چگونگی رابطه با همسر بدبین
نوشته شده توسط : مریم هاشمی

چگونگی رابطه با همسر

چگونگی رابطه با همسر مجموعه ای است از رفتار های متقابل است که اگر به درستی رعایت نشوند کیفیت زندگی ما را با مشکل رو به رو خواهد کرد . چگونگی رابطه با همسر فقط برای زوج هایی که همسرشان رفتارهای بهنجاری دارد نیست بلکه چگونگی رفتار با همسر برای تمامی زوج ها و شامل کلید هایی است که حتی اگر مشکل و اختلاف خاصی هم ندارند با دانستنی های چگونگی رابطه با همسر سطح کیفی زندگی خود را روز به روز بهبود می بخشند .

اما طبیعتا آگاهی لازم از چگونگی رابطه با همسر برای کسانی که رفتار بخصوصی در همسرشان باعث شده است که اختلافات جدی داشته باشند ضروری تر است . باید قبول کنید گاهی این رفتار های آزار دهنده همسرتان چنان عمیق و حاد است که به تنهایی از پس آن بر نخواهید آمد پس یک مشاوره زناشویی و زندگی مشترک میتواند کارساز باشد . بهترین مشاوره خانواده با صدها زوج که مشکلاتی نظیر شما را داشته اند برخورد داشته و تجربه او راه بقای زندگی شما است پس اگر خود را در برخورد با رفتار همسرتان عاجز میبینید باهم به مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی مراجعه کنید .

چگونگی رابطه با همسر شکاک

چگونگی رابطه با همسر شکاک شاید مهم تر از بسیاری از رفتار های خارج از اعتدال باشد . چرا که فرد شکاک هم خود و هم همسرش را از تمام حس های دیگر محروم میکند . چگونگی رابطه با همسر شکاک کمک میکند رویه بهتری را در برخورد با شکاک بودن همسرتان پیش بگیرید تا تنش ها به حداقل برسد . در چگونگی رابطه با همسر شکاک سعی کنید بپذیرید که این رفتار همسرتان ارادی نیست و جزئی از ویژگی های او است که حتی اگر کسی مستقیما به او لقب شکاک را ندهد هرگز به شکاک بودن خود اقرار نمیکند . سعی کنید شکیبایی پیشه کنید و اگر همسرتان در موردی زیاد سوال کرد با آرامش پاسخ دهید تا امنیت خاطر پیدا کند . گاهی با گفتن جملاتی مانند تمامش کن به خودم مربوط است فقط استرس اخلاقی او را تشدید میکنید . از حرکاتی که سوء ظن او را برنگیخته میکند بپرهیزید .

چگونگی رابطه با همسر لجباز,چگونگی رابطه با همسر عصبی,

مشاوره زناشویی و زندگی مشترک

مثلا تلفن هایتان را در حضور او پاسخ دهید و سعی نکنید به اتاق یا جای دیگری بروید قبل از هر عملی که ممکن است بازگشت شما به خانه را به تاخیر بیندازد به او اطلاع دهید . تحت هر شرایطی حتی در حد یک جمله کوتاه سعی کنید تلفن های او را پاسخ دهید . در آرامش با او صحبت کنید و به او اطمینان قلبی بدهید که او و زندگیتان را دوست دارید و هیچ چیز با ارزش تر از او برایتان نیست . بخشی از شکاک بودن ریشه در عدم اعتماد به نفس است که باعث میشود فرد جایگاه خود را در زندگی شما در امنیت نبیند پس با ابراز عشق به او این امنیت را بدهید .

اما اگر شکاک بودن همسرتان یک وضعیت روانی حاد است بهتر است هرچه سریع تر از مشاور خانواده و درمانگر کمک بگیرید . مشاوره زناشویی و زندگی مشترک در رابطه با چگونگی رابطه با همسر شکاک به شما کمک میکند علل عارضه اخلاقی همسرتان را ریشه یابی کنید و طی یک روند درمانی آن را به حداقل برسانید .

چگونگی رابطه با همسر لجباز

چگونگی رابطه با همسر لجباز ، این جا است که زندگی شما را از کش مکش نجات میدهد . شاید بگویید کسی که لجباز است در هر صورت چه حق با او باشد چه نه باز هم لج میکند پس جز سماجت و مقابله به مثل هیچ جور دیگری نمیتوان او را از معرکه به در کرد اما شما و همسرتان مقابل هم نیستید شما در کنار یکدیگر هستید . پس با یادگیری چگونگی رابطه با همسر لجباز به بازی بچگانه اما خطرناک خود و همسرتان پایان دهید . سعی نکنید با لحن و برخوردتان این حس را در همسرتان ایجاد کنید که هدفتان این است حرف خود را به کرسی بنشانید . بلکه سعی کنید در شرایطی دیگر پس از فروکش شدن تنش ایجاد شده به او بفهمانید تصمیم شما خیر خواهانه است .

قبل از شروع بحران اقدام کنید . اگر وضعیتی پیش امده است که حس میکنید ممکن است باز هم لجبازی همسرتان گل کند خودتان پیش قدم شوید . به طور مثال اگر همسرتان از رفت و امد با دوست خانوادگیتان خوشش نمی آید نگویید که امشب دعوت هستیم زود برگرد بلکه با لحنی دوستانه بگویید عزیزم فلانی ما را به شام دعوت کرده نظر تو چیست . مطمئن باشید لحن مناسب و حق انتخابی که شما قائل شدید حالت تدافعی او را خنثی خواهد کرد . به طور کل لجبازی جزء رفتار هایی است که به شدت آزار دهنده و مستعد مقابله به مثل است اما همانقدر هم ساده قابل کنترل است و فقط نیاز به کمی سیاست مثبت دارد .

چگونگی رابطه با همسر عصبی

چگونگی رابطه با همسر عصبی این امکان را به شما میدهد که اگر همسرتان به طور غیر معمولی کنترل اعصاب خود را از دست میدهد بتوانید راحت تر رفتار او را مدیریت کنید . اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که مادام باید نگران عصبی شدن همسرتان باشید با درک چگونگی رابطه با همسر عصبی میتوانید خیالی آسوده تر داشته باشید . برای اینکار بهتر است با محبت و صمیمیت هرچه بیشتر احساسات همسرتان را درگیر خود کنید تا او به هنگام عصبانیت با وجدان خود درگیر شود که جواب محبت های شما پرخاشگری و خشم نیست . کمی غیر منتظره باشید .

همان لحظه که همسرتان بی دلیل خاصی شروع به دعوا و بحث میکند به او بگویید دوستت دارم ... اگر همسر شما استثنا نباشد حرف شما او را شوکه خواهد کرد و قطعا دیگر منصفانه نمیبیند که عصبانیتش را ادامه دهد . صبور باشید و انتظار نداشته باشید که یکباره رفتار همسرتان عوض شود ترک هر عادتی زمان بر خواهد بود . اگر همسرتان به گونه ای عصبی میشود که جای هیچ واکنشی را باقی نمیگذارد و ممکن است به شما آسیب برساند بهتر است به یک مشاوره خانواده رجوع کنید . اما فراموش نکنیدشاید از محبت خار ها گل نشود . . .

چگونگی رابطه با همسر شکاک,چگونگی رابطه با همسر لجباز,

چگونگی رابطه با همسر سرد

چگونگی رابطه با همسر سرد از دو جنبه عاطفی و جنسی میتواند مورد بحث قرار گیرد . اگر همسرتان از نظر جنسی فردی سرد مزاج است میتوانید با تنوع کافی در رابطه جنسی و کشف علایق جنسی همسرتان او را به رابطه جنسی راِغب تر کنید و یا اگر بی رغبتی همسرتان به رابطه جنسی بیش از حد معمول است میتوانید با دارو های افزایش میل جنسی با تجویز پزشک تا حد قابل توجهی رابطه سردتان را ترمیم کنید . اما اگر همسرتان به لحاظ عاطفی فردی سرد است شاید به این دلیل است که او به خوبی یاد نگرفته است احساساتش را بروز دهد . پس با ابراز احساسات به شکل های گوناگون به طور غیر مستقیم به او نشان دهید که چگونه احساساتش را نشان دهد .

در مقابل ابراز محبت هرچند کوتاه او واکنش قوی تری نشان دهید که او را متوجه کنید چقدر محبت های او در شما تاثیر گذار است و حتی میتواند بازتاب چندین برابری را دریافت کند . همسرتان را متوجه کنید با ابراز محبت قرار نیست چیزی از دست بدهند چرا که گاهی این پندار اشتباه در فرد وجود دارد که اگر محبتش را نشان دهد غرورش از بین میرود . سرد بودن موضوعی نیست که نگران کننده تر از دیگر موارد ذکر شده باشد اما بی تفاوتی به آن نیز عواقب مطلوبی نخواهد داشت و باید بدانید که در هردو جنبه سرد بودن ، همسر شما فقط پنجاه درصد ماجرا است و نیم دیگر شما و نحوه برخوردتان است پس با یادگیری چگونگی رابطه با همسر سرد صمیمیت را به زندگی مشترک خود هدیه کنید .

برای کسب اطلاعات بیشتر لطفا سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه فرمایید .

در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره زناشویی و زندگی مشترک به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع:  Reasons Why Marriage is So Important 

https://www.ana.press/news/660226/%DA%86%D9%87-%D8%B2%D9%85%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D9%85%D8%B4%D8%A7%D9%88%D8%B1%D9%87-%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D8%A8%DB%8C-%D9%81%D8%A7%DB%8C%D8%AF%D9%87-%D8%A7%D8%B3%D8%AA

 




:: بازدید از این مطلب : 335
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 تير 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: