چگونه زندگی خوب داشته باشیم؟
نوشته شده توسط : مریم هاشمی

چگونه زندگی موفقی

زندگی موفق (successful life) در واقع مسیری است که برای رسیدن به خوشبختی طی می کنیم. چه غم انگیز است برای کسانی که عمری را تلف کرده اند و وقتی به پشت سر نگاه می کنند پلی ویران شده را می بینند.

زندگی موفق درهمان آرامش حاصل از رضایتمندی (satisfaction) نسبت به جایگاه مان در دنیا است. فرقی نمی کند یک دکتر، قاضی یا شاید حتی یک مادر باشید مهم این است که از موقعیتی که در آن قرار دارید راضی باشید.

داشتن زندگی موفق تنها در گرو آرزوهایی خواستنی با اهداف خورد شده و تلاش هایی خستگی ناپذیر است که شاید اینگونه توصیف نمودن آن فقط یک شعار تکراری به نظر برسد اما میخواهم بگویم بیایید جرآت به خرج دهید و برای یک بار هم که شده این شعار را امتحان کنید به شما قول می دهم به امتحانش می ارزد.

امیدتان را از دست ندهید

برای داشتن زندگی خوب کافی است امیدتان را از دست ندهید، انسان های موفقی (Successful people) را که می شناسید را بخاطر بیاورید به ویژگی هایشان دقت کنید چه تفاوت هایی را در خودتان با آن ها می بینید؟ معمولا پاسخ ذهنمان به این پرسش ها منجر به شنیدن ندا های ناامید کننده ای می شود که می خواهد به ما بقبولاند که تو نمی توانی مانند او باشی.اما چرا که نه؟ ممکن است مسیر رسیدن به موفقیت در هرکس منحصر به خودش باشد و زندگی موفق برای هرکس تعببیری جدا داشته باشد اما قطعا تلاش اگر درست و بجا باشد  بی نتیجه نخواهد ماند.

برای داشتن یک  زندگی موفق لازم نیست به اطراف بنگرید ،کافی است به درون خود نگاهی بیاندازید تا انسان موفق درون خود را از خواب زمستانی اش بیدار کنید و سر و سامانی به زندگی و برنامه های آینده خود دهید ، شاید استعدادی در شما نهفته است که هنوز پیدایش نکرده اید پس هرچه سریع تر دست به کار شوید هدفتان را مشخص کنید و به سویش شلیک کنید،یک شلیک خوب، این راز یک زندگی موفق (The secret of a successful life) است.

داشته باشیم؟

ویژگی های زندگی موفق

ویژگی های زندگی موفق (Features of successful life) همواره یکی از سوال بر انگیزترین موضوعات است چرا که همه ی ما به دنبال چند ویژگی موردی هستیم تا با اضافه کردن آنها به زندگی وبرنامه هایمان به سرعت به اوج موفقیت برسیم . بهتر است از همین ابتدای کار بگویم ویژگی های زندگی موفق می تواند بخشی از مسیر را هموار کند اما تا شاه کلیدتان را خودتان نسازید به اخرین پله نمی رسید پس به دنبال مسیری جدید باشید.

برای شناخت بیشتر از ویژگی های زندگی موفق و داشتن یک زندگی شاد می توانیم با بررسی برخی چارچوب ها خود را به این مشخصات نزدیک تر کنیم و برای رسیدن هرچه سریع تر به موفقیت مدام به دنبال بدست آوردن ویژگی های بیشتری باشیم.

اگر مشتاق اید که بدانید تا چه اندازه فرد موفقی هستید به ویژگی های زندگی موفقی که در ادامه ذکر می شود نگاه کنید اگر شما این ویژگی ها را دارید ، یا  فرد موفقی هستید یا به زودی فرد موفقی خواهید شد.

چگونه فرد موفقی باشیم :

  • مشتاق هستید همه چیز را یاد بگیرید .
  • تغییرات را دوست دارید.
  • تفاوت ها را دوست دارید و عاشق خلاقیت هستید.
  • به روز هستید و با فناوری های پیشرفته آشنایید.
  • به ندای درونتان اعتماد دارید.
  • مشتاق کار های گروهی هستید.
  • به سلامت روح و جسم خود اهمیت می دهید .
  • اعتماد به نفس (Self-confidence) بالایی دارید.
  • برای چند سال آینده هدف دارید و طبق آن عمل می کنید.
  • از زندگی اکنون خود راضی هستید اما همواره به دنبال بهتر شدن کیفیت زندگیتان (Quality of life) هستید.
  • شاد هستید و سرشار از انرژی های مثبت (Positive energies) در راستای اهدافتان هستید.
  • وقتی به مشکل بر می خورید نا امید نمی شوید و به دنبال راه تازه ای می گردید.
  • سرنوشتتان را خودتان رقم می زنید.
  • انرژیتان پایان ناپذیر است.

اصول زندگی موفق

اصول زندگی موفق (Principles of successful life) مانند یک آسانسور برای رسیدن به موفقیت است و هر قدر بیشتر در این چارچوب عمل کنید مدت زمان کم تری را در طبقات مختلف توقف می کنید. فردی را در نظر بگیرید که تمام طول روز را بی هیچ برنامه ای سپری می کند و بدون هیچ هدفی برای بیدار شدن شب ها به خواب می رود. حالا در نظر بگیرید فردی دیگر برای لحظات زندگی اش برنامه دارد و شب ها با فکر کردن به آرزو هایش به خواب می رود. کدام یک می توانند فرد موفقی شوند؟ سرنوشت فرد (Fate of the person) اول به احتمال زیاد به افسردگی می انجامد اما فرد دوم روز به روز به خواسته هایش نزدیک تر می شود و روزی می رسد که به موفقیت های بزرگی که روزی رویایش بود برسد و آن را به واقعیت تبدیل کند.

سبک زندگی اشتباه  (The wrong way of life)

با در نظر گرفتن اصول زندگی موفق می توانیم یک زندگی آرام را برای خود بسازیم،این اصول به هیچ عنوان پیچیده و سخت نیستند . گاهی افراد به تنهایی قادر به پیدا کردن روش های درست اصول زندگی موفق نیستند و به دنبال آن قدم در راه های اشتباهی می گذارند و سبک زندگی اشتباهی را بر می گزینند برای پیشگیری از این اتفاق و رسیدن به موفقیت چه از نظر کاری و چه از نظر زندگی با راهنمایی از مراکز بهترین مشاوره خانواده و روانشناسی ، راه های موفقیت ویژه ی خود را پیدا کنید و با خیال راحت استعدادتان را کشف کنید و به دنبال موفقیت های بزرگ زندگیتان باشید.

راه و روش زندگی موفق

راه و روش زندگی موفق (successful way of life) پر از پیچ و خم هایی است که اگر بر جاده ی آن آشنا باشی نه تنها سخت نیست بلکه می تواند لذت بخش هم باشد و شما را هرچه سریع تر به هدفتان می رساند. نکته مهم این است که هرگاه به موفقیت می اندیشیم معمولا به یاد افرادی می افتیم که یا خیلی ثروتمند هستند یا شهرت زیادی دارند ، باید بگویم هیچ یک از این ها نمی تواند ثابت کند یک فرد موفق است یا نه زیرا هیچ یک ضامن داشتن یک زندگی موفق نیست و موفقیت در واقع از یک احساس درونی نشأت می گیرد و فرا تر از ظاهر زندگی یک فرد است. زیرا انسان همواره کمال گراست (Perfectionist) و بی نهایت طلب ، درنتیجه انسان هر قدر هم موفق باشد می تواند زیاده خواه تر شود و احساس رضایت نداشته باشد .

اگر به دنبال راه و روش زندگی موفق بگردیم بهتر است نگاهی به گفته های  افراد موفق دنیا بندازیم، بسیاری از آنها معتقدند که میزان سنجش موفقیت پول و قدرت نیست بلکه عوامل دیگری مانند میزان شادی ، تندرستی هم بسیار مهم هستد در نتیجه اگر شما به سلامتتان اهمیت می دهید و همواره برای شاد بودن تلاش می کنید یا فرد موفقی هستید یا به زودی به فرد موفقی تبدیل خواهید شد.

داشته باشیم؟

برنامه ریزی برای زندگی موفق

برنامه ریزی برای زندگی موفق (Planning for a successful life) یعنی بدست گرفتن کنترل زندگیتان برای رسیدن هرچه سریع تر به موفقیت. تلف کردن وقت بخاطر نبود برنامه و هدف در زندگی (Goal in life) بسیار خسته کننده و زیان بار است . وقتی  برای اهدافتان برنامه ای نداشته باشید ، در ذهنتان روی هدف هایتان را گرد و غباری می گیرد که رفته رفته آن ها را به فراموشی می سپارید . پس اولین قدم را بر دارید و برای بدست آوردن یک زندگی لذت بخش و موفقیت آمیز(Enjoyable and successful life) برنامه ای اصولی در نظر بگیرید و با انرژی تمام برای به دست آوردن آرزو هایتان تلاش کنید.

در برنامه ریزی برای زندگی موفق توجه داشته باشید اهداف خود را واقعی (Real goals) در نظر بگیر تا لذت رسیدن به آنها را از دست ندهید. زیرا تا صحبت از برنامه ریزی و اهداف می کنیم بلند پروازی هایمان به سراغمان می آیند و کاری می کنند که اهدافی را بخواهیم که رسیدن به آنها انقدر دور از ذهن است که در این مسیر نا امید می شویم ، اما اگر اهداف کوچکی را برای رسیدن به موفقیت های پله پله در نظر بگیرید با رسیدن به پله ی اول و چشیدن طعم لذت بخش موفقیت های کوچک با انگیزه بیشتر به دنبال پله های بعدی اهدافتان قدم بر می دارید.

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مهارت های زندگی به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع:10 Tips to Achieve Anything You Want in Life  

https://www.asriran.com/fa/news/863946/%DB%8C%DA%A9-%D9%85%D8%B4%D8%A7%D9%88%D8%B1-%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D8%AE%D9%88%D8%A8-%DA%A9%DB%8C%D8%B3%D8%AA





:: بازدید از این مطلب : 156
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 8 دی 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: