تقاضای پول از همسر در دوران عقد درخواست درستی است؟
نوشته شده توسط : مریم هاشمی

تقاضای پول از همسر باید به چه شکلی باید باشد؟

تقاضای پول از همسر باید به گونه ای باشد که علاوه بر رفع نیازهای شما به غرور و شخصیتتان  لطمه ای وارد نکند. البته اینکه شما برای رفع نیازهای مادی خود از همسرتان تقاضای پول کنید اصلاً به معنای شکستن غرور و یا سرافکندگی شما نیست، بلکه هر شوهری وظیفه دارد نیازهای همسر خود را تامین کند.

  • در مرحله اول شما باید همسر خود را از لحاظ وضعیت مالی و توانایی پرداخت مخارج درک کنید
  • در حد توان او توقعاتتان را بیان کنید.
  • مرحله بعد این است که شما باید بدانید همسر شما از لحاظ پرداخت مخارج و هزینه کردن چگونه شخصیتی دارد. آیا فردی دست و دلباز و ولخرج است؟ یا در مورد تامین هزینه ها خساست به خرج می‌دهد.
  • اگر اینها را به درستی بفهمید و بشناسید در برخورد با همسرتان  در زمینه پرداخت مخارج کمک خواهد کرد.

مشاوره خانواده رفتار خساست را یک نا امنی درونی می داند  و اعتقاد دارد که افراد خسیس از خرج کردن پول احساس نا امنی و اضطراب دارند. معمولاً افرادی که در خرج کردن پول امتناع می کنند شخصیت خود را به عنوان یک فرد خسیس انکار می کنند. گاهی نیز اعتقاد دارند شیوه مدیریتی و اقتصادی آنها صحیح است و افراد دیگر غیر عادی رفتار می کنند.

تقاضای  پول از همسر در دوران عقد درخواست درستی است؟

تقاضای پول از همسر در دوران عقد به عوامل مختلفی بستگی دارد. یکی از این عوامل نوع رابطه زوجین میباشد. اگر در دوران عقد رابطه شما به صمیمیت و راحتی رسیده است که بتوانید از او چنین درخواستی کنید مشکلی ندارد اما به اینکه همسر شما درخواست شما را در این دوران مقبول بداند یا نه بستگی دارد. زیرا بعضی از زوجین و یا خانواده‌های آنها پرداخت نفقه و هزینه های لازمه در دوران عقد را مسئولیت و وظیفه خود نمی دانند. از آن جایی که دختر هنوز در خانه پدری زندگی می کند مخارج را نیز مانند دوران مجردی وظیفه خانواده و خود او می دانند. اما از دیدگاه دیگر از آنجایی که پسر و دختر در دوران عقد رسمی و شرعی زن و شوهر هستند لذا می‌توان  پرداخت بخشی از هزینه ها و مایحتاج زن را به عهده مرد دانست.

تقاضای پول از همسر در دوران عقد تاحدودی به رسم و رسومات نیز مرتبط است در برخی مناطق و فرهنگ ها  چنین چیزی وجود ندارد و تا زمان شروع زندگی مشترک هیچ هزینه ای بر عهده پسر نمی باشد اما در برخی از مناطق و فرهنگ های دیگر پس از دوران عقد به طور کلی و یا جزئی هزینه های دختر بر عهده شوهر و خانواده او می‌باشد. به طور کلی در این دوران چون زوجین با محبت و احترام بیشتری نسبت به همدیگر خورد می‌کنند؛ معمولا آقایان برخی هزینه ها و نیازهای زن خود را به شکل هدایا و چیزهای دیگر پرداخت می‌کند.

همسر

نحوه تقاضای پول از همسر بهتر است چگونه باشد؟

نحوه تقاضای پول از همسر مهمترین بخش  مسائل اقتصادی بین زوجین می باشد. نه تنها در زمینه اقتصادی و مادی بلکه در تمام زمینه ها در روابط زناشویی نحوه بیان و درخواست زوجین بسیار مهم و موثر است. ما باید شیوه درست بیان کردن نیازهای خود را بیاموزیم. بهتر است درخواست شما قبل از هر بحثی محترمانه باشد. اینکه شما نیازهایتان را با احترام و ادب مطرح کنید قطعا برای شآن و شخصیت شما نیز مناسب تر است. از طرفی نحوه درست درخواست کردن در هر زمینه ای احتمال موفقیت را بالا میبرد. قطعا اگر با بیان تند، دستوری، پرخاشگرانه و یا نا محترمانه چیزی را بخواهید؛ نه تنها در مواردی باعث نتیجه منفی میشود، بلکه به شخصیت فردی خودتان نیز لطمه میزند. یکی از نکات بسیار مهم در نحوه تقاضای پول از همسر بیان درخواست در یک زمان و مکان مناسب است. سعی کنید وقت شناس باشید.

زمان و مکان مناسب

در مواقعی که همسرتان درگیری های کاری و یا مسائل دیگر را دارد. از موضوعی ناراحت است و یا از لحاظ مادی در آن زمان وضع مناسبی ندارد بهتر است بحث را به بعد موکول کنید. مورد بعدی اینکه زمانی که همسرتان کاری دارد و یا بعد از زمان کاریش خسته به خانه آمده و نیاز به استراحت و آرامش دارد سریعا با بیان نیازهایتان خستگی او را تشدید نکنید و اجازه بدهید در ساعات بعدی با او صحبت کنید. اینکه در چه مکان و شرایطی درخواست کنید بسیار مهم است؛ به طور مثال هنگامی که در جمع حضور دارید فکر نکنید با بیان نیازهایتان او را در موقعیت موافقت قرار میدهید. بلکه همیشه سعی کنید در خلوت خود و با ملایمت و رفتاری منعطف با همسر خود در مورد مسائل مادی صحبت کنید.

بیشتر بخوانید: 

چگونه در مورد مسائل مالی صحبت کنیم که همسرمان عصبی نشود؟

چگونه در مورد مسائل مالی صحبت کنیم که در کمال آرامش به خواسته هایمان برسیم؟ شاید این آرزوی بسیاری از خانم ها باشد که بی بحث و مشجاره نیازهایشان را تامین کنند. طبیعی است که همه مردها به راحتی پول های خود را در اختیار زن خود قرار ندهند و یا برای هزینه کردن کمی دندان گردی کنند. بخصوص در مورد خانم هایی که خود شاغل هستند و یا منبع درآمدی دارند. در برخورد با این موارد اکثرا میبینم که خانم ها ناراضی هستند و میگوند چون خودشان حقوق دارند همسرشان برای آنها پولی خرج نمیکند. لازم است بدانید که هر خانمی هرچند هم درامد داشته باشد بازهم گاهی نیاز به حمایت از طرف همسرش را دارد.

ممکن است این حمایت برای آنها اساسا جنبه مالی نداشته باشد. بلکه از لحاظ معنوی برای آنها احساس محبت و حمایت را داشته باشد. چه در شرع و چه در قانون هیچ مردی حق ندارد از زیر بار مسئولیت های زن و خانواده شانه خالی کند. حتی اگر زن تمکن مالی داشته باشد وظیفه مرد است که در موارد لازم هزینه های زن خود را بپردازد. لذا سعی کنید با بیان درست و به موقع همسر خود را از نیازهایتان مطلع کنید. هیچوقت در زمان و مکانی که جو مناسبی ندارید با درخواست و یا نحوه نابجا روابط خود را متشنج نکنید. اینکه چگونه در مورد مسائل مالی صحبت کنیم دغدغه همیشگی بسیاری از خانم ها میباشد. تجربه ثابت کرده است که در مقابل مردان همیشه محبت و عاطفه تاثیر بیشتری را خواهد داشت. پس سعی کنید با راهکارها و ظرافت های زنانه خاص خود اهدافتان را پیش ببرید.

بی اعتنایی شوهر برای پول دادن به چه دلیلی است؟

بی اعتنایی شوهر برای پول دادن صرفا به معنای خساست وی نیست. گاهی ممکن است اهداف شما برای هزینه کردن متفاوت باشد؛ به طور مثال ممکن است شما پول فعلی خود را برای عوض کردن وسیله ای از خانه نیاز داشته باشید در حالی که همسرتان سرویس کردن ماشین و یا مورد دیگری را واجب بداند. این به معنای خساست نیست. بلکه تفاوت میان اولویت بندی هزینه های شما است. البته موارد زیادی هم وجود دارد که مرد زندگی نسبت به خرج و مخارج بی اهمیت است. به نیازهای خانواده رسیدگی نمیکند و بار این مسئولیت را بر دوش همسر خود انداخته است. زنان هرچقدر هم استقلال مالی و شخصیتی داشته باشند بازهم دوست دارند مرد زندگیشان شخصی مقتدر و مسئولیت پذیر باشد. تا با آرامش به او و محبت هایش تکیه کنند.

پس این نیاز هر زن و فرزندی است که از حمایت های مادی و معنوی مرد زندگی خود برخوردار باشند. اما گاهی به دلیل مواردی مانند بی پولی، مشکلات اخلاقی، اعتیاد و یا خساست از این حق خود محروم میشوند. با استفاده از تکنیک ها و رفتار درمانی هایی که مرکز مشاوره خانواده در اختیار زوجین قرار میدهند در موارد مختلفی میتواند مشکلات را ریشه یابی و حل کرد. پس اگر احساس میکنید مشکل شما به همسرتان دلایل زیاد و عمقی ندارد و تنها بر سر مسائل کوچکی مانند بی اعتنایی شوهر برای پول دادن اختلاف نظر دارید بهتر است با مراجعه به یک مشاوره خانواده اوضاع را بهبود ببخشید.

 شوهر خسیس

نحوه رفتار با شوهر خسیس چگونه است؟

نحوه رفتار با شوهر خسیس مستلزم رعایت کردن برخی موارد است که میتواند به بهبود روابط زوجین کمک کند. در مرحله اول شما باید مطمئن شوید رفتار مادی شوهرتان به دلیل خساست است و نه مشکل مالی یا موارد دیگر، سپس شما باید این حقیقت را به عنوان یک مشکل اخلاقی و روانی بپذیرید و کمتر خود را بابت این مشکل اذیت کنید. پس از این شما باید راهکارها و ترفندهای خاص برخورد با همسر خسیس را بیاموزید. اولین نکته این است که شما نباید اجازه دهید که این مشکل در همسرتان رشد کند. یعنی اگر همسرتان خسیس است شما هم به طور کل از نیازهایتان دست نکشید تا به این اخلاق او دامن نزنید. مورد دیگر در بحث نحوه رفتار با شوهر خسیس این است که هیچگاه سعی نکنید با زور و یا پرخاش و بحث او را وادار به خرید کنید.

سعی کنید در کمال آرامش و ظرافت زنانه به نیازهایتان برسید. نکته بسیار مهم دیگر اینکه هرگز او را در عمل انجام شده قرار ندهید. یعنی سعی نکنید بدور از اطلاع او پولهایش را خرج کنید و فکر کنید با تکرار این کار او عادت میکند. بلکه افراد خسیس در این موارد بیشتر احساس نا امنی و بی اعتمادی به شما را پیدا میکنند. همیشه قبل از خرید خیلی دوستانه و محبت آمیز با او مشورت کنید. به او انگیزه خرید بدهید. ذوق خود و خوشحالیتان را ابراز کنید و از اون بابت حمایت هایش تشکر کنید.خرید هایتان را یکجا و پر هزینه انجام ندهید تا همسرتان احساس نکند یکدفعه همه پولهایش به باد رفته است. همیشه به او بفهمانید که این خریدها برای زندگی مشترک شما است و قرار است هر دو از آنها استفاده کنید.

سوالات متداول

آیا خساست یک مشکل اخلاقی است؟

بله از دیدگاه روانشناسی افراد خسیس به یک نا امنی دورنی دچار هستند. این افراد هنگاه پول خرج کردن احساس اضطراب میکنند و حس میکنند با خرج کردن پولهایشان دچار مشکل میشوند.

چگونه با مرد خسیس در مرود خرید کردن صحبت کنیم؟

بهتر است در خلوت خود و زمانی که در یک مکان مناسب قرار دارید. با آرامش و محبت آمیز در مورد نیازهایتان با او صحبت کنید و سعی کنید به او باور دهید که قرار نیست پولهایش را بی مورد خرج کنید.

چگونه با مرد خسیس زندگی کنیم؟

سعی کنید به مرور زمان این اطمینان را به او بدهید که پولهایش برای شما هم ارزش دارند و نمیخواهید همه را خرج کنید. نکته دیگر اینکه خرید ها و مایحتاج زندگی را تا حد ممکن به خود او‌ واگذار کنید تا کمتر درخواست پول کنید.

روانشناسی زنان

 




:: بازدید از این مطلب : 135
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 1 دی 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: