آیا وقایع ناگوار قابل پیش بینی هستند؟
نوشته شده توسط : مریم هاشمی
 
 
انقدر تعداد چراغ های زرد تو زندگی زیاده و هر روز و هر ساعت اتفاق میفته ،توجه به همشون امکان ناپذیره. واقعیتها خیلی از مواقع سهمگین و دور از انتظاره و حال ادمو خراب میکنه و قدرت حرکت رو میگیره. و به قدری زورشون زیاده که انسان از رویارویی باهاشون اجتناب میکنه . مثل این روزا. ابر سیاه نومیدی و یاس و رنج و بلا روی زندگی سایه انداخته.
 

همیشه در زندگی قبل از اینکه اتقاق بزرگ‌تری بیفتد یا با واقعیت‌های ناگواری مواجه شوید؛ زندگی به شما علائم و چراغ زردهایی نشان می‌دهد که شما بی‌توجه از کنار آنها می‌گذرید! یا اصلا نادیده می‌گیرید و انکار می‌کنید و یا کم اهمیت جلوه می‌دهید.

مثلا زمانی که بخاطر رفع نیازهایتان‌، وارد یک رابطه مخرب می‌شوید! زمانی که به درخواست‌های خلاف، یا خارج از اصول و ارزش‌هایتان، نه نمی‌گویید!

زمانی که تمام اختیار ذهن و بدن خود را به دیگری واگذار می‌کنید! زمانی که با مشکلات و واقعیت‌ها‌، روبرو نمی‌شوید و برای فرار از آنها، به دامان اعتیاد، الکل و... پناه می‌برید!

زمانی که خودتان را با توهم و امید کاذب، در یک شرایط خیلی بد، نگه می‌دارید! اینها زمانهایی هستند که شما دارید به سمت چراغ‌های قرمز زندگی‌تان، پیش می‌روید!

وقتی شما خودتان را به سمت یک شرایط کنترل نشده‌ی هیجانی می‌برید تا هوشیاری شما از بین برود و هر کاری از شما سر بزند؛ مسئولیت شما از بین نمی‌رود و نمی‌توانید ادعا کنید که من از خودم هیچ اختیاری نداشتم یا دیگری مجبورم کرد و خودم نمی‌خواستم!

وقتی ادعا می‌کنید که وابستگی مفرط در یک رابطه، اجتناب ناپذیر است؛ مسلما تبعات احساسات و رفتار خود را نیز بر عهده نخواهید گرفت! بعد فکر هم می‌کنید که اگر طرفتان را عاشق خود کنید یا عاشق او باشید؛ دیگر مهم نیست رابطه شما اصلا از پایه خطاست یا سالم نیست!

وقتی شما نخواهید با آگاهی و هوشیاری زندگی کنید پس تصمیم گرفته و عواقب آن را بر عهده نمی‌گیرید و گردن پدر و مادر، دیگران یا هر عامل بیرونی می‌اندازید! آن وقت دقیقا رفتارها و آدمهایی را انتخاب می‌کنید که شما را ناهوشیارتر نگه می‌دارند!سایت مشاوره ازدواج

مثلا با مصرف فراوان مشروبات الکلی، استعمال مواد مخدر، بودن با آدمهای بی مسئولیت و انجام رفتارهای خارج از کنترل، می‌خواهید خود را بی‌خبر و بی مسئولیت نسبت به زندگی و خودتان نگه بدارید! این شما هستید که می‌خواهید در بی‌خبری بمانید و انتخاب کنید!

مثلا با وابستگی و غفلت ازدواج می‌کنید چون نمی‌خواهید این واقعیت تلخ را بپذیرید که شما فلانی را هوشیارانه دوست ندارید و اصلا او آدم مناسبی برای شما نیست.





:: بازدید از این مطلب : 427
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 بهمن 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: