مرکز مشاوره زندگی آویژه
نوشته شده توسط : مریم هاشمی

مشاوره زندگی

مشاوره زندگی همیشه در زندگی هرکسی انجام میشود . مشاوره با خانواده ، مشاوره با دوست ، مشاوره با حتی کسانی که نمیشناسیم . به شهری میرویم راه را بلد نیستیم « ببخشید آقا از کدوم طرف برم ؟ » « دوست عزیزم به نظرت شلوار چه رنگی بخرم ؟ » « بچه ها بریم شیراز یا شمال؟ » « مامان ماشینمو به نام همسرم بکنم یا خودم ؟» همه این ها مشاوره زندگی هستند . ما مشاوره میکنیم حتی اگر از درستی یا نادرستی تصمیمان آگاه باشیم « برم با همسرم آشتی کنم ؟ حیفه واسه هیچی زندگیمون خراب بشه » مشاروه زندگی انجام میدهیم حتی اگر تصمیم گرفته باشیم « برم بخرم من که میخوام بخرم » مشاوره زندگی به انسان اطمینان میبخشد . ما همیشه نیاز به تایید داریم . نیاز داریم کسی را در تصمیم گیری هایمان شریک کنیم . با این مشاوره به خود قوت قلب میدهیم .

مشاوره زندگی به ما کمک میکند با اطمینان قدم برداریم . مشاوره زندگی برای همه لازم است اما سوال اینجاست با چه کسی مشورت کنیم ؟ با همسرمان اختلاف داریم اگر باخانواده خود مشورت کنیم حق همسرمان را نادیده میگیرند . اگر با خانواده همسرمان مشورت کنیم حق مارا به نفع همسرمان نادیده میگیرند . مشاوره اگر درست انجام شود بهترین کار است . انسان را از سردرگمی میرهاند . انسان را از ورطه خود محوری و تنهایی بیرون میکشد . مهم اینست که پایه های مشاوره درست گذاشته شود . یک مشاوره خوب باید با کسی انجام شود که علم این کار را داشته باشد . بیطرف باشد . دارای قدرت تشخیص باشد . در هر زمینه ای تجربه داشته باشد . نسبت به مشورت گیرنده کینه یا دلسوزی بیش از اندازه نداشته باشد . مشورت گیرنده و مشاور منافع مشترک نداشته باشند.

مشاوره زندگی موفق

مشاوره خانواده موفق بدون در نظر گرفتن عقاید عوام انجام میشود . برخی هر لحظه برای دیگران زندگی میکنند . « فلان فرش رو بخرم بندازم خونه تا نگویند چه بی سلیقه است » در تربیت کودک : « اینکارو نکنی میگن بچه بدیه ... » و این عقیده نادرست را به کودک خود نیز انتقال میدهند . در نظر گرفتن نظر عوام و غیره در زندگی مسیر زندگی را به طرف سلیقه و خواست دیگران تغییر میدهد . مشاوره زندگی موفق برای کسانی است که با احترام گذاشتن به سلایق و عقیده دیگران برای خود زندگی میکنند . مشاوره زندگی موفق میگوید باید برای خواسته هایمان وقت بگذاریم . به رویاهایمان اهمیت بدهیم . رویاها خواسته های درونی ما هستند که در زندگی واقعی نتوانسته ایم به آن برسیم . پس تا جایی که میتوانیم آنها را وارد زندگی مان کنیم . البته برای اینکار حتما باید مشاوره بگیریم .

مشاوره زندگی موفق میگوید با توجه به توانایی هایت پیش برو . خواسته هایت را محدود نکن . به این بهانه که شاید شکست بخورم خود و خواسته هایت را محدود نکن . پرواز روزی رویا بود اما اتو و برادران ویلبررایت آنرا به زندگی واقعی کشاندند . اولین قدم همیشه سخت ترین قدم است . خود را با خواسته های کوچک حقیر نکن . آرزوهایت حتی اگر قابل دسترس نباشد میتواند یک ایده خوب ، یا هر چیز خوب دیگری باشد . خواسته هایت را بنویس و برای محقق شدن آنها ولو یک قدم در روز بردار . امید داشته باش و به همراهانت امید ببخش . آرزوهایت را برای همراهانت با اعتماد بگو . اگر چیزی در ذهن نقش میبندد میتواند وجود داشته باشد . این قدرت درونی توست که به آنها شکل میدهد . برای اینکه هیچ گاه از خواسته هایت نا امید نشوی مشورت کن .

زندگی

مرکز مشاوره زندگی آویژه

مرکز مشاوره زندگی آویژه امیدوارانه به آرزوهای شما می اندیشد مرکز مشاوره زندگی آویژه امیدوار است در آینده جامعه ای داشته باشیم پراز امید و آرزوهای محقق . جوانانی که  به خانواده خود اعتماد دارند . جوانانی که جامعه خود را دوست دارند . خانواده هایی که شاد هستند و برای شاد زیستن تلاش میکنند . مرکز مشاوره زندگی آویژه امیدوار است با مشاوره دادن به خانواده ها بتواند به پویایی آنها کمک کند . با مشاوره کودک برای کودکان محیطی آرام و دلچسب فراهم کند . مشاوره تحصیلی در مرکز مشاوره آویژه برای جوانان بصورت آنلاین و تلفنی انجام میشود . برای جوانان عزیز مشاوره نظام وظیفه میدهد . تمامی این خدمات به صورت تلفنی و آنلاین میسر میباشد . زوج های جوانی که تصمیم ازدواج دارند میتوانند از مشاوران زبده این مرکز کمک بگیرند . تست عشق ، تست ازدواج  و تست های دیگر در این مرکز انجام میشود .

مرکز مشاوره زندگی آویژه تمام تلاش خود را میکند تا در راه داشتن جامعه ای سالم گام بردارد . چگونگی رفتار درست با سالمندان ، رفتار با نوجوانان و جوانان به برخی دغدغه ها پایان میدهد . جوان و جامعه ، جوان و خانواده ، جوان و تحصیل ، جوان و ازدواج  و جوان و زندگی . خانواده و همیاری ، خانواده و کودکان ، خانواده و نوجوان ، خانواده وهمسر  و خانواده و مشکلات زندگی  از مواردی هستند که میتوانید مشاوره بگیرید . با مراجعه به وبسایت آویژه از طریق گوگل با این مرکز بیشتر آشنا شوید .

راهکارهای مشاوره زندگی

راهکارهای مشاوره زندگی راهی است برای رسیدن به مهارت های زندگی . یک انسان عاقل و بالغ با بکارگیری مهارت های زندگی میتواند از توانایی های خود بیشتر و بهتر استفاده میکند . راهکارهای رسیدن به مهارت ها بسیار مفید و سازنده است . راهکارهای مشاوره زندگی میگویند هرگز خود را در مقایسه با دیگران کوچک نکن . احترام به دیگران برای شما احترام ببار می آورد . در محبت به دیگران بی توقع باش . آنقدر به دیگران محبت کن که از ظرفیت آنها بیشتر نباشد . هرگز متوقع نباش کسی با ظاهر نا آراسته تو کنار بیاید انسان زیبایی را دوست دارد . با یک غلط به دیگران صفر نده . گذشت کن تا مورد عفو قراربگیری . وقت شناس باش . برای وقت دیگران که همان عمر آنها است احترام قائل شو . یادت باشد مهارت انسانها در قدرت شان هنگام عصبانیت سنجیده میشود .

به خاطرمان باشد وقتی با پرخاش هر حرفی از دهانمان بیرون می آید شنیده میشود . حرفی که شنیده شود درخاطر می ماند . زندگی دفتر مشق نیست  که غلط ها را پاک کنیم . یک اشتباه مکن است برای همیشه برایمان مشکل ساز شود . اگر زبان و رفتارمان را کنترل کنیم کمتر نیاز پیدا میکنیم دل شکسته دیگران راترمیم کنیم . ببخشیم و هنگام خطاها خود را به جای آنها بگذاریم و همزاد پنداری کنیم . آیا اگر ما در آن موقعیت قرار میگرفتیم چه رفتاری از خود بروز میدادیم .

مشترک

بهترین مشاوره زندگی موفق

بهترین مشاوره زندگی موفق زمانی مشخص میشود که مشاوره تمام شده باشد . آیا پس از این مشاوره احساس شادمانی و سبک بالی میکنیم ؟ آیا اکنون بر سر راه های بیشمار قرارگرفته ایم یا میدانیم چه کنیم ؟ در مشاروه زناشویی و زندگی مشترک به عیوب خود پی برده ایم ؟ اکنون میدانیم چگونه این نقص را مرتفع کنیم ؟ بهترین مشاوره زندگی موفقدر مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی مسیر زندگی ما راتغییر میدهد . یک مشاوره خانواده خوب میتواند زندگیها را از از خطرات جدی نجات دهد . برخی اوقات ما بسیار بد بین هستیم که نیاز به مشاوره داریم . در بعضی موارد نیز بیش از اندازه خوشبین هستیم و ساده لوحانه عمل کردن ما باعث فرو پاشی ما میشود . حال ممکن است فرو پاشی زندگی باشد یا اقتصاد خانواده و یا فرو پاشی روحی و روانی  .

تمام رفتارهایی که باعث خدشه دار شدن زندگی میشود اختلال محسوب میشود و نیاز به مشاوره و درمان دارد . شاید فکر کنیم فقط کسانی به روانشناس یا روانپزشک مراجعه میکنند که بیمار هستند . درحالیکه برخی ممکن است در ظاهر سالم اما رفتارشان باعث آسیب میشود بهتر است قبل از وارد کردن آسیب های جدی و جبران ناپذیر با مشاوره کنترل رفتار خود را دردست بگیریم .

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره تلفنی زناشویی و زندگی مشترک به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع : Professional Counseling Services In Daily Life | BetterHelp

https://www.borna.news/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%B1%D9%BE%D9%88%D8%B1%D8%AA%D8%A7%DA%98-162/1325234-%D9%88%D8%B8%DB%8C%D9%81%D9%87-%D8%A7%D8%B5%D9%84%DB%8C-%D9%85%D8%B4%D8%A7%D9%88%D8%B1-%D8%A7%D8%B2%D8%AF%D9%88%D8%A7%D8%AC-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D9%85%DB%8C%D8%B2%D8%A7%D9%86-%D9%85%D9%88%D9%81%D9%82%DB%8C%D8%AA-%D9%85%D8%B4%D8%A7%D9%88%D8%B1%D9%87-%D8%A7%D8%B2%D8%AF%D9%88%D8%A7%D8%AC-%DA%86%D9%82%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%D8%B3%D8%AA





:: بازدید از این مطلب : 234
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 شهريور 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: