روانشناس زندگی زناشویی
نوشته شده توسط : مریم هاشمی

مشاوره زندگی زناشویی

مشاوره زندگی زناشویی آموزش یا علم چندان نوینی نیست اما به علت عدم فرهنگ سازی شاید آنطور که باید جا نیفتاده و از آن استقبال نشده است . مشاوره زندگی زناشویی محدود به مشکل خاص یا سبک و نوع خاصی از زندگی مشترک نیست . بلکه مشاوره زندگی زناشویی در خدمت تمام زوج ها با هر سن و هر سبک و هر سطح زندگی است تا مسیر زندگی را از آنچه که هست هموار تر کند . استفاده از مشاوره زندگی زناشویی لزوما به این معنا نیست که کنترل زندگی مشترکتان از دست شما خارج شده است یا زندگیتان در بحران است بلکه گاهی به این خاطر است که روابط و زندگی شما لذت بخش تر و آرام تر از آنچه که هست باشد .

مشاوره زندگی زناشویی صرفا برای حل معضلات زندگی مشترک نیست بلکه تلنگری است برای زندگی در لحظه و قدر دانی از داشته ها . شاید اگر مشاوره زندگی زناشویی جزئی از برنامه های متدوال زوج ها مانند باشگاه ، کلاس های آموزشی و کوهنوردی بود بسیاری از زندگی ها به دلیل اعلام شکست زوج ها در حل مشکلات و اخلافات به جدایی و طلاق نمی انجامید . پس اگر خواستار افزایش پتانسیل کیفیت زندگی خود هستید یا مقابله با مشکلات شما را خسته کرده است مراجعه به مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی را جزء برنامه های زندگی خود قرار دهید .

مشاوره زندگی زناشویی و آموزش مقاربت

مشاوره زندگی زناشویی و آموزش مقاربت میتواند راهکاری برای تقویت و تداوم نکات مثبت و سالم رابطه زناشویی شما باشد پس میتوان ذهنیت ایجاد شده در مورد مشاوره زندگی زناشویی و آموزش مقاربت جهت رفع نواقص و اختلافات زناشویی را به نگرشی مثبت تری تبدیل کرد .  و از آن  جهت استحکام و سوق دادن رفتار ها و نکات مثبت روابط زناشویی استفاده کرد . لازم به ذکر است که بسیاری مشاوره زناشویی را با دخالت ها و جهت دهی های نادرست خانواده و دوستان و اطرافیان اشتباه میگیرند . چه بسا این راهکارهای نابجا و گاها مشاوره های نا صحیح و اختلاف برانگیز توانسته اند با تاثیرهای مخرب بر زندگی و روابط زناشویی باعث صدمات جبران ناپذیزی بر بنیان خانواده شوند و راه را نه تنها هموار نکرده بلکه زندگی زناشویی را به چالش های خطرناک کشیده اند .

و تاثیر آن بر زندگی مشترک

آموزش مقاربت

پس مشاوره زندگی زناشویی و آموزش مقاربت در وهله اول باید تحت نظر افراد صحیح و با تجربه در زمینه مشاوره خانواده و نه هیچ شخص دیگری صورت بگیرد . همیشه نقش زنان در روابط زناشویی به علت ظرافت های فتری و جاذبه ذاتی پررنگ تر بوده است اما گاه این نقش را فقط با سپردن خود به دست همسرشان بدون انجام هیچ فعل خاصی ایفا کرده اند و تصور آن ها بر این بوده است که نقش زن در مقاربت تنها این است که هر لحظه که همسرشان اراده کرد صرفا مانند عروسکی جنسی بی هیچ کنش خاصی او را تمکین کنند . ا

ما باید بدانید که آموزش مقاربت شما را با بعد ها ، روش ها ، نیاز ها ، انواع علایق و مراقبت های مقاربتی آشنا خواهد کرد . همین عدم علم کافی در مسائل جنسی از رابطه زناشویی شما یک رابطه با کیفیت پایین که معمولا یک طرف از آن لذت میبرد تبدیل خواهد کرد . و همین لذت یک طرفه بدون تنوع و خلاقیت جنسی به مرور شما را به فردی دلزده از مقاربت تبدیل خواهد کرد . اگر حس میکنید آنچه را که باید در رابطه جنسی خود تا کنون طلب نکرده اید مشاوره زناشویی و زندگی مشترک به شما کمک خواهد کرد که به حقوق جنسی خود دست پیدا کنید .

مشاوره زندگی زناشویی و ارگاسم

مشاوره زندگی زناشویی و ارگاسم میتواند یکی از کلیدی ترین و مهمترین مسائل در حیطه روانشناسی و مشاوره خانواده باشد . مشاوره زندگی زناشویی و ارسگام ، رسیدن همزمان زن و مرد به ارسگام را بهترین شکل برای رابطه زناشویی میداند . همان گونه که یک رابطه موفق و رسیدن به اوج لذت یا همان ارسگام در زوجین میتواند بر روابط زناشویی ، اخلاق زوجین با یکدیگر و حتی رفتار فردی زوج ها تاثیر مثبت و بسزایی داشته باشد به همان اندازه نیز ممکن است مخرب و از بین برنده ی شکل سالم و توام با رضایت در رابطه زناشویی شود .

عدم رسیدن به ارگاسم

یکی از دلایل مهم این امر عدم رسیدن همزمان و گاه نرسیدن یکی از زوجین به نقطه ارسگام میباشد . برای مثال خانم ها به نسبت آقایان برای رسیدن به ارگاسم و رضایت از رابطه  زناشویی به معاشقه و زمان بیشتری نیاز دارند و گاه همین تاخیر باعث اختلال در رابطه شده و حتی میتواند باعث سرکوب و بی میل شدن شخص به رابطه با همسر خود شود که ممکن است باعث کاهش دفعات روابط زناشویی و حتی در موارد شدیدتر فقدان رابطه در یک زندگی زناشویی گردد و آن را از مسیر نرمال خود خارج کند و حتی راه را برای ادامه با مشکل روبرو کند .

بهترین توصیه به زوج هایی که در رابطه خود با شریک جنسیشان به بن بست خورده اند منطقی برخورد کردن و مراجعه به افراد متخصص در زمینه روابط زناشویی است که متاسفانه دیده میشود که بسیاری از افراد این راهکار را نه تنها مفید بلکه خجالت آور میدانند . اما مشاوره زندگی زناشویی و ارگاسم با کشف خلاء های رابطه جنسی شما و جایگزین کردن رفتار های جنسی مناسب با عادات نادرست جنسی شما کمک خواهد کرد به آنچه در رابطه انتظار میرود دست پیدا کنید . همچنین صحبت در حضور مشاوره خانواده کمک میکند آنچه را که تا به حال نتوانسته اید با شریک جنستیان در میان بگذراید به راحتی بیان کنید .

و تاثیر آن بر زندگی مشترک

اهمیت مشاوره زندگی زناشویی

اهمیت مشاوره زندگی زناشویی امروزه با توجه به سبک جدید زندگی و انقلاب های ریز و درشت فرهنگی اجتماعی بیش از هر زمان دیگری احساس میشود . در بازه زمانی چند سال قبل تا کنون همه چیز به سرعت در حال تغییر بوده است ، نوع روابط بین فردی ، پل های ارتباطی و شبکه های اجتماعی ، شغل های جدید و درامد های عجیب ، تغییرات ظاهری ، نوع تفریح و توقعات از زندگی همه و همه دستخوش تغییرات چشمگیر شده اند و همین امر سبب شده است زندگی فردی و مشترک افراد را با مسائل مختلفی رو به رو شود .

پس اهمیت مشاوره زندگی زناشویی برای برخورد صحیح با این مسائل قابل درک است . زندگی از آن سیستم ساده و ابتدایی که مرد با تمام توان کار میکرد و فقط به فکر رفاه خانواده بود و سقف خواسته های زن رضایت همسرش از خانه داری او بود خارج شده است و توقعات و دغدغه ها متنوع و پیچیده شده اند و یک مشاور خانواده کمک میکند بهتر خود را با وضع موجود وفق دهیم .

ضرورت مشاوره زناشویی

ضرورت مشاوره زناشویی زمانی درک میشود که زندگی از روال طبیعی خود خارج میشود و مشکلات پیش آمده آن را به بحران میکشانند . گاه مدیریت بحران پیش آمده از توان زوج خارج است و حس ناامیدی به سراغ آنها می آید . ضرورت مشاوره زناشویی اینجا معنا پیدا میکند تا با آنالیز منطقی شرایط ایجاد شده درست ترین راه را پیش روی ما قرار دهد . اشخاصی که در مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی هستند کارشناسان و درمانگرانی حاذق هستند که رسالت آنها کمک به بهبود زندگی شما است . اما گاه دو نفر در چنان سطحی از اختلاف شخصیتی ؛ سلیقه ای ،  اجتماعی ، فرهنگی قرار دارند که راه بر هر تدبیری بسته میشود حتی در این شرایطم بهترین تصمیم این است که یک کارشناس خانواده ما را به این اطمینان برساند تا بتوانیم با خود به این نتیجه برسیم که برای نجات زندگی مشترکمان هرکاری که باید انجام داده ایم .

 

برای کسب اطلاعات بیشتر لطفا سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه فرمایید .

در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره زناشویی و زندگی مشترک به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع:   The impact of family structure on the health of children

https://www.borna.news/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1-143/1295413-%D8%AF%D9%84%DB%8C%D9%84-%D8%A7%D8%B5%D9%84%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D8%B1%D8%A7%D8%AC%D8%B9%D9%87-%D8%A8%D9%87-%D9%85%D8%B4%D8%A7%D9%88%D8%B1%D9%87-%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%AF%D9%87





:: بازدید از این مطلب : 342
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 مرداد 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: