روانشناسی مردان بد اخلاق
نوشته شده توسط : مریم هاشمی

روانشناسی شوهر

روانشناسی شوهر علمی است که به کمک شما آمده است . با کمک روانشناسی شوهر میتوانید عادات اخلاقی ناپسند همسرتان را اصلاح کنید . امروزه روانشناسی در لباس مشاوره خانواده به کمک زندگی مشترک ما آمده است تا درست در نقطه ای که حس میکنیم راهی باقی نمانده دریچه ای را برای مشکلات زناشویی پیش روی ما باز کند یکی از فصل های روانشناسی خانواده روانشناسی شوهر است . در قرن 21 وقت آن رسیده است که با چالش های پیش رویمان کمی علمی تر برخورد کنیم و زندگی مشترک را میتوان گاهی به دالانی از چالشهای مختلف تشبیه کرد روانشناسی شوهر به شما این علم و بینش را میدهد که اگر همسرتان هنجار اخلاقی خاصی دارد که مادام از لحاظ روحی ، جنسی یا جسمی به شما آسیب میرساند با برخورد مناسب آن رفتار را در او حذف کرده یا به حداقل برسانید .

اگر برای شما سوال شده که چگونه به این علم دست پیدا کنیم شما میتوانید با مشاوره زناشویی و زندگی مشترک و مراجعه به مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی به اطلاعات کافی در باره روانشناسی شوهر دست پیدا کنید .

روانشناسی شوهر بد دهن

روانشناسی شوهر بد دهن راه نجاتی برای کسانی است که همسرشان به عادت ناپسند بد دهنی و فحاشی دچار است . این گونه افراد به طور مداوم مورد حمله کلامی و توهین همسرشان قرار میگیرند و به همین خاطر باعث عدم اعتماد به نفس و سرخوردگی آن ها میشود . گاهی این افراد با بیان این جمله که ” همسر من درست بشو نیست او از اول هم همینطور بود ” خود را عاجز از تغییر رفتار آزار دهنده همسرشان میدانند . اما روانشناسی شوهر بد دهن این جا است که بگوید هیچ انسانی به طور ذاتی و ژنتیکی بد دهن نیست و این رفتار را همسر شما ممکن است از خانواده یا محیط تحصیل و کار دریافت کرده باشد . پس همانطور که آن را کسب کرده است میتواند کنار بگذراد . اولین اقدام در روانشناسی شوهر بد دهن این است که ببینید محرک های بد دهنی کردن همسرتان چه چیز هایی هستند .

روانشناسی شوهر بد اخلاق,روانشناسی شوهر لجباز,

کنترل موقعیت

گاهی خود شما باعث میشوید که این رفتار او بیشتر و بیشتر شود هرچند که ما هرگز این حق را به او نمیدهیم . سعی کنید شرایطی را که باعث میشود همسرتان بد دهنی کند را کنترل کنید به طور مثال اگر غذای تند بدش می آید از تند کردن غذا خودداری کنید یا اگر گم شدن وسایلش او را آشفته میکند وسایل شخصی او را در یک جای مشخص نگهداری کنید . گام دوم این است که ببینید دستاورد ناسزا گویی همسرتان چه چیزی است ؟ قطعا هرچیزی که باشد با لفظ مودبانه هم میتواند آن را به دست اورد پس در مقابل آن مقاومت کنید . او باید مانند یک کودک یاد بگیرید با داد زدن و گریه کردن نمیتواند به خواسته هایش برسد .

قطعا همسر شما هرچقدرم که بد دهنی و بی احترامی کند باز هم لحظاتی هست که مهربان باشد و با شما خوش کلام باشد این زمان فرصت مناسبی برای شما است .اما نه فرصتی برای گله کردن و سرزنش بلکه با محبت و آرامش به او بگوید که در کمال ادب هم میتوانید باهم صحبت کنید و خواسته خود را بگویید . به او بگویید که چقد از این رفتارش آزده خاطر میشوید قطعا همسرتان ملکه عذاب شما نیست و از ناراحتی شما ناراحت میشود . فرزندتان را یاد آوری کنید بگویید که فحاشی او باعث میشود کودکمان در ِآینده با ما درست صحبت نکند و . . . و اینکه روانشناسی شوهر بد دهن میگوید مقابله به مثل ممنوع . چرا که بد دهنی هم شان شما را پایین می آورد هم اینکه باعث میشود وقتی همسرتان آرام شد از کارش احساس پشیمانی نکند چرا که کار شما را به عنوان تلافی در نظر میگیرد .

روانشناسی شوهر بد اخلاق

روانشناسی شوهر بد اخلاق برای نحوه برخورد با فردی است که خارج از حد اعتدال بد اخلاقی میکند . قبل از هرچیزی باید گفت که طبیعت مرد به طور کل خشن تر از زن است تا بتواند در مقابل ناملایمات از خانواده خود مراقبت کند اما گاه محیط و نحوه رشد و یا تجربه های ناگوار باعث میشود که این خشونت رقیق دوست داشتنی به رفتاری خارج از حد اعتدال تبدیل شود که باعث شود محیط امن و آرام خانه به میدان جنگ تبدیل شود و همسر چنین فردی در معرض آسیب روحی ، جسمی و حتی جنسی قرار گیرد .

اگر شریک زندگی شما فردی پرخاشگر و عصبانی است و اگر حس میکنید از کنترل رفتار او عاجز هستید این جا است که هردو شما به مشاوره زناشویی احتیاج دارید پس سعی کنید همسرتان را راغب کنید که همراه شما به مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی مراجعه کند و به کمک مشاوره خانواده به یک روند درمانی مناسب برای بد اخلاقی همسرتان برسید . اما نکاتی که به شما کمک میکند . . . درست مشابه مورد قبل محرک های بداخلاقی همسرتان را کنترل کنید .

 

صبور باشید

صبر پیشه کنید و در مواقعی که در حال بداخلاقی کردن است او را فقط به آرامش دعوت کنید ، به طور مثال برای خود و همسرتان دو فنجان نوشیدنی گرم بریزید و به به او بگویید دلیلی ندارد اوقاتتان را تلخ کنید و بهتر است هر مشکلی است در آرامش با هم حل کنید . گاه مردان در خانواده ای بزرگ میشوند که کاملا فضای مرد سالاری دارد و خشونت مرد امری طبیعی است . در مقابل ممکن شما در خانواده ای بزرگ شده باشید که حقوق برابر رعایت میشود و همه چیز با تفاهم انجام میگیرد .

اگر شرایط برای شما این گونه است هیچ مشکلی ندارد که پادشاهی خانه را به همسرتان واگذار کنید . نگران نباشید قرار نیست حکومت دیکتاتوری در خانه شما برقرار شود . این فقط یک مقام تشریفاتی برای همسر شما است که او احساس کند که اقتدار مردانه او در امنیت است و در اصل کارها همانطور که به نفع خانواده است پیش خواهد رفت . و جالب است بدانید که گاهی بد خلقی و عصبانیت مرد ها از سر نیاز است . نیاز به همدردی ، درک شدن ، توجه ، اعتماد و محبت . . . گاهی همسر بد اخلاق شما فقط یک پسر بچه ریش دار است که نیاز دارد بشنود دوستش دارید همین . . .

روانشناسی شوهر لجباز

روانشناسی شوهر لجباز جزء مهمترین روانشناسی های شوهر است چرا که لجباز بودن از جمله خطرناک ترین رفتار های زوجین در زندگی مشترک است . این مطلب که انسان ها باهم تفاوت هایی در سلیقه و رفتار و نگرش دارند کاملا قابل درک است چرا که هر شخصی در خانواده و فرهنگی بخصوص رشد و تکامل پیدا کرده است . درک این تفاوت های فردی به ما کمک میکند که به سلیقه و نظر فرد مقابل احترام بگذاریم . اما گاهی همسر شما ممکن است ذاتا شخصی لجباز باشد یا در زندگی مشترک این رفتار را پیش گرفته باشد . طبق روانشناسی شوهر لجباز اولین واکنش در مقابل لجاجت همسر سکوت است . شخصی که در حال لجبازی است ممکن است از هر حرکت یا حرف شما یک دستاویز جدید برای دامن زدن به لجاجت خود بسازد پس سعی کنید اگر نمیتوانید با ملایمت رفتار کنید حداقل سکوت کنید .

مقابله به مثل نکنید

هرگز مقابله به مثل نکنید چرا که مقابله به مثل در جواب لجبازی همسرتان ممکن است آنقدر ادامه پیدا کند و وسعت پیدا کند که زندگی مشترکتان را تهدید کند . هرکسی توانایی لجاجت را دارد اما از خود بپرسید به چه قیمت ؟ هنگامی که همسرتان آرام شد در آرامش و با لحنی دوستانه و خیر خواهانه به او بگویید من نمیخواهم نظرم را غالب کنم اما فکر میکنم این تصمیم برای هردوی ما بهتر است لطفا در مور آن فکر کن .

گاهی همسر شما لجاجت میکند چون احساس اعتماد به نفس نمیکند و میخواهد ثابت کند که قدرت انتخاب و تصمیم گیری دارد . پس سعی نکنید با توهین و سرزنش و بیان این جمله که تو همیشه همه چیز را خراب میکنی حس لجاجت او را بدتر کنید . زندگی شما رینگ مبارزه نیست که فقط یک نفر از آن پیروز بیرون رود . پس سعی کنید با جلب اعتماد و رفتاری صحیح لجبازی همسر خود را کنترل کنید .

روانشناسی شوهر رفیق باز

روانشناسی شوهر رفیق باز میتواند بار دیگر همسرتان را به خانه برگرداند . قبل از هر موضوعی بپذیرید که مردها اصولا موجوداتی استقلال طلب هستند و حتی بعد از ازدواج نیز دوست دارند که گاهی جدای از مسئولیت ها و زندگی مشترک وقت بگذرانند . اگر بخواهید همسر خود را کاملا از تفریحات مستقل از شما محروم کنید ممکن است او را کاملا از دست بدهید . اما بعضی از افراد به صورت افراطی وقتی را که حق همسر و فرزندان آنها است صرف خوش گذرانی با دوست هایشان میکنند . بر اساس روانشناسی شوهر رفیق باز کاری که شما در نقش همسر چنین افرادی باید انجام دهید این است که خودتان رفیق همسرتان شوید . چرا میخواهید در نقش مادر او فقط امر و نهی کنید و در یک چار چوب خشک رفتار کنید ؟ گاهی در نقش یک دوست برای همسرتان ظاهر شوید .

روانشناسی شوهر بد دهن,روانشناسی شوهر بد اخلاق,

انعطاف پذیر باشید

به طور مثال از او بخواهید که بازی کامپیوتری را که علاقه دارد به شما هم یاد دهد و گاهی باهم بازی کنید . خواهید دید که همسرتان چقدر هیجان زده خواهد شد و از اینکه مثل یک بچه هم بازی پیدا کرده است خوشحال میشود . قابل انکار نیست که اکثر مردان شیفته فوتبال هستند و همان قدر هم اکثر خانم ها از فوتبال متنفر . برای همین از این مسئله یک برگ برنده برای خود بسازید . مثلا هنگامی که تیم محبوب همسرتان بازی دارد به او بگوید عزیزم اگر مایلی دوستانت را دعوت کن کنار هم بازی را دنبال کنید یا برو و در کنار آنها بازی را تماشا کن . باور کنید معجزه میکند . این حرکتی است که هم احترام به علاقه در آن پیدا است هم به او نشان میدهید که در کنار شما هم میتواند وقت آزادی را برای خودش بودن داشته باشد .

تاثیر این 90 دقیقه را شاید 90 روز در زندگی خود ببینید چون همسر شما وقت پیدا کرده است تخلیه هیجانی شود . اکثر مردان زمانی به رفیق بازی پناه میبرند که محیط خانه آنچه که باید نباشد . پس خانه را  به مکانی آرامش بخش و مفرح تبدیل کنید تا همسرتان از آن فراری نشود . تمام مشکلات اخلاقی گفته شده در این بحث هنجار های اخلاقی هستند که اگر به موقع کنترل نشود زندگی شما را به کابوس تبدیل خواهد کرد . پس اگرم همسر شما به این عادات اخلاقی دچار است از مشاور خانواده کمک بگیرید . یک مشاوره زنشاویی و زندگی مشترک میتواند به تمام این جنجال ها پایان دهد و زندگی شما را به استاندارد خود برساند پس مراجعه به مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی را فراموش نکنید .

برای کسب اطلاعات بیشتر لطفا سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه فرمایید .

 

در این راستا مرکز مشاوره تلفنی خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره زناشویی و زندگی مشترک به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع:   My 20 Percent Husband

 

https://saednews.com/fa/post/hzine-mshaore-khanvade-v-roaneshnasi-dar-sal-1401-aelam-shod

 




:: بازدید از این مطلب : 314
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 6 مرداد 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: