راه های زندگی بعد از طلاق و جدایی
نوشته شده توسط : مریم هاشمی

مسلما طلاق گرفتن و جدا شدن از همسر زندگی شما را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد. تاثیرات منفی طلاق بر جسم و روان فرد بر کسی پوشیده نیست. ترک عادت متاهل بودن می تواند برای هر فرد به شدت طاقت فرسا باشد. اگر به تازگی از همسر خود طلاق گرفته اید، ممکن است خوشبختی برای شما بسیار دور به نظر برسد. اما باید گفت شاید در حال حاضر آینده روشنی را برای خود نبینید اما زندگی شاد پس از طلاق و خارج شدن از یک زندگی مشترک که پر از درگیری ها و تعارضات و آزار و اذیت است، می تواند برای شما بسیار نزدیک تر از آن چیزی باشد که تصور می کنید.

مشاوران مرکز مشاوره خانواده آویژه به دلیل آسیب های فراوان طلاق در زندگی فردی و تحت تاثیر قرار دادن جسم و روان فرد، به مطالعه و تحقیق در رابطه با راه هایی برای ادامه زندگی پس از طلاق پرداخته اند. اگر شما نیز به دنبال ساختن یک زندگی جدید و شروع دوباره هستید پس مطالعه مقاله جامع و کامل زیر را از دست ندهید.

 

راه هایی برای ادامه زندگی پس از طلاق

ادامه زندگی پس از طلاق نیاز به همت عالی و صبر و تلاش شما دارد. اگر شما بتوانید جدایی و طلاق گرفتن خود را درک کنید و با امید فراوان برای ساختن یک زندگی شاد و موفق تلاش کنید، حتما موفق خواهید شد. مهم ترین نکاتی که بعد از طلاق باید به آن توجه کرده و رعایت کنید عبارتند از:

احساسات خود را بپذیرید

سعی کنید احساسات منفی خود را بپذیرید و آنها را رها کنید. تحقیقات نشان داده است که پذیرش احساسات خام خود پس از طلاق می تواند به شما کمک کند تا به طور مثبت به جلو حرکت کنید و سپس احساسات منفی خود را کاهش دهید.

از مشاور کمک بگیرید

بعد از آنکه طلاق گرفتید، بسیار مهم است که در مورد آنچه که اتفاق افتاده است بتوانید با کسی صحبت کنید. شما باید فردی را پیدا کنید که احساسات شما را درک می کند و می تواند با شما ارتباط سالم و مفیدی را برقرار کند. فردی که درک کند چقدر گذراندن این لحظات و تجربه طلاق می تواند دردآور بوده و برای شما بسیار دشوار است. بهترین فردی که هم علم و دانش نسبت به وضعیت روانی بعد از طلاق دارد و هم شما را به اشتباه قضاوت یا سرزنش نمی کند، مشاوره تلفنی خانواده است. مراجعه به روانشناس به شما کمک می کند احساس انزوا کمتری داشته باشید. همچنین به شما کمک می کند تا افکار و احساساتی را که ممکن است برای شما اضطراب ایجاد کند، حل کنید.

برروی دوست داشتن خود تمرکز کنید

به بیان ساده، باید قبل از اینکه شخص دیگری را دوست داشته باشید، خود را دوست داشته باشید. هیچ زمانی بهتر از اکنون برای مراقبت از خود و پرورش نیازهای شما وجود ندارد. از آنجایی که وضعیت روانی و سلامت جسمانی شما بر نحوه ظاهر شدن شما به عنوان شریک یا همسر تأثیر می گذارد، مهم است که ابتدا روی این موارد برای خودتان کار کنید.

چند هدف برای خود تعیین کنید

اکنون که وارد مرحله جدیدی از زندگی شده اید، زمان مناسبی است که برای خود اهداف مناسبی را مشخص کنید و برای رسیدن به آنها تلاش کنید. ممکن است بخواهید مهارت های بیشتری را در زمینه شغل خود و یا هنرهایی که دوست دارید کسب کنید. شما می توانید با تهیه فهرستی از تمام کارهایی که از انجام آنها لذت می برید، شروع کنید. مثلا شاید شما برخی از فعالیت های زیر را دوست داشته باشید امتحان کنید.

نواختن موسیقی

رنگ آمیزی

مجسمه سازی

دویدن در میان جنگل

گذراندن یک روز در ساحل

بازدید از موزه ها یا گالری های هنری

رفتن به مسافرت

شرکت در فعالیت های خارج از منزل مانند پیاده روی، کوهنوردی، قایق رانی و ...

شاید فراموش کرده باشید که در سال های آخر رابطه خود از چه چیزهایی لذت می بردید. این علایق را دوباره زنده کنید و برای آنها وقت بگذارید.

 

خودتان را به عنوان یک پدر یا مادر تنها قبول کنید

اگر فرزند دارید، قبول کنید که شما اکنون یک والد تنها هستید و باید با قدرت بیشتری به سمت جلو حرکت کنید. این ممکن است سختترین قدم برای شما باشد. متاسفانه طلاق بر فرزندان شما در آینده تاثیر می گذارد. تمام تلاش خود را برای برقراری ارتباط خوب با والدین دیگر انجام دهید و هرگز در حضور فرزندانتان درباره آنها صحبت نکنید. بزرگ کردن فرزندان به تنهایی کار آسانی نخواهد بود. اما این موضوع نباید باعث شود که امید خود را از دست داده و سعی و تلاش نکنید. پس قبول کنید که شما یک پدر یا مادر تنها هستید که مسئولیت های بیشتری نسبت به قبل خواهید داشت و باید با همت و سعی و تلاش به جلو حرکت کنید.

انتظار از دست دادن تعدادی از دوستان خود را داشته باشید

وقتی طلاق می گیرید، طبیعی است که برخی روابط تیره می شود. اشکالی ندارد که برخی از دوستی ها را از دست بدهید. شما نمی توانید همان دوستانی را که قبل از طلاق داشتید حفظ کنید، اگر آنها به تصمیم شما احترام نگذارند یا از تصمیم شما حمایت نکنند.

هر چند وقت یکبار یک چیز خوب برای خود بخرید

به یاد داشته باشید که شما اکنون تنها هستید و ممکن است هدایایی را از طرف کسی دریافت نکنید. بهتر است هر چند وقت یکبار برای خود یک خرید خوب داشته بشاید تا روحیه شما تغییر کند. این کار شما را شاداب تر می کند و فکر و خیال را از شما دور خواهد کرد. پس سعی کنید با خودتان مانند یک دوست رفتار کنید. فعلا بهترین دوست و یا شریک زندگی خود باشید تا زمانی که شخص دیگری وارد زندگی شما شد که با شما خوب رفتار کند.

این احساس را که اشتباه کردید طلاق گرفتید، متوقف کنید

شاید به دلیل روان بهم ریخته گاهی احساس کنید طلاق شما بدترین اتفاقی است که تا به حال در زندگی شما رخ داده است. یا شما اشتباه کردید طلاق گرفتید و ...  اما واقعا باید یک قدم به عقب بردارید و آن را ارزیابی کنید. ممکن است نکاتی را در مورد خودتان یا حتی مهم ‌تر از آن در مورد همسرتان متوجه شوید. که به وضوح نشان میدهد که شما هرگز نمی توانستید زندگی خوبی در کنار هم داشته باشید. خوب است که برای رابطه خراب شده ناراحت باشید و یا احساسات خود را قبول کنید و آنها را نشان دهید. اما خوب نیست که خودتان را برای یک رابطه ناسالم که امیدی به آن نبوده، سرزنش کنید. هنگامی که این اتفاق می افتد، شما نه تنها خود را در سختی ها و دردهای غیر ضروری قرار میدهید، بلکه فرزندان و همه افراد را نیز تحت تأثیر قرار میدهید.

سخن آخر

اگر واقعاً با عواقب طلاق خود دست و پنجه نرم می کنید، به دنبال کمک گرفتن از یک مشاور خوب باشید. به یاد داشته باشید که تصمیم برای پایان دادن به ازدواجتان به سادگی گرفته نشده است. پس از سالها تلاش، صحبت و مشاوره به وجود آمد. اگر رابطه تان درست نشد، شکست خورده نیستید. اگر بتوانید سخت ‌ترین زمان‌ ها را بگذرانید، چیزهای خوبی در آینده پیش رو دارید. مهمتر از همه این است که به عنوان یک فرد شاد و سالم بعد از طلاق بتوانید به زندگی خود ادامه بدهید. مشاوره خانواده تلفنی

مرکز مشاوره روانشناسی آویژه





:: بازدید از این مطلب : 288
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 24 فروردين 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: