مشکل رایج دختران نوجوان
نوشته شده توسط : مریم هاشمی

 

همانطور که همه می گویند، نوجوانی بهترین مرحله در زندگی است! با خود شادی، اشتیاق، سرگرمی و هیجان زیادی به همراه دارد. وقتی نوجوان شما وارد همه چیزهای جدید می شود، با "انتخاب های"های زیادی روبرو می شود.

 این مرحله فوق العاده با چالش های زیادی نیز همراه است. ممکن است دختر نوجوان خود را با مشکلات زیادی روبرو کنید. نوجوانی دورانی است که پر از سردرگمی است و مسائل کوچک واقعاً بزرگ به نظر می رسند. به عنوان والدین، باید به دختر خود در مواجهه با این مشکلات رفتاری کمک کنید. در زیر لیستی از مشکلات دختران نوجوان آمده است، برای دانستن بیشتر به ادامه مطلب مرکز مشاوره فمیلیکو را بخوانید.

ظاهر:

این احتمالاً به عنوان مشکل شماره یک در لیست مشکلات هر دختر نوجوان مشخص می شود. این زمانی است که بدن او مدام در حال تغییر است و باید با آن کنار بیاید. در راس آن، او مدام در مورد  بدن های بی نقص می بیند و می شنود. رسانه ها و فشار همتایان نیز ویران کننده بر روی او فشار وارد میکنند.

راه حل:

نوجوان خود را بسیار دقیق زیر نظر داشته باشید.

بحث کنید که این "ظاهر" نشکلی ندارد.

مراقب باشید که دختر جوان شما عادات غذایی ناسالم نداشته باشد.

اطمینان حاصل کنید که افرادی که با آنها وقت می گذراند رفتار نامطلوب انجام نمی دهند.

2. تحصیلات:

این زمانی است که دختر نوجوان شما باید به طور مداوم استعداد خود را با کسب امتیاز بالا، موفقیت در امتحانات و سایر زمینه های آموزشی ثابت کند. این فشار زیادی بر دختر جوان شما وارد می کند و منجر به استرس و فشار بی مورد می شود.

راه حل:

به دختر نوجوان خود بفهمانید که باید خوب درس بخواند و نمرات خوبی کسب کند، اما نمرات هیچ راهی برای قضاوت کردن کسی نیست. نمرات پایین هیچ کس را کم سواد یا استعدادش را کمتر نمی کند. همیشه آزمون دیگری وجود دارد که او بتواند خود را در آن ثابت کند.

او را تشویق کنید تا فعالیت های فوق برنامه ای را که دوست دارد انجام دهد. این به او کمک می کند تا در عین ایجاد تمرکز و قدرت تمرکز بیشتر، آرام شود.

3. قرار ملاقات عاشقانه:

نوجوانی در حال حاضر با مشکلات و چالش های زیادی همراه است. افزایش ناگهانی جریان هورمون های جنسی در داخل بدن آن را حتی بدتر می کند. ممکن است متوجه شوید که دخترتان برای اولین بار عاشق شده و در برابر روابط عاشقانه آسیب پذیر است. بسیاری از دختران نوجوان، عاشقانه های سالم و عشق در سنین پایین را نیز تجربه می کنند. با این حال، فشار همسالان، تغییر زمان و پیشرفت رسانه‌ها به نوعی رابطه جنسی را با چنین روابط عاشقانه نوجوانی مرتبط می‌کند. این باعث می شود که دختر نوجوان شما در روابط عاشقانه حتی در سنین پایین احساس کند که رابطه جنسی طبیعی است. همچنین، این زمان برای او بسیار گیج کننده است.

راه حل:

به او توضیح دهید که نه گفتن به رابطه کاملاً خوب است.

او را در زمینه جنسی آموزش دهید. برای شما بسیار مهم است که تمام اطلاعات مربوط به موضوع جنسیت را در زمان رشد و رشد او منتقل کنید. باز باشید و با او در رابطه جنسی صحبت کنید، این یک تابو نیست.

به او بیاموزید که چگونه احتیاط را رعایت کند، زیرا همیشه نمی توان روابط را کنترل کرد.

 نشانه‌های رابطه ناسالم در دوران نوجوانی چیست؟

بسیاری از نوجوانان به دلیل گرایش به ارتباط با جنس مخالف، وارد رابطه‌ای می‌شوند که ناسالم است. اما به دلیل وابستگی شدید چشم‌ خود را روی مشکلات بسته و قبول نمی‌کنند که این رابطه به ضررشان خواهد بود. در مواردی هم این وابستگی و محبت ظاهری منجر به ازدوج در سن پایین می‌گردد. در ادامه برخی از نشانه‌های رابطه ناسالم را ذکر می کنیم.

  • دعوا و بحث مداوم و در برخی موارد درگیری فیزیکی
  • عدم ابراز علاقه و حمایت
  • دروغ گفتن و پنهان کاری شریک عاطفی
  • رعایت نکردن احترام به شما و خانواده‌تان
  • بد دهن بودن و توهین کردن‌های زیاد
  • محدود کردن فرد
  • دخالت در حریم شخصی
  • پیگیری فرد مقابل درباره رابطه جنسی یا لمس مدام بدن

https://virgool.io/@family_counselling

 





:: بازدید از این مطلب : 318
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 5 دی 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: