انواع راه کارهای افزایش اعتماذ به نفس در دانش آموزان
نوشته شده توسط : مریم هاشمی

راه های افزایش

راه های افزایش اعتماد به نفس

راه های افزایش  اعتماد به نفس را میتوان از دیدگاههای مختلف بررسی کرد  راه های افزایش اعتماد به نفس برای  کسی است که اعتماد به نفس دارد و میخواهد خود را قویتر کند یکی از راه های افزایش اعتماد به نفس ارتباط چشمی است شما با ارتباط چشمی در طرف مقابل اثر بهتری خواهید گذاشت تاثیر عمیق گذاشتن بر دیگران هم خود یکی از راه های افزایش اعتماد به نفس است بادی لنگوئج یا زبان بدن میتواند در تاثیر گذاشتن بر روی دیگران به شما کمک کند یک دیگر راه های افزایش اعتماد به نفس کینگز تاکینگ یا شاهانه سخن گفتن است  یک پادشاه وقتی حرفی میزند مطمئن است که اجرا میشود مقتدرانه حرف میزند به عبارتی از موضع بالا .

وقتی شما درست منطقی و محکم سخن بگویید تاثیرش عمیق خواهد بود با صدای بلند حرف زدن مخاطب را زود خسته میکند کم حرف بزنید و خلاصه کلامتان را اول بگویید .

انواع راه های افزایش اعتماد به نفس

راه های افزایش اعتماد به نفس در مورد تاثیر گذاشتن بر دیگران را بررسی کردیم  تصمیمات خود را با دیگران در میان نگذاریم مگر زمانی که از اجرایی شدن انها مطمئن هستیم کسی که بارها در مورد هدفهایش حرف بزند و شکست بخورد در نظر دیگران ناموفق است  این دیدگاه نسبت به شما اعتماد به نفس شما را پایین می آورد سعی کنید همیشه شاداب باشید شادابی را با خواب به موقع و اندازه ، تغذیه سالم و خوب  و ورزش بدست آورید .

یکی از راه های اعتماد به نفس داشتن قوی کردن تخیل است  در رویا و تخیلات انسان به اهدافش میرسد و لذت میبرد این به شما اعتماد به نفس خواهد بخشید در تخیلات انسان راههای رسیدن و موانع  را نا خوداگاه بررسی میکند البته نباید غرق تخیل شد که همت و تلاش را تحت تاثیر قرار دهد  شبها قبل از خواب بهترین فرصت برای تخیلات است .

اعتماد به نفس در خود

راه های افزایش اعتماد به نفس در جوانان

راه های افزایش اعتماد به نفس در جوانان بستگی به چگونه گذراندن ایام کودکی و نوجوانی دارد  جوانی که کودکی و نوجوانی خوبی همراه با اعتماد به نفس داشته میتواند آنرا ارتقا دهد یکی از راه های افزایش اعتماد به نفس در جوانان پس انداز کردن است یک جوان حالا دیگر به آینده اش می اندیشد پس انداز به او دلگرمی خواهد بخشید  کار کردن و داشتن شغل هم از راه های افزایش اعتماد به نفس جوانان است  این شغل حتی اگر متناسب با رشته تحصیلی اش نباشد به او امیدواری میدهد .

یکی از راه های  اعتماد به نفس داشتن این است که به پوشاک خود اهمیت بدهد  یک جوان باید خوش پوش باشد بخشی از درامدش را حتی کم ماهانه به خرید لباس اختصاص دهد در تمام ایام هفته از یک رنگ لباس استفاده نکند  پوشیدن لباسهای متنوع و رنگ و وارنگ هم یکی دیگر از راه های اعتماد به نفس  داشتن است .

انواع راه های افزایش اعتماد به نفس در جوانان

یکی دیگر از راه های افزایش اعتماد به نفس در جوانان داشتن اطلاعات در مورد دنیای اطرافش است اطلاعات به روز در مورد جهان واقعی و مجازی .داشتن خلاقیت هم از راه های اعتماد به نفس داشتن است  قانع بودن هم از راه های اعتماد به نفس داشتن است جوانی که حد و مرز خود را میشناسد  قدر داشته هایش را میداند و زیاده خواه نیست اعتماد به نفسش بالا است چون خود را با داشته هایش تطبیق میدهد  و پیشرفت میکند نداشتن آرزو های محال همت را در جوانان مضاعف میکند او میداند دیر یا زود خواهد رسید پس در رخوت فرو نمیرود و تلاش میکند اینهم .

یکی دیگر از راه های اعتماد به نفس داشتن  است  داشتن هدف برای جوان مهم است شما وقتی میخواهید راه بروید اگر مقصدتان معلوم باشد دیرتر خسته میشوید جوانی هم که هدف دارد اینگونه است هر قدمی که بسوی مقدش بر می دارد اورا امیدوارتر میکند .

راه کارهای افزایش اعتماد به نفس در دانش آ موزان

راه کارهای افزایش اعتماد به نفس در دانش آموزان را با مهمترین مشغله آنان یعنی درس آغاز میکنیم  یک دانش آموز باید علایق خود و استعدادش را در زمینه درسی بشناسد او در رشته ای که تحصیل میکند و به آن علاقه دارد باید فعالیت نیز داشته باشد مثلا برای درس علوم یا فراتر زیست شناسی به محیط زیست جانوران و گیاهان برود باید فضا را بشناسد و حتی رصد کند  برای رشته علوم انسانی به کتابخانه ها برود و با نظریات جامعه شناسان  ، روانشناسان و حقوقدانان بسته به رشته تحصیلی اش آشنا شود .

راهکارهای افزایش اعتماد به نفس دانش آموزان را با عامل امیدواری میگیریم یک دانش آموز وقتی با همت درس میخواند که امید داشته باشد درسش در آینده برایش کاربرد دارد برخی رشته های تحصیلی ممکن است داخل کشور زمینه شغلی و فعالیت نداشته باشد این دانش آموز به زودی مایوس خواهد شد .

انواع راه کارهای افزایش اعتماذ به نفس در دانش آموزان

یک دانش آموز باید با شخصیتهای کارتونی ومجازی زمان خودش آشنا باشد یکی از راه کارهای افزایش اعتماد به نفس در دانش آموزان به روز بودن و اپ دیت بودن انها است  وقتی در مدرسه همکلاسی هایش از یک شخصیت کارتونی حرف میزنند او هم باید بتواند با آنها همراهی کند اگر نتواند اعتماد به نفسش پایین می آید  یک دانش آموز باید کنفرانس دادن و سخنرانی کردن را بلد باشد فن بیان خوب و سخن گفتن در جمع با صدای بلند یکی از راه های اعتماد به نفس داشتن است.

یکی دیگر از راه های اعتماد به نفس داشتن فعالیت های پرورشی و غیر درسی در حوزه مدرسه است این فعالیتها او را اجتماعی بار می اورد و به افزایش ای کیو کمک میکند کسی که ای کیوی بالا دارد اعتماد به نفس بالایی نیز است تقویت رشته ورزشی مورد علاقه دانش آموز نیز یکی دیگر ازاین راهکار ها است .

روش و راه های افزایش اعتماد به نفس

روش و راه های افزایش اعتماد به نفس به چند گونه است  روش مدیتیشن یا فعال سازی چاکراها  در این روش شما به نقاط انرژی زای بدن می اندیشید و انرژی در افزیش اعتماد به نفس شما تاثیر دارد زمانی که  منابع انرژی بدنتان را فعال میکنید در واقع به یک منبع متافیزیک متصل میشوید  شما اکنون سرشار از انرژی درونتان هستید و این هم یکی از راه های اعتماد به نفس داشتن است.

یکی دیگر از روش و راههای افزایش اعتماد به نفس هنر درمانی است در روش هنر درمانی انرژی های نهفته شما آزاد شده و جهت میگیرند اگر انرژی ها در درون شما ذخیره شوند و به خود جهت نگیرند  مخرب خواهند بود به عنوان مثال  آب ها اگر به موقع آزاد شوند و در مسیر درست قرار بگیرد مایه حیات هستند  آبها اگر انباشته شده و در مسیر درست هدایت نشود تبدیل به سیل خواهد شد .

اعتماد به نفس در خود

راهکار برای افزایش اعتماد به نفس

راهکار برای افزایش اعتماد به نفس را بهتر است از اهل علم و تجربه جویا شد اعتماد به نفس مقوله ای است که نیاز به آگاهی زیادی دارد شما باید با شخصیت کسی که میخواهید اعتماد به نفسش را بالا ببرد آشنا شوید چگونگی بزرگ شدنش وضع مالی و اجتماعی زندگیش از نظر اقتصادی در چه وضعیتی است مهمتر از همه بتوانید اعتماد اورا جلب کنید تا از درونش برای شما بگوید از مهارتهای زندگی و بدانید که تا چه حد آشناست و میتواند از آنها بهره ببرد. کسی که میخواهد اعتماد به نفسش را افزایش دهد توصیه میشود به مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی مراجعه کند این مراکز با داشتن علم و آگاهی وتجربه میتوانند راهکارهای بسیار مفیدی به شما ارائه دهند پس مراجعه به این مراکز هم میتواند یک  راهکار برای افزایش اعتماد به نفس باشد .

بطور کلی و به اجمال میتوان گفت اعتماد به نفس داشتن به مولفه های زیادی نیاز دارد لازم است از دوران نوجوانی خودمان به افزایش و حتی اعتماد به نفس داشتن فرزندمان بیاندیشیم از این زمان است که با خود شناسی و برنامه ریزی میتوانیم در داشتن اعتماد به نفس فرزندمان مفید باشیم بله ما از زمانی که قدرت تفکر پیدا میکنیم باید برای آینده خود ، فرزندمان و جامعه برنامه ریزی کنیم همیشه با خود تکرار کنیم من برای خودم باید مفید باشم  من برای فرزندم و آینده اش باید مفید باشم چون من با تشکیل خانواده سنگ بنای جامعه را میچینم اهمال در هر مرحله ای خیانت به جامعه و به آینده فرزندم خواهد بود   به امید داشتن جامعه ای رو به رشد و سالم برای آیندگان .

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره افزایش اعتماد به نفس در خود به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع:   10 Things You Can Do to Boost Self-Confidence

چطور از شوهر خسیس پول بگیریم؟

 




:: بازدید از این مطلب : 170
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 9 دی 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: