آیا زخم خورده‌ها علاقه عجیبی به زخم زدن به دیگران دارند!
نوشته شده توسط : مریم هاشمی

هيچ‌گاه انسان سالم، دیگری را شکنجه نمی‌کند. این انسان آزار دیده است که آزار می‌رساند. زخم خورده‌ها علاقه عجیبی به زخم زدن به دیگران دارند! آنها که از عزت‌نفس پایینی برخوردارند؛ میل عجیبی به تحقیر کردن و گرفتن اعتماد به نفس و عزت نفس دیگران دارند!
تو هیچ‌گاه کنار آنها بزرگ نمی‌شوی، فقط تحقیر می‌شوی. چون یک فرد ناسالم، هر چیز در اطرافش را هم بیمار می‌کند..! یونگ

اگر من خودم را دوست نداشته باشم و احساس نکنم که من همین طور که هستم شایسته و لایقم؛ آن وقت به دنبال پیدا کردن اشتباهات در دیگران می‌روم تا آرامش کاذب پیدا کنم که من تنها نیستم که فقط نقص دارم!

احساس ارزشمندی پایین، باعث می‌شود که همیشه به فکر جلب توجه دیگران و تایید گرفتن از آنها باشید اما با این وجود به آنها گوش ندهید و آنها را درک نکنید!

نتیجه‌ این می‌شود که با دیگران معمولاً به سوءتفاهم می‌رسید و احساس می‌کنید که همیشه مورد قضاوت قرار گرفته‌اید!

احساس ارزشمندی پایین، باعث می‌شود نسبت به نظر دیگران در مورد خودتان، حساس شوید و از انتقاد دیگران، شدیدا مورد رنجش قرار بگیرید!

کسانی که احساس ارزشمندی پایینی دارند حس خودمحوری بالاتری دارند! آنها فکر می‌کنند تمام مسائل عالم و آدم به آنها مربوط می‌شود و آنها مرکز توجه دیگران هستند!

در مورد ارزش وجودی خود اغراق می‌کنند؛ پس نسبت به حرفها و رفتارهای دیگران شدیداً زود رنج می‌شوند! از یک طرف، فکر می‌کنند مرکز توجه عالم هستند و از طرف دیگر، ارزش خود را شدیداً پایین می‌آورند!

همیشه کسانی هستند که از ما باهوش‌تر، عاقل‌تر، جالب‌تر و زیباتر باشند ولی کسی وجود ندارد که تمام این خصوصیات را یکجا و با هم داشته باشد!

پس بهتر است دست از مقایسه و رقابت برداریم و خودمان را همانطور که هستیم دوست داشته باشیم و بپذیریم. اگر از دیگران عشق و احترام می‌خواهید؛ باید ابتدا اینها را بدون توقع به خود ببخشید.

به کارها و رفتارهایتان توجه کنید و ببینید چقدر با مهربانی با خودتان رفتار می‌کنید؟ چقدر مسئولیت اشتباهات خود را بر عهده می‌گیرید و چقدر از خطاهای خود می‌گذرید؟

این مطلب را بخوانید: مشاوره خانواده چیست؟

چقدر می‌پذیرید که احساسات و افکار شما باید در کنترل و مسئولیت خودتان باشد و چقدر تغییر خود را وابسته به تغییر دیگران نمی‌کنید؟

روانشناسی امروزی





:: بازدید از این مطلب : 419
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 بهمن 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: