راههای افزایش اعتماد به نفس در زنان
نوشته شده توسط : مریم هاشمی

راههای افزایش

راههای افزایش اعتماد به نفس

راههای افزایش اعتماد به نفس را کسانی باید بجویند که اعتماد به نفس (Self Confidence) دارند اما میخواهند آنرا افزایش دهند .  راههای افزایش اعتماد به نفس بستگی به کاربرد آن تغییر میکند مثلا شما میخواهید سخنران خوبی باشید یا روابط عمومیتان را تقویت کنید ؟ برای هریک راهی به شما پیشنهاد خواهد شد راههای افزایش اعتماد به نفس را در کاربردهای معمولتر با هم بررسی میکنیم  برای اینکه با نکات ریزتر و مطابق با روحیه خود با این راهها آشنا شوید بهتر است مشورت کنید . مشاوره خانواده با توجه به خلق و خوی شما راههای مختلفی به شما پیشنهاد میدهد  میزان اعتماد به نفس هم مهم است  وقتی چند راه همراه با تمرینات روزانه به شما پیشنهاد میشود یعنی شما دارید با تکنیک ها آشنا میشوید و یکی از  مهارتهای زندگی را در خود پرورش میدهید  در ادامه در باره تکنیکها نیز صحبت خواهیم کرد .

تکنیک های افزایش اعتماد به نفس

راههای افزایش اعتماد به نفس  همراه با تکنیک های افزایش اعتماد به نفس (Enhancing Confidence Techniques) شما را دگرگونه خواهد کرد .  کافیست بدانید در درون شما چه میگذرد ؟  چقدر اعتماد به نفس دارید و چقدر میخواهید آنرا افزایش دهید ؟  مهمتر از همه برای چه کاری میخواهید اعتماد به نفس خود را افزایش دهید از ساده ترین نوع ارتباط یعنی روابط عمومی شروع میکنیم راههای افزایش اعتماد به نفس برای کسی که میخواهد روابطش را گسترش دهد : تکنیکهای افزایش اعتماد به نفس به ما میگوید  برای یک ارتباط خوب اجتماعی اول باید ظاهری آراسته داشته باشید ساده و تمیز . هنگام برخورد با افراد دیگر تعادل را رعایت کنید نه خیلی هیجان زده باشید و نه خیلی خشک  لبخند را فراموش نکنید اگر او عجله دارد اورا به حرف نگیرید یکی از راههای افزایش اعتماد به نفس اینست که ما بتوانیم در ارتباطاتمان اثر خوبی بر طرف مقابلمان بگذاریم .

راههای افزایش اعتماد به نفس در مقابل دیگران

راههای افزایش اعتماد به نفس در مقابل دیگران مانند تکنیک های افزایش اعتماد به نفس است یک روابط عمومی قوی میتواند توسعه روابط ما را تضمین کند .  توسعه روابط عمومی نیز صد در صد اعتماد به نفس را افزایش میدهد  وقتی شما مطمئن هستید میتوانید با دیگران ارتباط برقرار کنید به خود اعتماد پیدا میکنید  یکی دیگر از راههای افزایش اعتماد به نفس در مقابل دیگران پیدا کردن  راه نفوذ در ذهن آنهاست  چگونگی آغاز صحبت و اشراف داشتن بر موضوعی که درباره آن صحبت میکنیم در ارتباط کلامی موثر است  نحوه سخن گفتن نیز تاثیر گذار است  از تکنیک های افزایش اعتماد به نفس شناخت علایق طرف مقابل است  مورد خطاب شما باید به موضوعی که میخواهید درباره آن  سخن بگویید علاقه داشته باشد  مرتبط با تحصیلات یا شغل و یا مورد علاقه اش باشد در غیر اینصورت او از روی بی حوصلگی به شما گوش خواهد کرد .

تکنیک های افزایش اعتماد به نفس در مقابل دیگران

راههای افزایش اعتماد به نفس در مقابل دیگران به نوع ارتباط ما بستگی دارد این ارتباط ممکن است یک ارتباط عمیق دوستانه باشد که تکنیک های افزایش اعتماد به نفس نیز دقیقتر میشود  اگر ارتباط شغلی باشد باز هم تکنیک های افزایش اعتماد به نفس متفاوت خواهد بود در نوع عمیق شما باید وقت بیشتری صرف کنید دوستتان را روانکاوی کرده با علاق ، آرمانها و اهداف آنها آشنا شوید  اشترکات خود را با او پیدا کنید تفاوتها را بشناسید با این روش میتوانید یک دوستی عمیق ایجاد کنید وقتی بتوانید ارتباط برقرار کنید اعتماد به نفستان نیز افزایش پیدا میکند یکی دیگر از راههای افزایش اعتماد به نفس در مقابل دیگران تمرین در مقابل آینه است فرض کنید میخواهید با آینه ارتباط برقرار کنید و با او حرف بزنید  آینه صادقانه به شما خواهد گفت شما برای برقراری یک ارتباط خوب چگونه باشید  صورتی مهربان بدون نمایش مصنوعی .

اعتماد به نفس در خود

راههای افزایش اعتماد به نفس در زنان

راههای افزایش اعتماد به نفس در زنان در مرحله اول به جنسیتشان بر میگردد  یک زن موجودی شدیدا عاطفی است  او نیاز به تکیه گاهی محکم دارد او نیاز دارد یکی دستانش را به گرمی بفشارد و بگوید دوستت دارم او به عشقی صادقانه  نیاز دارد این نیاز هایش که برطرف شود در مقابل هر باد و بورانی مقاوم است راههای افزایش اعتماد به نفس در  زنان از درون سینه او میجوشد  به هیچ چیز به اندازه حس درونیش اعتماد ندارد این بانوی با احساس برای اینکه بتواند نیاز عاطفی خود را برطرف کند باید با جنس مخالفش آشنا شود  تکنیک های افزایش اعتماد به نفس زمانی قابل اجراست که او بداند نیازهایش توسط چه کسی اشباع میشودیک زن بهتر است بداند مردان در حالیکه سخت وخشک به نظر میرسند عاطفی هستند آنان همیشه در جستجوی محبت مادرانه هستند زنی که بتواند نیاز جنسی اورا تامین کند موفق است .

تکنیک های افزایش اعتماد به نفس در زنان

رمز و راز بدست آوردن کنترل ذهن مرد زنانگی همراه با حس شیرین و همیشگی مادرانگیست  بد نیست هراز گاهی با او مانند فرزندی برخورد کنیم که دوست دارد برای مادرش خودش را لوس کند . زمانی هم به او حس خوب مردانگی بدهیم  مرد نیاز دارد از او طلب کنید پول بخواهید لباس بخواهید با او راجع به آینده صحبت کنید به خانواده اش احترام بگذارید تا در مقابل آنها بتواند سرراست کند  بتواند بگوید بخوبی کنترل خانواده را بدست گرفته است راههای افزایش اعتماد به نفس در زنان علاوه بر زنانگی بدست آوردن محبوبیت اجتماعیست او تکنیک های افزایش اعتماد به نفس را میتواند از راه مطالعه و حضور پررنگ در جامعه بکار بگیرد  ادامه تحصیل ، حضور در کلاسهای آموزشی و ورزشگاهها  ظاهری آراسته وساده به زیبایی او خواهد افزود و زیبایی اعتماد به نفسش را بالا خواهد برد  زیبایی تناسب است نه قشنگ بودن .

راههای افزایش اعتماد به نفس در بزرگسالان

راههای افزایش اعتماد به نفس در بزرگسالان کمی دشوارتر به نظر میرسد شخصیت ذهنی و رفتاری بزرگسالان شکل گرفته بزرگسالان تا سن پنجاه انرژی فراوانی دارند اما بعد از این سن احساس خطر میکنند فوبیای پیری و فرتوت شدن بر رفتارشان تاثیر میگذارد این ترس و بدخلقی باعث میشود ارتباط اطرافیان با او کم شود و همه اینها  دلایل کافیست برای از دست رفتن اعتماد به نفس .

راههای افزایش اعتماد به نفس در بزرگسالان (Ways to increase self-esteem in adults) در عین سختی نیاز به دقت و توجه بیشتری دارد برای بزرگسالان هدیه بخریم تولدشان را ولو با کادویی کوچک تبریک بگوییم عادت بدی که متداول است گمان میکنیم چون سنمان بالا رفته باید لباسهای تیره بپوشیم در حالیکه در سنینی که چهره شادابی خود را از دست داده ماهم با رنگهای تیره بر کدر شدن هیبتمان می افزاییم پیشنهاد ما اینست هر چه سنمان بالاتر میرود رنگهای روشنتری بپوشیم تا به شادابیمان بیافزاییم .

تکنیکهای افزایش اعتماد به نفس برای بزرگسالان

از تکنیکهای افزایش اعتماد به نفس برای بزرگسالان بگوییم که فقط به افتخارات گذشته افتخار نکنیم  درست است گذشته شما باعث افتخار است اما اکنون نیز حرکت به جلو را متوقف نکنید تا وقتی زنده هستید زندگی کنید شاید شما نتوانید با مهارتهایی که داشتید ادامه بدهید ولی میتوانید راههای جدید را امتحان کنید شما اگر شمشیرباز خوبی بودید اکنون نتوانید شمشیر بازی کنید  ولی اکنون میتوانید گلهای زیبایی پرورش دهید میتوانید برای نوه هایتان قصه های قشنگی بگویید تا احساس تنهایی نکنند به پارک نزدیک خانه ببریدشان تا تفریح کنند و شما از شادابی آنها لذت ببرید میتوانید بیوگرافی خود را بنویسید ویا برای خانواده شجره نامه درست کنید تا آنها با ابا و اجدادشان آشنا شوند یا با یک خوراکی خوشمزه به دیدن اقوام بروید البته در زمانهایی که پیک کاریشان نباشد ویا زمان استراحت  برای بازدید سعی کنید قبلا با آنان هماهنگ باشید .

اعتماد به نفس در خود

مهمترین راه های افزایش اعتماد به نفس در بزرگسالان

مهمترین راههای افزایش اعتماد به نفس در بزرگسالان به ظاهر آنها برمیگردد مطمئنا بزرگسال با ظاهر آراسته ونظیف تاثیر خوبی بر دیگران میگذارد  و یکی از مهمترین تکنیک های افزایش اعتماد به نفس تاثیر بر دیگران است مانند جوانی هر روز دوش بگیرید و در اینکار به هیچ عنوان اهمال نکنید از لباسهای اتو شده با رنگهای شاد البته نه جلف استفاده کنید موهایتان را زود به زود اصلاح کنید اگر اهل رنگ مو هستید نگذارید موهایتان دورنگ و شلخته به نظر بیاید هرروز در مقابل آینه تمام قد بایستید ولبخند بزنید و داشته هایتان را به یاد بیاورید لحظه های خوش و موفقیت آمیزتان را . سعی کنید به فرزندانتان کمک کنید  در کارهایشان دخالت نکنید حتی اگر اشتباه میکنند مستقیما نظر ندهید آنها هم مانند جوانی شما حق دارند اشتباه کنند اطرافیانتان را قضاوت نکنید از کسانی که برای شما بدبینی و گره فکری ایجاد میکنند دوری کنید .

یکی از مهمترین راههای افزایش اعتماد به نفس در بزرگسالان  اینست که منتظر نباشید دیگران به شما محبت کنند شما در مهر ورزیدن پیشقدم شوید برای مهرتان ارزش قائل شوید و منتظر نباشید دیگران محبت شما را جبران کنند همیشه با خود بگویید من بزرگ هستم و بزرگمنش . من به فرزندانم زحمت کشیده ام ونباید با توقع داشتن از ارزش این زحمات بکاهم گرفتاری و بی تجربگی آنان را درک کنید و مانند یک چتر بالای سرشان نگذارید در مقابل وقایع زندگی بی تکیه گاه بمانند  شما بزرگ هستید و بزرگان بزرگوارند همیشه شاد باشید .

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره تقویت اعتماد به نفس در کودکان به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع: 10 tips for improving your self esteem 

https://virgool.io/@family_counselling/%D9%85%D8%B4%D8%A7%D9%88%D8%B1%D9%87-%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%AF%D9%87-%DA%A9%DB%8C%D8%B3%D8%AA-tctrfftc3hd3

 




:: بازدید از این مطلب : 156
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 9 دی 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: