نباشند . برخی مواقع نیز دو دوست انقدر درزندگی باهم مثل هم بوده اند که الان هم میخواهند باهم در یک زمان ازدواج کنند . درحالیکه ممکن است برای هرکدام در مواقع خاص موقعیت ازدواج پیش بیاید .

در اینگونه مواقع مشورت زیاد درست و بجانخواهد بود . اینست که بهتر است به جای مشورت با هرکس فقط با کارشناسان مشورت کنیم . دلایلی که نباید با هرکسی حتی خانواده درجه یک مشورت کنیم واضح است . مثلا در اختلاف بین همسران پدر و مادر هریک به اشتباه وبدون اینکه بخواهند جانب داری فرزند خود را میکنند . چون آنها نمیتوانند قضاوت بهتری داشته باشند چون جانبداری از فرزند در ذان وکنه هرانسان است .

در اینگونه مواقع با طرفداری بیجا باعث قوت اشتباه در زندگی فرزندمان میشویم . این قضاوت ما باعث تداوم اشتباه فرزندمان میشود . فرزندان او که بزرگ شوند مثل والدین قضاوت نخواهند کرد . درنتیجه در ایامی که او به فرزندانش نیاز دارد آنها به پدر یا مادرشان به چشم انسانی خود خواه نگاه خواهند کرد . آنها با پدر یا مادرشان همسو نخواهند بود . والدین با قضاوت بد خود ، با یک مشورت نا بجا بین او و فرزندانش فاصله افکنده اند . ولی مشورت با مشاورین مراکز مشاوره خوب این عواقب را نخواهد داشت .

برای کسب اطلاعات بیشتر لطفا سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه فرمایید .

در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره خوب برای زندگی به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع : چطور از شوهر خسیس پول بگیریم؟

 




:: بازدید از این مطلب : 210
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 16 دی 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: