در طول دوره مشاوره خانواده چه اتفاقی می افتد؟
نوشته شده توسط : مریم هاشمی

این که وقتی خانواده ای سالم و شاد است، همه چیز در دنیا درست به نظر می رسد، جای سوال نیست. پدران بزرگترین شادی های خود را در محدوده یک رابطه خانوادگی پایدار و سالم تجربه می کنند.


اما همه خانواده ها همیشه پایدار، سالم و شاد نیستند. استرس های زندگی مدرن، نیاز به تعادل بهتر بین کار و زندگی، یک نوع بحران خانوادگی یا چالش های سلامت روان برای یک یا چند عضو خانواده می تواند خانواده را در هر زمانی به زانو درآورد.


کودکان دارای معلولیت، استرس‌های مالی، چالش‌های رفتاری، و فقط سن و مراحل مختلف کودکان می‌توانند چالش‌هایی ایجاد کنند که ممکن است برای حل آنها نیاز به کمک مشاوره خانواده داشته باشد.

بسیاری از خانواده‌ها در برابر بسیاری از این مشکلات انعطاف‌پذیری درونی دارند. اما حتی بهترین خانواده ها نیز می توانند نیاز به کمکی فراتر از منابع خود خانواده احساس کنند.

تصمیم گیری در مورد مناسب بودن ازدواج و خانواده درمانی برای یک خانواده می تواند تصمیم بزرگی باشد. اگرچه ممکن است در ابتدا احساس اعتراف به شکست یا شکست داشته باشید، در واقعیت انتخاب مشاوره خانواده می تواند گام بزرگی به جلو باشد. به مشاوره خانواده به عنوان افزودن ابزارهایی به جعبه ابزار روابط خانواده خود فکر کنید. می توانید راه های جدیدی برای برقراری ارتباط، حل مشکلات، نظم و انضباط و ارتباط با یکدیگر بیاموزید.

اگر خانواده شما دوران سختی را پشت سر می‌گذارد و درگیر استرس، عصبانیت یا غم و اندوه هستید، مشاوره خانواده می‌تواند به شما کمک کند. مشاوره های خانواده می تواند به زوج ها، کودکان یا اعضای یک خانواده بزرگ کمک کند تا بهتر ارتباط برقرار کنند و شدت درگیریهای بین آنها را کاهش دهند. جلسات مشاوره تلفنی خانواده توسط متخصص و روانشناس خانواده هدایت می شود. آنها می توانند روانشناس، مددکار اجتماعی یا درمانگری باشند که آموزش های بیشتری در زمینه خانواده دیده اند.

 مشاوره خانواده چگونه می تواند کمک کند؟

مشکلات در خانواده شما می تواند بر تمام زمینه های زندگی اعضای خانواده تأثیر بگذارد. شما و عزیزانتان ممکن است در محل کار، مدرسه یا در تعاملات روزمره با افراد دیگر با مشکل روبه رو شوید. زمانی که احساس می‌کنید مسائل خانواده‌تان آنقدر بزرگ هستند که نمی‌توانید از عهده آن برآیید، وقت آن رسیده است که به یک مشاور یا روانشناس خانواده مراجعه کنید یا از مشاوره تلفنی خانواده استفاده کنید. بهترین مشاوران خانواده می توانند به شما کمک کنند تا راه های جدیدی برای مدیریت مشکلات، درگیری ها و چالش ها پیدا کنید.

 در طول دوره مشاوره خانواده چه اتفاقی می افتد؟

خانواده مهمترین پیوندی است که انسانها با یکدیگر دارند. با این حال، همه خانواده ها بدون مشکل، استرس یا درگیری نیستند. کلید داشتن و حفظ یک واحد خانواده موفق در حرکت رو به جلو این است که بتوانیم نیازهای تک تک اعضا را درک کرده و شناسایی کنیم. مشاوره تلفنی خانواده، شکل منحصر به فردی از درمان است که می تواند به رفع تمام این نیازها کمک کند.

چه زمانی به دنبال کمک باشیم؟

اگر خانواده شما یک یا چند مورد از این علائم را تجربه می کنند، ممکن است زمان آن رسیده باشد که از خدمات یک درمانگر حرفه ای ازدواج و خانواده استفاده کنید.

  • اعضای خانواده در عملکرد طبیعی خود مشکل دارند. آیا در خانواده خود احساس "تخلیه انرژی" می کنید؟ چیزهایی که قبلاً روتین و عادی بودند اکنون سنگین هستند؟
  • اعضای خانواده معمولاً واکنش‌های عاطفی شدیدی دارند. آیا اعضای خانواده شما خشم، ترس، غم، افسردگی یا سایر واکنش های عاطفی بیش از حد از خود نشان می دهند؟
  • اختلال قابل توجهی در ارتباطات بین اعضای خانواده وجود دارد. آیا برقراری ارتباط برای شما سخت تر از حد معمول است؟ آیا "درمان خاموش" را بیشتر از حد معمول تجربه می کنید؟
  • اعضای خانواده در حال کناره گیری از زندگی خانوادگی هستند. آیا الگوی جدیدی از رفتن یک یا چند عضو خانواده به انزوا وجود دارد؟
  • علائم خشونت یا تهدید به خشونت برای خود یا سایر اعضای خانواده وجود دارد. فراتر از "اسب بازی" معمولی، آیا احساس می کنید که خشونت یک مشکل است؟ آیا رفتاری وجود دارد که اگر بین اعضای خانواده نبود، «تجاوز» تلقی شود؟
  • اعضای خانواده احساس درماندگی یا ناامیدی دارند. آیا احساس می کنید که به انتهای طناب خود رسیده اید؟ آیا مقابله با استرس ها بیش از حد قابل تحمل است؟ آیا نمی دانید که آیا خانواده شما هرگز بهبود می یابند؟
  •  
  • تغییراتی در رفتار کودکان در خانه یا مدرسه ایجاد شده است. آیا نمرات از بین می روند؟ مشکلات حضور و غیاب یا رفتار مخرب در مدرسه چطور؟ آیا یکی از بچه ها در خانه خارج از کنترل است؟
  • خانواده یک تجربه آسیب زا داشته اند و اعضای آن به سختی با آن کنار می آیند. آیا مرگ در خانواده رخ داده است؟ طلاق یا جدایی؟ ماجرایی کشف شد؟ آیا خانواده در سازگاری با واقعیت جدید مشکل دارد؟
  • اعضای خانواده مشکلات سوء مصرف مواد دارند. آیا مصرف الکل یا مواد مخدر چالش هایی دارد؟ آیا یکی از اعضای خانواده دارای اختلال خوردن است؟

ملاحظات دیگر مشاوره خانواده


هنگامی که تصمیم گرفتید زمان مناسب برای مشاوره خانواده است، خانواده ها وظیفه دلهره آور یافتن و انتخاب درمانگر مناسب برای خود را دارند.

در اینجا مواردی وجود دارد که باید در انتخاب مشاور خانواده به آن توجه کنید.

بیمه شما چقدر خانواده درمانی را پوشش می دهد؟ خدمات سلامت روان در حال حاضر تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند، اما خانواده درمانی همیشه مراقبت از سلامت روان محسوب نمی شود. با کارفرمای خود مشورت کنید تا ببینید آیا برخی از درمانگران محلی ازدواج و خانواده تحت پوشش مزایای بیمه درمانی شما هستند یا خیر.

شناسایی آن دسته از درمانگرانی که در طرح بیمه درمانی شما شرکت می کنند، می تواند بخش بزرگی از استرس مالی ناشی از تصمیم گیری برای جستجوی کمک حرفه ای را از بین ببرد.

در مورد برنامه کمک به کارمندان چطور؟ بسیاری از کارفرمایان برنامه کمک به کارمندان را برای کارمندان خود ارائه می دهند. EAP می تواند مکان خوبی برای شروع یافتن گزینه های درمانی باشد. اکثر EAP ها از یک مدل "ارزیابی و ارجاع" پیروی می کنند که شما را با یک درمانگر مرتبط می کند که برای خانواده شما کار می کند. و این سرویس معمولا رایگان است یا مشارکت بسیار کمی دارد.

منبع:

مشاوره فمیلیکو

https://www.apa.org/monitor/apr02/studyshows

https://familico.ir/family-telephone-counseling/

https://www.verywellfamily.com/when-do-i-need-family-counselor-1270709

 





:: بازدید از این مطلب : 466
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 آذر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: