درمان قطعی بیش فعالی
نوشته شده توسط : مریم هاشمی

درمان کودکان بیش فعال

درمان کودکان بیش فعال هنوز بطور قطعی پیدا نشده است . اما برخی روش ها برای بهبود تجربه شده است . قبل از پرداختن به درمان کودکان بیش فعال لازم است بدانید که شما یا هیچ فرد دیگری جز افراد متخصص قادر به تشخیص بیش فعال بودن کودک نیست . اگر کودک شما نشانه های بیش فعالی را دارد پس از مراجعه به یک مرکز مشاوره ، تشخیص را به عهده متخصصان بگذارید . در بحث درمان کودکان بیش فعال پس از تشخیص اگر دارویی برایش تجویز میشود حتما باید مصرف شود . پس از آن حتما با یک مرکز مشاوره کودک در ارتباط باشید . درمان کودکان بیش فعال علاوه بر درمان دارویی نیاز به کار درمانی نیز دارد . همینطور شما هم باید با راه های درمان و رفتار درست با این کودکان آشنا شوید . لازم است تمام افراد خانواده با رفتار درست به بهبود کودک کمک کنند .

برای درمان کودکان بیش فعال مراجعه به یک مرکز مشاوره خانواده ضروری است . در انتخاب مرکزمشاوره اختلالات کودک بسیار دقت کنیم . مرکزی را انتخاب کنیم که با روانپزشکان متخصص در ارتباط باشد . مرکزی که آخرین اطلاعات درمان را داشته باشد . درمان کودکان بیش فعال نیاز به همفکری و همکاری کودک ، والدین ، افراد خانواده و اولیا مدرسه دارد . تاثیر محیطدر تشدید رفتارها ی کودک  بسیار زیاد است . او همه چیز را میفهمد و درک میکند . اما چون به همه چیز بی توجه است برخی فکر میکنند او متوجه برخی رفتارهای آنان نیست . در مقابل کودک ممکن است به او بخندند یا از او به عنوان بیمار یاد کنند که این رفتارها بازخورد خوبی روی کودک ندارد . برخی ممکن است فکر کنند والدین در تربیت کودک سهل انگاری نموده اند . با او مانند یک کودک بی تربیت رفتار می کنند .

روش های درمان کودکان بیش فعال

روش های درمان کودکان بیش فعال با سه عنوان مطرح میشوند . درمان کودک با دارو ، درمان با گیاهان دارویی و کار درمانی . اعتقاد ما براینست اولین راه درمان ، ارتقا آگاهی عموم مردم از طریق رسانه ها است . این کودکان باید در جامعه از امنیت رفتاری برخوردار باشند . والدین هر چقدر تلاش کنند که کودک آرامش داشته باشد اگر در اجتماع برخورد بدی با آنها شود تمام آرامش کودک برهم خواهد ریخت . یکی از روش های درمان کودکان بیش فعال که مهمترین آنها است دارو درمانی است . دکتر پس از گرفتن نوار مغزی و نوروفیدبک و تست های مختلف تشخیص میدهد که کودک بیش فعال است یا نه . نیاز به دارو دارد یا با تراپی های مختلف بهبود میابد . به روانپزشک کودک خود اعتماد و به دستورهای عمل کنید . در انتخاب روانپزشک متخصص دقت کنید تا با اطمینان به دستوراتش عمل کنید .

روش های درمان کودکان بیش فعال

یکی دیگر از روش های درمان کودکان بیش فعال تراپی و روش روانشناختی است . در این روش کارشناسان به کار درمانی میپردازند و دستورالعمل هایی هم برای خانواده صادر میکنند . هرچقدر همکاری خانواده با کودک بیشتر باشد نتیجه بهتری دریافت خواهد شد . تراپیست ها برای آرامش کودک تلاش خواهند کرد . پس لازم است او در محیطی قرار بگیرد که احساس امنیت کند . حس کند همه او را دوست دارند و مورد توجه است . حس کند همه به خواسته های او احترام میگذارند . و اما یکی دیگر از روش های درمان کودکان بیش فعال درمان با گیاهان دارویی و طب سنتی است . در این روش برای کودک داروهای گیاهی تجویز میشود که انرژی گیر هستند . از خوردن مواد انرژی زا ممانعت میشود و به تغذیه کودک توجه خاصی میشود . اما تمام این موارد باید توام انجام شود . طب شیمیایی ، تراپی و طب سنتی .

درمان کودکان بیش فعال بدون دارو

درمان کودک بیش فعال بدون دارو باید به روش روانشناختی انجام شود . در این روش برای حفظ آرامش و کسب اعتماد به نفس کودک با او مشاوره میشود . سپس مهمترین فاکتور کسب تمرکز است که کودک به کمک روانشناس تمریناتی انجام میدهد . تمرین های مهم روش نور درمانی است . در این روش کودک قبل از خواب با مادر یا پدر تمرین میکند . در اتاق تاریک چراغ قوه روشن کنید و در اطراف بر روی اشیایی مانند تابلو نور بیاندازید . سپس از کودک بپرسید حالا نوبت چیه ؟ او یکی از وسایل اتاق خواب را خواهد گفت . اگر نگفت خود شما بگویید . مثلا آباژور اگر اشیای باشند که کودک دوست دارد بهتر است . این روش به تمرکز کودک کمک میکند . درمان کودک بیش فعال بدون دارو به دقت و توجه خاص نیاز دارد .

در روش های درمان کودک بیش فعال بدون دارو استفاده از حلقه و سیم برق است . حتما شما هم این وسیله را دیده اید . یک سیم که متصل به یک منبع ضعیف برق است بر روی دو پایه نصب شده است . یک فلز حلقه ای که دسته دارد در اختیار کودک است . کودک حلقه را از سیم عبور میدهد اگر سیم و حلقه تماس پیدا کنند سیگنال میدهد . کودک هر بار سعی میکند کمتر سیم و حلقه برخورد داشته باشند . تمرین بسیار خوبی برای تمرکز است . ولی برخورد والدین نیز مهم است هر بار که سیگنال میدهد اگر ناراحت شوید کودک شما آرامش و تمرکز خود را از دست خواهد داد پس با آرامش او را تشویق کنید . تشویق هایتان با صدای نرم ، پایین و مهربان باشد . به او با هورا کشیدن هیجان کاذب ندهید .

بهترین درمان کودکان بیش فعال

بهترین درمان کودکان بیش فعال

بهترین درمان کودکان بیش فعال درمان توامان است . درمان کودکان بیش فعال بدون دارو  فقط در صورتی مجاز است که پزشک متخصص تشخیص بدهد کودک نیاز به دارو ندارد . درحالیکه اگر کودک نیاز به دارو داشته باشد باز هم باید تحت نظر یک روانشناس باشد . ضمن اینکه رژیم غذایی مخصوص کودکان بیش فعال داشته باشد . یک کودک بهترین داروها را مصرف کند اما خانواده برای او تنش و نگرانی ایجاد کنند بهبود نخواهد یافت . چون در این اختلال ارگان های مختلف بدن و ترشحات هورمون های مختلف و امواج دخیل هستند . اگر تحت نظر یک روانپزشک و حتی متخصص مغز و اعصاب نباشد بهبود نخواهد یافت . بهترین درمان کودکان بیش فعال درمان جسمی و روحی است با رعایت رژیم غذایی . اگر این کودکان با وجود انرژی فراوان مواد انرژی زا نیز مصرف کنند نگفته پیداست که چه اتفاقی برایشان می افتد .

در این بخش لازم است یاداوری کنیم این کودکان باهوش هستند اما به علت کم توجهی عملکرد خوبی ندارند . خانواده ها باید توجه کنند که به آنها انگ نزنند . آنها تمام رفتارهای شما را درک میکنند و می فهمند . برای بهبود کودک بازی هایی ترتیب بدهید و از او بخواهید این بازی را رهبری کند . از او نظر بخواهید و بگذارید احساس کند که شما او را درک میکنید . این بهترین تمرین برای مشارکت در کارهای اجتماعی برای او است . او را دوست بدارید و دوست داشتنتان را ابراز کنید . از ظاهر آراسته او تمجید کنید تا اعتماد به نفسش را بدست آورد . با او مهربان باشید . دستانش را در دست بگیرید و نوازش کنید . تا آرامش بگیرد . شب قبل از خواب پیشانیش را با نوک انگشتانتان نوازش کنید . او بیش از بقیه به شما نیاز دارد .

درمان کودکان بیش فعال با دارو

درمان کودکان بیش فعال با دارو

درمان کودکان بیش فعال با دارو بستگی به علت بوجود آمدن اختلال بیش فعالی دارد . بیش فعالی ممکن است علت وراثتی داشته باشد . ممکن است دلیل مسمومیت سربی باشد . عوامل دیگری مانند امواج تند یا امواج اهسته در این کودکان کمتر است . یا ممکن است در اثر از صدمه دیدن قسمت پیش پیشانی باشد . و یا قسمت های دیگر مغز چون شبکیه مغزی ، هسته دم دار و محرک ها که عملکرد یا ارگانیسم درستی ندارند و باید مداوا شوند . درمان کودکان بیش فعال با دارو بسیار موثر است و خانواده ها نباید از عوارض آن ترس داشته باشند . چون پزشک متخصص با علم و آگاهی کامل طبابت میکند . به روانپزشک ، پزشک متخصص مغز و اعصاب و روانشناسان کودکمان اعتماد کنیم . مرکز مشاوره کودک آویژه برای شما بهترین ها را آرزو میکند.

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره روانشناسی و خانواده خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره اختلالات کودک آنلاین به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع : Treatment for Children with ADHD





:: بازدید از این مطلب : 139
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 1 دی 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: