مشاوره کودک و نوجوان رایگان
نوشته شده توسط : مریم هاشمی

مشاوره تلفنی کودک

مشاوره تلفنی کودک جزو مشاوره هایی است که از ضرورت آن همه مطلع هستند . دوران کودکی دوران حساسی است . کودک مانند یک دفتر سپید است که هرچه بر روی آن بنگارید اثر گذار است . وقتی بر روی یک کاغذ سپید مینگارید مراقب باشید که درست باشد چون هرچقدر هم خوب پاک کنید باز هم اثر آن نمایان است . با این مثال به حساسیت دوران کودکی وتاثیر رفتار ها بر روی کودک اشاره کردیم . مشاوره تلفنی کودک فرصت خوبی است تا روزانه با مشاوران در مورد کودک خود به مشاوره بپردازیم . رفتارهای نادرست چنان بر روح وجان کودک تاثیرگذار است که تا آخر عمر این رفتار با او همراه است . مشاوره تلفنی کودک به ما کمک میکند در رفتار با کودک خود تجدید نظر کنیم . و اگر با کودک خود رفتاری داشته ایم که ممکن است اثر بدی بر او بگذارد با مشاوره تلفنی کودک این اثر را کمرنگتر کنیم .

روانشناسان با استفاده از الگوی های عمومی و اختصاصی به واکاوی رفتارها میپردازند . این الگوها به روانشناسان کمک میکند تا علت رفتار های کودک شمارا زودتر شناسایی کنند . تشخیص درست به مداوای خوب می انجامد . مشاوره تلفنی کودک برای کودکانی است که یا آسیب دیده اند و یا نمیخواهیم آسیب ببینند . مشاوره تلفنی کودک درصد آسیب را تعیین میکند . سنین یک تا هفت سال بهترین زمان آموزش رفتاری به کودکان است . در این زمان باید بگذاریم کودکیش را بکند . در ضمن بازی و کودکی نیز میتوان غیر مستقیم و نا محسوس آموزش دهیم . مشاوره کودک حد و مرز تربیت و باید ها و نبایدهای این سن را تعیین میکند . شاید خیلی از ما ندانیم فرزند ما که عملکرد او با سنش هماهنگ است یا خیر . همه ما در برخی موارد نمیتوانیم عیوب فرزندمان را بپذیریم .

مشاوره تلفنی کودک رایگان

مشاوره تلفنی کودک رایگان میتواند کمک کند تا ببینیم آیا فرزند ما نسبت به احساست خویش آگاهی دارد یا خیر . مشاوره تلفنی کودک رایگان تشخیص خواهد داد کودک ما توانایی باز شناسی احساسات دیگران رادارد یا نه . مشاوره تلفنی کودک رایگان تشخیص خواهد داد که آیا کودک ما قادر به ابراز احساسات خود هست یا نه . مشاوره تلفنی کودک رایگان کمک میکند تا بدانیم کودک ما میداند که افکارچه تاثیری بر دیگران دارد ؟ مشاوره تلفنی کودک رایگان به او آموزش میدهد ایراز احساسات همیشه با افکار همسویی ندارند . مشاوره تلفنی کودک رایگان از او میخواهد در مقابل رفتار دیگران علتها را جستجو کند . کودک ما باید تفاوتها را احساس کند . راه حل ها را بیابد . او باید گزینه مناسبی برای شاد بودنش داشته باشد . او باید برای برنامه های آینده خود به تفکرات سازنده دست بیابد .

کودک در سن تمیز میتواند در اجتماع خرید و فروش های کوچک انجام دهد مانند خرید از سوپر محله یا خرید نان ویا خرید چاشت خود . کودکانی که دارای هوش هیجانی بالایی هستند کمتر سرشان کلاه میرود و در محاسبات کوچک توانا هستند . هوش هیجانی قابلیت تقویت و پرورش دارد . کودکانی که قادر نیستند آشفتگی های خود را کنترل کنند درک درستی از اطراف خود نخواهند داشت . آنها از توانایی شنیدن خوبی برخوردار نیستند درحالیکه اندام شنواییشان سالم است . آنها کنترلی بر عواطف و تکانشهای خود ندارند . این کودکان نمیتوانند با دیگران ارتباط خوبی برقرار کنند و بطور کلی تمرکز ندارند . دلیل همه این رفتارها عدم تمرکز است . چون آشفتگی ها به مغزشان فرصت بهره گیری به موقع ودرست را نمیدهند . سن تمیز یا همان درک متقابل از تعامل اجتماعی عدد ثابتی نیست و در هر کودک متفاوت است .

مشاوره

مرکز مشاوره تلفنی کودک رایگان آویژه

مرکز مشاوره تلفنی کودک رایگان آویژه در نظر دارد با بکارگیری افراد آگاه و مجرب خانواده ها را یاری کند . مرکز مشاوره تلفنی کودک رایگان آویژه به جامعه ای می اندیشد که کودکانش در محیطی سالم پرورش بیابند . مرکز مشاوره تلفنی کودک رایگان آویژه همراه شماست تا فرزندانتان با عزت نفس و اعتماد به نفس بزرگ شوند . مرکز مشاوره تلفنی کودک رایگان آویژه امیدوار است با مشاوره پنجره های رو به افقهای روشن زندگی را بر روی امیدهای آینده کشورمان بگشاید . این امید به ما توان ادامه میدهد که فرهنگ مشاوره ارتقا یابد . کودکانی که از تحصیل محروم میشوند . دارای تعامل رفتاری خوبی با جامعه نیستند . کنترلی بر آشفتگیهای ذهنی خود ندارندچه بسا در اثر سرخوردگی به بزه پناه بیاورند . با یک مشاوره خوب هوش هیجانی کودکان تقویت میشود . آنها وقتی بتوانند با پیرامون خود ارتباط خوبی برقرار کنند زندگیشان هدفمند خواهد شد .

داشتن هدف به زندگی جهت میبخشد و این جهت برای برنامه ریزی های آینده مفید است . کودکانی که مشاوره میشوند می آموزند برای یادگیری احساس مسئولیت کنند . احساس مسئولیت به کودکان انگیزه یادگیری میدهد و اینگونه این دو عامل بر یکدیگر اثر متقابل میگذارد . مشاوره خانواده ارتباط میان خانوادگی را بهبود میبخشد . الگوی رفتاری از هر عامل دیگر در درون خانواده موثرتر است . مشاوره روانشناسی آویژه همراه شماست تا با پیچیدگیهای رفتاری خانواده خود آشنا شوید . این آشنایی کمک میکند تا در صورت بروز آشفتگی بدانید چه نوع رفتار موثرتر و مفیدتر است . به خاطر داشته باشید بروز هرگونه رفتار به جا و یا نا بجا سرمنشا خانوادگی دارد . کودکان در محیط خانه باید یاد بگیرند . آنها باید بیاموزند که به تغییرات چگونه پاسخ دهند . منشا کنشها و واکنشها خانواده است . اولین جایگاه ممارست برای اجتماع .

مراکز مشاوره تلفنی کودک رایگان

مراکز مشاوره تلفنی کودک رایگان در باره مهارتهای انطباقی و حساسیتهای آن به خانواده ها هشدار میدهند . مراکز مشاوره تلفنی کودک رایگان پس از بررسی توانایی جسمانی ، ذهنی ورفتاری کودک مهارت اورا میسنجد . یک کودک در سنین مختلف تواناییهای متفاوتی دارد . او در هر سن رفتارهای خاص آن سن را از خود بروز میدهد . اگر رفتار کودک با سنش انطباق نداشته باشد لازم است به یکی از مراکز مشاوره کودک مراجعه شود . مراکز مشاوره تلفنی کودک رایگان میتوانند گزینه خوبی برای راهنمایی باشند . یکی از نارسایی های کودک نا توانی یا کم توانی ذهنی است . از جمله افرادی که مهارت های انطباقی ندارند همین کودکان هستند . با مشاوره میتوان آنها را در رده های خاص خودشان مورد مطالعه قرار داد . کودکان کم توان ذهنی دو دسته هستند . دسته ای که آموزش پذیرند و دسته ای که نیستند .

اگر برای کودکان آموزش پذیر به موقع اقدام کنیم بهتر میتوانیم یاریشان کنیم . اگر اقدام به موقع انجام نشود ومهارتهای انطباقی آنها دچار مشکل شود ممکن است دچار عوارض جانبی نیز بشوند . یک کودک وقتی با همسالان خود پیش میرود مهارتهای خاص سن خود را بهتر یاد میگیرد . حال در نظر بگیرید یک کودک ده ساله مهارتهایش در حد کودک دو ساله باشد . در اینصورت او ممکن است درجامعه با نگاههای سوال برانگیز دیگران مواجه شود . ممکن است هر لحظه توسط دیگران تحقیر شود . این کودک فاقد دریافت احساس نیست و نگاهها و تحقیرها را درک میکند و باعث سرخوردگیش خواهد شد . او اعتماد به نفس اندکی را که دارد نیز از دست خواهد داد . اما آموزش به موقع میتواند لااقل ازعوارض جانبی بکاهد . او در کنار همسالانش احساس بهتری خواهد داشت و پیشرفتهایش مشوق او خواهند شد .

رایگان

بهترین مرکز مشاوره تلفنی کودک رایگان

بهترین مرکز مشاوره تلفنی کودک رایگان را چگونه تشخیص دهیم ؟ چند فاکتور مهم برای تشخیص بهترین مرکز وجود دارد . داشتن محیطی آرام وساکت برای بیماران و مراجعان

داشتن مشاوران مجرب و آموزش دیده با سطح تحصیلات بالا ترجیحا از دانشگاههای معتبر

ترجمه مقالات و مجله های روانشناسی به روز دنیا برای آگاهی بیشتر مشاوران و روانشناسان مرکز

اشنایی با جدیدترین روشهای درمان و مشاوره

بهره بردن از ورک شاپ یا همان کارگاههای آموزشی و برگزاری ورک شاپ توسط مرکز

دسترسی مراجعان و بیماران از طرق مختلف مانند تلفن ، اینترنت و بخصوص سایت

طرف قرارداد یکی از سازمانهای معتبر کشور

داشتن روانشناس در حوزه های مختلف روانشناسی

در ارتباط بودن با روانپزشکان متخصص

داشتن امکانات به روز برای مشاوره

و از همه مهمتر داشتن انگیزه و هدف برای مرکز ونه صرفا درامد

با این تفاسیر میتوان پی برد بهترین مرکز مشاوره تلفنی کودک رایگان چه ویژگیهایی را دارست .

اما هدف از شناختن بهترین مرکز مشاوره تلفنی کودک رایگان چیست ؟ بدیهی است که درمان هر چقدر با سرعت و صرف زمان کمتر انجام شود نتیجه بهتری خواهیم گرفت . یک بیمار و یا یک فرد آسیب دیده  و یا کسی که مشاوره میگیرد فرصتی برای آزمون و خطا ندارد . چرا که این زمان را برای مداوا و یا ترمیم نیاز دارد . چه بسا بیماری ها و آسیبهایی که هر چه زودتر مداوا شوند نتیجه بهتری خواهد داشت . مانند مشاوره ازدواج . ما در این مشاوره باید از زمان حد اکثر استفاده را بریم . یا کودکی که دچار اختلال دو قطبی و سایکوز که اگر این اختلال زود مداوا نشود ممکن است باعث بوجود آمدن اختلال دیگری مانند شیدایی و افسردگی شود . دیگر اینکه اگر یک بیماری روانی در زمان کمتری مداوا شود روحیات بیمار کمتر آسیب میبیند .

زمان و تاثیر آن بر مشاوره و مراجعان

کسی متوجه شده کودک او مهارتهای تطبیقی لازم را ندارد . به یک مرکز مشاوره مراجعه میکند . اگر این مرکز جزو بهترین ها باشد این اختلال زود تشخیص داده میشود . اگر بیمار نیاز به کار درمان یا گفتار درمان و یا مشاوره داشته باشد انجام میشود . روحیه بیمار و خانواده روز به روز بهتر خواهد شد چون پیشرفت در بهبود اختلال خود را نشان میدهد . خانواده شاهد به ثمر رسیدن تلاشهایشان میشوند . اما وقتی یک اختلال درست تشخیص داده نشود نه تنها بیماری بهبود نخواهد یافت بلکه روحیه همه آسیب خواهد دید . پس از فوت زمان به مرکز دیگر مراجعه و روحیه بیمار و خانواده کاملا تضعیف خواهد شد . پس از صرف زمان و مراجعات بسیار درمان و در واقع اختلال او تشخیص داده نمیشود . این نا امیدی در یادگیری و اعتماد به نفس تاثیر منفی گذارده و مانع رشد او میشود .

مشاوره خانواده آنلاین فرصت مناسبی برای تشخیص است . این حق شماست که درباره مرکز مشاوره ای که به آن مراجعه میکنید تحقیق کنید . ما در همه حال نیاز به مشاوره داریم . برای مشاوره زناشویی ، مشاوره کودک ، مشاوره تحصیلی و حتی مشاوره نظام وظیفه . پس بهتر است برای خود و خانواده در مورد یک مرکز مشاوره روانشناسی و خانواده تحقیق کنیم . وقتی تمام افراد خانواده برای حل مشکلات خود به یک مرکز مراجعه میکنند تشخیص آسانتر میشود . مشاوره خانواده میتواند برای همه افراد خانواده یک میز گرد درمان تشکیل دهد . بدین ترتیب  تمام افراد در این جلسه شرکت می کنند . مشاوره تلفنی یک مزیت را دارد . کسی که اعتماد به نفس کافی برای رودررو شدن  ندارد میتواند در این جلسه شرکت کند . در این میز گرد حرفهای نا گفته ، گفته میشود .

کودک

میزگرد مشاوره

در میزگردهای مشاوره آنلاین میتوان تمام بغض هارا گشود .

حرفهای نا تمام ، تمام میشود . اگر قرار است کسی مسئولیتی را به عهده بگیرد اینکار انجام میشود . اگر کسی بیش از حد ایثار میکند و از این بابت دچار آسیب روانی شده است آسیبها متوقف خواهد شد . مشاوره تلفنی خانواده درباره روابط بین خانواده تحقیق میکند . مزیت میزگرد بر تک مشاوره این است که با هر یک از اعضا تک تک صحبت میشود . هر یک از افراد خانواده توقعات خود را از دیگر افراد خانواده بیان میکند . روابط ومشکلات افراد آسیب شناسی شده و درمان میشوند . در میزگرد تشخیص و پیدا کردن علت آسانتر و سریعتر خواهد بود . مشاوره روانشناسی آنلاین نیز به همین ترتیب میتواند مفید باشد . با این تفاوت که تشکیل میزگرد آسانتر و حتی کم هزینه تر است .

یکی از معضلاتی که دامنگیر خانواده هااست و مانع مشاوره میشود هزینه آن است . مرکز مشاوره آویژه مراجعین خود را از داشتن مشاوره آنلاین رایگان برخوردار کرده است . این مرکز به خوبی حساسیت وضروت مشاوره برای خانواده را به عنوان سنگ بنای جامعه درک کرده است . ترویج و ارتقا فرهنگ مشاوره برای توسط مرکز مشاوره آویژه با روش رایگان نمودن برخی خدمات انجام میشود . این مرکز برای صرفه جویی در هزینه و وقت شما هموطنان گرامی تمهیداتی اندیشیده است . اگر همه ما به اهمیت لحظه های عمر و وقت پی برده باشیم تشخیص خواهیم داد ما وقت زیادی نداریم . ما انسانهای باهوشی هستیم که میتوانیم مفید باشیم . این حق ما است که به اهداف و آرزوهایمان دست بیابیم . یادمان باشد ما میتوانیم . ما اشرف مخلوقات هستیم . ما هوشمند آفریده شده ایم .  

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره کودک به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع: Child Law Advice





:: بازدید از این مطلب : 114
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 1 دی 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: